|
Tallinna
Linnavolikogu 3. septembri 2020
otsuse nr 71
LISA
|
|
Seletuskiri Tallinna Linnavolikogu otsuse „Tartu mnt 60a
kinnistu ja lähiala detailplaneeringu kehtestamine Kesklinnas“ juurde
|
|
|
|
|
|
|
Tallinna Linnavolikogu otsusega kehtestatakse Kesklinnas asuva
0,17 ha suuruse maa-ala kohta koostatud Tartu mnt 60a kinnistu ja lähiala
detailplaneering, Osaühingu SIRKEL&MALL töö nr 77-10. Detailplaneering on
koostatud eesmärgil määrata Tartu mnt 60 kinnistu sihtotstarbeks transpordimaa
ja Tartu mnt 60a kinnistu sihtotstarbeks vähemalt 20% äri- ja kuni 80% elamumaa
ning määrata ehitusõigus Tartu mnt 60a kinnistule kuni 7 maapealse ja 2 maa-aluse
korrusega äriruumidega mitme korteriga elamu ehitamiseks ning kruntide
kasutamise tingimused.
Detailplaneeringuga muudetakse planeeritud ala Tallinna
Linnavolikogu 11. jaanuari 2001 määrusega nr 3 kehtestatud Tallinna üldplaneeringu kohane maakasutuse
juhtotstarve piirkonna või linnaosa keskuse segahoonestusala, mis on mõeldud
eeskätt kaubandus-, teenindus- ja vabaaja harrastustega seonduvatele asutustele
ja ettevõtetele, kesklinna segahoonestusalaks, kuhu võib ehitada kõiki hooneid
v.a. keskkonda saastavaid ettevõtteid.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritud maa-ala asub
Kesklinnas Tartu maantee, Odra tänava, Lastekodu tänava ja Torupilli otsa
vahelises kvartalis, Tartu maantee ääres. Tegemist on polüfunktsionaalse
piirkonnaga. Kontaktvööndis paiknevad krundid on hoonestatud kuni
13-korruseliste hoonetega. Tartu maantee ääres on tegemist valdavalt kinnise
hoonestusviisiga ja perimetraalse hoonestuslaadiga. Lastekodu tänava ääres on
hoonestusviis vahelduv, hooned paiknevad valdavalt perimetraalselt, kuid osalt
asuvad hooned tänavaäärsest krundipiirist kaugemal ning on ehitatud pigem
vabaplaneeringu põhimõtetel. Piirkonnas on enamjaolt välja kujunenud kindel
ehitusjoon.
Planeeritud maa-alale jäävad
ärimaa sihtotstarbega Tartu mnt 60 ja Tartu mnt 60a kinnistud. Lisaks jääb
planeeritud alale Tallinna linnale kuuluva transpordimaa sihtotstarbega Tartu maantee
T12 kinnistu osa.
Tartu mnt 60 kinnistu omanik on
Tallinna linn ja Tartu mnt 60a kinnistu omanik on TBL Tartu OÜ. Tartu mnt 60
kinnistul paiknevad 1-korruselised hooned. Hoone, millest osa asus Tartu mnt 60
kinnistul ja osa Tartu mnt 60a kinnistul, on praeguseks lammutatud. Tartu maantee
T12 kinnistu osal asuvad tänavarajatised.
Juurdepääs Tartu mnt 60
kinnistule on Tartu maanteelt. Juurdepääs Tartu mnt 60a kinnistule on Tartu
maanteelt läbi Tartu mnt 60 kinnistu.
Osa planeeritud maa-alast jääb Vabariigi
Valitsuse 20. mai 2003 määruse nr 155 „Tallinna vanalinna
muinsuskaitseala põhimäärus“ kohasesse Tallinna vanalinna
muinsuskaitsealaga liituvasse Tartu maantee sihilisse vaatekoridori
vanalinnale, mille hoonestamisel tuleb tagada vanalinna silueti vaadeldavus.
Vaatekoridori hoonet ei ole kavandatud.
Osa planeeritud alast jääb
riigikaitselise objekti piiranguvööndisse.
Planeeritud ala jääb Tallinna
linnapea 3. jaanuari 2017 käskkirjaga nr LSB-28/2 kinnitatud „Tallinna riskianalüüs 2016“
kohasesse AKTSIASELTSI TALLINNA VESI Järvevana tee 3 kinnistul asuva veepuhastusjaama
kloorilao ohualale.
