§ 1.
Tallinna Linnavolikogu 10. oktoobri 1996
määrusega nr 27 kinnitatud “Tallinna
põhimääruses“ tehakse järgmised
muudatused:
1) paragrahvi 26
lõiget 1 täiendatakse punktiga 271 järgmises sõnastuses:
“271) nõusoleku andmine siseaudiitori
kutsetegevuse alaste ülesannete täitmiseks ametniku või vastava
struktuuriüksuse juhi kandidaadi ametisse nimetamiseks või ametist
vabastamiseks;“;
2) põhimäärust
täiendatakse uue paragrahviga 282 järgmises sõnastuses:
“§ 282. Vabariigi
Presidendi valimiskogusse esindajate valimine
(1) Vabariigi Presidendi
valimise seaduse ja Vabariigi Valimiskomisjoni teatise alusel valib
linnavolikogu Vabariigi Presidendi valimiskogusse kuni kümme esindajat. Esindajate
arv sõltub Eesti hääleõiguslike kodanike riiklikku registrisse kantud kodanike
arvust Tallinna linnas Vabariigi Presidendi valimise aasta 1. jaanuaril.
(2) Linnavolikogu valib oma
esindajad Vabariigi Presidendi valimiskogusse hiljemalt seitsmendal päeval enne
Vabariigi Presidendi valimiskogus valimise päeva.
(3) Esindaja peab olema Eesti
kodanik ja Tallinna Linnavolikogu liige.
(4) Esindaja kandidaadi võib
üles seada linnavolikogu fraktsioon või linnavolikogu liige. Kandidaadi
ülesseadmise kohta esitatakse kirjalik ettepanek istungi juhatajale.
(5) Valimised on salajased.
Igal linnavolikogu liikmel on valimisel üks hääl.
(6) Valimised viiakse läbi
ühes hääletusvoorus. Valituks osutuvad enim hääli saanud kandidaadid.
(7) Hääletamise läbiviimine ja
hääletamistulemuste kindlakstegemine toimub käesoleva põhimääruse § 281
lõigetes 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13 ja 15 sätestatud korras.
(8) Kui kandidaatidele antud
häälte arvu võrdsuse tõttu ei osutu kõik linnavolikogu esindajad valituks, heidetakse
võrdselt hääli kogunud kandidaatide vahel liisku.“;
3) paragrahvi 311
lõike 24 kolmas lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Protokolli kantakse koosoleku toimumise aeg ja koht,
osavõtjate nimed, arutlusel olnud küsimused, nende kohta esitatud ettepanekud
ja otsused ettepanekute arvestamise või mittearvestamise kohta,
hääletustulemused, kui küsimus otsustati hääletamise teel, ning otsustajate ja
küsimuste algatajate eriarvamused.“;
4) paragrahvi 32
lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(2) Revisjonikomisjoni esimees,
aseesimees (aseesimehed) ja liikmed valitakse linnavolikogu liikmete hulgast.
Käesoleva paragrahvi lõikes 21 nimetatud juhul võib komisjoni
liige olla muu isik.“;
5) paragrahvi 32
täiendatakse lõikega 21 järgmises sõnastuses:
“(21) Kui
linnavolikogu liikmetest revisjonikomisjoni liikmed ei vasta audiitortegevuse
seaduses kehtestatud nõuetele, kinnitatakse revisjonikomisjoni liikmeks muu
nõuetele vastav isik, arvestades audiitortegevuse seaduse § 100 lõikes 2
sätestatut.“;
6) paragrahvi 321
lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(2) Revisjonikomisjonil on
õigus:
1) kontrollida ja hinnata linnavalitsuse, linnavalitsuse
ametiasutuste ja nende ametiasutuste hallatavate asutuste või linna valitseva
mõju all oleva äriühingu, sihtasutuse ja mittetulundusühingu tegevuse
seaduslikkust, otstarbekust ja tulemuslikkust ning linna vara kasutamise
sihipärasust;
2) kontrollida ja hinnata linnaeelarve täitmist.“;
7) paragrahvi 321
täiendatakse lõikega 21 järgmises sõnastuses:
“(21) Revisjonikomisjon
hindab tulemuslikkust järgmiste kriteeriumite kohaselt:
1) säästlikkus, mis tähendab eesmärkide saavutamiseks
tehtavate kulutuste minimeerimist;
2) tõhusus, mis tähendab kulutuste ja nende abil
saavutatavate tulemuste suhet;
3) mõjusus, mis tähendab tegevuse tegelikku mõju
võrrelduna kavatsetud mõjuga.“;
8) paragrahvi 321
lõiget 3 täiendatakse teise lausega järgmises sõnastuses:
“Revisjonikomisjoni aruanne avaldatakse Tallinna veebilehel.“;
9) paragrahvi 33
lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(1) Revisjonikomisjon täidab oma
pädevuses olevaid ülesandeid käesolevas põhimääruses sätestatud korras
tööplaani alusel või linnavolikogu ülesandel.“;
10) paragrahvi 33
lõige 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(7) Kontrollimiste läbiviimise
üksikasjalikum kord sätestatakse linnavolikogu vastava määrusega.“;
11) paragrahvi 37
lõike 11 teine lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Käesoleva põhimääruse § 26 lõike 1 punktides 2,
4, 6-10, 14, 15, 18, 24, 251 ja 271 ning
põhiseaduslikkuse järelevalve kohtumenetluse seaduse §-s 7 ettenähtud
küsimustes otsustuste vastuvõtmiseks on vajalik volikogu koosseisu
häälteenamus.“;
12) paragrahvi 37
täiendatakse lõikega 111 järgmises sõnastuses:
“(111) Käesoleva
põhimääruse § 26 1. lõike punktis 27 ettenähtud küsimuse
otsustamisel kohaldatakse Vabariigi Presidendi valimise seaduse § 22
lõiget 41.“;
13) paragrahvi 37
lõike 12 teine lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Protokolli kantakse istungi toimumise aeg ja koht, osavõtjate
nimed, arutlusel olnud küsimused, nende kohta esitatud ettepanekud ja otsused
ettepanekute arvestamise või mittearvestamise kohta, hääletustulemused, kui
küsimus otsustati hääletamise teel, ning otsustajate ja küsimuste algatajate
eriarvamused.“;
14) paragrahvi 41
lõiget 1 täiendatakse punktiga 5 järgmises sõnastuses:
“5) rikub kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise
seaduse § 46 lõiget 2.“;
15) paragrahvi 44
lõiget 1 täiendatakse punktiga 61 järgmises sõnastuses:
“61) nimetab ametisse ja vabastab ametist
seaduses sätestatud korras siseaudiitori kutsetegevuse alaste ülesannete
täitmiseks ametniku või vastava struktuuriüksuse juhi;“;
16) paragrahvi 50
lõike 4 teine lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Protokolli kantakse istungi toimumise aeg ja koht, osavõtjate
nimed, arutlusel olnud küsimused, nende kohta esitatud ettepanekud ja otsused
ettepanekute arvestamise või mittearvestamise kohta, hääletustulemused, kui
küsimus otsustati hääletamise teel, ning otsustajate ja küsimuste algatajate
eriarvamused.“;
17) paragrahvi 51
lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(2) Linnasekretäriks võib nimetada vähemalt 21-aastase
Eesti kodaniku, kes valdab eesti keelt seadusega või seaduse alusel kehtestatud
ulatuses ning on omandanud õiguse õppesuunal vähemalt riiklikult tunnustatud
magistrikraadi, sellele vastava kvalifikatsiooni Eesti Vabariigi haridusseaduse
§ 28 lõike 22 tähenduses või sellele vastava välisriigi
kvalifikatsiooni.“;
18) paragrahvi 51
lõike 4 punkt 5 tunnistatakse kehtetuks;
19) paragrahvi 51
lõike 4 punkt 9 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“9) osaleb linnavalitsuse istungi dokumentide
ettevalmistamisel ja korraldab istungite protokollimist;“;
20) paragrahvi 51
lõiget 4 täiendatakse punktiga 103 järgmises sõnastuses:
“103) vastutab sünni- ja surmaandmete
õigusaktidele vastava rahvastikuregistrisse kandmise eest kooskõlas
perekonnaseisutoimingute seadusega;“;
21) paragrahvi 51
lõike 4 punkti 11 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“11) täidab teisi seaduses, Tallinna põhimääruses ja linna
õigusaktis linnasekretärile sätestatud ülesandeid.“;
22) paragrahvi 51
lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(5) Linnasekretäri äraolekul asendab teda linnapea
käskkirjaga määratud isik. Linnasekretäri asendajal on kõik linnasekretäri
õigused ja kohustused ning ta peab vastama käesoleva paragrahvi lõikes 2
sätestatud linnasekretäri ametisse nimetamiseks esitatud tingimustele.“;
23) paragrahvi 54
lõiked 10 ja 11 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:
“(10) Ametniku teenistuse lõppemisel seoses tema surmaga
makstakse toetust Vabariigi Valitsuse määrusega kehtestatud kuutöötasu
alammäära kahekordses ulatuses.
