TALLINNA LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
25. september
|
2013 nr
|
1308-k
|
|
|
Pärnu mnt 59 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine
|
|
|
|
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 3,
keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 33 lg 1 p 3, §
35 lg 5 alusel ning kooskõlas Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005 määruse nr
224 „Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb anda keskkonnamõju hindamise
vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud loetelu“ § 13 p-ga 2 ja Tallinna
Linnavalitsuse 19. märtsi 2008 korraldusega nr 471-k „Pärnu mnt 59
kinnistu ja lähiala detailplaneeringu koostamise algatamine“ ning arvestades
Pärnu mnt 59 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu keskkonnamõju
strateegilise hindamise eelhinnangut (korralduse lisa) ja tulenevalt asjaolust,
et detailplaneeringuga kaasnev tegevus nagu õppehoone rajamine ja
juurdeehitus ei oma olulist keskkonnamõju
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Mitte algatada
Tallinna Linnavalitsuse 19. märtsi 2008 korraldusega nr 471-k algatatud Pärnu
mnt 59 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilist
hindamist. Detailplaneeringu koostamise eesmärk on muuta Pärnu mnt 59 kinnistu
piire ja määrata ehitusõigus kuni 6-korruselise õppehoone kavandamiseks,
suurendada Pärnu mnt 57 // Liivalaia tn 2 kinnistu ehitusõiguse ulatust
kutseõppeasutuse õppehoonele pealeehituse rajamiseks ning määrata kruntide
kasutamise tingimused.
2. Detailplaneeringu:
2.1 koostamise
korraldaja on Tallinna Linnaplaneerimise Amet (aadress Vabaduse väljak 7, 15198
Tallinn);
2.2 koostaja on
K-Projekt Aktsiaselts (aadress Ahtri tn 6a, 10151 Tallinn);
2.3 kehtestab Tallinna
Linnavolikogu (aadress Vana-Viru tn 12, 15080 Tallinn).
3. Keskkonnamõju
strateegilise hindamise läbiviimine detailplaneeringu koostamisel ei ole
vajalik järgmistel põhjustel:
3.1 detailplaneeringuga
ei kavandata olulise keskkonnamõjuga tegevust, sh näiteks tootmist, ulatusliku
elamupiirkonna rajamist ega muud olulise keskkonnamõjuga tegevust, millega
kaasneks keskkonnaseisundi või looduslike alade kahjustumist, sh vee, pinnase,
õhu saastatust, olulist jäätmetekke ja mürataseme suurenemist;
3.2 lähtudes
planeeringuala ja selle lähiümbruse keskkonnatingimustest ja maakasutusest, ei
põhjusta uue õppehoone ehitamine ja olemasoleva õppehoone juurdeehitus ning
sihtotstarbeline kasutamine antud asukohas olulist keskkonnamõju. Tegevusega
kaasnevad võimalikud mõjud on ehitusaegsed, nende ulatus piirneb peamiselt
planeeringualaga ning avariiolukordade esinemise tõenäosus on väike, kui
detailplaneeringu elluviimisel arvestatakse detailplaneeringu ja
ehitusprojektide tingimusi ning õigusaktide nõudeid;
3.3 planeeringuga kavandatav tegevus ei põhjusta looduskeskkonna
vastupanuvõime ega loodusvarade taastumisvõime ületamist, sest planeeringualal
ja piirkonnas on juba kujunenud inimtegevuse poolt mõjutatud tihedalt hoonestatud
linnakeskkond ning planeeringu elluviimisega ei kaasne olulist mõju
looduskeskkonnale;
3.4 Kesklinnas Pärnu mnt
ja Liivalaia tn äärsel segahoonestusalal asuval planeeringualal ega piirkonnas
ei paikne kaitstavaid loodusobjekte, Natura 2000 võrgustiku alasid ega teisi
maastikuliselt ja ökoloogiliselt väärtuslikke või tundlikke alasid, mida
planeeringuga kavandatav tegevus võib mõjutada;
3.5 detailplaneeringu
elluviimisega ei avaldata olulist mõju kõrghaljastusele, sest planeeringuga ei likvideerita
väärtuslikku kõrghaljastust. Peamiselt väheväärtuslik likvideeritav haljastus
kompenseeritakse asendusistutustega vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai
2011 määruse nr 17 „Puu
raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja kord“ tingimustele.
