Tallinna
Linnavolikogu 13. juuni 2013
otsuse nr 109
LISA
|
|
Seletuskiri Tallinna Linnavolikogu
otsuse „Sarra tn 28 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu kehtestamine
Haabersti linnaosas“ juurde
|
|
|
|
Tallinna Linnavolikogu otsusega
kehtestatakse Sarra tn 28 kinnistu ja lähiala detailplaneering, Optimal Projekt
OÜ töö nr 93, millega nähakse ette Haabersti linnaosas 0,48 ha suurusel
planeeringualal asuvate Sarra tn 28, Sarra tn 28b ja Sarra tn T3 kinnistute
liitmine ärimaa sihtotstarbega krundiks ning moodustatavale krundile määratakse
ehitusõigus ühe kuni 2 maapealse korrusega ärihoone ehitamiseks. Lisaks on
kavandatud moodustada kaks transpordimaa sihtotstarbega krunti. Samuti on detailplaneeringus
lahendatud ala heakorrastus ja haljastus, juurdepääsud, parkimine ning
tehnovõrkudega varustamine.
Kavandatava tegevusega taotletakse
Tallinna Linnavolikogu 11. jaanuari 2001 määrusega nr 3 kehtestatud „Tallinna üldplaneeringu“
muutmist, kuna detailplaneeringuga taotletakse looduskaitseseadusest tuleneva
Tiskre oja kalda ehituskeeluvööndi vähendamist osaliselt kuni 37 meetrini
veepiirist.
Detailplaneeringu kehtestamisel muutub
Tallinna Linnavolikogu 19. oktoobri 2000 otsusega nr 342 kehtestatud „Kinnistu
Rannamõisa tee 20a detailplaneering“ käesolevas
detailplaneeringus planeeritud maa-ala osas kehtetuks.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritav
maa-ala asub Haabersti linnaosas Pikaliiva asumis Rannamõisa tee ja
Sarra tänava vahelisel alal. Planeeritavad kinnistud on hoonestamata.
Planeeritaval
maa-alal asuvad järgmised kinnistud:
·
50% elamumaa ja 50% ärimaa sihtotstarbega Sarra tn 28 kinnistu;
·
transpordimaa sihtotstarbega Sarra tn 28a kinnistu;
·
tootmismaa sihtotstarbega Sarra tn 28b kinnistu;
·
transpordimaa sihtotstarbega Sarra tn T3 kinnistu;
·
transpordimaa sihtotstarbega Sarra tn T4 kinnistu.
Kõikide kinnistute omanik on
kinnistusraamatu andmeil TESTIRES OÜ.
Lisaks jääb planeeringualasse ka osa
Rannamõisa tee maa-alast.
Sarra tn 28 kinnistu on looduslik rohumaa.
Sarra tn 28 ja Sarra tn 26 kinnistu vahelisel piiril kasvab korrapärane
elupuude rida ning Sarra tn 28 lääneosas Rannamõisa tee ääres kasvab üks
harilik mänd. Sarra tn T3 kinnistul kasvavad noored sirelipõõsad.
2. Kontaktvööndi analüüs
Planeeritav ala asub Haabersti
linnaosas Pikaliiva asumis Rannamõisa tee äärsel alal. Planeeringuala
kontaktvööndi valdav maakasutus on elamumaa, kuid läheduses asuvad ka äri- ja
transpordimaa sihtotstarbega kinnistud ning üksikud maatulundus-, sotsiaal- ja
tootmismaa sihtotstarbega kinnistud. Ärimaa sihtotstarbega kinnistud paiknevad
peamiselt Rannamõisa tee ääres, eraldades elamupiirkonnad Rannamõisa teest.
Planeeringuala kontaktvööndi
hoonestuse moodustavad valdavalt üksikelamud, kontaktvööndi lõunaosas Oja
tänava ääres paikneb üks ridaelamu. Selle kõrval asub 3 maapealse korrusega
kaarjas korterelamu, mille poolkaarekujuline privaatne sisehoov avaneb Tiskre
oja suunas. Planeeringuala suhtes põhja, ida ja lääne suunas asub kuni 2 maapealse
korrusega väikeelamutest moodustuv Pikaliiva asum, mis ulatub Rannamõisa teest
Vana-Rannamõisa teeni.
