|
Tallinna
Linnavolikogu 22. märtsi 2018
otsuse nr 37
LISA
|
|
Seletuskiri Tallinna
Linnavolikogu otsuse „Pae tn 16 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
kehtestamine Lasnamäe linnaosas“ juurde
|
|
|
|
|
|
|
Tallinna Linnavolikogu otsusega kehtestatakse Lasnamäe linnaosas
asuva 1,16 ha suuruse maa-ala kohta koostatud Pae tn 16 kinnistu ja lähiala
detailplaneering, Linnaruumi OÜ töö nr 09/12. Detailplaneeringu koostamise
eesmärk on moodustada Pae tn 16 kinnistust, Pae tänav T8 kinnistust ja
reformimata riigimaast kokku üksteist elamumaa sihtotstarbega krunti, üks
ärimaa sihtotstarbega krunt ja kolm transpordimaa sihtotstarbega krunti.
Reformimata riigimaast moodustatav üks elamumaakrunt ja üks ärimaakrunt on ilma
ehitusõiguseta ajutised krundid liitmiseks väljaspool planeeringuala paiknevate
Pae tn 12 ja Pae tn 14 maaüksustega. Ülejäänud elamumaa sihtotstarbega
kruntidele määratakse ehitusõigus kokku viie kuni 3 maapealse ja 1 maa-aluse korrusega
mitme korteriga elamu ehitamiseks, viie olemasoleva hoone ümberehitamiseks ja
laiendamiseks pereelamuks ning kuni kaheteistkümne abihoone ehitamiseks ja ühe
abihoone ümberehitamiseks ning transpordimaa sihtotstarbega kruntidele
määratakse ehitusõigus olemasoleva majaka ja ühe abihoone järgi.
Detailplaneeringuga muudetakse planeeritud
maa-ala piires Tallinna Linnavolikogu 21. oktoobri 2010 otsusega nr 238
kehtestatud „Lasnamäe elamualade
üldplaneeringu“ kohane maakasutuse juhtotstarve
liiklusmaast korterelamute alaks.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritud maa-ala asub Lasnamäe
linnaosas Peterburi tee, Pae tänava, Kiive tänava ja Väike-Paala tänava
vahelises kvartalis.
Planeeritud alal paikneb
transpordimaa sihtotstarbega Pae tn 16 kinnistu, mille omanik on OÜ Kodukolde
Kinnisvara, ja transpordimaa sihtotstarbega Pae tänav T8 kinnistu, mille omanik
on Tallinna linn.
Lisaks jääb planeeritud alale
jätkuvalt riigi omandis olev maatükk, osa Tallinna linnale kuuluvast transpordimaa
sihtotstarbega Pae tänav T1 kinnistust ja ribad Tallinna linnale kuuluvast
üldkasutatava maa sihtotstarbega Pae tn 18a kinnistust.
Pae tn 16 kinnistu on hoonestatud.
Krundil asub Tallinna Lõuna tuletorn ehk nn Punane majakas ja majaka teenindamiseks
rajatud abihooned. Tallinna Lõuna tuletorn on kultuuriministri 18. augusti 1997
määrusega nr 55 „Kultuurimälestiseks tunnistamine“
tunnistatud arhitektuurimälestiseks. Mälestise kaitsevöönd on krunt.
Osa planeeritud alast jääb Tallinna
Linnavolikogu 16. aprilli 2009 otsusega nr 77 kehtestatud teemaplaneeringus „Kõrghoonete paiknemine Tallinnas“
määratud Lasnamäe majakate sektorite sihti. Tegemist on laevaliikluse
koordineerimisest tuleneva piirangualaga, mis peab jääma vabaks.
Planeeritud alal kasvab
kõrghaljastus. Juurdepääs planeeritud alale on Pae tänavalt läbi jätkuvalt
riigi omandis oleva maatüki.
2. Lasnamäe
elamualade üldplaneering ja Lasnamäe elamualade üldplaneeringu muutmise
põhjendused
Tallinna Linnavolikogu 21. oktoobri
2010 otsusega nr 238 kehtestatud „Lasnamäe elamualade
üldplaneeringu“ kohaselt on planeeritud ala maakasutuse juhtotstarve
liiklusmaa, mis on liiklemiseks ja transpordiks kasutatav ala koos ohutuse
tagamiseks ja selle maa korrashoiuks vajalike ehitiste aluse ning neid ehitisi
teenindava maaga. Alal võivad paikneda teed, äriotstarbeta, avalikult
kasutatavad parkimisehitised, sh parklad, raudteed, lennujaam,
navigatsiooniseadmed, köistee, trammitee ja nendega ehitus- või toimimisviisi
poolest sarnane tee või muu raudteest erineva ehitusega rööbastee.
