Tallinna
Linnavalitsuse 10. novembri 2010
korralduse nr
1716-k
LISA
|
Seletuskiri
|
Tallinna
Linnavalitsuse korralduse eelnõu
|
„Lepiku tee 34 kinnistu
detailplaneeringu osaline kehtestamine Pirita linnaosas“ juurde
|
|
|
|
Korraldusega kehtestatakse osaliselt Lepiku tee 34 kinnistu
detailplaneering, Aktsiaselts TONDI ÜKS töö nr P-430-03, millega on kavandatud
Pirita linnaosas 2,21 ha suurusel planeeritaval maa-alal kokku 6 krunti: kolm
elamumaa krunti, kaks transpordimaa krunti ja üks tootmismaa krunt alajaama
rajamiseks. Lepiku tee 34 kinnistust moodustatavatele elamumaa kruntidele on
määratud ehitusõigus kokku kolme kuni 2-korruselise üksikelamu ja kuue abihoone
rajamiseks.
Käesoleva detailplaneeringu kehtestamisega muutub kehtetuks
Tallinna Linnavolikogu 18. oktoobri 2001 otsusega nr 317 kehtestatud „Lepiku
tee 37a ja Lepiku tee 37 krundi detailplaneering“ krundi positsioon 29 osas.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritav maa-ala asub Pirita linnaosas Lepiku asumis Lepiku
tee ja Pärnamäe tee vahelisel alal. Planeeritaval maa-alal asub Lepiku tee 34
kinnistu ja osa Lepiku tee tänava maa-alast. Detailplaneeringu algatamisel ja
vastuvõtmisel kuulusid planeeritava maa-ala koosseisu ka Lepiku tee 34a ja Lepiku
tee 34b kinnistud.
Lepiku tee 34 kinnistu suurus on on 20 944 m², maakasutuse
sihtotstarve on sotsiaal- ja elamumaa. Kinnistu omanikud on füüsilised isikud.
Lepiku tee 34 kinnistu on hoonestamata. Kinnistu loodeservas
kulgeb pinnasetee, krunt on suures ulatuses kaetud puude gruppide ja metsaga. Planeeritaval
alal paikneb enamik haljastulikult väärtuslikke mände kahes metsaosas
(eraldisel), millest üks paikneb luitedel krundi lääneosas ja teine luite
harjal ja nõlvadel krundi idaosas.
Lepiku tee 34a kinnistu pindala on 1025 m² ja Lepiku tee 34b
kinnistu pindala 1023 m², kinnistute sihtotstarve on elamumaa ja krundid on
hoonestatud 2-korruseliste üksikelamutega. Kinnistute omanik on eraisik
(varasemalt oli omanikuks osaühing RELIKA). Elamud on rajatud ehituslubade
alusel, kuid neil puuduvad kasutusload.
Reljeefi liigendavad loode-kagusuunalised luited ja
rannavallid. Planeeritava maa-ala kõrgusarvud jäävad vahemikku 23,57 kuni 26,95
meetrit merepinnast, seega on kõrguste vahe kinnistu piires üle 3 meetri. Planeeritava
ala kõige madalamas osas paikneb inimtegevuse tagajärjel moodustunud süvend -
sealt on võetud kasvumulda haljastustööde läbiviimiseks.
2. Kontaktvööndi analüüs
Planeeritav ala asub Pärnamäe tee ja Lepiku tee vahelises
kvartalis. Planeeritava maa-ala lähiümbruses paiknevad valdavalt 1-2-korruselised
üksikelamud. Ida pool asub Pärnamäe tee 55 kinnistu ning lõunas Pärnamäe tee
53a kinnistu.
Kõnealusel piirkonnal on Pirita linnaosa keskusega ühenduseks
kaks teed. Need on Kloostrimetsa tee ja Pärnamäe tee kaudu Randvere tee,
millest viimane viib läbi Mähe aedlinna Piritale.
Planeeritava maa-ala kontaktvööndisse jäävad järgmised
kehtestatud detailplaneeringud:
planeeritav maa-ala külgneb põhjasuunal endise kinnistu Liiva
107 jagamise tulemusena tekkinud kinnistutega, mis on moodustatud Tallinna
Linnavolikogu 8. märtsi 2001 otsusega nr 61 kehtestatud „Lepiku tee 42
kinnistu detailplaneeringu“ alusel. Detailplaneering on suuremas osas ellu
viimata;
teisel pool Lepiku teed Tallinna Linnavolikogu 22. detsembri
1997 otsusega nr 213 kehtestatud „Lepiku tee 45a
kinnistu detailplaneering“ ja Tallinna Linnavolikogu 18. oktoobri 2001
otsusega nr 317 kehtestatud „Lepiku
tee 37a ja Lepiku tee 37 krundi detailplaneering“, millega kavandati
kinnistute jagamine ja üksikelamute ehitamine. Detailplaneeringud on suuremas
osas ellu viidud;
Tallinna Linnavalitsuse 29. detsembri 2003 korraldusega nr
3066-k kehtestatud „Pärnamäe
tee 51 kinnistu detailplaneering“, millega on kavandatud 6,0 ha suurusele
maa-alale 19 krunti - üksikelamute ja haljasala teenindamiseks, üksikelamute ja
trafoalajaama ehitamiseks ning teede rajamiseks. Uusi üksikelamuid on
kavandatud kümme. Detailplaneeringu alusel on krundid moodustatud, kuid
üksikelamud ja tänavad rajamata.
