1. Kanda
Tallinna innovaatiliste lahenduste teekaardile järgmised objektid.
A. Lähiperspektiivis
realiseeritavad objektid:
1. jalgrataste
kasutamisvõimaluste arendamine;
2. kogukondlik
linnapõllumajandus;
3. meretramm;
4. nutilahendused
Tallinna elanikele ja külalistele;
5. Vabaduse väljaku teise
etapi väljaehitamine;
6. õhus leviv vaba
internet.
B. Keskpikas
perspektiivis realiseeritavad objektid:
7. isesõitvate autode
pilootprojekt;
8. kergliiklusteede
arendamine;
9. kesklinna ja sadamate
sidumine kõnniteede ja kergliiklusteedega.
C. Pikemas
perspektiivis realiseeritavad objektid:
10. Rail Balticu ja
Ülemiste ühistranspordisõlme arendamine;
11. Tallinna-Helsingi
tunnel.
2. Tallinna
innovatsiooniliste lahenduste teekaardi objektide nimekiri on suunanäitaja
konkreetsete rahastamisotsuste kavandamisel.
3. Teekaardile kantud
objektide eesmärk, sisu ja eeldatav tulemus on toodud käesoleva otsuse lisas
„Tallinna innovaatiliste lahenduste teekaardi objektide sisukirjeldused“.
4. Tallinna Linnavalitsusel arvestada Tallinna innovaatiliste
lahenduste teekaardi nimekirja kantud objektidega linna arengu kavandamisel
ning linnaeelarve ja teiste linna arengudokumentide koostamisel. Teekaardile
kantud objektide nimekiri vaadatakse Tallinna Linnavolikogus üle kord kolme
aasta jooksul.
5. Tallinna Linnavalitsusel töötada välja
tegevusplaanid teekaardi objektide elluviimiseks koos vajalike eelarvete ja
ajakavadega. Objektide elluviimisesse kaasata võimaluse korral ettevõtteid,
organisatsioone ja kolmanda sektori organisatsioone.
6. Lähiperspektiivis realiseeritavate objektide maksumus ja
ajakava töötada välja ja esitada Tallinna Linnavolikogule kuue kuu ning
keskpikas ja pikemas perspektiivis realiseeritavate objektide ligikaudne
maksumus ja ajakava kaheteistkümne kuu jooksul käesoleva otsuse vastuvõtmisest.
7. Otsust on võimalik
vaidlustada Tallinna Halduskohtus (Pärnu mnt 7, 15082 Tallinn) 30 päeva jooksul
arvates otsuse teatavakstegemisest.
|
|
|
|
Kalev Kallo
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|
|
Tallinna
Linnavolikogu 19. mai 2016
otsuse nr 84
LISA
|
|
Tallinna innovaatiliste lahenduste teekaardi objektide
sisukirjeldused
|
|
|
|
|
|
|
A. Lähiperspektiivis
realiseeritavad objektid
1. Jalgrataste
kasutamisvõimaluste arendamine
Eesmärk on edendada jalgsi ja
kergliiklusvahenditega liikumise võimalusi Tallinnas.
Objekt on kantud teekaardile
ideekonkursi tulemuse, linna arengudokumentide „Strateegia „Tallinn 2030““ ja „Tallinna
keskkonnakaitse arengukava 2013-2018“ põhjal vastuvõetud tegevuskavade alusel
ning lähtudes „Tallinna positiivsest programmist 2014-2018“.
Objekt on otseselt seotud teekaardi
objektidega nr 8 „kergliiklusteede arendamine“ ja nr 9 „kesklinna ja sadamate
sidumine kõnniteede ja kergliiklusteedega“.
Tulemuseks on linnaruumi muutumine
inimkesksemaks, inimeste tervisliku käitumise harjumuste kasv, autostumise ja
saaste vähenemine. Objekt seostub Tallinna kui rohelise pealinna ideega.
2. Kogukondlik
linnapõllumajandus
Eesmärk on parandada Tallinna
elanike heaolu ja luua isetegemise võimalusi pakkuvat, rohelist, uutmoodi linnaruumi.