(11) Käesoleva paragrahvi 9. lõikes
ettenähtud hüvitust makstakse tingimusel, et ametnik oli teenistuses linna
ametiasutuses vähemalt viimased kolm aastat enne teenistussuhte lõppemist.“
24) paragrahvi 54
lõige 12 tunnistatakse kehtetuks;
25) paragrahvi 54
lõige 13 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:
“(13) Käesoleva paragrahvi
lõigetes 7-10 ettenähtud hüvitused ja toetus makstakse välja
erakorralisteks sündmusteks ettenähtud vahendite arvel.“;
26) paragrahvi 542
lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(3) Linnavolikogu tagab
sisekontrollisüsteemi rakendamise ja siseaudiitori kutsetegevuse korraldamise
Tallinnas. Sisekontrollisüsteemi rakendab ja selle tulemuslikkuse eest vastutab
linnavalitsus.“;
27) paragrahvi 60 lõiget 1
täiendatakse teise lausega järgmises sõnastuses:
“Kohalikud maksud ja maksumäärade muudatused kehtestatakse enne
linnaeelarve või lisaeelarve vastuvõtmist.“;
28) paragrahvi 69
lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(2) Tallinn kui kohalik
omavalitsusüksus võib teenuste osutamiseks asutada linna ametiasutuse
hallatavaid asutusi, mis ei ole juriidilised isikud. Linn võib olla osanik või
aktsionär äriühingus, samuti asutada sihtasutusi ja olla mittetulundusühingu
liige, arvestades kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduses
esitatud tingimusi. Linna eraõiguslikes isikutes osalemise ning kohaliku
omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse täitmise korraldamise tingimused
ja korra kehtestab linnavolikogu.“;
29) paragrahvi 71
lõiked 1, 4, 5, 7 kuni 11 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(1) Tallinna arengut
kavandatakse reguleerimise ulatusest lähtuvalt strateegiliste ja
tegevuskavaliste arengudokumentidega. Strateegilised arengudokumendid on
Tallinna arengustrateegia, üldplaneering ja Tallinna keskkonnastrateegia ning
tegevuskavalised arengudokumendid on Tallinna eelarvestrateegia, Tallinna
arengukava, Tallinna valdkonnapõhine arengukava, Tallinna linna territooriumi osa
arengukava ja Tallinna linna ametiasutuse hallatava asutuse arengukava.
(4) Tallinna arengukava on
Tallinna pika- ja lühiajalise arengu eesmärke määratlev ja nende elluviimiseks
tegevusi kavandav dokument, mis tasakaalustatult arvestab majandusliku, sotsiaalse
ja kultuurilise keskkonna ning looduskeskkonna arengu pikaajalisi suundumusi ja
vajadusi ning on aluseks erinevate eluvaldkondade arengu integreerimisele ja
koordineerimisele. Arengukava sisaldab hetkeolukorra analüüsi. Arengukavas
kajastatakse kuni arengukava perioodi lõpuni strateegilised eesmärgid ja
tegevused eesmärkide saavutamiseks. Arengukava projekti koostab linnavalitsus
ja esitab selle kinnitamiseks linnavolikogule.
(5) Kehtiv Tallinna arengukava peab
mis tahes eelarveaastal hõlmama vähemalt nelja eelseisvat eelarveaastat. Kui
linnal on pikemaajalisi kohustusi või neid kavandatakse pikemaks perioodiks,
tuleb arengukavas esitada andmed arengukava kehtivusaega ületavate kohustuste
kohta.
