Tallinna
Linnavalitsuse 7. augusti
korralduse nr
1060-k
LISA
|
Seletuskiri
|
Tallinna
Linnavalitsuse korralduse eelnõu
|
„Vaksiku tn 2, 4, 12,
14, 16, 18 ja 20 kinnistute detailplaneeringu kehtestamine Pirita linnaosas“
juurde
|
|
|
|
Tallinna Linnavalitsuse korraldusega kehtestatakse Vaksiku
tn 2, 4, 12, 14, 16, 18 ja 20 kinnistute detailplaneering, FIE Hindrek Kuldbeki
töö nr 1.06/2007, millega on kavandatud Pirita linnaosas 1,13 ha suurusel
maa-alal asuvate Vaksiku tn 2, 4, 4a, 12, 14, 16, 18, 20 ja Vaksiku tänava lõik
T-1 kinnistute jagamine ja piiride muutmine ning kokku 5 krundi moodustamine: 2
elamumaa, 2 maatulundusmaa ja 1 transpordimaa sihtotstarbega krunt;
ehitusõiguse määramine kokku kahe kuni 2-korruselise üksikelamu ning kuni kahe
abihoone ehitamiseks.
Käesoleva detailplaneeringu kehtestamisel muutub Tallinna
Linnavolikogu 18. novembri 2001 otsusega nr 317 kehtestatud „Lepiku tee 37a ja
Lepiku tee 37 krundi detailplaneering“ Vaksiku tn 2, 4, 4a, 12, 14, 16, 18, 20
kinnistute ja Vaksiku tänava lõik T-1 kinnistu ning osaliselt Vaksiku tänav T4
kinnistu osas kehtetuks.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1.
Olemasolev olukord
Planeeringuala asub Pirita linnaosas Lepiku asumis.
Planeeritud maa-alal asub 7 elamumaa, 1 transpordimaa ja 1 tootmismaa
sihtotstarbega kinnistu, kokku 9 kinnistut, pindalaga vahemikus 43 m2 - 1799
m2. Kinnistute omanik on M. Järv. Lisaks jääb osaliselt alasse Vaksiku tänav.
Kinnistud on hoonestamata, ainult Vaksiku tn 18 kinnistul paikneb muldvalliga
ümbritsetud mittekasutatav kelder.
Juurdepääs planeeritud maa-alale on Vaksiku tänavalt.
Planeeritava ala kõrghaljastuse moodustab kahe suurema grupina
kasvav parkmets ala ida-, lääne- ja põhjapoolsel küljel.
2. Kontaktvööndi analüüs
Planeeritud maa-ala jääb
Lepiku asumisse, mis on valdavalt pere- ja ridaelamutega hoonestatud
lõpetamisele kuuluv elamupiirkond. Piirkonda iseloomustab rikkaliku
kõrghaljastusega metsalik üldilme.
Planeeringuala kontaktvööndi
maakasutus on monofunktsionaalne. Krundid on hoonestatud kuni 2-korruseliste
üksikelamutega. Osadel kruntidel paikneb lisaks elamule ka üks või mitu
abihoonet.
Planeeritud maa-alale on
iseloomulik lahtine hoonestusviis, puudub ühtne ehitusjoon.
Lähimad ühistranspordi
peatused jäävad ligikaudu 700 m kaugusele. Lähimad sotsiaal- ja vabaaja
veetmise asutused asuvad kuni 4 km kaugusel.
Planeeritud maa-ala
kontaktvööndisse jäävad järgmised kehtestatud detailplaneeringud:
- Tallinna Linnavolikogu 18. oktoobri 2001 otsusega nr 317
on kehtestatud „Lepiku
tee 37a ja Lepiku tee 37 krundi detailplaneering“, millega on kavandatud
moodustada 4,45 ha suurusele maa-alale 21 väikeelamute krunti, 2 tootmismaa
krunti tehnorajatiste ehitamiseks ja transpordimaa krundid tänavate rajamiseks.
