TALLINNA
LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
23. märts
|
2016 nr
|
426-k
|
|
|
Tallinna linnahalli ja lähiala detailplaneeringu koostamise
algatamine ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine Kesklinnas
ja Põhja-Tallinnas
|
|
|
|
Planeerimisseaduse
§ 124 lg 10 ja § 128 lg-te 1 ja 5, keskkonnamõju
hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 33 lg 2 p-de 3 ja 4, lg
3, § 35 lg-te 3 ja 5, kohaliku omavalitsuse
korralduse seaduse § 30 lg 1 p 3, Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005
määruse nr 224 „Tegevusvaldkondade,
mille korral tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang,
täpsustatud loetelu“ § 13 p 2, Tallinna Linnavolikogu 6. septembri 2012
määruse nr 21 “Tallinna
linna ehitusmäärus“ § 11 lg 2, § 12 lg 6 ja § 13 lg 6 alusel ja
tulenevalt Tallinna Linnaplaneerimise Ameti algatamisettepanekust ning
asjaolust, et detailplaneeringu elluviimisega kaasnev tegevus nagu kuni 6-korruseliste
äri- ja ühiskondlike hoonete ehitamine ei oma olulist keskkonnamõju, ning
arvestades Keskkonnaameti 8. märtsi 2016 kirja nr 6-5/16/74-2
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Algatada Tallinna
linnahalli ja lähiala detailplaneeringu koostamine. Kesklinnas ja Põhja-Tallinnas
asuva planeeritava maa-ala suurus on 11,50 ha. Maa-ala kirjeldus on esitatud
korralduse lisas. Detailplaneeringu koostamise eesmärk on moodustada planeeritavale
alale jäävate kinnistute piiride ja maakasutuse sihtotstarvete muutmise teel
äri- ja ühiskondlike ehitiste maa sihtotstarbega krundid ning määrata
ehitusõigus kuni 6 maapealse ja 2 maa-aluse korrusega äri- ja ühiskondlike
hoonete ehitamiseks ja Tallinna linnahalli rekonstrueerimiseks. Lisaks on
detailplaneeringu koostamise eesmärk määrata üldised maakasutustingimused ja esitada
heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsude, parkimise ning tehnovõrkudega
varustamise põhimõtteline lahendus.
2. Detailplaneeringus
tehakse ettepanek muuta Tallinna Linnavolikogu 9. detsembri 2004 määrusega nr
54 kehtestatud „Paljassaare
ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneeringu“
kohaseid maakasutuse juhtotstarbeid ja vähendada rohekoridori ulatust.
Detailplaneeringu lahendus võib kaasa tuua ka ranna ehituskeeluvööndi
vähendamise vajaduse.
3. Detailplaneering
koostada vastavalt Tallinna Linnavalitsuse 31. oktoobri 2012 määrusele nr 52 „Detailplaneeringu
koostamise algatamisettepaneku vorm ning detailplaneeringu koostamise nõuded“.
4. Detailplaneeringu
koostamisel arvestada järgnevaid lähteseisukohti ja lisatingimusi:
4.1 võtta aluseks
kehtivad muinsuskaitse eritingimused detailplaneeringu koostamiseks;
4.2 säilitada tammepark
linnahalli mõlemal küljel;
4.3 säilitada Tallinna
linnahalli katuse avalik kasutus ja võimalus liikuda jalgsi üle katuse;
4.4 siduda
rannapromenaad, jalakäijate liikumisteed Tallinna linnahalli katusel ja
piirneval alal ning rohekoridor ühtseks võrgustikuks, kavandades ristumisi
sõiduteega vähimal määral;
4.5 kavandada pandused
parkimiskorrustele ning manööverdus- ja kaubalaadimise alad hoonesisestena;
4.6 lahendada sõidukite
parkimine kompaktselt mitmetasandilistel parkimisaladel või parkimishoonetes,
et vältida ulatuslike katendatavate parkimisplatside kavandamise vajadust;
4.7 tellida
planeeringuala keskkonnaseisundi hinnang vastavat litsentsi omavalt
ettevõttelt. Keskkonnaseisundi hinnangus kirjeldada planeeritaval alal
varasemalt toimunud tegevusi ning hinnata jääkreostuse võimalikkust pinnases ja
anda juhised edaspidisteks tegevusteks;
4.8 tagada I ja II
väärtusklassi hinnatud puude kasvutingimuste säilimine;
4.9 esitada
maastikuarhitektuuriline analüüs, arvestades üldplaneeringust tulenevaid
tingimusi, Tallinna linnahalli kui arhitektuurimälestise arhitektuuri ning
visuaalseid vaateid merele ja vanalinnale;
4.10 esitada müraanalüüs
ning käsitleda müra leevendamise meetmeid välialadel ja siseruumides, kuna
Tallinna strateegilise mürakaardi kohaselt jääb planeeringuala kõrge
müratasemega piirkonda;
4.11 hoonetesse
kavandatavate parklate põrandavesi juhtida reoveekanalisatsiooni.
