TALLINNA LINNAVOLIKOGU
|
|
MÄÄRUS
|
|
|
Tallinn
|
19. juuni 2003 nr
39
|
|
|
|
|
Ametiasutuste hallatavate
asutuste asutamise, haldamise, ümberkorraldamise ja lõpetamise kord
|
|
|
|
Juhindudes Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse §
35 lg 1 ja lg 2, § 22 lg 1 p 34 ja tulenevalt
linnavalitsuse ettepanekust,
|
|
Tallinna Linnavolikogu
|
|
m ä ä r a b:
|
|
|
|
|
1. Kinnitada juurdelisatud Ametiasutuste
hallatavate asutuste asutamise, haldamise, ümberkorraldamise ja lõpetamise
kord.
2. Tunnistada kehtetuks Tallinna
Linnavolikogu 12. juuni 1997 määrus nr 29 “Munitsipaalettevõtte lõpetamise
kord“ ja 6. mai 1999 määruse nr 14 “Linnavolikogu pädevuse delegeerimine“ punkt
1.
3. Määrus jõustub 1. oktoobril 2003.
|
|
|
|
Maret Maripuu
|
Tallinna Linnavolikogu esimees
|
KINNITATUD
Tallinna
Linnavolikogu 19. juuni 2003
määrusega
nr 39
Ametiasutuste
hallatavate asutuste asutamise,
haldamise, ümberkorraldamise ja lõpetamise
kord
1.
Üldsätted
1.1 Käesolevat korda (edaspidi kord)
rakendatakse Tallinna linna ametiasutuse hallatava asutuse asutamisel,
haldamisel, põhimääruse kinnitamisel ja muutmisel, ümberkorraldamisel ja selle
tegevuse lõpetamisel, kui seadusega ja Tallinna Linnavolikogu (edaspidi
linnavolikogu) õigusaktidega ei ole sätestatud teisiti.
1.2 Ametiasutuse hallatav asutus (edaspidi
asutus) on Tallinna linna omanduses olev ja ametiasutuse haldusalas tegutsev
organisatsiooniliselt iseseisev institutsioon, mille ülesandeks on Tallinnale
kui omavalitsusüksusele vajalike teenuste osutamine.
1.3 Asutus ei ole juriidiline isik.
1.4 Asutusel on oma nimi, pitsat ning
dokumendiplangid, tal võib olla pangaarve ja oma sümboolika.
1.5 Asutuse asutamise, ümberkorraldamise ning
tegevuse lõpetamise otsustab linnavolikogu Tallinna Linnavalitsuse (edaspidi
linnavalitsus) ettepanekul.
2. Asutuse
asutamine ja põhimäärus
2.1 Asutus asutatakse Tallinna linna kui
omavalitsusüksuse ülesannete täitmiseks haridus-, kultuuri-, sotsiaal- või
teistes valdkondades.
2.2 Asutust ei asutata üldjuhul, kui:
2.2.1 jooksval eelarveaastal puudub eelarves
asutuse asutamiseks ja tegevuseks vajalik raha;
2.2.2 asutuse täidetavad ülesanded ei tulene
seadusest või seaduse alusel antud linnavolikogu määrusest või otsusest;
2.2.3 puudub vajadus osutada teenuseid asutuse
kaudu.
2.3 Asutuse asutamiseks esitab linnavalitsus
linnavolikogule otsuse eelnõu, millele lisatakse seletuskiri ja asutuse
põhimääruse projekt.
2.4 Linnavolikogu otsuse eelnõu peab
sisaldama:
2.4.1 asutust haldava ametiasutuse nime;
2.4.2 asutuse nime;
2.4.3 asutuse asutamise kuupäeva;
2.4.4 kohustust linnavalitsusel kinnitada
põhimäärus.
2.5 Eelnõule lisatud seletuskiri peab
sisaldama:
2.5.1 asutamise põhjendust (tegevusvaldkonnad,
vajadus osutada teenuseid asutuse kaudu, võimalikud muudatused linnavalitsuse
ametiasutuste struktuuris);
2.5.2 asutamise majanduslikke kaalutlusi
(asutamiseks ja tegevuse finantseerimiseks vajalik raha linnaeelarves, ning
tegevuseks vajalik vara);
2.5.3 asutuse aadressi, andmed asutuse
töötajate arvu ja koosseisu ning kvalifikatsiooninõuete kohta;
2.5.4 asutamisest tingitud muudatusi
õigusaktides.
