TALLINNA LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
12. märts
|
2014 nr
|
380-k
|
|
|
Tallinna Spordi- ja Noorsooameti juhataja 22. jaanuari 2014 käskkirja
nr 6 peale esitatud vaide läbivaatamine
|
|
|
|
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 66¹ lg 1,
haldusmenetluse seaduse § 73 lg 1, § 85 p 4 ja § 86 lg-te 1 ja 2 alusel ning
tulenevalt vaidemenetluses selgunud asjaoludest
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Vaidemenetluse
asjaolud
1. novembril 2013 esitas mittetulundusühing Lauatennisekeskus
(edaspidi ka vaide esitaja või MTÜ) Tallinna Spordi- ja
Noorsooametile (edaspidi ka amet) taotluse sporditegevuse toetuse
(edaspidi ka toetus) saamiseks 2014. aastal.
2. 20. jaanuaril 2014
otsustas sporditegevuse toetuse eraldamise komisjon ühehäälselt 5 poolthäälega,
et MTÜ-le toetust ei eraldata, kuna spordiorganisatsioonil on täitmata Tallinna
Linnavolikogu 21. augustil 2008 vastu võetud määruse nr 28 „Sporditegevuse toetamise
korra“ (edaspidi ka kord või määrus) § 1 lg 2 punktis 1¹ sätestatud
tingimus - määrust kohaldatakse spordiorganisatsioonidele, kelleks on
füüsilisest isikust ettevõtja või eraõiguslik juriidiline isik, kes peab
erakooli ning kelle põhitegevuseks on spordi arendamine ja kes korraldab organiseeritud
sporditegevust, kus harrastajate arv on vähemalt 25, välja arvatud puuetega
laste, noorte ning püsiva töövõimetusega inimeste treeningrühmad.
22. jaanuari 2014 käskkirjaga nr 6 „Sporditegevuse toetuse
andmine“ otsustas Tallinna Spordi- ja Noorsooameti juhataja mitte eraldada
sporditegevuse toetust mittetulundusühingule Lauatennisekeskus
lähtuvalt sporditegevuse toetuse eraldamise komisjoni 20. jaanuari 2014
protokolli nr 2-1.7/1 punktist 3.
3. Mittetulundusühingu
Lauatennisekeskus vaie
30. jaanuaril 2014 esitas mittetulundusühing
Lauatennisekeskus vaide, milles palub tühistada osaliselt ameti juhataja 22. jaanuari
2014 käskkiri nr 6 ja määrata toetus 24-le harrastajale. Vaide esitaja leiab,
et ameti otsus rikub MTÜ õigusi, kuna toetuse määramisel on korra tingimusi
oluliselt kitsendatud.
MTÜ-l oli toetuse taotlemise hetkel vähemalt 25 Tallinna
elanikuks registreeritud harrastajat, mis on korra järgi üheks tingimuseks
toetuse määramisel. Lisaks sellele oli taotluse esitamise viimaseks päevaks, 1.
novembriks 2013 kinnituse toetuse saamiseks andnud 25 isikut (üks lapsevanem
eemaldas kinnituse 15. novembril 2013). Seega, MTÜ kvalifitseerub määruses
toodud kriteeriumidele toetuse saajaks nii vormiliste kui sisuliste nõuete
poolest, küsimus on toetuse suuruses ehk kui paljud teovõimelised harrastajad
või harrastaja seaduslikud esindajad on määranud vastavalt korra § 4 lg-le 2
toetuse saajaks mittetulundusühingu
Lauatennisekeskus ning millised valemid rakenduvad toetuse lõppsumma
määramiseks.
Amet on korda vääralt tõlgendanud kitsendades §-st 12
tulenevat nõuet, mis näeb ette toetuse mitteandmise alused. See, et kinnituse
toetuse saamiseks on andnud vähem kui 25 isikut ei tähenda, et absoluutselt
toetust ei määrata, vaid et konkreetse harrastaja eest ei määrata. MTÜ-l on
õigus saada toetust 24 harrastaja eest. Vaide esitaja leiab, et korra loogika
kohaselt antakse toetust juhul, kui klubi üldine harrastajate arv on vähemalt
25, kuid toetust makstakse vaid osalust kinnitanud tallinlastest harrastajate
eest.
Vaide esitaja soovib, et tunnistatakse osaliselt kehtetuks
Tallinna Spordi- ja Noorsooameti juhataja 22. jaanuari 2014 käskkiri nr 6 „Sporditegevuse
toetuse andmine“ ning tehakse ettekirjutus asja uueks otsustamiseks.
4. Tallinna
Linnavalitsuse seisukohad vaide läbivaatamisel
Tallinna Linnavalitsus (edasidi ka linnavalitsus)
leiab, et vaidlustatud haldusakt on õiguspärane ja põhjendatud. Vaides esitatud
väited ja argumendid ei anna alust vaidlustatud käskkirja tühistamiseks. Oma
seisukohta põhjendab linnavalitsus järgmiselt.
