TALLINNA LINNAVALITSUS
MÄÄRUS
Tallinn 22. detsember 2014
nr 75
Tallinna avalike kogunemiste infosüsteemi põhimäärus
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse
§ 6 lg 3 p 2 ja § 30 lg 1 p 2 alusel ja kooskõlas avaliku teabe seaduse § 435
lg-ga 1, lõhkematerjaliseaduse §-dega 59 ja 60, spordiseaduse §-dega 20-22 ja
24, korrakaitseseaduse § 59 lg-ga 1, Tallinna Linnavolikogu 13. juuni 2013
otsuse nr 89 „Tallinna
avalike kogunemiste infosüsteemi asutamine“ p-ga 4 ja Tallinna
Linnavolikogu 29. mai 2014 määrusega nr 12 „Tallinna linnas avaliku
ürituse korraldamise ja pidamise kord“.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Reguleerimisala
(1) Määrusega
kehtestatakse Tallinna avalike kogunemiste infosüsteemi (edaspidi ka infosüsteem)
pidamise kord, andmete koosseis, andmete infosüsteemi kandmise, andmete
kasutamise, infosüsteemi haldamise ja andmete infosüsteemist väljastamise kord.
(2) Määruses mõistetakse
avalike kogunemiste all Tallinna linnas (edaspidi linn) korraldatavaid:
1) avalikke üritusi;
2) spordiüritusi;
3) ilutulestikke.
§ 2. Infosüsteemi
pidamise eesmärgid
Infosüsteemi pidamise eesmärgid on:
1) lihtsustada ja
parandada linna haldusterritooriumil toimuva avaliku kogunemise loa (edaspidi luba)
taotluse esitamist ja menetlemist ning loa andmist, võimaldades lubade taotlusi
menetleda elektrooniliselt alates loa taotluse esitamisest kuni loa andmiseni,
mh kontrollida loa taotluse õigeaegset esitamist;
2) teenindada infosüsteeme, kasutajaid,
andmesisestajaid ja dokumentide kooskõlastajaid korraga, vältides andmete
dubleerimist ja muutes loa taotlemise keskselt hallatavaks;
3) lihtsustada loa taotluse
menetlemiseks vajalike andmete kontrollimist teistest linna ja riigi
andmekogudest;
4) luua avalik infoportaal ja siduda
avaliku kogunemisega seotud info kalendriga ning ürituse toimumise asukohaga
kaardirakenduse abil;
5) võimaldada loa taotluse
kooskõlastajatele juurdepääsu vajalikule menetlusinfole ja kõigi
kooskõlastajate paralleelset menetlemist;
6) jälgida loa taotluse kooskõlastamise
tähtaegadest kinnipidamist;
7) lihtsustada avaliku kogunemise
järelevalvet, mis võimaldab hinnata avaliku kogunemise korraldaja tegevuse
vastavust loal esitatud andmetele;
8) süstematiseerida antud lubasid ja
nendega seonduvat teavet ning pidada lubade üle arvestust;
9) arhiveerida ja säilitada
elektroonseid andmeid loa taotluse menetlemise käigu kohta.
§ 3. Infosüsteemi
nimetus
(1) Infosüsteemi ametlik
nimetus on Tallinna avalike kogunemiste infosüsteem.
(2) Infosüsteemi
lühinimi on tlnakis.
2. peatükk
INFOSÜSTEEMI PIDAMINE, INFOSÜSTEEMI KANTAVAD ANDMED JA JUURDEPÄÄS ANDMETELE
1. jagu
Infosüsteemi pidamine
§ 4. Infosüsteemi
pidamine
(1) Infosüsteemi
peetakse käesoleva määruse kohaselt ning kooskõlas avaliku teabe seaduse,
isikuandmete kaitse seaduse ning teiste asjaomaste riigi ja linna
õigusaktidega.
(2) Infosüsteem annab
põhiandmeid teistele andmekogudele ja kasutab teistesse andmekogudesse kogutud
põhiandmeid. Andmevahetust koordineerib infosüsteemi vastutav töötleja.
(3) Infosüsteem on
veebipõhise liidesega infotehnoloogiline andmekogu. Infosüsteemi kasutamine on
tasuta.
(4) Infosüsteemis
säilitatakse andmeid digitaalsel kujul ning andmete, nende infosüsteemi
kandmise aja ja infosüsteemi tehtud päringute üle peetakse arvestust
digitaalselt.
§ 5. Infosüsteemi
pidamise kulud
Infosüsteemi arendamise, pidamise ja majutamise kulud kaetakse
Tallinna linna eelarves Tallinna Linnakantselei tsentraliseeritud
infotehnoloogia kuludeks ette nähtud vahendite arvelt.
