|
Tallinna
Linnavolikogu 21. märtsi 2019
otsuse nr 49
LISA
|
|
Seletuskiri Tallinna
Linnavolikogu otsuse „Kadaka tee 42e ja 42m kinnistu detailplaneeringu
kehtestamine Mustamäe linnaosas“ juurde
|
|
|
|
|
|
|
Tallinna Linnavolikogu otsusega kehtestatakse Mustamäe
linnaosas 4.12 ha suuruse maa-ala kohta koostatud Kadaka tee 42e ja 42m
kinnistute detailplaneering, Optimal Projekt OÜ töö nr KV-HAL-1/9.
Detailplaneeringu eesmärk on tootmismaa sihtotstarbega Kadaka tee 42e ja 42m
kinnistute piiride muutmise teel moodustada 11 uut krunti: 5 äri- ja
tootmismaa, 1 tootmismaa (alajaam), 4 ärimaa ja 1 transpordimaa sihtotstarbega
krunt. Äri- ja tootmismaa kruntidele on planeeritud kuni 4 maapealse korrusega
hoonestus, ühele ärimaa krundile on planeeritud kuni 5 maapealse korrusega
hoonestus ning kolmele ärimaa krundile 1-korruseline hoonestus. Samuti
on võimalus kavandada osadele hoonetele maa-alune korrus. Lisaks antakse
planeeringus heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsuteede, parkimise ja
tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline lahendus.
Detailplaneeringus tehakse
ettepanek muuta planeeritaval alal Tallinna Linnavolikogu 22. juuni 2006
otsusega nr 230 kehtestatud „Mustamäe linnaosa üldplaneeringust“
tulenev maakasutuse juhtotstarve tehnoehitiste maa tootmise ja/või
ärifunktsiooniga arengualaks (A-5).
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritud ala
asub Mustamäe linnaosas, Kõrgepinge tänava, Tuuliku tee ja Kadaka tee vahelises
kvartalis, Kadaka tee ja Kivikülvi tänava ääres. Planeeritud ala paikneb
väljakujunenud äri- ja tootmishoonete piirkonnas, kus on nii büroohooned,
kauplused, laod kui ka väiketootmisega tegelevad ettevõtted. Samas planeeringualaga
külgnev Kivikülvi tn 3 (endise aadressiga Kadaka tee 42b) kinnistu on elamumaa
sihtotstarbega, kus paikneb 2-korruseline korterelamu. Planeeringualaga külgnev
hoonestus on valdavalt 2-4-korruseline, planeeritava ala vastas üle Kadaka tee
on korruselisus varieeruv, valdavalt kuni 2 korrust aga ka kuni 10 korrust.
Tuuliku tee äärne hoonestus on kuni 5-korruseline.
Piirkonda
teenindav ühistransport (buss) kulgeb piki Kadaka teed. Lähim
ühistranspordipeatus asub kinnistust umbes 50 m kaugusel, Kadaka tee ääres.
Kadaka tee 42e ja
Kadaka tee 42m kinnistute maakasutuse sihtotstarve on tootmismaa.
Kinnistusraamatu andmetel on kinnistute omanik Eesti Energia Aktsiaselts.
Kadaka tee 42e
kinnistul asub ehitisregistri andmetel alajaam, piirded ja
kanalisatsioonitorustik.
Kadaka tee 42m
kinnistul asub ehitisregistri andmetel alajaam ja elektri maakaabelliin ning
ala on valdavalt haljastatud.
Juurdepääsud
planeeritavale alale lahendatakse nii Kadaka teelt kui ka Kivikülvi tänavalt.
2. Mustamäe
linnaosa üldplaneering ja Mustamäe linnaosa üldplaneeringu
muutmise põhjendused
Tallinna Linnavolikogu 22. juuni 2006
otsusega nr 230 kehtestatud „Mustamäe linnaosa üldplaneeringu“
maakasutuse kaardi kohaselt asub planeeritav ala eriterritooriumi -
tehnoehitiste maa (ST) juhtotstarbega alal. Lähtudes Tallinna Linnavolikogu 29.
