Tallinna
Linnavalitsuse 25. september 2013
korralduse nr 1307-k
LISA
|
Seletuskiri
|
Tallinna
Linnavalitsuse korralduse eelnõu
|
“Haraka tn 10 ja 12a
kinnistute detailplaneeringu kehtestamine Kristiine linnaosas“ juurde
|
|
|
|
Tallinna Linnavalitsuse
korraldusega kehtestatakse Kristiine linnaosas 0,27 ha suuruse maa-ala
kohta koostatud Haraka tn 10 ja 12a kinnistute detailplaneering, OÜ FE
Arhitektid töö nr 030/12. Detailplaneeringu eesmärk on jagada Haraka tn 10
kinnistu kaheks krundiks ning määrata ehitusõigus olemasoleva elamu
rekonstrueerimiseks ja / või laiendamiseks või 2-korruselise üksikelamu
ehitamiseks ja moodustatavale krundile ning Haraka tn 12a kinnistule kuni 2-korruselise
üksikelamu ehitamiseks. Kõikidele planeeritud kruntidele on ette nähtud ühe
abihoone rajamine. Lisaks on detailplaneeringus määratud üldised
maakasutustingimused ning heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsude, parkimise
ja tehnovõrkudega varustamise põhimõtted.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritud maa-ala asub Kristiine
linnaosas Tondi asumis Linnu tee, Västriku, Lõokese ja Haraka tänava vahelises
kvartalis. Põhiliselt paiknevad ümbruskonnas 1-2-korruselised üksikelamud koos
abihoonetega. Lähiala kruntide struktuur ja suurused (588 m² kuni 4137 m²) ning
hoonestuse mahud on varieeruvad. Elamud on rajatud valdavalt 1948.-1979.
aastatel. Hoonetel on nii lame-, kelp- kui ka viilkatused.
Planeeritud alal asuvad: Haraka tn
10 kinnistu, mille suurus on 1857 m² ja Haraka tn 12a kinnistu suurusega 697 m².
Mõlema kinnistu sihtotstarve on elamumaa. Haraka tn 10 kinnistul asuvad elamu
ja abihooned, Haraka tn 12a kinnistu on hoonestamata. Planeeritud alal
väärtuslik kõrghaljastus puudub. Haraka tn 10 kinnistu omanik on K.-J. Reigo ja
Haraka tn 12a kinnistu omanik on OÜ KJR.
2. Tallinna üldplaneering ja
koostatav Kristiine linnaosa üldplaneering
Tallinna Linnavolikogu 11. jaanuari
2001 määrusega nr 3 kehtestatud “Tallinna
üldplaneeringus“ https://oigusaktid.tallinn.ee/?id=3001&aktid=78647on
planeeritud ala maakasutuse juhtotstarbeks määratud väikeelamute ala, s.o põhiliselt ühepere- ja ridaelamutele, samuti
üksikutele väiksematele 3-4-korruselistele elamutele mõeldud ala, kus võib
paikneda elamupiirkonda teenindavaid asutusi ja väiksemaid
kaubandus-teenindusettevõtteid, olemasolevate väikeelamute piirkondade
tihendamine korterelamutega ei ole soovitatav.
Tallinna
Linnavolikogu 9. märtsi 2006 otsusega nr 71 algatati „Kristiine
linnaosa üldplaneering“. Nimetatud otsuse punkti
1 kohaselt on üldplaneeringu eesmärgiks Kristiine linnaosa pikaajaliste
arengusuundade määramine, territooriumi funktsionaalse maakasutuse planeerimine
koos uute elamu- ja bürooalade võimalike asukohtade määramisega ehitustegevuse
suunamiseks ja koordineerimiseks. Kristiine linnaosa üldplaneeringu
kehtestamisel täpsustatakse Tallinna üldplaneeringut Kristiine linnaosa osas.
Tallinna Linnavalitsuse 15.
novembri 2006 korraldusega nr 2284-k kinnitatud „Kristiine
linnaosa üldplaneeringu lähteülesande“ punkti 3 (üldplaneeringu eesmärgid)
kohaselt võitlemaks valglinnastumisega kaalutakse tihendamisvõimalusi
elamuehituseks vajaliku sihtotstarbe muutmise või hoonestustiheduse tõstmise
näol. Kahe protsessi ühendamine, kus väärtustame väljakujunenud elukeskkondi ja
samas püüame kesklinna lähedale pakkuda uusi elukohti, on üldplaneeringu üks
peamisi eesmärke.
