REDAKTSIOON:
Tvk m 30.10.2003 nr 52 jõust. 06.11.2003
TALLINNA LINNAVOLIKOGU
MÄÄRUS
|
Tallinn
|
24. jaanuar 2002 nr 6
|
Tallinna linna reservfondist raha eraldamise ja kasutamise
korra kinnitamine
|
|
Juhindudes Valla- ja linnaeelarve seaduse § 17, Tallinna
põhimääruse § 56 lõige 2 p 4 ja Tallinna linna eelarve koostamise,
vastuvõtmise ja täitmise korra punktist 16,
|
Tallinna Linnavolikogu
|
m ä ä r a b:
|
1. Kinnitada juurdelisatud "Tallinna linna
reservfondist raha eraldamise ja kasutamise kord".
2. Tunnistada kehtetuks Tallinna Linnavolikogu 13. novembri
1997 määrus nr 55 "Linna eelarve reservfondi kasutamise kord".
3. Määrus jõustub 30. jaanuaril 2002.
Maret Maripuu
Tallinna Linnavolikogu esimees
KINNITATUD
Tallinna Linnavolikogu
24. jaanuari 2002
määrusega nr 6
Tallinna linna
reservfondist raha eraldamise ja kasutamise korra kinnitamine
I ÜLDSÄTTED
1. Tallinna linna reservfondi moodustamine.
Tallinna linna reservfond (edaspidi reservfond)
moodustatakse iga-aastaselt linna eelarve kulude koosseisus.
2. Reservfondi jagunemine:
2.1 linnaeelarve koosseisus moodustatav reservfond jaguneb
linnavalitsuse ja linnaosade valitsuste reservfondideks;
2.2 reservfondi jaotus linnavalitsuse ja linnaosade
valitsuste vahel määratakse linna eelarves;
2.3 linnaosade valitsuste reservfondi suuruse kavandamisel
võtab linnavalitsus arvesse linnaosade valitsuste põhjendatud taotlused.
II ERALDISED RESERVFONDIST
3. Linnavalitsuse ja linnaosade valitsuste reservfondidest
tehtavad eraldised on sihtotstarbelised.
4. Eraldised linnavalitsuse reservfondist.
4.1 Linnavalitsuse
reservfondist võib teha eraldisi järgmisteks ettenägemata kuludeks:
(Tvk m 30.10.2003 nr 52 jõust.
06.11.2003)
4.1.1 ülelinnalise tähtsusega
kuludeks, mida eelarve koostamise käigus ei olnud võimalik ette näha ja
eelarvesse planeerida ning ühekordsete ülelinnalise tähtsusega ürituste
toetamiseks;
(Tvk m 30.10.2003 nr 52 jõust.
06.11.2003)
4.1.2 arvestuslike kulude
katmiseks summas, mis ületab eelarves kavandatud kulusid ja mille tegemise
kohustus tuleneb otseselt riigi ja Tallinna õigusaktidest;
(Tvk m 30.10.2003 nr 52 jõust.
06.11.2003)
4.1.3 välisabist või
laenulepingust linnale tulenevate kohustustega seotud täiendavate kulude;
samuti kulude, mida ei arvestatud eelarve koostamisel, katmiseks;
(Tvk m 30.10.2003 nr 52 jõust.
06.11.2003)
4.1.4 palgalisel ametikohal töötava linnavolikogu esimehe
või aseesimehe, linnapea ja linnavolikogu poolt ametisse nimetatud
linnavalitsuse liikme, samuti linnaosa vanema ametist vabastamisel ning
linnasekretäri, linnakantselei koosseisus oleva direktori, linnavalitsuse
nõuniku, linnapea ja abilinnapea nõuniku, linnavalitsuse ameti juhataja ja tema
asetäitja, linnavalitsuse ameti teenistuse direktori ja tema asetäitja,
linnakantselei osakonna juhataja, linnaosa vanema asetäitja, linnaosa valitsuse
haldussekretäri, linnavolikogu kantselei juhataja, linnavolikogu nõuniku ning
linnavolikogu kantselei osakonna juhataja teenistusest vabastamisel hüvituse
maksmiseks Tallinna põhimääruse § 54 lõigetes 1, 3 ja 5 sätestatud tingimustel
ja korras.
