TALLINNA
LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
23. oktoober
|
2019 nr
|
1364-k
|
|
|
Suur-Sõjamäe tn 11 kinnistu detailplaneeringu algatamine ja
keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine Lasnamäe linnaosas
|
|
|
|
Planeerimisseaduse
§ 124 lg 10 ning § 128 lg-te 1, 5 ja 6, keskkonnamõju hindamise
ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 33 lg 2 p 4, lg-te 3-5, §
34 lg 2, § 35 lg-te 3 ja 5, kohaliku omavalitsuse
korralduse seaduse § 30 lg 1 p 3, Vabariigi Valitsuse 29. augusti
2005 määruse nr 224 „Tegevusvaldkondade,
mille korral tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud
loetelu“ § 13 p 1, Tallinna Linnavolikogu 6. septembri 2012
määruse nr 21 „Tallinna linna
ehitusmäärus“ § 11 lg 2, § 12 lõike 6, § 13 lg 6 alusel, kooskõlas
Tallinna Linnavolikogu 1. oktoobri 2015 otsusega nr 153 kehtestatud Lasnamäe
tööstusalade üldplaneeringuga ja tulenevalt OÜ Mobiland esindaja R. Nisu 29. novembri 2018
algatamisettepanekust ning asjaolust, et detailplaneeringu elluviimisega
kaasnev tegevus ei oma olulist keskkonnamõju ning arvestades Keskkonnaameti 11.
juuni 2019 kirjas nr 6-2/19/8930-2 ja Terviseameti 8. juuli 2019 kirjas nr 9.3-1/19/3809-2
esitatud seisukohti
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Algatada Suur-Sõjamäe
tn 11 kinnistu detailplaneering, edaspidi detailplaneering. Lasnamäe
linnaosas asuva planeeritava maa-ala suurus on 0,18 ha. Maa-ala kirjeldus on
esitatud korralduse lisas. Detailplaneeringu koostamise eesmärk on elamumaa
sihtotstarbega Suur-Sõjamäe tn 11 kinnistu jagamine üheks ärimaa ja üheks
transpordimaa sihtotstarbega krundiks ning ärimaa sihtotstarbega krundile ehitusõiguse
määramine ühe kuni 4 maapealse korrusega ärihoone ehitamiseks. Lisaks antakse planeeringus
heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsuteede, parkimise ja tehnovõrkudega
varustamise põhimõtteline lahendus.
2. Detailplaneering
koostada vastavalt Tallinna Linnavalitsuse 31. oktoobri 2012 määrusele nr 52 „Detailplaneeringu
koostamise algatamisettepaneku vorm ning detailplaneeringu koostamise nõuded“.
3. Detailplaneeringu
koostamisel arvestada järgmisi lähteseisukohti ja lisatingimusi:
3.1 kavandada hoone
paralleelselt Suur-Sõjamäe tänavaga;
3.2 hoone kõrguse
määramisel analüüsida kontaktalas planeeritud ja projekteeritud hoonete
kõrguseid vältides järskude linnaehituslike kontrastide tekkimist;
3.3 kavandada Suur-Sõjamäe
tänava äärde tänavahaljastus ja avalikult kasutatav valgustatud kõnnitee,
millele moodustada transpordimaa sihtotstarbega krunt;
3.4 kavandada haljasala
kompaktsena. Parkimine eraldada krundipiirist haljastusega;
3.5 tagada I ja II
väärtusklassi kõrghaljastuse säilimine ning võimalusel III väärtusklassi
kõrghaljastuse säilimine. Säilitatava kõrghaljastuse juurestiku kaitsealale
hoonestusala, teid, parklat, tehnovõrke ega teisi kaevetöid nõudvaid lahendusi
mitte kavandada. Käsitleda ehitustööde aegseid kõrghaljastuse kaitsemeetmeid
(juurestik, tüvi, võra);
3.6 puude
likvideerimisel kavandada asendusistutus maksimaalselt planeeringualale,
näidata asendusistutuste asukohad. Esitada detailplaneeringus tingimus puude
likvideerimise läbi viimiseks lindude ja nahkhiirte pesitsusvälisel ajal 1.
