REDAKTSIOON:
Tvk m 09.09.2010 nr 45, jõustumine 01.01.2011
Tvk m 11.12.2008 nr 50 jõust. 01.01.2009
Tvk m 19.05.2005 nr 25 jõust. 23.05.2005
TALLINNA LINNAVOLIKOGU
|
|
MÄÄRUS
|
|
|
Tallinn
|
20. detsember 2004 nr 56
|
|
|
|
|
Teede ja tänavate
sulgemise maksu kehtestamine
|
|
|
|
Juhindudes Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse
§ 5 lg 2 ja § 22 lg 1 p 2 ning kooskõlas
Maksukorralduse seaduse § 3 lg 3 ja Kohalike maksude seaduse § 2
lg 1, § 5 p 6 ja § 11 ning tulenevalt linnavalitsuse
ettepanekust,
|
|
|
Tallinna
Linnavolikogu
|
|
m ä ä r a b:
|
|
|
|
|
1. Kehtestada teede ja
tänavate sulgemise maks vastavalt lisale.
2. Tallinna
Linnavalitsusel kehtestada:
2.1 teede ja tänavate
sulgemise eeskiri;
2.2 teede ja tänavate
sulgemise avalduse vorm;
2.3 teede ja tänavate
sulgemise loa vorm.
3. Tunnistada kehtetuks
Tallinna Linnavolikogu 28. juuni 1995 määrus nr 14 "Teede ja tänavate
sulgemise maksu kehtestamine".
4. Tallinna
Kommunaalametil avaldada määrus ajalehes, millest Tallinna linn avaldab
ametlikke teadaandeid ning edastada määrus elektroonilisel teel Maksu- ja
Tolliametile.
5. Määrus jõustub 1.
jaanuaril 2005.
|
|
|
|
Maret Maripuu
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|
|
KINNITATUD
Tallinna
Linnavolikogu 20. detsembri 2004
määrusega nr 56
LISA
|
|
Teede ja tänavate
sulgemise maks
|
|
|
|
1. Maksu
nimetus
1.1 Teede ja tänavate
sulgemise maks (edaspidi maks) on Tallinna linna avalik-õiguslike ülesannete
täitmiseks vajaliku tulu saamiseks käesolevas õigusaktis sätestatud korras,
maksumaksja poolt, maksuobjekti osas, suuruses ja tähtaegadel tasumisele kuuluv
rahaline kohustus.
2. Maksuobjekt
2.1 Maksuobjekt on
üldkasutatava tee, tänava, väljaku, pargi, puhkeala (edaspidi tänav) või selle
osa sulgemine demonstratsioonide, rongkäikude ja muude ürituste korraldamiseks,
samuti ehitus- või remonttöödeks.
3. Maksumaksja
3.1 Maksumaksja on füüsiline
ja juriidiline isik, kelle tegevusega kaasneb tänava või selle osa sulgemine.
4. Maksumäärad
4.1 Maksumäär
diferentseeritakse olenevalt liiklusintensiivsusest, sulgemisajast, tänava
osalisest sulgemisest tuleneva läbilaskevõime vähenemisest, sulgemise
nädalapäevast ja omavolilisest sulgemisest tulenevatest tagajärgedest.
4.2 Liiklusintensiivsusest
tulenevalt jaotatud tänava gruppide maksumäärad on:
Tänava grupp
|
Maksumäär (eurot/ööp)
|
Maksumäär (eurot/kell 20-06)
|
4.2.1
|
I
|
1533,88
|
306,78
|
4.2.2
|
II
|
1022,59
|
204,52
|
4.2.3
|
III
|
766,94
|
153,39
|
4.2.4
|
IV
|
383,47
|
76,69
|
4.2.5
|
V
|
191,73
|
38,35
|
4.2.6
|
VI
|
95,87
|
19,17
|
(Tvk m 09.09.2010 nr 45, jõustumine 01.01.2011)
4.3 Kella 20.00 kuni
06.00 kehtestatud maksumäära rakendatakse tänava või selle osa sulgemisel mis
toimub ainult nimetatud tundidel.