Objekt on kantud teekaardile ideekonkursi
tulemuse põhjal.
Tulemusena kasvab kogukondade
sidusus, inimeste vaba aeg muutub sisukamaks, lisandub uus vaatenurk rohelise
pealinna ideestikku, linna miljöö muutub mitmekesisemaks ja meeleolukamaks.
3. Meretramm
Eesmärk on ühendada Tallinna
laheäärsed rannapromenaadi lõigud veetee kaudu.
Objekt on kantud teekaardile ideekonkursi tulemuse põhjal.
Tulemusena tekib Tallinna täiendav
transpordiskeem, suureneb linna avatus merele ja kasvab mereääre
miljööväärtuslikkus. Võimalik on koostöö lähivaldadega, eeskätt Viimsi vallaga.
4. Nutilahendused
Tallinna elanikele ja külalistele
Eesmärk on pakkuda Tallinna
elanikele ja külalistele mitmesuguseid nutilahendusi ja interaktiivseid
arendusi.
Objekt on kantud teekaardile
ideekonkursi tulemuse põhjal.
Tulemusena paraneb oluliselt
võimalus kasutada linnaruumis uusi innovaatilisi lahendusi, sealhulgas tutvuda
Tallinna ja selle vanalinna väärtuste ja ajalooga ning kaasata inimesi avaliku
ruumi planeerimise protsessi.
5. Vabaduse
väljaku teise etapi väljaehitamine
Eesmärk on viia lõpuni Vabaduse
väljaku väljaehitamine.
Objekt on kantud teekaardile 1998. aastal
läbiviidud Vabaduse väljaku ideekavandite konkursi tulemuste põhjal.
Tulemuseks on arhitektuuriliselt
täiuslikum, avarama ruumiga Tallinna keskväljak. Visuaalselt paraneb iidse
bastionimüüri vaadeldavus. Luuakse avaramad võimalused ülelinnaliste,
üleriigiliste ja rahvusvaheliste ürituste, kontsertide ning muude ettevõtmiste
korraldamiseks. Tekib võimalus luua roheline vöönd ümber vanalinna.
6. Õhus leviv
vaba internet
Eesmärk on luua olukord, kus
Tallinna vanalinna ja vanalinnaga vahetult piirneva kesklinna kohvikutes,
restoranides, hotellides, ühiskondlikes hoonetes, kaubanduskeskustes ja
avalikus ruumis oleks võimalikult vabalt kättesaadav ja võimalikult hea
kvaliteediga üle õhu leviv internetiühendus.
Objekt on kantud teekaardile
Tallinna Linnavolikogu 11. juuni 2015 otsuse nr 133 „Programmi „Tallinn - vaba
interneti linn“ algatamine ja ülesande andmine Tallinna Linnavalitsusele“
alusel.
Tulemuseks on Tallinnale täiendava
brändi loomine - „Vaba internet kõikjal. Kiire ja püsiv“ -, mis aitaks edendada
turismi ja äritegevust ning suurendada Tallinna innovaatilisust.
B. Keskpikas
perspektiivis realiseeritavad objektid
7. Isesõitvate
autode pilootprojekt
Eesmärk on, et Tallinnast saaks üks
esimesi linnu Euroopas, kus isesõitvad autod on reaalselt kasutuses.
Objekt on kantud teekaardile ideekonkursi tulemuse põhjal.
Tulemuseks on impulss Tallinna
arengusse, järk-järgult kogu linnaruumi haarav innovaatiline arendus toob kaasa
teadmussiirde ja uute töökohtade kasvu. Linnaruumis liikumine teiseneb
oluliselt ja linnakeskkond paraneb.
8. Kergliiklusteede
arendamine
Eesmärk on arendada
kergliiklusteede võrku, siduda Tallinna linnaosad ja kesklinn, samuti linnaosad
omavahel kergliiklusteedega ning saavutada olukord, kus ristumised teiste
teedega oleksid minimaalsed.
Objekt on kantud teekaardile,
arvestades ideekonkursile esitatud jalgrataste kasutamisvõimaluste laiendamise
ideelahenduste rohkust. Teekaardile kandmisega rõhutatakse juba toimuva
kergliiklusteede väljaehitamise olulisust ja sellega jätkamise strateegilist
tähtsust.