augustist 31. märtsini;
3.7 lähtuda kõrghaljastuse
kavandamisel Tallinna Linnavalitsuse 28. septembri 2011 määruse nr 112 „Avalikule alale
puude istutamise kord“ nõuetest;
3.8 määrata
ehitusprojekti koostamiseks tingimus projekti koosseisus koostada haljastuse
projekt, mille koostamisse kaasata maastikuarhitekt;
3.9 tagada hoones müra
vastavus kehtestatud normtasemetele, sest Tallinna strateegilise mürakaardi
kohaselt jääb ala kõrge müratasemega piirkonda;
3.10 määrata
ehitusprojekti koostamiseks tingimus tagada jalgrataste parkimine vastavalt Tallinna
rattastrateegiale 2018-2028;
3.11 määrata
ehitusprojekti koostamiseks tingimus mitte kavandada suuri klaaspindu vältimaks
lindude kokkupõrkeid hoonega. Vajadusel kasutada lahendusi, mis muudavad klaasi
lindudele nähtavaks;
3.12 määrata
ehitusprojekti koostamiseks tingimus, et juhul kui ehitus(kaeve)tööde käigus
tuvastatakse visuaalset või olfaktoorset pinnasereostust, tuleb kaevetööd
peatada ja konsulteerida keskkonnaspetsialistiga sellise pinnase edasise
käitlemise osas. Juhtumist teavitada Tallinna Ettevõtlusameti jäätmehoolduse
osakonda;
3.13 vältida sademevee
valgumine naaberkinnistutele. Kuna alal on põhjavee ülemine kiht looduslikult
reostuse eest kaitsmata, siis välistada reostusohtliku sademevee (näiteks
parklas) pinnasesse imbumine;
3.14 käsitleda jäätmete
liigiti kogumise vajadust ja olmejäätmete kogumiskoha võimalikku lahendust ja
asukohta.
4. Detailplaneeringu
koostamise korraldaja on Tallinna Linnaplaneerimise Amet (aadress Vabaduse
väljak 7, 15198 Tallinn), koostaja E-Service Projekt osaühing (aadress Pärnu
mnt 388, 11612 Tallinn) ja detailplaneeringu kehtestab Tallinna Linnavalitsus
(aadress Vabaduse väljak 7, 15198 Tallinn).
5. Mitte algatada Suur-Sõjamäe
tn 11 kinnistu detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilist hindamist.
Keskkonnamõju strateegilise hindamise eelhinnangu põhjal ei ole
detailplaneeringu koostamisel keskkonnamõju strateegiline hindamine vajalik
järgmistel põhjustel:
5.1 detailplaneeringuga
ei kavandata olulise keskkonnamõjuga tegevust, millega kaasneks
keskkonnaseisundi või looduslike alade kahjustumist, sh vee, pinnase, õhu
saastatust, olulist jäätmetekke või mürataseme suurenemist. Planeeringuga
kavandatakse varem likvideeritud elamu asemele ärihoone;
5.2 lähtudes
planeeringuala ja selle lähiümbruse keskkonnatingimustest ja maakasutusest, ei
põhjusta kuni 4-korruselise ärihoone ehitamine ning sihtotstarbeline kasutamine
selles asukohas olulist keskkonnamõju. Tegevusega kaasnevad võimalikud mõjud on
kestuselt ehitusaegsed, nende ulatus piirneb peamiselt planeeringualaga ning
avariiolukordade esinemise tõenäosus on väike, kui detailplaneeringu
elluviimisel arvestatakse detailplaneeringu ja ehitusprojektide tingimusi ning
õigusaktide nõudeid;
5.3 detailplaneeringu
lahendus on kooskõlas Lasnamäe tööstusalade üldplaneeringu juhtotstarbega
(ettevõtlusala kõrvalotstarbega tootmisala);
5.4 Lasnamäe linnaosas
Suur-Sõjamäe tänava ääres asuval planeeringualal ega lähialal ei paikne
kaitstavaid loodusobjekte, Natura 2000 võrgustiku alasid ega teisi
maastikuliselt ja ökoloogiliselt väärtuslikke või tundlikke alasid ning
looduslikke iseärasusi, mida planeeringuga kavandatav tegevus võib mõjutada.
Lindude kokkupõrgete vältimiseks hoonetega kasutatakse lahendusi, mis muudavad
klaasi lindudele nähtavaks, ning alal asuvale elustikule väiksema mõju
avaldamiseks tuleb puud likvideerida pesitsusvälisel ajal;
5.5 detailplaneeringu elluviimisega ei avaldata
olulist mõju kõrghaljastusele, kui säilitatakse väärtuslik ja võimalusel
oluline kõrghaljastus ning tagatakse säilitatavate puude kasvutingimused.
