TALLINNA LINNAVALITSUS
|
|
|
MÄÄRUS
|
|
|
|
|
|
Tallinn
|
7. mai 2003 nr 39
|
|
|
|
|
|
Linna eluasemekomisjoni põhimääruse ja töökorra, linnaosa
eluasemekomisjoni põhimääruse ja töökorra ning eluruumi üürimist taotleva
isikuna arvelevõtmise avalduse vormi kinnitamine
|
|
|
|
|
|
|
Juhindudes
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, Tallinna põhimääruse
§ 50¹ lg 1-5 ja Tallinna Linnavolikogu 17. oktoobri 2002 määruse nr 56
punktidest 2.5, 2.6 ja 2.12,
|
|
|
|
|
|
Tallinna Linnavalitsus
|
|
|
|
m ä ä r a b:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Kinnitada juurdelisatud:
1.1 Linna eluasemekomisjoni põhimäärus ja töökord vastavalt lisale 1;
1.2 Linnaosa eluasemekomisjoni põhimäärus ja töökord vastavalt lisale
2;
1.3 Eluruumi üürimist taotleva isikuna
arvelevõtmise avalduse vorm vastavalt lisale 3.
2. Tunnistada kehtetuks Tallinna
Linnavalitsuse 10. mai 2000 määruse nr 32 “Tallinna linnale kuuluvate
eluruumide üürimist taotlevate isikute üle arvestuse pidamise ja eluruumide
üürile andmise korra rakendamine“ punktid 1-7.
3. Määrus jõustub 12. mail 2003.
|
|
|
|
|
Edgar Savisaar
|
Linnapea
|
Toomas Sepp
|
|
Linnasekretär
|
|
KINNITATUD
Tallinna
Linnavalitsuse
7. mai
2003
määrusega
nr 39
LISA
1
|
|
LINNA ELUASEMEKOMISJONI PÕHIMÄÄRUS JA TÖÖKORD
|
|
|
|
|
|
|
I ÜLDSÄTTED
1. Linna eluasemekomisjon (edaspidi
komisjon) on Tallinna Linnavalitsuse (edaspidi linnavalitsus) alatine komisjon.
2. Komisjoni põhimääruse ja
töökorra kinnitab ja teeb selles muudatusi linnavalitsus.
3. Komisjon juhindub oma tegevuses
riigi ja Tallinna õigusaktidest ning käesolevast põhimäärusest ja töökorrast.
II KOMISJONI KOOSSEIS JA TÖÖKORRALDUS
4. Komisjoni isikulise koosseisu kinnitab linnavalitsus.
5. Komisjoni koosseisu peavad
kuuluma Tallinna Elamumajandusametit (edaspidi elamumajandusamet) kureeriv
abilinnapea, Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuametit (edaspidi sotsiaal- ja
tervishoiuamet) kureeriv abilinnapea, Tallinna Linnavolikogu (edaspidi
linnavolikogu) linnavarakomisjoni, sotsiaalhoolekande- ja tervishoiukomisjoni
ning tarbijakaitsekomisjoni, kõikide linnaosade valitsuste, tagastatud majade
omanike organisatsiooni esindaja ja nendes majades elavate üürnike
organisatsiooni esindaja.
6. Komisjoni liige võib isikliku
avalduse alusel tagasi astuda. Komisjoni liikme volitused lõpevad
linnavalitsuse vastava õigusakti jõustumisest.
7. Komisjoni esimees on
elamumajandusametit kureeriv abilinnapea. Komisjoni aseesimees valitakse
komisjoni liikmete hulgast.
8. Komisjoni tehnilist tööd
korraldab komisjoni sekretär, kes määratakse elamumajandusameti juhataja
käskkirjaga. Komisjoni sekretär ei ole komisjoni liige.
9. Komisjoni töövormiks on
koosolek. Komisjoni koosolek toimub vastavalt vajadusele.
10. Komisjoni koosoleku
kokkukutsumise otsustab komisjoni esimees, tema äraolekul komisjoni aseesimees.
11. Komisjoni koosoleku päevakorra
koostab komisjoni sekretär ja selle kinnitab komisjoni esimees, tema äraolekul
komisjoni aseesimees.
12. Komisjoni sekretär teatab
komisjoni liikmetele komisjoni koosoleku toimumise aja ja koha üldjuhul viis
tööpäeva ja päevakorra kaks tööpäeva enne koosoleku toimumist.
