KEHTETU:
Tvk m 20.12.2004 nr 56 jõust. 01.01.2005
REDAKTSIOON:
Tvk m 23.01.2003 nr 8 jõust.
01.02.2003
Tvk m 03.05.2001 nr 18 jõust.
10.05.2001
TALLINNA
LINNAVOLIKOGU
M Ä Ä R U S
|
Lohusalu
|
28.
juuni 1995 nr 14
|
Teede
ja tänavate sulgemise maksu kehtestamine
|
|
Juhindudes
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 5 lg 2, Kohalike maksude seadusest
ning linnavolikogu 28.06.1995 otsusest nr 93,
|
Tallinna
Linnavolikogu
|
m
ä ä r a b :
|
1.
Kehtestada Tallinnas teede ja tänavate sulgemise maks vastavalt lisale.
2.
Linnavalitsusel viia oma kehtivad õigusaktid kooskõlla käesoleva
määrusega.
3.
Tühistada linnavolikogu 6. juuni 1991 otsus "Teede ja tänavate ajutine
sulgemine".
4.
Määrus jõustub 1. augustist 1995.
Koit
Kaaristu
Tallinna
Linnavolikogu esimees
Lisa
Tallinna Linnavolikogu
28. juuni 1995 määrusele nr 14
Teede ja tänavate sulgemise
maks
1.
Maksuobjekt
Teede
ja tänavate sulgemise maksu objekt on üldkasutatava tee, tänava, väljaku,
parkla, pargi, puhkeala (edaspidi tänav) või selle osa sulgemine
demonstratsioonide, rongkäikude ja muude ürituste korraldamiseks, ehitus- või
remonditöödeks ning muudeks juhtumiteks.
2.
Maksumaksja
Teede
ja tänavate sulgemise maksu (edaspidi maks) maksavad füüsilised ja juriidilised
isikud, kelle tegevusega kaasneb tänava või selle osa sulgemine.
3.
Maksumäär
3.1
Maksumäär diferentseeritakse olenevalt liiklusintensiivsusest, tänava osalisest
sulgemisest tulenevast läbilaskevõimest, sulgemiseajast, sulgemise
nädalapäevast ja omavolilisest sulgemisest tulenevatest tagajärgedest.
3.2
Liiklusintensiivsusest tulenevalt jaotatud tänava gruppide maksumäärad on:
|
Tänava grupp
|
Maksumäär
(kr./ööp.)
|
Sulgemine öösel
(kr./kell 20-06)
|
3.2.1
|
I
|
6000
|
1200
|
3.2.2
|
II
|
4000
|
800
|
3.2.3
|
III
|
3000
|
600
|
3.2.4
|
IV
|
1500
|
300
|
3.2.5
|
V
|
600
|
120
|
3.2.6
|
VI
|
200
|
40
|
3.3
Tänavate gruppideks jaotuse määrab linnavalitsus.
3.4
Tänava osalisel sulgemisel korrigeeritakse vastava tänava grupi maksumäärasid
parandusteguritega, arvestades tänava ristlõike kitsenemisest tingitud
läbilaskevõime vähenemist.
Tänava
läbilaskevõime vähenemisel:
3.4.1
kuni 10% on maksumäära parandustegur 0,1;
3.4.2
kuni 20% on maksumäära parandustegur 0,2;
3.4.3
kuni 40% on maksumäära parandustegur 0,4;
3.4.4
kuni 60% on maksumäära parandustegur 0,6;
3.4.5
kuni 80% on maksumäära parandustegur 0,8;
3.4.6
kuni 100% on maksumäära parandustegur 1,0.
3.5
Tänava sulgemisel ainult puhkepäeval või riiklikul pühal on määruse punkt 3.4
alusel korrigeeritud maksumäära parandustegur 0,4.
3.6
Ristmiku sulgemise korral arvestatakse maks ristmikku läbivate tänavate
maksumäärade summast.
3.7
Kuni 10 tundi kestva sulgemise korral rakendatakse maksu tunnimäära, mis on 10
% punktis 3.2 kehtestatud ja punktide 3.4 ja 3.5 järgi korrigeeritud tänava
grupi maksumäärast.