4.4 Tänavate gruppideks
jaotuse määrab Tallinna Linnavolikogu.
4.5 Tänava osalisel
sulgemisel korrigeeritakse tänava grupi maksumäärasid parandusteguriga,
arvestades tänava ristlõike kitsenemisest tingitud läbilaskevõime vähenemist:
4.5.1 kuni 10% tänava
läbilaskevõime vähenemisel on maksumäära parandustegur 0,1;
4.5.2 kuni 20% tänava
läbilaskevõime vähenemisel on maksumäära parandustegur 0,2;
4.5.3 kuni 40% tänava
läbilaskevõime vähenemisel on maksumäära parandustegur 0,4;
4.5.4 kuni 60% tänava
läbilaskevõime vähenemisel on maksumäära parandustegur 0,6;
4.5.5 kuni 80% tänava
läbilaskevõime vähenemisel on maksumäära parandustegur 0,8;
4.5.6 kuni 100% tänava
läbilaskevõime vähenemisel on maksumäära parandustegur 1,0.
4.6 Tänava sulgemisel
ainult puhkepäeval või riiklikul pühal on määruse punkti 4.4 alusel
korrigeeritud maksumäära parandustegur 0,4.
4.7 Ristmiku sulgemise
korral arvestatakse maks ristmikku läbivate tänavate maksumäärade summast.
4.8 Kuni 10 tundi kestva
sulgemise korral rakendatakse maksu tunnimäära, mis on 10% punktis 4.2
kehtestatud ja punktide 4.5 ja 4.6 järgi korrigeeritud tänava grupi
maksumäärast.
4.9 Tänavate sulgemisel
spordivõistluste, demonstratsioonide, rongkäikude ja muude massiürituste
läbiviimiseks arvestatakse maksu lähtuvalt sulgemisele kuuluvate tänavate hulka
kuuluvast kõrgeima maksumääraga
tänavast.
4.10 Väljaku sulgemisel
rakendatakse maksumäära, mis on:
4.10.1 tasulises parkimisalas asuva väljaku puhul 0,19 eurot suletud väljaku iga
ruutmeetri eest tunnis;
(Tvk m 09.09.2010 nr 45, jõustumine 01.01.2011)
4.10.2 tasuta parkimisalas asuva väljaku puhul 0,06 eurot suletud väljaku iga
ruutmeetri eest tunnis.
(Tvk m 09.09.2010 nr 45, jõustumine 01.01.2011)
4.11 Pargi või puhkeala sulgemisel on maksumäär 0,03 eurot suletud ala iga ruutmeetri
eest ööpäevas.
(Tvk m 09.09.2010 nr 45, jõustumine 01.01.2011)
4.12 Tänava või selle
osa omavolilisel sulgemisel, sulgemiseks lubatud tähtaja ületamisel või
avariikaevetööde teostamisega seotud remonttööde tähtaja ületamisel
rakendatakse kolmekordset maksumäära.
5. Maksustamise
periood
5.1 Maksuga maksustamise
periood on ajavahemik tänava või selle osa sulgemise päevast alates kuni tänava
või selle osa taasavamiseni liiklusele. Tänava
või selle osa sulgemise lõppemise eelduseks on vähemalt sulgemisele eelnenud
olukorra taastamine.
Tallinna Linnavalitsus võib anda maksusoodustusi ettevõttele,
kes teostab ehitus- ja remonditöid enne käesoleva määruse jõustumist
väljakuulutatud riigihanke tulemusel sõlmitud hankelepingu alusel avalikes
huvides. Maksusoodustuse andmise ja maksu arvestamise aluseks võetakse enne
käesoleva määruse jõustumist kehtinud maksumäärad. Maksusoodustuse saamise
taotlus tuleb esitada Tallinna Linnavalitsusele Tallinna Transpordiameti kaudu.
