TALLINNA LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
9. september
|
2020 nr
|
966-k
|
|
|
Järveotsa tee 14b kinnistu ja lähiala detailplaneeringu algatamine
ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine Haabersti
linnaosas
|
|
|
|
Planeerimisseaduse § 124 lg 10, §
128 lg-te 1 ja 5, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi
seaduse § 33 lg 2 p 4 ja lg-te 3-6, § 34 lg 2, § 35
lg-te 3 ja 5, kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse
§ 30 lg 1 p 3, Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005 määruse nr 224 „Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb anda keskkonnamõju
hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud loetelu“
§ 13 p 2 , Tallinna Linnavolikogu 6. septembri 2012 määruse nr 21 „Tallinna linna ehitusmäärus“ § 11
lg 2, § 12 lg 6 ja § 13 lg 6 alusel, kooskõlas Tallinna Linnavolikogu 20. aprilli
2017 otsusega nr 40 kehtestatud „Haabersti linnaosa üldplaneeringuga“
ning tulenevalt Tindi Majad OÜ 17. detsembri 2018 algatamisettepanekust ning
arvestades Keskkonnaameti 26. novembri 2019 kirjas nr 6-5/19/216-2 ja
Terviseameti 28. novembri 2019 kirjas nr 9.1-1/19/6222-2 esitatud
seisukohtadega
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Algatada Järveotsa
tee 14b kinnistu ja lähiala detailplaneering, edaspidi detailplaneering.
Haabersti linnaosas asuva planeeritava maa-ala suurus on 4,75 ha. Maa-ala
kirjeldus on esitatud korralduse lisas. Detailplaneeringu koostamise eesmärk on
Järveotsa tee 4c, 8a, 8c, 12a, 14b, 16, 16a, 16e, 16f, 18, 18a, Järveotsa tee
T10, Järveotsa tee T16, Järveotsa tee T18, Järveotsa tee T19 ja osaliselt
planeeringualasse jäävatest Järveotsa tee T1, Järveotsa tee T2, Paldiski mnt
229d, Järveotsa tee 2a, Järveotsa tee 14 kinnistutest elamumaa, ärimaa,
transpordimaa ja üldkasutatava maa kruntide moodustamine. Kruntidele määratakse
ehitusõigus 4-5 ja 6 maapealse korrusega ja ühe maa-aluse korrusega
korterelamute ja/või äripindadega korterelamute ehitamiseks. Lisaks antakse
detailplaneeringus heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsuteede, parkimise ja
tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline lahendus.
2. Detailplaneering
koostada vastavalt riigihalduse ministri 17. oktoobri 2019 määrusele nr 50 „Planeeringu
vormistamisele ja ülesehitusele esitatavad nõuded“.
3. Detailplaneeringu
koostamisel arvestada järgnevaid lähteseisukohti ja lisatingimusi:
3.1 kavandada
rohekoridorile eraldi üldkasutatava maa sihtotstarbega krunt, kuna
üldplaneeringu kohaselt on rekreatiivses mõttes rohekoridor avalikus kasutuses.
Elamuid teenindavad mänguväljakud kavandada elamumaa sihtotstarbega kruntidele;
3.2 kavandada lisaks
positsioon (edaspidi pos) 6 planeeritavale äri- ( ja elu)hoonele pos 1, 3, 4 ja
5 Järveotsa tee poolses osas hoonete I korrusele piirkonda teenindav
ärifunktsioon 5-15% ulatuses, sealjuures peab ärimaa osakaal pos 1, 3, 4 ja 5
kruntide kohta kokku olema vähemalt 10%. Ärifunktsiooni osas ei ole lubatud kavandada
majutus- või elamisfunktsiooni;
3.3 määrata ehitusjoon
arvestades olemasolevate hoonete kaugust Järveotsa teest;
3.4 näha ette
haljaspuhver koos lisanduva puudereaga olemasoleva 9-korruselise hoone ja
planeeritavate hoonete vahele. Mitte kavandada hoonet Järveotsa tee 2 hoone
fassaadile lähemale kui 40 m ja kagupoolsele nurgale lähemale kui 25 m (lähemale
on lubatud maapinnaga samasse tasapinda jääva katusega maa-aluse korruse
kavandamine);
3.5 hoonestus
integreerida sujuvalt rohealaga, rohekoridori poole maa-alusele korrusele
viivaid panduseid ja parklaid mitte kavandada, kavandada pandused hoone mahus.