§ 6. Infosüsteemi kantud
andmete kaitse
(1) Infosüsteemi
vastutav ja volitatud töötleja tagavad infosüsteemi andmete käideldavuse,
tervikluse ja konfidentsiaalsuse organisatsiooniliste, füüsiliste ja
infotehnoloogiliste turvameetmetega.
(2) Infosüsteemi
turvaklass on K2T1S1, turbeaste keskmine (M).
(3) Infosüsteemi
andmetest tehakse kord nädalas turvakoopia, mida säilitatakse üks aasta, ja
muutuvatest andmetest kord päevas turvakoopia, mida säilitatakse üks nädal.
§ 7. Vastutav
töötleja
(1) Infosüsteemi
vastutav töötleja on Tallinna Linnakantselei.
(2) Infosüsteemi
vastutav töötleja:
1) korraldab infosüsteemi pidamist ja
tööd;
2) sisestab infosüsteemi paberil või
e-posti teel esitatud loa taotluse andmed ja lisadokumendid;
3) korraldab sisestatud loa taotluse
andmete õigsuse kontrolli, kui andmed on sisestanud korraldaja või taotleja;
4) korraldab avaliku kogunemisega
seotud andmete avalikustamise;
5) annab volitatud töötlejale tema
ülesannetest lähtuvalt juurdepääsu infosüsteemile ning andmete sisestamise ja
töötlemise õiguse;
6) lahendab infosüsteemi pidamisel
tekkinud probleeme, sh korraldab temale teadaolevate ebaõigete andmete
parandamise või sulgemise infosüsteemis;
7) annab volitatud töötlejale juhiseid
käesolevast määrusest tulenevate ülesannete täitmiseks;
8) vastutab nende andmete õigsuse eest,
mille ta on ise infosüsteemi sisestanud;
9) vastutab infosüsteemi pidamise
seaduslikkuse eest;
10) täidab muid õigusaktidest
tulenevaid ülesandeid.
(3) Infosüsteemi
vastutava töötleja juht määrab vastutava töötleja õiguste teostajad, kellel on
õigus täita vastutava töötleja ülesandeid, ning peaadministraatori.
Peaadministraatori äraolekul asendavad teda vastutava töötleja õiguste
teostajad (administraatorid).
(4) Infosüsteemi
peaadministraator on infosüsteemi vastutava töötleja õiguste teostaja, kes:
1) on kontaktisik infosüsteemiga
seonduvates küsimustes;
2) haldab infosüsteemi
dokumentatsiooni;
3) haldab infosüsteemi kasutajate
juurdepääsuõigusi;
4) täidab teisi infosüsteemi vastutava
töötleja õigusi ja kohustusi.
§ 8. Volitatud
töötleja
(1) Volitatud töötleja
on infosüsteemi vaatleja, alaline ja ajutine kooskõlastaja.
(2) Infosüsteemi volitatud
töötlejad on linna asutused (v.a linnakantselei), Eesti Evangeelse Luterliku
Kiriku Tallinna Jaani Kogudus, Sihtasutus Eesti Kontsert, Sihtasutus Tallinna
Lauluväljak, Keskkonnaameti Harju-Järva-Rapla regioon, Politsei- ja Piirivalveameti
Põhja prefektuur, Päästeameti Põhja päästekeskus, Tehnilise Järelevalve Amet,
samuti vastutava töötleja määratud isik, kellele on õigusaktiga või vastutava
töötleja poolt antud õigus olla vaatleja, alaline või ajutine kooskõlastaja.
(3) Vastutav töötleja annab
volitatud töötlejale ühe järgmistest õigustest:
1) loa taotluse andmete sisestamine
infosüsteemi;
2) sisestatud andmete õigsuse kontrolli
korraldamine;
3) loa taotluse menetlemine;
4) avaliku kogunemise järelevalve.
(4) Volitatud töötleja:
1) kasutab infosüsteemi üksnes
kokkulepitud ülesannete täitmiseks;
2) kooskõlastab loa taotlusi;
3) annab loa taotlejale tagasisidet
esitatud andmete muutmise vajaduse ja lisadokumentide kohta;
4) teeb avaliku kogunemise üle
järelevalvet oma ülesannetest lähtuvalt;
5) teavitab viivitamata vastutavat
töötlejat avastatud ebaõigetest andmetest, andmete mittesihipärasest
kasutamisest ja infosüsteemi kasutamisel tekkinud probleemidest;
6) osaleb infosüsteemi arendustöödel ja
juurutamisel;
7) vastutab sisestatud andmete õigsuse
ja ajakohasuse eest;
8) võtab meetmeid andmekaitse,
andmetele juurdepääsu ja nende säilimise tagamiseks;
9) täidab vastutava töötleja korraldusi
ja muid õigusaktidest tulenevaid ülesandeid.