Planeeritud maa-ala kontaktvööndisse
ulatub kultuuriministri 30. augusti 1996 määruse nr 10 „Kultuurimälestiseks tunnistamine“ lisa 1
punktiga 7 arheoloogiamälestiseks tunnistatud 13.-16. sajandist pärit asulakoha
(Lastekodu, Masina, Juhkentali ja Odra tänavatega piirnev) kaitsevöönd.
2. Tallinna üldplaneering ja
teemaplaneering „Kõrghoonete paiknemine Tallinnas“
Planeeritud ala Tallinna
Linnavolikogu 11. jaanuari 2001 määrusega nr 3 kehtestatud Tallinna üldplaneeringu kohane maakasutuse
juhtotstarve on piirkonna või linnaosa keskuse segahoonestusala, mis on mõeldud
eeskätt kaubandus-, teenindus- ja vabaaja harrastustega seonduvatele
ettevõtetele ja asutustele.
Tartu mnt 60a kinnistu ja lähiala
detailplaneeringus, edaspidi ka detailplaneering või planeering, on
kavandatud Tartu mnt 60a kinnistule äriruumidega mitme korteriga elamu, millest
valdava osa moodustaksid korterid. Detailplaneeringus tehakse ettepanek muuta planeeritud
ala Tallinna üldplaneeringu kohane maakasutuse juhtotstarve kesklinna
segahoonestusalaks, kuhu võib ehitada kõiki hooneid v.a. keskkonda saastavaid
ettevõtteid.
Praeguseks on planeeritud ala
lähialal kujunenud Tartu maantee äär kesklinnale iseloomulikuks
mitmefunktsiooniliseks alaks. Kesklinna segahoonestusala juhtotstarbega alale
on võimalik ehitada varieeruvama otstarbega hooneid, et Tartu maantee äär
muutuks veel elavamaks ja jalakäijatele atraktiivsemaks.
Planeerimisseaduse §
142 lõike 1 kohaselt on kehtestatud üldplaneeringu põhilahenduse
detailplaneeringuga muutmine üldplaneeringuga määratud maakasutuse juhtotstarbe
ulatuslik muutmine; üldplaneeringuga määratud hoonestuse kõrguspiirangu
ületamine, krundi minimaalsuuruse vähendamine, detailplaneeringu kohustuslike
alade ja juhtude muutmine või muu kohaliku omavalitsuse üksuse hinnangul
oluline või ulatuslik üldplaneeringu muutmine.
Antud juhul on planeeritud ala
osa piirkonnast, mille üldplaneeringu kohast juhtotstarvet piirkonna või
linnaosa keskuse segahoonestusala, on juba varem kehtestatud
detailplaneeringutega muudetud. Mitmes detailplaneeringus juhtotstarbe muutmise
koosmõju tõttu on tegemist juhtotstarbe ulatusliku muutmisega.
Tallinna linnaregioonis toimub
intensiivne valglinnastumine, üldine linnaruum hõreneb. Inimesed kolivad linna
tagamaale - suvilatesse, uuselamurajoonidesse, satelliitlinnadesse ja
maamajadesse. Linnast välja, odavamale maale, kolivad ka teenindus-, äri- ja
tootmisettevõtted. Valglinnastumisega seoses suureneb transpordivajadus,
väheneb ühistranspordi efektiivsus ning iga ruutmeetri kasuliku pinna kohta
hoonetes tuleb rajada pikemaid torustikke ja kaableid tänavatele.
Valglinnastumise vähendamiseks on otstarbekas kesklinna piirkonnas maakasutuse
intensiivsust ja hoonestuse tihedust suurendada, samuti ehitada hooneid, milles
on nii töö- kui ka elukohti. Tallinna üldplaneeringu muutmine detailplaneeringu
lahenduses tehtud ettepaneku kohaselt on eelpool kirjeldatud eesmärgiga
kooskõlas.
Planeeritud ala jääb Tallinna
Linnavolikogu 16. aprilli 2009 otsusega nr 77 kehtestatud teemaplaneeringu „Kõrghoonete paiknemine Tallinnas“
kohasele tihendatavale magistraaltänava äärsele alale Tartu maantee
lõunaküljele Liivalaia tänava ja Masina tänava vahel.