Detailplaneeringu kohaselt nähakse
ette krundi jagamist, üksikelamute ja abihoonete ehitamist ning seega on
kavandatu kooskõlas Tallinna üldplaneeringuga, linna üldiste arengusuundadega
ja koostatava Kristiine linnaosa üldplaneeringu eesmärkidega.
3. Kehtiv detailplaneering
Planeeritud maa-ala kohta ei ole
varem kehtestatud detailplaneeringut.
4. Detailplaneeringus kavandatu
Detailplaneeringus nähakse ette
Haraka tn 10 kinnistu jagamine kaheks elamumaa sihtotstarbega krundiks ja
ehitusõiguse määramine olemasoleva üksikelamu rekonstrueerimiseks ja / või
laiendamiseks või 2-korruselise üksikelamu rajamiseks ning moodustatavale
krundile ja Haraka tn 12a kinnistule 2-korruselise üksikelamu rajamiseks.
Kõikidele kruntidele kavandatakse ka üks abihoone. Olemasoleva üksikelamu
säilitamise võimalust kaalutakse ehitusprojekti koostamisel. Kui
rekonstrueerimine ei ole otstarbekas, siis olemasolev hoone lammutatakse ning
rajatakse uus 2-korruseline üksikelamu.
Parkimislahendus on kooskõlas Tallinna Linnavolikogu 16. novembri
2006 otsusega nr 329 kinnitatud „Tallinna
parkimise korralduse arengukavaga aastateks 2006-2014“, kavandatud on 6
parkimiskohta. Juurdepääs kruntidele on Haraka tänavalt. Krundile pos 2 on
vajalik määrata juurdepääsu servituut krundi pos 3 kasuks.
Planeeritud ala kohta koostas
puittaimestiku haljastusliku hinnangu O. Abner. Tallinna Linnavalitsuse 3. mai
2006 määruse nr 34 „Puittaimestiku
ja haljastuse inventeerimise kord“ kohaseid I ja II väärtusklassi puid
planeeringualas ei kasva. Planeeringulahenduse kohaselt puid ei likvideerita,
mistõttu puudub vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011 määrusele nr 17 “Puu raieks ja
hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja kord“ asendusistutuse vajadus.
Osaühingu Tulelaev tehtud
radooniohtlikkuse hinnangu kohaselt paikneb planeeritud ala normaalse
radooniriski alal, mille piires jääb radooni sisaldus pinnaseõhus piiranguteta
ehitustegevuseks lubatud piiridesse. Madala radoonitaseme hoones tagab
nõuetekohane ventilatsioon ja vundamendi tuulutuse ja/või radoonikile
kasutamine.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu algatamist
taotles 29. oktoobril 2012 registreeritud avaldusega K.-J. Reigo. Taotluse
kohaselt sooviti Haraka tn 10 kinnistu jagamist ning tekkivale krundile ja
Haraka tn 12a kinnistule ehitusõiguse määramist üksikelamu ehitamiseks.
21. novembril 2012 on Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti ja K.-J. Reigo vahel sõlmitud planeeringu koostamise ja
koostamise õiguse üleandmise leping nr 3-6/212.
Detailplaneeringu koostamine
algatati lahendusskeemi alusel Tallinna Linnavalitsuse 19. detsembri 2012
korraldusega nr 1733-k „Haraka
tn 10 ja 12a kinnistute detailplaneeringu koostamise algatamine“.
Detailplaneeringu koostamise eesmärk oli jagada Haraka tn 10 kinnistu kaheks
krundiks, olemasolev elamu rekonstrueerida või laiendada, uuele krundile ja
Haraka tn 12a kinnistule määrata ehitusõigus kuni 2-korruselise üksikelamu
ehitamiseks. Kõikidele planeeritavatele kruntidele näha ette ühe abihoone
rajamine. Lisaks määrata detailplaneeringus üldised maakasutustingimused ning
heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsude, parkimise ja tehnovõrkudega
varustamise põhimõtted.
Detailplaneeringu algatamise teade
ilmus ajalehes Postimees 22. detsembril 2012 ja ajalehes Pealinn 14. jaanuaril
2013.
Detailplaneeringu koostas FE
Arhitektid OÜ. Detailplaneering on koostatud lähtudes Tallinna Linnavalitsuse
19. detsembri 2012 korraldusest nr 1733-k „Haraka
tn 10 ja 12a kinnistute detailplaneeringu koostamise algatamine“.