13. Komisjoni koosolekut juhatab
komisjoni esimees, tema äraolekul komisjoni aseesimees.
14. Komisjoni koosoleku juhatajal
on õigus vajaduse korral kutsuda komisjoni koosolekust osa võtma isikuid, kes
ei kuulu komisjoni koosseisu.
15. Kui komisjoni liige ei saa mõjuvatel
põhjustel osaleda komisjoni koosolekul, teatab ta sellest komisjoni sekretärile
hiljemalt enne koosoleku algust.
16. Komisjon on otsustusvõimeline,
kui koosolekust võtab osa vähemalt pool komisjoni koosseisust, sealhulgas
komisjoni esimees või aseesimees.
17. Komisjoni otsus võetakse vastu
kohalviibivate komisjoni liikmete poolthäälteenamusega. Häälte võrdsuse korral
on otsustav koosoleku juhataja hääl.
18. Komisjoni koosoleku kohta
koostatakse protokoll, kuhu märgitakse koosoleku toimumise aeg, koosolekul
osalenud komisjoni liikmete ja kutsutud isikute nimed, koosoleku päevakorra
punktid ja nendes vastuvõetud otsused.
19. Koosolekut protokollib ja
protokolli vormistab komisjoni sekretär kolme tööpäeva jooksul pärast koosoleku
toimumist ning protokollile kirjutavad alla koosoleku juhataja ja sekretär.
Protokollide säilitamist ja protokollidest väljavõtete tegemist korraldab
elamumajandusamet.
20. Komisjoni tehnilist
teenindamist ja asjaajamist korraldab elamumajandusamet.
21. Komisjoni otsused on linnavalitsuse
õigusaktide vastuvõtmisel soovitusliku iseloomuga.
22. Komisjoni ülesanded on
ettepanekute esitamine linnavalitsusele:
22.1 asustamata munitsipaal- ja
sotsiaaleluruumide linnaosade eluasemekomisjonide vahel majutamiseks jaotamise
kohta;
22.2 asustamata eluruumide, mis
olid Tallinna linna kui eluruumide erastamise kohustatud subjekti omandis
Eluruumide erastamise seaduse jõustumise ajal, enampakkumisel erastamise kohta;
22.3 asustamata
munitsipaaleluruumide sotsiaaleluruumideks tunnistamise kohta.
23. Komisjon täidab ka teisi
käesoleva põhimääruse ja töökorra ning teiste Tallinna õigusaktidega antud
ülesandeid.
24. Komisjonil on õigus:
24.1 saada elamumajandusametilt
andmeid linnale kuuluvate asustamata munitsipaal- ja sotsiaaleluruumide kohta
ja linnaosade valitsustes munitsipaal- ja sotsiaaleluruumi üürimist taotlevate
isikutena arvele võetute kohta;
24.2 saada linna asutustelt oma
tööks vajalikke dokumente, õiendeid ja muid andmeid;
24.3 anda arvamusi ja ettepanekuid
linna elamusuhteid ja elamumajandust käsitlevates küsimustes.
25. Komisjoni tegevuse lõpetab
linnavalitsus.
III KOMISJONI
TÖÖKORD
26. Linnaosade
valitsused esitavad iga kuu viiendaks kuupäevaks andmete esitamise kuu esimese
kuupäeva seisuga elamumajandusametile kõigi nende valitsemisel olevate
asustamata munitsipaal- ja sotsiaaleluruumide kohta andmed vastavalt Tallinna
Linnavolikogu 17. oktoobri 2002 määrusega nr 56 kinnitatud Tallinna linna
omandis olevate eluruumide kasutamise, käsutamise ja valdamise korra punktile
17.
27. Andmed
esitatakse elektrooniliselt e-posti kaudu reaalselt majutatavate asustamata
munitsipaal- ja sotsiaaleluruumide kohta vastavalt väljatöötatud tabeli
vormile.
28. Tallinna
Kesklinna linnaosa eluasemekomisjonil, Kristiine linnaosa eluasemekomisjonil,
Mustamäe linnaosa eluasemekomisjonil, Nõmme linnaosa eluasemekomisjonil, Pirita
linnaosa eluasemekomisonil ja Põhja-Tallinna linnaosa eluasemekomisjonil on
õigus esitada linnavalitsusele või linnavolikogule ettepanekuid kõigi vastava
linnaosa valitsemisel olevate asustamata munitsipaaleluruumide üürile
andmiseks. Haabersti linnaosa eluasemekomisjonile ja Lasnamäe linnaosa
eluasemekomisjonile peab asustamata munitsipaaleluruum olema eelnevalt
linnavalitsuse korraldusega eraldatud.
