TALLINNA LINNAVOLIKOGU
MÄÄRUS
Tallinn 12. detsember 2019 nr 27
Tallinna Linnavolikogu 13. novembri 2014 määruse nr 29
„Tallinna ühistranspordis sõidu eest tasumise kord ja sõidupiletite hinnad“
muutmine
Määrus kehtestatakse ühistranspordiseaduse
§ 13 lg 1 p-de 8, 10 ja 11 ja lg-te 2-4 ning § 31 lg 2 p 4 alusel.
§ 1. Tallinna Linnavolikogu 13. novembri 2014 määruses nr
29 „Tallinna ühistranspordis sõidu eest tasumise kord ja
sõidupiletite hinnad“
tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 1 tekst
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Käesolev kord määrab kindlaks sõidusoodustuse saamise ja
sõidu eest tasumise korra ning kehtestab Tallinna ühtse piletisüsteemi bussi-,
trammi- ja trolliliinide ning avaliku laevaliini Tallinn-Aegna-Tallinn
sõidupiletite hinnad.“;
2) paragrahvi 2 punkt 2
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„2) e-piletisüsteem on Tallinna ühtne veebipõhine
piletisüsteem, milles kehtivad elektroonilised piletid, QR-piletid ja
ühissõiduki juhilt ostetud paberpiletid;“;
3) paragrahvi 2 punkt 4
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„4) Ühiskaart on kontaktivaba isikustatud või isikustamata
kiipkaart, mis vastab raadiosageduslikku tuvastamist ehk RFID-tehnoloogiat
toetavale standardile. Ühiskaart ei ole sõidupilet ega muu sõiduõigust tõendav
dokument. Ühiskaart ja muud e-piletisüsteemiga ühilduvad andmekandjad on seotud
veebilehe www.pilet.ee kontoga (edaspidi Ühiskaardi konto), millele saab
laadida raha ja osta perioodipileteid ning kus saab aktiveerida
sõidusoodustusi. Valideeritud isikustamata Ühiskaardiga saab tõendada
elektroonilise sõidupileti olemasolu Ühiskaardi kontol ning valideeritud isikustatud
Ühiskaardiga (kehtib koos isikut tõendava dokumendiga) saab tõendada nii
elektroonilise sõidupileti kui ka aktiveeritud sõidusoodustuse olemasolu
Ühiskaardi kontol;“;
4) paragrahvi 2 punktid
6, 7 ja 8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„6) validaator on ühissõiduki iga ukse juures paiknev e-piletisüsteemi
elektrooniline seade. Validaator tuvastab ja registreerib sõiduõiguse ning
vajaduse korral müüb Ühiskaardi kontol oleva raha eest tunnipileteid.
Ühissõiduki esiukse juures oleva validaatori abil saab osta tunnipileti ka
kontaktivaba pangakaardiga ja valideerida QR-pileteid. Sõiduõiguse olemasolust
või puudumisest annavad märku seadme ekraanil kuvatav tekst ning heli- ja
valgussignaalid;
7) valideerimine on validaatori abil sõiduõiguse tuvastamine
ja registreerimine ning elektroonilise sõidupileti ostmine. Sõiduõiguse peab
ühissõidukisse sisenedes tuvastama või elektroonilise sõidupileti ostma iga
sõitja, kellele see kohustus laieneb. Olenevalt pileti liigist tuleb sõitjal
valideerida kas Ühiskaart või muu e-piletisüsteemiga ühilduv andmekandja,
Tallinn Card, kontaktivaba pangakaart või QR-pilet;
8) sõidupiletid on tunnipilet, perioodipilet, ühispilet,
konverentsipilet ja Tallinn Cardi pilet;“;
5) paragrahvi 2 punkt 9
tunnistatakse kehtetuks;
6) paragrahvi 2 punktid
10, 11 ja 12 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„10) tunnipilet on sõidupilet (paberpilet, elektrooniline
pilet või QR-pilet), mille esimese ja viimase valideerimise ajavahe võib olla
kuni 60 minutit. Pilet aktiveerub esimese valideerimise hetkel ja kehtib
piiramatu arvu sõidukordi kuni viimase valideeritud sõidu lõpuni;
11) perioodipilet on elektrooniline sõidupilet, mis annab
