TALLINNA LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
24. aprill
|
2019 nr
|
546-k
|
|
|
Paldiski mnt 116a kinnistu ja lähiala detailplaneeringu koostamise
algatamine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine
Haabersti linnaosas
|
|
|
|
Planeerimisseaduse § 124 lg 10, §
128 lg-te 1 ja 5, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi
seaduse § 33 lg 2 p 4 ja lg-te 3-6, § 35 lg-te 3 ja
5, kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse
§ 30 lg 1 p 3, Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005 määruse nr 224 „Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb anda keskkonnamõju
hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud loetelu“
§ 13 p 2 , Tallinna Linnavolikogu 6. septembri 2012 määruse nr 21 „Tallinna linna ehitusmäärus“ § 11
lg 2, § 12 lg 6 ja § 13 lg 6 alusel, kooskõlas Tallinna Linnavolikogu 20. aprilli
2017 otsusega nr 40 kehtestatud „Haabersti linnaosa üldplaneeringuga“
ning tulenevalt A. Sepa (Sepp) ja T. Kaili (Kail) 20. märtsil 2018
registreeritud algatamisettepanekust ning asjaolust, et detailplaneeringu
elluviimisega kaasnev tegevus ei oma olulist keskkonnamõju, arvestades
Keskkonnaameti 1. oktoobri 2018 kirjas nr 6-5/18/15599-2 ja Terviseameti 17.
oktoobri 2018 kirjas nr 9.3-4/7519 esitatud seisukohtadega
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Algatada Paldiski
mnt 116a kinnistu ja lähiala detailplaneeringu koostamine. Haabersti linnaosas
asuva planeeritava maa-ala suurus on ca 14 ha. Maa-ala kirjeldus ja piirid on
esitatud korralduse lisas. Detailplaneeringu koostamise eesmärgiks on Paldiski
mnt 116a kinnistu kruntideks jagamine ning kruntidele ehitusõiguse määramine
kuni nelja maapealse ja ühe maa-aluse korrusega äriruumidega mitme korteriga
elamute ning kuni kaheksa maapealse ja ühe maa-aluse korrusega ärihoonete
ehitamiseks. Lisaks kavandatakse üks krunt ühiskondlike hoonete rajamiseks ja
kaks krunti üksikelamute ehitamiseks.
2. Detailplaneering
koostada vastavalt Tallinna Linnavalitsuse 31. oktoobri 2012 määrusele nr 52 „Detailplaneeringu
koostamise algatamisettepaneku vorm ning detailplaneeringu koostamise nõuded“.
3. Detailplaneeringu
koostamisel arvestada järgnevaid lähteseisukohti ja lisatingimusi:
3.1 Pikaliiva metsatuka
roheala säilitada olemasoleval kujul haljastatuna terves ulatuses, ehitustegevusena
on lubatud avalikult kasutatavad puhkealad, kuhu võib rajada üksikuid väiksemaid
spordi- ja puhkeehitisi;
3.2 tagada detailplaneeringu
koostamisel toimiv rohevõrgustiku sidusus ümbritsevate rohestruktuuridega;
3.3 tagada väärtuslikuks
ja oluliseks hinnatud kõrghaljastuse, samuti linnaruumiliselt või
looduskaitseliselt olulise kõrghaljastuse säilimine;
3.4 säilitatava
kõrghaljastuse juurestiku kaitsealale hoonestusala, teid, parklat, tehnovõrke
ega teisi kaevetöid nõudvaid lahendusi mitte kavandada;
3.5 esitada suunised
haljastuse lahenduseks. Määrata nõue, et ehitusprojekti koosseisus tuleb esitada
maastikuarhitekti koostatud terviklik maastikuarhitektuurne lahendus, sh
tingimused ja nõuded istikutele, istutus- ning hooldustöödele;
3.6 määrata
hoonestamiseks sobivad alad detailplaneeringu koostamise käigus läbi viidavate
keskkonnaalaste (taimestiku, loomastiku, linnustiku, elupaigatüüpide jms)
uuringute alusel, sh teostada haudelinnustiku inventuur mai ja juuni kuu
jooksul ning taimestiku inventuur juuni ja juuli kuu jooksul. Mõlema uuringu
välitööd teostada vähemalt kahel korral nimetatud perioodi jooksul;
3.7 määrata tingimused
olemasolevate looduslike väärtuste (kooslused, liigid) säilitamise tagamiseks
ja olukorra parandamiseks. Vältida haljastuse vaesestamist. Kavandada
loodusliku taimestikuga, struktuurselt mitmekesised ja multifunktsionaalsed
haljasalad;
3.8 esitada