29. Kui Tallinna
Kesklinna Valitsus, Kristiine Linnaosa Valitsus, Mustamäe Linnaosa Valitsus,
Nõmme Linnaosa Valitsus, Pirita Linnaosa Valitsus ja Põhja-Tallinna Valitsus ei
soovi tema valitsemisel olevat asustamata munitsipaaleluruumi kasutada oma
linnaosas arvele võetud eluruumi üürimist taotlevate isikute majutamiseks,
esitab linnaosa valitsus punktis 26 nimetatud tähtajaks elamumajandusametile
ettepaneku jaotada asustamata munitsipaaleluruum teistele linnaosade
eluasemekomisjonidele majutamiseks.
30. Haabersti
Linnaosa Valitsusel ja Lasnamäe Linnaosa Valitsusel on õigus jätta esitatud
asustamata munitsipaaleluruumidest oma linnaosale majutamiseks ¼, kuid mitte
vähem kui üks asustamata munitsipaaleluruum. Asustamata munitsipaaleluruumide
hulgast linnaosale endale jäävate eluruumide osas teeb valiku linnaosa
valitsus, kelle valitsemisel asustamata eluruum on. Linnaosa valitsusele endale
majutamiseks jäävatest asustamata munitsipaaleluruumidest informeerib linnaosa
valitsus elamumajandusametit punktis 26 nimetatud tähtajaks.
31. Kui Haabersti
Linnaosa Valitsusel või Lasnamäe Linnaosa Valitsusel on vajalik majutamiseks
rohkem kui ¼ tema valitsemisel olevatest asustamata munitsipaaleluruumidest,
esitab linnaosa valitsus vastava põhjendatud taotluse punktis 26 nimetatud
tähtajaks elamumajandusametile. Samuti esitatakse punktis 26 nimetatud
tähtajaks elamumajandusametile taotlus, kui linnaosa valitsusel on vajalik
eluruume elanike ümberpaigutamiseks, seoses elamute renoveerimisega.
32. Arvestades
punktides 29, 30 ja 31 tehtud ettepanekuid ja taotlusi ning linna
eluasemekomisjoni otsust nende rahuldamise kohta määrab elamumajandusamet
Tallinna Kesklinna linnaosa eluasemekomisjonile, Kristiine linnaosa
eluasemekomisjonile, Mustamäe linnaosa eluasemekomisjonile, Nõmme linnaosa
eluasemekomisjonile, Pirita linnaosa eluasemekomisjonile ja Põhja-Tallinna
linnaosa eluasemekomisjonile jaotatavate asustamata munitsipaaleluruumide
kvoodi (edaspidi: kvoot).
33. Kvoodi
määramisel võetakse aluseks asustamata munitsipaaleluruumide ja linnaosade
valitsustes arvele võetud munitsipaaleluruumi üürimist taotlevate isikute arv.
Kvoodi määramisel loetakse asustamata munitsipaaleluruumideks Haabersti
Linnaosa Valitsuse ja Lasnamäe Linnaosa Valitsuse asustamata
munitsipaaleluruumid väljaarvatud need asustamata eluruumid, mis jäävad nende
linnaosade eluasemekomisjonidele endale majutamiseks ja asustamata
munitsipaaleluruumid, mille kohta on Tallinna Kesklinna Valitsus, Kristiine
Linnaosa Valitsus, Mustamäe Linnaosa Valitsus, Nõmme Linnaosa Valitsus, Pirita
Linnaosa Valitsus ja Põhja-Tallinna Valitsus teinud ettepaneku jaotada need
teistele linnaosade eluasemekomisjonidele majutamiseks.
34. Asustamata
munitsipaaleluruumide Tallinna Kesklinna linnaosa eluasemekomisjonile,
Kristiine linnaosa eluasemekomisjonile, Mustamäe linnaosa eluasemekomisjonile,
Nõmme linnaosa eluasemekomisjonile, Pirita linnaosa eluasemekomisjonile ja
Põhja-Tallinna linnaosa eluasemekomisjonile majutamiseks jaotamise ettepanekute
esitamisel võetakse komisjoni poolt aluseks linnaosa valitsusele määratud
kvoot.
