Tallinna Linnavalitsuse 18. juuni 2014
korralduse nr 1003-k
LISA
|
Seletuskiri
|
Tallinna Linnavalitsuse korralduse eelnõu
|
“Lõokese tn 16 kinnistu detailplaneeringu kehtestamine
Kristiine linnaosas“ juurde
|
|
|
|
Tallinna Linnavalitsuse
korraldusega kehtestatakse Kristiine
linnaosas 0,27 ha suuruse maa-ala kohta koostatud Lõokese tn 16 kinnistu
detailplaneering, FE Arhitektid OÜ töö nr 022/13. Detailplaneeringu eesmärk on
jagada elamumaa sihtotstarbega Lõokese tn 16 kinnistu kaheks krundiks ning
määrata ehitusõigus kuni 2-korruselise üksikelamu rajamiseks, olemasoleva
üksikelamu rekonstrueerimiseks ja laiendamiseks ning kahe abihoone ehitamiseks.
Lisaks antakse planeeringus heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsuteede,
parkimise ja tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline lahendus.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritud
ala, suurusega 0,27 ha, asub Tallinnas Kristiine linnaosas, Västriku, Lõokese,
Käo ja Pardi tänava vahelises kvartalis, Lõokese tänava ääres väljakujunenud
väikeelamute piirkonnas. Valdavalt paiknevad siin kuni 2-korruselised
üksikelamud ja nende juurde kuuluvad abihooned. Hoonete paigutus on ebaühtlane
ning seetõttu selget ehitusjoont ei ole välja kujunenud.
Lõokese
tn 16 kinnistu on elamumaa sihtotstarbega ja suurusega 2552 m2.
Kinnistu omanik on Õ. Velström. Lõokese tn 16 kinnistul paikneb 2-korruseline
elamu, millel on keldrikorrus ning abihoone. Juurdepääs krundile on Lõokese
tänavalt.
2.
Tallinna üldplaneering ja koostatav Kristiine linnaosa üldplaneering
Tallinna
Linnavolikogu 11. jaanuari 2001 määrusega nr 3 kehtestatud „Tallinna üldplaneeringuga“ on
planeeringuala juhtotstarbeks määratud väikeelamute ala, s.o põhiliselt
ühepere- ja ridaelamutele, samuti üksikutele väiksematele 3-4-korruselistele
elamutele mõeldud ala, kus võib paikneda elamupiirkonda teenindavaid asutusi ja
väiksemaid kaubandus-teenindusettevõtteid.
Detailplaneering
on kooskõlas Tallinna üldplaneeringuga.
Tallinna
Linnavolikogu 9. märtsi 2006 otsusega nr 71 algatati „Kristiine linnaosa üldplaneering“.
Nimetatud otsuse punkti 1 kohaselt on üldplaneeringu eesmärgiks Kristiine
linnaosa pikaajaliste arengusuundade määramine, territooriumi funktsionaalse
maakasutuse planeerimine koos uute elamu- ja bürooalade võimalike asukohtade
määramisega ehitustegevuse suunamiseks ja koordineerimiseks. Kristiine linnaosa
üldplaneeringu kehtestamisel täpsustatakse Tallinna üldplaneeringut Kristiine
linnaosa osas. Koostamisel oleva Kristiine linnaosa üldplaneeringu maakasutusplaani
kohaselt jääb planeeritud ala väikeelamute juhtotstarbega alale, kuhu võib
kavandada kuni 2-korruselisi katusekorrusega väikeelamuid ning lähemat ümbrust
teenindavaid kaubandus-teenindusettevõtteid jne.
Planeeringus
kavandatud kuni 2-korruseline elamu ja abihoonete rajamine ning olemasoleva
elamu rekonstrueerimine ja laiendamine on kooskõlas Kristiine linnaosa
üldplaneeringu eesmärgi ja linna üldiste arengusuundadega.
3.
Kehtiv detailplaneering
Planeeritud
maa-ala kohta ei ole varem kehtestatud detailplaneeringut.
4. Detailplaneeringus
kavandatu
Detailplaneeringus nähakse ette
Lõokese tn 16 kinnistu jagamine kaheks elamumaa sihtotstarbega krundiks ja
ehitusõiguse määramine olemasoleva üksikelamu rekonstrueerimiseks ja / või
laiendamiseks ning moodustatavale krundile 2-korruselise üksikelamu rajamiseks.