Detailplaneering on osaliselt ellu viidud. Tallinna Linnavalitsuse 10. novembri
2010 korraldusega nr 1716-k osaliselt kehtestatud „Lepiku
tee 34 kinnistu detailplaneeringu“ kehtestamisel muutus kehtetuks Tallinna
Linnavolikogu 18. oktoobri 2001 otsusega nr 317 kehtestatud „Lepiku tee 37a ja
Lepiku tee 37 krundi detailplaneering“ krundi positsioon 29 osas;
- Tallinna Linnavolikogu 22. detsembri 1997 otsuse nr 213 „Detailplaneeringute
kehtestamine Haabersti, Nõmme ja Pirita linnaosas“ punktiga 3 on
kehtestatud Lepiku tee 45a detailplaneering. Detailplaneeringuga oli kavandatud
moodustada 2,4 ha suurusele alale 13 väikeelamu krunti ning krundid
trafoalajaama ja tänavate ehitamiseks. Detailplaneering on osaliselt ellu
viidud;
- Tallinna Linnavalitsuse 29. detsembri 2003 korraldusega
nr 3065-k on kehtestatud „Lepiku
tee 31a kinnistu detailplaneering“, millega on kavandatud 5,3 ha suurusele
maa-alale 27 elamumaa, 3 äri- ja tootmismaa krunti, 2 tootmismaa krunti
tehnorajatiste ehitamiseks ning transpordimaa krundid tänavate rajamiseks.
Detailplaneering on osaliselt ellu viidud.
Lähtudes planeeritava maa-ala kontaktvööndi hoonestusest on
planeeringuga ettenähtud hoonete mahud arhitektuurselt piirkonda sobivad.
Planeeringulahendus järgib kontaktvööndi alas kasutatud hoone korruselisust,
hoonestustihedust ja täisehituse protsenti. Samas on tervikuna säilitatud
ühtsed puistu osad.
3. Pirita
linnaosa üldplaneering
Tallinna Linnavolikogu 17. septembri 2009 otsusega nr 179
kehtestatud „Pirita
linnaosa üldplaneeringu“ kohaselt on planeeritud maa-ala kõrghaljastuse
säilitamisega väikeelamuala, kuhu võib kavandada väikeelamuid ja lähipiirkonda
teenindavaid kaubandus-, haridus-, tervishoiu- ja vabaaja harrastusega seotud
ettevõtteid ning asutusi, tehnoehitisi, parke, haljasalasid, mängu- ja
spordiväljakuid. Planeeritud maa-alale ulatub haljaskoridor koos liikumisteega.
Detailplaneering on kooskõlas Pirita linnaosa
üldplaneeringuga.
4. Kehtiv detailplaneering
Planeeritud maa-alal kehtib Tallinna Linnavolikogu 18.
novembri 2001 otsusega nr 317 kehtestatud „Lepiku tee 37a ja Lepiku tee 37
krundi detailplaneering“ (kehtetu krundi positsioon 29 osas), millega oli
kavandatud moodustada 4,45 ha suurusele maa-alale 21 väikeelamute krunti, 2
tootmismaa krunti tehnorajatiste ehitamiseks ja transpordimaa krundid tänavate
rajamiseks. Detailplaneering on osaliselt ellu viidud.
Detailplaneeringu
kehtestamisel muutub Lepiku tee 37a ja Lepiku tee 37 krundi detailplaneering Vaksiku
tn 2, 4, 4a, 12, 14, 16, 18, 20 kinnistute ja Vaksiku tänava lõik T-1 kinnistu
ning osaliselt Vaksiku tänav T4 kinnistu osas kehtetuks.
5. Detailplaneeringus
kavandatu
Detailplaneeringus on kavandatud
Vaksiku tn 2, 4, 4a, 12, 14, 16, 18, 20 ja Vaksiku tänava lõik T-1 kinnistute
jagamine ja piiride muutmine ning kokku 5 krundi moodustamine. Kavandatud
kruntidest on 2 elamumaa, 2 maatulundusmaa ja 1 transpordimaa sihtotstarbega.
Krunt positsioon (edaspidi pos)
1 tekib Vaksiku tn 16 kinnistu liitmisel Vaksiku tn 14, 18 ja Vaksiku tänava
lõik T-1 kinnistu osadega. Krundi suuruseks on kavandatud 1770 m2 ja
sihtotstarbeks määratud maatulundusmaa.