35.
Sotsiaaleluruumid jäävad sellele linnaosa eluasemekomisjonile majutamiseks,
millisele linnaosa valitsusele sotsiaaleluruum on linnavalitsuse poolt
majutamiseks eraldatud.
36. Kui punktis 35
nimetatud sotsiaaleluruum vabaneb ja linnaosa valitsus ei soovi vabanenud
sotsiaaleluruumi kasutada oma linnaosas arvele võetud sotsiaaleluruumi üürimist
taotlevate isikute majutamiseks, esitab linnaosa valitsus elamumajandusametile
punktis 26 nimetatud tähtajaks ettepaneku jaotada asustamata sotsiaaleluruum
teistele linnaosade eluasemekomisjonidele majutamiseks. Elamumajandusamet
edastab linnaosa valitsuse ettepaneku komisjonile, kes teeb linnavalitsusele
ettepaneku, millisele linnaosa eluasemekomisjonile asustamata sotsiaaleluruum
majutamiseks eraldatakse.
37. Uutes ja rekonstrueeritud elamutes
asustamata munitsipaal- ja sotsiaaleluruumide
linnaosade eluasemekomisjonide vahel majutamiseks jaotamisel võetakse
üldjuhul aluseks linnaosade valitsustes arvele võetud munitsipaal- või
sotsiaaleluruumi üürimist taotlevate isikute arv.
38. Uutes ja
rekonstrueeritud elamutes munitsipaal- või sotsiaaleluruumi vabanemisel jääb
eluruum majutamiseks sellele linnaosa eluasemekomisjonile, kellele munitsipaal-
või sotsiaaleluruum majutamiseks eraldati.
39. Kui punktis 38
nimetatud eluruum vabaneb ja linnaosa valitsus ei soovi vabanenud munitsipaal-
või sotsiaaleluruumi kasutada oma linnaosas arvele võetud munitsipaal- või
sotsiaaleluruumi üürimist taotlevate isikute majutamiseks, esitab linnaosa
valitsus elamumajandusametile punktis 26 nimetatud tähtajaks ettepaneku jaotada
asustamata munitsipaal- või sotsiaaleluruum teistele linnaosade
eluasemekomisjonidele majutamiseks. Elamumajandusamet edastab linnaosa
valitsuse ettepaneku komisjonile, kes teeb linnavalitsusele ettepaneku,
millisele linnaosa eluasemekomisjonile vabanenud munitsipaal- või
sotsiaaleluruum majutamiseks eraldatakse.
40. Taotluse
eluruumi avalikul enampakkumisel erastamise kohta esitab linnaosa valitsus
linnaosa eluasemekomisjoni otsuse alusel elamumajandusametile.
41. Elamumajandusamet edastab
taotluse eluruumi avalikul enampakkumisel erastamise kohta komisjonile.
42. Taotluse asustamata
munitsipaaleluruumi tunnistamiseks sotsiaaleluruumiks teeb komisjonile linnaosa
eluasemekomisjon, sotsiaal- ja tervishoiuamet või elamumajandusamet.
43. Komisjoni otsuste alusel
valmistab elamumajandusamet ühe nädala jooksul pärast komisjoni koosoleku
toimumist ette linnavalitsuse korralduse, mis käsitleb asustamata munitsipaal-
ja sotsiaaleluruumide linnaosade eluasemekomisjonide vahel majutamiseks
jaotamist ja eluruumide avalikul enampakkumisel erastamist ning linnavolikogu
otsuse eelnõu, mis käsitleb munitsipaaleluruumide tunnistamist
sotsiaaleluruumideks.
|
|
|
|
Toomas Sepp
|
Linnasekretär
|
KINNITATUD
Tallinna
Linnavalitsuse
7.
mai 2003
määrusega
nr 39
LISA
2
|
|
LINNAOSA ELUASEMEKOMISJONI PÕHIMÄÄRUS JA TÖÖKORD
|
|
|
|
I ÜLDSÄTTED
|
1. Linnaosa eluasemekomisjon (edaspidi
komisjon) on linnaosa valitsuse alatine komisjon.