Planeeritav ala on ühistranspordiga
hästi ligipääsetavas asukohas - piirkonda teenindavad piki Rannamõisa ja
Vana-Rannamõisa teed sõitvad bussid ja marsruuttaksod. Lähim ühistranspordipeatus
asub planeeringualast ligikaudu 120 meetri kaugusel Rannamõisa tee
ääres.
3. Tallinna üldplaneering ja selle muutmise põhjused
Tallinna Linnavolikogu 11. jaanuari
2001 määrusega nr 3 kehtestatud „Tallinna üldplaneeringu“
kohaselt on antud ala juhtotstarve väikeelamute ala, mis on põhiliselt ühepere-
ja ridaelamutele, samuti üksikutele väiksematele 3-4-korruselistele elamutele
mõeldud ala, kus võib paikneda elamupiirkonda teenindavaid asutusi ja
väiksemaid kaubandus-teenindusettevõtteid. Olemasolevate väikeelamute
piirkondade tihendamine korterelamutega ei ole soovitav.
Planeeringuala jääb looduskaitseseaduse § 37
lg 1 p 2 kohaselt Tiskre oja kalda 100-meetrisesse piiranguvööndisse ja
osaliselt § 38 lg 1 p 4 kohaselt Tiskre oja kalda 50-meetrisesse
ehituskeeluvööndisse.
Käesolev detailplaneering on
käsitletav kui üldplaneeringut muutev detailplaneering, kuna taotleb
looduskaitseseadusest tuleneva Tiskre oja kalda ehituskeeluvööndi vähendamist
50 meetrilt osaliselt kuni 37 meetrini veepiirist. Kõikides muudes aspektides
järgib detailplaneering Tallinna üldplaneeringut.
Käesolevas detailplaneeringus antakse
alale ehitusõigus kuni 2-korruselisele ärihoone ehitamiseks, kavandatud
hoonestusala jääb Tiskre oja ehituskeeluvööndist väljapoole. Planeeringus ei
ole kavandatud Tiskre oja kalda ehituskeeluvööndisse hoonestust. Samas on hoone
teenindamiseks ette nähtud parkimisala, mis ulatub Tiskre oja
ehituskeeluvööndisse. Planeeringu realiseerimisel heakorrastatakse söötis
krunt. Krundi funktsionaalne jaotus näeb ette hoone paigutamise põhjapoolsele
alale ja sõidukite liikluse ja parkimise lõunapoolsele alale, nii moodustab
hoone mürabarjääri nii Rannamõisa teelt kui ka ärihoone hoovist kostuvale
mürale ja ärihoone juurde sõitvad sõidukid ei liikle Sarra tänaval ega sellega
piirneval krundi osal. Lisaks näeb detailplaneering ette Rannamõisa teed ja
Sarra tänavat ühendava avaliku jalgtee rajamise. Tiskre oja ehituskeeluvööndi
vähendamine ei too kaasa olulist keskkonnamõju, sest ehituskeeluvööndi ala
läbib Rannamõisa tee ja trassikoridorid ning planeeringuga ette nähtud
asfalteeritaval alal väärtuslikud looduskooslused puuduvad. Kavandatud
tegevused ei põhjusta muutusi Tiskre oja veekeskkonnas.
4. Haabersti linnaosa üldplaneering
Tallinna Linnavolikogu 10. märtsi
2011 otsusega nr 28 vastuvõetud „Haabersti linnaosa üldplaneeringu“
kohaselt on antud maa-ala pereelamute alaks, kus võivad paikneda ühe või kahe
korteriga elamud ning väiksed lähipiirkonda teenindavad kaubanduse, teeninduse,
lastehoiu ja vabaaja harrastustega seonduvad ettevõtted ja asutused, samuti
rohealad, mängu- ja spordiväljakud jms.
Alale on lubatud ehitada kuni 2-korruselised
hooned, hoonestustihedusega kuni 0,3, ning haljastust peab olema vähemalt 30%.
Planeeringus on kavandatud ühe kuni 2 maapealse korrusega ärihoone ehitamine.
Planeeringuala hoonestustihedus on kavandatud 0,3. Planeeringuga on krundist
positsioon (edaspidi pos) 1 kavandatud 30% haljastada.
Detailplaneeringu lahendus vastab
Haabersti linnaosa üldplaneeringule.