Planeeritava maa-alaga külgnevatel aladel on
koostamisel Pärnamäe tee 53 ja 53a kinnistute detailplaneeringu eskiis ning
Tallinna Linnavalitsuse 3. detsembri 2002 korraldusega nr 2968-k algatatud „Pärnamäe
tee 55 kinnistu detailplaneering“ kinnistute jagamise ja üksikelamute
ehitamise eesmärgil.
3. Pirita linnaosa üldplaneering
Tallinna Linnavolikogu 17.
septembri 2009 otsusega nr 179 kehtestatud „Pirita linnaosa
üldplaneeringuga“ on planeeritava maa-ala juhtotstarbeks määratud kõrghaljastuse
säilitamisega väikeelamute ala. Alale on lubatud kavandada väikeelamuid ja
lähipiirkonda teenindavaid kaubandus-, teenindus-, haridus-, tervishoiu- ja
vabaaja harrastusega seonduvaid ettevõtteid ning asutusi, tehnoehitisi, parke,
haljasalasid, mängu- ja spordiväljakuid.
Detailplaneering on kooskõlas
Pirita linnaosa üldplaneeringuga.
4. Kehtiv detailplaneering
Käesoleva detailplaneeringu osalise
kehtestamisega muutub kehtetuks Tallinna Linnavolikogu 18. oktoobri 2001
otsusega nr 317 kehtestatud „Lepiku
tee 37a ja Lepiku tee 37 krundi detailplaneering“ krundi positsioon 29 osas
s.o Lepiku tee maa-ala osas.
5.
Detailplaneeringuga kavandatu
Lepiku tee 34 kinnistu jagamise juures on kruntide
moodustamisel aluseks võetud kaasomanike soovid ja ettepanekud üksikelamute
kruntide ja transpordimaa kruntide moodustamiseks.
Detailplaneeringuga moodustatakse Lepiku tee 34 kinnistust kolm
elamumaa krunti - positsioon (edaspidi nimetatud pos) 3, pos 4 ja pos 5, üks
transpordimaa krunt pos 6 ning kaks ajutist krunti pos 8a ja 8b, mis liidetakse
moodustatava transpordimaa krundiga pos 8c ning tootmismaa sihtotstarbega krunt
pos 7 alajaama rajamiseks.
Vastavalt Pirita linnaosa
üldplaneerigule on kõrghaljastuse säilitamisega väikeelamute alal lubatud uute
elamukruntide minimaalseks suuruseks 1500 m². Kruntide maksimaalne lubatud
täisehitus on 15%, maksimaalne hoonestustihedus ei tohi ületada 0,15, eluhoone
korruselisuseks on ette nähtud maksimaalselt 2 korrust ja kõrguseks 9 meetrit.
Lepiku tee 34 kinnistust
moodustatavad elamumaa krundid on üksikelamu kruntide kohta erandlikult suured -
igaüks pindalaga rohkem kui 6000 m2. Moodustatavate pos 3 ja pos 4
kruntide suurused on 6262 m2 ning pos 5 suurus 7031 m2 (vastuvõetud
planeeringus oli 6746 m2). Igale krundile võib rajada kuni 3 hoonet
- ühe üksikelamu ja kaks abihoonet. Hoonete lubatud maksimaalne korruselisus on
kuni 2 korrust ja kõrgus kuni 9 meetrit. Igale krundile on kavandatud 3
parkimiskohta.
Detailplaneeringuga kavandatu
vastab Pirita linnaosa üldplaneeringule kõrghaljastuse säilitamisega
väikeelamute alal lubatud kruntide suuruse ja kõigi ehitusõiguse näitajate
osas: krundid on minimaalselt lubatud suurusest 1500 m² oluliselt suuremad,
krundil pos 5 on täisehituse protsent 7% ja kruntidel pos 3 ja pos 4 8%,
hoonestustihedus on kõigil elamukruntidel 0,14 ning elamute maksimaalseks
kõrguseks lubatud 9 meetrit ja korruselisuseks 2 korrust.
Võrreldes vastuvõetud planeeringulahendusega on detailplaneeringu
kehtestamisel planeeringusse sisse viidud järgmised muudatused:
- detailplaneering kehtestatakse osaliselt ja jäetakse
kehtestamata Lepiku tee 34a ja Lepiku tee 34b kinnistute osas;
- kuna vastuväite lahendamise tulemusena on ära jäetud üks
transpordimaa sihtotstarbega krunt juurdepääsuks alajaamale, siis selle arvelt on
muutunud kruntide pos 5 ja 7 pindalad (suurenenud).