Rohekoridoripoolses küljes lahendada sujuv üleminek maa-aluse korruse ja
roheala vahel, sealjuures mitte planeerida parklakorrusele viivaid panduseid
või pandust varjavat seina hoonestusala lõunaserva. Maa-aluste parklakorruste
kavandamisel lähtuda põhimõttest, et maapinnast kõrgemale (kuni 1,0m) ei või
ulatuda enam kui 50% kavandatud maa-alusest hoonemahust;
3.6 esitada
dendroloogilise hinnangu materjalid. Tulenevalt Tallinna Linnavalitsuse 10. juuni
2020 määrusest nr 15 „Haljastuse inventeerimise
kord“ (§ 3 lg 1) on haljastuse inventeerimise eesmärk selgitada
välja kasvukohatüübid, väärtusliku puittaimestiku ja kaitsealuste liikide
kasvukohad ja nende säilitamise vajadus ning määrata sellest lähtudes kindlaks
hoonestusala ja tehnotaristu paiknemise võimalused. Antud ala puhul pöörata
tähelepanu kaitstavate taimeliikide ja väärtuslike taimekoosluste võimalikule
esinemisele. Kaitstavate taimeliikide inventuuri välitööd teostada ajavahemikus
mai kuni juuli kahel korral, et tuvastada varased ja hilised liigid. Inventuuri
peab tegema kaitstavaid taimeliike tundev botaanik;
3.7 planeerida Järveotsa
tee äärde suurekasvulised tänavapuud 8 meetrise vahega, lähtuda Tallinna
Linnavalitsuse 28. septembri 2011 määrusest nr 112 „Avalikule alale
puude istutamise kord“. Mitte kavandada uusi puid olemasolevate
puude võrade ulatusse. Järveotsa tee ja planeeritava kõnnitee vahele põõsaid
mitte kavandada;
3.8 viia läbi
päevaliblikate ja kimalaste inventuur neid liigirühmi tundva entomoloogi poolt
ajavahemikul maist augustini kolmel korral;
3.9 mitte kavandada
suuri klaaspindu või kasutada lahendusi, mis muudavad klaasi lindudele
nähtavaks vältimaks lindude kokkupõrkeid hoonega;
3.10 arvestada
planeeringulahenduses ökoloogiliselt toimivate rohekoridoride säilitamise ning
ka funktsionaalsuse parandamisega, kirjeldada selle saavutamist seletuskirjas;
3.11 arvestada ala
läbiva Järveotsa oja piiranguvööndi ja ehituskeeluvööndi nõuetega;
3.12 planeeringulahendus
ei tohi muuta ala läbiva Iisaku soone (Soone oja) äravoolu tingimusi ega
halvendada veekvaliteeti;
3.13 esitada
planeeringulahendus, mis sisaldab Iisaku soone avamist planeeringualal;
3.14 piirata sademevee
juhtimist otse kanalisatsioonivõrku. Võimalikult suur osa sademeveest immutada
pinnasesse. Vertikaalplaneerimisega vältida sademe- ja liigvee valgumist
naaberkinnistutele;
3.15 kavandada hoone
mahus paikneva parkla põrandavee juhtimine reoveekanalisatsiooni;
3.16 käsitleda jäätmete
liigiti kogumise vajadust ja olmejäätmete kogumiskohtade võimalikke lahendusi.
Näha planeeritaval alal ette üks võimalik asukoht avaliku pakendijäätmete
kogumispunkti loomiseks. Koht, kus mahutid (4 tk x maks. 5m) paiknevad, peab
olema küllaldaselt valgustatud, kõva kattega (betoon, asfalt, kiviparkett vms)
pinnal ja asuma tänavapoolsel küljel sõidutee või juurdepääsu tee kõrval,
soovitavalt avalikult kasutatava tee ääres. Tähistada võimalik asukoht
põhijoonisel ning käsitleda seletuskirjas;
3.17 arvestada Tallinna
strateegilisel mürakaardil toodud piirkonna müratasemetega ja esitada müra
leevendusmeetmed vastavalt standardile EVS 842:2003 „Ehitiste
heliisolatsiooninõuded. Kaitse müra eest“ ja Sotsiaalministri 4. märtsi 2002
määrusele nr 42 „Müra normtasemed elu- ja
puhkealal, elamutes ning ühiskasutusega hoonetes ja mürataseme mõõtmise
meetodid“;
3.18 kavandada kaugkütte
piirkonnas soojavarustuse lahendus kooskõlas Tallinna Linnavolikogu 18. mai
