TALLINNA LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
27. juuni
|
2018 nr
|
1042-k
|
|
|
Tallinna Keskkonnaameti tegevuse peale esitatud vaide
läbivaatamine (Tallinn, Tehnika tn 5 korteriühistu)
|
|
|
|
Kohaliku
omavalitsuse korralduse seaduse § 66¹ lg 1, haldusmenetluse
seaduse § 73 lg 1, § 85 p 1 ja 2; § 86 lg 1 alusel ning tulenevalt
vaidemenetluses selgunud asjaoludest
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Vaidemenetluse
asjaolud
19. märtsil 2018 esitas Tallinn, Tehnika tn 5 korteriühistu (edaspidi
ka Korteriühistu Tehnika 5 või korteriühistu või KÜ)
Tallinna Keskkonnaametile (edaspidi ka keskkonnaamet) taotluse loa
saamiseks kahe Tehnika tn 5 kinnistul kasvava puu raieks.
5. aprillil 2018 käisid keskkonnaameti töötajad Tehnika tn 5
kinnistul kasvavaid puid hindamas.
10. aprillil 2018 väljastas keskkonnaamet raieloa nr 29880
saare raieks ja hoolduslõikusloa nr 30042 vahtra hoolduslõikuseks.
Keskkonnaameti spetsialistide hinnangul ei ole vahtrapuu ohtlik ja seega selle
raie ei ole põhjendatud.
10. mail 2018 esitas KÜ hoolduslõikusloa peale vaide, milles
taotleb hoolduslõikusloa asendamist raieloaga, sest peab kinnistul kasvavat
vahtrat ohtlikuks. KÜ põhjendas vaiet asjaoluga, et puud vaatamas käinud
arboristid (Arborest OÜ, Arbormen OÜ ja OK Acer OÜ) kinnitasid, et vaher vajab
raiet, mitte hoolduslõikust.
15. mail 2018 saatis keskkonnaamet korteriühistule kirja, milles
paluti otsustamise lihtsustamiseks ametile saata vähemalt üks (soovitatavalt
rohkem) ühistu nimetatud firma (Arborest OÜ, Arbormen OÜ ja OK Acer OÜ)
kutsetunnistusega arboristi koostatud kirjalik riskianalüüs kõnealusele
vahtrale. Samuti paluti saata fotod harudevahelisest lõhest ja selle ulatusest.
25. mail 2018 saatis korteriühistu keskkonnaametile KÜ juhatuse
selgituse vahtra ohtlikkuse kohta, 5 fotot vahtrast ja Erko Soolmanni
(Metsahaldur OÜ) poolt 23. mail 2018 koostatud Tehnika tn 5 raieloa
seletuskirja. Seletuskirja kohaselt on kõnealune vaher ohtlik mitmele ümbritsevale
elu- ja abihoonele ning kogu kõrvalasuvale parklale. Tekkinud on reaalne
kahjustuse oht ümberkaudsete inimeste varale ja halvemal juhul ka elule ning
tervisele. Nimelt on vaher selgelt oma liigile omase bioloogilise vanuse
kõrgeas ning seetõttu igasugustele ümbritsevatele looduslikele ja tehislikele
häiringutele eriti vastuvõtlik. Puu ohtlikku seisundit aga karmistab veelgi
asjaolu, et puu on väga suurte mõõtmetega (läbimõõt üle 1 meetri, kõrgus üle 20
meetri) ning puu on selgelt kaldu umbes 50-60 kraadise nurga all parkla ja
hoonete suunas. Lisaks on puu võra kogukas, tuultele eriti vastuvõtlik ning
tüve hargnemise kohas (u 6,5 meetri juures) on puule kasvanud jässakas ja suure
läbimõõduga külgharu. Viimase läheduses, kohe peaharu kõrval, on suure
läbimõõduga radiaalne lõhe, mis on ka mädanike poolt nakatunud. E. Soolmanni
hinnangul võib antud kohas tekkida haru murdumine ka mitte väga suure tormi
korral, sest nii haru kui ka tüvi ise on tugevas kaldes. Vahtrale on kasvuea
jooksul tehtud juurekaelast kuni võra hargnemiskohani pidevalt ka okste
kärpimist ja lõikust. Seda on võimalik näha oksakühmude ja -lõhede kaudu.