Planeeringualale on ette nähtud uut haljastust, sh täiendatakse Pärnu mnt ääres
alleena kasvavat tänavahaljastust;
3.6 detailplaneeringuga
kavandatav tegevus ei kahjusta kultuuripärandit, kui arvestatakse kehtivate
piirangutega. Planeeringuala jääb vanalinna muinsuskaitseala vaatesektorisse,
kuid sinna ei ole uut hoonestust kavandatud ning planeeritav hoone ei hakka
varjama vaadet vanalinnale. Detailplaneeringu ala asub arheoloogiamälestiseks
tunnistatud asulakohal, mistõttu tehakse enne kaevetöid krundil arheoloogilised
eeluuringud ja tagatakse arheoloogiline järelevalve;
3.7 detailplaneeringuga
kavandatav tegevus ei kahjusta inimese tervist, heaolu ega vara. Kuna
detailplaneeringu ala paikneb tiheda liiklusega magistraali ääres, tuleb planeeringu
elluviimisel arvestada meetmetega müra normtasemete tagamiseks hoonete
siseruumides. Detailplaneeringus on tehtud radooniuuring ning hoonete
projekteerimisel arvestatakse radooniohutu hoone projekteerimisnõuetega;
3.8 detailplaneeringualal
ei ole tuvastatud jääkreostust ega keskkonda saastavaid objekte ning alal ei
ole varem toimunud tootmist ega muud keskkonnaohtlikku tegevust. Seetõttu ei
ole eeldada ka olulist pinnase või vee reostust, mis seaks piirangud edasisele
ehitustegevusele. Detailplaneeringus on esitatud nõue sademevee kohapealseks käitlemiseks
(nt pinnasesse immutamine, ühtlustusmahutid, katusehaljastus jms);
3.9 tegevusega ei kaasne
olulisel määral soojuse, kiirguse ega lõhna teket. Vibratsioon võib esineda
hoonete lammutamisel ja ehitamisel, samuti on tavapärasest suuremas koguses
jäätmeteke seotud peamiselt lammutus- ja ehitustöödega, mille käigus jäätmed
käideldakse vastavalt nõuetele;
3.10 detailplaneering on
kooskõlas Tallinna üldplaneeringu maakasutuse juhtotstarbega.
4. Keskkonnamõju
strateegilise hindamise algatamata jätmise otsusega saab tutvuda Tallinna
Keskkonnaametis, Harju tn 13, esmaspäeviti kell 14-18 ja neljapäeviti kell 9-12
ning Tallinna õigusaktide registris aadressil https://oigusaktid.tallinn.ee/.
5. Tallinna
Keskkonnaametil korraldada keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata
jätmise otsuse avaldamine 14 päeva jooksul otsuse tegemisest arvates ametlikus
väljaandes Ametlikud Teadaanded ja ajalehes, milles Tallinna linn avaldab
ametlikke teadaandeid.
6. Tallinna
Keskkonnaametil teha korraldus teatavaks K-Projekt Aktsiaseltsile.
|
|
|
|
Edgar Savisaar
|
Linnapea
|
Toomas Sepp
|
|
Linnasekretär
|
|
Tallinna Linnavalitsuse
25. septembri 2013
korralduse nr 1308-k
LISA
|
|
Pärnu mnt 59 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
keskkonnamõju strateegilise hindamise eelhinnang
|
|
|
|
Vastavalt keskkonnamõju hindamise ja
keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 33 lg 1 punktile 3 tuleb keskkonnamõju
strateegiline hindamine läbi viia detailplaneeringule, mille alusel
kavandatakse seaduse § 6 lõikes 1 nimetatud olulise keskkonnamõjuga tegevusi
või kui tuvastatakse eeldatavalt oluline keskkonnamõju seaduse § 6 lõikes 2 toodud
valdkondade tegevuste kavandamisel. Kui tegevus ei kuulu nimetatud seaduse § 6
lõike 1 loetelu hulka, tuleb anda eelhinnang selle kohta, kas
detailplaneeringuga kavandatav tegevus on olulise keskkonnamõjuga.