Detailplaneeringus tehakse
ettepanek muuta Lasnamäe elamualade üldplaneeringu kohase liiklusmaa
maakasutuse juhtotstarve planeeritud maa-ala ulatuses korterelamute alaks. Alal
võivad paikneda kolme või enama korrusega korterelamud ning väikesed
lähipiirkonda teenindavad kaubanduse, äri-, teeninduse, lastehoiu ja vabaaja
harrastusega seonduvad ettevõtted ja asutused, samuti parkimisalad, rohealad,
mängu- ja spordiväljakud jms. Lasnamäe linnaosa vanemates ehituspiirkondades on
tavapärane, et korterelamute alal paiknevad ka mõned väikeelamud.
Kuni 30. juunini 2015 kehtinud planeerimisseaduse § 9 lõike 7 kohaselt on
kehtestatud üldplaneeringu põhilahenduse detailplaneeringuga muutmine vastava
maa-ala üldplaneeringus määratud maakasutuse juhtotstarbe ulatuslik muutmine,
üldplaneeringus määratud hoonestuse kõrguspiirangu ületamine või muu kohaliku
omavalitsuse hinnangul oluline või ulatuslik üldplaneeringu muutmine. Sama
seaduse § 8 lõige 31 sätestab, et maakasutuse juhtotstarve on
üldplaneeringuga määratav territooriumi kasutamise valdav otstarve, mis annab
kogu määratletud piirkonnale või kvartalile edaspidise maakasutuse põhisuunad.
Lasnamäe elamualade üldplaneeringu
koostamisel arvestati ala juhtotstarbe määramisel olemasoleva olukorraga -
kinnistul paikneb Tallinna Lõuna tuletorn ja selle teenindamiseks rajatud
abihooned. Praegu on ala korrastamata ja enamik hooneid seisab kasutuseta. Pae tn
16 kinnistut ümbritsevad Pae tänava poolt valdavalt elamukrundid ning Peterburi
tee poolt äri- ja tootmismaa krundid.
Korterelamute ala määramisega on
võimalik kinnistul paiknevad väikesemahulised Tallinna Lõuna tuletorni
kaitsetsoonis asuvad hooned rekonstrueerida vastavalt muinsuskaitse
eritingimustele ning ehitada ülejäänud väärtusetute ja lagunenud hoonete
asemele sobiliku suurusega korterelamud, säilitades kinnistul paikneva
kõrghaljastuse.
3. Kehtiv
detailplaneering
Planeeritud maa-ala kohta ei ole
varem detailplaneeringut kehtestatud.
4. Detailplaneeringus kavandatu
Detailplaneeringus on ette nähtud
Pae tn 16 kinnistust, Pae tänav T8 kinnistust ja reformimata riigimaast
moodustada kokku üksteist elamumaa sihtotstarbega krunti, üks ärimaa
sihtotstarbega krunt ja kolm transpordimaa sihtotstarbega krunti. Reformimata
riigimaast moodustatav üks elamumaakrunt ja üks ärimaakrunt on ilma ehitusõiguseta
ajutised krundid liitmiseks väljaspool planeeringuala paiknevate Pae tn 12 ja
Pae tn 14 maaüksustega. Ülejäänud elamumaa sihtotstarbega kruntidele määratakse
ehitusõigus. Hoonestustiheduseks on kavandatud 0,62 ja haljastuse osakaal 49%.
Lisaks on Pae tn 18a
üldkasutatavast maast ette nähtud kuni 2,2 m laiuse maariba eraldamine positsioon
(edaspidi pos) 8 ja pos 9 kruntidele liitmiseks. See on vajalik selleks, et
oleks võimalik rajada piirdeaed ümber krundi selliselt, et olemasolevad
rekonstrueeritavad hooned jäävad aia sisse ning neid hooneid oleks võimalik
hooldada ja korrashoiutöid teostada oma krundil. Krundil pos 8 asuva hoone sein
jääb ca 4 m ulatuses ühtima krundi piiriga.