5. Kehtiv detailplaneering
Planeeritaval maa-alal kehtib
Tallinna Linnavolikogu 19. oktoobri 2000 otsusega nr 342 kehtestatud „Kinnistu Rannamõisa tee 20a
detailplaneering“, millega on alale kavandatud moodustada kuus
väikeelamu, kolm väikeelamu- ja ärimaa, kaks tootmismaa, viis transpordimaa ja
üks sotsiaalmaa sihtotstarbega krunt.
Kinnistu Rannamõisa tee 20a
detailplaneeringu kohaselt on Sarra tn 28 kinnistule lubatud rajada 2 maapealse
korrusega äri- ja eluhoone. Kehtestatud detailplaneeringus on juurdepääs Sarra
tn 28 kinnistule kavandatud Sarra tänavalt, kuid Sarra tn 28 kinnistu ja
lähiala detailplaneeringus on ette nähtud juurdepääs Rannamõisa teelt. Kuna
planeeritavalt alalt on hea ühendus kesklinnaga ning linna teiste
piirkondadega, siis on alale ärihoone kavandamine otstarbekas. Kavandatav ärihoone
suurendab töökohtade arvu piirkonnas ning toimib ühtlasi ka puhvertsoonina
elava liiklusega Rannamõisa tee ja elamuala vahel. Planeeritavate äripindade
loomisega tagatakse planeeringuala lähiümbruse elanikele võimalus töötada oma
kodu läheduses.
Sarra tn 28 kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kehtestamisel muutub kehtetuks Tallinna Linnavolikogu 19. oktoobri
2000 otsusega nr 342 kehtestatud “Kinnistu Rannamõisa tee 20a detailplaneering“
käesolevas detailplaneeringus planeeritava maa-ala osas.
6. Detailplaneeringus kavandatu
Detailplaneeringu lahendusega
kavandatakse heakorrastada piirkonda ja suurendada töökohtade arvu Pikaliiva
asumis. Piirkonnale omase üksikelamu rajamine suure liiklusmüraga Rannamõisa
tee äärde ei ole põhjendatud. Krunt sobib suurepäraselt ärihoone ehitamiseks,
kuna asub magistraaltänava ääres ning kesklinnaga on hea transpordiühendus.
Planeeringuga on kavandatud
moodustada üks ärimaa ning kaks transpordimaa sihtotstarbega krunti.
Pos 1 on kavandatud ärimaa
sihtotstarbega krunt, mis moodustatakse Sarra tn 28, Sarra tn 28b ja Sarra tn T3
kinnistute liitmisel. Krundile on kavandatud maapinnast kuni 9 meetri kõrguse 2
maapealse korrusega ärihoone ehitamine. Hoonele on lubatud kavandada maapinnast
kuni 11 meetri kõrguseid dekoratiivelemente (näiteks reklaamstendid). Krundile
pos 1 on kavandatud kergliiklustee, mis on mõeldud avalikuks kasutamiseks.
Kergliiklustee on kavandatud ühendada olemasoleva Kuhja tänava
kergliiklusteega.
Pos 2 ja 3 on kavandatud transpordimaa
sihtotstarbega krundid, millele on antud ehitusõigus tee ehitamiseks ning kuhu
on kavandatud tänavahaljastus. Krunt pos 2
on ette nähtud avalikuks kasutamiseks ning võõrandatakse Tallinna linnale.
Osaühingu Eesti Geoloogiakeskus
radooniohtlikkuse hinnangu kohaselt kuulub Sarra tn 28 kinnistu normaalse
radoonisisaldusega pinnaste kategooriasse. Selleks, et radooniohtu vältida, on hoone
projekteerimiseks määratud nõue lähtuda Eesti standardist EVS 840:2009
„Radooniohutu hoone projekteerimine“. Radoonitaseme alandamise meetmed on
detailplaneeringus esitatud.
Planeeringuala varustamine
tehnovõrkudega on lahendatud vastavalt võrguvaldajate väljastatud tehnilistele
tingimustele. Vastavalt Tallinna Linnavolikogu 27. mai 2004 määrusega nr 19
kinnitatud lisale „Tallinna kaugküttepiirkonna
piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise tingimused ja kord,
kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna kooskõlastamine ja
soojusettevõtja arenduskohustus“ ei jää planeeritud ala
kaugküttepiirkonda. Planeeritava hoone küte on lahendatud lokaalse gaasikatla
ning elektrikütte baasil.