Teemaplaneeringu „Kõrghoonete
paiknemine Tallinnas“ koostamisel seatud eesmärk on samuti suurendada Tallinna
kesklinna ja selle lähinaabruse maakasutusintensiivsust, et soodustada
kesklinnast jalgsi käigu kaugusele alale ja hästi korraldatud ühistranspordiga
kohtadesse elamute ehitamist ja elanike arvu suurenemist. Sellega piiratakse
autoliikluse kasvu kesklinnas ja suurendatakse linnasüdame atraktiivsust. Teemaplaneeringu
kohaselt on magistraaltänava äärse tihendatava ala lubatud suurim
hoonestuskõrgus 24 meetrit (kõrgeima korruse põranda kõrgus maapinnast), kuid
hoone üldine kõrgus võib olla maksimaalselt 28 meetrit. Selle piirkonna suurim
hoonestustihedus võib olla 2,5. Kõrghaljastust peab olema vähemalt 10% krundi
pinnast.
Kavandatu vastab hoone kõrguse ja
maapinnale rajatava haljastuse osakaalu osas teemaplaneeringule. Tartu mnt 60
ja 60a kruntide kohta kokku kujunev hoonestustihedus on 2,33. Kuigi Tartu mnt
60a planeeritud hoonestustihedus on 3,88, siis siin tuleb arvestada, et Tartu mnt
60 kinnistule ei ole hooneid kavandatud ja krunt nähakse ette määrata kogu
ulatuses avalikult kasutatavaks. Planeeritud ala hoonestustiheduse näitaja on teemaplaneeringuga
kooskõlas.
Linnaehituslikult on põhjendatud
kavandada hoonestatavale krundile lähiala kohta koostatud ja koostatavates
detailplaneeringutes planeeritud hoonetega sarnase kõrgusega hoone, kuna
eesmärk on kujundada Tartu maantee äärde ühtlane ja magistraaltänava äärde
sobiva kõrgusega tänavasein.
3. Kehtiv detailplaneering
Planeeritud maa-ala osa kohta
kehtib Tallinna Linnavolikogu 18. juuni 1998 otsusega nr 83 kehtestatud Tartu maantee detailplaneering
lõigus Kaubamaja tn kuni Vaskjala-Ülemiste kanal. Detailplaneeringus
on määratud Tartu maantee teemaa piir, mis ühtlasi on ka Tartu maantee äärse
hoonestuse ehitusjoon. Täpsemat tänavaruumi kujundust selles detailplaneeringus
ei määratud. Tartu mnt 60a ja Tartu mnt 67 kinnistu vaheline teemaa laius
kehtiva detailplaneeringu alusel on 44 meetrit. Käesolevas lahenduses on ette
nähtud jätta Tartu maantee teemaa laiuseks Tartu mnt 60a ja Tartu mnt 67
kinnistute vahel 44-44,5 meetrit (Torupilli otsa poolses kinnistu osas 0,5 meetrit
rohkem kui kehtivas detailplaneeringus). Sarnaselt kehtiva detailplaneeringuga
ei ole Tartu mnt 60 kinnistut ette nähtud hoonestada.
Planeerimisseaduse § 140 lõige 8
sätestab, et uue detailplaneeringu kehtestamisega muutub sama planeeringuala
kohta varem kehtestatud detailplaneering kehtetuks.
Tartu mnt 60a kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kehtestamisel muutub kehtetuks Tallinna Linnavolikogu 18. juuni
1998 otsusega nr 83 kehtestatud „Tartu maantee detailplaneering lõigus
Kaubamaja tn kuni Vaskjala-Ülemiste kanal“ käesolevas detailplaneeringus
planeeritud maa-ala osa osas.
4. Detailplaneeringus kavandatu
Tartu mnt 60 ja Tartu mnt 60a
kinnistu piire ei ole ette nähtud muuta.
Krundi positsioon 1 kavandatud sihtotstarve
on vähemalt 20% äri- ja kuni 80% elamumaa. Krundile on kavandatud kuni 7 maapealse
ja 2 maa-aluse korrusega äriruumidega mitme korteriga elamu, mille suurim
lubatud kõrgus maapinnast on 25 meetrit. Krundi haljastuse osakaal on 10% ning
kavandatud on ka rekreatsiooniala.
Krundi positsioon 2 kavandatud
sihtotstarve on transpordimaa. Krundile hooneid ei ole kavandatud. Krundil
olevad hooned lammutatakse.
Juurdepääs krundile positsioon 1
on Tartu maanteelt läbi krundi positsioon 2. Juurdepääs krundile positsioon 2
on Tartu maanteelt.
