REDAKTSIOON:
Tvk m 25.08.2005 nr 46 jõust. 01.09.2005
Tvk m 30.04.2003 nr 26 jõust. 08.05.2003
TALLINNA LINNAVOLIKOGU
|
|
MÄÄRUS
|
|
Tallinn
|
13. juuni 2002 nr 41
|
|
Tallinna linna
eelarvest ühistranspordi toetamise korra kehtestamine
|
|
|
Juhindudes Ühistranspordiseaduse § 5 lg 1 p 3 ja p 11, §
20 lg 3 ning Teede- ja Sideministri 21. juuni 2000 määrusega nr 52
kehtestatud ühistranspordi toetamise ja ühistranspordi toetusraha
tagasimaksmise korra § 3 lg 2 p 2,
|
|
Tallinna
Linnavolikogu
|
|
m ä ä r a b:
|
|
|
|
|
1. Kinnitada
juurdelisatud “Tallinna linna eelarvest ühistranspordi toetamise kord“.
2. Määrus jõustub 20.
juunil 2002.
|
Maret Maripuu
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|
|
LISA
1
Tallinna Linnavolikogu 13. juuni 2002
määrusele nr 41
Tallinna
linna eelarvest ühistranspordi toetamise kord
1.
Üldsätted
1.1 Käesolev kord
sätestab Tallinna linna eelarvest (edaspidi linna eelarve)
ühistranspordi toetamise ning ühistranspordi korraldamisest saadavate tulude ja
ühistranspordi korraldamisega seotud kulude planeerimise ning kulude
rahastamise põhimõtted. Tulude ja kulude planeerimisel arvestatakse Tallinna
Linnavolikogu 19. juuni 2003 määrust nr 40 “Tallinna ühtse
piletisüsteemi ühistranspordi jätkusuutlik arengukava, teenindustaseme normid
ning investeeringute ja rahastamise programm 2004-2010.
(Tvk m 25.08.2005 nr 46 jõust. 01.09.2005)
1.2 Tallinna Transpordiamet
(edaspidi amet) sõlmib linna nimel avaliku teenindamise lepingu sõitjateveo
korraldamiseks avaliku konkursi alusel valitud vedajaga (edaspidi vedaja).
Lepingu sõlmimiseks linnaeelarves ette nähtud vahendite piires annab ametile
volituse Tallinna Linnavalitsus (edaspidi linnavalitsus). Järgmiste aastate
linnaeelarve vahendite arvel võetavaid kohustusi sisaldava lepingu sõlmimiseks
annab nõusoleku Tallinna Linnavolikogu.
(Tvk m 30.04.2003 nr 26 jõust. 08.05.2003;
Tvk m 25.08.2005 nr 46 jõust. 01.09.2005)
1.3 Avaliku
teenindamise lepinguga võtab linn kohustuse anda linna eelarvest vedajale
sihtotstarbelist toetust avaliku liiniveo korraldamiseks linnaliinidel.
1.4 Sõitjateveo avaliku
teenindamise lepinguga määratakse kindlaks avaliku liiniveo aastamaht
(liiniläbisõit) ja liiniläbisõidu tariif.
1.5 Arvestus ja
kontroll sõitjateveo avaliku teenindamise lepingu täitmise üle toimub lepingus
kokkulepitud korras.
1.6 Linnaliinide
avaliku liiniveo korraldamiseks kinnitab linnavolikogu sõidupiletihinnad
linnasisesel sõitjateveol. Linnavalitsus kinnitab linnaliinide sõiduplaanid,
tagab koos vedajatega sõidupiletite müügikorralduse ja korraldab sõiduõigust
tõendavate dokumentide kontrolli.
2. Mõisted
2.1 Liiniläbisõidu
tariif on ühe kilomeetri sõiduhind. Avaliku liiniveo liiniläbisõidu tariif
sätestatakse avaliku teenindamise lepingus.
2.2 Sõidutunni
tariif on ühissõiduki kasutamise ühe tunni hind.
2.3 Piletitulem on
ühistranspordi üksikpiletite (sõidutalongide) ja sõidukaartide müügist linna
eelarvesse laekunud vahendid.
2.4 Piletitulu on
piletitulem, millest on maha arvatud käibemaks.
3.