Krunt pos 2 tekib Vaksiku tn 12
ja Vaksiku tn 4a kinnistute liitmisel Vaksiku tn 2, 4, 14 ja Vaksiku tänava
lõik T-1 kinnistu osadega. Krundi suuruseks on kavandatud 3820 m2 ja
sihtotstarbeks määratud elamumaa. Krundile on määratud ehitusõigus ühe kuni
2-korruselise ja kuni 9 m kõrguse üksikelamu ning ühe kuni 4,5 m kõrguse
abihoone ehitamiseks. Hoonete aluseks pinnaks on lubatud kuni 300 m².
Krunt pos 3 tekib Vaksiku tn 20
kinnistu liitmisel Vaksiku tn 2, 4, 18 ja Vaksiku tänava lõik T1 kinnistu
osadega. Krundi suuruseks on kavandatud 3287 m2 ja sihtotstarbeks
määratud maatulundusmaa. Krundile pos 3 on määratud juurdepääsu
servituudivajadusega ala krundi pos 1 kasuks.
Krunt pos 4 tekib Vaksiku tn 2
ja 4 kinnistu osade liitmisel. Krundi suuruseks on kavandatud 1816 m2
ja sihtotstarbeks määratud elamumaa. Krundile on määratud ehitusõigus ühe kuni
2-korruselise ja kuni 9 m kõrguse üksikelamu ning ühe kuni 4,5 m kõrguse
abihoone ehitamiseks. Hoonete aluseks pinnaks on lubatud kuni 250 m².
Krunt pos 5 tekib Vaksiku tänava
lõik T-1 kinnistu osast. Krundi suuruseks on kavandatud 212 m2 ja
sihtotstarbeks määratud transpordimaa. Krunt moodustatakse Vaksiku tänava
maa-ala laiendamiseks, on määratud avalikult kasutatavaks ja võõrandatakse
tasuta Tallinna linnale.
Juurdepääsud planeeritavatele
kruntidele on kavandatud Vaksiku tänavalt, vaid krundi pos 1 juurdepääsuks on
ette nähtud servituudi vajadus läbi krundi pos 3.
Parkimiskohtade arvutuse aluseks
on võetud Tallinna Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr 329 kinnitatud „Tallinna
parkimise korralduse arengukava aastateks 2006-2014“, mille kohaselt tuleb
planeeringualale ette näha vähemalt 6 parkimiskohta. Kokku on planeeritud
maa-alale kavandatud 8 parkimiskohta.
Detailplaneeringule on lisatud
Metsaekspert OÜ 2009. aasta augustis koostatud haljastuslik hinnang.
Planeeritud maa-alal on kokku hinnatud 243 haljastuslikku objekti.
Detailplaneeringu kohaselt on kavandatud likvideerida planeeritud maa-alal üks
V väärtusklassi puu ning vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011
määrusele nr 17 „Puu
raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja kord“ ei ole vaja
likvideeritud puu asemele kompenseerida asendusistutust.
Osaühingu
Tulelaev 2009. aasta märtsis koostatud radoonitaseme määramise hinnangu
ning radooniohtlikkuse hinnangu kohaselt selgub, et planeeringuala asub kõrge
radooni sisaldusega maa-alal. Hoone projekteerimisel tuleb arvestada radooni
kaitsega. Detailplaneeringus on ehitusprojekti koostamiseks vastavad nõuded
määratud.
6. Avaliku väljapaneku tulemused
Detailplaneering oli avalikul
väljapanekul 8. aprillist kuni 22. aprillini 2013. Avaliku väljapaneku ajal
esitati Vaksiku tn 3 kinnistu omaniku poolt kiri kommentaaride ja küsimustega
Vaksiku tänava valmisehitamise kohta.
Vaksiku tn 3 kinnistu omanik
kirjutas, et juurdepääs planeeritud alale toimub Vaksiku tänava kaudu, mis
kuulub Tallinna linnale aga on valmisehitamata, on vihmaga porine ja kuiva
ilmaga tolmab. Lisaks toodi kirjas välja, et kohalikud elanikud on teed
asfaldipuruga omaalgatuslikult korduvalt tõstnud, mis põhjustab porivee
voolamise piirnevatele kinnistutele. Kommentaari lõpus on küsitud ka linna
plaanist Vaksiku tänav korda teha.