(Tvk m 30.10.2003 nr 52 jõust.
06.11.2003)
4.2 Reservfondist ei ole lubatud teha eraldisi linna
ametiasutuste linna eelarves kinnitatud töötasufondi suurendamiseks, välja
arvatud koondamishüvitiste maksmiseks juhul, kui linna eelarve koostamisel ei
olnud võimalik ette näha asutuse lõpetamist ja/või koondatavate arvu ning kui
ametiasutuse haldusala eelarves ei ole selleks piisavalt vahendeid.
(Tvk m 30.10.2003 nr 52 jõust.
06.11.2003)
41 Eelarveaasta kestel linnavolikogu otsusega
moodustatavate ametiasutuste või nende struktuuriüksuste finantseerimiseks võib
volikogu lubada linnavalitsusel katta vastavad kulud reservfondist.
(Tvk m 30.10.2003 nr 52 jõust.
06.11.2003)
5. Eraldised linnaosa valitsuse reservfondist.
5.1 Linnaosa valitsuse reservfondist võib teha eraldisi
järgmisteks ettenägemata kuludeks:
5.1.1 erakorralisteks piirkondliku tähtsusega kuludeks, mida
eelarve koostamise käigus ei olnud võimalik ette näha ja eelarvesse planeerida;
5.1.2 ühekordsete toetuste maksmiseks tegutsevatele mittetulunduslikele
organisatsioonidele, kelle tegevus on suunatud lastele, noortele, peredele,
vanuritele ja puuetega inimestele (sh kultuuri-, spordi- ja huvialategevuseks,
piirkondliku tähtsusega ürituste korraldamiseks ja tähtpäevade tähistamiseks)
linnaosa haldusterritooriumil.
5.2 Linnaosa valitsuse reservfondist ei ole lubatud teha
eraldisi linnaosa valitsuse linna eelarves kinnitatud töötasufondi
suurendamiseks, välja arvatud koondamishüvitiste maksmiseks juhul, kui linna
eelarve koostamisel ei olnud võimalik ette näha asutuse lõpetamist ja/või
koondatavate arvu ning kui linnaosa valitsuse eelarves ei ole selleks piisavalt
vahendeid.
(Tvk m 30.10.2003 nr 52 jõust.
06.11.2003)
5.3 Linnaosa valitsuse reservfondi vahenditest ei ole lubatud
teha eraldisi teistele linna ametiasutustele ja nende hallatavatele asutustele.
III RESERVFONDIST RAHA ERALDAMISE TAOTLEMINE
6. Taotluse esitamine ja linnavalitsuse korralduse (edaspidi
korraldus) eelnõu koostamine raha eraldamiseks linnavalitsuse reservfondist.
6.1 Taotluse linnavalitsuse reservfondist raha eraldamiseks
esitab taotleja vastava valdkonna eest vastutavale linnavalitsuse ametile, v.a
linnavolikogu kantselei, kes esitab taotluse Tallinna Linnakantseleile
(edaspidi linnakantselei). Taotluse esitaja lisab taotlusele seletuskirja
üksikasjaliku arvestusega taotletava summa kohta ning põhjendustega raha
kasutamise otstarbe ja raha kasutamise eeldatava perioodi kohta.
6.2 Ametiasutus, kes taotleb või kellele esitati taotlus
linnavalitsuse reservfondist raha eraldamiseks vormistab taotluse alusel
korralduse eelnõu ja seletuskirja vastavalt Tallinna Linnavalitsuse 7. märtsi
2001 määrusega nr 47 kinnitatud Tallinna Linnavalitsuse reglemendis (edaspidi
reglement) sätestatud nõuetele.
6.3 Taotluse ja korralduse eelnõu raha eraldamiseks
käesoleva korra punktis 4.1.2, 4.1.3 nimetatud kuludeks koostab linnakantselei
kui on selgunud, et nende kulude ületamist ei ole võimalik katta linna eelarve
tulude ülelaekumisest.
(Tvk m 30.10.2003 nr 52 jõust.