Ühistranspordi korraldamisega seotud kulud ja nende rahastamine:
3.1 Ühistranspordi
korraldamisega seotud kulud on:
3.1.1
avaliku liiniveo kulud vastavalt avaliku teenindamise lepingule;
3.1.2
ühistranspordi üksikpiletite (sõidutalongide) ja sõidukaartide müügi
kulud;
3.1.3 ühistransporditeenuse
kvaliteedi parandamise ja liinimuudatuste kulud;
3.1.4 ühistranspordis
sõiduõigust tõendavate dokumentide kontrolliteenuse ja taksokontrolli
korraldamise kulud;
(Tvk m 30.04.2003 nr 26 jõust. 08.05.2003)
3.1.5 ühistranspordi
uuringute, projektide ja infovahendite kulud;
3.1.6 ühistranspordi liikluskorraldamise
täiustamise kulud.
(Tvk m 25.08.2005 nr 46 jõust. 01.09.2005)
3.2 Ühistranspordi
korraldamisega seotud kulude rahastamine
3.2.1 Avaliku liiniveo kulud
kaetakse piletitulemi ning linnaeelarvest antava toetuse arvel.
3.2.2 Piletitulu kogumiseks
sõlmib amet ühistranspordi sõidupiletite levitajaga lepingu, milles määratakse
kindlaks piletitulemi linna eelarvesse ülekandmise ja aruandluse kord.
3.2.3 Linn hüvitab tema
poolt Tallinna haldusterritooriumil kehtestatud sõidusoodustused. Eelarveaasta
jooksul täiendavate sõidusoodustuste kehtestamisel kaetakse saamata jääv
piletitulu reservfondi arvelt või lisaeelarvega eraldatud vahenditest.
3.2.4 Linna eelarvest
toetatakse avalikku liinivedu järgmistel juhtudel:
3.2.4.1 linna bussi-, trammi- ja
trollibussiliinidel;
3.2.4.2 kokkuleppel linnaga
piirnevate omavalitsustega ja Harju Maavalitsusega võib linna eelarvest toetada
Harju maakonna territooriumile ulatuvaid liinilõike.
(Tvk m 30.04.2003 nr 26 jõust. 08.05.2003)
3.2.5 Kui linnaeelarve
tulubaas on ebapiisav, esitab linn taotluse riigieelarvest käesoleva korra
punktis 3.1.1 nimetatud avaliku liiniveo toetuse puudujääva osa katmiseks täies
ulatuses või osaliselt. Riigieelarvest toetuse saamiseks esitab linn
Ühistranspordiseaduse § 20 alusel sätestatud korras Harju Maavalitsusele
taotluse riigieelarvest linna ühistranspordi selle osa rahastamiseks, millel
puudub linnaeelarves kate.
3.2.6 Amet teostab
vedajatele makseid sõitjateveo avaliku teenindamise lepinguga kehtestatud
korras ja tähtaegadel. Vedajatele makstava toetuse arvutamise aluseks on
sõitjateveo avaliku teenindamise lepingu järgsed kohustuslikud aruanded.
Vedajad esitavad aruanded linna- ja/või riigieelarvest saadud vahendite
kasutamise kohta sõitjateveo avaliku teenindamise lepingus fikseeritud vormis
ja tähtajal. Linnaeelarvest vedajale toetuse andmine peatatakse ning antud
sihtotstarbelise toetuse saaja tagastab toetusraha täielikult või osaliselt,
kui toetuse saaja ei ole tähtaegselt esitanud sõitjateveo avaliku teenindamise
lepinguga määratud informatsiooni, on esitanud valeandmeid, ei ole kasutanud
toetust sihipäraselt või on muul viisil eiranud toetuse kasutamise kohta
sõitjateveo avaliku teenindamise lepingus esitatavaid nõudeid.
(Tvk m 25.08.2005 nr 46 jõust. 01.09.2005)
3.2.7 Sõitjate avaliku
liiniveo korraldamiseks vajalikud tehnilised vahendid soetab vedaja oma
vahenditest. Linn võib linna eelarves ette näha sihtotstarbelise
investeeringutoetuse vedajale. Investeeringutoetus jaguneb toetuseks eelmistel
perioodidel võetud kohustuste katteks ja toetuseks eelarveperioodil võetavate
kohustuste tasumiseks.