Planeeringulahenduse kohaselt alalt
puid ei likvideerita ning seetõttu ei ole asendusistutuse vajadust vastavalt
Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011 määrusele nr 17 „Puu raieks ja hoolduslõikuseks
loa andmise tingimused ja kord“ määratud.
Planeeringuga on krundist pos 1 kavandatud 30% haljastada.
Juurdepääs planeeritavatele
kruntidele on kavandatud Rannamõisa teelt.
Vastavalt Tallinna Linnavolikogu 16. novembri
2006 otsusega nr 329 kinnitatud „Tallinna parkimise korralduse
arengukava aastateks 2006-2014“ äärelinna normile tuleb
planeeringualal ette näha vähemalt 17 parkimiskohta. Planeeringualale
kavandatakse 17 parkimiskohta. Parkimine on lahendatud krundil ja osaliselt
kavandatava hoone mahus. Detailplaneering vastab Tallinna parkimise korralduse
arengukavale.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu algatamist taotles
16. juunil 2009 registreeritud avaldusega TESTIRES
OÜ. Taotluse kohaselt sooviti Sarra tn 28, Sarra tn 28b ja Sarra tn T3
kinnistu liitmist ning moodustatavale ärimaa sihtotstarbega krundile
ehitusõiguse määramist ärihoone ehitamiseks.
17. mail 2011 on Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti, TESTIRES OÜ ja Optimal Projekt OÜ vahel sõlmitud
haldusleping nr 3-6/93.
Detailplaneeringu koostamine on
algatatud ja keskkonnamõju strateegiline hindamine otsustati algatamata jätta
Tallinna Linnavalitsuse 15. juuni 2011 korraldusega nr 1052-k „Sarra tn 28 kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu koostamise algatamine Haabersti linnaosas ja keskkonnamõju strateegilise
hindamise algatamata jätmine“. Detailplaneeringu eesmärk oli
Haabersti linnaosas asuvate Sarra tn 28, Sarra tn 28b ja Sarra tn T3 kinnistu
liitmine ning moodustatavale ärimaa sihtotstarbega krundile ehitusõiguse
määramine ühe kuni 2 maapealse korrusega ärihoone ehitamiseks.
Detailplaneeringu algatamise teade
ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 21. juunil 2011 ja ajalehes Haabersti Postipoiss
16. septembril 2011. Detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse
tutvustamiseks toimus avalik arutelu 27. juulil 2011. Eskiislahenduse
tutvustamise ning arutelu toimumise aja ja koha kohta ilmus teade ajalehes
Eesti Päevaleht 6. juulil 2011. Linnaosas läbiviidud detailplaneeringu
eskiislahendust tutvustaval arutelul esitasid oma ettepanekud naaberkinnistute
omanikud. Planeeringulahendust on ettepanekutest lähtudes osaliselt muudetud.
Detailplaneeringu koostas Optimal
Projekt OÜ.
Detailplaneering on koostatud
kooskõlas menetlemise ajal kehtinud Tallinna Linnavalitsuse 16. juuni 2004
määrusega nr 61 kinnitatud „Detailplaneeringu eskiisi ja
detailplaneeringu koostamise ning vormistamise nõuetega“.
Detailplaneeringule on lisatud Osaühingu Eesti Geoloogiakeskus koostatud
radooniohtlikkuse hinnang.
Detailplaneeringu menetlemise ajal
kehtinud Tallinna linna ehitusmääruse § 16 lõikes 1 määratud isikud ja asutused
on detailplaneeringu kooskõlastanud.
Haabersti Linnaosa Valitsus,
Haabersti linnaosa halduskogu, Tallinna Transpordiamet, Tallinna Kommunaalamet
ja Päästeameti Põhja-Eesti Päästekeskus (praegu Päästeameti Põhja päästekeskus)
kooskõlastasid detailplaneeringu omapoolseid tingimusi esitamata. Lisaks on
detailplaneeringulahenduse kooskõlastanud planeeritavate kinnistute omanik
TESTIRES OÜ.