Parkimiskohtade arv on määratud
lähtudes Tallinna Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr 329 kinnitatud „Tallinna parkimise korralduse
arengukavas aastateks 2006-2014“ toodud põhimõtetest. Arengukava
punkti 4.1.3 alusel rakendatakse parkimisnormatiivi linnakeskuse alal suurima
lubatud väärtusena. Planeeritud maa-ala asub linna keskuses. Krundile
positsioon 1 on kavandatud lisaks äriruumidele kuni 16 korterit. Kavandatud
hoone asub linna keskuses ja ühissõidukite liiklus piirkonnas on väga hea.
Krundile positsioon 1 on kavandatud kuni 22 parkimiskohta, mis on mõeldud
ristkasutusse. Krundile positsioon 1 kavandatud parkimiskohad on ette nähtud
hoone maa-alustele korrustele.
Puittaimestiku haljastusliku
hinnangu on planeeritud ala kohta koostanud dendroloog O. Abner.
Dendroloogiline hinnang on tehtud vastavalt Tallinna Linnavalitsuse 3. mai 2006
määrusele nr 34 „Puittaimestiku ja haljastuse
inventeerimise kord“. Vastavalt hinnangule on planeeritud alal
ülekaalus olnud ise alale levinud lehtpuude järelkasvu isendid. Krundil
positsioon 1 on hinnatud puude rinnasläbimõõduks alla 8 cm. Kõik varem alal
hinnatud puittaimed on likvideeritud. Vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai
2011 määrusele nr 17 „Puu raieks ja hoolduslõikuseks
loa andmise tingimused ja kord“ ei ole vaja raieks luba taotleda
alla 8 cm rinnasläbimõõduga puule.
OÜ FASSAADIPROJEKT on koostanud
„Tartu mnt 62 elamu insolatsioonianalüüsi“. Insolatsiooni tingimusi on hinnatud
vastavalt Eesti standardile EVS 894:2008 A2:2015 „Loomulik valgustus elu- ja
bürooruumides“, mille punkti 4.3.3 kohaselt tuleb planeeringute koostamisel
hoonete orientatsioon valida selliselt, et oleks tagatud piisav insolatsioon
päevas ajavahemikul 22. aprillist kuni 22. augustini. Insolatsiooni kestus
eluruumides on piisav, kui 2,5 tunnine katkematu insolatsioon või 3 tunnine
katkestustega insolatsioon on tagatud kuni 3 toaliste korterite puhul vähemalt
ühes toas, nelja või enam tubade arvuga korterite puhul vähemalt kahes toas või
kui 2 tunnine katkematu insolatsioon on tagatud 2- ja 3-toaliste korterite
puhul vähemalt kahes toas ning 4 ja enama tubade arvuga korterite puhul kolmes
toas. Tulenevalt koostatud insolatsioonianalüüsist säilib kõigis lähialale
jäävates hoonetes asuvates korterites piisav insolatsiooni kestus.
Osaühing Rei Geotehnika on
koostanud „Tartu mnt 56 hoone hüdrogeoloogilise hinnangu“. Tulenevalt koostatud
hinnangust tuleks vee juurdevoolu ja/või veetaseme depressioonilehtri
vähendamiseks ning lähikonna hoonete kaitseks rakendada veetõkestusmeetmeid,
eeskätt võimalikult vettpidavat ja võimalikult sügavat sulundseina. Hilisemate
konfliktsituatsioonide maandamiseks tasuks lähimatel hoonetel sisse seada
geotehniline kontroll (vajumisvaatlused). Vastavad nõuded ehitusprojekti
koostamiseks on määratud.
Estonian, Latvian & Lithuanian
Environment OÜ on koostanud „Tartu mnt 60a kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu välisõhu saastetaseme ja mürataseme hinnangu“. Välisõhu
saastetaseme hinnang tehti keskkonnaministri 8. juuli 2011 määruse nr 43 „Välisõhu saastatuse taseme piir- ja sihtväärtused,
saasteaine sisalduse muud piirnormid ning nende saavutamise tähtajad“
(kehtis kuni 21. detsembrini 2016, muutus kehtetuks atmosfääriõhu kaitse
seaduse jõustumisega) järgi. Transpordist eralduvate saasteainete tasemed
jäävad nii praegu kui planeeringu elluviimise järel alla kehtestatud
piirväärtusi. Müra hinnang tehti sotsiaalministri 4. märtsi 2002 määruse nr 42
„Müra normtasemed elu- ja
puhkealal, elamutes ning ühiskasutusega hoonetes ja mürataseme mõõtmise
meetodid“ järgi. Alates 1. veebruarist 2017 hinnatakse õhukvaliteeti
ja välismüra taset atmosfääriõhu kaitse seaduse
ning keskkonnaministri 27. detsembri 2016 määruse nr 75 „Õhukvaliteedi piir- ja
sihtväärtused, õhukvlaiteedi muud piirnormid ning õhukvaliteedi hindamispiirid“
ja 16. detsembri 2016 määruse nr 71 „Välisõhus leviva müra normtasemed ja mürataseme mõõtmise,
määramise ja hindamise meetodid“ järgi. Planeeritud ala on III
kategooria ala, s.o keskuse maa-ala. Tartu mnt 60a kinnistule kavandatud hoone
tänavapoolse fassaadini ja hoovialale ulatuv prognoositud liiklusmüra tase
ületab III kategooria ala sihtväärtust, kuid jääb madalamaks piirväärtusest.