(Tvk m 25.08.2005 nr 46 jõust. 01.09.2005)
3.2.8 Ühistranspordi
sõidupiletite valmistamise ja müügi ning sõiduõigust tõendavate dokumentide
kontrolli kulud kaetakse linna eelarvest.
(Tvk m 25.08.2005 nr 46 jõust. 01.09.2005)
3.2.9 Ühistranspordi
teenindustaseme ning -kvaliteedi parandamise ja liiklusmuudatuste kulud, ühistranspordi
uuringute ja projektide kulud, infomaterjalide valmistamise, paigaldamise ja
korrashoiu kulud, taksokontrolli kulud ning ühistranspordi liikluskorralduse
täiustamise kulud kaetakse linna eelarvest.
(Tvk m 25.08.2005 nr 46 jõust. 01.09.2005)
3.2.10 linn esitab vajadusel taotluse riigieelarvest toetuse
saamiseks ühissõidukite soetamiseks või nende ümberkohendamiseks,
ühistranspordi infrastruktuuri objektide rajamiseks või uuendamiseks ning
ühistranspordiuuringute korraldamiseks vastavalt Ühistranspordiseaduse
paragrahvidele 17, 18 ja 19.
(Tvk m 25.08.2005 nr 46 jõust. 01.09.2005)
4. Ühistranspordi
eelarve projekt
4.1 Amet koostab
ühistranspordi eelarve projekti järgmiseks eelarveaastaks arvesse võttes
käesoleva määruse punktis 1.1 nimetatud linnavolikogu määrust.
(Tvk m 25.08.2005 nr 46 jõust. 01.09.2005)
4.2 Eelarve
projektis näidatakse ära ühistranspordi korraldamisega seotud kulud ja nende
kulude katteallikad.
4.3 Piletitulu
laekumise prognoosi aluseks on eelarve perioodiks kavandatavad piletiliigid ja
–hinnad ning müügimahud.
(Tvk m 25.08.2005 nr 46 jõust. 01.09.2005)
4.4 Amet esitab
ühistranspordi eelarve projekti ja seletuskirja linnakantseleile ameti järgmise
aasta eelarve projekti koosseisus linnavalitsuse poolt kehtestatud vormis ja
tähtajal.
4.5 Kui
linnavolikogu ei võta linnaeelarvet eelarveaasta alguseks vastu, toimub
ühistranspordi korraldamisega seotud kulude rahastamine vastavalt Tallinna
linna eelarve koostamise, vastuvõtmise ja täitmise korrale.
4.6 Pärast
linnaeelarve vastuvõtmist linnavolikogu poolt koostab amet ühistranspordi
kulude rahastamise ajakava kuude kaupa. Rahastamise ajakava koostatakse
lähtudes sõitjateveo avaliku teenindamise lepingutest.
4.7 Linnaeelarves
ühistranspordi korraldamisega seotud kulude ja katteallikate muutmine toimub
vastavalt Tallinna linna eelarve koostamise, vastuvõtmise ja täitmise korrale
jm linna õigusaktidele.
5. Andmete
esitamine
5.1 Vedaja on
kohustatud edastama linnavalitsusele vedude ja vedudega seotud majandustegevuse
kohta informatsiooni, mis on vajalik liikluse kavandamiseks ja
transpordiuuringuteks. Vedaja poolt kasutatav piletimüügi aparatuur peab
võimaldama tulude arvestust ja kontrolli ning sõitjate arvu ja müüdud piletite
koguse arvestamist liikide kaupa. Kui vedaja korraldab peale avaliku liiniveo
ka kommertsliinivedu või tegeleb muu ettevõtlusega, tuleb avaliku liiniveo
majandusarvestus muu ettevõtlustegevuse arvestusest eraldada, arvestades
järgmisi nõudeid:
5.1.1 avaliku teenindamise
lepingu kohase tegevuse kohta on vaja sisse seada raamatupidamine ning selle
tegevusega seotud varaosa tuleb arvestada heast raamatupidamistavast lähtuvalt;
5.1.2 avaliku liiniveo kulud
peavad olema kaetud piletitulu ning linnaeelarvest ja/või riigieelarvest antava
toetusega, raha ülekandmine teistesse valdkondadesse või teistest valdkondadest
on keelatud.