Lõhesid on aga rohkearvuliselt ja kuna lõikus on tehtud kohe puidu servapinnalt
tõenäoliselt ilma kaitsevahendeid kasutamata, siis on mädanik levinud ka puidu
siseossa. Kuna puude ümber on parkla ning väga mitmed hooned, siis on väga suur
tõenäosus, et ka puude juurestik on erinevatel aegadel kaeve- ja ehitustööde
käigus läbi raiutud ning seetõttu kannatada saanud. Teada on asjaolu, et 2017.
aasta septembris vahetati välja lõhkenud veetrass Sügise tn 6 ja Tehnika tn 5
majade vahelisel alal. Niivõrd koguka puu toestamine ei ole sellises olukorras
tulemuslik, sest puu on tugeva kalde all, äärmiselt raske ning juurestik
kahjustada saanud. Ka võra kärpimine eakal puul häiringuterikkas keskkonnas on
ohtlik nii puu edasisele tervisele kui ka inimeste varale ja tervisele. Jämeda
külgharu lõikus suurendaks hargnemiskohas olevat puulõhet veelgi, põhjustaks
mädanikku ning tõenäoliselt muutuks puu ja selle võra raskuskese selliselt, et
selle kompenseerimiseks ei piisa ka kõige paremast toestusest. Lisaks
elimineeritaks selliselt puule väga oluline ja suure kaaluga fotosünteesiv osa
võrast. Kokkuvõtvalt märkis E. Soolmann, et asukohalist ohtlikkust, sanitaarset
seisundit, puu vanust, võra karakteristikat ning välispinnal avalduvaid lõhesid
arvesse võttes tuleb vaher määrata arboristide poolt likvideerimisele.
29. mail 2018 edastas OK Acer OÜ arborist Aarne Oad keskkonnaametile
e-kirja teel oma arvamuse Tehnika tn 5 kinnistul kasvava vahtra seisukorra
kohta, mille OK Acer OÜ oli 18. aprillil 2018 saatnud korteriühistule, kuid
mille KÜ jättis keskkonnaametile edastamata. Arborist nõustus oma kirjas, et
puu on suur ja võimas, hoonele üsna lähedal ning oksad ulatuvad vastu hooneid.
Samuti langeb puult lehti ja oksaraage. Vahtrapuud üle vaadates hindas arborist
puu seisukorra väga heaks, mistõttu ei pea ta võimalikuks puud ohtlikuks
määrata ning seda ei pea ilmtingimata raiuma. Arborist pakkus välja vahtrale
ainult hoolduslõikuse, mis sisaldab kuivade, ristuvate ja vales suunas
kasvavate okste eemaldamist, samuti ka kergemat harvenduslõikust. Arborist
lisas, et kindlasti tuleks lühendada oksi, mis on maja fassaadidele lähedal või
vastu seda. Oksi tuleks eemaldada sobivast harunemiskohast, jälgides oksa
läbimõõtu. Maksimaalne, mida lõigata võiks, on kuni 10 cm, parem, kui oleks
lõigatava oksa läbimõõt 5 cm. Suuri tüveharusid lõikuse käigus ei eemaldata.
Tallinna Keskkonnaamet edastas 19. juunil 2018 Tallinna
Linnavalitsusele oma selgitused raieloa andmisest keeldumise kohta. Amet on seisukohal,
et Tehnika tn 5 kinnistul kasvava vahtra raie ei ole põhjendatud. Vahtra lõhede
ja võimalike mädanikega seotud riske saab ameti hinnangul maandada võra
vähendamise ja sidumise kaudu. Kui vähendada puu võra massi, jõuab tugivöö puud
üleval hoida. Seega leidub puu raiele keskkonda vähem koormavaid alternatiive
(puu hoolduslõikus ja tugivööga sidumine), mis vähendab puu ohtlikkust ja
võimaldab puul edasi kasvada. Puu raie on põhjendatud üksnes siis kui tegemist
on perspektiivitu ja haige puuga või puu kasvab sobimatus kohas. Asjaolu, et
vaher kasvab väikses sisehoovis, ei tähenda, et puu on kasvukohta sobimatu.