Mõlemale krundile on kavandatud ka üks abihoone.
Parkimislahendus
on kooskõlas Tallinna Linnavolikogu
16. novembri 2006 otsusega nr 329
kinnitatud „Tallinna
parkimise korralduse arengukavaga aastateks 2006-2014“, kavandatud on 4 parkimiskohta. Juurdepääs kruntidele
on Lõokese tänavalt.
Planeeritud ala kohta koostas
puittaimestiku haljastusliku hinnangu T. Põld. Tallinna
Linnavalitsuse 3. mai 2006 määruse nr 34
„Puittaimestiku ja haljastuse inventeerimise kord“ kohaseid I väärtusklassi puid planeeringualal ei
kasva, kuid kasvab 6 II väärtusklassi puud, põõsast või taimegruppi.
Planeeringulahenduse kohaselt likvideeritakse viljapuud, millel puudub vastavalt
Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011 määrusele nr 17 „Puu raieks ja
hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja kord“ asendusistutuse vajadus.
Osaühingu
Tulelaev tehtud radooniohtlikkuse hinnangu kohaselt paikneb planeeritud ala
normaalse radooniriski alal, mille piires jääb radooni sisaldus pinnaseõhus
piiranguteta ehitustegevuseks lubatud piiridesse. Madala radoonitaseme hoones
tagab nõuetekohane ventilatsioon ruumides.
Aktsiaselts
Tallinna Küte märkis, et Lõokese tn 16 kinnistu soojavarustus on Tallinna
Linnavolikogu 27. mai 2004 määrusega nr 19 kinnitatud lisa „Tallinna kaugküttepiirkonna
piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise tingimused ja kord,
kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna kooskõlastamine ja
soojusettevõtja arenduskohustus“ kohaselt käsitletav erandina, mille korral
kaugküttepiirkonnas ehitatavate või rekonstrueeritavate ehitiste soojaga
varustamisel lubatakse kasutada muud kütteviisi kui kaugküte. Olemasoleva hoone
soojavarustus on lahendatud lokaalselt ahju- ja elektriküttega. Vastavalt
aktsiaseltsi Eesti Gaas tehnilistele tingimustele on võimalik liituda Lõokese
tänava maa-alal asuva gaasitrassiga ning hoonete soojavarustus lahendada
gaasiküttega.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu
koostamise algatamist taotles 12. juunil 2013 registreeritud
algatamisettepanekuga Õ. Velström, kes soovis kinnistu jagamist ning
ehitusõiguse määramist 2-korruselise üksikelamu ja kahe abihoone ehitamiseks
ning vajadusel olemasoleva elamu laiendamist.
Tallinna
Linnaplaneerimise Amet ja Õ. Velström sõlmisid 10. juulil 2013 planeeringu
koostamise tellimise ja koostamise õiguse üleandmise lepingu nr 3-6/150.
Detailplaneeringu koostamine
algatati Tallinna Linnavalitsuse 7. augusti 2013 korraldusega nr 1048-k „Lõokese tn 16 kinnistu detailplaneeringu koostamise
algatamine Kristiine linnaosas“.
Detailplaneeringu koostamise eesmärk oli jagada elamumaa sihtotstarbega Lõokese
tn 16 kinnistu kaheks krundiks ning määrata ehitusõigus kuni 2 maapealse ja 1
maa-aluse korrusega üksikelamu rajamiseks, olemasoleva üksikelamu
rekonstrueerimiseks ja laiendamiseks ning kahe abihoone ehitamiseks. Lisaks oli
planeeringu eesmärk anda planeeringus heakorrastuse, haljastuse,
juurdepääsuteede, parkimise ja tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline
lahendus.
Detailplaneeringu algatamise
teade ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 13. augustil 2013, ajalehes Pealinn 19.
augustil 2013 ja Kristiine Lehes 23. augustil 2013. Eskiislahenduse avalik
väljapanek toimus 21.augustist 3. septembrini 2013 ning 3. septembril 2013
toimus Kristiine Linnaosa Valitsuses detailplaneeringu lähteseisukohta ja
eskiislahendust tutvustav arutelu. Teade väljapaneku ja arutelu kohta ilmus
ajalehes Eesti Päevaleht 21. augustil 2013, Kristiine lehes 23. augustil 2013
ja ajalehes Pealinn 26. augustil 2013. Eskiislahendusele vastuväiteid ei
esitatud.