5. Teha koostööd Tallinna linna
ehitusmääruse § 14 lg 2 loetletud isikutega ning Tallinna Kesklinna
Valitsuse, Põhja-Tallinna Valitsuse, Tallinna Keskkonnaameti, Tallinna
Kommunaalameti, Tallinna Transpordiameti, Tallinna Linnavaraameti ja
Päästeametiga ning teiste isikutega, kelle õigusi või kohustusi võib
planeeringulahendus puudutada.
6. Vajadusel sõlmida
enne detailplaneeringu vastuvõtmist Tallinna linna ehitusmääruse § 16 lõike 1
kohane teede ja tehnovõrkude valmisehitamise leping.
7. Detailplaneeringu
koostamise korraldaja on Tallinna Linnaplaneerimise Amet (aadress Vabaduse
väljak 7, 15198 Tallinn) ja detailplaneeringu kehtestab Tallinna Linnavolikogu
(aadress Vana-Viru 12, 15080 Tallinn).
8. Mitte algatada detailplaneeringu
keskkonnamõju strateegilist hindamist. Keskkonnamõju strateegilise hindamise
läbiviimine detailplaneeringu koostamisel ei ole eelhinnangu põhjal vajalik
järgmistel põhjustel:
8.1 detailplaneeringuga
ei kavandata eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga tegevust, sh näiteks tootmist,
ulatusliku elamurajooni rajamist ega muud tegevust, millega kaasneks
keskkonnaseisundi või looduslike alade kahjustumist, sh vee, pinnase, õhu
saastatust, olulist jäätmetekke või mürataseme suurenemist;
8.2 lähtudes
planeeringuala ja selle lähiümbruse keskkonnatingimustest ja maakasutusest, ei
põhjusta Tallinna linnahalli rekonstrueerimine ja kuni 6-korruseliste äri- või
ühiskondlike hoonete rajamine ning sihtotstarbeline kasutamine antud asukohas
olulist keskkonnamõju. Tegevusega kaasnevad võimalikud mõjud on kestuselt
ehitusaegsed, nende ulatus piirneb peamiselt planeeringualaga ning
avariiolukordade esinemise tõenäosus on väike, kui detailplaneeringu
elluviimisel arvestatakse detailplaneeringu ja ehitusprojektide tingimusi ning
õigusaktide nõudeid;
8.3 Kesklinnas ja
Põhja-Tallinnas Vanasadama ja Kalasadama vahelisel ühiskondlike ehitiste alal
asuval planeeringualal ega vahetus läheduses ei paikne kaitstavaid
loodusobjekte, Natura 2000 võrgustiku alasid ega teisi maastikuliselt ja ökoloogiliselt
väärtuslikke või tundlikke alasid ning looduslikke iseärasusi, mida
planeeringuga kavandatav tegevus võib mõjutada. Uued hooned on ette nähtud
rajada hoonestamata tühermaale. Detailplaneeringu lahendus võib kaasa tuua
ranna ehituskeeluvööndi vähendamise vajaduse ning merekeskkonnale avalduv
võimalik mõju selgitatakse välja detailplaneeringu koostamise käigus;
8.4 detailplaneeringu
elluviimisega ei avaldata olulist mõju kõrghaljastusele, kui hoonestusala
valitakse väärtuslikust ja olulisest kõrghaljastusest vabale alale ning
tagatakse säilitatavate puude kasvutingimused. Likvideeritav haljastus
kompenseeritakse asendusistutustega vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai
2011 määruse nr 17 „Puu raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja
kord“ tingimustele. Alale tuleb ette näha uushaljastust ning üldplaneeringu
järgne rohekoridor;
8.5 detailplaneeringuga
kavandatav tegevus ei kahjusta kultuuripärandit, kui arvestatakse kehtivate
piirangutega. Planeeringualal paikneb arhitektuurimälestiseks tunnistatud
Tallinna linnahall, mille rekonstrueerimine toimub vastavalt muinsuskaitse
eritingimustele ja ehituskonstruktsioonide ekspertiisile. Lisaks tuleb uue
hoonestuse rajamisel säilitada väärtuslikud vaatesektorid vanalinnale.