2. Komisjoni põhimääruse ja töökorra
kinnitab ja teeb selles muudatusi Tallinna Linnavalitsus (edaspidi
linnavalitsus).
3. Komisjon juhindub oma tegevuses riigi ja
Tallinna õigusaktidest ning käesolevast põhimäärusest ja töökorrast.
II KOMISJONI KOOSSEIS JA TÖÖKORRALDUS
4. Komisjoni moodustab ja selle isikulise
koosseisu kinnitab ja teeb selles muudatusi linnaosa vanem.
5. Komisjoni koosseisu peavad kuuluma
Tallinna Linnavolikogu linnavarakomisjoni, sotsiaalhoolekande- ja
tervishoiukomisjoni ning tarbijakaitsekomisjoni, linnaosa halduskogu ja
linnaosa valitsuse, tagastatud majade omanike organisatsiooni esindaja ja
nendes majades elavate üürnike organisatsiooni esindaja.
6. Komisjoni liige võib isikliku avalduse
alusel tagasi astuda. Komisjoni liikme volitused lõpevad linnaosa vanema
vastava korralduse jõustumisest.
7. Komisjoni esimees on linnaosa vanem või
elamu- ja/või sotsiaalvaldkonda kureeriv linnaosa vanema asetäitja. Komisjoni
aseesimees valitakse komisjoni liikmete hulgast.
8. Komisjoni tehniliseks teenindamiseks ja
asjaajamise korraldamiseks määrab linnaosa vanem komisjoni sekretäri. Komisjoni
sekretär ei ole komisjoni liige.
9. Komisjoni töövormiks on koosolek.
Komisjoni koosolek toimub vastavalt vajadusele.
10. Komisjoni koosoleku kokkukutsumise
otsustab komisjoni esimees, tema äraolekul komisjoni aseesimees.
11. Komisjoni koosoleku päevakorra koostab
komisjoni sekretär ja selle kinnitab komisjoni esimees, tema äraolekul
komisjoni aseesimees.
12. Komisjoni sekretär teatab komisjoni
liikmetele komisjoni koosoleku toimumise aja ja koha üldjuhul viis tööpäeva ja
edastab päevakorra kaks tööpäeva enne koosoleku toimumist.
13. Komisjoni koosolekut juhatab komisjoni
esimees, tema äraolekul komisjoni aseesimees.
14. Komisjoni koosoleku juhatajal on õigus
vajaduse korral kutsuda komisjoni koosolekust osa võtma isikuid, kes ei kuulu
komisjoni koosseisu.
15. Kui komisjoni liige ei saa mõjuvatel
põhjustel osaleda komisjoni koosolekul, informeerib ta sellest komisjoni
sekretäri hiljemalt enne koosoleku algust.
16. Komisjon on otsustusvõimeline, kui
koosolekust võtab osa vähemalt pool komisjoni koosseisust, sealhulgas komisjoni
esimees või aseesimees.
17. Komisjoni otsus võetakse vastu
kohalviibivate komisjoni liikmete poolthäälteenamusega. Häälte võrdsuse korral
on otsustav koosoleku juhataja hääl.
18. Komisjoni koosoleku kohta koostatakse
protokoll, kuhu märgitakse koosoleku toimumise aeg, koosolekul osalenud
komisjoni liikmete ja kutsutud isikute nimed, koosoleku päevakorra punktid ja
nendes vastuvõetud otsused.
19. Koosolekut protokollib ja protokolli
vormistab komisjoni sekretär kolme tööpäeva jooksul pärast koosoleku toimumist
ning protokollile kirjutavad alla koosoleku juhataja ja sekretär. Protokollide
säilitamist ja protokollidest väljavõtete tegemist korraldab komisjoni
sekretär.
20. Komisjoni tehnilise teenindamise ja
asjaajamise tagab linnaosa valitsus.