Planeeringu koostamisel on aluseks võetud olemasoleva
haljastuse hinnang, mis on koostatud dendroloog A. Aaspõllu poolt detsembris
2003 / jaanuaris 2004. Tallinna Keskkonnaameti tellimusel on 2006. aastal
planeeritava maa-ala üle vaadanud dendroloogid O. Abner ja J. Elliku ning
koostatud on arvamus puittaimestiku haljastuslikust väärtusest. Haljastuse
hinnang koostati puistute kaupa, üksikpuude hindamist ei ole ka selles töös
läbi viidud. Põhiosa Lepiku tee 34 kinnistust moodustavad looduslikud puistud,
kus valitsevaks puuliigiks on harilik mänd, millele lisandub kohati harilik
pihlakas, sookask ja harilik haab. Kinnistu keskosas on tihe hariliku männi
kulissistutus. Puistutes tuleb läbi viia harvendusraie, sest harilik mänd on
valguslembene puu.
Planeeritaval maa-alal on haljastuslikult väärtuslikud
keskealised ja mõned küpsed männid, olulised on tihe männikultuur,
segametsatükk ja sookaskede rühm. Väheväärtuslikud on istutatud lehised.
Väärtusliku puistuga aladel tuleb võimalikult säilitada laiema võraga mände,
puude säilitamisel elamute vahel ja ümber peaks eelistama rühmiti säilitamist.
Kujundusraie on soovitav teha pärast elamute valmimist.
Septembris 2007 on dendroloog A. Aaspõllu poolt koostatud
täiendav haljastuse hinnang planeeritavate hoonestusalade lõikes ning jaanuaris
2010 täiendav haljastuse hinnang juurdesõidutee lõikes. Kuna detailplaneeringut
on koostatud väga pika aja jooksul, siis ei kajastu kogu informatsioon
üksikpuude kohta põhijoonisel, vaid selleks on lisatud planeeringule eraldi
joonis DP 7-1 „Haljastuse hinnang hoonestusalade ja juurdesõidutee lõikes“,
kuhu on märgitud kõik planeeritavate kruntide hoonestusaladel ja
juurdesõiduteel hinnatud ning likvideeritavad puud.
Planeeritavatel hoonestusaladel on hinnatud kokku 78 puud
(enamjaolt harilikud männid) ja 15 puud juurdesõiduteel ja selle lähialal, mis
väärtusklassidesse jagunevad järgmiselt: 17 III väärtusklassi puud, 59 IV
väärtusklassi puud ning 17 V väärtusklassi puud.
Detailplaneeringuga on ette nähtud likvideerida kokku 70 puud,
neist 61 puud planeeritavatel kruntidel ja 9 puud juurdesõidutee maa-alal.
Väärtusklasidesse jagunevad likvideeritavad puud järgmiselt: 12 III
väärtusklassi puud, 36 IV väärtusklassi puud ning 22 V väärtusklassi puud. Likvideeritavad puud kompenseeritakse
asendusistutusega vastavalt Tallinna Linnavolikogu 25. augusti 2005
määrusele nr 45 „Puu
raie- ja hoolduslõikusloa andmise tingimused ja kord“. Arvutuste kohaselt
tuleb istutada likvideeritavate puude asemele 694 puud. Arvutusega saadud puude
arv on esialgne ja see arv võib lahenduse täpsustumisel järgnevates
projekteerimisstaadiumides muutuda. Lõplik kompenseerimiseks vajalik puude arv
saadakse raieloa menetlemise käigus pärast ehitusloa väljaandmist.
Lepiku tee 34 kinnistu jagamisel kolmeks elamukrundiks
enam-vähem võrdsetes osades ei ole võimalik kavandada kolme majapidamist nii,
et oleks arvestatud täies ulatuses O. Abneri poolt antud soovitusi
ehitustegevuse planeerimiseks. Detailplaneeringu koostamisel tuleb arvestada
mitmete kriteeriumidega, kuhu üks või teine eluase rajada. Planeeritavate
ehitiste asukoha valikul on silmas peetud seda, et olulise osa elukeskkonnast
moodustab looduslik keskkond. Arvestatud on olemasoleva reljeefi ning
väärtusliku ja olulise kõrghaljastuse paiknemisega.
Hoonestusalasid ei ole kavandatud säilitatava perspektiivse
okaspuu puistu alale, osaliselt ulatuvad kruntidel pos 3 ja 5 hoonestusalad
võimalusel säilitatava perspektiivitu okaspuu puistu alale. Planeeringulahendus
tagab olemasoleva kõrghaljastuse ja selle kasvutingimuste maksimaalse
säilitamise. Planeeringu koostamisel on võetud eesmärgiks, et iga hoone asukoht
ja maht oleks seotud ümbritseva metsapargiga ja iga üksikelamu akendest oleks
nähtav metsaala, mitte naabri õu. Uushoonestus peab sulanduma nii mahuliselt
kui ka materjali valikult looduskeskkonda.