(5) Volitatud töötleja
juht määrab volitatud töötleja õigus(t)e teostaja(d), kellel on õigus täita
volitatud töötleja ülesandeid.
2. jagu
Infosüsteemi kogutavad andmed
§ 9. Andmeobjektid
ja -subjektid
Infosüsteemi kantakse andmed:
1) avalike ürituste, ilutulestike ja
spordiürituste kohta;
2) kasutajate, sh nende kasutajarollide
kohta;
3) infotellimuse kohta;
4) infosüsteemi pidamise ja järelevalve
kohta.
§ 10. Andmed avaliku
ürituse kohta
Avaliku ürituse kohta kogutakse loa taotluse menetlemisel infosüsteemi
järgmised andmed:
1) avaliku ürituse nimetus;
2) avaliku ürituse laad
(spordivõistlus, vabaõhukontsert, etendus, näitus, laat, filmivõtted vm);
3) avalikul üritusel osalejate eeldatav
arv;
4) avaliku ürituse toimumise koht ja
liikumisteekond (selle olemasolu korral);
5) avaliku ürituse alguse ja lõpu
kuupäev;
6) avaliku ürituse kellaaeg,
ettevalmistus- ja koristusaeg;
7) ajavaliku põhjendus, kui avalikku
üritust soovitakse korraldada ajavahemikus kella 22-6;
8) avaliku ürituse korraldaja nimi ja
registrikood (juriidiline isik) ja isikukood (füüsiline isik);
9) avaliku ürituse korraldaja
kontaktaadress;
10) avaliku ürituse korraldaja esindaja
nimi (füüsiline isik);
11) avaliku ürituse korraldaja või tema
esindaja telefoninumber (soovitatavalt mobiil) ja e-posti aadress või muu
sidevahend;
12) info heli- ja/või pürotehnika
kasutamise kohta;
13) turvalisust tagava turvaettevõtja
nimi, registrikood ja kontaktaadress;
14) liikluskorraldust tagava
juriidilise või füüsilise isiku nimi ja telefoninumber;
15) märge alkohoolsete jookide
pakkumise või jaemüügi korraldamise kohta;
16) märge avalikul üritusel pakutava
või müüdava alkohoolse joogi etanoolisisalduse kohta (kuni 6% mahust, kuni 22%
mahust ja/või õlu väliüritusel ja üle 22% mahust ainult siseruumides);
17) alkoholi müügi kellaaeg ja vajaduse
korral täpsustus alkoholi pakkumise või müügi kuupäeva, kellaaja või asukoha
kohta;
18) info avaliku ürituse toimumise
kohas reklaami eksponeerimise kohta;
19) info avaliku ürituse toimumise
kohas inventari (kauplemisinventar, tribüün, lava vm) paigaldamise kohta;
20) avaliku ürituse loa taotluse
esitamise kuupäev ja korraldaja allkiri;
21) ürituse sisu kirjeldus, milles
käsitletakse ürituse mõtet ja eesmärki ning tuuakse välja aja- ning
tegevuskava;
22) asukohaplaan, milles on märgitud
täpne avaliku ürituse toimumise koht;
23) mõõtkavas inventari asendiplaan,
inventari kirjeldus ja mõõtudega joonised, foto, fotomontaa˛ või muu
illustreeriv kujutis, kui avaliku ürituse toimumise kohta on vaja paigaldada
inventari;
24) reklaami- või teabekandja mõõdud,
joonis, foto, fotomontaa˛ või muu illustreeriv kujutis, kui avaliku ürituse
toimumise kohas eksponeeritakse reklaami või teavet;
25) turvaplaan ja turvaasendiplaan, kui
avaliku üritusega kaasneb kõrgendatud turvarisk;
26) liikluskorralduse skeem ja/või
ühissõidukite ümbersõiduskeem, kui üritusega kaasneb liikluse
ümberkorraldamine;
27) parkimisskeem, kui avaliku üritusega
kaasneb vajadus lisaparkimiskohtade järele;
28) kinnisasja omaniku ja/või
õiguspärase kasutaja kirjalik nõusolek kinnisasja kasutamiseks;
29) vajaduse korral avaliku ürituse
sisekorraeeskirja koopia;
30) avaliku ürituse loa taotluse
kooskõlastamise tähtaeg;
31) avaliku ürituse loa taotluse
kooskõlastamise või kooskõlastamata jätmise otsus ja kuupäev;
32) avaliku ürituse loa taotluse
kooskõlastaja ees- ja perekonnanimi, ametikoht ja asutus;
33) avaliku ürituse loa taotluse
menetluse käigus ja kooskõlastuses nimetatud ürituse läbiviimise tingimused;
34) avaliku ürituse loa taotluse
number;
35) avaliku ürituse loa andmise otsus,
kuupäev ja allkirjastaja;
36) avaliku ürituse loa andmisest keeldumise
otsus, kuupäev ja allkirjastaja;
37) avaliku ürituse loa peatamise
otsus, kuupäev ja allkirjastaja;
38) avaliku ürituse loa kehtetuks
tunnistamise otsus, kuupäev ja allkirjastaja;
39) Tallinna Linnavalitsuse
korraldused, millega otsustatakse avaliku ürituse loa andmine;
40) järelevalve käigus tekkivad andmed
(järelevalvet teostava asutuse nimi, järelevalvaja ees- ja perekonnanimi,
kuupäev, tegevuse kirjeldus);
41) muu menetluse käigus saadud teave (nt
loa taotlusele lisatud dokumendid, mille vajadus selgub menetluse käigus).