2.6 Asutuse põhimääruse kinnitab
linnavalitsus. Põhimäärus peab sisaldama järgmisi andmeid:
2.6.1 asutuse nimi ja asukoht;
2.6.2 ametiasutuse nimi, kelle haldusalas
asutus tegutseb;
2.6.3 asutuse tegevusvaldkonnad ja osutatavad
teenused;
2.6.4 asutuse juhtimise ja tegevuse
kontrollimise kord;
2.6.5 asutuse juhi pädevus ja tema asendamise
kord;
2.6.6 teenuste osutamisest asutusele laekuvate
vahendite kasutamise põhimõtted;
2.6.7 asutuse õigus omada pangaarvet.
2.7 Asutuse põhimääruses võib ette
näha ka struktuuriüksuste moodustamise (tema ülesanded, juhtimise erisused) ja
teisi tingimusi, mis ei ole vastuolus seaduse või korraga. Kui põhimääruse säte
on vastuolus seaduses või korras sätestatuga, kohaldatakse seaduses või korras
sätestatut.
2.8 Asutuse nimi peab asutust eristama
teistest asutustest. Kui asutuse tegevuse iseloom tingib, võib anda asutuse
nime ametliku tõlke võõrkeeles. Asutuse nime võib muuta, kui asutuse
tegevusvaldkonnad või osutatavad teenused on muutunud võrreldes asutuse
asutamise ajaga, asutus korraldatakse ümber või ei iseloomusta asutuse nimi
muul põhjusel asutuse osutatavaid teenuseid. Asutuse nime muudab linnavolikogu.
3. Asutuse tegevuse
alused (haldamine)
3.1 Asutus juhindub oma tegevuses riigi ja
Tallinna õigusaktidest.
3.2 Asutust juhib asutuse juht (direktor,
juhataja), kellega sõlmib ja lõpetab töölepingu vastava ametiasutuse juht
linnavalitsuse korralduse alusel.
3.3 Asutuse juht täidab järgmiseid ülesandeid:
3.3.1 juhib asutust, tagades põhimääruses
ettenähtud ülesannete täitmise ja kannab isiklikku vastutust asutuse
üldseisundi, varade säilimise, arengu ja rahaliste vahendite õiguspärase
kasutamise üle;
3.3.2 tegutseb asutuse nimel ja esindab
asutust ilma täiendavate volitusteta kõigis riigi- ja omavalitsusorganites ja
-asutustes ning suhetes teiste juriidiliste ja füüsiliste isikutega;
3.3.3 teostab tehinguid põhimääruses
sätestatud ülesannete täitmiseks linnaeelarves selleks ettenähtud vahendite
piires;
3.3.4 kinnitab töötajate ametijuhendid ning
sõlmib, peatab, muudab ja lõpetab töötajatega töölepinguid;
3.3.5 esitab asutuse eelarve projekti;
3.3.6 annab oma pädevuse piires asutuse töö
sisemiseks korraldamiseks käskkirju ja kontrollib nende täitmist;
3.3.7 täidab muid ülesandeid.
3.4 Lisaks punktis 3.3 toodud ülesannetele
võib asutuse põhimääruses ette näha ka teisi asutuse juhi ülesandeid.
3.5 Töötamine asutuses toimub töölepingu
alusel ja töösuhteid reguleerivates õigusaktides sätestatud korras.
3.6 Asutuse struktuuri, töötajate koosseisu ja
töö tasustamise alused (palgajuhendi) kinnitab asutuse juht kooskõlastatult
ametiasutusega, kelle haldusalas asutus tegutseb. Lisatasu, preemia ja
ühekordse toetuse maksmise asutuse juhile otsustab asutuse juhiga töölepingu
sõlminud isik.
3.7 Asutuse raamatupidamisarvestust ja
aruandlust korraldatakse vastavalt Raamatupidamise seadusele,
raamatupidamistoimkonna juhenditele ning rahandusministri poolt kehtestatud
juhenditele ja Tallinna õigusaktidele.
3.8 Asutuse valduses olevat linnavara kasutab
asutus sihtotstarbeliselt oma ülesannete täitmiseks. Asutuse valduses oleva
linnavaraga võib tehinguid sooritada üksnes linnavolikogu õigusaktidega
sätestatud juhtudel ja korras.