Puud peavadki hoovis kasvama, sh ka väikestes hoovides. Hoonete valgustingimusi
saab parandada puu hoolduslõikuse kaudu. Asjaolu, et puu on vana, ei ole samuti
aluseks raieloa väljastamisele. Vanemad puud võivad olla turvalisemad kui
nooremad, sest puu tüve suur läbimõõt tagab puu parema püsivuse. Keskkonnaamet
ei pea Erko Soolmanni koostatud raieloa seletuskirja usutavaks. Igast küljest
piiratud hooviala ei ole „tuultele avatud“. Silelõikusi, mis oleksid vahtrat
väidetavalt suurel määral kahjustanud, ei märganud ükski kolmest ameti spetsialistist,
kes puud hindamas käisid. Majadevaheline veetrass, kus tehti kaevetöid, asub
vahtrast ca 8-9 meetri kaugusel ja võimalik juurte kahjustamine nii kaugel
tüvest ei mõjuta puu püsivust ning ei muuda puud murdumisohtlikuks. 7. juunil
2018 teostas ameti metsavaht-dendroloog vahtrale resistograafuuringu, mis
näitas, et puu juurekael ja tüve allosa on terved ning vahtra murdumine
tavaoludes ei ole tõenäoline.
2. Korteriühistu Tehnika
5 vaie
19. juunil 2018 edastas Tallinna Keskkonnaamet Tallinna
Linnavalitsusele Korteriühistu Tehnika 5 (edaspidi ka vaide esitaja),
keda esindab juhatuse liige Eduard Neeme, vaide, milles palub Keskkonnaametil
veelkord läbi vaadata Tehnika tn 5 asuva vahtra raieloa taotluse, arvestades
tegelikku kohapealset olukorda ja asendada hoolduslõikusluba nr 30042
raieloaga.
Vaide esitaja sõnul kasvab vaher Tehnika 3 ja 5 ja Sügise 4 ja
6 ehk nelja maja kinnistupiiril ja täidab kogu nelja maja taevalaotuse ning
ohustab ja kahjustab otseselt nelja kortermaja. Raieloast keeldumine paneb
nelja kortermaja elanikud ka edaspidi raskesse, kurnavasse ja ahistavasse
olukorda, sest lisaks otsesele ohule (u 7 m kõrgusel on ohtlik ja silmaganähtav
suur harudevaheline lõhe) mis murdumisel ohustab inimesi ja eluhooneid, võtab
ülisuur puuvõra kitsas hoovis ka kogu valguse mis on inimesele elamiseks
ülioluline. Vaide esitaja sõnul kasvab puu Tehnika tn 5 ülikitsas hoovis,
mitte avaras üldkasutatavas pargis. Majaelanikud on väga rohelise mõttelaadiga
ja armastavad loodust, aga niivõrd kitsastes tingimustes on puu kasvanud
ohtlikult suureks. Puu vägisi säilitamine tekitaks vaid pingeid ja kestvat
muret. Lisaks kaasneks suure riskifaktoriga puu turvalisemaks muutmisega suured
rahalised kulutused (harud on vaja siduda/toestada spetsiaalsete rihmadega). Vaide
esitaja sõnul ei saa sellise koormuse talumist panna eraisikute kanda.
Majaelanikud on veendumusel, et puu raiumine on halbadest otsustest parim
lahendus. Puu säilitamine spetsiaalseid erivahendeid kasutades oleks otsene
eraisiku kurnamine ja rahapõletamine. Probleemi teadlik edasilükkamine ja
inimeste ning nende vara ohtu seadmine ei ole mõistlik ega põhjendatud.
Lähtudes haldusmenetluse seaduse (edaspidi ka HMS) § 40
lg-st 1 ja § 83 lg-st 2 anti vaide esitajale võimalus kasutada õigust olla ära
kuulatud. Vaide esitaja esindaja selgitas 20. juuni 2018 telefonivestluses, et keskkonnaameti
nõue saata ametile otsustamise lihtsustamiseks ühe või enama kutsetunnistusega
arboristi koostatud kirjalik riskianalüüs kõnealusele vahtrale, oli korteriühistu
jaoks äärmiselt koormav. Tegemist on 2017. aastal asutatud korteriühistuga,
millel puuduvad rahalised vahendid kutseliste arboristide teenuse tellimiseks.