Detailplaneeringus kavandatud
ehitusõigus kruntide kaupa:
- krundile pos 1 suurusega 865 m2 määratakse
ehitusõigus olemasoleva hoone ümberehitamiseks pereelamuks ja kuni kahe
abihoone ehitamiseks;
- krundile pos 2 suurusega 458 m2 määratakse
ehitusõigus olemasoleva hoone ümberehitamiseks üksikelamuks ja ühe abihoone
ehitamiseks;
- krundile pos 3 suurusega 655 m2 määratakse
ehitusõigus ühe kuni 3 maapealse ja 1 maa-aluse korrusega viie korteriga
korterelamu ja abihoone ehitamiseks;
- krundile pos 4 suurusega 751 m2 määratakse
ehitusõigus ühe kuni 3 maapealse ja 1 maa-aluse korrusega kuni kuue korteriga
korterelamu ja ühe abihoone ehitamiseks;
- krundile pos 5 suurusega 847 m2 määratakse
ehitusõigus ühe kuni 3 maapealse ja 1 maa-aluse korrusega kuni kuue korteriga
korterelamu ja ühe abihoone ehitamiseks;
- krundile pos 6 suurusega 824 m2 määratakse
ehitusõigus ühe kuni 3 maapealse ja 1 maa-aluse korrusega kuni kuue korteriga
korterelamu ja ühe abihoone ehitamiseks;
- krundile pos 7 suurusega 917 m2 määratakse
ehitusõigus ühe kuni 3 maapealse ja 1 maa-aluse korrusega kuni kuue korteriga
korterelamu ja ühe abihoone ehitamiseks;
- krundile pos 8 suurusega 545 m2 määratakse
ehitusõigus olemasoleva hoone ümberehitamiseks üksikelamuks ja ühe abihoone
ehitamiseks;
- krundile pos 9 suurusega 804 m2 määratakse
ehitusõigus olemasoleva hoone ümberehitamiseks pereelamuks ja kuni kahe
abihoone ehitamiseks;
- krundile pos 10 suurusega 772 m2 määratakse
ehitusõigus olemasoleva hoone ümberehitamiseks pereelamuks, olemasoleva keldri
ümberehitamiseks ja ühe uue abihoone ehitamiseks;
- krundi pos 11 suurusega 324 m2 sihtotstarve on
transpordimaa ja sellele määratakse ehitusõigus olemasoleva majaka järgi;
- krunt pos 12 suurusega 1982 m2 on transpordimaa
sihtotstarbega krunt, millele määratakse ehitusõigus olemasoleva abihoone
järgi;
- krunt pos 13 suurusega 859 m2 on ehitusõiguseta
transpordimaa sihtotstarbega krunt;
- krunt pos 14 suurusega 174 m2 on ehitusõiguseta
krunt liitmiseks Pae tn 14 elamumaa sihtotstarbega kinnistuga;
- krunt pos 15 suurusega 273 m2 on ehitusõiguseta
krunt liitmiseks Pae tn 12 ärimaa sihtotstarbega kinnistuga.
Juurdepääs planeeritud alale on Pae
tänavalt.
Parkimislahendus on koostatud,
lähtudes Tallinna Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr 329 kinnitatud „Tallinna parkimise korralduse
arengukavas aastateks 2006-2014“ toodud põhimõtetest. Vahevööndi
normi alusel tuleb planeeritud alal ette näha kokku 59 parkimiskohta. Kokku on
planeeritud alale kavandatud 90 parkimiskohta.
Planeeringualale koostas
dendroloogilise hinnangu dendroloog O. Abner. Alal kasvab II, III, IV ja V väärtusklassi
kuuluvaid puid. Planeeritud alalt likvideeritakse üks II väärtusklassi, 17 III väärtusklassi,
17 IV väärtusklassi ja 54 V väärtusklassi kuuluvat puud. Lisaks likvideeritakse
põõsad ja muu vähevääruslik haljastus. Likvideeritavad puud kompenseeritakse
asendusistutusega vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011 määrusele nr 17
„Puu raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise
tingimused ja kord“. Arvutuste kohaselt on asendusistutuste arv 1034
haljastuse ühikut. Arvutatud asendusistutuste hulk on esialgne ja see võib
lahenduse täpsustumisel järgnevates projekteerimisstaadiumides muutuda. Lõplik
kompenseerimiseks vajalik haljastuse ühikute arv saadakse raieloa menetlemisel
pärast ehitusloa väljastamist.
OÜ Hendrikson & Ko on koostanud
keskkonnaseisundi hinnangu. Hinnangust selgub, et kinnistu üldine seisukord on
hea ja reostuse jälgi alalt ei leitud. Lähtudes eeltoodust, ei ole mahukamate
reostusuuringute teostamine vajalik.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise
algatamisettepaneku tegi OÜ Kodukolde Kinnisvara 27. augustil 2012.
Tallinna Linnavolikogu 29. mai 2014
otsusega nr 90 „Tallinna üldplaneeringute
ülevaatamise aruande kinnitamine ning informatsioon üld- ja teemaplaneeringute
muutmisettepanekutest“ kinnitati Tallinna üldplaneeringute
ülevaatamise aruanne ning võeti teadmiseks selles esitatud informatsioon üld-
ja teemaplaneeringute muutmisettepanekute kohta. Eelnevalt nimetatud otsuse
lisa punktis 5 on loetletud linnaosade üldplaneeringute muutmise vajadus ning
punktis 5.10 on nimetatud Pae tn 16 kinnistu osas maakasutuse juhtotstarbe
muutmine liiklusalast korterelamute alaks.
Tallinna Linnaplaneerimise Ameti,
Linnaruumi OÜ ja OÜ Kodukolde Kinnisvara vahel on 6. augustil 2014 sõlmitud
planeeringu koostamise õiguse üleandmise leping nr 3-6/129.