Lepiku tee 34 kinnistule on 11. septembril 2001 väljastatud
ehitusluba nr 2785 üksikelamu ja garaaži ehitamiseks, mis on käesoleva
detailplaneeringu koostamisel aluseks võetud krundile pos 5 ehitusõiguse
määramisel.
Juurdepääs elamumaa kruntidele on Lepiku teelt kavandatud tupiktee
kaudu. Juurdepääsutee jaoks on moodustatud eraldi transpordimaa krunt pos 6
pindalaga 983 m². Lisaks on Lepiku tee 34 kinnistust moodustatud kaks ajutist
transpordimaa krunti pos 8a ja pos 8b Lepiku tee laiendamiseks ning
planeeritava ala koosseisus olevast Lepiku tee maa-alast eraldi transpordimaa
krunt pos 8c.
Alajaama rajamiseks on Lepiku tee 34 kinnistust ette nähtud
moodustada tootmismaa krunt pos 7 pindalaga 52 m². Juurdepääs krundile on ette
nähtud kõrvalasuvalt Pärnamäe tee 53a kinnistult.
Parkimiskohtade vajadus on arvutatud vastavalt Tallinna
Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr 329 kinnitatud „Tallinna
parkimise korralduse arengukavas aastateks 2006-2014“ toodud äärelinna normile,
mille kohaselt on vajalik parkimiskohtade arv 9. Planeeritavale maa-alale on
kavandatud kokku 9 parkimiskohta, igale elamukrundile 3 parkimiskohta.
Vastavalt Tallinna Linnavolikogu 27. mai 2004 määrusega nr 19
kinnitatud lisale „Tallinna
kaugküttepiirkonna piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise
tingimused ja kord, kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna
kooskõlastamine ja soojusettevõtja arenduskohustus“ ei jää planeeritav ala
kaugküttepiirkonda. Lepiku teele on rajatud gaasi magistraaltorustik, mis annab
võimaluse planeeritud hoonete soojusvarustuse lahendamiseks gaasikütte baasil.
6. Avaliku väljapaneku tulemused
Avaliku väljapaneku ajal, mis toimus 25. veebruarist kuni 10.
märtsini 2008 esitasid detailplaneeringu kohta vastuväite Pärnamäe tee 55
kaasomanikud Ü. Jõemets, U. Nurmela ning E. Nurmela.
Pärnamäe tee 55 kinnistu kaasomanikud
teatasid, et soovivad loobuda oma 28. aprillil 2006
antud nõusolekust lubada Pärnamäe tee 55 kinnistule kavandatav Leediku tee
ümberpööramisala, kuna nõusoleku andmise ajal jäid kavandatav ja selle
õiguslikud tagajärjed neile ebaselgeks. Lisaks ei olnud selleks hetkeks
Pärnamäe tee 55 kinnistu detailplaneeringu eskiislahendus veel kaasomanike
poolt kokku lepitud. Lisaks märkisid Pärnamäe
tee 55 kinnistu kaasomanikud, et nad on koostanud oma kinnistu eskiislahenduse,
mille kohaselt planeeritakse kinnistule kaks rida krunte juurdepääsuteega
loode-kagu suunal ning soovivad jätkata olemasoleva Pärnamäe teele suubuva
väljasõidu kasutamist. Seega ei kavandata tee rajamist kinnistu edelaküljele
selle lõunanurgani, milline lahendus oleks maakasutuse ja haljastuse seisukohalt
äärmiselt ebaotstarbekas.
Pärnamäe
tee 55 kinnistu kaasomanikud lisasid, et detailplaneeringu kehtestamine ei anna
kolmandatele isikutele õigust neile kuuluva kinnistu kasutamiseks ning nad ei
soovi vastavate asjaõiguslike toimingute tegemisel osaleda ning leidsid, et
detailplaneeringu kehtestamine praegusel (vastuvõetud) kujul on tarbetu ning
palusid Lepiku tee 34 kinnistu detailplaneeringut sellisel kujul mitte
kehtestada.
Tallinna Linnaplaneerimise Amet kaalus esitatud vastuväiteid
ning edastas oma seisukoha 24. märtsi 2008 tähtkirjana nr 2-1/723.
Tallinna
Linnaplaneerimise Amet märkis, et Pärnamäe tee 55 kinnistu omanike poolt
esitatud vastuväide on võimalik lahendada koostöös Pärnamäe tee 55 kinnistu
omanikega, Lepiku tee 34 kinnistu omanike ja Lepiku tee 34 kinnistu
detailplaneeringu koostajaga ning Pärnamäe tee 53a omanike ja Pärnamäe tee 53
ja 53a kinnistute detailplaneeringu koostajaga.