Detailplaneering on kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse 31. oktoobri 2012
määrusega nr 52 „Detailplaneeringu
koostamise algatamisettepaneku vorm ning detailplaneeringu koostamise nõuded“.
Detailplaneeringule on lisatud O. Abneri koostatud haljastuslik hinnang ja
Osaühingu Tulelaev koostatud radoonihinnag.
Algatamise korralduses määratud
lisanõuded on täidetud ning täpsustatud on Tallinna Keskkonnaameti nõuet
haljastuse protsendi osas. Nimelt Tallinna Keskkonnaameti ettepanekul lisati
algatamise korraldusse nõue: esitada haljastuse lahendus. Haljastuse osakaal
kinnistul peab olema vähemalt 50%, mille hulka ei kuulu katuse-, garaa˛ipealne
ja maapinnaga ühendamata haljastus. Haljastuse lahendus on esitatud, kuid maapinnaga
ühendatud haljastust on kavandatud 40% kruntide pinnast. Amet on kaalunud
esitatud lahendust ja leidnud, et kuna koostatavas Kristiine linnaosa
üldplaneeringus on haljastuse osakaalu protsent vähemalt 40%, siis lahendus on
linnaruumiliselt sobiv. Tallinna Keskkonnaamet on kooskõlastanud
detailplaneeringu ja ei ole esitanud märkuseid haljastuse protsendi osas.
Tallinna
linna ehitusmääruse § 14 lõikes 2 loetletud isikutega on detailplaneeringu
koostamisel tehtud koostööd ja § 15 lõikes 3 loetletud ametitega on
detailplaneering kooskõlastatud.
Kristiine Linnaosa Valitsus,
Kristiine linnaosa halduskogu, Tallinna Transpordiamet, Tallinna Kommunaalamet,
Päästeameti Põhja päästekeskus ja planeeritavate kinnistute Haraka tn 10 ja
Haraka tn 12a omanikud K.-J. Reigo ja OÜ KJR detailplaneeringu koostamise
käigus tehtava koostöö ajal ega detailplaneeringut kooskõlastades märkuseid ei
esitanud.
Tallinna Keskkonnaamet kooskõlastas
detailplaneeringu märkusteta, kuid esitas ehitusprojekti koostamiseks ja
kooskõlastamiseks järgnevad tingimused:
- juhul kui kavandatava gaasikatlamaja projekteeritud
soojusvõimsus on üle 0,3 MW, tuleb taotleda välisõhu saasteluba enne ehitusloa
taotlemist;
- hoonete projekteerimisel juhinduda radooniuuringu
tulemustest ning Eesti standardist EVS 840:2009 „Radooniohutu hoone
projekteerimine“;
- ehitus- ja lammutusprojektid kooskõlastada enne ehitusloa
taotlemist Tallinna Keskkonnaametiga.
Nõuded ehitusprojekti koostamiseks
on detailplaneeringus määratud.
Aktsiaselts Tallinna Küte märkis,
et planeeritava ala läheduses Aktsiaseltsile Tallinna Küte kuuluv kaugküttevõrk
puudub. Piirkonda teenindab Adven Eesti AS.
Adven Eesti AS kooskõlastas
detailplaneeringu märkides, et ei väljasta tehnilisi tingimusi Haraka tn 10 ja
Haraka tn 12a kinnistutele detailplaneeringu koostamiseks ja annab nõusoleku
kaugküttele alternatiivse kütteviisi kasutamiseks.
Tingimusi on arvestatud ja hoonete soojavarustus
on lahendatud gaasiküttega.
Elektrilevi OÜ, Aktsiaselts Eesti
Gaas, Elion Ettevõtted Aktsiaselts ja AKTSIASELTS TALLINNA VESI kooskõlastasid detailplaneeringu lisatingimustel.
Tingimused on lisatud detailplaneeringu seletuskirja arvestamiseks ehitus- ja
tööprojektide koostamisel.
Planeeritud maa-alale ei ole
detailplaneeringus ette nähtud avalikuks kasutamiseks kavandatud teid või
kõnniteid, samuti ei ole kavandatud rajada üldkasutatavat haljastust ega
ehitada üldkasutatavat välisvalgustust ja/või vihmaveekanalisatsiooni.