§ 11. Andmed
ilutulestiku kohta
Ilutulestiku kohta kogutakse loa taotluse menetlemisel infosüsteemi
järgmised andmed:
1) ilutulestiku loa taotleja nimi ja
registrikood;
2) ilutulestiku loa taotleja volitatud
esindaja nimi (füüsiline isik), telefoninumber ja e-posti aadress;
3) lõhkematerjalisektori ettevõtja
majandustegevuse registri registreeringu number;
4) pürotehniku nimi;
5) pürotehniku kontaktandmed
(kutsetunnistuse number, telefoninumber ja e-posti aadress);
6) ilutulestiku korraldamise koht
(aadress);
7) ilutulestiku korraldamise kellaaeg
ja kuupäev;
8) kinnitus, et teade ilutulestiku
korraldamisest on edastatud Päästeameti Põhja päästekeskusele ning Politsei- ja
Piirivalveameti Põhja prefektuurile, ja vajaduse korral kinnitus Lennuameti
kooskõlastuse kohta;
9) ilutulestiku loa taotluse esitamise
kuupäev ja korraldaja allkiri;
10) ilutulestiku projekt;
11) ohualaga laskekoha plaan;
12) kinnisasja omaniku ja/või
õiguspärase kasutaja kirjalik nõusolek kinnisasja kasutamiseks;
13) ilutulestiku loa taotluse
kooskõlastamise tähtaeg;
14) ilutulestiku loa taotluse
kooskõlastamise või kooskõlastamata jätmise otsus ja kuupäev;
15) ilutulestiku loa kooskõlastaja ees-
ja perekonnanimi, ametikoht ja asutus;
16) ilutulestiku loa taotluse menetluse
käigus ja kooskõlastuses nimetatud ilutulestiku läbiviimise tingimused;
17) ilutulestiku loa taotluse number;
18) ilutulestiku loa andmise otsus,
kuupäev ja allkirjastaja;
19) ilutulestiku loa andmisest
keeldumise otsus, kuupäev ja allkirjastaja;
20) muu menetluse käigus saadud info
(nt loa taotlusele lisatud dokumendid, mille vajadus selgub menetluse käigus).
§ 12. Andmed
spordiürituse kohta
Spordiürituse kohta kogutakse loa taotluse menetlemisel infosüsteemi
järgmised andmed:
1) spordiürituse nimetus;
2) võistluspaiga asukoht;
3) spordiürituse alguse ja lõpu
kuupäev;
4) spordiürituse toimumise kellaaeg;
5) spordiürituse korraldaja nimi,
aadress ja registrikood;
6) spordiürituse korraldaja esindaja
nimi, elukoht, telefoninumber ja e-posti aadress;
7) osalevate klubide või koondiste
nimed;
8) eeldatav pealtvaatajate arv;
9) iga võistkonna toetajate arv eraldi;
10) avaliku korra ja turvalisuse eest
vastutava isiku nimi, telefoninumber ja e-posti aadress;
11) turvaettevõtja nimi, aadress,
registrikood, telefoninumber ja e-posti aadress;
12) turvatöötajate arv;
13) turvatöötajate tööülesanded;
14) turvatöötajate väljaõppe vajadus;
15) korraldajapoolsete korrapidajate
arv ja nende tööülesannete kirjeldus;
16) andmed piletimüügi korraldamise
kohta (hulk, piletimüügi kohad);
17) andmed osalevate võistkondade
toetajate üksteisest eraldamise korraldamise kohta;
18) andmed alkohoolse joogi jaemüügi
korraldamise kohta;
19) andmed sõidukite parkimise
korraldamise kohta;
20) korraldaja hinnang võistluse ajal
esineda võivate turvariskide kohta;
21) spordiürituse taotluse esitamise
kuupäev ja korraldaja allkiri;
22) turvaplaan lisaandmetega;
23) asendiplaan;
24) liiklusskeem;
25) spordiürituse loa taotluse
kooskõlastamise tähtaeg;
26) spordiürituse loa taotluse
kooskõlastamise või kooskõlastamata jätmise otsus ja kuupäev;
27) spordiürituse loa kooskõlastaja ees-
ja perekonnanimi, ametikoht ja asutus;
28) spordiürituse loa taotluse
menetluse käigus ja kooskõlastuses nimetatud spordiürituse läbiviimise
tingimused;
29) spordiürituse loa taotluse number;
30) spordiürituse loa andmise otsus, kuupäev
ja allkirjastaja;
31) spordiürituse loa andmisest
keeldumise otsus, kuupäev ja allkirjastaja;
32) muu menetluse käigus saadud info
(nt loa taotlusele lisatud dokumendid, mille vajadus selgub menetluse käigus).