Tallinna Keskkonnaamet kooskõlastas
detailplaneeringu järgmiste tingimustega:
1) hoone konstruktiivsete ja tehniliste
lahenduste kavandamisel lähtuda energiasäästlike hoonete kontseptsioonist;
2) ehitusprojektile lisada kinnistu ja
lähiala haljastusprojekt. Haljastusprojekti koostamisel arvestada Tallinna
Linnavalitsuse 28. septembri 2011 määruse nr 112 „Avalikule alale puude istutamise
kord“ nõuetega;
3) ehitusprojektis näha ette
siseruumide müratasemete mõõtmistulemuste lisamine ärihoone kasutusloa
taotlusdokumentidele;
4) ehitusprojekt kooskõlastada enne
ehitusloa taotlemist Tallinna Keskkonnaametiga.
Tingimustega arvestatakse
ehitusprojekti koostamisel, tingimused on detailplaneeringus määratud.
Tallinna Keskkonnaamet lisas, et
taotlus Tiskre oja kaldaalal looduskaitseseadusega
kehtestatud ehituskeeluvööndi vähendamiseks põhijoonisel esitatud ulatuses
esitatakse Keskkonnaametile pärast detailplaneeringu vastuvõtmist Tallinna
Linnavalitsuses.
Tallinna Linnavaraamet märkis, et
Rannamõisa tee põhjaküljele on moodustatud mitmeid Rannamõisa tee laiendamiseks
kavandatud transpordimaa krunte. Menetletava detailplaneeringu põhijoonisele
kantud K-Projekt Aktsiaseltsi töö nr 02202 „Rannamõisa tee rekonstrueerimise
projekt“ kohaselt ei ole Rannamõisa tee laienduseks moodustatud kruntidele
teemaa ala planeeritud. Tallinna Linnavaraamet palus Tallinna Linnaplaneerimise
Ametil koostöös Tallinna Kommunaalametiga selgitada välja, kas
detailplaneeringuga kavandatud transpordimaa krundid pos 2 ja 3 on vajalikud
Rannamõisa tee laiendamiseks. Tallinna Linnavaraamet tegi ettepaneku kogu
Rannamõisa tee ulatuses selgitada välja, kas moodustatud krundid on Rannamõisa
tee laiendamiseks vajalikud. Vajadusel kutsuda kokku vastav nõupidamine.
Tallinna Linnavaraamet lisas, et neil ei ole vastuväiteid krundile pos 1
kavandatud kergliiklustee avalikuks kasutamiseks määramise kohta. Tallinna
Linnavaraamet pidas vajalikuks, et detailplaneeringu materjalidele tuleb lisada
ja edastada Tallinna Linnavaraametile Sarra tn T3 kinnisasja omaniku kirjalik
seisukoht kõnnitee avaliku kasutuse tagamiseks tasuta ja tähtajatu isikliku
kasutusõiguse seadmise kohta Tallinna linna kasuks. Tallinna Linnavaraamet
pidas vajalikuks isikliku kasutusõiguse seadmise võlaõiguslik leping sõlmida kinnisasja
omanikuga pärast detailplaneeringu vastuvõtmist ning enne detailplaneeringu
kehtestamist ning vastavasisuline ülesanne määrata detailplaneeringu
vastuvõtmise korralduses.
Tingimustega on arvestatud.
Planeeritavate kinnistute omanik TESTIRES OÜ on 18. aprillil 2012 kirjalikult
nõustunud transpordimaa sihtotstarbega krundi pos 2 tasuta Tallinna linnale
võõrandamisega ning 1. juunil 2012 kirjalikult nõustunud krundile pos 1
kavandatud kõnnitee avaliku kasutuse tagamiseks tasuta ja tähtajatu isikliku kasutusõiguse
seadmisega Tallinna linna kasuks. Tallinna Linnavalitsuse 3. aprilli 2013
korralduse nr 452-k „Sarra tänav T4 ja Sarra tn 28A
kinnisasjadest moodustatava kinnisasja Tallinna linnale tasuta omandamine,
Sarra tn 28, Sarra tn 28B ja Sarra tänav T3 kinnisasjadest moodustatavale
kinnisasjale Tallinna linna kasuks isikliku kasutusõiguse seadmise taotlemine
ning kinnisasjale ja isiklikule kasutusõigusele valitseja määramine“
alusel on Tallinna linn ja TESTIRES OÜ 22. aprillil 2013 sõlminud lepingud
planeeringuga kavandatava transpordimaa krundi pos 2 tasuta võõrandamiseks
Tallinna linnale ning krundile pos 1 kavandatud kõnnitee avaliku kasutuse tagamiseks
tasuta ja tähtajatu isikliku kasutusõiguse seadmiseks Tallinna linna kasuks.