mai 2014 otsuse nr 90 „Tallinna üldplaneeringute ülevaatamise
aruande kinnitamine ning informatsioon üld- ja teemaplaneeringute
muutmisettepanekutest“ seletuskirja punktist 5.3: „Kui
üldplaneeringus määratud transpordimaa või eriotstarbelise maa juhtotstarbe
säilitamise vajadus on linna seisukohast täielikult või osaliselt kadunud, võib
kaaluda üldplaneeringus määratud juhtotstarbe muutmist detailplaneeringutega,
laiendades külgneva ala maakasutuse juhtotstarvet neile aladele või planeerides
alale lisaks kaubandus- ja teenindusettevõtteid. Mustamäe linnaosa üldplaneeringus
on määratud mitmed alad eriterritooriumi (ST ja SK) juhtotstarbega aladeks
nende alade üldplaneeringu kehtestamise aegse maakasutuse järgi. Üldplaneeringu
koostamise ajal ei olnud teavet nimetatud alade võimaliku perspektiivse
ruumivajaduse muutumise kohta, sh võimaliku territooriumi kasutusest välja
langemise kohta. Kui tehnoehitise senine territooriumi kasutus vajalikuks enam
ei osutu, on loomulik, et ala kasutatakse sarnaselt või kooskõlas ümbritseva
maakasutuse juhtotstarbega (nt Kadaka tee 42e ja 42m kinnistud).“. Tänaseks on
selgunud, et uued tehnoloogiad vajavad pigem vähem ruumi, ning ei vajata nii
suureulatuslikku tehnorajatiste maad. Seetõttu on soov planeeringuala
funktsionaalsemalt kasutada ning näha ette piirkonda sobivad ja väärtustavad
äri- ja tootmismaa krundid. Mustamäe linnaosa üldplaneeringu maakasutusplaani
kohaselt piirneb planeeringuala ühelt poolt Kadaka I kvartali linnaosa keskuse /
äriehitiste / elamute arengualaga (A7) ja teiselt poolt ärimaa (Ä)
juhtotstarbega alaga (st kaubandus-teenindusettevõtete ja kontorite maa,
kõrvalotstarbena hoonestusest kuni 50% elamumaa või 50% üldkasutatavate
ehitiste maa). Arvestades piirnevate alade juhtfunktsioone, kuid jälgides
piirkonna arengut, kus ümbritsev ala kujuneb järjest intensiivsemaks äri -ja
tootmishoonete piirkonnaks, ei ole mõistlik siin integreerida elamumaade
funktsiooni, mis vajab rahulikumat keskkonda. Seega on otstarbekas määrata ala
juhtotstarbeks tootmise ja/või ärifunktsiooniga arenguala (A-5). Planeeritud alale soovitakse rajada varieeruva
korruselisusega äri- ja tootmishooneid ning parkimismaja, haljastuse osakaaluks
on ette nähtud minimaalselt 20%.
Arvestades eelnevat, on Mustamäe
linnaosa üldplaneeringu juhtotstarbe muutmine tehnoehitiste maast (ST) tootmise
ja/või ärifunktsiooniga arengualaks (A-5) otstarbekas ja põhjendatud.
3. Kehtiv
detailplaneering
Planeeritud maa-ala kohta ei ole
varem kehtestatud detailplaneeringut.
4. Detailplaneeringus
kavandatu
Detailplaneeringu lahendusega
nähakse ette jagada tootmismaa sihtotstarbega Kadaka tee 42e ja Kadaka tee 42m
kinnistud ning määrata osadele kinnistutele ärimaa sihtotstarve. Planeeritud
alale moodustatakse kokku 11 krunti, millest on 5 äri- ja tootmismaa, 1 tootmismaa
(alajaam), 4 ärimaa ja 1 transpordimaa sihtotstarbega. Äri- ja
tootmismaa kruntidele on planeeritud kuni 4 maapealse korrusega hoonestus,
ühele ärimaa krundile on planeeritud kuni 5 maapealse korrusega hoonestus ning
kolmele ärimaa krundile 1-korruseline hoonestus. Samuti on võimalus kavandada
osadele hoonetele maa-alune korrus.
Planeeringulahenduse koostamisel on
arvestatud, et ala paikneb väljakujunenud äri- ja tootmishoonete piirkonnas.