§ 13. Andmed
kasutajarollide kohta
Kasutajarollide kohta kogutakse infosüsteemi järgmised andmed:
1) isikukood või sünniaeg - loetakse
ID-kaardilt;
2) eesnimi - loetakse ID-kaardilt;
3) perekonnanimi - loetakse
ID-kaardilt;
4) asutus;
5) registrikood;
6) ametikoht;
7) telefon;
8) e-post;
9) faks.
§ 14. Andmed
infotellimuse kohta
Infotellimuse kohta kogutakse infosüsteemi järgmised andmed:
1) infotellimuse esitaja, tema e-posti
aadress ja salasõna;
2) infotellimuse sisu (linnaosa, ala).
§ 15. Infosüsteemi
pidamist ja järelevalve tegemist abistavad andmed
(1) Andmekannete
tegemise aja, andmete vaatamise, muutmise ning väljastamise aja ja nimetatud
toimingute üle peetakse arvestust infosüsteemis automaatselt ja digitaalselt.
(2) Järelevalve tegemist
abistavate andmetena säilitatakse infosüsteemis:
1) andmete töötleja ees- ja
perekonnanimi;
2) andmete töötlemise kuupäev ja
kellaaeg.
(3) Vastutaval töötlejal
on õigus infosüsteemi kanda ka muid infosüsteemi pidamist ja järelevalve tegemist
abistavaid andmeid.
3. jagu
Andmete kandmine infosüsteemi ja juurdepääs andmetele
§ 16. Andmeandjad
(1) Andmeandjad on
avaliku kogunemise korraldaja või loa taotleja, volitatud töötleja ja vastutav
töötleja.
(2) Avaliku kogunemise korraldajal
või loa taotlejal ja volitatud töötlejal on õigus esitada vastutavale
töötlejale andmeid infosüsteemi kandmiseks.
(3) Vastutaval töötlejal
on õigus keelduda andmete infosüsteemi kandmisest, kui esitatud andmed on
ebaõiged või puudulikud.
(4) Andmeandjad on
kohustatud tagama infosüsteemi kandmiseks esitatud andmete õigsuse.
§ 17. Andmete
kandmine infosüsteemi
(1) Avaliku kogunemise korraldaja
või loa taotleja sisestab infosüsteemi määruse § 10 punktides 1-29 ja 41, § 11
punktides 1-12 ja 20 ning § 12 punktides 1-24 ja 32 nimetatud andmed
õigusaktides sätestatud tähtaja jooksul.
(2) Vastutav töötleja
kontrollib käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud andmete õigsust ja teeb vajaduse
korral ettepaneku neid muuta või täiendada.
(3) Vastutav töötleja
sisestab infosüsteemi käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud andmed, kui need
on paberil või e-posti teel esitanud loa taotleja või avaliku kogunemise
korraldaja ja volitatud töötleja. Andmed kantakse infosüsteemi esimesel
võimalusel, kuid hiljemalt kolme tööpäeva jooksul andmete esitamisest.
(4) Vastutav töötleja
sisestab infosüsteemi määruse § 10 punktides 30-40, § 11 punktides 13-19 ja § 12
punktides 25-31 nimetatud andmed õigusaktides ette nähtud tähtajaks.
(5) Volitatud töötleja,
v.a vaatleja staatusega kooskõlastaja, sisestab infosüsteemi määruse § 10
punktides 31-33 ja 40-41, § 11 punktides 14-16 ja 20 ning § 12 punktides 26-28
ja 32 nimetatud andmed õigusaktides kooskõlastamiseks ette nähtud tähtajaks.