Tallinna Kommunaalamet märkis oma e-kirjas, et pooldab Sarra tn 28 kinnistu ja
lähiala detailplaneeringus määratud krundi pos 2 Tallinna linna omandisse
tasuta ülevõtmist pärast sellele kinnistule planeeringus ette nähtud mahasõidu
valmimist, kuid krundi pos 3 omandamist ei pea Tallinna Kommunaalamet
vajalikuks.
Eesti Energia Jaotusvõrk OÜ (praegu
Elektrilevi OÜ) kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et tööjoonised kooskõlastatakse
täiendavalt.
Detailplaneeringus on nõue määratud.
Elion Ettevõtted Aktsiaselts
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et tööprojekti koostamiseks
tellitakse täiendavalt konkreetsed tehnilised tingimused.
Vastav nõue on detailplaneeringus
määratud.
Tehnovõrkude Ehituse OÜ kooskõlastas
detailplaneeringu järgmiste tingimustega:
1) kinnistut läbivale sademeveetorustikule
seada isiklik kasutusõigus vee-ettevõtte kasuks;
2) vee-ettevõttele tagada isikliku
kasutusõiguse alale tasuta ja ööpäevaringne juurdepääs;
3) liitumiseks vee-, kanalisatsiooni-,
sademevee- ja gaasitorustikuga sõlmida vee- ja gaasiettevõttega liitumisleping
ning tellida vastavalt tehnilised tingimused;
4) peale detailplaneeringu kehtestamist
esitada detailplaneering digitaalsel kujul aadressile kvd@kvd.ee.
Joonised esitada dgn- või dwg- ning seletuskirjad pdf-vormingus.
Tingimustega arvestatakse
tööprojektide koostamisel, vastavad nõuded on detailplaneeringus määratud.
Detailplaneeringu algatamise
korralduses määrati lisanõue tellida akrediteeritud ettevõttelt radooniuuringud
ning vajadusel näha ette radooniohutu hoone projekteerimisnõuetega arvestamine
ärihoone ehitusprojekti koostamisel. Tingimus on täidetud.
Kuna detailplaneering on käsitletav
kui Tallinna üldplaneeringut muutev, esitati detailplaneering planeerimisseaduse § 17
lg 3 punkti 2 ja Tallinna linna ehitusmääruse § 16 lõike 5 alusel täiendava
kooskõlastamise vajaduse määramiseks Harju maavanemale.
Harju maavanem märkis oma kirjas
järgmist:
1) planeeringuga soovitakse vähendada
Tiskre oja kalda ehituskeeluvööndit kuni 37 meetrini veepiirist. Juhin
tähelepanu, et ehituskeeluvööndi vähendamine on võimalik üksnes Keskkonnaameti
nõusolekul (looduskaitseseadus § 40 lg 3). Vajaliku nõusoleku saamiseks peab
kohalik omavalitsus esitama looduskaitseseaduse § 40 lõike 4 kohaselt Keskkonnaametile
taotluse ja planeerimisseaduse kohaselt kehtestatud üldplaneeringu muutmise ettepanekut
sisaldava vastuvõetud detailplaneeringu;
2) esitatud planeeringumaterjalidest ei
selgu, et naaberkinnisasjade omanikud oleksid planeeringust teadlikud ja
kaasatud planeeringu koostamisse. Planeerimisseaduse § 16 lõike 1 kohaselt
tuleb detailplaneeringu koostamisse kaasata planeeritava ala elanikud,
kinnisasjade omanikud, naaberkinnisasjade omanikud ja olemasolevate või
kavandavate tehnovõrkude omanikud või valdajad. Planeerimisseaduse § 16 lõike 4
kohaselt kaasab kohalik omavalitsus puudutatud isiku detailplaneeringu
koostamisse ja teatab sellest talle esimesel võimalusel. Puudutatud isikud on
kinnisasja omanik, kelle senist maakasutust või krundi ehitusõigust
planeeringuga kavandatu muudab omaniku tahte vastaselt, planeeritava maa-ala naaberkinnisasja
omanik ja/või planeeritava maa-ala ümbruses asuva kinnisasja omanik, kui tema
kinnisasja kasutamistingimusi mõjutab oluliselt planeeringuga kavandatu.