autoliiklusest tuleneva müra modelleerimine päevase ja öise ajavahemiku kohta
koos mürakaartide ning müra tasemetega hoonete fassaadidel nii praeguse kui
prognoositava liiklussageduse põhjal. Töö koostamisel arvestada ka planeeringu
elluviimisel lisanduva liikluskoormusega. Mürakaardid peavad hõlmama kõiki ala
ümbritsevate teemaadega külgnevaid kinnistuid. Töö koostamisel lähtuda keskkonnaministri
16. detsembri 2016 määrusest nr 71 „Välisõhus leviva müra normtasemed ja
mürataseme mõõtmise, määramise ja hindamise meetodid“ ja arvestada standardiga
EVS 842:2003 „Ehitiste heliisolatsiooninõuded. Kaitse müra eest“. Töö tulemusel
peavad selguma konkreetsed tulemustel põhinevad müraleevendusmeetmed, millest
edasisel hoonete projekteerimisel juhinduda;
3.9 lähtuda
detailplaneeringu koostamisel Eesti Standardist EVS 894:2008 A2:2015 „Loomulik
valgustus elu- ja bürooruumides“;
3.10 määrata nõue, et
ehitusprojektis tuleb ette näha parklatelt ärajuhitava sademevee puhastamine
liiva-õlipüüduris enne eelvoolu vastavalt nõuetele;
3.11 vältida
vertikaalplaneerimisega naaberalade niiskusre˛iimi halvendamist;
3.12 näha
planeeringualal ette kaks kohta avaliku pakendijäätmete kogumispunkti loomiseks;
3.13 kavandada
parkimiskohtade arv vastavalt EVS 843:2016 „Linnatänavad“ nõuetele;
3.14 kavandada parkimine
põhiosas hoonealuse parkimisena. Paigutada osaliselt parkimisalad tänava suhtes
risti kinnistute vahelisele piirile. Parkimisalade vahele kavandada väiksemaid haljasalasid;
3.15 kavandada Äkke
tänava ja Räga tänava ristmik üldplaneeringus ette nähtud asukohta, et tagada
nõutav ristmike vaheline kaugus ja ristmike vahele vajalikud pöörderajad.
Hinnata ristmike läbilaskevõimet, mille alusel kujundada sobiv ristmiku
lahendus;
3.16 tagada juurdepääs
olemasolevatele Paldiski mnt 112, 112a, 114, 116 kinnistutele;
3.17 kavandada Pikaliiva
tänava ühendus roheala nr 4 (Vikimõisa mets) piirile kavandatud kõrvaltänavani.
Lisada piirkonna perspektiivsete kõrvaltänavate skeemlahendus;
3.18 kavandada
planeeritavate tänavate haljastus ja kõnni- ning jalgrattateede paiknemine lähtudes
dendroloogilisest hinnangust;
3.19 tagada olemasoleva
kraavi säilimine. Olemasolevasse kraavi täiendava sademevee juhtimiseks peab
eelnevalt olema välja ehitatud varem planeeritud puhastid;
3.20 kavandada läbivad
teed avalikult kasutatavatena;
3.21 analüüsida ja
põhjendada planeeritavate kõnni-, jalgratta- ja sõiduteede, haljasalade ning
ühiskondlike ehitiste maa avaliku kasutuse vajadust;
3.22 kavandada
ühiskondlike ehitiste maa krundile 120-kohaline lasteaed.
4. Detailplaneeringu
koostajal teha koostööd Haabersti Linnaosa Valitsuse, Tallinna Keskkonnaameti,
Tallinna Kommunaalameti, Tallinna Transpordiameti, Tallinna Haridusameti,
Terviseameti ning Tallinna linna ehitusmääruse § 14
lg 2 loetletud isikute ja teiste isikutega, kelle õigusi või kohustusi võib
planeeringulahendus puudutada.
5. Detailplaneeringu
koostamisest huvitatud isik tagab oma kulul detailplaneeringus kavandatavate
avalikult kasutatavate teede ja tehnovõrkude, üldkasutatava haljastuse ja
vajadusel muude avalikult kasutatavate objektide valmisehitamise ja/või
olemasolevate objektide ümberehitamise. Avalike rajatiste valmis- või
ümberehitamiseks sõlmib Tallinna Kommunaalamet enne detailplaneeringu
vastuvõtmist detailplaneeringu koostamisest huvitatud isikuga planeerimisseaduse § 131 kohase
halduslepingu, kus detailplaneeringust huvitatud isik võtab kohustuse objektid
rajada ja/või objektide ehitamist (kaas)finantseerida.
6. Detailplaneeringu
koostamise korraldaja on Tallinna Linnaplaneerimise Amet (aadress Vabaduse väljak
7, 15198 Tallinn), koostaja K-Projekt Aktsiaselts (aadress Ahtri tn 6a, 10151 Tallinn)
ja detailplaneeringu kehtestab Tallinna Linnavalitsus (aadress Vabaduse väljak
7, 15198 Tallinn).