06.11.2003)
6.4 Korralduse eelnõus tuleb märkida:
6.4.1 linna ametiasutus, kellele raha eraldatakse;
6.4.2 juhul kui raha eraldatakse ametiasutuse kaudu muule
raha taotlejale, tuleb märkida ka eraldise tegelik saaja;
6.4.3 eraldise summa;
6.4.4 raha eraldamise sihtotstarve;
6.4.5 eraldise klassifikatsioon, sh osa, peatükk, artikkel
ja tegevusala.
6.5 Taotlus ning selle juurde lisatud materjal säilitatakse
koos korralduse eelnõu originaaliga.
7. Korralduse eelnõu esitamine ja menetlemine
linnakantseleis toimub linnavalitsuse reglemendis sätestatud korras.
(Tvk m 30.10.2003 nr 52 jõust.
06.11.2003)
7.1 Ametiasutus esitab korralduse eelnõu, seletuskirja ning
korralduse aluseks oleva taotluse ja selle juurde kuuluvad materjalid
linnakantselei finantsteenistusele (edaspidi finantsteenistus) läbivaatamiseks
mitte hiljem kui linnavalitsuse istungile eelneva nädala esmaspäevaks.
7.2 Finantsteenistus vaatab korralduse eelnõu, seletuskirja
ning korralduse aluseks oleva taotluse ja selle juurde kuuluvad materjalid
läbi, hinnates taotletava eraldise põhjendatust ning vastavust käesolevas
korras sätestatud tingimustele. Juhul kui esitatud materjalid on puudulikud,
tagastab finantsteenistus materjalid taotluse esitajale puuduste
kõrvaldamiseks. Kui esitatud materjalid vastavad käesolevas korras sätestatud
nõuetele, koostab finantsteenistus omapoolse kirjaliku seisukoha korralduse eelnõu
kooskõlastamise või mittekooskõlastamise kohta.
7.3 Juhul kui taotlus ja selle juurde kuuluvad dokumendid
esitatakse finantsteenistusele punktis 7.1 sätestatud tähtajast hiljem esitab
linnakantselei korralduse eelnõu linnavalitsuse istungile nädal aega hiljem.
7.4 Finantsteenistuse ja juriidilise osakonna kirjaliku
seisukohata ei ole lubatud korralduse eelnõu esitada linnavalitsuse istungile.
7.5 Korralduse eelnõu raha eraldamiseks menetletakse
linnavalitsuse istungil vastavalt linnavalitsuse reglemendile.
7.6 Juhul, kui korralduse eelnõu ei vasta punktides 4.1, 6.1
ja 6.4 sätestatud nõuetele, ei saa eelnõu panna linnavalitsuse istungi
päevakorda.
8. Taotluste esitamine raha eraldamiseks linnaosa valitsuse
reservfondist.
8.1 Taotlused linnaosa valitsuse reservfondist raha
eraldamiseks esitab raha taotleja vastavale linnaosa valitsusele, kelle
haldusalasse taotluse esitanud asutus kuulub, kelle territooriumil taotluse
esitaja igapäevaselt tegutseb või kelle territooriumil soovitakse piirkondlikku
üritust või tähtpäeva tähistamist korraldada. Taotlusele tuleb lisada
üksikasjalik arvestus taotletava summa kohta ning põhjendused raha kasutamise
kohta.
8.2 Linnaosa vanem hindab linnaosa valitsuse reservfondist
taotletava eraldise põhjendatust ja esitatud taotluse vastavust punktis 5
sätestatud nõuetele.
8.3 Põhjendatud taotluse korral vormistab linnaosa vanem
korralduse vastavalt linnaosa valitsuse põhimäärusele ja lisab sellele
seletuskirja raha eraldamise kohta. Juhul kui linnaosa vanem ei toeta raha
eraldamiseks esitatud taotlust, tuleb raha taotlejale ühe nädala jooksul
taotluse laekumise päevast arvates kirjalikult teatada taotluse tagasilükkamise
põhjustest.
8.4 Korralduses tuleb märkida:
8.4.1 kellele raha eraldatakse;
8.4.2 eraldise summa;
8.4.3 raha eraldamise sihtotstarve;
8.4.4 eraldise klassifikatsioon, sh osa, peatükk, artikkel
ja tegevusala.
8.5 Linnaosa vanem esitab vastu võetud korralduse linnaosa
valitsuse reservfondist raha eraldamiseks linnaosa halduskogule teadmiseks
halduskogu järgmisele korralisele koosolekule.