Keskkonnamõju strateegilise hindamise eelhinnang tuleb anda,
lähtudes kõikidest keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse
§ 6 lõikes 3 nimetatud kriteeriumitest ning kaasneva mõju suurusest,
ruumilisest ulatusest, kestusest, sagedusest ja pöörduvusest, toimest,
kumulatiivsusest ja piiriülesest mõjust ning mõju ilmnemise tõenäosusest.
1. Eelhinnangu
andmisel lähtutakse tegevuse ala ja selle lähiümbruse keskkonnatingimustest,
nagu maakasutusest, alal esinevatest loodusvaradest, nende omadustest ja
taastumisvõimest ning looduskeskkonna vastupanuvõimest. Keskkonna
vastupanuvõime hindamisel lähtutakse eelkõige märgalade, randade ja kallaste,
pinnavormide, metsade, kaitstavate loodusobjektide, sealhulgas Natura 2000
võrgustiku alade, alade, kus õigusaktidega kehtestatud nõudeid on juba ületatud,
maareformi seaduse tähenduses tiheasutusega alade ning ajaloo-, kultuuri- või
arheoloogilise väärtusega alade vastupanuvõimest.
Planeeritav 2,70 ha suurune maa-ala
asub Kesklinnas, Pärnu maantee ja Liivalaia tänava ristmiku vahetus läheduses. Planeeritav
maa-ala koosneb kolmest sotsiaalmaa sihtotstarbega kinnistust - Pärnu mnt 57 //
Liivalaia tn 2, Pärnu mnt 59 ja Pärnu mnt 61. Pärnu mnt 57 // Liivalaia tn 2
kinnistul asub 1939. aastal ehitatud 5-korruseline Tallinna Polütehnikumi
hoone. Samal kinnistul asub ka õppehooneks ümber ehitatud kooli endine
ühiselamu ning staadion, mille ümbrust kasutavad õpilased aktiivselt parklana.
Kinnistul asuvad veel paar väikest kõrvalhoonet ning alajaam. Pärnu mnt 59
kinnistul asub Tallinna Ülikooli 4-korruseline amortiseerunud ühiselamu, mis
planeeringu elluviimisel likvideeritakse. Pärnu mnt 61 kinnistul asuvad
garaa˛id, mis samuti planeeringu elluviimisel lammutatakse.
Planeeringualasse jääval transpordimaa sihtotstarbega Liivalaia
tn 2a kinnistul asub 2-korruseline lahtine parkimishoone ning Pärnu mnt 57a
kinnistul asub alajaam.
Planeeritaval maa-alal kasvavad väärtuslikuks
hinnatud puud Pärnu maantee ääres, kus on alleena istutatud lääne pärnad.
Hinnalised on ka staadioni äärsed pooppuud ja suureleheline pärn. Kokku on
planeeritaval maa-alal ja lähialal loendatud 50 puud (A. Aaspõllu, 2007),
millest 44 kasvavad planeeringualal. Planeeringualal hinnatud puudest 12 on
väärtuslikud ja olulised ning väärivad säilitamist. Väheväärtuslikke (IV ja V
väärtusklass) puid on 33.
Ala kontaktvööndis paiknevad väga
erineva sihtotstarbega hooned. Veerenni ja Vana-Veerenni tänava äärde jäävad
valdavalt 2-4-korruselised elamud, Tatari tänava ääres on 5-korruseline
trükikoda ning 8-korruseline büroohoone. Liivalaia tänava ääres on enamasti
äri- ja büroohooned, sh 12-korruseline pangahoone. Pärnu maantee äär on
lähialal hoonestatud põhiliselt ühiskondlike hoonetega: koolid, Rahandusministeeriumi
hoone, kino „Kosmos“. Naaberkinnistul, Pärnu mnt 67, asub Tallinna
Perekonnaseisuameti ehk Õnnepalee hoone, mis on arhitektuurimälestiseks
tunnistatud.