2017 määrusega nr 9 „Tallinna kaugküttepiirkonna
piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise tingimused ja kord,
kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirihinna kooskõlastamine ja soojusettevõtja
arenduskohustus“;
3.19 kavandada parkimine
EVS 843:2016 „Linnatänavad“ korruselamute ala normatiivi alusel. Parkimise
vajadus tagada omal kinnistul, kusjuures avaparklaid mitte kavandada enam kui
30% parkimiskohtade üldarvust;
3.20 kavandada sõidu- ja
kõnniteed, parkimiskohad ning muud liiklusrajatised vastavalt EVS 843:2016
„Linnatänavad“ nõuetele;
3.21 kavandada
täiendavad avalikud parkimiskohad Tallinna linnale kuuluvatel Järveotsa tee 2a
(üldkasutatava maa) ja Järveotsa tee T1 (transpordimaa) kinnistul;
3.22 kavandada
kergliiklustee Järveotsa tee T19 kinnistul kuni Paldiski mnt 229d kinnistul
olemasoleva avaliku kergliiklusteeni. Kergliiklustee on soovitav kavandada
Järveotsa tee 14b ja 14 kinnistute poolsele küljele (Järveotsa tee 12 ja 14
garaa˛ide vahel), kuna sellel küljel olev juurdepääs garaa˛ile ei ole kasutuses;
3.23 kavandada Järveotsa
teele planeeritava kõnnitee minimaalseks laiuseks 3m ja ühendada Järveotsa tee
2 kinnistu olemasoleva kõnniteega;
3.24 kavandada Järveotsa
tee äärsete avalike kõnniteede rajamiseks vajalikud transpordimaa krundid;
3.25 kavandada Järveotsa
tee 17c ja Järveotsa tee T8 suunal ohutussaarega ülekäigurada;
3.26 kavandada
kinnistule sissesõit üle ülestõstetud kõnnitee;
3.27 ehitusprojekti
nõuetesse lisada, et ehitusprojekti koosseisus tuleb koostada pädeva
maastikuarhitekti poolt kogu detailplaneeringualale ühine väliruumi, sh
haljastuse projekt, mis hõlmab nii tänavahaljastust, hooneid ümbritsevat
väliruumi kui ka rohekoridori. Elamute ümber kavandada inimsõbralik väliruum
koos väikevormide ja võimalike väiksemamahuliste mänguväljakutega;
3.28 ehitusprojekti
nõuetesse lisada, et puude raiumine tuleb läbi viia lindude ja nahkhiirte
pesitsusvälisel ajal 1. augustist 31. märtsini.
4. Detailplaneeringu
koostajal teha koostööd Haabersti Linnaosa Valitsuse, Tallinna Keskkonna- ja
Kommunaalameti, Tallinna Transpordiameti, Tallinna Linnavaraameti, Terviseameti
ning Tallinna linna ehitusmääruse § 14
lg 2 loetletud isikute ja teiste isikutega, kelle õigusi või kohustusi võib
planeeringulahendus puudutada.
5. Enne
detailplaneeringu vastuvõtmist esitada maaomaniku seisukoht transpordimaa
kruntide linnale tasuta võõrandamise tingimuste kohta.
6. Detailplaneeringu
koostamisest huvitatud isik tagab oma kulul detailplaneeringus kavandatavate
avalikult kasutatavate teede ja tehnovõrkude, üldkasutatava haljastuse ja
vajadusel muude avalikult kasutatavate objektide valmisehitamise ja/või
olemasolevate objektide ümberehitamise. Avalike rajatiste valmis- või
ümberehitamiseks sõlmib Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet enne
detailplaneeringu vastuvõtmist detailplaneeringu koostamisest huvitatud isikuga
planeerimisseaduse § 131 kohase
halduslepingu, kus detailplaneeringust huvitatud isik võtab kohustuse objektid
rajada ja/või objektide ehitamist (kaas)finantseerida.
7. Vajadusel sõlmida
enne planeeringu kehtestamist avalike ehitiste kaasfinantseerimise leping.
8. Detailplaneeringu
koostamise korraldaja on Tallinna Linnaplaneerimise Amet (aadress Vabaduse väljak
7, 15198 Tallinn), koostaja Osaühing Puusepp & Mänd (aadress Rootsi tee 3,
76909 Vääna-Jõesuu) ja detailplaneeringu kehtestab Tallinna Linnavalitsus (aadress
Vabaduse väljak 7, 15198 Tallinn).