Detailplaneeringu koostamine
algatati Tallinna Linnavalitsuse 14. jaanuari 2015 korraldusega nr 18-k „Pae tn 16 kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu koostamise algatamine ja keskkonnamõju strateegilise
hindamise algatamata jätmine Lasnamäe linnaosas“. Detailplaneeringu
koostamine algatati eesmärgil jagada Pae tn 16 kinnistu üheksaks elamumaa
sihtotstarbega krundiks ja üheks transpordimaa sihtotstarbega krundiks,
moodustada reformimata riigimaast transpordimaa sihtotstarbega krunt ning
määrata elamumaa sihtotstarbega kruntidele ehitusõigus viie olemasoleva hoone
rekonstrueerimiseks üksikelamuks ja viie kuni 3-korruselise korterelamu
ehitamiseks.
Detailplaneeringu algatamise teade
ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 17. jaanuaril 2015 ja ajalehes Pealinn 26. jaanuaril
2015. Detailplaneeringu eskiislahenduse ja lähteseisukohtadega sai tutvuda 29. jaanuarist
kuni 4. veebruarini 2015. Vastav teade ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 23. jaanuaril
2015 ja ajalehes Pealinn 2. veebruaril 2015. Lasnamäe Linnaosa Valitsus
korraldas 5. veebruaril 2015 detailplaneeringu lähteseisukohtade ja
eskiislahenduse avaliku arutelu.
Arutelul osalesid Lasnamäe Linnaosa
Valitsuse esindajad, detailplaneeringu koostaja ja Pae tn 12 kinnistu omanike
esindaja M. Mägi. Arutelul käsitleti liikluse, haljastuse, välispiirete ja
majakale eraldi kinnistu moodustamise vajadusega seonduvaid küsimusi.
Detailplaneeringu on koostanud
Linnaruumi OÜ. Detailplaneering on koostatud, lähtudes Tallinna Linnavalitsuse
14. jaanuari 2015 korraldusest nr 18-k „Pae tn 16 kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu koostamise algatamine ja keskkonnamõju strateegilise
hindamise algatamata jätmine Lasnamäe linnaosas“. Detailplaneering on kooskõlas
Tallinna Linnavalitsuse 31. oktoobri 2012 määrusega nr 52 „Detailplaneeringu koostamise algatamisettepaneku vorm
ning detailplaneeringu koostamise nõuded“. Detailplaneeringule on
lisatud dendroloog O. Abneri koostatud haljastuslik hinnang ja OÜ Hendrikson &
Ko koostatud keskkonnaseisundi hinnang.
Tallinna linna ehitusmääruse
§ 14 lõikes 2 loetletud isikutega on detailplaneeringu koostamisel tehtud
koostööd ja § 15 lõikes 3 loetletud ametitega on detailplaneering kooskõlastatud.
Tallinna Transpordiamet, Veeteede
Amet, Maa-amet, Tallinna Kultuuriväärtuste Amet (praegu Tallinna Linnaplaneerimise
Ameti muinsuskaitse osakond), Muinsuskaitseamet, Tallinna Kommunaalamet,
Tallinna Keskkonnaamet, Lasnamäe linnaosa halduskogu, Lasnamäe Linnaosa
Valitsus, Päästeameti Põhja päästekeskus ja Pae tn 10, Pae tn 12, Pae tn 14,
Pae tn 16 kinnistute omanikud detailplaneeringut kooskõlastades märkusi ei
esitanud.
Detailplaneeringu koostamise käigus
on tehtud koostööd Pae tn 8 ja Peterburi tee 19 // 21 // Väike-Paala tn 1a
kinnistu omanikega, kuid vastust ei ole saadud. Koostöö käigus teavitati
kinnistu omanikke detailplaneeringu vastuvõtmisest ja avalikust väljapanekust,
mille kestel oli neil võimalik oma ettepanekuid ja vastuväiteid esitada.
Väike-Paala tn 3 kinnistu valitseja
Maaeluministeerium teavitas, et Väike-Paala tn 3 kinnistu antakse üle Riigi
Kinnisvara Aktsiaseltsile, mistõttu on lisatud Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsi
seisukoht. Riigi Kinnisvara Aktsiaselts nõustus detailplaneeringu lahendusega.
Tallinna Linnavaraamet (edaspidi linnavaraamet)
kooskõlastas detailplaneeringu. Lisaks märkis linnavaraamet, et krunt pos 13 taotletakse
munitsipaalomandisse pärast detailplaneeringu vastuvõtmist. Detailplaneeringukohane
krunt pos 13 on munitsipaalomandisse antud Harju maavanema 26. juuli 2016
korraldusega nr 1907-k ja maaüksus aadressiga Pae tänav T8 on kinnistatud 26. oktoobril
2016. Krundile pos 13 planeeritud avalike teede ja tehnovõrkude valmisehitamiseks
on sõlmitud 16. augustil 2016 teede ja tehnovõrkude valmisehitamise leping.