Rekreatsiooniala on kavandatud hooviala ossa, kus liiklusmüra tase ei ületa
müra sihtväärtust. Prognoosi koostamisel 2016. aastal ei ole arvestatud
praeguseks Tartu mnt 56 kinnistule ehitatud 8-korruselise hoone mõju Tartu
maanteelt Tartu mnt 60a hoovialale leviva müra tõkkena. Prognoos on tehtud enne
Tartu mnt 56 hoone ehitamist. Hoovialal tegelikult kujunev olukord on
tõenäoliselt prognoositust soodsam ja müra tase ei ületa sihtväärtust. Nõuded,
mida tuleb rakendada hoone projekteerimisel ja ehitamisel, et müra tase
siseruumides ei ületaks sotsiaalministri 4. märtsi 2002 määruse nr 42 „Müra normtasemed elu- ja
puhkealal, elamutes ning ühiskasutusega hoonetes ja mürataseme mõõtmise
meetodid“ kohaseid normtasemeid, on planeeringus määratud.
Osaühing Tulelaev on koostanud
uuringu „Lastekodu tn 31 ja 31a kinnistute radoonitaseme määramine maapinnas ja
radooniohtlikkuse hinnang“. Kuna käesolevas planeeringus käsitletud maa-ala
asub vahetult Lastekodu tn 31 ja Lastekodu tn 31a kinnistu kõrval sobib uuringu
tulemusi ka käesoleva planeeringu puhul kasutada. Uuringu järgi on ala kõrge
radooniriskiga piirkond, mille piires jääb radooni sisaldus pinnaseõhus
piiranguteta ehitustegevuseks lubatud piiridest välja. Nõuded, mida tuleb hoone
projekteerimisel ja ehitamisel radooni tõkestamiseks rakendada, on planeeringus
määratud.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise
algatamist taotles 21. novembril 2006 Osaühingu Tabal esindaja A. Kipper, kes
soovis Tartu mnt 60a kinnistu sihtotstarbe määramist äri- ja elamumaaks ning
ehitusõiguse määramist Tartu mnt 60a kinnistule kuni 7-korruselise hoone
ehitamiseks.
Planeerimisseaduse § 130 kohaselt
on Tallinna Linnaplaneerimise Amet, Osaühing SIRKEL&MALL ja TBL Tartu OÜ
sõlminud 14. mail 2015 planeeringu koostamise õiguse üleandmise lepingu nr 3-6/88.
Detailplaneeringu koostamine
algatati ja keskkonnamõju strateegiline hindamine jäeti algatamata Tallinna
Linnavalitsuse 9. detsembri 2015 korraldusega nr 1831-k „Tartu mnt 60a kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu koostamise algatamine ja keskkonnamõju strateegilise
hindamise algatamata jätmine Kesklinnas“. Detailplaneeringu
koostamine algatati eesmärgil määrata Tartu mnt 60 kinnistu sihtotstarbeks
transpordimaa ja Tartu mnt 60a kinnistu sihtotstarbeks vähemalt 20% äri- ja
kuni 80% elamumaa ning määrata ehitusõigus Tartu mnt 60a kinnistule kuni 6 maapealse
ja 1 maa-aluse korrusega äriruumidega mitme korteriga elamu või kuni 7 maapealse
ja 2 maa-aluse korrusega äriruumidega mitme korteriga elamu ehitamiseks ning
kruntide kasutamise tingimused.
Detailplaneeringu koostamise
algatamise teade ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 14. detsembril 2015 ja ajalehes
Pealinn 21. detsembril 2015.