Linnaehituslikust aspektist lähtuvalt võimaldab detailplaneeringu lahenduse
realiseerimine senisest efektiivsemat maakasutust ning tegu on ühe sammuga
piirkonna korrastamisel. Alale planeeritud kaasaegsed äri-/tootmishooned loovad
alale arhitektuurse kvaliteedi ning muudavad seni väheväärtusliku piirkonna
atraktiivsemaks. Tänavapoolset ehitusjoont ei ole määratud, et vastavalt
hoonete funktsioonile ja ülesehitusele oleks neid vabalt võimalik krundi
hoonestusala piires paigutada, mis jätab ka Kadaka tee poole massiivse fassaadi
asemel liigendatud ja mängulisema hoonete frondi.
Krundid positsioonid (edaspidi ka pos)
1, 2, 3, 4 ja 5 on kavandatud kuni 70% ärimaa- ja 30% tootmismaa
sihtotstarbega. Igale krundile võib kavandada kuni kolm hoonet. Hoonete
korruselisus on kuni 4 maapealset ja 1 maa-alune korrus.
Krundid pos 6, 10 ja 11 on
kavandatud ärimaa sihtotstarbega. Igale krundile võib kavandada 1-korruselise
hoone, mis võiks olla kas väike teenindusettevõtte, nagu kohvik, autopesula ja
muu sarnane. Krundile pos 6 ei ole lubatud rajada tanklat, arvestades, et krunt
piirneb vahetult korterelamuga.
Krunt pos 7 on kavandatud ärimaa
sihtotstarbega. Krundile on planeeritud kavandada kaks 5-korruselist
büroohoonet, mis on omavahel galeriiga ühendatud ning üks 2-korruseline
parkimismaja. Hoonetel võib olla 1 maa-alune korrus.
Krunt pos 8 on tootmismaa
sihtotstarbega. Krundil paikneb 1-korruseline trafoalajaam.
Krunt pos 9 on kavandatud
transpordimaa sihtotstarbega ja on ette nähtud juurdepääsu- ja kõnniteedeks.
Detailplaneering annab võimaluse
planeeritud krunte vajadusel omavahel liita.
Juurdepääs planeeritud alale on
kavandatud nii Kadaka teelt kui ka Kivikülvi tänavalt.
Parkimislahendus on kooskõlas
Tallinna Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr 329 kinnitatud „Tallinna parkimise korralduse
arengukavaga aastateks 2006-2014“. Alale on kavandatud
kokku 478 parkimiskohta.
Puittaimestiku haljastusliku
hinnangu koostas Grün-E OÜ. Puittaimestiku hinnang viidi läbi vastavalt Tallinna
Linnavalitsuse 3. mai 2006 määrusele nr 34 „Puittaimestiku ja haljastuse inventeerimise kord“.
Alal kasvavad II, III, IV ja V väärtusklassi kuuluvad puud.
Planeeringulahenduse kohaselt kavandatakse likvideerida kokku 22 haljastuslikku
objekti. Likvideeritavad puud kompenseeritakse asendusistutustega vastavalt
Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011 määrusele nr 17 „Puu raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja
kord“. Kompenseerimiseks vajalik haljastuse ühikute
lõplik arv selgub raieloa menetlemise käigus.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise
algatamist taotles 20. märtsil 2014 registreeritud algatamisettepanekuga Eesti
Energia Aktsiaseltsi esindaja T. Talisainen. Algatamisettepaneku kohaselt
sooviti Kadaka tee 42e ja Kadaka tee 42m kinnistute piiride muutmise teel
moodustada 9 uut krunti: 6 äri- ja tootmismaa, 1 tootmismaa (alajaam), 1 ärimaa
(tankla) ja 1 transpordimaa sihtotstarbega krunt ning määrata ehitusõigus 3-korruseliste
äri- ja tootmishoonete ehitamiseks.
Tallinna Linnaplaneerimise Amet,
Eesti Energia Aktsiaselts ja Optimal Projekt OÜ vahel on 27. augustil 2014
sõlmitud planeeringu koostamise õiguse üleandmise leping nr 3-6/141.
Detailplaneeringu koostamine
algatati Tallinna Linnavalitsuse 10. septembri 2014 korraldusega nr 1312-k „Kadaka tee 42e ja 42m kinnistute
detailplaneeringu koostamise algatamine ja keskkonnamõju strateegilise
hindamise algatamata jätmine Mustamäe linnaosas“. Detailplaneeringu
koostamise eesmärk oli tootmismaa sihtotstarbega Kadaka tee 42e ja 42m
kinnistute piiride muutmise teel moodustada 9 uut krunti: 6 äri- ja tootmismaa,
1 tootmismaa (alajaam), 1 ärimaa (tankla) ja 1 transpordimaa sihtotstarbega
krunt. Äri- ja tootmismaa kruntidele kavandada kuni 3-korruseline hoonestus.
