|
Tallinna
Linnavolikogu 24. jaanuari 2019
otsuse nr 9
LISA
|
|
Seletuskiri Tallinna Linnavolikogu otsuse „Punane tn 48a
kinnistu detailplaneeringu kehtestamine Lasnamäe linnaosas“ juurde
|
|
|
|
|
|
|
Tallinna Linnavolikogu otsusega kehtestatakse Lasnamäe
linnaosas asuva 1,24 ha suuruse maa-ala kohta koostatud Punane tn 48a kinnistu detailplaneering,
Skepast&Puhkim OÜ töö nr 2017-0068. Detailplaneeringu koostamise eesmärk on
jagada ärimaa sihtotstarbega Punane tn 48a kinnistu kaheks krundiks ning
määrata ehitusõigus moodustatavale ühiskondlike ehitiste ja elamumaa
sihtotstarbega krundile ühe kuni 3-korruselise sotsiaal- ja päevakeskuse hoone
ehitamiseks ning moodustatavale ärimaa sihtotstarbega krundile olemasoleva 1-korruselise
kaubandus- ja büroohoone järgi. Lisaks on detailplaneeringus määratud üldised
maakasutustingimused ja esitatud heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsude,
parkimise ning tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline lahendus.
Detailplaneeringuga muudetakse
planeeritud maa-ala piires Tallinna Linnavolikogu 21. oktoobri 2010 otsusega nr
238 kehtestatud „Lasnamäe elamualade
üldplaneeringu“ kohane tootmis- ja
laondusettevõtete kõrvalotstarbega ettevõtlusala juhtotstarve planeeritava
maa-ala ulatuses korterelamuala kõrvalotstarbega ettevõtlusalaks (B Ek).
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritud maa-ala asub Lasnamäe
linnaosas Sõjamäe asumis Punase tänava, Plasti tänava, J. Smuuli tee ja
Peterburi tee vahelisel alal.
Planeeritava ala kontaktvöönd on
polüfunktsionaalne piirkond, kus paikneb nii elamu-, äri-, tootmis- kui ka
sotsiaalmaad. Piirkonnal on hea ühistranspordiühendus kesklinna ja Lasnamäe
teiste elamupiirkondadega.
Planeeritud maa-alale jääb ärimaa
sihtotstarbega Punane tn 48a kinnistu, mis kuulub Tallinna linnale. Kinnistu on
Tallinna Ettevõtlusameti valitsemisel. Kinnistul asub kaubandus- ja büroohoone,
kus lisaks turule töötab praegu linnapood LIPO ja osad ruumid on renditud
Sihtasutusele Eesti-Hollandi Heategevusfond. Kinnistu kasutamist on kitsendatud
reaalservituudiga Punane tn 50 ja 52 kinnisasja kasuks, vastav märge on kantud
kinnistusraamatusse.
Juurdepääs kinnistule on Punaselt
tänavalt.
2. Lasnamäe
elamualade üldplaneering ja Lasnamäe elamualade üldplaneeringu muutmise
põhjendused
Tallinna Linnavolikogu 21. oktoobri
2010 otsusega nr 238 kehtestatud „Lasnamäe elamualade
üldplaneeringu“ kohaselt on planeeritavale alale ette
nähtud tootmis- ja laondusettevõtete kõrvalotstarbega ettevõtlusala
juhtotstarve. Alal võivad paikneda vaba aja veetmise, kaubandus-, äri-,
teenindus-, büroo- ja toitlustusettevõtted ja asutused, parklad, haljasalad,
rekreatsioonialad, kõrvalotstarbena keskkonda mittehäiriv (väike)tootmine ja
laondus.
Detailplaneeringus tehakse
ettepanek muuta Lasnamäe elamualade üldplaneeringu kohane tootmis- ja
laondusettevõtete kõrvalotstarbega ettevõtlusala juhtotstarve planeeritava
maa-ala ulatuses korterelamuala kõrvalotstarbega ettevõtlusalaks (B Ek).
Seega võivad alal keskkonda mittehäiriva (väike)tootmise ja laondusettevõtete
asemel paikneda kaubandus-, äri-, teenindus-, toitlustus- ja büroohooned, vaba
aja veetmisega seonduvad ettevõtted, parklad, haljasalad, rekreatsioonialad
ning kõrvalotstarbena kolme või enama korrusega, ühise sissepääsu ja
trepikojaga korruselamud.