Arvestades Tallinna
Linnaplaneerimise Ametile esitatud Pärnamäe tee 55 kinnistu lahendusskeemi,
palus Tallinna Linnaplaneerimise Amet Pärnamäe tee 55 kinnistu kaasomanikel
võimalikult kiiresti välja selgitada Tallinna Transpordiameti seisukoht
kavandatavatele kruntidele Pärnamäe teelt juurdepääsu küsimuses ning taotleda
juba planeeringu koostamise algstaadiumis kõigi vajalike tehnovõrkude
valdajatelt tehnilised tingimused Pärnamäe tee 55 kinnistu detailplaneeringu
koostamiseks vastavalt Tallinna Linnaplaneerimise Ametis 18. märtsil 2008
toimunud nõupidamisel kokkulepitule. Sama paluti teha ka Pärnamäe tee 53 ja 53a
kinnistute detailplaneeringu koostajal RUUM JA MAASTIK OÜ.
Veel märkis Tallinna Linnaplaneerimise
Amet, et pärast naaberalade detailplaneeringute koostamiseks vajalike
tehnovõrkude tehniliste tingimuste ja juurdepääsutee osas selguse saamist on
võimalik koostöös leida lahendus, mis võimaldaks lahendada vastuväite ja pärast
väikese muudatuse sisseviimist Lepiku tee 34 kinnistu detailplaneeringusse
esitada see kehtestamiseks Tallinna Linnavalitsusele.
Lepiku tee 34 kinnistu
detailplaneeringu lahendust korrigeeriti ning Tallinna Linnaplaneerimise
Ametile 9. märtsil 2009 esitatud avaldusega loobusid Pärnamäe tee 55 kaasomanikud
vastuväidetest. Vastuväited esitanud isikud märkisid, et Lepiku tee 34 kinnistu
detailplaneeringut on vastavalt nende ettepanekule korrigeeritud ja juurdepääs
Lepiku tee 34 kinnistule kavandatud alajaamale lahendatud Pärnamäe tee 53a
kinnistult. Pärnamäe tee 55 kinnistu omanikud nõustusid korrigeeritud
planeeringulahendusega.
Pärast vastuväite lahendamist
kooskõlastasid korrigeeritud planeeringulahenduse 2009. aastal Lepiku tee 34
kinnistu kaasomanikud, Pärnamäe tee 53a kinnistu kaasomanikud, RUUM JA MAASTIK
OÜ, Lepiku tee 38 kinnistu omanik Osaühing INFESTUS ja OÜ Jaotusvõrk.
Eeltoodust tulenevalt ei olnud
vajalik planeerimisseaduse § 23 lg 3 punkti 5 kohane detailplaneeringu esitamine
maavanemale kohustusliku järelevalve teostamiseks.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise algatamist taotles 9. mail 2001
registreeritud avaldusega Osaühing SCHULTS JA PARTNERID, kes soovis Lepiku tee
34 kinnistu jagamist kolmeks ca 7000 m2 suuruseks elamumaa krundiks
ning kruntidele ehitusõiguse määramist nii, et igale krundile oleks võimalik
ehitada kuni kolm hoonet. Planeeringu koostamise korraldamise ja finatseerimise
õigus on 11. oktoobril 2001 sõlmitud lepinguga nr DP-167-01 üle antud T. Arule.
Tallinna Linnavalitsuse 19. septembri 2001 korralduse nr
3934-k „Detailplaneeringute
koostamise algatamine“ punktiga 1.6 algatati Lepiku tee 34 kinnistu
detailplaneeringu koostamine. Lepiku tee 34 kinnistu detailplaneeringu
lähteülesanne kinnitati 30. augustil 2001 Tallinna Linnavolikogu
linnamajanduskomisjoni poolt kinnistu jagamise kolmeks väikeelamu krundiks ning
kolme väikeelamu rajamise eesmärgil.
Teade detailplaneeringu algatamisest ilmus ajalehes Postimees
29. septembril 2001. Detailplaneeringu eskiislahendusega sai tutvuda 6.-14.
juunini 2005. Detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse
tutvustamiseks toimus avalik arutelu 14. juunil 2005. Teade
eskiislahendusega tutvumise ning arutelu toimumise aja ja koha kohta ilmus
ajalehes Postimees 25. mail 2005.
Detailplaneeringu koostas Aktsiaselts TONDI ÜKS.
Detailplaneering on koostatud kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse 19. septembri
2001 korralduse nr 3934-k „Detailplaneeringute koostamise algatamine“
punktidega 1.6 ja 2 ning Tallinna Linnavalitsuse 16. juuni 2004
määrusega nr 61 kinnitatud „Detailplaneeringu
eskiisi ja detailplaneeringu koostamise ning vormistamise nõuetega“. Detailplaneeringule on lisatud dendroloog O. Abneri
2006. aastal koostatud planeeringuala puittaimestiku haljastuslik hinnang,
dendroloog A. Aaspõllu septembris 2007 koostatud täiendav haljastuse hinnang
planeeritavate hoonestusalade lõikes ning jaanuaris 2010 täiendav haljastuse
hinnang juurdesõidutee lõikes.
Tallinna linna ehitusmääruse § 16 lõikes 1 määratud isikud ja
asutused on detailplaneeringu kooskõlastanud.