Linnavaraamet märkis, et
planeeritud kruntide pos 1a, 14 ja 15 erastamiseks tuleb Pae tn 12, Pae tn 14
ja Pae tn 16 kinnisasjade omanikel esitada Tallinna Linnavaraametile taotlused
reformimata maa liitmiseks piirneva kinnisasjaga enne detailplaneeringu
kehtestamist. Vastavad taotlused on linnavaraametile esitatud 22. mail 2017.
Linnavaraamet pidas vajalikuks, et
kõikidele ajutistele kruntidele tuleb määrata maa kasutamise sihtotstarve, mis
on krundil, mille juurde nad liidetakse.
Nõudega on detailplaneeringus
arvestatud.
Linnavaraamet juhtis tähelepanu, et
Pae tn 18a maaüksus on munitsipaalomandis sotsiaalmaa sihtotstarbega, mistõttu
tuleb maareformi seaduse § 25 lg 3 alusel küsida maa sihtotstarbe muutmiseks ja
võõrandamiseks keskkonnaministri luba. Seletuskirjas tuleb eraldi tuua välja
ajutiste kruntide pos 8b ja 9b moodustamise põhjendused. Lisaks juhtis
linnavaraamet tähelepanu, et keskkonnaministri loal toimub sihtotstarbe
muutmine ja võõrandamine pärast detailplaneeringu kehtestamist ning linnamaa
võõrandamise otsustuspädevus on Tallinna Linnavolikogul ja toimingutega seotud
kulud tasub taotleja.
Detailplaneeringu seletuskirja on
vastavalt täiendatud. Keskkonnaministri loal toimub maa sihtotstarbe muutmine
ja võõrandamine pärast detailplaneeringu kehtestamist.
Linnavaraamet pidas vajalikuks, et
krundile pos 12 planeeritud juurdepääsu avaliku kasutamise tagamiseks on
otstarbekas sõlmida isikliku kasutusõiguse seadmise leping kinnisasja omanikuga
pärast detailplaneeringu vastuvõtmist ja enne detailplaneeringu kehtestamist.
Ülesanne anti detailplaneeringu
vastuvõtmise korralduse punktis 3 ja vastav leping on sõlmitud.
Tallinna Linnavaraamet ja Lasnamäe
Linnaosa Valitsus ei nõustunud kruntidele pos 4 ja pos 7 planeeritud
kergliiklustee avalikuks kasutamiseks määramisega, kuivõrd neil teedel puudub
ühendus avalikult kasutatavate teedega. Tallinna Linnavaraamet tegi ettepaneku
detailplaneeringu edasisel menetlemisel kaaluda krunte pos 4 ja pos 7 läbivate
kergliiklusteede otstarbekust ja vajalikkust.
Tallinna Linnaplaneerimise Amet pidas
otstarbekaks kergliiklusteede avalikuks kasutamiseks määramist kaaluda pärast
detailplaneeringu avaliku väljapaneku tulemuste selgumist.
Elektrilevi OÜ, AS Eesti Telekom (praegu
Telia Eesti AS) ja AKTSIASELTS TALLINNA VESI kooskõlastasid detailplaneeringu
lisatingimustel. Tingimused on lisatud detailplaneeringu seletuskirja
arvestamiseks ehitus- ja tööprojektide koostamisel.
Aktsiaselts Tallinna Küte (praegu
AS Utilitas Tallinn) kooskõlastas detailplaneeringu märkustega:
- planeeringus on ette nähtud liitumine gaasivõrguga, mis on
vastuolus Tallinna Linnavolikogu 27. mai 2004 määrusega nr 19 „Tallinna
kaugküttepiirkonna piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise tingimused
ja kord, kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna kooskõlastamine
ja soojusettevõtja arenduskohustus“ (kehtis kuni 26.05.2017);
- üksikute objektide soojusvarustuse projekteerimiseks
taotleda AS-ilt Tallinna Küte konkreetsed tehnilised tingimused.
Tingimused on lisatud
detailplaneeringu seletuskirja arvestamiseks ehitus- ja tööprojektide
koostamisel. Gaasi võib kasutada vaid tehnoloogilisteks vajadusteks.
Kuna detailplaneering sisaldab
kehtestatud Tallinna üldplaneeringu muutmise ettepanekut, esitati
detailplaneering kuni 30. juunini 2015 kehtinud planeerimisseaduse § 17 lõike 3
punkti 2 ja Tallinna linna ehitusmääruse § 15 lõike 6 alusel täiendava
kooskõlastamise vajaduse määramiseks Harju maavanemale.