Taotlusele tuleb lisada maksusoodustuse saamise õigust tõendavad dokumendid.
(Tvk m 19.05.2005 nr 25 jõust.
23.05.2005)
6. Maksu
tasumise tähtaeg, maksu määramise ja tasumise kord
6.1 Maksumaksja esitab
vähemalt 2 nädalat enne planeeritavat tänava sulgemist maksuhaldurile
linnavalitsuse poolt kinnitatud vormi kohase teede ja tänavate sulgemise
avalduse, mis sisaldab:
6.1.1 andmeid
maksumaksja kohta;
6.1.2 liikluseks suletud
ala aadressi ja tasapinna ristkoordinaate X´ ja Y´ (tasapinnaline
ristkoordinaatide süsteem L-EST kohaselt);
(Tvk m 11.12.2008 nr 50 jõust. 01.01.2009)
6.1.3 sulgemise alguse
ja lõpu kuupäevi ja kellaaegu;
6.1.4 töö või tegevuse
iseloomustust;
6.1.5 kohustusi, mida
maksumaksja võtab liiklusohutuse ja jalakäijate turvalisuse tagamiseks;
6.1.6 tänava sulgemise
eest vastutava isiku nime, töökohta ning telefoninumbrit.
6.2 Maksumaksja lisab
teede ja tänavate sulgemise avaldusele vastavalt teetöödel kehtivatele
liikluskorralduse nõuetele koostatud liiklusskeemi.
6.3 Maksuhalduri poolt
arvutatakse maksuotsusega määratav maksusumma lähtudes tänava sulgemise
kestvusest ja maksumääradest.
6.4 Nõuetele vastava
avalduse ja sellele lisatud dokumentide saamisel väljastab maksuhaldur
maksumaksjale 5 tööpäeva jooksul maksuotsuse ja linnavalitsuse poolt kinnitatud
vormi kohase tänava või selle osa sulgemise loa.
6.5 Maksumaksjal on
kohustus tasuda maksusumma maksuhalduri arveldusarvele 30 päeva jooksul arvates
maksuotsuse saamisest. Tähtpäevaks tasumata jäetud maksusummalt arvestatakse
intressi vastavalt Maksukorralduse seaduses sätestatule. Maks laekub
linnaeelarvesse.
6.6 Tänava sulgemise
kestuse ettenägematul pikenemisel esitab maksumaksja p 6.1 ja p 6.2
kehtestatud nõuetele vastava avalduse. Avalduse nõuetele vastavuse korral
väljastab maksuhaldur maksumaksjale tööpäeva jooksul täiendava maksuotsuse ja
pikendab tänava või selle osa sulgemise luba. Maksuhalduril on õigus keelduda
loa pikendamisest näidates ära selle põhjuse.
7. Maksusoodustused
ja nende andmise kord
7.1 Maksust on
vabastatud esimese kolme päeva jooksul avariikaevetööde teostamisega seotud
remonttööd, mille vajalikkust peab tõendama tänava või selle osa sulgeja.
7.2 Maksust on
vabastatud sulgemisloa tähtaegade piires ettevõtted, kes teostavad linna
tellimusel või linna eelarvest või eelarvevälistest fondidest finantseeritavaid
ehitus- või remonditöid ning ehituse ja remondiga seonduvaid kaeve- ja
hooldustöid.
7.3 Tallinna
Linnavalitsusel on õigus oma korraldusega anda maksusoodustust või vabastada
teede ja tänavate sulgemismaksust:
7.3.1 demonstratsioonide
korraldajad;
7.3.2 rongkäikude
korraldajad;
7.3.3 kultuuriürituste
korraldajad;
7.3.4 spordiürituste
korraldajad;
7.3.5 muude ürituste
korraldajad.