21. Komisjoni ülesanded on:
21.1 munitsipaal- või sotsiaaleluruumi
üürimist taotlevate isikute arvelevõtmise ja arvelt kustutamise otsustamine;
21.2 ettepanekute tegemine asustamata
munitsipaal- ja sotsiaaleluruumide üürile andmise kohta;
21.3 ettepanekute tegemine linnaosa
territooriumil asuvate asustamata eluruumide, mis olid Tallinna linna kui
eluruumide erastamise kohustatud subjekti omandis Eluruumide erastamise seaduse
jõustumise ajal, avalikul enampakkumisel erastamise kohta;
21.4 ettepanekute tegemine asustamata
munitsipaaleluruumide sotsiaaleluruumideks tunnistamise kohta;
21.5 ettepanekute tegemine munitsipaal- või
sotsiaaleluruumide üürile andmiseks Tallinna Elamumajandusameti juhataja otsuse
alusel tähtajaga kuni kolm kuud, kohustusega vabastada eluruum pärast selle
tähtaja möödumist;
21.6 ettepanekute tegemine Tallinna linna
omandis olevate eluruumide remondi korral, kui seda ei ole võimalik teha ilma
üürniku ja kõigi temaga koos elavate isikute väljakolimiseta, remondi ajaks
nende kasutusse teise eluruumi vastu andmise kohta;
21.7 ettepanekute tegemine munitsipaal- või
sotsiaaleluruumide üürilepingute üleandmise kohta;
21.8 linnaosa valitsuse ettepanekute
kaasomandis olevate eluruumide üürile andmise kohta kooskõlastamine;
21.9 linnaosa valitsuse taotluste eluruumide
tööandja eluruumide hulka arvamise ja eluruumide tööandja eluruumide hulgast
väljaarvamise kohta kooskõlastamine;
21.10 linnaosa valitsuse ettepanekute
eluruumide üürilepingute mittepikendamise kohta kooskõlastamine.
22. Komisjon täidab ka teisi käesoleva
põhimääruse ja töökorra ning teiste Tallinna õigusaktidega antud ülesandeid.
23. Komisjonil on õigus:
23.1 saada linna asutustelt oma tööks
vajalikke dokumente, õiendeid ja muid andmeid;
23.2 anda oma arvamusi ja ettepanekuid linna
elamusuhteid ja elamumajandust käsitlevates küsimustes.
24. Komisjoni tegevuse lõpetab linnaosa
vanem.
III KOMISJONI TÖÖKORD
25. Komisjon otsustab isiku eluruumi
üürimist taotleva isikuna arvele võtmise ühe kuu jooksul arvates avalduse ja
sellele lisatavate dokumentide komisjoni sekretäri poolt komisjonile
esitamisest. Komisjon otsustab, kas eluruumi üürimist taotlev isik võetakse arvele
munitsipaal- või sotsiaaleluruumi taotlejana. Komisjon võib jätta isiku eluruumi üürimist taotleva isikuna arvele
võtmata, näidates ära keeldumise põhjuse.
26. Linnaosa valitsus avalikustab linnaosa
valitsuse valitsemisel olevad ja linnavalitsuse poolt komisjonile majutamiseks
eraldatud asustamata munitsipaal- ja sotsiaaleluruumid. Avalikustamisel
näidatakse munitsipaal- ja sotsiaaleluruumi aadress, tubade arv, üldpind,
tehniline seisukord ja muud olulised andmed, mis on vajalikud asustamata
munitsipaal- või sotsiaaleluruumi iseloomustamiseks.
27. Asustamata munitsipaal- ja
sotsiaaleluruumide andmed peavad olema avalikustatud internetis Tallinna linna
veebilehel struktuuris linnaosad all.
28. Asustamata munitsipaal- ja
sotsiaaleluruumi esmase avalikustamise ja komisjoni koosoleku toimumise, millal
eluruumi üürile andmist arutatakse, vahe peab olema üldreeglina kolm nädalat.
29. Isikud, kes on arvele võetud linnaosa
valitsuses munitsipaal- või sotsiaaleluruumi taotlejana võivad esitada avalduse
vastavalt asustamata munitsipaal- või sotsiaaleluruumi üürile saamiseks.
30. Komisjon lähtub asustamata munitsipaal-
või sotsiaaleluruumi üürile andmise otsustamisel:
30.1 isiku eluruumi
üürimist taotleva isikuna arvele võtmise ajast;
30.2 isiku ja tema perekonnaliikmete
kasutuses oleva ja taotletava eluruumi suurusest ja heakorratasemest;
30.3 perekonnaliikmete
arvust (sh alaealiste laste arvust);
30.4 isiku ja tema perekonnaliikmete
tervislikust seisust;
30.5 muudest sotsiaalsetest asjaoludest.