3.9 Asutuse valduses oleva linnavara kohta
peetakse arvestust linnavalitsuse õigusaktides kehtestatud korras.
3.10 Asutuse tegevust finantseeritakse linnaeelarvest.
3.11 Asutus võib vastu võtta eraldisi
sihtasutustelt ja annetusi äriühingutelt, mittetulundusühingutelt ja
üksikisikutelt, mis tuleb arvele võtta õigusaktidega ja raamatupidamise
sise-eeskirjadega kehtestatud korras. Eraldatud või annetatud vahendite
kasutamisel tuleb järgida annetaja soovi. Asutuse juht peab teavitama
eraldisest või annetusest asutust haldavat ametiasutust ning tagama nimetatud
vahendite kasutamise arvestuse.
3.12 Asutuse põhimääruses ettenähtud tasuliste
teenuste hinnad kehtestatakse riigi- ja Tallinna õigusaktidega sätestatud
korras.
4. Asutuse
ümberkorraldamine
4.1 Asutus korraldatakse ümber järgmiselt:
4.1.1 asutused ühendatakse üheks asutuseks,
kusjuures ühendatavad asutused lõpetavad tegevuse ja nende baasil moodustatakse
uus asutus;
4.1.2 asutus liidetakse teise asutusega ja
liidetav asutus lõpetab tegevuse;
4.1.3 asutus jaotatakse vähemalt kaheks
asutuseks ja jaotatav asutus lõpetab tegevuse;
4.1.4 asutus jaotatakse, kusjuures jaotatav
asutus lõpetab tegevuse ning selle baasil asutatakse vähemalt üks uus asutus ja
vähemalt ühele olemasolevale asutusele antakse üle osa jaotatava asutuse
ülesandeid ja/või vara;
4.1.5 asutus eraldatakse teisest asutusest,
mille tulemusena asutatakse uus asutus ja säilib esialgne asutus;
4.1.6 teatud ülesanded ja/või vara eraldatakse
asutusest ja antakse üle vähemalt ühele olemasolevale asutusele, samas säilib
esialgne asutus;
4.1.7 linnavolikogu otsusega võib asutuse
ümber korraldada muul viisil.
4.2 Asutuse ümberkorraldamisel võidakse
õigusaktidega ettenähtud korras osa ülesandeid või vara üle anda asutust
haldavale ametiasutusele, sihtasutusele või äriühingule.
4.3 Asutuse ümberkorraldamiseks esitab
linnavalitsus linnavolikogule otsuse eelnõu, mille valmistab ette asutust
haldav ametiasutus.
4.4 Linnavolikogu otsuse eelnõu peab sisaldama:
4.4.1 otsustust asutuse ümberkorraldamise
kohta;
4.4.2 ümberkorraldatava asutuse nime;
4.4.3 asutuse ümberkorraldamise viisi viitega ühele käesoleva korra punkti
4.1 sätestatud alustest;
4.4.4 asutuse ümberkorraldamise põhjendust;
4.4.5 kui ümberkorraldamisega kaasneb asutuse lõpetamine, siis lõpetatava
asutuse nime;
4.4.6 asutuse ümberkorraldamise päeva;
4.5 Otsuse eelnõule lisatud seletuskiri peab
sisaldama järgmisi andmeid:
4.5.1 asutuse ümberkorraldamise põhjendus;
4.5.2 majanduslikud kaalutlused;
4.5.3 ümberkorraldamisest tingitud võimalikud
muudatused õigusaktides;
4.5.4muu vajalik informatsioon.
4.6 Asutuse ümberkorraldamist viib läbi
käesoleva korra punktis 6 nimetatud komisjon.
5. Asutuse
tegevuse lõpetamine
5.1 Asutuse tegevus lõpetatakse, kui
5.1.1 asutuse täidetavate ülesannete
äralangemisel puudub vajadus tegevust jätkata;
5.1.2 puudub vajadus osutada teenuseid
asutusena;
5.1.3 see tuleneb seadusest, linnavolikogu
määrusest või otsusest.