Tallinna Linnaplaneerimise
Amet kaalus esitatud kirja sisu ja otsustas, et tegemist ei ole ettepanekuga
ega vastuväitega ja sellest lähtuvalt ei olnud avaliku arutelu korraldamine
vajalik.
Tallinna Linnaplaneerimise
Amet esitas kirjas toodud küsimused Tallinna Kommunaalametile ja Tallinna
Transpordiametile seisukoha võtmiseks.
Tallinna Kommunaalamet vastas
esitatud küsimustele järgnevalt:
- linna üldist teede
seisukorda ja rahaliste vahendite piiratust arvestades on viimastel aastatel
peatähelepanu pööratud peamagistraalide ja mitmete ühistranspordi marsruutidega
seotud teede ja tänavate remondile. Tulenevalt eelnevast ei ole olnud võimalik
välja ehitada kõvakatet Vaksiku tänavale. Vaksiku tänava valmisehitamine
lähiajal sõltub Tallinna Linnavolikogu poolt järgnevatel aastatel
teedeinvesteeringuteks eraldatavatest rahalisest vahenditest.
Kirja järgmises kommentaaris
kirjeldati, et vastavalt linnaosa üldplaneeringule ja varem kehtestatud
detailplaneeringutele peaks selle piirkonna läbivaks teeks olema Päevakoera
tee, mis on aga eraomanduses ja läbipääsuks suletud ning seetõttu langeb kogu
liikluskoormus Vaksiku tänavale. Lisaks küsiti, millal linn annab Päevakoera
tee Vaksiku-Kõlviku lõigu avalikku kasutusse.
Päevakoera tänava
katastriüksused aadressidega Päevakoera tänav T6 ja Piksepeni tänav //
Päevakoera tänav T7 // Öölase tänav T2 kuuluvad kinnistusraamatu andmetel
eraisikutele. Nimetatud kinnistud on moodustatud vastavalt Tallinna
Linnavolikogu 22. detsembri 1997 otsusega nr 213 kehtestatud „Lepiku tee 45
kinnistu detailplaneeringule“ ja Tallinna Linnavolikogu 18. oktoobri 2001
otsusega nr 317 kehtestatud „Lepiku tee 37a ja Lepiku tee 38 krundi
detailplaneeringule“. Sellel ajal kehtestatud detailplaneeringutes ei olnud
lahendatud avaliku kasutuse küsimused ja moodustatud transpordimaa krunte ei
antud üle Tallinna linnale.
Menetluses oleva Päevakoera tn
32, 35, 41 ja Kõlviku põik 4, 6, 8, 10 kinnistute ja lähiala detailplaneeringu
eskiisis on muuhulgas täpsustatud ka Pirita linnaosa üldplaneeringust tuleneva
perspektiivse Päevakoera tee asukoht. Lisaks on kavas nimetatud
detailplaneeringu menetlemise ajal läbi rääkida Tallinna Kommunaalametiga ja
eraomanduses olevate Päevakoera tänava maaüksuste omanikega eelpool nimetatud
katastriüksuste Tallinna linnale võõrandamise küsimuses.
Kirja viimases kommentaaris
väideti, et seoses järjest suureneva liikluskoormuse ja -kiirusega Lepiku teel,
mis on õueala, oleks vaja jalakäijate ohutuse tagamiseks Lepiku tee ristmikele
kiirust piiravaid teekünniseid.
Tallinna Transpordiamet
nõustus kirjas esitatud väitega, et Lepiku tee vajab liikluse rahustamist.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise algatamist taotles 18. oktoobril
2004 registreeritud avaldusega M. Järv, kes soovis kinnistute piiride muutmist
ja üksikelamute ehitamist.
20. detsembril 2004 on Tallinna Säästva Arengu ja Planeerimise
Ameti (praegu Tallinna Linnaplaneerimise Amet) ja M. Järve vahel sõlmitud
detailplaneeringu koostamise finantseerimise õiguse üle andmise leping nr
DP-230-04.