Detailplaneeringu koostas FE
Arhitektid OÜ. Detailplaneering on koostatud lähtudes Tallinna Linnavalitsuse 7.
augusti 2013 korraldusest nr 1048-k „Lõokese tn 16 kinnistu detailplaneeringu koostamise
algatamine Kristiine linnaosas“.
Detailplaneering on kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse 31. oktoobri 2012
määrusega nr 52 „Detailplaneeringu
koostamise algatamisettepaneku vorm ning detailplaneeringu koostamise nõuded“.
Detailplaneeringule on lisatud T. Põld koostatud
haljastuslik hinnang ja Osaühingu Tulelaev koostatud radooniohtlikkuse hinnag.
Tallinna linna ehitusmääruse § 14 lõikes 2 loetletud
isikutega on detailplaneeringu koostamisel tehtud koostööd ja § 15 lõikes 3
loetletud ametitega on detailplaneering kooskõlastatud.
Kristiine
Linnaosa Valitsus, Kristiine linnaosa halduskogu, Päästeameti Põhja päästekeskus
ja Lõokese tn 16 kinnistu omanik Õ. Velström detailplaneeringu koostamise
käigus tehtava koostöö ajal ega detailplaneeringut kooskõlastades märkuseid ei
esitanud.
Tallinna
Keskkonnaamet kooskõlastas detailplaneeringu nõudega ehitusprojektid kooskõlastada
enne ehitusloa taotlemist Tallinna Keskkonnaametiga.
Nõue
ehitusprojekti koostamiseks on detailplaneeringus määratud.
Tallinna
Transpordiamet kooskõlastas detailplaneeringu märkusega, et kruntidele
sissesõiduks kavandada väravate laius maksimaalselt kuni 3,6 meetrit. Märkus on
detailplaneeringus ehitusprojekti koostamiseks määratud.
Tallinna
Kommunaalamet kooskõlastas detailplaneeringu, märkides, et ehitamisel linna
transpordimaale võtta ehitusluba Tallinna Kommunaalameti nimel. Peale kasutusloa
vormistamist esitada Tallinna Kommunaalametile kasutusluba ja digitaalne
teostusjoonis. Vastav nõue ehitusprojekti koostamiseks on detailplaneeringus
määratud.
Västriku
tn 16a kinnistu omanik A. Kukk, Västriku tn 16 kinnistu kaasomanik J.-A. Utt, Västriku
tn 18 kinnistu omanik U. Reinaru, Lõokese tn 18 kinnistu omanik T. Tael ja Käo
tn 19 kinnistu omanik A. Paltre kooskõlastasid detailplaneeringu märkusteta.
Käo
tn 17a kinnistu omaniku esindajana kooskõlastas detailplaneeringu Maa-amet, kes
tutvudes detailplaneeringu põhijoonise ja seletuskirjaga leidis, et
planeeringulahendus ei kitsenda riigi omandis oleva Käo tn 17a kinnistu
kasutust ning kooskõlastas detailplaneeringu märkusteta.
Aktsiaselts
Tallinna Küte märkis, et Lõokese tn 16 kinnistu soojavarustus Tallinna
Linnavolikogu 27. mai 2004 määrusega nr 19 kinnitatud lisa „Tallinna kaugküttepiirkonna
piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise tingimused ja kord,
kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna kooskõlastamine ja
soojusettevõtja arenduskohustus“ kohaselt on käsitletav erandina, mille korral
kaugküttepiirkonnas ehitatavate või rekonstrueeritavate ehitiste soojaga
varustamisel lubatakse kasutada muud kütteviisi kui kaugküte. Olemasoleva hoone
soojavarustus on lahendatud lokaalselt ahju- ja elektriküttega. Vastavalt
aktsiaseltsi Eesti Gaas tehnilistele tingimustele on võimalik liituda Lõokese
tänava maa-alal asuva gaasitrassiga ning hoonete soojavarustus lahendada
gaasiküttega.