5.2 Asutuse tegevuse lõpetamiseks esitab
linnavalitsus linnavolikogule otsuse eelnõu, mille valmistab ette asutust
haldav ametiasutus. Linnavolikogu otsuse eelnõu peab sisaldama:
5.2.1 otsustust asutuse lõpetamise
kohta;
5.2.2 lõpetatava asutuse nimi;
5.2.3 asutuse lõpetamise põhjendust;
5.2.4 võimalusel asutuse lõpetamise
aega;
5.2.5 korraldust linnavalitsusele asutuse
tegevuse lõpetamise alustamiseks ja vastava komisjoni moodustamiseks.
5.3 Otsuse eelnõule lisatud seletuskiri peab
sisaldama järgmisi andmeid:
5.3.1 asutuse tegevuse lõpetamise põhjenduse
ühel käesoleva korra punktis 5.1 nimetatud alusel;
5.3.2 majanduslikud kaalutlused, sealhulgas
ettepanekud asutuse valduses oleva linnavara ning asutuse tegevuse
finantseerimiseks ettenähtud eelarveassigneeringute edasise kasutamise kohta;
5.3.3 ülevaade asutuse varaliste kohustuste
täitmise võimalustest;
5.3.4 asutuse tegevuse lõpetamisest tingitud
võimalikud muudatused õigusaktides.
5.4 Asutuse tegevuse lõpetamise viib läbi käesoleva korra punktis 6 ette
nähtud komisjon.
5.5 Asutuse haldava ametiasutuse muutumisel tuleb:
5.5.1 muuta vastavat linnavolikogu õigusakti, kus on sätestatud haldava
ametiasutuse nimi;
5.5.2 muuta hallatava asutuse põhimäärust;
5.5.3 vara üleandmine ühelt ametiasutuselt teisele ametiasutusele vormistada
linnavalitsuse korraldusega.
6.1 Asutuse ümberkorraldamiseks või tegevuse
lõpetamiseks moodustatakse ümberkorraldamis- või likvideerimiskomisjon
(edaspidi komisjon). Komisjoni koosseisu, töö alustamise ja lõpetamise aja,
töökorra ja kohustused kinnitab linnavalitsus korraldusega. Korralduse eelnõu
valmistab ette asutust haldav ametiasutus.
6.2 Komisjoni kuuluvad üldjuhul
ümberkorraldatava või lõpetatava asutuse juht või tema poolt määratud töötaja,
vähemalt kaks asutuse töötajat sealhulgas raamatupidamise eest vastutav isik ja
asjaajamise eest vastutav isik, üldjuhul asutust haldava ametiasutuse juht või
tema poolt määratud ametiisik(ud), finantsspetsialist ja arhivaar.
6.3 Kui samaaegselt korraldatakse ümber
erinevate ametiasutuste hallatavaid asutusi, kuuluvad üldjuhul
ümberkorraldamiseks moodustatud komisjoni kõigi ametiasutuste juhid, kelle
haldamisel olevaid asutusi ümber korraldatakse.
6.4 Kui asutus korraldatakse ümber seoses
asutuse ülesannete üleminekuga ametiasutusele, juhib ümberkorraldamiseks
moodustatud komisjoni üldjuhul ametiasutuse juht, kellele tulevad üle vastavad
funktsioonid.
6.5 Komisjoni moodustamise korraldus peab
muuhulgas sisaldama:
6.5.1 komisjoni esimehe, aseesimehe ning
liikmete nimed ja ametikohad;
6.5.2 komisjoni liikmele makstava tasu määra
ja tasu maksmise korra linnavalitsuse reservfondist;
6.5.3 asutuse ümberkorraldamis- või
likvideerimismenetluse tegevuse alustamise ja lõpetamise tähtaja ning
linnavalitsusele lõpparuande esitamise tähtaja;
6.5.4 vajaduse korral suunised
ümberkorraldamis- või likvideerimismenetluse läbiviimiseks.
6.6 Komisjoni töökorraldus:
6.6.1 komisjon teeb asutuse ümberkorraldamist
või tegevuse lõpetamist puudutavad otsused komisjoni koosolekul. Komisjoni
koosolekute kokkukutsumise ja täpsema töökorra otsustab komisjon esimesel
koosolekul.
6.6.2 koosolekuid juhatab komisjoni esimees
või esimehe puudumisel tema poolt määratud komisjoni liige. Komisjoni koosolek
on otsustusvõimeline, kui kohal on vähemalt pool komisjoni liikmetest. Otsus on
vastu võetud, kui selle poolt oli üle poole koosolekul osalenud liikmetest.