Likvideeritav haljastus kompenseeritakse asendusistutustega vastavalt Tallinna
Linnavolikogu 19. mai 2011 määruse nr 17 „Puu raieks ja hoolduslõikuseks loa
andmise tingimused ja kord“ tingimustele. Alale tuleb kavandada täiendav kõrghaljastus;
5.6 detailplaneeringuga kavandatav tegevus ei
kahjusta kultuuripärandit, inimese tervist, heaolu ega vara ning ei põhjusta
eeldatavasti olulist mõju elanikkonnale. Tegemist on tööstus- ja
ettevõtluspiirkonnaga, kuhu elamuid ei planeerita. Planeeringu elluviimine ei
suurenda oluliselt piirkonna liikluskoormust. Tallinna strateegilise mürakaardi
kohaselt jääb ala kõrge müratasemega piirkonda, mistõttu tuleb tagada
planeeritavas hoones müra vastavus normtasemetele. Olenevalt planeeritava hoone
äri- või tootmistegevusest määratakse tegevuse kavandamisel vajadusel
tingimused keskkonnahäiringute (müra, õhusaaste) vähendamiseks;
5.7 planeeringualal ei
esine tõenäoliselt jääkreostust. Alal on põhjavee ülemine kiht looduslikult
reostuse eest kaitsmata, mistõttu tuleb välistada reostusohtliku sademevee
(näiteks parklale langev) pinnasesse imbumine;
5.8 planeeringu elluviimisel on tavapärasest suuremas
koguses jäätmeteke seotud peamiselt ehitustöödega, mille käigus jäätmed
käideldakse vastavalt nõuetele. Planeeringus käsitletakse jäätmete liigiti
kogumist ning näidatakse olmejäätmete kogumiskoht.
6. Detailplaneeringu
koostamisest huvitatud isik tagab oma kulul detailplaneeringus kavandatavate
avalikult kasutatavate teede ja tehnovõrkude, üldkasutatava haljastuse ja
vajadusel muude avalikult kasutatavate objektide valmisehitamise või
olemasolevate objektide ümberehitamise. Avalike rajatiste valmis- või
ümberehitamiseks sõlmib Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet enne
detailplaneeringu vastuvõtmist detailplaneeringu koostamisest huvitatud isikuga
planeerimisseaduse § 131 kohase halduslepingu, kus detailplaneeringust
huvitatud isik võtab kohustuse objektid rajada ja objektide ehitamist
(kaas)finantseerida.
7. Detailplaneeringu koostamisse
kaasata „Tallinna linna ehitusmääruse“ § 14 lg 2 punktides 1, 2 ja lõikes 4 nimetatud isikud,
Lasnamäe Linnaosa Valitsus, Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet, Tallinna
Ettevõtlusamet, Tallinna Transpordiamet, Tallinna Linnavaraamet, Tehnilise
Järelevalve Amet, aktsiaselts Eesti Raudtee ja teised isikud, kelle õigusi või
kohustusi võib planeeringulahendus puudutada.
8. Tallinna
Linnaplaneerimise Ametil avaldada korraldus ajalehes, milles Tallinna linn
avaldab ametlikke teadaandeid, Ametlikes Teadaannetes ja Tallinna veebilehel.
9. Tallinna Keskkonna-
ja Kommunaalametil avaldada 14 päeva jooksul pärast otsuse tegemist teade keskkonnamõju
strateegilise hindamise algatamata jätmise otsuse kohta Ametlikes Teadaannetes ning
teatada otsusest asutustele, kellelt küsiti seisukohti keskkonnamõju
strateegilise hindamise algatamise vajalikkuse üle otsustamisel.
10. Detailplaneeringu
koostamise algatamise ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata
jätmise otsusega saab tutvuda Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalametis, Harju tn
13, esmaspäeviti kella 14-17 ja neljapäeviti kella 9-12 ning Tallinna
õigusaktide registris aadressil https://oigusaktid.tallinn.ee/.
|
|
|
|
Mihhail Kõlvart
|
Linnapea
|
Toomas Sepp
|
|
Linnasekretäri
|
|