§ 18. Vastutus
andmete õigsuse eest ja ebaõigete andmete parandamine
(1) Andmete infosüsteemi
kandja vastutab andmete õigsuse eest infosüsteemi kandmise ajal.
(2) Kui vastutav või
volitatud töötleja avastab infosüsteemist ebaõigeid andmeid või kui teda on
nendest teavitatud, korraldab ta viivitamata nende parandamise.
§ 19. Andmevahetus
teiste infosüsteemidega
(1) Vastutav töötleja
võib seadusega või seaduse alusel antud õigusaktiga talle pandud ülesannete
täitmiseks esitada päringuid teistele riigi, kohaliku omavalitsuse või muu avalik-õigusliku
isiku või avalikke ülesandeid täitva eraõigusliku isiku andmekogudele ning
saada neilt andmeid.
(2) Infosüsteemide
andmevahetuskihi X-tee kaudu sooritatakse päringuid järgmistest andmekogudest:
1) äriregistrist kontrollitakse
äriregistri koodi alusel juriidilise isiku nime, aadressi ja kontaktandmeid,
vajaduse korral juriidilise isiku esindusõigust;
2) riigi- ja kohaliku omavalitsuse
asutuste riiklikust registrist kontrollitakse asutuste andmeid;
3) aadressiandmete süsteemist võetakse
objekti aadress;
4) rahvastikuregistrist võetakse
isikukoodi järgi kontaktandmed;
5) majandustegevuse registrist
kontrollitakse korraldaja registreeringut;
6) kinnistusraamatust kontrollitakse,
kuid ei koguta omaniku andmeid;
7) ehitisregistrist kontrollitakse,
kuid ei koguta ehitise andmeid (ehitise kasutusotstarvet, kasutusloa olemasolu).
§ 20. Infosüsteemi
andmete säilitamise aeg
(1) Infosüsteemi kantud
andmete ja esitatud dokumentide säilitamisel lähtutakse dokumentide liigitusskeemis
määratud tähtajast.
(2) Arhiiviväärtuslikud andmed antakse enne infosüsteemist
kustutamist üle Tallinna Linnaarhiivi.
§ 21. Andmete
väljastamine
(1) Lubade kohta
avalikustatakse Tallinna veebilehel §-s 23 nimetatud avalikud andmed.
(2) Infotellimuse esitaja
määratud e-posti aadressile saadetakse teavitus tema valitud linnaosas või
kaardil märgitud alal toimuvate avalike kogunemiste kohta.
(3) Info avalike
kogunemiste kohta on kättesaadav nii masinloetaval kujul kui ka Tallinna
veebilehel.
(4) Loa taotluse
menetluse kohta andmete saamiseks tuleb järelepärimise esitanud isikul esitada
kirjalik taotlus vastutavale töötlejale. Kui järelepärimise esitanud isik
taotleb loa taotluse menetluse kohta andmeid, millele on kehtestatud
juurdepääsupiirang, tuleb tal andmete küsimist taotluses põhjendada.
(5) Andmeid väljastav
vastutav töötleja peab arvestust andmete väljastamise aja, väljastatud andmete
koosseisu, andmesaaja, andmete väljastamise õigusliku aluse ja andmete
väljastamise viisi üle.
(6) Vastutav töötleja
otsustab järelepärimise esitanud isikule infosüsteemide andmevahetuskihi kaudu
andmetele juurdepääsu andmise kooskõlas avaliku teabe seaduse ja isikuandmete
kaitse seadusega.
(7) Andmeid töötlev isik
on kohustatud hoidma saladuses talle andmete töötlemisel teatavaks saanud
isikuandmeid.
(8) Andmeid
väljastatakse tasuta.