Harju maavanem, vaadanud planeeringu
läbi, juhtis tähelepanu asjaolule, et kohalikul omavalitsusel tuleb
detailplaneeringu koostamisse kaasata kõik planeerimisseaduse mõistes
puudutatud isikud ja planeeringu materjalidele tuleb lisada Keskkonnaameti 15. oktoobri
2014 kiri nr HRJ 6-8/14/21003-2 kui oluline menetlusdokument.
Detailplaneeringu menetlusse kaasati
kõik planeerimisseaduse mõistes puudutatud isikud ja planeeringu materjalidele
on lisatud Keskkonnaameti 15. oktoobri 2014 kiri nr HRJ 6-8/14/21003-2.
Kuni 30. juunini 2015 kehtinud planeerimisseaduse
§ 17 lõike 3 punkti 2 alusel ei pidanud maavanem vajalikuks määrata Pae tn 16
kinnistu detailplaneeringule kooskõlastusi teiste kohalike omavalitsuste või
riigiasutustega.
Detailplaneering võeti vastu
Tallinna Linnavalitsuse 9. novembri 2016 korraldusega nr 1681-k „Pae tn 16 kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu vastuvõtmine Lasnamäe linnaosas“. Detailplaneeringu
koostamise eesmärk oli Pae tn 16 kinnistust, Pae tänav T8 kinnistust ja
reformimata riigimaast moodustada kokku üksteist elamumaa sihtotstarbega
krunti, üks ärimaa sihtotstarbega krunt ja kolm transpordimaa sihtotstarbega
krunti. Reformimata riigimaast moodustatav üks elamumaa krunt ja üks ärimaa krunt
on ilma ehitusõiguseta ajutised krundid liitmiseks väljaspool planeeringuala
paiknevate Pae tn 12 ja Pae tn 14 maaüksustega. Ülejäänud elamumaa
sihtotstarbega kruntidele määratakse ehitusõigus kokku viie kuni 3 maapealse
korrusega mitme korteriga elamu ehitamiseks, viie olemasoleva hoone
ümberehitamiseks ja laiendamiseks pereelamuks ning kuni kaheteistkümne abihoone
ehitamiseks ja ühe abihoone ümberehitamiseks ning transpordimaa sihtotstarbega
kruntidele määratakse ehitusõigus olemasoleva majaka ja ühe abihoone järgi.
Nimetatud korralduse punktiga 4 määrati
Tallinna Linnavaraametile ülesanne sõlmida enne detailplaneeringu kehtestamist detailplaneeringus
krundile pos 12 planeeritud juurdepääsutee avaliku kasutamise tagamiseks leping
tasuta ja tähtajatu isikliku kasutusõiguse seadmiseks Tallinna linna kasuks.
Detailplaneeringu vastuvõtmise
teade ilmus ajalehes Postimees 12. novembril 2016 ja ajalehes Pealinn 21. novembril
2016.
Avalik väljapanek
Detailplaneeringu avalik väljapanek
toimus 8. detsembrist 2016 kuni 9. jaanuarini 2017. Teade avaliku väljapaneku
aja ja koha kohta ilmus ajalehes Postimees 29. novembril 2016 ja ajalehes
Pealinn 5. detsembril 2016.
Detailplaneeringu avaliku
väljapaneku kestel 16. detsembril 2016 esitas detailplaneeringu kohta vastuväiteid
sisaldava pöördumise Korteriühistu Kiive 6 (praegu Tallinn, Lasnamäe linnaosa,
Kiive tn 6 korteriühistu), edaspidi Korteriühistu Kiive 6.
Korteriühistu Kiive 6 oli vastu
jalakäijate läbipääsu kavandamisele läbi Kiive tn 6 kinnistu ja palus
planeeringulahendust korrigeerida selliselt, et Kiive tn 6 kinnistu piirile ei
nähtaks ette väravat ega kavandataks jalakäijate liikumist Kiive tn 6
kinnistul.
Amet vastas vastuväiteid
sisaldavale pöördumisele 31. jaanuari 2017 kirjaga nr 3-2/16/1088-6. Amet
selgitas, et Pae tn 16 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu lahendus on
koostatud Pae tn 16 ja Pae tänav T8 kinnistute kohta. Kiive tn 6 kinnistu ei
ole kaasatud planeeringualasse, seega ei kavandata kõnealuse planeeringuga
jalakäijate liikumist Kiive tn 6 kinnistule. Detailplaneeringuga nähakse ette
perspektiivne võimalus liikumiseks läbi Pae tn 16 kinnistu, kui ümbritsevate
kinnistute arendus- ja ehitustegevus peaks kaasa tooma vajaduse vastavate
liikumissuundade järele. Kiive tn 6 kinnistule saab avaliku kasutusega
liikumisteed ette näha vaid kokkuleppel kinnistu omanikega. Tulenevalt
eeltoodust ei nähta Pae tn 16 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu lahendusega
ette kitsendusi ega kohustusi Kiive tn 6 kinnistu osas ning
planeeringulahenduse muutmine ei ole põhjendatud.