Kuna planeeritav ala asub linna ühe
põhimagistraali, Pärnu maantee, ääres, siis on ühistranspordi ühendus teiste
linnaosadega väga hea. Mööda Pärnu maanteed kulgevad nii trammi- kui bussiliinid.
Planeeritav ala jääb kultuuriministri 30. augusti 1996
määrusega nr 10 „Kultuurimälestiseks
tunnistamine“ arheoloogiamälestiseks tunnistatud asulakohale, mis hõlmab
Kentmanni tänava, Liivalaia tänava, Tatari tänava, Pärnu maantee ja Sakala
tänavaga piirnevat ala. Ala jääb osaliselt ka nimetatud määrusega
arheoloogiamälestiseks tunnistatud Võllamäele, mis hõlmab Liivalaia tn 2 kuni
12 vahelist ala. Samuti ulatub alale sama määrusega arhitektuurimälestiseks
tunnistatud Pärnu mnt 67 kinnistul asuva hoone kaitsevöönd (50 meetrit).
Detailplaneeringus on ehitustööde tegemiseks määratud nõue
korraldada enne mistahes kaevetöid krundil arheoloogilised eeluuringud ja
edasiste kaevetööde juures tagada arheoloogiline järelevalve. Kultuurikihi või
arheoloogiliselt huvi pakkuvate ehitusjäänuste avastamisel otsustatakse
leiumaterjali konserveerimise ja eksponeerimise vajadus, koht ja viis eraldi,
sõltuvalt leitu säilivusest ja iseloomust. Pärnu mnt 59 krundil asuva Tallinna
Ülikooli ühiselamu kohta tuleb enne lammutamist koostada ajalooline õiend koos
materjalide ja detailide taaskasutusse suunamise ettepanekuga.
Vabariigi Valitsuse 20. mai 2003
määrusega nr 155 kehtestatud „Tallinna
vanalinna muinsuskaitseala põhimääruse“ kohaselt jääb detailplaneeringu ala
mööda Pärnu maanteed kulgevasse vanalinna muinsuskaitseala vaatesektorisse.
Vaatesektorisse ei ole hoonestust planeeritud.
Tallinna Linnavolikogu 11. jaanuari 2001 määrusega nr 3
kehtestatud „Tallinna
üldplaneeringu“ kohaselt on planeeritava ala maakasutuse juhtotstarbeks
määratud kesklinna segahoonestusala, kuhu võib ehitada kõiki hooneid, v.a
keskkonda saastavaid ettevõtteid. Detailplaneering on kooskõlas Tallinna
üldplaneeringus määratud juhtotstarbega.
Planeeringualal, kontaktvööndis ega
lähiümbruses ei paikne kaitstavaid loodusobjekte, Natura 2000 võrgustiku
alasid, veekogusid, pinnavorme, metsaalasid ega teisi maastikuliselt või
ökoloogiliselt väärtuslikke või tundlikke alasid, mida planeeringuga kavandatav
tegevus võiks mõjutada. Detailplaneeringu alal ei ole tuvastatud olulisi või
väärtuslikke taime- või loomaliike, keda planeeringuga kavandatav tegevus võib
ohustada.
Detailplaneeringuga kavandatav tegevus ei põhjusta loodusvarade
taastumisvõime ega looduskeskkonna vastupanuvõime ületamist, sest
planeeringualal ei esine olulise tähtsusega loodusvarasid ning planeeringuga ei
kaasne olulist mõju looduskeskkonnale. Planeeringualal ja piirkonnas on
kujunenud juba inimtegevuse poolt oluliselt mõjutatud ja tihedalt hoonestatud linnakeskkond.