Korra § 1 lõike 2 punktide 1 ja 1¹ järgi kohaldatakse määrust
spordiorganisatsioonidele, kes peavad erakooli (taotleja) ning kelle
põhitegevuseks on spordi arendamine ja kes korraldavad organiseeritud
sporditegevust Eesti rahvastikuregistri andmetel Tallinnas elavatele
harrastajatele; kus harrastajate arv on vähemalt 25 (välja arvatud puuetega
laste, noorte ning püsiva töövõimetusega inimeste treeningrühmad).
Lisaks peab korra § 7 lõike 5 järgi taotleja toetuse saamiseks
tagama, et teovõimeline harrastaja või harrastaja seaduslik esindaja ja treener
on riigiportaali (www.eesti.ee) või Tallinna
veebilehe (www.tallinn.ee) kaudu kinnitanud
soovi Tallinna sporditegevuse toetuse andmise kohta taotlejale 1. detsembriks. Seega
antakse korra kohaselt sporditegevuse toetust spordiorganisatsioonile, kellel
on vähemalt 25 Tallinna elanikuks registreeritud harrastajat, kelle kohta on
toetuse andmise soovi kinnitatud.
Linnavalitsus selgitab, et harrastajate arvu alampiiri
kehtestamise eesmärgiks on tagada spordiorganisatsiooni jätkusuutlikkus. Vähem
kui 25 harrastajaga organisatsiooni ei ole võimalik pidada jätkusuutlikuks,
kuna väikese harrastajate arvuga spordiklubide puhul ei ole tagatud nende püsiv
võimekus maksta treeneritele töötasu, tasuda üüri- ja muid kulusid, osaleda
võistlustel ja korraldada laagreid. Spordi üldist arengut silmas pidades ei ole
väikeste klubide toetamine perspektiivikas. Suuremad spordiklubid on võimelised
tagama paremad võimalused treeningrühmade arenguks ja sportlikeks saavutusteks.
Linnavalitsus möönab, et Tallinna Spordi- ja Noorsooamet on
määruse kohaldamisel püüdnud olla võimalikult paindlik ning teinud taotlejatele
mitmeid mööndusi. Sealhulgas pidas amet perioodil 2010-2012 võimalikuks anda
sporditegevuse toetust ka olukorras, kus Tallinna ja naaberomavalitsuse (nt
Tallinna ja Viimsi) laste ja noortega tegelevatel spordiklubidel on kahe
omavalitsuse peale kokku olnud vähemalt 25 kinnitatud harrastajat.
Alates 2013. aastast otsustas amet taolisest praktikast loobuda,
kuna see oli vastuolus korra mõtte ja eesmärkidega ning spordi arengu üldiseid
vajadusi silmas pidades ebaefektiivne.
Kõnealusest muutusest korra kohaldamisel teavitas amet
spordiorganisatsioone nii Tallinna Spordiliidu kui Tallinna Treenerite Liidu
koosolekutel. Lisaks on sellekohane info sisaldunud toetuse andmise
käskkirjades ja protokollides, mis on tehtud teatavaks kõigile spordiklubidele,
kes on toetust taotlenud. Samuti on käskkirjad avaldatud Tallinna veebilehel.
Kokkuvõttes leiab linnavalitsus, et ameti keeldumine
sporditegevuse toetuse eraldamisest vaide esitajale on põhjendatud. Ameti
seisukoht, et sporditegevuse toetust antakse spordiorganisatsioonile, kellel on
vähemalt 25 Tallinna elanikuks registreeritud harrastajat, kelle kohta on
toetuse andmise soovi kinnitatud, on kooskõlas korra mõtte ja eesmärkidega.
5. Arvestades punktis
3 esitatud seisukohti ja põhjendusi, jätta mittetulundusühingu
Lauatennisekeskus vaie Tallinna Spordi- ja Noorsooameti juhataja 22. jaanuari 2014
käskkirjas nr 6 „Sporditegevuse toetuse andmine“ väljendatud otsuse kehtetuks
tunnistamise nõudes rahuldamata.
6. Tallinna Linnakantseleil
teha korraldus teatavaks mittetulundusühingule
Lauatennisekeskus ja Tallinna Spordi- ja Noorsooametile.
7. Isikul, kelle vaie
jäi rahuldamata või kelle õigusi vaidemenetluses rikuti, on õigus pöörduda
halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud tingimustel ja korras, s.o 30 päeva
jooksul alates korralduse teatavakstegemisest, kaebusega Tallinna
Halduskohtusse (Pärnu mnt 7, Tallinn 15082).
|
|
|
|
Edgar Savisaar
|
Linnapea
|
Toomas Sepp
|
|
Linnasekretär
|
|