sõitjale õiguse kasutada ühistransporti piiramatu arv sõidukordi määratud aja
jooksul;
12) „Pargi ja reisi“ (P&R) süsteemi kasutaja on P&R
parklasse pargitud sõiduki (sõiduauto või kaubiku) juht ja tema kaassõitjad,
kes liiguvad sihtpunkti ja tagasi ühistranspordiga;“;
7) paragrahvi 2 punkt 14
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„14) Elroni ja Tallinna ühispilet on e-piletisüsteemi kaudu
ostetud elektrooniline sõidupilet, mis annab õiguse kasutada ühistransporti ja
sõita ASi Eesti Liinirongid reisirongidega. Elroni ja Tallinna ühispilet
võimaldab sõita määratud tsoonides määratud aja jooksul piiramatu arv
sõidukordi;“;
8) paragrahvi 2
täiendatakse punktiga 181 järgmises sõnastuses:
„181) puuet tõendav dokument on
Sotsiaalkindlustusameti väljastatud tõend puude raskusastme kohta;“;
9) paragrahvi 2 punkt 31
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„31) QR-pilet on masinloetava koodiga sõidupilet, mis
kuvatakse nutiseadme ekraanil või prinditakse paberile. Sõiduõiguse annab
valideeritud QR-pilet. Paberil QR-pileti koodi loetavuse eest vastutab pileti
kasutaja. QR-piletit ei osteta tagasi ega vahetata ümber.“;
10) paragrahvi 2
täiendatakse punktiga 32 järgmises sõnastuses:
„32) konverentsipilet on konverentsil või muul suurüritusel
osalejale mõeldud sõidupilet, mis annab tasuta sõidu õiguse ja kehtib piletil
näidatud kuupäevade jooksul. Konverentsipilet väljastatakse korraldajale
Tallinna Linnavalitsuse korralduse alusel QR-piletina.“;
11) paragrahvi 3 lõige 1
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) E-piletisüsteemi piletid jagunevad järgmiselt:
1) tunnipiletid;
2) perioodipiletid;
3) Elroni ja Tallinna 30 päeva ühispiletid;
4) Tallinna-Harjumaa 30 päeva ühispiletid;
5) Tallinn Cardi piletid.“;
12) paragrahvi 3 lõige 2
tunnistatakse kehtetuks;
13) paragrahvi 3 lõige 4
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Perioodipiletid jagunevad järgmiselt (kehtivuse aja
alusel):
1) 1 päeva pilet (24 tundi);
2) 3 päeva pilet (72 tundi);
3) 5 päeva pilet (120 tundi);
4) 30 päeva pilet;
5) 30 päeva sooduspilet;
6) P&R 1 päeva pilet;
7) konverentsipilet.“;
14) paragrahvi 3
täiendatakse lõikega 8 järgmises sõnastuses:
„(8) Avaliku laevaliini Tallinn-Aegna-Tallinn sõidupiletid
jagunevad järgmiselt:
1) edasi-tagasisõidu pilet;
2) ühe suuna pilet;
3) edasi-tagasisõidu sooduspilet;
4) ühe suuna sooduspilet;
5) edasi-tagasisõidu jalgrattapilet;
6) ühe suuna jalgrattapilet.“;
15) paragrahv 4
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„§ 4. Sõidupiletite hinnad
(1) Sõidupiletite hinnad (kõik hinnad sisaldavad
käibemaksu):
1) 1 tunni pilet (ühissõiduki juhilt) 2,00 eurot;
2) 1 tunni sooduspilet (ühissõiduki juhilt) 1,00 eurot;
3) 1 tunni pilet (Ühiskaardi, pangakaardi või mobiiliga,
QR-piletina) 1,50 eurot;
4) 1 tunni sooduspilet (isikustatud Ühiskaardiga) 0,75 eurot;
5) 1 päeva pilet (24 tundi) 4,50 eurot;
6) 3 päeva pilet (72 tundi) 7,50 eurot;
7) 5 päeva pilet (120 tundi) 9,00 eurot;
8) 30 päeva pilet 30,00 eurot;
9) 30 päeva sooduspilet (isikustatud Ühiskaardiga) 13,00 eurot;
10) P&R 1 päeva pilet (isikustatud Ühiskaardiga) 3,00 eurot.
(2) Avaliku laevaliini Tallinn-Aegna-Tallinn sõidupiletite
hinnad (kõik hinnad sisaldavad käibemaksu):
1) edasi-tagasisõidu pilet 6,00 eurot;
2) ühe suuna pilet 4,00 eurot;
3) edasi-tagasisõidu sooduspilet 3,80 eurot;
4) ühe suuna sooduspilet 2,00 eurot;
5) edasi-tagasisõidu jalgrattapilet 1,90 eurot;
6) ühe suuna jalgrattapilet 1,20 eurot.