§ 22. Kasutajarollid
ja juurdepääs infosüsteemi andmetele
Infosüsteemi kasutajarollid ja juurdepääs infosüsteemi andmetele
on järgmised:
1) alaline kooskõlastaja - isik, kes
osaleb loa taotluste menetlemise protsessis ja kellel on õigus anda loa
taotluste kohta tagasisidet (kooskõlastus, avaliku kogunemise läbiviimise
tingimused, lisadokumentide nõue, ettepanekud, ettekirjutused, kooskõlastuse
andmata jätmine) ning näha loa taotluse menetlusega seotud infot;
2) ajutine kooskõlastaja - isik,
kellele vastutav töötleja annab ühekordse õiguse osaleda konkreetse loa
taotluse menetluses ja anda selle taotluse kohta tagasisidet (kooskõlastus,
avaliku kogunemise läbiviimise tingimused, lisadokumentide nõue, ettepanekud,
ettekirjutused, kooskõlastuse andmata jätmine), muuta oma kooskõlastust ja näha
loa taotluse menetlusega seotud infot;
3) vaatleja - teenistuja, kes ei osale
loa taotluse menetluses, kuid kellel on õigus loa taotluse menetlemise käiku
jälgida. Vaatlejal ei ole õigust andmeid muuta;
4) korraldaja - isik, kes esitab loa
taotluse, vastutab loa taotlusel märgitud andmete ning avaliku kogunemise
korraldamise ja pidamise eest. Korraldajal on õigus näha enda esitatud
dokumente, kooskõlastajate tagasidet (kooskõlastus, avaliku kogunemise
läbiviimise tingimused, lisadokumentide nõue, ettepanekud, ettekirjutused,
kooskõlastuse andmata jätmine) ja ta saab infosüsteemist digiallkirjaga
kinnitades kätte vormistatud loa. Korraldaja saab kooskõlastajate nõudmisel
muuta ainult enda avaliku kogunemisega seotud dokumente;
5) taotleja - isik, kes on korraldaja
volitatud esindaja ning kellel on õigus esitada loa taotlus. Taotlejal on õigus
näha enda esitatud dokumente, kooskõlastajate tagasidet (kooskõlastus, avaliku kogunemise
läbiviimise tingimused, lisadokumentide nõue, ettepanekud, ettekirjutused, kooskõlastuse
andmata jätmine) ja ta saab infosüsteemist digiallkirjaga kinnitades kätte
vormistatud loa. Taotleja saab kooskõlastajate nõudmisel muuta ainult enda
avaliku kogunemisega seotud dokumente;
6) vastutava töötleja õiguste teostaja või
menetleja - isik, kes osaleb loa taotluste menetluses ja kellel on õigus kõiki
andmeid näha ja muuta;
7) peaadministraator - isik, kellel on
õigus hallata infosüsteemi või selle osade juurdepääsuõigusi;
8) järelevalvaja - isik, kes kontrollib
avalikke kogunemisi;
9) allkirjastaja - isik, kes
allkirjastab Tallinna Linnakantselei nimel loa, keeldumise, peatamise ja
kehtetuks tunnistamise otsuse;
10) avalik kasutaja - isik, kes näeb
infosüsteemi avalikus vaates olevaid andmeid (avalikud kogunemised, millele on
load antud ning mis kajastuvad Tallinna veebilehel);
11) väline kasutaja - isik, kellel on
korraldaja või taotleja kasutajaroll ja juurdepääs andmetele.
§ 23. Avalikud
andmed
Avalikud andmed on loal olevad alltoodud andmed:
1) loa number, avaliku kogunemise liik
ja laad;
2) avaliku kogunemise nimetus;
3) korraldaja ning avaliku kogunemise
läbiviimise eest vastutava isiku nimi ja telefoninumber kuni avaliku kogunemise
lõppemiseni;
4) avaliku kogunemise läbiviimise koht
(liikumisteekond selle olemasolu korral);
5) avaliku kogunemise toimumise kuupäev
ja kellaaeg;
6) kooskõlastused;
7) avaliku kogunemise läbiviimise
tingimused;
8) loa andmise kuupäev.
§ 24. Infosüsteemi
kasutamise õiguse andmine
(1) Infosüsteemi
kasutamise õigus on vastutaval ja volitatud töötlejal vastavalt neile antud
õigustele.
(2) Vastutava töötleja
määratud peaadministraator loob volitatud töötlejale kasutajakonto.
(3) Kasutajakonto
loomiseks esitab volitatud töötleja vastutavale töötlejale avalduse, milles
märgib järgmised andmed:
1) volitatud töötleja nimi ja
äriregistri või muu registri kood;
2) volitatud töötleja nimel andmeid
töötleva isiku ees- ja perekonnanimi ning isikukood või selle puudumisel
sünniaeg, ametikoht, telefon ja e-posti aadress;
3) loetelu ülesannetest, mille
täitmiseks on volitatud töötlejal vaja andmeid infosüsteemis töödelda.
(4) Vastutav töötleja
teavitab kasutajakonto taotlejat selle loomisest või keeldumisest kolme
tööpäeva jooksul alates käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud avalduse
saamisest.
(5) Kui infosüsteemi
kasutamise õigust taotleb juriidilisest isikust korraldaja, siis taotleb ta
kasutajakonto loomist kõigile enda alluvuses töötavatele isikutele, kellel on
töökohustuste tõttu vaja infosüsteemi kasutada.