Teade
avaliku väljapaneku tulemusi tutvustava avaliku arutelu toimumise aja ja koha
kohta ilmus ajalehes Postimees 1. veebruaril 2017 ja ajalehes Pealinn 6. veebruaril
2017.
Detailplaneeringu
avaliku väljapaneku tulemusi tutvustav arutelu toimus 15. veebruaril 2017
Lasnamäe Linnaosa Valitsuses. Arutelust võtsid osa Lasnamäe Linnaosa Valitsuse
ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti esindajad ning planeeringu koostaja.
Vastuväite esitaja avaliku väljapaneku arutelul ei osalenud.
Teade detailplaneeringu avaliku
arutelu tulemuste kohta ilmus ajalehes Postimees 3. märtsil 2017 ja ajalehes
Pealinn 20. märtsil 2017.
Pärast
detailplaneeringu avalikku väljapanekut 8. märtsil 2017 esitas oma
seisukoha jalakäijate läbipääsude kavandamise kohta naaberkinnistute piiridele
Pae tn 16 kinnistu omanik OÜ Kodukolde Kinnisvara, teavitades, et ei soovi
läbipääse kruntide pos 3 ja pos 4 ning pos 7 ja pos 8 vahele.
Amet vastas OÜ-le Kodukolde
Kinnisvara 6. aprilli 2017 kirjaga nr 3-2/1088-8. Tulenevalt nii Pae tn 16
kinnistu omaniku kui ka Korteriühistu Kiive 6 esitatud vastuväitest loobus amet
nõudest kavandada avaliku kasutusega jalgtee krundile pos 7, kuid palus avaliku
kasutusega jalgtee näha ette krundile pos 4 ning määrata avalik kasutus krundil
pos 12 asuva tee osas ringistatult. OÜ Kodukolde Kinnisvara kooskõlastas
planeeringulahenduse 6. aprillil 2017.
Korteriühistule Kiive 6 esitati
tutvumiseks korrigeeritud planeeringulahendus 17. aprilli 2017 kirjaga nr 3-2/16/1088-9.
Kirjas selgitas amet, et on täiendavalt kaalunud Korteriühistu Kiive 6
vastuväidet ja planeeringust huvitatud isiku selgitusi ning jõudnud
seisukohale, et loobub nõudest kavandada avalikult kasutatav jalgtee krundile
pos 7. Korteriühistu Kiive 6, tutvunud korrigeeritud planeeringulahendusega, loobus
oma vastuväitest 29. novembril 2017 esitatud kirjaga.
27. juunil 2017 andis keskkonnaminister
käskkirjaga nr 1-2/17/674 loa Harju maavanema 5. aprilli 2012 korraldusega nr 1-1/568-k
Tallinna munitsipaalomandisse antud Pae tn 18a kinnistu (kinnistusregistriosa
nr 26337901, katastritunnus 78403:315:0235, pindala 3364 m2, sihtotstarve
üldkasutatav maa) ligikaudu 60 m2 suuruse osa sihtotstarbe muutmiseks
elamumaaks ja võõrandamiseks.
16. augustil 2016 sõlmitud
halduslepinguga nr TKA118 võttis OÜ Kodukolde Kinnisvara kohustuse tagada oma
vahendite arvelt detailplaneeringukohaste avalikult kasutatavate teede, (st
sõidu-, kõnni- ja kergliiklusteed), üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse
ja sademeveekanalisatsiooni valmisehitamise skeemil märgitud alal ja ulatuses.
22. juunil 2017 sõlmiti halduslepingu nr TKA118 lisa 2 ja 3, milles lepiti
kokku, et OÜ Kodukolde Kinnisvara tagab lepingu ja väljastatud ehituslubade
alusel Tallinnas detailplaneeringukohaste avalikult kasutatavate teede (st
sõidu-, kõnni- ja kergliiklustee), üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse ja
sademeveekanalisatsiooni (edaspidi kõik koos rajatis) ehitamise
detailplaneeringu teede ja tehnovõrkude valmisehitamise skeemidel (lisa 1 ja 3)
märgitud alal ja ulatuses.
Planeerimisseaduse § 132 lõige 6
sätestab, et planeeringu koostamise korraldaja võib detailplaneeringu
kõrvaltingimusena ette näha, et planeeringu koostamise korraldajal on õigus
detailplaneering kehtetuks tunnistada või keelduda planeeringualal ehitusloa
andmisest, kui huvitatud isik ei ole määratud tähtajaks täitnud oma käesoleva
paragrahvi lõike 2 kohaselt võetud kohustusi.