Lisaks anda planeeringus heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsuteede, parkimise
ja tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline lahendus.
Detailplaneeringu koostamise
algatamise teade ilmus ajalehes Postimees 13. septembril 2014, ajalehes Pealinn
22. septembril 2014 ja ajalehes Mustamäe Leht 30. septembril 2014.
Detailplaneeringu eskiislahendusega
sai tutvuda 1.-14. oktoobrini 2014 Mustamäe Linnaosa Valitsuses.
Detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse tutvustamiseks toimus
avalik arutelu 21. oktoobril 2014. Eskiislahendusega tutvumise ning arutelu
toimumise aja ja koha kohta ilmus teade ajalehes Postimees 17. septembril 2014
ja ajalehes Mustamäe Leht 30. septembril 2014.
Arutelul osalesid eskiislahenduse
koostaja, Mustamäe Linnaosa Valitsuse esindaja ning Kadaka tee 42b elanikud A. Liiv
ja V. Veskilt. Kadaka tee 42b (praeguse aadressiga Kivikülvi tn 3) elanikud
soovisid, et detailplaneeringu käigus lahendataks ka Kadaka tee 42b krundi uued
vee- ja kanalisatsioonitrasside asukohad. Samuti tegid Kadaka tee 42b elanikud
ettepaneku bensiinitankla paigutada mujale, lisaks toodi välja probleem, et
vundamendipostide maasse rammimisel võib selline tegevus kahjustada Kadaka tee 42b
hoone konstruktsioone, ning soovisid kaaluda ettepanekut hoonete vundamentide
rajamisel kasutada alternatiivseid meetodeid, mille käigus tekiks vähem pinnase
vibratsiooni. Avalikul arutelul detailplaneeringu eskiislahenduse kohta
esitatud ettepanekutega on detailplaneeringu koostamisel arvestatud ning
tingimused on lisatud detailplaneeringu seletuskirja (ptk 4 punkti 4.3, ptk 5
punkti 5.3, ptk 6 punkti 6.3.3).
Detailplaneeringu koostas Optimal
Projekt OÜ. Detailplaneering on koostatud kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse 31.
oktoobri 2012 määrusega nr 52 „Detailplaneeringu koostamise algatamisettepaneku vorm
ning detailplaneeringu koostamise nõuetega“.
Detailplaneeringule on lisatud Grün-E OÜ koostatud puittaimestiku haljastuslik
hinnang.
Detailplaneeringu koostamise
algatamise korralduses määratud lähteseisukohtadega ja lisanõuetega on
detailplaneeringu koostamisel arvestatud.
Detailplaneeringu koostamisel on
tehtud koostööd kuni 30. juunini 2015 kehtinud Tallinna linna ehitusmääruse
redaktsiooni § 14 lõikes 2 loetletud isikute ja teiste isikutega, kelle õigusi
või kohustusi planeeringu lahendus puudutas, arvamust on küsitud sama määruse §
15 lõikes 3 loetletud isikutelt ja detailplaneering on kooskõlastatud § 15
lõikes 7 loetletud asutustega.
Mustamäe Linnaosa Valitsus,
Mustamäe linnaosa halduskogu (praegune linnaosakogu), Tallinna Transpordiamet,
Tallinna Keskkonnaamet, Tallinna Kommunaalamet, Päästeameti Põhja päästekeskus
ja Kadaka tee 42b (praeguse aadressiga Kivikülvi tn 3) kortermaja omanikud
kooskõlastasid detailplaneeringu lisatingimusi esitamata.
Tallinna Keskkonnaamet märkis
lisaks, et äri- ja tootmishoonete ehitusprojektid kooskõlastada Tallinna
Keskkonnaametiga. Detailplaneeringus on nõudega arvestatud.
AKTSIASELTS TALLINNA VESI, AS
Utilitas Tallinn, Elektrilevi OÜ, AS Gaasivõrgud, Telia Eesti AS ei esitanud
detailplaneeringu lahenduse kohta tingimusi. Tingimused ehitamiseks ning
ehitus- ja tööprojekti koostamiseks on määratud detailplaneeringus nõuetena.