Detailplaneeringu koostamine algatati Tallinna Linnavalitsuse
29. detsembri 2004 korraldusega nr 2811-k „Vaksiku
tn 2, 4, 12, 14, 16, 18 ja 20 kinnistute detailplaneeringu koostamise
algatamine“ eesmärgiga kinnistute piiride muutmine ja üksikelamute
ehitamine.
Teade detailplaneeringu algatamise kohta ilmus ajalehes
Postimees 5. jaanuaril 2005.
Detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse
tutvustamiseks arutelu korraldamine ei olnud vajalik, kuna detailplaneeringuga
ei muudeta üldplaneeringut, planeeritav maa-ala ei jää muinsuskaitse või
looduskaitse alal olevale maa-alale ning ei ole linnaehituslikult oluline
piirkond ega ala, mille kohta kavandatakse muinsuskaitse või looduskaitse alla
võtmise ettepanekut.
Detailplaneeringu koostas FIE Hindrek Kuldbek.
Detailplaneering on koostatud kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse 29. detsembri
2004 korraldusega nr 2811-k „Vaksiku tn 2, 4, 12, 14, 16, 18 ja 20 kinnistute
detailplaneeringu algatamine“ ning detailplaneeringu menetlemise ajal kehtinud
Tallinna Linnavalitsuse 16. juuni 2004 määrusega nr 61 kinnitatud
„Detailplaneeringu algatamise eskiisi ja detailplaneeringu koostamise ning
vormistamise nõuetega“. Detailplaneeringule on lisatud Metsaekspert OÜ 2009.
aastal koostatud haljastuslik hinnang ning Osaühingu Tulelaev 2009. aasta
märtsis koostatud radoonitaseme määramise hinnang ning radooniohtlikkuse
hinnang.
Detailplaneeringu menetlemise ajal kehtinud Tallinna linna
ehitusmääruse § 16 lõikes 1 määratud isikud ja asutused on detailplaneeringu
kooskõlastanud.
Pirita Linnaosa Valitsus, Põhja-Eesti Päästekeskus (praegu
Põhja päästekeskus), Tallinna Kommunaalamet, Tallinna Transpordiamet,
aktsiaselts ESMAR EHITUS, kinnistute Vaksiku tn 2, 4, 4a, 12, 14, 16, 18, 20 ja
Vaksiku tänava lõik T-1 omanik M. Järv, Lepiku tee 43-2 korterimandi omanikud
A. Leht ja Ü. Näär, Lepiku tee 43-1 korteriomandi omanikud M. Miks ja Ü. Ambos
(praegu Luiks) kooskõlastasid detailplaneeringu omapoolseid tingimusi
esitamata.
Pirita linnaosa halduskogu kooskõlastas detailplaneeringu ning
lisas, et ehitustegevusega ei tohi halvendada Vaksiku tee seisundit. Vastav
tingimus on detailplaneeringus määratud.
Eesti Energia Jaotusvõrk OÜ (praegu Elektrilevi OÜ)
kooskõlastas detailplaneeringu ning lisas, et tööjoonised kooskõlastada
täiendavalt. Vastav tingimus on detailplaneeringus määratud.
Tallinna Tervisekaitsetalitus (praegu Terviseameti Põhja
talitus) kooskõlastas detailplaneeringu ning lisas, et Vaksiku tn 2, 4, 12, 14,
16, 18 ja 20 kinnistute detailplaneering on kooskõlas tervisekaitsenõuetega
tingimusel, et rakendatakse elamute projekteerimisel Eesti standardis EVS
840:2009 „Radooniohutu hoone projekteerimine“ toodud nõudeid. Vastav tingimus
on detailplaneeringus määratud.
Tallinna Keskkonnaamet kooskõlastas detailplaneeringu ning
esitas täiendavad tingimused:
- elamute konstruktiivsete ja tehniliste lahenduste
kavandamisel lähtuda energiasäästlike hoonete kontseptsioonist ja arvestada
radooniohutu hoone projekteerimisnõuetega ning näha ette eluruumide
radoonitasemete mõõtmistulemuste lisamine hoone kasutusloa
taotlusmaterjalidele;
- elamute ehitusprojektid kooskõlastada enne ehitusloa
taotlemist Tallinna Keskkonnaametiga.