Detailplaneeringu kõrvaltingimusena
nähakse ette, et Tallinna linnal on õigus tunnistada detailplaneering kehtetuks
või keelduda detailplaneeringualal uute ehituslubade andmisest, kui
detailplaneeringust huvitatud isik ei ole Tallinna linna ja huvitatud isiku
vahel 16. augustil 2016 sõlmitud halduslepingus nr TKA118 ning 22. juunil 2017 sõlmitud
halduslepingu nr TKA118 lisades 2 ja 3 määratud tähtajaks täitnud
halduslepinguga planeerimisseaduse § 131 lõike 2 kohaselt võetud kohustusi.
Nimetatud tingimus kehtib ka isikute suhtes, kes omandavad detailplaneeringu
alal asuva kinnisasja pärast detailplaneeringu kehtestamist.
Tallinna Linnavalitsuse 16. augusti
2017 korralduse nr 1191-k „Pae tn 16 kinnisasjale Tallinna
linna kasuks isikliku kasutusõiguse seadmise taotlemine ning isiklikule
kasutusõigusele valitseja määramine“ alusel taotleti Pae tn 16 kinnistu ja lähiala detailplaneeringust
tulenevalt Pae tn 16 kinnisasjale Tallinna linna kasuks tasuta ja tähtajatu
isikliku kasutusõiguse (isikliku kasutusõiguse ala on kinnisasja 9588 m2
suurune osa) seadmist Pae tn 16 kinnisasjale ehitatavate teede avaliku
kasutamise tagamiseks. Nimetatud korralduse alusel on sõlmitud vastavasisuline
leping 5. septembril 2017.
Kuna detailplaneering sisaldab
Tallinna Linnavolikogu 21. oktoobri 2010 otsusega nr 238 kehtestatud „Lasnamäe elamualade
üldplaneeringu“ kohase maakasutuse juhtotstarbe muutmise ettepanekut
liiklusmaast korterelamute alaks, esitati detailplaneering Tallinna
Linnavalitsuse 9. novembri 2017 kirjaga nr LV-12997 Harju maavanemale kuni 30. juunini
2015 kehtinud planeerimisseaduse § 23 lõike 3 punkti 3 kohaseks nõusoleku
saamiseks ning § 23 lõike 6 kohaseks järelevalveks ja heakskiidu saamiseks.
Lähtudes planeerimisseaduse § 23
lõike 3 punktist 3, nõustus Harju maavanem kehtiva Lasnamäe elamualade
üldplaneeringu muutmisega ja andis 1. detsembri 2017 kirjaga nr 6-7/3143
planeerimisseaduse § 23 lõike 6 alusel heakskiidu Pae tn 16 kinnistu ja lähiala
detailplaneeringule ning tagastas planeeringu kohalikule omavalitsusele
kehtestamise üle otsustamiseks.
Kuni 30. juunini 2015 kehtinud
planeerimisseaduse § 25 lõike 7 punkti 4 alusel teavitab kohalik omavalitsus
tähtkirjaga Pae tn 8, Pae tn 10, Pae tn 12, Pae tn 14, Peterburi tee 23 //
Väike-Paala tn 1, Peterburi tee 19 // 21 // Väike-Paala tn 1a ja Väike-Paala tn
3 kinnistute omanikke, Korteriühistut Kiive 4 (praegu Tallinn, Lasnamäe
linnaosa, Kiive tn 4 korteriühistu), Korteriühistut Kiive 6 (praegu Tallinn,
Lasnamäe linnaosa, Kiive tn 6 korteriühistu), Korteriühistut Kiive 8 (praegu
Tallinn, Lasnamäe linnaosa, Kiive tn 8 korteriühistu) ja Maa-ametit.
Ehitusseadustiku ja
planeerimisseaduse rakendamise seaduse § 1 lõike 1 kohaselt
menetletakse enne käesoleva seaduse jõustumist algatatud planeeringud lõpuni,
lähtudes seni kehtinud planeerimisseaduses sätestatud nõuetest.
Tallinna linna ehitusmääruse
§ 20 lõike 4 alusel kehtestab volikogu detailplaneeringud juhul, kui
planeeringuala kohta ei ole kehtestatud üldplaneeringut, planeeringuga
soovitakse muuta kehtestatud üldplaneeringut, planeeringuga kavandatakse
linnaehituslikult olulisi muudatusi või planeering koostatakse olulise
keskkonnamõjuga tegevuse kavandamiseks. Muudel juhtudel kehtestab
detailplaneeringu linnavalitsus oma korraldusega.
Kuna detailplaneeringuga muudetakse
planeeritud maa-ala piires Tallinna Linnavolikogu 21. oktoobri 2010 otsusega nr
238 kehtestatud „Lasnamäe elamualade
üldplaneeringu“ kohane maakasutuse juhtotstarve liiklusmaast
korterelamute alaks, siis kuulub Pae tn 16 kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kehtestamine Tallinna Linnavolikogu pädevusse.
|
|
|
Mihhail Kõlvart
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|