Tallinna Kommunaalameti ja Eesti
Energia Aktsiaseltsi vahel on 21. detsembril 2017 sõlmitud haldusleping nr TKA257,
mille kohaselt tagab huvitatud isik lepingu ja väljastatud ehituslubade alusel
Tallinnas detailplaneeringukohaste avalikult kasutatavate teede (st sõidu- ja
kergliiklustee), tänavavalgustuse ja sademeveekanalisatsiooni väljaehitamise.
Planeerimisseaduse § 132
lõige 6 sätestab, et planeeringu koostamise korraldaja võib detailplaneeringu
kõrvaltingimusena ette näha, et planeeringu koostamise korraldajal on õigus
detailplaneering kehtetuks tunnistada või keelduda planeeringualal ehitusloa
andmisest, kui huvitatud isik ei ole määratud tähtajaks täitnud oma käesoleva
paragrahvi lõike 2 kohaselt võetud kohustusi.
Detailplaneeringu kõrvaltingimusena
nähakse ette, et Tallinna linnal on õigus tunnistada detailplaneering kehtetuks
või keelduda detailplaneeringualal uute ehituslubade andmisest, kui
detailplaneeringust huvitatud isik ei ole Tallinna linna ja huvitatud isiku
vahel 21. detsembril 2017 sõlmitud halduslepingus nr TKA257 määratud tähtajaks
täitnud halduslepinguga planeerimisseaduse § 131 lõike 2 kohaselt võetud
kohustusi. Nimetatud tingimus kehtib ka isikute suhtes, kes omandavad
detailplaneeringu alal asuva kinnisasja pärast detailplaneeringu kehtestamist.
Detailplaneering võeti vastu
Tallinna Linnavalitsuse 21. veebruari 2018 korraldusega nr 253-k „Kadaka tee 42e ja 42m kinnistute
detailplaneeringu vastuvõtmine Mustamäe linnaosas“.
Vastuvõtmise teade ilmus ajalehes
Postimees 27. veebruaril 2018 ja ajalehes Pealinn 5. märtsil 2018.
Avalik väljapanek
Detailplaneeringu avalik väljapanek
toimus 22. märtsist kuni 23. aprillini 2018. Teade avaliku väljapaneku aja ja
koha kohta ilmus ajalehes Postimees 8. märtsil 2018, ajalehes Pealinn 12. märtsil
2018.
Detailplaneeringu avalikust
väljapanekust teavitati huvitatud ja puudutatud isikuid 8. märtsil 2018 kirjaga
nr 1-12/584-6.
Detailplaneeringu avaliku
väljapaneku kestel ei esitatud detailplaneeringule vastuväiteid ega proteste.
Kuni 30. juunini 2015 kehtinud planeerimisseaduse § 23 lg 2 p 1
sätestas, et detailplaneeringu üle ei teostata maavanema järelevalvet, kui
detailplaneering on koostatud vastavuses kehtestatud üldplaneeringuga ja kõigi
avalikul väljapanekul esitatud vastuväidetega on arvestatud. Kadaka tee 42e ja
42m kinnistu detailplaneering ei ole kooskõlas Mustamäe linnaosa
üldplaneeringuga, mistõttu esitati detailplaneering 17. mail 2018 esmakordselt
Rahandusministeeriumile järelevalveks.
Rahandusministeerium märkis oma 15. juuni 2018 kirjas nr 14-11/4113-2, et
detailplaneeringu materjalidest ei selgu, et Kadaka tee 42d (Kivikülvi tn 4),
Kadaka tee 42a ja Tuuliku tee 2 kinnistu omanikke oleks detailplaneeringu
avalikust väljapanekust teavitatud, ning palus kohalikul omavalitsusel
teavitada eelnimetatud kinnistu omanikke, et neil oleks võimalik esitada oma
ettepanekuid ja vastuväited detailplaneeringu lahenduse kohta. Samuti palus
Rahandusministeerium oma kirjas korrigeerida detailplaneeringu joonist AS-03.
Antud märkustega on arvestatud.
Detailplaneeringu avalik arutelu
toimus 5. septembril 2018. Teade detailplaneeringu avalikust arutelust ilmus
ajalehes Postimees 16. augustil 2018, ajalehes Pealinn 27. augustil 2018 ja
Tallinna veebilehel. Huvitatud ja puudutatud isikuid teavitati avaliku arutelu
toimumisest 15. augustil 2018 kirjaga nr 1-12/465.