9. Mitte algatada Järveotsa
tee 14b kinnistu ja lähiala detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilist
hindamist. Keskkonnamõju strateegilise hindamise eelhinnangule tuginedes ei ole
detailplaneeringu koostamisel keskkonnamõju strateegiline hindamine vajalik
järgmistel põhjustel:
9.1 detailplaneeringuga
ei kavandata eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga tegevust, millega kaasneks
keskkonnaseisundi kahjustumist, sh vee, pinnase, õhu saastamist, olulist
jäätmetekke või mürataseme suurenemist;
9.2 lähtudes
planeeringuala ja selle lähiümbruse keskkonnatingimustest ja maakasutusest, ei
põhjusta hoonestamata, kõrghaljastusest vabale alale korterelamute ehitamine
ning sihtotstarbeline kasutamine olulist keskkonnamõju. Tegevusega kaasnevad
võimalikud mõjud on kestuselt lühiajalised (eelkõige ehitusaegsed häiringud),
nende ulatus piirneb peamiselt planeeringualaga ning avariiolukordade esinemise
tõenäosus on väike, kui detailplaneeringu elluviimisel arvestatakse
detailplaneeringu ja ehitusprojektide tingimusi ning õigusaktide nõudeid;
9.3 detailplaneeringu
lahendus on kooskõlas Haabersti linnaosa üldplaneeringu maakasutuse
juhtotstarbega (segahoonestusala). Planeeringu koostamise eesmärk on
heakorrastamata kinnistu sihtotstarbelisse kasutusse võtmine ning tänava- ja
linnaruumi korrastamine, sh rohelise võrgustiku väljaarendamine;
9.4 Haabersti linnaosas
Järveotsa tee ääres asuval planeeringualal ega lähialal ei paikne kaitsealasid
ega Natura 2000 võrgustiku alasid, mida planeeringuga kavandatav tegevus võib
mõjutada. Planeeringualal selgitatakse taimestiku inventuuriga võimalike
kaitstavate taimeliikide ja väärtuslike taimekoosluste paiknemine. Samuti
tehakse päevaliblikate ja kimalaste inventuur. Planeeringu koostamisel tuleb
arvestada ökoloogiliselt toimivate rohekoridoride säilitamisega. Lindude
kokkupõrgete ärahoidmiseks hoonetega tuleb vältida suuri klaaspindu või
kasutada lahendusi, mis muudavad klaasi lindudele nähtavaks;
9.5 detailplaneeringu
elluviimisega ei avaldata olulist mõju kõrghaljastusele, kui säilitatakse
väärtuslik ja võimalusel oluline kõrghaljastus ning tagatakse säilitatavate
puude kasvutingimused. Likvideeritav haljastus kompenseeritakse
asendusistutusega vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011 määruse nr 17 „Puu
raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja kord“
tingimustele. Alale nähakse ette uut haljastust ja säilitatakse planeeringuala
läbiv avaliku kasutusega rohekoridor;
9.6 detailplaneeringuga
kavandatav tegevus ei kahjusta kultuuriväärtusi, inimese tervist, heaolu ega
vara ning ei põhjusta eeldatavasti olulist mõju elanikkonnale. Uute hoonete
rajamine suurendab mõnevõrra planeeringuala piirkonna liikluskoormust ning
sellega kaasnevat müra ja õhusaastet. Detailplaneeringus arvestatakse Tallinna
strateegilisel mürakaardil toodud piirkonna müratasemetega ja esitatakse
sellest lähtuvalt müra leevendusmeetmed müra normtasemete tagamiseks hoonetes;
9.7 planeeringualal ei
esine tõenäoliselt jääkreostust;
9.8 planeeringu
elluviimisel ei kaasne olulist mõju veekeskkonnale, kui planeeringulahenduses
arvestatakse Järveotsa oja piirangu- ja ehituskeeluvööndi nõuetega. Planeeringus
käsitletakse Iisaku soone avamise võimalusi;
9.9 detailplaneeringuga
kavandatava tegevusega ei kaasne olulisel määral soojuse, kiirguse ega lõhna
teket, valgusreostust tekib valgustusest, vibratsiooni võib esineda hoonete
ehitamisel. Samuti on tavapärasest suuremas koguses jäätmeteke seotud peamiselt
ehitustöödega, mille käigus jäätmed käideldakse vastavalt nõuetele.
Planeeringus käsitletakse jäätmete liigiti kogumist ning näidatakse
olmejäätmete kogumiskohad. Planeeritavate hoonete projekteerimisel on soovitav
lähtuda energiasäästlikest lahendustest.
10. Tallinna
Keskkonna- ja Kommunaalametil teavitada keskkonnamõju strateegilise hindamise
algatamata jätmise otsusest 14 päeva jooksul pärast otsuse tegemist ametlikus
väljaandes Ametlikud Teadaanded ning asutusi, kellelt küsiti seisukohti
keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise vajalikkuse üle otsustamisel.
11. Haabersti Linnaosa
Valitsusel korraldada detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse
tutvustamiseks avalik väljapanek ja arutelu.
12. Tallinna
Linnaplaneerimise Ametil avaldada korraldus ajalehes, milles Tallinna linn
avaldab ametlikke teadaandeid, ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded ja
Tallinna veebilehel.
13. Detailplaneeringu
algatamise ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmise otsusega
saab tutvuda Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalametis, Harju tn 13, esmaspäeviti
kella 14-17 ja neljapäeviti kella 9-12 ning Tallinna õigusaktide registris
aadressil https://oigusaktid.tallinn.ee/.
|
|
|
|
Mihhail Kõlvart
|
Linnapea
|
Priit Lello
|
|
Linna õigusdirektor linnasekretäri
ülesannetes
|
|