Planeerimisseaduse § 142 lõike 1
kohaselt on kehtestatud üldplaneeringu põhilahenduse detailplaneeringuga
muutmine vastava maa-ala üldplaneeringuga määratud maakasutuse juhtotstarbe
ulatuslik muutmine; üldplaneeringuga määratud hoonestuse kõrguspiirangu
ületamine, krundi minimaalsuuruse vähendamine, detailplaneeringukohustuslike
alade ja juhtude muutmine või muu kohaliku omavalitsuse hinnangul oluline või
ulatuslik üldplaneeringu muutmine.
Lasnamäe elamualade üldplaneeringu
koostamisel arvestati ala juhtotstarbe määramisel olemasoleva olukorraga.
Lasnamäe linnaosa on viimastel aastatel olnud pidevas arengus, mille tulemusel
on linnaehituslik olukord muutunud. Arvestades asjaolu, et tegemist on linnale
kuuluva kinnistuga, mille paiknemine väljakujunenud elamupiirkonna läheduses,
kuid siiski teataval määral eraldatud asukohas, üldplaneeringus kavandatud
haljasala kõrval, on sotsiaalkeskuse rajamiseks sobilik, on üldplaneeringu
muutmine põhjendatud.
Korterelamute ala kõrvalotstarbe
määramisega on võimalik kuni 3-korruselise sotsiaal- ja päevakeskuse
(eluruumide ning päevakeskuse ja abivajajate toitlustamise ruumide) ehitamine.
3. Kehtiv
detailplaneering
Planeeritud maa-ala kohta ei ole
varem detailplaneeringut kehtestatud.
4. Detailplaneeringus
kavandatu
Detailplaneeringus on ette nähtud
jagada Punane tn 48a kinnistu kaheks krundiks: ärimaa sihtotstarbega krundiks
positsioon (edaspidi ka pos) 1 ning ühiskondlike ehitiste ja elamumaa
sihtotstarbega krundiks (pos 2).
Krundi positsioon 1 kavandatud
sihtotstarve on ärimaa. Juurdepääs krundile on Punaselt tänavalt. Krundile on
määratud ehitusõigus olemasoleva 1-korruselise kaubandus- ja büroohoone järgi
arvestusega, et ka lahtised katusealused osad võib kinni ehitada.
Krundi positsioon 2 sihtotstarbeks
määratakse 50% ühiskondlike ehitiste ja 50% elamumaa. Krundile on planeeritud
ehitada kuni 3-korruseline sotsiaal- ja päevakeskuse hoone. Krundi
põhjapoolsele osale on planeeritud parkla ning lõunapoolsele osale haljasala
koos sotsiaal- ja päevakeskuse elanike puhke- ja mängualaga, mis jääb
üldplaneeringuga planeeritud haljasala kõrvale. Juurdepääs krundile on Punaselt
tänavalt krundi pos 1 kaudu.
Juurdepääs planeeritud alale on
Punaselt tänavalt.
Parkimislahendus on koostatud,
lähtudes Tallinna Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr 329 kinnitatud „Tallinna parkimise korralduse
arengukavas aastateks 2006-2014“ toodud põhimõtetest.
Krundile positsioon 1 on rajatud 70 parkimiskohaga parkimisala, mis asub
turuhoonest edela ja loode poole. Krundile positsioon 2 on kavandatud parkla 21
parkimiskohaga. Kokku on planeeringuga ette nähtud parkimiskohtade arv krundil
91. Parkimiskohtade arv täpsustatakse planeeritava hoone projekteerimisel.
Planeeringu koostamise käigus ei
ole teostatud dendroloogilist hinnangut. Planeeringualale rajatud haljastus
säilitatakse. Vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011 määrusele nr 17 „Puu raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja
kord“ ei ole vaja raieks luba taotleda alla 8 cm rinnasläbimõõduga
puule.
Planeeritud hoonete
projekteerimisel arvestada Eesti standardit EVS 842:2003 „Ehitise
heliisolatsiooninõuded“. Alates 1. veebruarist 2017 hinnatakse välismüra taset atmosfääriõhu kaitse seaduse
ja keskkonnaministri 16. detsembri 2016 määruse nr 71 „Välisõhus leviva müra normtasemed ja mürataseme mõõtmise,
määramise ja hindamise meetodid“ järgi. Planeeringuga
külgnevate äri- ja tootmismaade juurdepääsud on planeeringualast eemal ning
seetõttu on tekitatav müra planeeringualale minimaalne. Suurtootmist
planeeringuala lähiümbruses ei toimu. Planeeringualast lõunasse jääb
korrastamata haljasala, mis on ka üldplaneeringuga ette nähtud haljasalaks.