2. Eelhinnangu
andmisel lähtutakse tegevuse iseloomust, kaasa arvatud selle tehnoloogiline
tase, loodusvarade kasutamine, jäätme- ja energiamahukus, ning lähipiirkonna
teistest tegevustest.
Detailplaneeringuga on kavandatud muuta planeeringualal
paiknevate kruntide piire, moodustades krundid Tallinna Polütehnikumile ja
kavandatavale muusikaõppeasutuste koolihoonete kompleksile. Haridus- ja
Teadusministeerium soovib rajada Tallinna Muusikakeskkoolile, G. Otsa
nimelisele Tallinna Muusikakoolile ja Tallinna Balletikoolile ühise õppehoone
Tallinna kesklinna. Koolide praegused hooned on halvas seisukorras ning ei
vasta muusika- ja tantsuõpetamise vajadustele. Planeeritava ühiskondliku hoone
saale saab kasutada avalike ürituste korraldamiseks.
Kehtivas detailplaneeringus kavandatud ehitusõigus ei
võimalda soovitud ruumiprogrammile vastavat hoonet ehitada. Ka olid kehtivas
planeeringus kavandatud ainult maapealsed parkimiskohad, kuid krundi
otstarbekamaks kasutamiseks ja koolile vajaliku haljastatud rekreatsiooniala
planeerimiseks on otstarbekas parkimine kavandada maa alla.
Planeeritavate hoonete parima arhitektuurse lahenduse
saamiseks ja projekteerimiseks arhitektuurinõuete määramiseks korraldati 2011.
a arhitektuurikonkurss.
Pärnu mnt 57 // Liivalaia tn 2 (positsioon 2) krundil
paikneva Tallinna Polütehnikumi õppehoone Pärnu maantee ja Liivalaia tänava
poolsed hooneosad on ette nähtud säilitada olemasoleval kujul. Pealeehitus
kavandatakse polütehnikumi Vana-Veerenni tänava ääres paiknevale hooneosale, õppehoone
ehitatakse 7-korruseliseks. Pärnu mnt 59 krundile (positsioon 1) määratakse
ehitusõigus kuni 6-korruselise õppehoone ehitamiseks. Kruntide maakasutuse
sihtotstarbena säilitatakse sotsiaalmaa sihtotstarve.
Juurdepääs planeeritavale maa-alale toimub Pärnu maanteelt
ning Liivalaia ja Veerenni tänavalt Vana-Veerenni tänava kaudu. Liivalaia tänav
ja Pärnu maantee on juba praegu tiheda liiklusega, mistõttu lisanduvad
parkimiskohad ei muuda oluliselt olemasolevat liikluskoormust. Liikluse
hajutamiseks on kavandatud Vana-Veerenni tänav ehitada kahesuunaliseks, nii
lisandub täiendav ühendus Veerenni tänavaga.
Kavandatud muusikakeskkooli õppehoone juurde vajalikud
parkimiskohad on ette nähtud hoone krundile maa-alusesse parklasse. Tallinna
Polütehnikumi juurde on parkimiskohad ette nähtud hoone juurde maapealsesse
parklasse, kuid enamjaolt maa-alusesse parklasse (positsioonil 1). Kokku planeeritakse
rajada 213 parkimiskohta.
Detailplaneeringu elluviimisega ei avaldata olulist mõju
kõrghaljastusele, sest planeeringuga ei likvideerita väärtuslikku haljastust.
Likvideeritakse 1 III, 10 IV ja 6 V väärtusklassi puud. Likvideeritavad puud
kompenseeritakse asendusistutusega vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011
määrusele nr 17 „Puu
raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja kord“.
Asendusistutusega tuleb asemele istutada 315 haljastuse ühikut. Arvutusega
saadud haljastuse ühikute arv on esialgne ja täpsustub ehitusprojekti
koostamisel. Lõplik kompenseerimiseks vajalik haljastuse ühikute arv selgub
raieloa menetlemise käigus pärast ehitusloa väljaandmist.