Elektrilevi
OÜ, Aktsiaselts Eesti Gaas, Elion Ettevõtted Aktsiaselts ja AKTSIASELTS
TALLINNA VESI kooskõlastasid detailplaneeringu
lisatingimustel. Tingimused on lisatud detailplaneeringu seletuskirja
arvestamiseks ehitus- ja tööprojektide koostamisel.
Planeeritud
maa-alale ei ole detailplaneeringus ette nähtud avalikuks kasutamiseks
kavandatud teid või kõnniteid, samuti ei ole kavandatud rajada üldkasutatavat
haljastust ega ehitada üldkasutatavat välisvalgustust ja/või
vihmaveekanalisatsiooni. Eeltoodust tulenevalt ei ole vajalik sõlmida
detailplaneeringust huvitatud isiku või tema poolt näidatud isikuga ehitusseaduse
§ 13 ja Tallinna linna ehitusmääruse § 16 lõike 1 kohast teede ja tehnovõrkude
väljaehitamise lepingut.
Planeerimisseaduse § 22 lg 1 p 1 kohaselt võib kohalik omavalitsus loobuda
detailplaneeringu vastuvõtmise ja avalikustamise nõuete täitmisest, asendades
need planeeritava maa-ala ja naaberkinnisasjade omanike kirjalike
nõusolekutega, kui detailplaneering koostatakse olemasoleval hoonestatud
maa-alal kuni kolme üksikelamu, suvila või aiamaja krundi planeerimiseks.
Käesolev planeering on
koostatud planeerimisseaduse § 22 lg 1 p 1 kohaselt lihtsustatud korras -
detailplaneeringu koostamisel on loobutud planeeringu vastuvõtmise ja
avalikustamise nõuete täitmisest, asendades need planeeritava maa-ala ja
naaberkinnisasjade omanike kirjalike nõusolekutega, kuna planeering on
koostatud olemasoleval hoonestatud maa-alal ühe üksikelamu krundi
planeerimiseks.
Vastavalt
planeerimisseaduse § 25 lg 7 punktile 4 teavitab kohalik omavalitsus
tähtkirjaga ühe nädala jooksul Lõokese tn 16 kinnistu detailplaneeringu kehtestamise otsuse tegemise päevast Lõokese tn
16a, Lõokese tn 16b, Lõokese tn 18, Käo tn 17a, Västriku tn 16, Västriku tn 18
kinnistute omanikke detailplaneeringu kehtestamisest.
Planeerimisseaduse § 24 lõike 3 kohaselt kehtestab detailplaneeringu, mille koostamise
üle ei teostata järelevalvet, või maavanema poolt järelevalve käigus
heakskiidetud detailplaneeringu kohalik omavalitsus. Tallinna linna ehitusmääruse § 20 lõike 4 alusel
kehtestab detailplaneeringu linnavalitsus oma korraldusega, v.a juhul kui
planeeritud maa-ala kohta esinevad planeerimisseaduse § 10 lõike 61 toodud
asjaolud - puudub üldplaneering või soovitakse üldplaneeringut muuta, planeering koostatakse riikliku kaitse alla võetud
maa-alal või selle kaitsevööndis, samuti riikliku kaitse alla võetud mälestise
kaitsevööndis või loodusobjekti kaitsevööndis oleval maa-alal, planeering
koostatakse ranna või kalda piiranguvööndis looduskaitseseaduse tähenduses, planeeringuga kavandatakse linnaehituslikult olulisi
muudatusi või planeeritud maa-ala asub linnaehituslikult olulises piirkonnas,
planeering koostatakse miljööväärtuslikule hoonestusalale või selle
moodustamiseks, planeering koostatakse olulise ruumilise mõjuga objekti
kavandamiseks, planeering koostatakse keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lõikes 1 nimetatud tegevuse kavandamiseks.
Nimetatud asjaolusid ei esine ning seega
ei kuulu Lõokese tn 16 kinnistu
detailplaneeringu kehtestamine volikogu
pädevusse tulenevalt kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 punktist 33.
Arvestades
eeltoodut, on esitatud Tallinna Linnavalitsusele kehtestamiseks korralduse
eelnõu „Lõokese tn 16 kinnistu detailplaneeringu
kehtestamine Kristiine linnaosas“.
|
|
|
|
Anu Hallik-Jürgenstein
|
Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhataja
|
|
Priit Lello
|
Linna õigusdirektor
linnasekretäri ülesannetes
|