(6) Infosüsteemi
peaadministraator loob kasutajakontod vastutava töötleja õiguste teostajatele.
Selleks esitab vastutava töötleja juht infosüsteemi peaadministraatorile
käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud andmed vastutava töötleja õiguste
teostaja kohta.
(7) Infosüsteemi
kasutamise õiguse saanud isikut käsitatakse infosüsteemi volitatud töötlejana.
(8) Volitatud töötlejale
antakse juurdepääs tema ülesannete täitmiseks vajalikele andmetele.
(9) Infosüsteemi saab sisse
logida ID-kaardi või mobiil-ID abil.
§ 25. Infosüsteemi
kasutamise õiguse lõppemine ja äravõtmine
(1) Kasutajakonto
sulgemiseks esitab kasutajakonto loomist taotlenud volitatud töötleja
vastutavale töötlejale taotluse, milles märgib järgmised andmed:
1) volitatud töötleja nimi ja
äriregistri või muu registri kood;
2) volitatud töötleja nimel andmeid
töödelnud isiku ees- ja perekonnanimi;
3) infosüsteemi kasutamise õiguse
lõppemise aeg.
(2) Vastutava töötleja
õiguste teostaja kasutajakonto sulgemiseks esitab vastutava töötleja juht
infosüsteemi peaadministraatorile käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud
andmed vastutava töötleja õiguste teostaja kohta.
(3) Infosüsteemi
peaadministraator sulgeb kasutajakonto hiljemalt käesoleva paragrahvi lõike 1
punktis 3 nimetatud kuupäevale järgneval tööpäeval.
(4) Vastutav töötleja
võib omal algatusel kasutajakonto sulgeda, kui esineb vähemalt üks järgmistest
alustest:
1) kasutajakonto kasutaja on korduvalt
rikkunud andmete töötlemise korda;
2) kasutajakonto kasutaja on korduvalt
kandnud infosüsteemi ebaõigeid andmeid;
3) kasutajakonto kasutaja on
võimaldanud oma kasutajakontot kasutada teisel isikul, kellel puudub selleks
õigus;
4) kasutajakonto kasutaja on andmeid
kasutanud mittesihipäraselt;
5) andmete infosüsteemi kandmine ei ole
enam isiku ameti- või tööülesanne.
3. peatükk
JÄRELEVALVE JA INFOSÜSTEEMI PIDAMISE LÕPETAMINE
§ 26. Järelevalve
infosüsteemi pidamise üle
(1) Järelevalvet
infosüsteemi pidamise ja andmete õiguspärase töötlemise üle teeb vastutav
töötleja ja teised isikud, kellel on selleks seadusest tulenev õigus.
(2) Infosüsteemi andmete
vaatamise, esitamise, väljastamise ja muutmise kohta peetakse arvestust
tarkvara abil.
(3) Infosüsteemi
vastutav töötleja lahendab kaebusi, mis on esitatud infosüsteemi pidamise ja andmete
töötlemise vaidlustamiseks. Kaebus lahendatakse ja järelevalve tulemustest
teavitatakse kaebuse esitajat ühe kuu jooksul alates kaebuse saamisest.
(4) Volitatud töötleja
on kohustatud kõrvaldama järelevalvet teostanud isiku ettekirjutuses nimetatud
puudused ettekirjutuses märgitud tähtpäevaks.
(5) Infosüsteemi
pidamist reguleerivate õigusaktide rikkumise eest ja andmete ebaseadusliku
töötlemise eest vastutavad selles süüdi olevad isikud seaduses ette nähtud
korras.
§ 27. Infosüsteemi
pidamise lõpetamine
(1) Infosüsteemi
pidamise lõpetamise otsustab Tallinna Linnavolikogu.
(2) Infosüsteemi
pidamine lõpetatakse kooskõlas arhiiviseaduse ja avaliku teabe seaduse ning
nende alusel kehtestatud õigusaktidega.
(3) Infosüsteemi
pidamise lõpetamisel otsustab vastutav töötleja andmete teise andmekogusse või
Tallinna Linnaarhiivi üleandmise või nende hävitamise ning määrab üleandmise
või hävitamise tähtaja.
(4) Vastutav töötleja
vastutab andmete üleandmise õiguspärasuse ja üle antavate andmete terviklikkuse
eest.
(5) Andmete üleandmise
või hävitamise korral koostatakse vastav akt.
4. peatükk
RAKENDUSSÄTTED
§ 28. Andmete
infosüsteemi kandmine
Andmeid kantakse infosüsteemi alates 10.
septembrist 2014.
Edgar Savisaar
|
|
Linnapea
|
Toomas Sepp
|
|
Linnasekretär
|