(3) Elroni rongide teenindatavate peatuste sõidutsoonidesse
jagunemise aluseks on majandus- ja taristuministri määrus. Elroni ja Tallinna
ühispiletitele kehtivad Tallinna Linnavalitsusega sõlmitud kokkuleppe alusel
ASi Eesti Liinirongid kehtestatud hinnad.
(4) Tallinna Linnavalitsuse ja Maanteeametiga sõlmitud
kokkuleppe kohaselt kehtestab Tallinna-Harjumaa sõidutsoonid ja sõidupiletite
hinnad Maanteeameti peadirektor käskkirjaga.
(5) Tallinn Cardi piletite hinnad kehtestatakse Tallinna
Linnavalitsuse korraldusega.“;
16) paragrahvi 5 lõike 1
punkt 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„1) koolieelik - dokumenti ei nõuta;“;
17) paragrahvi 5 lõike 1
punkt 13 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„13) Tallinna linna ametiasutuse teenistuja (s.o
linnavolikogu kantselei, linnakantselei, linnaarhiiv, linnavalitsuse ametid ja
linnaosade valitsused) tööülesannete täitmisel − valideeritud isikustatud
Ühiskaart koos isikut tõendava dokumendiga;“;
18) paragrahvi 5 lõike 1
punktid 14 ja 17 tunnistatakse kehtetuks;
19) paragrahvi 5 lõike 6
sissejuhatav lauseosa muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(6) Ühe tunni sooduspiletit, 30 päeva sooduspiletit ning
Elroni ja Tallinna soodusühispiletit on ühistranspordis elukohast sõltumata
õigus kasutada järgmistel isikutel allnimetatud dokumentide alusel:“;
20) 3. peatükki
täiendatakse §-ga 51 järgmises sõnastuses:
„§ 51. Sõidusoodustuse õigus ja seda tõendavad
dokumendid avalikul laevaliinil Tallinn-Aegna-Tallinn
(1) Tasuta sõidu õigus on järgmistel isikutel:
1) koolieelik - dokumenti ei nõuta;
2) kuni 16-aastane puudega isik ja tema saatja -
Sotsiaalkindlustusameti väljastatud puuet tõendav dokument koos isikut tõendava
dokumendi või õpilaspiletiga. Puudega isiku saatjalt dokumenti ei nõuta;
3) 16-aastane ja vanem sügava puudega isik ja tema saatja -
Sotsiaalkindlustusameti väljastatud puuet tõendav dokument koos isikut tõendava
dokumendiga. Puudega isiku saatjalt dokumenti ei nõuta;
4) sügava või raske nägemispuudega isik ja tema saatja -
Sotsiaalkindlustusameti väljastatud puuet tõendav dokument koos isikut tõendava
dokumendiga. Puudega isiku saatjalt dokumenti ei nõuta.
(2) Sooduspiletit on õigus kasutada järgmistel isikutel
(kelle rahvastikujärgne elukoht on Eesti Vabariik):
1) õpilane - Eesti õpilaspilet, ISICu õpilaspilet (ISIC
Scholar) või IYTC noortekaart;
2) 65-aastane ja vanem isik - isikut tõendav dokument.
(3) Sõidusoodustust kasutaval sõitjal peab olema
sõidusoodustuse õigust tõendav dokument. Sõidusoodustuse õiguse tõendamiseks
tuleb kontrolliõigusega isikule esitada sõidupilet koos sõidusoodustuse õigust
tõendava dokumendiga. Kui sõidusoodustuse õigust ei saa elektroonilistest
registritest kontrollida, tuleb esitada muu sõidusoodustuse õigust tõendav
dokument.“;
21) paragrahvi 6
punktid 2 ja 3 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:
„2) valideerima Ühiskaardi või samaväärse andmekandja või
QR-pileti koodi igal ühissõidukisse, v.a laeva sisenemisel. Ühiskaardi kontol
olev sõidupilet ja/või aktiveeritud sõidusoodustus annab sõiduõiguse pärast
Ühiskaardi või samaväärse andmekandja valideerimist. QR-pilet annab sõiduõiguse
pärast koodi valideerimist. Juhi poolt müüdavat ribakoodiga tunnipiletit peab
valideerima järgnevatel sisenemistel pileti kehtivusaja jooksul;
3) tuvastama sõiduõiguse olemasolu, mille olemasolust või
puudumisest annavad valideerimisel märku heli- ja valgussignaal ning seadme
ekraanil kuvatav tekst. Avalikul laevaliinil Tallinn-Aegna-Tallinn tuvastab
sõitja sõiduõiguse kontrolliõigusega isik.“;
22) paragrahvi 7 lõige 1
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Validaatori juhtpaneelil on ekraan, puutenupud ja
indikaatortuled ning helisignaali väljundid. Ühissõiduki esiukse juures oleval
validaatoril on lisaks optiline QR-koodi lugeja ja pangakaartide kleebised
(Visa/MasterCard).“;
23) paragrahvi 7 lõiked
7 ja 8 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:
„(7) Indikaatortulede tähendused:
1) roheline tuli - sõiduõigus kehtib või tunnipileti müük
õnnestus;
2) punane tuli - sõiduõigus puudub ning Ühiskaardi kontol ei
ole piisavalt raha tunnipileti ostmiseks või pangakaart on blokeeritud.