(7) Linnavolikogu määratud
ametiasutus korraldab avalike arutelude kaudu kõigi huvitatud isikute kaasamise
arengukava koostamisse ning tagab kehtestatud arengukava järgimise. Teade
arengukava või selle muutmise eelnõu avalikustamise kohta avaldatakse
maakonnalehes ja Tallinna veebilehel. Arengukava peab enne kinnitamist olema
avalikult kättesaadav vähemalt kolm nädalat.
(8) Pärast vastuvõtmist
linnavolikogu poolt avalikustatakse arengukava ning linnavolikogu istungite ja
linnavolikogu komisjonide koosolekute protokollid arengukava menetlemise kohta
Tallinna veebilehel. Arengukava ja arengukava muudatused avalikustatakse
seitsme tööpäeva jooksul arvates nende vastuvõtmisest linnavolikogu poolt.
Linnasekretär esitab arengukava või selle muudatuste vastuvõtmisest arvates
kahe nädala jooksul maavanemale ja Siseministeeriumile elektrooniliselt
informatsiooni arengukava või arengukava muudatuste vastuvõtmise kohta.
(9) Iga aasta 1. märtsiks
kogub linnavolikogu määratud ametiasutus andmed Tallinna arengukavas ettenähtud
ülesannete täitmise ja eesmärkide saavutamise kohta eelmisel kalendriaastal,
koostab vastava aruande, valmistab vajadusel ette kehtiva Tallinna arengukava
muudatusettepanekud ning esitab vastava eelnõu hiljemalt 30. aprilliks
linnavalitsusele. Linnavalitsus vaatab kehtiva Tallinna arengukava täitmise
aruande ja vajadusel muudatusettepanekute eelnõu läbi ja esitab selle hiljemalt
15. augustiks linnavolikogule.
(10) Linnavolikogu kinnitab
arengukava või selle muudatuste vastuvõtmise linnavolikogu määrusega enne, kui
linnavalitsus esitab eelarve eelnõu linnavolikogule, või hiljemalt
eelarveaastale eelneva aasta 1. oktoobriks.
(11) Tallinna arengukava on
aluseks:
1) linnaeelarve koostamisel;
2) kohustuste võtmisel;
3) investeeringuprojektide kavandamisel.“;
30) paragrahv 77
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 77 Keskkonnakaitse
(1) Tallinna kui kohaliku omavalitsuse ülesanne on tagada
linlastele tervislik ja meeldiv elukeskkond ning majanduse arenguks vajalikud
ressursid looduskeskkonda oluliselt kahjustamata ning looduslikku mitmekesisust
säilitades.
(2) Tallinna keskkonnahoiu strateegilised eesmärgid ja
vajalikud tegevussuunad seatakse Tallinna keskkonnastrateegias, mis koostatakse
samaks perioodiks Tallinna arengustrateegiaga.
(3) Tallinna linnavolikogu, linnavalitsus ja linna asutused
järgivad oma tegevuses säästva arengu ja keskkonnahoiu põhimõtteid, milleks on:
1) jäätmetekke
vältimine ja vähendamine;
2) jäätmete
sortimine;
3) energia,
vee ja paberi kokkuhoid;
4) keskkonnasäästlike
lahenduste eelistamine hangetes;
5) keskkonnasõbralikud
liikumisharjumused;
6) muud
keskkonda säästvad lahendused.
(4) Keskkonnahoidliku käitumise juurutamine Tallinna linna asutustes toimub läbi ökotugitegevuste, mille põhimõtted sätestatakse Tallinna keskkonnastrateegias.“.
31) paragrahvi 81
lõige 4 tunnistatakse kehtetuks.
§ 2. Tallinna Linnavolikogu 12. septembri 1996
määrus nr 21 “Vabariigi
Presidendi valmiskogusse esindajate valimise kord“ tunnistatakse kehtetuks.
§ 3. Määrus jõustub 27. juunil 2011.
Paragrahvi 1 punkte 1, 3-9, 11, 13, 15, 16 ja 26 rakendatakse 2013. aasta
1. jaanuarist.
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna Linnavolikogu esimees
|