Radoonitõrjekeskus OÜ on koostanud
uuringu „Punane tn 48a, Tallinnas radoonitaseme määramine ning
radooniohtlikkuse hinnang pinnasest“. Uuringu järgi on ala normaalse radooniriskiga
piirkonnas, mille piires jääb radooni sisaldus pinnaseõhus piiranguteta
ehitustegevuseks lubatud piiridesse.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise
algatamisettepaneku tegi Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuamet 12. septembril 2016.
Detailplaneeringu koostas Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti tellimusel Skepast&Puhkim OÜ 8. juunil 2017
sõlmitud lepingu nr 3-6/103 alusel.
Detailplaneeringu koostamine algatati ja keskkonnamõju
strateegiline hindamine jäeti algatamata Tallinna Linnavalitsuse 1. märtsi 2017
korraldusega nr 329-k „Punane tn 48a kinnistu
detailplaneeringu koostamise algatamine ja keskkonnamõju strateegilise hindamise
algatamata jätmine Lasnamäe linnaosas“.
Detailplaneeringu koostamine algatati eesmärgil jagada ärimaa sihtotstarbega
Punane tn 48a kinnistu kaheks krundiks ning moodustatavale ühiskondlike
ehitiste ja elamumaa sihtotstarbega krundile määrata ehitusõigus ühe kuni 3-korruselise
sotsiaal- ja päevakeskuse ehitamiseks. Ärimaa sihtotstarbega krundile määrata
ehitusõigus olemasoleva turuhalli järgi. Lisaks on detailplaneeringu koostamise
eesmärk määrata üldised maakasutustingimused ja esitada heakorrastuse, haljastuse,
juurdepääsude, parkimise ning tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline
lahendus.
Detailplaneeringu algatamise teade
ilmus ajalehes Postimees 4. märtsil 2017 ja ajalehes Pealinn 6. märtsil 2017.
Detailplaneeringu eskiislahendusega sai tutvuda Tallinna planeeringute
registris ja 12. juulist kuni 10. augustini 2017 Lasnamäe Linnaosa Valitsuses. Vastavasisuline
teade ilmus ajalehes Pealinn 19. juunil 2017 ja ajalehes Postimees 27. juunil
2017. Lasnamäe Linnaosa Valitsus korraldas 15. augustil 2017 detailplaneeringu
lähteseisukohtade ja eskiislahenduse avaliku arutelu.
Arutelul osalesid Lasnamäe Linnaosa
Valitsuse esindaja, Skepast&Puhkim OÜ projekteerija ja Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti esindaja. Detailplaneeringu eskiisi kohta ei esitatud
kirjalikke ettepanekuid ega vastuväiteid.
Detailplaneeringu on koostanud Skepast&Puhkim
OÜ. Detailplaneering on koostatud, lähtudes Tallinna Linnavalitsuse 1. märtsi 2017
korraldusest nr 329-k „Punane tn 48a kinnistu detailplaneeringu koostamise
algatamine ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine Lasnamäe
linnaosas“. Detailplaneering on kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse 31. oktoobri 2012
määrusega nr 52 „Detailplaneeringu koostamise
algatamisettepaneku vorm ning detailplaneeringu koostamise nõuded“.
Detailplaneeringule on lisatud Radoonitõrjekeskus OÜ koostatud radoonitaseme
uuring.
Vabariigi Valitsuse 17. detsembri
2015 määruse nr 133 „Planeeringute koostamisel koostöö
tegemise kord ja planeeringute kooskõlastamise alused“
§ 3 punktides 10 ja 12 nimetatud asutustega ning Tallinna linna ehitusmääruse
§ 14 lõikes 2 loetletud isikutega on detailplaneeringu koostamisel tehtud
koostööd ja § 15 lõikes 3 loetletud ametitega on detailplaneering
kooskõlastatud.