Korteriühistu juhatuse liikme sõnul võeti mitu hinnapakkumist. Arboristi
kirjaliku hinnangu hind oli ligikaudu 600 eurot. Eeltoodust tulenevalt tellis
korteriühistu hinnangu Metsahaldur OÜlt, kes koostas raieloa seletuskirja
mõistliku hinnaga. Ühistu ei näe põhjust kahelda Metsahaldur OÜ metsamajanduse
juhi Erko Soolmanni hinnangus, mille kohaselt puu on inimeste elule, tervisele
ja varale ohtlik. Puu ohtlikkus on silmaga tuvastatav isegi tavainimesele. Keskkonnaamet
omalt poolt ei ole tellinud ühtegi erapooletut eksperthinnangut, lähtudes ainult
oma ametnike vaatlusest ning arborist Aarne Oadi e-kirjas antud mitteametlikust
hinnangust.
3. Tallinna
Linnavalitsuse seisukohad vaide läbivaatamisel
Tallinna haldusterritooriumil
reguleerib puude raieks ja hoolduslõikuseks lubade väljastamist Tallinna
Linnavolikogu 19. mai 2011 määrus nr 17 „Puu
raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja kord“ (edaspidi
kord). Korra § 7 lg 1 p 1 kohaselt on raieluba õigustatud taotlema puu kasvukoha
kinnistu omanik või tema volitatud isik.
Korra § 8 lõike 1 järgi vaatab amet
taotluse läbi, kontrollib selle põhjendatust ja vajadusel tellib
dendroloogilise hinnangu. Amet vaatas taotluse läbi ning otsustas, et
põhjendatud on raieloa väljastamine üksnes saarele, vahtra raie ei ole
põhjendatud, kuna riske saab maandada puu võra vähendamise ja tüve
tugisidumisega.
Dendroloogilist hinnangut ei ole
amet tellinud. Samas on menetluses esitatud OK Acer OÜ arboristi Aarne Oadi 29.
mai 2018 arvamus ja Metsahaldur OÜ esindaja Erko Soolmanni 23. mai 2018 arvamus
vahtra säilitamise kohta vastandlikud. Puudub vastava eriteadmisega
spetsialistide ühtne põhjendatud seisukoht, kas puu on murdumisohtlik ja tuleks
likvideerida, või tagab puu ohutuse hoolduslõikus ja võra sidumine.
Korra § 10 lõike 2 kohaselt
märgitakse taotluse osalisel rahuldamisel keeldumise põhjendused raieloale.
Keskkonnaameti 10. aprillil 2018 väljastatud raieloal nr 29880 on raieloa
andmise taotluse osalist keeldumist põhjendatud järgmiselt: „Taotluses küsitud
vahtra raie ei ole hetkel põhjendatud. Puule väljastatakse hoolduslõikusluba.“
Sellist üldsõnalist lauset ei saa lugeda korrektseks keeldumise põhjenduseks. Samuti
ei vabasta hoolduslõikusloa andmine ametit raieloast keeldumise põhjendamise
kohustusest. Raieloa andmisest keeldumise alused on nimetatud korra § 12 lõikes
1. Antud juhul ei ole märgitud raieloale ühtegi sisulist põhjendust, miks
keelduti vahtrale raieluba andmast.
Samuti pole põhjendatud raieloa
asemel hoolduslõikusloa väljastamine, kuna hoolduslõikusluba pole haldusakti
adressaat taotlenud ega andnud nõusolekut raieloa asendamiseks
hoolduslõikusloaga. Hoolduslõikusloas on amet andnud juhised üldiseks
hooldus-korrastuslõikuseks ja võra harvendamiseks. 19. juuni 2018 kirjas nr 1-2/691-2 on aga amet asunud seisukohale, et „Vahtra lõhede ja
võimalike mädanikega seotud riske saab maandada võra vähendamise ja sidumise
kaudu. Kui vähendada puu võra massi, jõuab tugivöö puud üleval hoida.“ Seega
selgub, et puu ohutuks säilitamiseks on vaja kasutusele võtta enam meetmeid kui
seda on kirjeldatud hoolduslõikusloas. Selgusetuks jääb, millise haldusakti
alusel peaks ühistu võra sidumise lisakohustust täitma.
Haldusakti põhjendamine on üheks
olulisemaks haldusakti vorminõudeks. Haldusmenetluse seaduse (edaspidi ka HMS)
§ 56 lg 2 kohaselt tuleb haldusakti põhjenduses märkida haldusakti andmise
faktiline ja õiguslik alus. Haldusakti põhjendamisel tuleb faktilised asjaolud
siduda õigusnormi koosseisuga, mis vastab tuvastatud asjaoludele. HMS § 56 lg 3
järgi tuleb kaalutlusõiguse alusel antud haldusakti põhjendustes märkida
kaalutlused, millest haldusorgan on haldusakti andmisel lähtunud. Mida
ulatuslikum on halduse kaalutlusõigus ning keerukam õiguslik ja faktiline
olukord, seda põhjalikum peab olema haldusakti põhjendus. Haldusakti
põhjendusest peab selguma, et selle andja on arvestanud kõiki olulisi
asjaolusid ja huve ning et kaalumine on toimunud ratsionaalselt.