Tallinna Kommunaalamet, Tallinna
Tervisekaitsetalituse Harjumaa osakond (praegu Terviseameti Põhja talitus), Tallinna Transpordiamet, Harjumaa
Päästeteenistus, endise kinnistu nr 11846 Pardi 109 õigustatud subjektid M.
Vello, T. Uusmaa, A. Kuusmann ja I. Trepp kooskõlastasid detailplaneeringu
omapoolseid tingimusi esitamata.
Pirita Linnaosa Valitsus kooskõlastas detailplaneeringu
järgmisel lisatingimusel: säilitada maksimaalselt olemasolev haljastus. Pirita linnaosa
halduskogu kooskõlastas detailplaneeringu järgmistel lisatingimustel: elamute
maksimaalne kõrgus kavandada kuni 9 meetrit, säilitada maksimaalselt olemasolev
haljastus. Pirita linnaosa halduskogu ja Pirita Linnaosa Valitsuse esitatud
tingimustega on detailplaneeringu koostamisel arvestatud. Pirita linnaosa halduskogu
kooskõlastas 29. oktoobril 2007 detailplaneeringu täiendavalt pärast seda, kui
detailplaneeringule oli lisatud täpsem haljastuse hinnang planeeritavate
hoonestusalade lõikes.
Tallinna Keskkonnaamet kooskõlastas detailplaneeringu järgneva
lisatingimusega: Lepiku tee 34 kinnistu detailplaneeringu alusel koostatud
ehitusprojektid kooskõlastada Tallinna Keskkonnaametiga. Vastav nõue on
planeeringus määratud.
Tallinna Maa-amet kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel,
et põhijoonisel näidatud transpordimaa krunti positsioon 8c eraldi mitte
moodustada. Lisaks palus Tallinna Maa-amet põhijoonisel transpordimaa kruntide
Lepiku tee T11/2 (positsioon 8b, pindalaga 45 m2) ja Lepiku tee
T11/1 (positsioon 8a, pindalaga 309 m2) liitmist üheks krundiks, kuna
ei pidanud maakorralduslikult põhjendatuks kahe eraldi transpordimaa krundi
moodustamist. Veel märkis Tallinna Maa-amet, et neile on edastatud Lepiku tee
34 kinnistu omanike 23. märtsil 2007 antud kirjalik kinnitus selle kohta, et
Lepiku tee 34 kinnistu omanikud nõustuvad Lepiku tee T11/2 ja Lepiku tee T11/1
transpordimaa krundid tasuta Tallinna linnale üle andma. Tallinna Maa-amet
palus detailplaneeringu vastuvõtmise korraldusse vastav säte transpordimaa
kruntide Tallinna linnale omandamise kohta ette näha. Tallinna Linnavalitsuse
6. veebruari 2008 korralduse nr 164-k „Lepiku
tee 34 kinnistu detailplaneeringu vastuvõtmine“ punktiga 3 määrati Tallinna
Maa-ametile vastav ülesanne.
Detailplaneering kooskõlastati ka Keskkonnaministeeriumi
esindaja - Maa-ametiga, kuigi selleks otsene vajadus puudus. Maa-amet märkis,
et kui kohalik omavalitsus peab Lepiku tee teemaa munitsipaalomandisse
taotlemisel kehtestatud detailplaneeringutega teelõikudele planeeritud
üksikutest teekruntidest ehk nn ajutistest kruntidest otstarbekamaks ühise
teemaakrundi moodustamist, saab seda aktsepteerida tingimusel, et moodustava
teemaakrundi piirid on kooskõlas üksikutele teelõikudele planeeritud nn
ajutiste teemaakruntide piiridega.
Arvestades Maa-ameti seisukohaga ei pidanud Tallinna
Linnaplaneerimise Amet vajalikuks arvestada Tallinna Maa-ameti nõudega teha
muudatusi pos 8a, 8b ja 8c osas, mis ei muuda planeeringu sisu, kuid vajaks
planeeringu lõppetapis selle töömahukat ja aeganõudvat ümbervormistamist.
Lepiku tee laiendamiseks vajalikud maaüksused (pos 8a ja 8b) on võimalik
Tallinna linnal omandada kahe maatükina ja Lepiku tee teemaa
munitsipaalomandisse taotlemiseks on võimalik kaaluda erinevaid võimalusi (kas
jätkata vormistamist suurema maatükina, mida on nõus aktsepteerima Maa-amet,
või taotleda eraldi lõiguna pos 8c määratud piirides).
Elion Ettevõtted Aktsiaselts kooskõlastas planeeringu
märkusega, et tööjoonised tuleb kooskõlastada täiendavalt. Vastav tingimus
ehitusprojekti koostamiseks on detailplaneeringus määratud.
Aktsiaselts KH Energia-Konsult kooskõlastas planeeringu
märkusega, et tööjooniste koostamiseks tellitakse aktsiaseltsilt KH
Energia-Konsult tehnilised tingimused. Vastav tingimus ehitusprojekti
koostamiseks on detailplaneeringus määratud.