7. Mitte algatada Paldiski
mnt 116a kinnistu ja lähiala detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilist
hindamist. Eelhinnangu alusel ei ole detailplaneeringu koostamisel
keskkonnamõju strateegilise hindamise läbiviimine vajalik järgmistel põhjustel:
7.1 detailplaneeringuga
ei kavandata eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga tegevust, millega kaasneks
keskkonnaseisundi kahjustumist, sh vee, pinnase, õhu saastamist, olulist
jäätmetekke või mürataseme suurenemist. Kavas on ärifunktsiooniga
elamupiirkonna väljaehitamine, mille peamine keskkonnamõju on loodusliku
maakatte ja koosluse kadumine;
7.2 lähtudes
planeeringuala ja selle lähiümbruse keskkonnatingimustest ja maakasutusest
(niit, hõrendik), võib 3-4-korruseliste korterelamute rajamine ning
sihtotstarbeline kasutamine põhjustada keskkonnale lokaalseid, linnatingimustes
tavapäraseid häiringuid. Eeldatavasti piirneb häiringute ulatus peamiselt
planeeringualaga;
7.3 kuna planeeringuala
asub üldplaneeringuga määratletud rohevõrgustiku arengualal, saab
ehitustingimusi seada lähtuvalt läbiviidavatest loodusuuringutest. Planeeringu
käigus viiakse läbi linnustiku ja taimestiku uuringud, millega tuleb arvestada
hoonestusalade ja teede planeerimisel. Seni teadaolevalt ei ole alal
registreeritud kaitsealuseid liike;
7.4 planeeringuala kohta
on koostatud dendroloogiline hinnang. Likvideeritav haljastus kompenseeritakse
asendusistutustega vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011 määruse nr 17
„Puu
raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja kord“
tingimustele. Planeeringualal tagatakse väärtuslikuks ja oluliseks hinnatud
kõrghaljastuse säilimine, loodusliku haljasmaa kõrge osakaal ning haljastust
kavandatakse vähemalt 33%. Üldplaneeringus piiritletud Pikaliiva metsatukk
säilitatakse;
7.5 planeeringualal ei
paikne kaitstavaid loodusobjekte ega Natura 2000 võrgustiku alasid, mida
planeeringuga kavandatav tegevus võib mõjutada;
7.6 kavandatav
ehitustegevus ei mõjuta Harku järve, mis jääb kinnistust kaugemale kui 300
meetrit. Maapind ei vaja kuivendamist, olemasolev kraavivõrk säilitatakse;
7.7 detailplaneeringuga
kavandatav tegevus ei kahjusta kultuuripärandit, inimese tervist, heaolu ega
vara. Planeeringu elluviimine suurendab
planeeringuala piirkonna liikluskoormust ning mürataset ja õhusaastet. Müra
modelleerimisega selgitatakse autoliiklusest tulenevad müratasemed ning uue hoonestuse rajamisel tuleb arvestada meetmetega
müra normtasemete tagamiseks elu- ja äriruumides;
7.8 planeeringuala
pinnase radoonisisaldus on olemasolevate andmete põhjal normaalne, mistõttu ei
ole ette näha radooniohtu;
7.9 detailplaneeringu
alal ei ole tuvastatud keskkonda saastavaid objekte ega jääkreostust, mis seaks
piirangud kavandatavale tegevusele;
7.10 detailplaneeringuga
kavandatava tegevusega ei kaasne olulisel määral soojuse, kiirguse ega lõhna
teket. Tavapärasest suuremas koguses jäätmeteke on seotud peamiselt
ehitustöödega, mille käigus jäätmed käideldakse vastavalt nõuetele;
7.11 detailplaneeringuga
kavandatud tegevus on kooskõlas Haabersti linnaosa üldplaneeringuga.
8. Tallinna
Keskkonnaametil teavitada keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata
jätmise otsusest 14 päeva jooksul pärast otsuse tegemist ametlikus väljaandes
Ametlikud Teadaanded ning asutusi, kellelt küsiti seisukohti keskkonnamõju
strateegilise hindamise algatamise vajalikkuse üle otsustamisel.
9. Tallinna
Linnaplaneerimise Ametil avaldada korraldus ajalehes, milles Tallinna linn
avaldab ametlikke teadaandeid, ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded ja
Tallinna veebilehel.
10. Detailplaneeringu
algatamise ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmise otsusega
saab tutvuda Tallinna Keskkonnaametis, Harju tn 13, esmaspäeviti kella 14-18 ja
neljapäeviti kella 9-12 ning Tallinna õigusaktide registris aadressil https://oigusaktid.tallinn.ee/.
|
|
|
|
Mihhail Kõlvart
|
Linnapea
|
Toomas Sepp
|
|
Linnasekretär
|
|