3.8
Tänavate sulgemisel spordivõistluste, demonstratsioonide, rongkäikude ja muude
massiürituste läbiviimiseks arvestatakse maksu lähtuvalt suletud tänavate hulka
kuuluvast kõrgeima maksumääraga tänavast.
3.9
Parklate sulgemisel on ühe parkimiskoha maksu tunnimäär:
3.9.1
tasulise valveta parkla puhul kolmekordne parkimise tunnitariif;
3.9.2
tasuta parkimiskoha puhul linnas kehtiva madalaima tasulise parkimise
tunnitariif.
3.10.
Pargi või puhkeala sulgemisel on maksumäär 0,5 krooni suletud ala iga
ruutmeetri eest ööpäevas.
3.11
Tänavate omavolilisel sulgemisel või sulgemiseks lubatud tähtaja ületamisel
rakendatakse kolmekordset maksumäära.
4.
Maksu tasumise kord
4.1
Avalduse tänava sulgemiseks esitab sulgemise taotleja koos Tallinna Kommunaalametile (edaspidi kommunaalamet) vähemalt 2 nädalat enne planeeritavat sulgemist.
(Tvk m 03.05.2001 nr 18 jõust. 10.05.2001;
Tvk m 23.01.2003 nr 8 jõust.
01.02.2003)
4.2
Vabas vormis esitatud avaldus peab sisaldama:
4.2.1
andmed taotleja kohta;
4.2.2
liikluseks suletud ala aadressi;
4.2.3
sulgemise alguse ja lõpu kuupäevi ning kellaaegu;
4.2.4
töö või tegevuse iseloomustust;
4.2.5
kohustusi, mida sulgeja võtab liiklusohutuse ning jalakäijate turvalisuse
tagamiseks;
4.2.6
sulgemise eest vastutava ametiisiku nime, eesnime, töökoha aadressi ja
telefoninumbrit.
4.3
Avalduses esitatud andmed on alus sulgemise maksusumma määramisel, mille
tasumiseks esitab kommunaalamet sulgemise taotlejale maksu tasumise arve.
(Tvk m 03.05.2001 nr 18 jõust. 10.05.2001;
Tvk m 23.01.2003 nr 8 jõust.
01.02.2003)
4.4
Sulgemise taotleja esitab vähemalt 5 tööpäeva enne tänava sulgemist Säästva
Arengu ja Planeerimise Ametile maksu tasumise kohta maksekorralduse.
Kommunaalameti juhataja käskkiri tänava sulgemiseks väljastatakse ainult peale
maksu tasumist tõendava maksekorralduse esitamist.
(Tvk m 03.05.2001 nr 18 jõust. 10.05.2001;
Tvk m 23.01.2003 nr 8 jõust. 01.02.2003)
4.5
Käskkirja tänava sulgemiseks paigaldab sulgemise taotleja nähtavale kohale
vahetult sulgemiskoha juures vastavalt linnavalitsuse poolt kehtestatud
korrale.
4.6
Käesoleva määruse punkt 3.11 maksumäära rakendamisel toimub maksu sissenõudmine
maksuhalduri ettekirjutuse alusel.
5.
Maksusoodustused ja nende andmise kord
5.1
Maksust on vabastatud esimese kolme päeva jooksul avariitööd, mille toimumise
vajalikkust on tõestanud üks vastavatest linnaametitest.
5.2
Tallinna Linnavalitsusel on õigus oma korraldusega vabastada teede ja tänavate
sulgemismaksust:
5.2.1
kultuuriürituste korraldajad;
5.2.2
spordiürituste korraldajad;
5.2.3
linna tellimusel ehitus- või remonditöid tegevad ettevõtted sulgemisloa
tähtaegade piires.
6.
Maksu kogumine
Teede
ja tänavate sulgemismaksu maksuhaldur on kommunaalamet, mis kannab teede ja
tänavate sulgemise maksust laekunud summad üle Tallinna linna eelarvesse
hiljemalt kuu iga kuu-dekaadi alguseks üle-eelmise dekaadi laekumiste summas.
(Tvk m 03.05.2001 nr 18 jõust. 10.05.2001;
Tvk m 23.01.2003 nr 8 jõust.
01.02.2003)