Planeeritava õppehoone Pärnu maantee poolse külje ette on
tänava maa-alale kavandatud istutada u 10 suurelehelist pärna Tallinna
Polütehnikumi ees olevate pärnade allee jätkuks. Planeeringualale kavandatav
haljasala koos säilitatavate puudega jääb rajatava koolihoone põhjapoolsele
küljele, kuhu on võimalik kujundada madalhaljastusega terrassid, pinkide,
skulptuuride jms väikevormidega. Planeeringuala haljastus lahendatakse
ehitusprojekti koosseisus haljastusprojektiga. Haljastuse osakaal planeeritaval
alal tuleb ette näha 20% krundi pinnast.
Detailplaneeringus on nõue määrata hoonete ja tehnovõrkude
ehitusprojektide koostamisel abinõud alal kasvavate puude kaitseks ja
kasvutingimuste tagamiseks. Kui projekteeritakse kõrghaljastusega parklapealne
haljasala, tuleb ehitusprojektis lahendada ka puude kasvutingimuste tagamine
(sh kastmissüsteem).
Planeeritaval alal on ette nähtud tehnovõrkudega varustatus,
mistõttu õppehoonete kasutamisega ei kaasne olulist keskkonnamõju, sh mõju
pinnasele ega põhjaveele. Planeeritava kinnistu veevarustus lahendatakse
olemasolevast Pärnu maantee veetorustikust. Piirkonna kanalisatsioonisüsteem on
ühisvoolne ning rajatava hoone kanalisatsiooni eesvooluks on Pärnu maantee
ühisvoolne kanalisatsioonitoru. Ehitusprojektis tuleb ette näha meetmed suurte
sademeveekoormuste vähendamiseks ning rakendada kohtkäitlemist, et vähendada
koormust eelvooluks olevale torustikule - juhul, kui tingimused võimaldavad,
immutada vesi pinnasesse, kasutada sademevee ühtlustusmahuteid,
katusehaljastust vms.
Planeeritav ala jääb kaugküttepiirkonda ning kavandatava
hoone soojusvarustus on ette nähtud kaugküttel.
Tehnovõrkude lahendus täpsustatakse tööprojektidega
ehitusprojekti staadiumis tehnovõrkude valdajatelt taotletud tehniliste
tingimuste alusel.
Kui tagatakse detailplaneeringus ja ehitusprojektis
määratavatest tingimustest kinnipidamine, ei kaasne detailplaneeringuga
kavandatava tegevuse elluviimisel olulist keskkonnamõju ning kavandatav tegevus
ei ohusta inimese tervist, heaolu ega vara. Detailplaneeringu elluviimisel ei
ole planeeringuala piirkonnas eeldatavalt ette näha olulisi kumulatiivseid
mõjusid.
Hoonete rajamisel ning kasutamisel tarbitakse paratamatult
loodusvarasid (nt maa-, vee- ja energiaressurss, ehitusmaterjalid), kuid
kasutatavate ressursside kogused ei ole oluliselt suured ning ei põhjusta nende
varude kättesaadavuse vähenemist mujal.
3. Eelhinnangu
andmisel lähtutakse tegevusega kaasnevatest tagajärgedest, nagu vee, pinnase
või õhu saastatus, jäätmeteke, müra, vibratsioon, valgus, soojus, kiirgus ja
lõhn.
Detailplaneeringu elluviimisel ning uue koolihoone ehitamise
tulemusel suureneb piirkonna liikluskoormus ning sellega kaasnev müra ja
õhusaaste, kuid tegemist on juba tiheda liiklusega kesklinna piirkonnaga,
mistõttu lisanduvad parkimiskohad ei muuda oluliselt olemasolevat
liikluskoormust. Planeeringualale on kavandatud 213 parkimiskohta. Liikluse
hajutamiseks on kavandatud Vana-Veerenni tänav ehitada kahesuunaliseks.