Koosolekud protokollitakse ning protokollile kirjutab alla koosoleku juhataja
hiljemalt koosoleku toimumise päevale järgneval tööpäeval. Koosoleku
protokollid numereeritakse ja lisatakse komisjoni töö lõppedes asjaajamise
üleandmise-vastuvõtmise aktile.
6.7 Komisjon:
6.7.1 kooskõlastab asutuse tegevuse
lõpetamisel varalised tehingud;
6.7.2 korraldab linnavara
üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise sealhulgas arhiveeritud dokumentide
üleandmise Linnaarhiivile vastavalt Arhiiviseadusele;
6.7.3 korraldab asjaajamise
üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise;
6.7.4 lahendab muid asutuse tegevuse
lõpetamiseks vajalikke toiminguid.
6.8 Komisjon esitab linnavalitsusele
lõpparuande, mis sisaldab järgmisi andmeid:
6.8 1 asutuse valduses oleva linnavara
jaotusplaan;
6.8.2 andmeid asutuse asjaajamise üleandmise
kohta;
6.8.3 ülevaade raamatupidamisega seonduvast;
6.8.4 ülevaade personaliga seonduvast;
6.8.5 ettepanekud linna õigusaktide
muutmiseks.
6.9 Linnavalitsusele esitatud lõpparuandele
lisatakse asutuse lõppbilanss ja muud vajalikud raamatupidamisdokumendid.
7.1 Ümberkorraldatava asutuse juht viib läbi
asutuse valduses oleva linnavara inventuuri ümberkorraldamise kuupäeva seisuga
ning esitab ümberkorraldamiskomisjonile inventeerimisakti üldjuhul 15 tööpäeva
jooksul komisjoni tegevuse alustamisest arvates.
7.2 Nii ümberkorraldatav asutus kui ka
ümberkorraldamise tulemusel moodustatud asutus kooskõlastavad varalised
tehingud ümberkorraldamiskomisjoniga komisjoni tegevuse alustamise päevast kuni
komisjoni töö lõpetamiseni.
7.3 Töö lõpetamisel koostab
ümberkorraldamiskomisjon ümberkorraldatava asutuse valduses oleva linnavara
üleandmise-vastuvõtmise akti ning ümberkorraldatava asutuse asjaajamise
üleandmise-vastuvõtmise akti.
7.4 Kinnisvara
üleandmine otsustatakse vastavalt linnavolikogu poolt kehtestatud linnavara
valitsemise korrale.
7.5 Linnavara üleandmise-vastuvõtmise akt peab
sisaldama järgmisi andmeid:
7.5.1 vara üleandja ja vastuvõtja, vara
üleandmise aeg ning vara koosseis ja bilansiline väärtus;
7.5.2 kinnisvara üleandmise korral lisaks
käesoleva korra punktis 7.5.1 loetletud andmetele ka andmed vara päraldiste,
seisukorra, kasutamisviisi ja puuduste kohta ning vajadus märke tegemiseks
kinnistusraamatusse;
7.5.3 vallasvara üleandmise korral lisaks
käesoleva korra punktis 7.5.1 loetletud andmetele ka punktis 7.5.2 loetletud
andmed, kui seda nõuab tegevuse lõpetanud või ümberkorraldatava asutuse või
teda haldava ametiasutuse esindaja komisjonis.
7.6 Asjaajamise üleandmise-vastuvõtmise akt
peab sisaldama järgmisi andmeid:
7.6.1 asutuse täitmisel olevate ülesannete
loetelu:
7.6.2 üleantavate dokumentide loetelu;
7.6.3 asutuse juhi allakirjutatud viimase
dokumendi nimetus, registreerimisnumber ja kuupäev;
7.6.4 asutuse eelarve täitmise aruanne
tegevuse lõpetamise kuupäeva seisuga, samuti kasutamata eelarveassigneeringute
suurus;
7.6.5 asutuse koosseisunimestik ja koosseisus
olevate isikute arv;
7.6.6 asutuse pitsatite arv ja liigid ning
nende hoidmise eest vastutavate isikute nimed;
7.6.7 asutuse sõlmitud jõusolevate lepingute
loetelu;
7.6.8 muud olulised andmed asutuse asjaajamise
kohta.
7.7 Linnavara üleandmise-vastuvõtmise aktis
võetakse aluseks linnavara bilansiline väärtus ümberkorraldamise päeval.