7.4 Maksusoodustuse või
-vabastuse saamiseks tuleb esitada taotlus maksuhaldurile.
7.5 Maksusoodustust või
-vabastust ei anta taotlejale, kes on soodustuse või vabastuse taotlemisel
esitanud valeandmeid või kui maksumaksjal on teede ja tänavate sulgemise maksu
maksuvõlg.
8. Maksu
tagastamine
8.1 Kui maksumaksja on
tasunud maksu tänava või selle osa sulgemiseks teatud ajavahemikul, kuid ta
loobub enne selle ajavahemiku lõppu tänava või selle osa sulgemisest, on
maksumaksjal õigus enamtasutud maksusumma tagastamisele. Tagastusnõue tuleb
esitada maksuhaldurile hiljemalt tänava või selle osa taasavamise päeval posti
teel või esitatakse maksuhaldurile tema ametiruumides.
8.2 Tagastusnõue peab
sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
8.2.1 suletud või
sulgemisele kuulunud tänav või selle osa ning sulgemise ajavahemik;
8.2.2 enamtasutud
maksusumma;
8.2.3 kas soovitakse
enamtasutud maksu tagastamist, või tasaarvestamist;
8.2.4 maksumaksja
pangakonto rekvisiidid, kuhu soovitakse enammakstud maksusumma tagastamist;
8.2.5 maksukorralduse
koopia.
8.3 Enamtasutud maksu ei
tagastata, kui maksumaksjal on teede ja tänavate sulgemise maksu maksuvõlg.
8.4 Tagastusnõude rahuldamise või
mitterahuldamise kohta teeb põhistatud otsuse käesoleva määruse punktis 9.3.2
nimetatud maksuhaldur.
(Tvk m 11.12.2008 nr 50 jõust. 01.01.2009)
9. Maksuhaldur,
tema õigused ja kohustused ning vastutus maksuõigusrikkumise eest
9. Maksuhaldur, tema õigused ja kohustused ning vastutus
maksuõigusrikkumise eest.
9.1 Maksuhaldur on Tallinna Transpordiamet (edaspidi
transpordiamet).
9.2 Maksuhalduril on kõik Maksukorralduse seadusega
maksuhaldurile antud õigused ja pandud kohustused, välja arvatud need õigused ning
kohustused, mis on ainuomased riiklike maksude maksuhaldurile.
9.3 Maksuhalduri volitused on transpordiameti järgmistel
ametiisikutel:
9.3.1 juhataja;
9.3.2 liiklusteenistuse direktor;
9.3.3 liiklusteenistuse liikluskorralduse osakonna juhataja;
9.3.4 liiklusteenistuse liikluskorralduse osakonna
peaspetsialist;
9.3.5 liiklusteenistuse liikluse järelevalve osakonna
peaspetsialist;
(Tvk m 11.12.2008 nr 50 jõust. 01.01.2009)
9.3.6 liiklusteenistuse liikluse järelevalve osakonna
vanemspetsialist.
(Tvk m 11.12.2008 nr 50 jõust. 01.01.2009)
9.3.7 liiklusteenistuse liikluse järelevalve spetsialist
(Tvk m 11.12.2008 nr 50 jõust. 01.01.2009)
9.3.8 jurist.
9.4 Maksuhaldur on kohustatud sisse nõudma maksukohustuslase
poolt tasumata maksuvõla. Maksuvõla sundtäitmine toimub maksukorralduse
seaduses ja täitemenetlust reguleerivates õigusaktides sätestatud korras.
9.5 Vaie maksuhalduri haldusakti või toimingu peale esitatakse
transpordiametile. Kaebus vaide tagastamise otsuse peale esitatakse Tallinna Linnavalitsusele.
9.6 Maksualase väärteo eest kohaldatakse vastutust
Maksukorralduse seaduse järgi. Maksualase kuriteo eest kohaldatakse karistust Karistusseadustiku
järgi.