5. septembril 2018 toimus avalik
arutelu. Avalikul arutelul osalesid detailplaneeringu koostamisest huvitatud
isik, Utilitas Tallinn AS esindaja ja vastuväite esitajad Tuuliku tee 2 ja
Kadaka tee 42a kinnistu omanikud. Avalikule arutelule esitati Kadaka tee 42e ja
42m kinnistu detailplaneeringu soojavarustuse plaan, millel oli näidatud 4 kaugküttetorustiku
trassi varianti, viienda variandina oli gaasitorustiku alternatiivvariant. Vastuväite
esitajad ei nõustunud soojatrassi kavandamisega läbi nende kinnistute. Samas
arutati ka alternatiivvariandina võimalust lahendada probleem gaasitorustiku
näol, millele kinnistute omanikel vastuseisu ei olnud. Avaliku arutelu käigus
kaaluti erinevaid versioone soojatorustiku asukoha lahendamiseks, kuid selles
osas vastuväitest ei loobutud ning vastuväide jäi üles.
Teade avaliku arutelu tulemuste
kohta ilmus ajalehes Postimees 11. septembril 2018, ajalehes Pealinn 17. septembril
2018 ja Tallinna linna veebilehel.
2. oktoobril 2018 esitati
detailplaneering teistkordselt Rahandusministeeriumile heakskiidu saamiseks.
Rahandusministeerium vastas oma 17.
oktoobri 2018 kirjaga nr 14-11/4113-4, et joonis AS-03 ,,Tehnovõrkude
koondplaan“ jääb jätkuvalt ebaselgeks, samuti, et joonisel võiksid olla
märgitud kõik alternatiivsed soojavarustuse lahendused. Lisaks märkis Rahandusministeerium,
et detailplaneeringu seletuskirja peatükis 4.6.2 „Soojavarustus“ käsitletud
alternatiivse soojavarustuse variant 3 kirjelduses on märgitud muu hulgas, et
(tsiteerin): „Oma keelduvates seisukohtades toovad kaasatud kinnistute omanikud
olulise argumendina välja, et kinnistul Kadaka tee 42a juba kasutatakse
kaugkütte asemel gaasikütet“. /…/ „Läbirääkimiste tulemusena saatis Utilitas AS
välja kinnitava e-kirja (lisa nr 8), et kinnistute omanikega jätkatakse
läbirääkimisi projekteerimise staadiumis ning ei välistata seadusega ettenähtud
võimalust sundvalduse seadmiseks avalikku teenust pakkuva võrguettevõtja
poolt.“. Märgime, et kinnisasja avalikes huvides omandamise seaduse (edaspidi KAHOS)
§ 4 lõike 1 punkti 2 kohaselt on kinnisasja omandamine lubatud tehnovõrgu ja -rajatise
ehitamiseks. KAHOSi § 5 lõike 1 kohaselt on kinnisasja sundvõõrandamise ja
sundvalduse seadmise aluseks detailplaneeringu koostamise kohustuse korral
kehtestatud detailplaneering. Seega, kui kohalik omavalitsus asub seisukohale,
et planeeritava ala soojavarustuse tagamiseks tuleb seada puudutatud
kinnistutele sundvaldus või need sundvõõrandada, tuleb selle vajadus
detailplaneeringus ette näha ning planeeringu seletuskirjas seda ka põhjendada.
Lisaks märkis Rahandusministeerium, et detailplaneeringu seletuskirja peatükist
4.6.2 „Soojavarustus“ ning jooniselt AS-06 „Soojavarustuse plaan“ nähtuvalt on
neljandaks soojavarustuse variandiks ette nähtud liitumine Kadaka tee 63 kinnistul
oleva kaugküttetorustikuga, aga detailplaneeringu materjalidest ei selgu, et
Kadaka tee 63 kinnistu omanikku oleks teavitatud planeeringulahendusest, mille
üheks alternatiivse soojavarustuse lahenduse realiseerimiseks on ette nähtud
piiratud asjaõiguse seadmine temale kuuluvale kinnistule. Lisaks märkis
Rahandusministeerium, et kõiki puudutatud isikuid ei ole kaasatud detailplaneeringu
menetlusse ja tegi kohalikule omavalitsusele ettepaneku korraldada uus
detailplaneeringu avalik väljapanek, et luua kõikidele ümberkaudsete kinnistute
omanikele ja teistele võimalikele planeeringulahendusest huvitatud isikutele
võimalus esitada planeeringulahenduse kohta oma ettepanekuid ja vastuväiteid.