IV RAHA ERALDAMINE, ARVESTUS, ARUANDLUS JA KONTROLL
9. Raha eraldamise otsustamine ja raha eraldamine.
9.1 Raha linnavalitsuse reservfondist eraldab linnavalitsus
oma korraldusega vastavalt reglemendis ja käesolevas korras kehtestatud korrale.
9.2 Pärast linnavalitsuse korralduse vastuvõtmist esitatakse
korralduse koopia linnakantselei finantsteenistusele ja eraldise saajale.
9.3 Raha linnaosa valitsuse reservfondist eraldab linnaosa
vanem oma korraldusega vastavalt linnaosa valitsuse põhimääruses ja käeolevas
korras kehtestatud korrale.
9.4 Pärast linnaosa vanema korralduse vastuvõtmist esitab
linnaosa valitsus korralduse koos taotluse ja selle juurde kuuluvate
materjalidega finantsteenistusele ja saadab korralduse koopia eraldise saajale.
9.5 Reservfondist eraldise saaja võib reservist eraldatud
summa ulatuses teha kulutusi pärast linnavalitsuse või linnaosa vanema vastava
korralduse jõustumist. Reservfondist eraldatud raha tuleb kasutada
otstarbekohaselt ja säästlikult.
10. Arvestus ja aruandlus
10.1 Finantsteenistus avab ametiasutusele, kellele
reservfondist raha eraldati, täiendava limiidi ühe nädala jooksul pärast
linnavalitsuse või linnaosa vanema korralduse jõustumist ja korralduse koopia
kättesaamisest arvates.
10.2 Täiendav limiit avatakse korraldusel näidatud
klassifikatsiooni alusel.
10.3 Ametiasutused kajastavad reservfondi eraldiste
kasutamist oma raamatupidamises vastavalt linnasekretäri poolt kinnitatud
juhendile.
10.4 Linnavalitsuse ja linnaosade valitsuste reservfondi
eraldiste ja väljamaksete kohta peab arvestust linnakantselei.
10.5 Linnakantselei korraldab avaliku andmebaasi loomise
ning pidamise linnavalitsuse ja linnaosade valitsuste reservfondide eraldiste
kohta kuude lõikes, mis võimaldab kontrollida ning vältida samale taotlejale
ja/või üheks otstarbeks mitme eraldise andmise linnavalitsuse ja/või linnaosade
valitsuste reservfondidest.
10.6 Linnakantselei esitab linnavalitsusele kaks korda
aastas esimese ja teise poolaasta kohta ülevaate linnavalitsuse ja linnaosade valitsuste
reservfondide kasutamisest.
10.7 Linnavalitsus esitab linnavolikogule ülevaate
linnavalitsuse ja linnaosade valitsuste reservfondide kasutamise kohta koos
eelarve täitmise aastaaruande esitamisega.
11. Kontrolli teostamine reservfondi vahendite kasutamise
kohta.
11.1 Ametiasutused tagavad reservist eraldatud vahendite
sihipärase ja säästliku kasutamise ametiasutuses ja tema hallatavates
asutustes. Juhul kui vahendid eraldatakse ametiasutuse kaudu eraõiguslikele
juriidilistele isikutele sõlmib ametiasutus nendega eelnevalt lepingu eraldise
kasutamise ja aruande esitamise kohta, võttes aluseks linnasekretäri poolt
kinnitatud näidislepingu.
11.2 Linnakantseleil on õigus teostada kohapealset kontrolli
linna asutustes reservfondi eralduste ja raha kasutamise üle.
11.3 Kui kontrolli käigus tuvastatakse, et asutus on
reservfondi vahendeid kasutanud ebasihipäraselt, rakendab linnakantselei
asutusele eelarvega ettenähtud kulude rahastamisel piiranguid, teavitades
sellest eelnevalt vastavat asutust ja linnavalitsust, linnavolikogu kantselei
puhul linnavolikogu esimeest. Juhul kui tuvastatakse, et linnaosa valitsus on
oma reservfondi kasutanud mitteotstarbekohaselt, vähendatakse sellele linnaosa
valitsuse järgneva eelarveaasta reservfondi suurust mitteotstarbekohaselt
kasutatud summa võrra.