Detailplaneeringu koostamise ajal
esitas lahenduse kohta küsimused Tartu mnt 62 kinnistu kaasomanik. Tallinna
Linnaplaneerimise Amet vastas küsimustele 1. aprilli 2016 kirjaga nr 3-2/474-11.
Vastuses selgitati planeeritud hoone kõrgusele teemaplaneeringust „Kõrghoonete
paiknemine Tallinnas“ tulenevaid nõudeid. Selgitati, et vajadusel täpsustatakse
insolatsioonikestuse analüüsi Tartu mnt 62 kinnistul asuva hoone osas. Lubati
ajakohastada Lastekodu tn 31 ja Lastekodu tn 31a kinnistute detailplaneeringute
joonised vastavalt Tartu mnt 60a kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
lahendusele. Selgitati, et Tartu mnt 62 kinnistu sundvõõrandamise vajadus
selgub Tartu mnt 62, Odra tn 2 // Tartu mnt 64, Odra tn 4 ja Odra tn 4a kinnistute
detailplaneeringus.
Insolatsiooni kestuse muutumise
analüüsi on täiendatud.
Detailplaneeringu on koostanud Osaühing
SIRKEL&MALL. Detailplaneering on koostatud lähtudes Tallinna Linnavalitsuse
9. detsembri 2015 korraldusest nr 1831-k „Tartu mnt 60a kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu koostamise algatamine ja keskkonnamõju strateegilise
hindamise algatamata jätmine Kesklinnas“ ja detailplaneering on kooskõlas
Tallinna Linnavalitsuse 31. oktoobri 2012 määrusega nr 52 „Detailplaneeringu koostamise
algatamisettepaneku vorm ning detailplaneeringu koostamise nõuded“.
Detailplaneeringu koostamisel on
tehtud koostööd Vabariigi Valitsuse 17. detsembri 2015 määruse nr 133 „Planeeringute koostamisel koostöö tegemise kord ja
planeeringute kooskõlastamise alused“ § 3 punktides 1, 7, 10 ja 12
nimetatud asutustega ning „Tallinna linna ehitusmääruse“
§ 14 lõikes 2 loetletud isikute ja teiste isikutega, kelle õigusi või kohustusi
planeeringulahendus puudutas ning arvamust on küsitud „Tallinna linna
ehitusmääruse“ § 15 lõikes 3 loetletud isikutelt.
Tallinna Kesklinna Valitsus,
Tallinna Kesklinna halduskogu (praegu linnaosakogu), Kaitseministeerium, Päästeameti
Põhja päästekeskus, Tallinna Linnaplaneerimise Ameti muinsuskaitse osakond,
Muinsuskaitseamet, Tallinna Keskkonnaamet, Tallinna Transpordiamet, Tallinna
Linnavaraamet ja huvitatud isik kooskõlastasid detailplaneeringu koostöö ajal.
Tallinna Kommunaalamet
kooskõlastas detailplaneeringu pärast esitatud märkuste täitmist ning palus
esitada teede ja tehnovõrkude lepingu skeemi, millel näidata tänavavalgustuse
ja avalikelt teedelt sademevee äravoolu lahendus.
Tingimust on arvestatud. Tartu
mnt 60a kinnistu ja lähiala detailplaneeringust huvitatud isik TBL Tartu OÜ
tagab detailplaneeringukohaste avalikult kasutatavate teede (st sõidutee, kergliikluse
ala ja pollaritega eraldusaare), haljastuse, tänavavalgustuse ja sademevee
süsteemi rajamise vastavalt 8. novembril 2017 sõlmitud halduslepingule nr TKA197.
Terviseameti Põhja talitus
kooskõlastas detailplaneeringu märkustega ehitusprojekti koostamiseks. Vastavad
nõuded ehitusprojekti koostamiseks ja ehitamiseks on detailplaneeringu
seletuskirjas määratud.
Tallinna Linnatranspordi
Aktsiaselts märkis, et planeeringu alal paikneb Tallinna Linnatranspordi Aktsiaseltsi
betoonalusel trammitee, trammi kontaktvõrk koos kandemastide ja riputusega.
Antud tehnorajatised seavad piirangud kavandatavate ehitiste tehnovõrkude
projekteerimisele ja ehitamisele, liikluse korraldamisele jne.
Ehitusprojekti koostamiseks on
määratud nõue, et liikluse korraldamisel tuleb Tallinna Linnatranspordi
Aktsiaseltsi rajatisi arvestada.