Lasnamäe Linnaosa Valitsus,
Päästeameti Põhja Päästekeskus, Nõmme Linnaosa Valitsus, Tallinna Sotsiaal- ja
Tervishoiuamet, Tallinna Ettevõtlusamet ja Tallinna Turud kooskõlastasid
detailplaneeringu märkusteta.
Tallinna Keskkonnaamet märkis, et
tuleb tagada väärtusliku olemasoleva kõrghaljastuse säilimine ning säilitatava
kõrghaljastuse juurestiku kaitsealale hoonestusala, teid, parklat ega
tehnovõrke mitte kavandada. Samuti tagada kinnistul kompaktne 15% haljastuse
osakaal, siinjuures ei kuulu haljastuse hulka katuse-, garaa˛ipealne ega
muudmoodi maapinnaga ühendamata haljastus. Ehitusprojekti koosseisus koostada
haljastusprojekt, projekteerimistöödesse kaasata diplomeeritud
maastikuarhitekt. Tallinna Keskkonnaameti märkusi on arvestatud.
Tallinna Kommunaalamet on teinud
lisamärkused seoses sademevee ärajuhtimisega ja tehnovõrkudega, millega on
detailplaneeringus arvestatud.
Tallinna Linnavaraamet palus
detailplaneeringu materjalidele lisada kinnistu valitseja ning Sotsiaal- ja
Tervishoiuameti seisukohad teeservituudi seadmise tingimuste kohta jalgsi
juurdepääsuks krundile pos 1 ja sõidukitega juurdepääsuks krundile pos 2. Nõmme
Linnaosa Valitsus ja Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuamet täiendavaid seisukohti
teeservituudi seadmise tingimuste osas ei esitanud ning kooskõlastasid
detailplaneeringu märkusteta. Teeservituudi seadmise vajadus on lisatud
detailplaneeringu seletuskirja.
Elektrilevi OÜ, Telia Eesti AS, AS
Utilitas Tallinn ja AKTSIASELTS TALLINNA VESI kooskõlastasid detailplaneeringu
lisatingimustel. Tingimused on lisatud detailplaneeringu seletuskirja
arvestamiseks ehitus- ja tööprojektide koostamisel.
Tallinna Linnaplaneerimise Amet
edastas 21. novembril 2017 kirjaga nr 3-2/103-3 detailplaneeringu Harju
Maavalitsusele täiendava koostöö vajaduse määramiseks. Harju Maavalitsus määras
8. detsembri 2017 kirjaga nr 12-4/3225 tingimuse kooskõlastada planeering
Päästeameti Põhja päästekeskusega ning palus edasises menetluses arvestada
Terviseameti Põhja talituse 27. jaanuari 2017 kirjas nr 9.3-4/328 ja
Keskkonnaameti Põhja regiooni 7. veebruari 2017 kirjas nr 6-5/17/1099-2
esitatud märkusi. Detailplaneeringu koostamisel on tehtud täiendavat koostööd
Päästeameti Põhja päästekeskusega, kes on ka planeeringu kooskõlastanud. Samuti
on tehtud täiendavalt koostööd Terviseametiga, kes on detailplaneeringu
kooskõlastanud märkustega. Terviseamet märgib, et hoonestuse rajamisel tuleb
tagada, et siseruumide müratasemed ei ületaks 4. märtsi 2002 määruses nr 42 „Müra normtasemed elu- ja puhkealal, elamutes ning
ühiskasutusega hoonetes ja mürataseme mõõtmise meetodid“
toodud normtasemeid, rakendades vastavaid müravastaseid meetmeid. Terviseameti
esitatud märkusi on arvestatud.
Detailplaneering võeti vastu
Tallinna Linnavolikogu 14. juuni 2018 otsusega nr 96 „Punane tn 48a kinnistu
detailplaneeringu vastuvõtmine Lasnamäe linnaosas“.
Detailplaneeringu koostamise eesmärk oli jagada ärimaa sihtotstarbega Punane tn
48a kinnistu kaheks krundiks ning määrata ehitusõigus moodustatavale
ühiskondlike ehitiste ja elamumaa sihtotstarbega krundile ühe kuni 3-korruselise
sotsiaal- ja päevakeskuse hoone ehitamiseks ning moodustatavale ärimaa
sihtotstarbega krundile olemasoleva 1-korruselise kaubandus- ja büroohoone
järgi. Lisaks on detailplaneeringus määratud üldised maakasutustingimused ja
esitatud heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsude, parkimise ning
tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline lahendus.