Vastavad tingimused on detailplaneeringus määratud.
Vastavalt keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi
seaduse § 33 lg 1 p 3 tuleb detailplaneeringuga kavandatava tegevuse
keskkonnamõju strateegilist hindamist korraldada juhul, kui kavandatakse sama
seaduse § 6 lg 1 nimetatud olulise keskkonnamõjuga tegevusi või on kavandatav
tegevus eelhinnangu põhjal eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga, lähtudes
seaduse § 6 lõigetes 2 kuni 4 sätestatust.
Kuna Vaksiku tn 2, 4, 12, 14, 16 ja 18 kinnistute
detailplaneeringus kavandatakse moodustatavatele kinnistutele kahe üksikelamu
ja abihoonete ehitamist, siis ei ole tegemist seaduse § 6 lõikes 1 nimetatud
olulise keskkonnamõjuga tegevusega, ning lähtuvalt seaduse § 6 lg 4 alusel
kehtestatud Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005 määruse nr 224 „Tegevusvaldkondade,
mille korral tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang,
täpsustatud loetelu“ §-st 13 ei tule üksikute elamute ehitamise korral
kaaluda keskkonnamõju hindamise vajalikkust ega koostada eelhinnangut.
Tallinna Linnavaraamet kooskõlastas detailplaneeringu
järgmistel tingimustel:
- lisada detailplaneeringu seletuskirja põhjendus Vaksiku
tänava laiendamiseks kavandatud maaüksuse (krunt pos 5) avalikuks kasutamiseks
määramise vajaduse kohta;
- suurendada detailplaneeringu ala kogu Vaksiku tänava lõik
T-1 ulatuses;
- esitada Tallinna Linnavaraametile ja lisada
detailplaneeringu materjalidele Vaksiku tänava lõik T-1 kinnisasja omaniku
kirjalik seisukoht avalikult kasutatavaks teeks määratava krundi pos 5 tasuta
Tallinna linnale võõrandamise kohta;
- krundi pos 5 tasuta Tallinna linnale võõrandamise
võlaõiguslik leping sõlmida kinnistuomanikuga pärast detailplaneeringu
vastuvõtmist ja teede ja tehnovõrkude ehitamise lepingu sõlmimist ning enne
detailplaneeringu kehtestamist. Vastavasisuline ülesanne näha ette Tallinna
Linnavaraametile detailplaneeringu vastuvõtmise korralduses.
Tallinna Linnavaraameti tingimused on täidetud.
Tallinna Linnavalitsuse 27.
veebruari 2013 korraldusega nr 247-k võeti vastu „Vaksiku
tn 2, 4, 12, 14, 16, 18 ja 20 kinnistute detailplaneering“ eesmärgiga 1,13
ha suurusel maa-alal asuvate Vaksiku tn 2, 4, 4a, 12, 14, 16, 18, 20 ja Vaksiku
tänava lõik T-1 kinnistute jagamine ja piiride muutmine ning kokku 5 krundi
moodustamine: 2 elamumaa, 2 maatulundusmaa ja 1 transpordimaa sihtotstarbega
krunt; ehitusõiguse määramine kokku kahe kuni 2-korruselise üksikelamu ning
kuni kahe abihoone ehitamiseks. Teade detailplaneeringu vastuvõtmisest ilmus
ajalehes Eesti Päevaleht 2. märtsil 2013, ajalehes Pirita 8. märtsil 2013 ja ajalehes
Pealinn 11. märtsil 2013.
Detailplaneering oli avalikul
väljapanekul 8. aprillist kuni 22. aprillini 2013. Teade avaliku väljapaneku
aja ja koha kohta ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 27. märtsil 2013, ajalehes
Pealinn 1. aprillil 2013 ja ajalehes Pirita 5. aprillil 2013. Avaliku
väljapaneku käigus esitati Pirita Linnaosa Valitsusele üks kirjalik küsimus
Vaksiku tn 3 kinnistu omaniku poolt.