Planeeringualale ulatub ka arheoloogiamälestise, 13.-16. sajandi asulakoha
kaitsevöönd;
8.6 detailplaneeringuga
kavandatav tegevus ei kahjusta inimese tervist, heaolu ega vara. Planeeringu
elluviimisel ja uute hoonete rajamisel suureneb piirkonna liikluskoormus ning
sellega kaasnev müra ja õhusaaste, kuid tegemist on juba tiheda liikluskoormusega
Kesklinna piirkonnaga ning eeldatavasti ei ole mõju oluline. Planeeringualale
ei ole kavandatud elamispindu. Detailplaneeringu koostamise käigus tehakse
müraanalüüs ja käsitletakse müra leevendamise meetmeid välialadel ja
siseruumides. Hoonete projekteerimisel tuleb arvestada võimalike kõrgemate
müratasemetega planeeringuala sadama poolsel küljel. Planeeringuala arendamisel
ja hoonestamisel lähtutakse keskkonnasäästlikest ja innovaatilistest
lahendustest (jalgsi ja jalgrattaga liikumine, haljaskatused, sademevee
käitlemise ja energiatõhususe lahendused jne);
8.7 detailplaneeringu koostamise
käigus selgitatakse keskkonnaseisundi hinnanguga välja võimaliku reostuse
esinemine alal. Kui võimalik reostus likvideeritakse alalt enne ehitustööde
algust nõuetekohaselt, ei kaasne planeeringu elluviimisel reostusest olulist
mõju;
8.8 detailplaneeringuga
kavandatava tegevusega ei kaasne olulisel määral soojuse, kiirguse ega lõhna
teket, vibratsiooni võib esineda hoonete ehitamisel. Samuti on tavapärasest
suuremas koguses jäätmeteke seotud peamiselt ehitustöödega, mille käigus
jäätmed käideldakse vastavalt nõuetele;
8.9 detailplaneeringus
tehakse ettepanek muuta Paljassaare ja Russalka vahelise rannaala
üldplaneeringus ettenähtud maakasutuse juhtotstarbeid ja vähendada rohekoridori
ulatust. Detailplaneeringus analüüsitakse planeeringulahenduse linnaruumilist
mõju. Kui planeeringulahendusega tagatakse rohekoridor ning jalakäijatele
avalik juurdepääs rannapromenaadile ja sobivad kergliiklusteede ühendused
linnakeskusega, ei ole mõju eeldatavasti oluline. Detailplaneeringu koostamise
eesmärk on linnahalli kui unikaalse arhitektuuriteose integreerimine loodavasse
linnakeskkonda, aga ka võimaluste loomine olemasoleva ajaloolise pärandi,
Tallinna vanalinna ja selle lähipiirkonna, korras arhitektuurimälestiste
eksponeerimiseks ja kvaliteetse linnaruumi kujundamiseks.
9. Tallinna Kesklinna
Valitsusel ja Põhja-Tallinna Valitsusel korraldada detailplaneeringu
lähteseisukohtade ja eskiislahenduse tutvustamiseks väljapanek ning avalik
arutelu.
10. Tallinna
Linnaplaneerimise Ametil avaldada korraldus ajalehes, milles Tallinna linn
avaldab ametlikke teadaandeid.
11. Tallinna
Keskkonnaametil teavitada keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata
jätmise otsusest 14 päeva jooksul pärast otsuse tegemist ametlikus väljaandes
Ametlikud Teadaanded ning asutusi, kellelt küsiti seisukohti keskkonnamõju
strateegilise hindamise algatamise vajalikkuse üle otsustamisel.
12. Detailplaneeringu
algatamise ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmise otsusega
saab tutvuda Tallinna Keskkonnaametis, Harju tn 13, esmaspäeviti kella 14-18 ja
neljapäeviti kella 9-12 ning Tallinna õigusaktide registris aadressil https://oigusaktid.tallinn.ee/.
|
|
|
Taavi Aas
|
Abilinnapea linnapea ülesannetes
|
Toomas Sepp
|
|
Linnasekretär
|
|