(8) Helisignaalide tähendused:
1) üks pikk signaal - sõiduõigus kehtib (Ühiskaardi kontol
on kehtiv sõidupilet või on aktiveeritud sõidusoodustus) või tunnipileti müük
õnnestus;
2) kaks lühikest signaali - sõiduõigus puudub (Ühiskaardi
kontol ei ole piisavalt raha tunnipileti ostmiseks või viga andmekandja või QR-pileti
lugemisel või pangakaart on blokeeritud).“;
24) paragrahvi 8 lõige 2
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Ühissõiduki juhilt saab sularaha eest osta ühe tunni
pileti või ühe tunni sooduspileti.“;
25) paragrahvi 8 lõiked
3 ja 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(3) Validaatori abil saab osta:
1) Ühiskaardi kontol oleva raha eest endale ühe tunni pileti
või ühe tunni sooduspileti ning kuni viiele kaaslasele tunnipileti;
2) kontaktivaba pangakaardiga endale ja kuni viiele
kaaslasele tunnipileti.
(4) QR-pileti saab osta:
1) veebilehelt www.pilet.ee (pilet saadetakse ostja e-posti
aadressile ja kuvatakse veebilehel www.pilet.ee);
2) nutiseadme rakenduse pilet.ee kaudu;
3) piletiautomaadist tavalise või kontaktivaba
pangakaardiga.“;
26) paragrahvi 8
täiendatakse lõikega 5 järgmises sõnastuses:
„(5) Tallinn Cardi saab osta veebilehelt www.tallinncard.ee
või Tallinn Cardi müügipunktidest.“;
27) paragrahvi 9
täiendatakse lõigetega 10, 11 ja 12 järgmises sõnastuses:
„(10) Kontaktivaba pangakaardi asetamisel sõiduki esiukse
juures oleva validaatori ekraani juurde müüakse kaardiomanikule ühe tunni
pilet. Pangakaardiga ei saa osta ühe tunni sooduspiletit. Pangakaardiga ostetud
ühe tunni pileti kehtivuse ajal tuleb pangakaart valideerida igal
ühissõidukisse sisenemisel. Kui transpordipäeva jooksul pangakaardiga ostetud
tunnipiletite maksumus ületab ühe päeva pileti maksumuse, siis arvestatakse
tunnipiletid ümber ühe päeva piletiks.
(11) Sõitja vastutab õige andmekandja valideerimise ja
pangakaardi juhusliku valideerimisega sooritatud soovimatu piletiostu eest.
Piletit tagasi ei osteta.
(12) Avalikul laevaliinil Tallinn-Aegna-Tallinn korraldab
sõidupiletite müüki vedaja, kellega on sõlmitud avaliku teenindamise leping.
Käesoleva paragrahvi lõiked 1-11 ei laiene avalikul laevaliinil
Tallinn-Aegna-Tallinn sõitjatele.“;
28) paragrahvi 12 lõige
2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Ühiskaardi isikustamise hind müügipunktis on üks euro.
Veebilehel www.pilet.ee ja Tallinna Linnavalitsuse teenindussaalis (Vabaduse
väljak 7) on Ühiskaardi isikustamine tasuta.“;
29) paragrahvi 13 lõige
3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(3) Kaardi hinda ei tagastata Ühiskaardi eest, mis on
füüsiliselt rikutud, märgistatud või tasuta väljastatud.“;
30) paragrahvi 14
täiendatakse lõikega 5 järgmises sõnastuses:
„(5) Ühiskaardi kontole laaditud rahaga ei saa osta
sõidupileteid avalikul laevaliinil Tallinn-Aegna-Tallinn.“.
§ 2. Tallinna Linnavolikogu 15. mai 2014 määrus nr 10
„Avaliku liiniveo laevaliini Tallinn-Aegna-Tallinn sõidupiletite hinnad ja
sõidu eest tasumise kord“ tunnistatakse kehtetuks.
§ 3. Määrus jõustub 1. jaanuaril 2020.
Tiit Terik
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|