Vastavalt planeerimisseaduse §
20 lõikele 1 on igal isikul õigus avaliku väljapaneku ajal esitada ettepanekuid
ja vastuväiteid planeeringu kohta. Vastuväide on mingi planeeringulahenduse
kohta mittenõustuva seisukoha esitamine või väide, et planeeringu menetlemisel
ei ole täidetud seaduse nõudeid.
Planeeringulahenduse kohta
mittenõustuvat seisukohta ei ole esitatud. Samuti ei ole väidetud, et
planeeringu menetlemisel ei ole täidetud seaduse nõudeid, sellest tulenevalt ei
olnud avaliku arutelu korraldamine vajalik.
Tallinna Linnavaraametis ettevalmistatud Tallinna
Linnavalitsuse 12. juuni 2013 korraldusega nr 823-k „Vaksiku
tänava lõik T-1 kinnisasjast moodustatava kinnisasja Tallinna linnale tasuta
omandamine ning kinnisasjale valitseja määramine“ taotletakse tasuta Tallinna
linnale Vaksiku tn 2, 4, 12, 14, 16, 18 ja 20 kinnistute detailplaneeringu
kohaselt Vaksiku tänava lõik T-1 kinnisasjast moodustatav transpordimaa
sihtotstarbega kinnisasi ligikaudse pindalaga 212 m², mis on Tallinna linnale
vajalik Vaksiku tänava laiendamiseks. Korralduses on toodud Vaksiku tänava lõik
T-1 kinnisasjast moodustatava transpordimaa omandamise tingimused, samuti on
määratud Tallinna Kommunaalamet kinnisasja
valitsejaks alates kinnisasja Tallinna linna omandina kinnistusraamatusse
kandmisest. Kinnistu tasuta võõrandamise võlaõiguslik leping on Tallinna linna
ja M. Järve vahel sõlmitud 28. juunil 2013.
Lepingu sõlmimine detailplaneeringu kohaste avalikult
kasutatavate teede ja üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse ning vihmaveekanalisatsiooni
valmisehitamiseks ei ole vajalik, kuna planeeritud maa-alal ei kavandata
avalikult kasutatavaid teid, lisaks ei rajata üldkasutatavat haljastust ning ei
ehitata välisvalgustust ega vihmaveekanalisatsiooni.
Vastavalt planeerimisseaduse § 25 lg 7 p-le 4 teavitab kohalik
omavalitsus tähtkirjaga ühe nädala jooksul Vaksiku tn 2, 4, 12, 14, 16, 18 ja
20 kinnistute detailplaneeringu kehtestamise otsuse tegemise päevast Päevakoera
tn 22, Päevakoera tn 24, Päevakoera tn 26, Vaksiku tn 3, Vaksiku tn 5, Vaksiku
tn 6, Piksepeni tn 2, Piksepeni tn 4, Piksepeni tn 6, Lepiku tee 41 ja Lepiku
tee 43 kinnistu omanikke detailplaneeringu kehtestamisest.
Planeerimisseaduse
§ 24 lõike 3 kohaselt detailplaneeringu, mille koostamise üle ei teostata
järelevalvet, või maavanema poolt järelevalve käigus heakskiidetud
üldplaneeringu või detailplaneeringu kehtestab kohalik omavalitsus. Tallinna
Linnavolikogu 6. septembri 2012 määruse nr 21 „Tallinna
linna ehitusmäärus“ § 20 lõike 4 kohaselt otsustab linnavalitsus
planeerimisseaduse § 10 lõikes 61 nimetatud detailplaneeringu kehtestamise otsuse
eelnõu esitamise linnavolikogule ja detailplaneeringu kehtestab linnavolikogu
otsusega. Muudel juhtudel kehtestab detailplaneeringu linnavalitsus
korraldusega.
Arvestades eeltoodud kaalutlusi, on esitatud Tallinna
Linnavalitsusele kehtestamiseks Vaksiku tn 2, 4, 12, 14, 16, 18 ja 20
kinnistute detailplaneering Pirita linnaosas.
|
|
Anu Hallik-Jürgenstein
|
Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti juhataja
|
|
|
|
Toomas Sepp
|
Linnasekretär
|