31. Linnavolikogu otsuse eelnõu
munitsipaaleluruumi üürile andmiseks või linnavalitsuse korralduse eelnõu
munitsipaal- või sotsiaaleluruumi üürile andmiseks valmistab ette ja esitab see
linnaosa valitsus, kus eluruumi üürimist taotlev isik on munitsipaal- või sotsiaaleluruumi
üürimist taotleva isikuna arvele võetud.
|
|
|
|
Toomas Sepp
|
Linnasekretär
|
KINNITATUD
Tallinna
Linnavalitsuse
7.
mai 2003
määrusega
nr 39
LISA
3
|
|
AVALDUS ELURUUMI ÜÜRIMIST TAOTLEVA ISIKUNA ARVELEVÕTMISEKS
|
|
|
|
|
|
|
Taotleja ees- ja perekonnanimi
|
|
|
Sünniaeg
|
|
|
Kontaktandmed
(telefon, e-post jms)
|
|
|
|
|
|
|
Aadress
|
Tubade arv
|
Üld-pind
|
Andmed mugavuste ja heakorrastatuse kohta
|
Praegu kasutatav eluruum:
|
|
|
|
|
Taotleja(te) omandis
|
|
Üüripind
|
|
Eluruum puudub*
|
|
|
|
|
|
*eluruumi puudumisel näidata ajutise elukoha
aadress
|
Tubade arv
|
Üld-pind
|
Andmed mugavuste ja heakorrastatuse kohta
|
Taotletav eluruum:
|
|
|
|
Sotsiaaleluruum
|
|
Munitsipaaleluruum
|
|
Avalduses peavad olema esitatud
minimaalsed nõuded taotletavale eluruumile, mis lahendaksid taotleja ja tema
perekonna eluasemeprobleemi
Taotlemise põhjus:
Vastavalt Tallinna Linnavolikogu 17.
oktoobri 2002 määrusega nr 56 kinnitatud Tallinna linna omandis olevate
eluruumide üürimist taotlevate isikute üle arvestuse pidamise korrale (vt
avalduse pöördel toodud korra väljavõtte punktide 3.1-3.3 vastavad
alapunktid)
|
|
Muud andmed:
Taotleja(te) tervislik seisund,
erivajadused, puude raskusaste jms
|
|
Taotleja töökoht/ pensionär
|
|
Otseste sugulaste olemasolu
(kontaktandmed)*
|
|
*andmed esitada
vaid sotsiaaleluruumi taotlemisel
___________________________________________________________________________
Kui taotleja(te) kasutuses on eluruum, mille
nad on nõus eluruumi üürile saamisel võõrandama tasuta Tallinna linnale, siis
võõrandatava eluruumi aadress, tubade arv ja üldpind
|
Ees- ja perekonnanimi
|
Sünniaeg
|
Suhe
taotlejaga ja täisealiste perekonnaliikmete puhul nõusolek eluruumi
taotlemiseks /allkiri/
|
Kaastaotlejad:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Avaldusele lisatud dokumentide loetelu:
|
|
Kinnitan, et minu poolt esitatud andmed on
õiged ning olen tutvunud Tallinna linna omandis olevate eluruumide üürimist
taotlevate isikute üle arvestuse pidamise korraga ja kohustun seda täitma
_______________________________________________________________________________avalduse
esitamise kuupäev /allkiri/
TALLINNA LINNA OMANDIS OLEVATE ELURUUMIDE
ÜÜRIMIST
TAOTLEVATE ISIKUTE ÜLE ARVESTUSE PIDAMISE
KORD
Kinnitatud Tallinna Linnavolikogu 17.
oktoobri 2002 määrusega nr 56, Lisa 3 /väljavõtted
……..
II ELURUUMIDE ÜÜRIMIST TAOTLEVATE ISIKUTE ÜLE ARVESTUSE
PIDAMINE
2.
Eluruumi üürimist võivad taotleda käesoleva korra punktis 3 loetletud isikud,
kelle elukoha andmed on kantud rahvastikuregistrisse Tallinnas, st kelle
isikuandmed on või olid kantud viimati rahvastikuregistrisse Tallinna vastavas
linnaosas.
3.