7.8 Linnavara üleandmise-vastuvõtmise aktile
ja asjaajamise üleandmise-vastuvõtmise aktile kirjutavad alla:
7.8.1 selle asutuse juht, kellele on
ümberkorraldamise tulemusel läinud täielikult või osaliselt üle
ümberkorraldatud asutuse valduses olnud linnavara ja tema ülesanded;
7.8.2 ümberkorraldatava asutuse haldava
ametiasutuse juht või tema asendaja;
7.8.3 ümberkorraldamiskomisjoni esimees ja
liikmed.
7.9 Linnavara üleandmise-vastuvõtmise akt ja
asjaajamise üleandmise-vastuvõtmise akt koostatakse nii mitmes eksemplaris, kui
mitmele ametiasutusele ja asutusele aktid säilitamiseks esitatakse. Aktid
esitatakse:
7.9.1 ümberkorraldatud asutusele, kui see
jätkab tegevust;
7.9.2 ümberkorraldatud asutuse haldavale
ametiasutusele;
7.9.3 asutusele, kellele ümberkorraldamise
tulemusena läksid osaliselt või täielikult üle ümberkorraldatud asutuse
ülesanded ja vara.
7.10 Tegevuse lõpetava asutuse juht viib
asutuses läbi asutuse valduses oleva linnavara inventuuri asutuse tegevuse
lõpetamise kuupäeva seisuga ning esitab likvideerimiskomisjonile
inventeerimisakti 15 tööpäeva jooksul tegevuse lõpetamise kuupäevast arvates.
7.11 Tegevuse lõpetav asutus kooskõlastab
likvideerimiskomisjoniga varalised tehingud alates tegevuse lõpetamiseks
väljaantud õigusakti jõustumisest kuni tegevuse lõpetamiseni. Edasilükkamatu
vajaduse korral võib tegevust lõpetav asutus vastava õigusakti vastuvõtmise
kuupäevast kuni komisjoni tegevuse alustamiseni teha varalisi tehinguid
hallatava ametiasutuse juhi loal. Niisugustest tehingutest teavitatakse
likvideerimiskomisjoni selle esimesel koosolekul.
7.12 Töö lõpetamisel koostab
likvideerimiskomisjon tegevust lõpetava asutuse valduses oleva linnavara
üleandmise-vastuvõtmise akti, mis sisaldab käesoleva korra punktis 7.5 nõutud
andmeid, ning asjaajamise üleandmise-vastuvõtmise akti, mis sisaldab käesoleva
korra punktis 7.6 nõutud andmeid.
7.13 Linnavara üleandmise-vastuvõtmise aktile
ja asjaajamise üleandmise-vastuvõtmise aktile kirjutavad alla:
7.13.1 tegevuse lõpetava asutuse haldava
ametiasutuse juht või tema asendaja;
7.13.2 likvideerimiskomisjoni esimees ja
komisjoni liikmed.
7.14 Asutuse tegevuse lõpetamise korral
säilitatakse linnavara üleandmise-vastuvõtmise akt ja asjaajamise
üleandmise-vastuvõtmise akt asutuse haldavas ametiasutuses.
7.15 Kui asutuse tegevuse lõpetamise või
ümberkorraldamisega kaasneb töölepingute kollektiivne lõpetamine, informeerib
ja konsulteerib tegevuse lõpetava või ümberkorraldava asutuse juht töötajate
esindajat, taotleb töölepingute kollektiivseks lõpetamiseks oma asukohajärgse
tööinspektsiooni kooskõlastuse ja esitab andmed vabanevate töötajate kohta
töötaja elukohajärgsele tööhõiveametile Töölepingu seaduses sätestatud
tingimustel ja korras.
8.1 Asutus loetakse moodustatuks,
ümberkorraldatuks või tema tegevus lõppenuks sellekohase otsuse tegemise
õigusaktis märgitud kuupäevast.
8.2 Käesoleva korra nõudeid järgides
moodustatud asutus registreeritakse Riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutuste
riiklikus registris vastavalt selle registri pidamise põhimääruses kehtestatud
korrale. Asutuse andmed, kelle tegevus on lõpetatud käesoleva korra nõudeid
järgides, kantakse Riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutuste riikliku registri
arhiivi vastavalt selle registri pidamise põhimääruses kehtestatud korrale.