Tulemuseks on linnaruumi muutumine
inimkesksemaks, inimeste tervisliku käitumise harjumuste kasv, autostumise ja
saaste vähenemine. Objekt seostub Tallinna kui rohelise pealinna ideega.
9. Kesklinna ja
sadamate sidumine kõnniteede ja kergliiklusteedega
Eesmärk on ühendada kesklinna
reisisadamad ja sadamate ümbruse mereäär linnakeskusega alal Tallinna
linnahallist, Mere puiesteest ja reisisadama D-terminalist Rävala puiesteeni ja
Vabaduse väljakuni, luues turvalised ja mugavad ühendused jalakäijatele ja
kergliiklejatele.
Objekt on kantud teekaardile,
arvestades Tallinna Linnavalitsuse 15. septembril 2014 esitatud projektitaotluse
ja selle alusel Vabariigi Valitsuse 19. veebruari 2015 korraldusega nr 93
kinnitatud „Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava“ järgse
projektiga „Vanasadama ja kesklinna vahelise liikuvuskeskkonna arendamine“.
Lõpptulemusena kasvab linnakeskuse
ja sadamate sidusus. Luuakse võimalus nende vahel jalgsi ja
kergliiklusvahenditega turvaliselt ja inimsõbralikus ruumis liigelda, kasvab
linnaruumi kompaktsus, suureneb Tallinna kesklinna ja rajatava peatänava seotus
merega. Samas tekib võimalus luua teedevõrgustik isesõitvate autode esmaseks katsetamiseks.
C. Pikemas
perspektiivis realiseeritavad objektid
10. Rail
Balticu ja Ülemiste ühistranspordisõlme arendamine
Eesmärk on rakendada strateegilist
planeerimist. Ülemistele kavandatav erinevaid ühistranspordiliike ühendav
terminal on seotud Rail Balticu ja Tallinna-Helsingi tunneli ehitusega.
Objekt on kantud teekaardile
Tallinna Linnavalitsuse 12. veebruari 2014 korralduse nr 199-k „Ülemiste
ühisterminali detailplaneeringu koostamise algatamine ja keskkonnamõju
strateegilise hindamise algatamata jätmine Lasnamäe linnaosas“ alusel.
Objekt on otseselt seotud teekaardi
objektiga nr 11 „Tallinna-Helsingi tunnel“.
Tulemuseks on Tallinna valmisolek
suurprojektide realiseerimiseks, kaugemas perspektiivis kompaktne ja hästi
töötav transpordiskeem, Tallinna seotus maismaatranspordi abil nii Helsingi kui
ka Kesk-Euroopaga.
11. Tallinna-Helsingi
tunnel
Eesmärk on minna edasi Tallinna-Helsingi
tunneli rajamise ettevalmistavate töödega. Pikemas perspektiivis on eesmärk osaleda
tunneli rajamises ja integreerimises Tallinna transpordiskeemiga.
Objekt on kantud teekaardile,
arvestades muuhulgas 5. jaanuaril 2016 allkirjastatud Eesti ja Soome
transpordikoostöö memorandumit, mille kohaselt hakatakse muude Soome lahte
ületatavate ühenduste küsimuste seas uurima ka lähemalt tunneli rajamise
võimalust.
Moodustub Tallinna-Helsingi
kaksiklinn, avaramaks muutub nii majandus- kui ka kultuurikeskkond, paranevad
transpordi ja kaubanduse võimalused, suureneb potentsiaalsete töökohtade hulk
ja kasvab atraktiivsus investeeringute juurdemeelitamiseks.
Tulemus on sama, mis teekaardi objekti
nr 10 „Rail Balticu ja Ülemiste ühistranspordisõlme arendamine“ puhul: Tallinna
valmisolek suurprojektide realiseerimiseks, kaugemas perspektiivis kompaktne ja
hästi töötav transpordiskeem ning Tallinna seotus maismaatranspordi abil nii
Helsingi kui Kesk-Euroopaga.
|
|
|
Kalev Kallo
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|