Arvestust eluruumide üürimist taotlevate isikute üle peetakse eraldi eluruumi
mitteomavate, tagastatud eluruumide üürnike ja elamistingimuste parandamisel
abi vajavate isikute osas:
3.1 eluruumi mitteomavatena
võetakse arvele:
3.1.1 isikud, kelle õiguslikul alusel kasutatav Tallinna linnas asuv eluruum
on vääramatu jõu tagajärjel muutunud kasutuskõlbmatuks. Vääramatuks jõuks
loetakse erakorralisi sündmusi (loodusõnnetus, tulekahju, plahvatus jms), mida
ei võidud ette näha ega saadud mõistlike tegevustega vältida ja mille tekkimise
eest ei saanud eluruumi omanik või üürnik vastutada;
3.1.2 isikud, kes on Tallinna linnas asuva eluruumi, mis kuulub
lammutamisele seoses maa sundvõõrandamisega või kasutusõiguse lõpetamisega
munitsipaalvajadusteks, omanikud või üürnikud;
3.1.3 isikud, kes on vabanenud kinnipidamiskohast, kui endisesse eluruumi
asumine on võimatu;
3.1.4 orvud ja vanemliku hoolitsuseta isikud, kes pöörduvad tagasi endisesse
elukohta lasteasutustest, sugulaste, eestkostjate või hooldajate juurest,
samuti pärast õppimist õppeasutuses, kui endisesse eluruumi asumine on võimatu.
Orvud ja vanemliku hoolitsuseta isikud, kes võetakse arvele munitsipaaleluruumi
taotlejana, kuid kellele antakse üürile sotsiaaleluruum, jäävad
sotsiaaleluruumi üürile saamisel arvele munitsipaaleluruumi taotlejana esialgse
arvelevõtmise kuupäevaga;
3.1.5 teistel mõjuvatel sotsiaalsetel põhjustel;
3.2 tagastatud eluruumide
üürnikena võetakse arvele isikud:
3.2.1 kes kasutavad üürilepingu alusel eluruumi, mis on tagastatud Eesti
Vabariigi omandireformi aluste seaduse kohaselt tingimustel, et eluruumi
kasutamist on alustatud enne selle tagastamist ja avaldus eluruumi üürimiseks
on esitatud enne 1. märtsi 2003;
3.2.2 kes kasutavad õigusvastaselt võõrandatud eluruumi, mille tagastamise
menetlus on pooleli, tingimusel, et avaldus eluruumi üürimiseks on esitatud
enne 1. märtsi 2003;
3.3 elamistingimuste
parandamisel abivajavatena võetakse arvele:
3.3.1 isikud, kes kasutavad üürilepingu alusel Tallinna linna omandis olevat
varisemisohtlikku või kasutuskõlbmatut eluruumi;
3.3.2 üksinda elavad vanurid ja vanuritest paarid, puudega isikud, kellel ei
ole seadusjärgseid ülalpidajaid või kes vajavad kõrvalabi või kelle kasutuses
olevas eluruumis ei ole võimalik nende hooldamist korraldada;
3.3.3 vähekindlustatud lastega pered, kes vajavad sotsiaalteenuseid;
3.3.4 teistel mõjuvatel sotsiaalsetel põhjustel.
……..
13. Eluruumi üürimist taotlevate
isikutena arvele võetud isikud on kohustatud:
13.1 teatama eluasemekomisjoni sekretärile eluruumi üürimist taotleva
isikuna arvel olemise põhjuse äralangemisest või muutumisest ühe kuu jooksul
vastava muutuse toimumisest arvates. Isiku- ja kontaktandmete muutumisest tuleb
eluasemekomisjoni sekretäri informeerida koheselt;
13.2 iga aasta esimese kvartali jooksul kinnitama kirjalikult kas posti
teel (ka E-postiga) või isiklikult eluasemekomisjoni sekretäri juures eluruumi
üürimist taotleva isikuna arvel olemise aluseid.
14. Isikud kustutatakse eluruumi
üürimist taotlevate isikute arvelt järgmistel põhjustel:
14.1 eluruumi saamist taotleva isikuna arvel olemise põhjuse äralangemine;
14.2 arvelevõetud isiku keeldumine talle pakutud eluruumi üürilepingu
sõlmimisest, juhul kui pakutud eluruum vastab eluruumidele esitatavatele
nõuetele;
14.3 isiku poolt tegelikkusele mittevastavate andmete esitamine;
14.4 käesoleva korra punktis 13.1 ja 13.2 sätestatud kohustuste
mittetäitmine;
14.5 isikliku avalduse alusel.
…….
|
|
|
|
Toomas Sepp
|
Linnasekretär
|