Eeltoodust tulenevalt ei ole vajalik sõlmida detailplaneeringust huvitatud
isiku või tema poolt näidatud isikuga ehitusseaduse §
13 ja Tallinna linna ehitusmääruse § 16 lõike 1 kohast teede ja tehnovõrkude
väljaehitamise lepingut.
Detailplaneering võeti vastu Tallinna Linnavalitsuse 26. juuni
2013 korraldusega nr 953-k „Haraka
tn 10 ja 12a kinnistute detailplaneeringu vastuvõtmine Kristiine linnaosas“,
eesmärgiga jagada Haraka tn 10 kinnistu kaheks krundiks ning määrata
ehitusõigus olemasoleva elamu rekonstrueerimiseks ja / või laiendamiseks või
2-korruselise üksikelamu ehitamiseks ja moodustatavale krundile ning Haraka tn
12a kinnistule kuni 2-korruselise üksikelamu ehitamiseks. Kõikidele
planeeritavatele kruntidele nähakse ette ühe abihoone rajamine. Lisaks
määratakse detailplaneeringus üldised maakasutustingimused ning heakorrastuse,
haljastuse, juurdepääsude, parkimise ja tehnovõrkudega varustamise põhimõtted.
Teade detailplaneeringu
vastuvõtmisest ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 2. juulil 2013. Teade avaliku
väljapaneku asukoha ja aja kohta ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 6. augustil
2013, ajalehes Pealinn 12. augustil 2013 ja ajalehes Kristiine Leht 23. augustil
2013. Detailplaneering oli avalikul väljapanekul 19. augustist kuni 2.
septembrini 2013.
Detailplaneeringu avaliku
väljapaneku kestel vastuväiteid ja ettepanekuid ei esitatud. Kuna
detailplaneeringu menetluse käigus lahendamata vastuväiteid ei jäänud, ei olnud
vaja esitada detailplaneeringut planeerimisseaduse § 23 lõike 2 punkti 1
kohaselt maavanemale kohustuslikuks järelevalveks.
Vastavalt planeerimisseaduse § 25
lg 7 punktile 4 teavitab kohalik omavalitsus tähtkirjaga ühe nädala jooksul
Haraka tn 10 ja 12a kinnistute detailplaneeringu
kehtestamise otsuse tegemise päevast Haraka tn 7a, Haraka tn 8, Haraka tn 12,
Haraka tn 14, Västriku 19b, Västriku 21, Västriku 23, Västriku 25 ja Tondi tn
40 kinnistute omanikke.
Planeerimisseaduse
§ 24 lõike 3 kohaselt kehtestab detailplaneeringu, mille koostamise üle ei
teostata järelevalvet, või maavanema poolt järelevalve käigus heakskiidetud
detailplaneeringu kohalik omavalitsus. Tallinna linna ehitusmääruse § 20 lõike
4 alusel kehtestab detailplaneeringu linnavalitsus oma korraldusega v.a juhul
kui planeeritud maa-ala kohta esinevad planeerimisseaduse § 10 lõike 61 toodud
asjaolud - puudub üldplaneering või soovitakse üldplaneeringut muuta, planeering
koostatakse riikliku kaitse alla võetud maa-alal või selle kaitsevööndis,
samuti riikliku kaitse alla võetud mälestise kaitsevööndis või loodusobjekti
kaitsevööndis oleval maa-alal, planeering koostatakse ranna või kalda
piiranguvööndis looduskaitseseaduse
tähenduses, planeeringuga kavandatakse linnaehituslikult olulisi muudatusi või
planeeritud maa-ala asub linnaehituslikult olulises piirkonnas, planeering
koostatakse miljööväärtuslikule hoonestusalale või selle moodustamiseks,
planeering koostatakse olulise ruumilise mõjuga objekti kavandamiseks,
planeering koostatakse keskkonnamõju
hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lõikes 1 nimetatud
tegevuse kavandamiseks. Nimetatud asjaolusid ei esine ning seega ei kuulu Haraka
tn 10 ja 12a kinnistute detailplaneeringu kehtestamine volikogu pädevusse
tulenevalt kohaliku
omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 punktist 33.
Arvestades eeltoodut, on esitatud
Tallinna Linnavalitsusele kehtestamiseks korralduse eelnõu „Haraka tn 10 ja 12a
kinnistute detailplaneeringu
kehtestamine Kristiine linnaosas“.
|
|
|
Anu Hallik-Jürgenstein
|
Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti juhataja
|
|
|
|
|
|
|
Toomas Sepp
|
Linnasekretär
|