Lastekodu tn 31 ja Lastekodu tn
31a kinnistute omanik Aktsiaselts Merko Ehitus Eesti pööras koostöö ajal
tähelepanu detailplaneeringu tehnovõrkude koondplaanil ja seletuskirjas
kajastatud küttevarustatuse osale. Kinnistu omanik ei ole andnud kooskõlastust
lahendusele, mille kohaselt Tartu mnt 60a detailplaneeringuga planeeritud soojustoru
T1-1 läbib ja koormab Lastekodu tn 31 kinnistut.
Planeeritud hoone soojusega
varustamiseks on lubatud alternatiivina kasutada gaasi.
Detailplaneeringu koostamisel on
tehtud koostööd Tartu mnt 58 kinnistu endise omanikuga E.N.Co Projektid OÜ (uue
ärinimega OÜ Endover Real). Samuti on koostööd tehtud Tartu mnt 56 kinnistu
arendajaga osaühing Endover KVB.
Elektrilevi OÜ, Telia Eesti AS, AS
Tallinna Küte (uue ärinimega AS Utilitas Tallinn), AKTSIASELTS TALLINNA VESI ja
AS Gaasivõrk kooskõlastasid detailplaneeringu lisatingimustel. Tingimused on
lisatud detailplaneeringu seletuskirja arvestamiseks ehitus- ja tööprojektide
koostamisel.
Tallinna Linnaplaneerimise Amet
edastas 4. juuli 2016 kirjaga nr 3-2/2046-1 detailplaneeringu Harju
Maavalitsusele täiendava koostöö vajaduse määramiseks. Harju Maavalitsus määras
14. septembri 2016 kirjaga nr 12-4/2506 tingimuse kooskõlastada planeering
Päästeameti Põhja päästekeskusega ning palus edasises menetluses arvestada
Terviseameti 6. novembri 2015 kirjas nr 9.3-1/6497 esitatud märkustega.
Detailplaneeringu koostamisel on tehtud täiendavat koostööd Päästeameti Põhja
päästekeskusega, kes on ka planeeringu kooskõlastanud. Samuti on tehtud
täiendavalt koostööd Terviseametiga, kes on detailplaneeringu kooskõlastanud
märkustega. Terviseameti esitatud märkusi on arvestatud.
Detailplaneering võeti vastu Tallinna
Linnavolikogu 17. mai 2018 otsusega nr 74 „Tartu mnt 60a kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu vastuvõtmine Kesklinnas“. Detailplaneering võeti
vastu eesmärgil määrata Tartu mnt 60 kinnistu sihtotstarbeks transpordimaa ja
Tartu mnt 60a kinnistu sihtotstarbeks vähemalt 20% äri- ja kuni 80% elamumaa
ning määrata ehitusõigus Tartu mnt 60a kinnistule kuni 7 maapealse ja 2 maa-aluse
korrusega äriruumidega mitme korteriga elamu ehitamiseks ning kruntide
kasutamise tingimused.
Detailplaneeringu vastuvõtmise
teade ilmus ajalehes Postimees 22. mail
2018, ajalehes Pealinn 28. mail 2018 ja Tallinna veebilehel.
Detailplaneering oli avalikul
väljapanekul 22. augustist kuni 24. septembrini 2018. Sellekohane teade ilmus
ajalehes Postimees 6. juunil 2018, ajalehes Pealinn 11. juunil 2018, ajalehes
Kesklinna Sõnumid 15. juunil 2018 ja Tallinna veebilehel. Detailplaneeringu
avaliku väljapaneku kestel ei esitatud kirjalikke vastuväiteid ega täiendavaid
ettepanekuid.
Tulenevalt
asjaolust, et Tartu mnt 60a kinnistu ja lähiala detailplaneering sisaldab Tallinna
üldplaneeringu muutmise ettepanekut, esitas planeerimisseaduse § 142 lõike 2 ja
§ 90 lõike 1 alusel Tallinna Linnavalitsus 5. novembri 2018 kirjaga nr LV-1/2796
detailplaneeringu Rahandusministeeriumile
järelevalveks ja heakskiidu saamiseks.
Võttes
aluseks planeerimisseaduse § 90 lõike 2 andis Rahandusministeerium 18. novembri
2018 kirjaga nr 14-11/8394-2 heakskiidu Tartu mnt 60a kinnistu ja lähiala
detailplaneeringule ning tagastas planeeringu edasiseks menetlemiseks ja
kehtestamise üle otsustamiseks.