Detailplaneeringu vastuvõtmise
teade ilmus ajalehes Postimees 16. juunil 2018 ja ajalehes Pealinn 18. juunil
2018. Detailplaneeringu avalik väljapanek toimus 17. juulist 2018 kuni 16. augustini
2018. Vastavasisuline teade ilmus ajalehes Postimees 29. juunil 2018.
Detailplaneeringu kohta ei esitatud
kirjalikke ettepanekuid ega vastuväiteid.
Detailplaneeringu koostamise käigus
on tehtud koostööd OSAÜHINGUGA PRANKO, Osaühinguga Hexanor, EESTI R.E.I. OÜga,
Aktsiaseltsiga ABT ja AKTSIASELTSIGA KATEKS SISUSTUS. Eelnimetatud firmasid
teavitati detailplaneeringu vastuvõtmisest ja avalikust väljapanekust, mille
kestel oli neil võimalik oma ettepanekuid ja vastuväiteid esitada.
Kuna detailplaneering sisaldab kehtestatud
Lasnamäe elamualade üldplaneeringu muutmise ettepanekut, esitati detailplaneering
planeerimisseaduse § 142 lõike 2 ja Tallinna linna ehitusmääruse § 15 lõike 6
alusel täiendava kooskõlastamise vajaduse määramiseks Harju maavanemale. Vabariigi Valitsuse seaduse
§ 10512 lg 1 kohaselt lõpetati Rahandusministeeriumi valitsemisalas
asuvate maavalitsuste tegevus alates 1. jaanuarist 2018.
Rahandusministeeriumile esitati Punane tn 48a kinnistu detailplaneering
järelevalveks 5. septembri 2018 kirjaga nr LV-1/2297.
Rahandusministeerium, vaadanud
planeeringu läbi, juhtis tähelepanu asjaolule, et kohalikul omavalitsusel tuleb
detailplaneeringu koostamisse kaasata kõik planeerimisseaduse mõistes
puudutatud isikud ning teeb ettepaneku kaasata detailplaneeringu menetlusse
Maa-ameti kui kõrvalasuva Plasti tn 12 kinnistu omaniku.
Detailplaneeringu menetlusse kaasati
kõik planeerimisseaduse mõistes puudutatud isikud ja planeeringu materjalidele
on lisatud Maa-ameti 26. oktoobri 2018 kiri 6-3/18/14302-2, mille kohaselt
Maa-ametil puuduvad vastuväited Punane tn 48a kinnistu detailplaneeringu
lahenduse osas.
Lähtudes planeerimisseaduse § 142
lõikest 5 ja § 90 lõike 2 alusel andis Rahandusministeerium heakskiidu Punane
tn 48a kinnistu detailplaneeringule 18. novembri 2018 kirjaga nr 14-11/6947-4.
Planeerimisseaduse § 139 lõike 6
punkti 4 alusel teavitab kohalik omavalitsus 14 päeva jooksul Plasti tn 8,
Plasti tn 10, Plasti tn 12, Punane tn 42, Punane tn 48, Punane tn 50, Punane tn
52 ja Punane tn 54 kinnistute omanikke.
Tallinna linna ehitusmääruse
§ 20 lõike 4 alusel kehtestab volikogu detailplaneeringud juhul kui
planeeringuala kohta ei ole kehtestatud üldplaneeringut, planeeringuga
soovitakse muuta kehtestatud üldplaneeringut, planeeringuga kavandatakse
linnaehituslikult olulisi muudatusi või planeering koostatakse olulise
keskkonnamõjuga tegevuse kavandamiseks. Muudel juhtudel kehtestab detailplaneeringu
linnavalitsus oma korraldusega.
Kuna detailplaneeringuga muudetakse
planeeritud maa-ala piires Tallinna Linnavolikogu 21. oktoobri 2010 otsusega nr
238 kehtestatud „Lasnamäe elamualade
üldplaneeringu“ kohane tootmis- ja laondusettevõtete
kõrvalotstarbega ettevõtlusala juhtotstarve planeeritava maa-ala ulatuses
korterelamuala kõrvalotstarbega ettevõtlusalaks (B Ek), siis kuulub Punane tn
48a kinnistu detailplaneeringu kehtestamine Tallinna Linnavolikogu pädevusse.
|
|
|
Mihhail Kõlvart
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|