Kohtupraktikas on korduvalt
rõhutatud haldusakti põhjendamise kohustuse olulisust. Tegemist on üldise
nõudega, mis peab tagama põhiseaduse §-s 15 sätestatud kaebeõiguse reaalse
teostamise võimaluse (Riigikohtu otsus asjas nr 3-3-1-14-00). Eraldi on kohus rõhutanud, et kaalumisele tuleb
võtta kõik menetluses esitatud asjassepuutuvad väited ja seisukohad. Kui
menetlusosaliste poolt esitatud seisukohad jäetakse arvestamata, siis tuleb
seda põhjendada (Riigikohtu otsus asjas nr 3-3-1-39-07).
Juhul kui haldusorgan ei teosta kaalutlusõigust, on lähtunud sobimatutest või
ebaõigetest kaalutlustest või jätnud mõne olulise asjaolu tähelepanuta, võib
olla tegemist olulise kaalutlusveaga (Riigikohtu otsus asjas nr 3-3-1-72-13).
Linnavalitsusele vaide edastamisel
lisatud selgituses on keskkonnaamet ka ise möönnud, et kõnealuse vahtra näol on
tegemist ohtliku puuga, pidades samas vahtra raiumisele keskkonda vähem
koormavaks alternatiiviks hoolduslõikusega puu massi vähendamist selliselt, et
tugivöö jõuaks puud üleval hoida. Paraku on keskkonaamet kaalumata jätnud muud
aspektid peale keskkonnasäästlikkuse. Näiteks selle, kui palju ressursse peavad
kinnistu omanikud panustama võimaliku murdumise ohuga puu hooldamiseks ja
toestamiseks ning seda, kas see võib olla isikute jaoks ebamõistlikult koormav.
Ühistu esindaja Eduard Neeme sõnul on vastavalt hinnapakkumisele puu võra
sidumise maksumus minimaalselt 600 eurot, millele lisandub spetsiaalse rihma
hind, u 120 eurot jooksev meeter. Seega põhjustaks puu turvalisemaks muutmine
väikese liikmete arvuga ühistule arvestatavaid kulusid.
Samuti ei ole keskkonnaamet
kaalunud, kas puu ohtlikkuse vähendamine ja edasi kasvamise võimaldamine kaalub
üles ohu kinnistul liikuvate inimeste elule ja tervisele ning nende varale, kuigi
vaide esitaja on vaides välja toonud põhjused, miks ühistu hinnangul on vaher
ohtlik ja mil viisil see halvendab elanike elukeskkonda.
Raieloa menetlemisel tuleb kaaluda
ühelt poolt looduskeskkonna säilitamise ning teiselt poolt erahuvi puu
raiumiseks, mis võib seonduda raieloa objektiks olevast puust tingitud
mõjutustega kinnistu omanikele. Erahuvi võib õigustada ka sellise puu raiumist,
mida oleks võimalik erimeetmetega säilitada, kui puu on ohtlik või puust
tulenevad negatiivsed mõjutused raieloa taotluse esitanud isiku huvidele. Õiguskantsler
on 19. oktoobri 2015 seisukohas nr 6-4/150476/1504559 märkinud, et kuigi määrus
sätestab ka raieloa andmisest keeldumise alused, peab Tallinna Keskkonnaamet
võtma seejuures arvesse ka proportsionaalsuse põhimõtet ning võib keelduda loa
andmisest üksnes juhul, kui selleks on ülekaalukas põhjus.
Kaalumissituatsioonis ei ole
haldusorgani ülesandeks üksnes võrrelda erinevaid huve ja selgitada välja neist
kaalukamad, vaid haldusorgani ülesandeks on ka tasakaalustada erinevaid
kaalukaid huve (Riigikohtu otsus asjas nr 3-3-1-52-13
p 31). Antud juhul ei ole amet kaalutlusotsuse tegemisel jälginud kõiki olulisi
asjaolusid.