Osaühing Jaotusvõrk kooskõlastas planeeringu märkustega, et
tööjooniste staadiumiks tuleb konkretiseerida tehnilised tingimused ja
tööjoonised tuleb kooskõlastada täiendavalt, tööjooniste staadiumiks sõlmida
maa kasutamist võimaldav notariaalne leping. Vastavad tingimused ehitusprojekti
koostamiseks on detailplaneeringus määratud.
Aktsiaselts Projekteerimisbüroo Maa ja Vesi märkis, et
planeeringulahendus on kooskõlas antud piirkonna sadeveesüsteemi lahendusega.
Aktsiaselts ESMAR EHITUS kooskõlastas detailplaneeringu
tingimusel, et nähakse ette servituudi seadmise vajadus planeeritavast
kinnistust moodustatavatele transpordimaa sihtotstrbega kruntidele, tagades
võimaluse planeeritud vee-, kanalidrenaa˛i ja gaasitorustike rajamiseks ja
hooldamiseks. Servituudivajadused on detailplaneeringuga määratud.
Pärnamäe tee 55 kinnistu omanikud Ü. Jõemets, U. Nurmela, E. Nurmela
kooskõlastasid detailplaneeringu märkusteta ning nõustusid perspektiivsete
tehnovõrkude paigutamisega planeeringulahenduses näidatud asukohas.
Lepiku tee 34 kinnistu omanikud T. Aru, D. Grankin ja A.
Kaplin ning Lepiku tee 34a ja 34b kinnistute omanik osaühing RELIKA
kooskõlastasid detailplaneeringu lahenduse.
Tallinna Linnavalitsuse 6. veebruari 2008 korraldusega nr 164-k
võeti vastu „Lepiku tee 34 kinnistu detailplaneering“. Teade
detailplaneeringu vastuvõtmise kohta ilmus ajalehes Postimees 9. veebruaril 2008.
Detailplaneering oli avalikul väljapanekul 25. veebruarist kuni 10. märtsini
2008. Teade avaliku väljapaneku aja ja koha kohta ilmus ajalehes Postimees 16. veebruaril
2008.
Avaliku väljapaneku ajal esitasid detailplaneeringu kohta
vastuväite Pärnamäe tee 55 kaasomanikud Ü. Jõemets, U. Nurmela ning E. Nurmela.
Tallinna Linnaplaneerimise Ameti seisukoht edastati vastuväite esitanud isikutele
tähtkirjaga 24. märtsil 2008.
Detailplaneeringu avaliku väljapaneku tulemusi tutvustav
arutelu toimus 2. aprillil 2008, arutelu toimumise aja ja koha kohta ilmus
teade ajalehes Postimees 25. märtsil 2008. Pirita Linnaosa Valitsuses toimunud
avalikul arutelul käsitleti vastuväites tõstatatud küsimusi ja ettepanekuid.
Pärast Lepiku tee 34 kinnistu detailplaneeringu korrigeerimist
teatasid Pärnamäe tee 55 kinnistu kaasomanikud 9. märtsi 2009 kirjas Tallinna
Linnaplaneerimise Ametile, et loobuvad vastuväitest.
Teade avaliku väljapaneku tulemusi tutvustava avaliku arutelu
tulemuste kohta ilmus ajalehes Postimees 6. mail 2009. Teatati, et avaliku
väljapaneku ajal esitatud vastuväide on lahendatud ja vastuväite esitanud
isikud võtsid vastuväite kirjalikult tagasi.
Eeltoodust tulenevalt ei olnud Lepiku tee 34 kinnistu
detailplaneeringu esitamine planeerimisseaduse § 23 lg 3 punkti 5 kohaselt
maavanemale kohustusliku järelevalve teostamiseks vajalik.
28. augustil 2009 Tallinna
linnaga sõlmitud lepinguga nr 2-6/186 võtsid T. Aru, D. Grankin ja A. Kaplin endale
kohustuse tagada oma vahendite arvelt detailplaneeringuga hõlmatud maa-alal
detailplaneeringus ettenähtud teede ja tehnovõrkude väljaehitamise ning
haljastuse rajamise.
Tallinna Linnavaraametis
ettevalmistatud Tallinna Linnavalitsuse 30. septembri 2009 korraldusega nr
1570-k „Lepiku
tee 34 kinnisasja jagamisel tekkivate kinnisasjade Tallinna linnale tasuta
omandamine ja kinnisasjadele valitseja määramine“ taotletakse
detailplaneeringuga moodustatavate kinnisasjade eeldatavate aadressidega Lepiku
tee T11/2 ligikaudse pindalaga 45 m² ja Lepiku tee T11/1 ligikaudse pindalaga
309 m² tasuta omandamist, kuna need on Tallinna linnale vajalikud
kinnisasjadele ehitatava Lepiku tee laienduse ja jalgtee avaliku kasutamise
tagamiseks. Korralduses on toodud Lepiku tee 34 kinnistust moodustatavate
transpordimaa sihtotstarbega kinnistute omandamise tingimused, samuti määratud Tallinna
Kommunaalamet Tallinna linnale võõrandatavate kinnisasjade valitsejaks
Tallinna linna kinnisasjade omanikuna kinnistusraamatusse kandmisest arvates.