Tallinna Linnaplaneerimise Amet
teavitas oma 23. novembri 2018 kirjaga nr 3-1/3400-1 Laki tn 16, Kivikülvi tn 4,
Kadaka tee 42, Kadaka tee 42k, Kadaka tee 42n ja Kadaka tee 63 kinnistute
omanikke, et vastuväidetest tulenevalt
otsustas detailplaneeringust huvitatud isik Eesti Energia Aktsiaselts soojustorustiku
trassi variant 2 kasuks, mis rajatakse Tallinna linnale kuuluvale
transpordimaale. Korrigeeritud detailplaneeringu lahendus on kooskõlastatud 12.
novembril 2018 tehnovõrgu omanikuga AS-iga Utilitas Tallinn.
Tallinna Linnaplaneerimise Amet
teavitas oma 27. novembri 2018 kirjaga nr 3-2/3419 ja nr 3-2/3418 vastuväidete
esitajaid Tuuliku tee 2 ja Kadaka tee 42a kinnistute omanikke, et vastuväidetest tulenevalt otsustas
detailplaneeringust huvitatud isik Eesti Energia Aktsiaselts soojustorustiku
trassi variant 2 kasuks, mis rajatakse Tallinna linnale kuuluvale
transpordimaale. Korrigeeritud detailplaneeringu lahendus on kooskõlastatud 12.
novembril 2018 tehnovõrgu omanikuga AS-iga Utilitas Tallinn. Samuti palus
Tallinna Linnaplaneerimise Amet anda kirjaliku kinnituse vastuväitest loobumise
kohta.
Kadaka
tee 42a ja Tuuliku tee 2 kinnistute omanikud andsid oma kirjalikud kinnitused
vastuväidetest loobumise kohta 1. detsembril 2018 ja 5. detsembril 2018.
Rahandusministeerium andis oma 3. jaanuari
2018 kirjaga nr 14-11/4113-6 heakskiidu detailplaneeringule ning tagastas
planeeringu edasiseks menetlemiseks.
Kuni 30. juunini 2015 kehtinud planeerimisseaduse § 25 lõike 7
punkti 4 kohaselt teavitab kohalik omavalitsus tähtkirjaga Kadaka tee 42e ja
42m kinnistute detailplaneeringu kehtestamisest ühe nädala jooksul Kadaka tee 42a,
Kivikülvi tn 3 (endise aadressiga Kadaka tee 42b), Kadaka tee 42k, Kadaka tee 42j,
Kadaka tee 42f, Laki tn 16, Kivikülvi tn 4, Kadaka tee 42, Kadaka tee 42k,
Kadaka tee 42n, Kadaka tee 63 ja Tuuliku tee 2 kinnistute omanikke.
Ehitusseadustiku ja
planeerimisseaduse rakendamise seaduse § 1 lõike 1
kohaselt menetletakse enne käesoleva seaduse jõustumist algatatud planeeringud
lõpuni, lähtudes seni kehtinud planeerimisseaduses sätestatud nõuetest.
Tallinna linna ehitusmääruse
§ 20 lõike 4 alusel kehtestab linnavolikogu detailplaneeringud juhul, kui
planeeringuala kohta ei ole kehtestatud üldplaneeringut, planeeringuga
soovitakse muuta kehtestatud üldplaneeringut, planeeringuga kavandatakse
linnaehituslikult olulisi muudatusi või planeering koostatakse olulise
keskkonnamõjuga tegevuse kavandamiseks. Muudel juhtudel kehtestab
detailplaneeringu linnavalitsus oma korraldusega. Kuna Kadaka tee 42e ja 42m
kinnistute detailplaneeringuga muudetakse Tallinna Linnavolikogu 22. juuni 2006
otsusega nr 230 kehtestatud „Mustamäe linnaosa üldplaneeringut“,
kuulub detailplaneeringu kehtestamine Tallinna Linnavolikogu pädevusse.
|
|
|
Mihhail Kõlvart
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|