Vastavalt 8. novembril 2017
sõlmitud halduslepingule nr TKA197 on Tartu mnt 60a kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
koostamisest huvitatud isik TBL Tartu OÜ võtnud kohustuse tagada
detailplaneeringukohaste avalikult kasutatavate teede (st sõidutee,
kergliikluse ala ja pollaritega eraldusaare), haljastuse, tänavavalgustuse ja
sademevee süsteemi ehitamise detailplaneeringu teede ja tehnovõrkude
väljaehitamise skeemil märgitud alal ja ulatuses.
Planeerimisseaduse § 131 lõike 6
kohaselt võib detailplaneeringu koostamise korraldaja detailplaneeringu
kõrvaltingimusena ette näha, et planeeringu koostamise korraldajal on õigus
detailplaneering kehtetuks tunnistada või keelduda planeeringualal ehitusloa
andmisest, kui huvitatud isik ei ole määratud tähtajaks täitnud oma sama
paragrahvi lõike 2 kohaselt võetud kohustusi.
Detailplaneeringu kehtestamisel
määratakse kõrvaltingimuseks Tallinna linna õigus tunnistada detailplaneering
kehtetuks või keelduda detailplaneeringualal uute ehituslubade andmisest, kui
detailplaneeringust huvitatud isik ei ole Tallinna linna ja huvitatud isiku
vahel 8. novembril 2017 sõlmitud halduslepingus nr TKA197 määratud tähtajaks
täitnud halduslepinguga planeerimisseaduse § 131 lõike 2 kohaselt võetud
kohustusi. Nimetatud tingimus kehtib ka isikute suhtes, kes omandavad
detailplaneeringu alal asuva kinnisasja pärast detailplaneeringu kehtestamist.
Tallinna linna ja huvitatud isiku
TBL Tartu OÜ vahel on 22. aprillil 2020 on sõlmitud halduslepingu nr TKA197
lisa 2 seoses Tartu mnt 60 kinnistul asuvate ehitiste lammutamisega ning
sellega seotud kohustustega. Huvitatud isik võttis kohustuse lammutada Tartu
mnt 60 kinnistul asuvad ehitised detailplaneeringu kehtestamisele ja vastavate
ehituslubade väljastamisele järgnevalt, teatades sellest Tallinna Keskkonna- ja
Kommunaalametile ning Tallinna Kesklinna Valitsusele vähemalt 5 kuud ette.
Seejuures on TBL Tartu OÜ teadlik, et juhul, kui detailplaneeringu
kehtestamisest on möödunud vähemalt viis aastat ja detailplaneeringut ei ole
asutud ellu viima (nt Tartu mnt 60a ehitamiseks ei taotleta ehitusluba viie
aasta jooksul arvates detailplaneeringu kehtestamisest), on see käsitatav
planeeringu elluviimisest loobumisena ning tulenevalt planeerimisseaduse § 140
lõikest 1 Tallinna linnal õigus tunnistada detailplaneering kehtetuks. Kui
avalikud huvid nõuavad (nt Tartu mnt võimaliku laiendamise käigus), siis kuna
Tartu mnt 60 kinnistu kuulub Tallinna linna omandisse, on linnal endal võimalik
Tartu mnt 60 kinnistul asuvad rajatised ise välja ehitada enne huvitatud
isikute poolt tööde tegemist.
Planeerimisseaduse § 139 lõike 6 punktide
1 ja 4 alusel teavitab kohalik omavalitsus tähtkirjaga 14 päeva jooksul Lastekodu
tn 31, Lastekodu tn 31a, Tartu mnt 56, Tartu mnt 58, Tartu mnt 67 ja Tartu mnt
62 kinnistute omanikke ning P. Apykhinit.
Tallinna linna ehitusmääruse § 20
lõike 4 kohaselt kehtestab volikogu detailplaneeringud juhul, kui
planeeringuala kohta ei ole kehtestatud üldplaneeringut, planeeringuga
soovitakse muuta kehtestatud üldplaneeringut, planeeringuga kavandatakse
linnaehituslikult olulisi muudatusi või planeering koostatakse olulise
keskkonnamõjuga tegevuse kavandamiseks, muudel juhtudel kehtestab
detailplaneeringu linnavalitsus oma korraldusega. Kuna Tartu mnt 60a kinnistu
ja lähiala detailplaneeringus muudetakse Tallinna Linnavolikogu 11. jaanuari 2001
määrusega nr 3 kehtestatud „Tallinna üldplaneeringut“,
kuulub detailplaneeringu kehtestamine Tallinna Linnavolikogu pädevusse.
|
|
|
|
Tiit Terik
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|