Vastav leping on Tallinna linna ja Lepiku tee 34 kinnistu omanike vahel
sõlmitud 29. oktoobril 2009.
Lepiku tee 34 kinnistu omanikud
esitasid 25. märtsil 2010 avalduse Tallinna Linnaplaneerimise Ametile, milles
palusid Lepiku tee 34 kinnistu detailplaneeringu osalist kehtestamist Lepiku
tee 34 kinnistu osas ning jätta detailplaneering kehtestamata Lepiku tee 34a ja
Lepiku tee 34b kinnistute osas, kuna kinnistuid ei kasutata sihtotstarbeliselt.
Selgus, et vastavalt Harju maavanema 30. mai 2008 korraldusele
nr 1326-k on Adelion Kids OÜ-le antud tegevusluba lapsehoiuteenuse osutamiseks
ning Tallinna Tervisekaitsetalitus on 29. mail 2008 väljastanud tõendi nr
3-4/290, mille kohaselt vastab lapsehoiuteenuse osutamise koht Lepiku tee 34b,
sh teenuse osutamise ala, ruumid ja ruumide sisustus, kehtivatele
tervisekaitsenõuetele. Tallinna Linnaplaneerimise Ametil puudus planeeringu
koostamise ajal sellekohane informatsioon.
Tallinna Linnaplaneerimise Amet on alustanud ehitusjärelevalve
menetlust Lepiku tee 34a ja Lepiku tee 34b kinnistute omaniku suhtes.
Tallinna Linnaplaneerimise Amet
kaalus Lepiku tee 34 kinnistu omanike kui detailplaneeringust huvitatud
isikute ettepanekut planeeringu osaliseks kehtestamiseks ja leidis, et see on
põhjendatud. 12. aprilli 2010 kirjaga teavitas Tallinna Linnaplaneerimise
Amet Lepiku tee 34a ja Lepiku tee 34b kinnistute omanikku, et Lepiku tee 34
kinnistu detailplaneering kehtestatakse osaliselt ning jäetakse kehtestamata
Lepiku tee 34a ja Lepiku tee 34b kinnistute osas. Kinnistute omanik ei ole seni
Tallinna Linnaplaneerimise Ametile vastanud ega mingit huvi planeeringu suhtes
üles näidanud.
Lepiku tee 34 kinnistu
detailplaneeringu osaline kehtestamine ei riiva Lepiku tee 34a ja Lepiku tee
34b kinnistute omaniku huve, kuna hooned on valmis ehitatud, ega takista
olemasolevate hoonete kasutamist senisel otstarbel või vajadusel maakasutuse
sihtotstarbe muutmist, mida võib teha ka detailplaneeringut koostamata. Detailplaneeringu
koostamisel on Lepiku tee 34a ja Lepiku tee 34b kinnistute puhul lähtutud
olemasolevast olukorrast ning detailplaneeringu vastuvõtmisel ei olnud kinnistutel
asuvate hoonete (elamute) laiendamist ette nähtud.
Tallinna Linnavolikogu 29. mai
2003 määrusega nr 35 kinnitatud „Tallinna linna ehitusmääruse“ § 19 lõike
2 punkti 2, lõigete 3 ja 5 alusel kehtestab detailplaneeringu linnavalitsus oma
korraldusega juhul kui detailplaneeringu koostamise üle ei ole teostatud planeerimisseaduse
kohast maavanema kohustuslikku järelevalvet ning juhul kui planeeringuga ei
määrata miljööväärtuslikku hoonestusala. Samuti ei kuulu käesoleva planeeringu
kehtestamine volikogu pädevusse tulenevalt kohaliku
omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 33.
Vastavalt
planeerimisseaduse § 25 lg 7 punktile 4 teavitab kohalik omavalitsus
tähtkirjaga ühe nädala jooksul Lepiku tee 34 kinnistu detailplaneeringu
osalisest kehtestamisest naaberkinnistute Lepiku tee 34a, Lepiku tee 34b, Lepiku tee 36, Lepiku tee 36a, Lepiku tee 38,
Harksaba tn 9, Pärnamäe tee 53, Pärnamäe tee 53a, Pärnamäe tee 55, Piksepeni tn
6, Vaksiku tn 8 ja Vaksiku tn 10 omanikke.
Arvestades eeltoodud kaalutlusi, esitame Tallinna Linnavalitsusele
osaliseks kehtestamiseks Lepiku tee 34 kinnistu detailplaneeringu Pirita
linnaosas.
|
|
|
|
|
Toomas Õispuu
|
Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti
|
juhataja
|
Koostajad: Kaili Prints, 640 4747, Mari Heinsoo, 640 4470,
Tallinna Linnaplaneerimise Amet, 07.10.2010
|
|
|
Toomas Sepp
|
Linnasekretär
|