Kuna planeeritav ala paikneb suure liiklustihedusega Pärnu
maantee ääres, tuleb projekteerimisel arvestada meetmetega vaikustnõudvates
ruumides normeeritud mürataseme tagamiseks ning rakendada EVS 842:2003
,,Ehitiste heliisolatsiooninõuded. Kaitse müra eest“ meetmeid.
Detailplaneeringu alale koostatud
radooniuuringu (Finestum Ehitusekspertiisid OÜ, 2012) järgi on planeeringuala pinnase
radoonisisaldus normaalsel tasemel. Kuna tegemist on õppeasutusega, kus
paiknevad ka õpilaskodu ruumid, tuleb kasutusele võtta radooni vähendamise
meetmed - korralik ehituskvaliteet, tõhus ventilatsioonisüsteem ja radoonikile.
Detailplaneeringus on hinnatud lähialal asuva Vana-Veerenni
tn 4 elamu insolatsiooniolukorra muutumist (OÜ FASSAADIPROJEKT, P. Soopere, 2012)
ning selgitatud, milliseks kujunevad insolatsioonitingimused pärast Pärnu mnt
59 kavandatava 6-korruselise hoonestuse ehitamist. Sellest tulenevalt on
planeeringus hoonete kõrgus määratud insolatsiooni kestuse prognoosi alusel
nii, et Vana-Veerenni tn 4 elamu kõigis korterites jääb insolatsiooni kestus
endiseks.
Detailplaneeringu elluviimise ja õppehoonete sihipärase
kasutamisega ei kaasne olulisel määral soojuse, kiirguse ega lõhna teket,
valgusreostust tekib valgustusest, ajutist müra ja vibratsiooni võib esineda
hoone lammutamisel ja ehitamisel. Suuremas koguses jäätmeteke on seotud
peamiselt lammutus- ja ehitustöödega, õppehoonetes tekib tavapärases koguses
olmejäätmeid. Jäätmed on ette nähtud koguda liigiti vastavalt Tallinna
Linnavolikogu 8. septembri 2011 määrusele nr 28 „Tallinna
jäätmehoolduseeskiri“.
Planeeritaval maa-alal ei ole tuvastatud jääkreostusallikaid
ega muid reostuskoldeid, mistõttu
ei ole eeldada olulist pinnase või põhjavee reostust, mis seaks piirangud
edasisele ehitustegevusele.
Eelneva põhjal võib järeldada, et detailplaneeringu
elluviimisel kaasnevad võimalikud mõjud on eelkõige ehitusaegsed ning nende
ulatus piirneb peamiselt planeeringualaga.
4. Eelhinnangu
andmisel lähtutakse tegevusega kaasnevate avariiolukordade esinemise
võimalikkusest.
Avariiolukordade esinemise tõenäosus õppehoonete rajamisel
ja kasutamisel on väike, kui detailplaneeringu elluviimisel arvestatakse
planeeringu tingimusi ja õigusaktide ning ettevaatus- ja ohutusnõudeid.
5. Eelhinnangu
andmisel lähtutakse kavandatava tegevuse eeldatavast mõjust Natura 2000
võrgustiku alale või mõnele muule kaitstavale loodusobjektile.
Planeeringualal ega lähipiirkonnas
ei paikne kaitstavaid loodusobjekte ega Natura 2000 võrgustiku alasid, mida
planeeringuga kavandatav tegevus võib oluliselt mõjutada. Lähimad kaitstavad
loodusobjektid, kaitsealused puud, jäävad teisele poole Liivalaia tänavat,
vähemalt 200 meetri kaugusele planeeringualast ning planeeringu elluviimine neid
ei mõjuta.
Võttes arvesse eeltoodud keskkonnamõju strateegilise
hindamise eelhinnangut, ei kavandata antud juhul detailplaneeringuga tegevusi,
mille elluviimisel võib kaasneda oluline keskkonnamõju ning seetõttu ei ole Pärnu
mnt 59 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu koostamisel vajalik läbi
viia keskkonnamõju strateegilist hindamist.
|
|
|
Toomas Sepp
|
Linnasekretär
|