Lisaks tõsiasjale, et keskkonnaamet
on lähtunud ainult keskkonnaaspektist ning ei ole kaalunud muid olulist
tähtsust omavaid asjaolusid ning keskkonnaameti 10. aprilli 2018 osaline
raieloa andmisest keeldumine on täielikult põhjendamata, ei ole keskkonnaamet
järginud ka HMS-s sätestatud vaidemenetluse läbi viimise korda ja tähtaegu.
HMS § 78 sätestab, et kui vaie ei
vasta nõuetele, aitab haldusorgan puudused kõrvaldada või annab isikule
10-päevase tähtaja puuduste kõrvaldamiseks. Vaie esitati 10. mail 2018. Keskkonnaamet
saatis 15. mail 2018 korteriühistule kirja, milles ei olnud viidatud puudustele
vaides ega antud ka vastamiseks tähtaega. Kirjas paluti otsuse tegemise lihtsustamiseks
ametile edastada kutsetunnistusega arboristi koostatud kirjalik riskianalüüs
kõnealusele vahtrale. Vaide esitaja saatis täiendavad materjalid
keskkonnaametile 25. mail 2018.
HMS §-st 80 tulenevalt, juhul kui
haldusakti andnud haldusorgan ise vaiet ei rahulda, edastatakse vaie koos
vajalike dokumentidega vaide saamisest alates seitsme päeva jooksul
haldusorganile, kes teostab haldusakti andnud või toimingu sooritanud
haldusorgani üle teenistuslikku järelevalvet. Keskkonnaamet edastas vaide
linnavalitsusele alles 19. juunil 2018.
4. Vahetult enne asja
otsustamist ilmnenud asjaolud
Linna sisekontrolöri teenistus,
mõistes olukorra tõsidust, valmistas vaideotsuse linnavalitsusele otsustamiseks
ette kiirkorras, algatades kooskõlastamismenetluse dokumendihaldusprogrammis
Postipoiss 21. juunil 2018, eesmärgiga esitada vaideotsuse eelnõu 27. juunil
2018 toimuvale linnavalitsuse istungile otsustamiseks. Vaide esitaja saatis 26.
juunil 2018 e-kirja, milles teatas, et 22. juunil 2018 murdis tormituul
vaidlusaluse vahtrapuu. Murdunud puu suur haru lömastas Tehnika tn 3 kinnistul
väikeehitise ja kahjustada sai Sügise tn 4 terrass. Murdunud haruga sai pihta
üks sõiduauto ja mootorratas. Vaide esitaja sõnul likvideeris Päästeamet esmase
ohu. Kahjud on hindamisel. Vaide esitaja rõhutas, et jätkuvalt on püsti puu
teine haru, millest tuleneb ülisuur oht Sügise tn 6 elamule. Selgus, et
keskkonnaameti peaspetsialistide poolt terveks ja ohutuks tunnistatud puu on
tegelikult seest mäda ja õõnes. Vaide esitaja edastas e-kirja lisadena kaks
fotot murdunud vahtrapuust, millelt on näha puu haru murdumisest kuuri katusele
tekitatud kahju, samuti tõsiasi, et püsti seisev puuharu on seest mädanenud.
Vaide esitaja rõhutab, et edasise kahju vältimiseks on viivitamatult vaja
raiuda veel püsti olev vahtra põhitüvi.
5. Arvestades punktis
3 ja 4 esitatud seisukohti ja põhjendusi rahuldada Korteriühistu Tehnika 5 vaie
Tallinna Keskkonnaameti tegevuse peale. Tallinna Keskkonnaametil anda
viivitamatult välja raieluba Tehnika tn 5 asuva vahtra raiumiseks.
6. Tallinna
Keskkonnaameti juhatajal tagada edaspidi vaiete menetlemine vastavalt seaduses
sätestatud nõuetele.
7. Tallinna
Linnakantseleil teha korraldus teatavaks Korteriühistule Tehnika 5 ja Tallinna Keskkonnaametile.
8. Isikul, kelle vaie
jäi rahuldamata või kelle õigusi vaidemenetluses rikuti, on õigus pöörduda
halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud tingimustel ja korras, s.o 30 päeva
jooksul alates korralduse teatavakstegemisest, kaebusega Tallinna
Halduskohtusse (Pärnu mnt 7, 15082 Tallinn).
|
|
|
|
Taavi Aas
|
Linnapea
|
Toomas Sepp
|
|
Linnasekretär
|
|