Maavanem palus kohalikul omavalitsusel tagada, et kõik planeerimisseaduse
mõistes puudutatud isikud oleksid kaasatud Sarra tn 28 kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu koostamisse.
Harju maavanema esitatud nõuetega on
arvestatud, ehituskeeluvööndi vähendamise taotluse esitas kohalik omavalitsus
Keskkonnaametile peale detailplaneeringu vastuvõtmist. Detailplaneeringu
lähteseisukohtade ja eskiislahenduse tutvustamiseks toimunud avalikust
arutelust teavitati kõiki naaberkinnistute omanikke kirjaga. Arutelust võtsid
osa Rangu tn 17, Rangu tn 17a ja Rangu tn 19 kinnistute omanikud, kes esitasid
detailplaneeringu eskiislahendusele omapoolseid ettepanekuid, millega on osaliselt
detailplaneeringu koostamisel arvestatud. Planeeritavate kinnistute omanik
TESTIRES OÜ on detailplaneeringu kooskõlastanud. Samuti teavitati kõiki
naaberkinnistute omanikke ja teisi puudutatud isikuid detailplaneeringu avaliku
väljapaneku toimumisest, mis võimaldas veel kord puudutatud isikutel esitada
omapoolsed vastuväiteid ja ettepanekuid.
Detailplaneering võeti vastu Tallinna
Linnavalitsuse 15. augusti 2012 korraldusega nr 1093-k „Sarra tn 28 kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu vastuvõtmine Haabersti linnaosas“.
Teade detailplaneeringu
vastuvõtmisest ilmus 18. augustil 2012 ajalehes Postimees, 3. septembril 2012
ajalehes Pealinn ja 14. septembril 2012 ajalehes Haabersti Postipoiss. Teade
avaliku väljapaneku asukoha ja aja kohta ilmus 28. augustil 2012 ajalehes
Postimees, 3. septembril 2012 ajalehes Pealinn ja 14. septembril 2012 ajalehes
Haabersti Postipoiss.
Detailplaneering oli avalikul
väljapanekul 6. septembrist kuni 5. oktoobrini 2012. Avaliku väljapaneku kestel
laekus detailplaneeringu lahenduse kohta Sarra tn 26 elanikelt üks vastuväide. Vastuväite
esitajad märkisid, et detailplaneeringu joonisele ei ole kantud tingmärki, mis
näitab, et Sarra tn 26 ja Sarra tn 28 kinnistute vahele on ette nähtud
elupuuhekk. Detailplaneeringu põhijoonist korrigeeriti, mille tulemusel
vastuväite esitanud isikud loobusid kirjalikult esitatud vastuväitest 1. oktoobril
2012.
Tallinna Keskkonnaamet esitas 18. detsembri
2012 kirjaga nr 6.1-1.2/671 Tallinna Linnavalitsuse 15. augusti 2012
korraldusega nr 1093-k vastuvõetud „Sarra tn 28 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu“
Keskkonnaameti Harju-Järva-Rapla regioonile kehtestatud ehituskeeluvööndi
vähendamise nõusoleku saamiseks.
10. jaanuari 2013 kirjas nr HJR 14-9/12/31986-2
nõustus Keskkonnaamet Tiskre oja kalda ehituskeeluvööndi ulatuse vähendamisega 37
meetrini vastavalt detailplaneeringu põhijoonisele, kuna ei ole ette näha
kavandatavast tegevusest tulenevate negatiivsete mõjude avaldumist Tiskre ojale
ja oja kalda kaitse eesmärkidele, kui tagatakse nõuetekohase
sademeveekanalisatsiooni väljaehitamine planeeringualal.
Kuna Sarra tn 28 kinnistu ja lähiala detailplaneeringut
käsitletakse Tallinna üldplaneeringut muutvana, esitati Tallinna Linnavalitsuse
13. veebruari 2013 kirjaga nr LV-1/1717 detailplaneering planeerimisseaduse § 23
lg 1 p 2 ja § 23 lg 3 p 3 kohaselt Harju maavanemale järelevalveks ja
heakskiidu saamiseks.
Harju Maavalitsus märkis, et Harju
Maavalitsuse 17. mai 2012 kirjas nr 6-7/2178 toodud märkustega on arvestatud
ning andis 28. veebruaril 2013 kirjaga nr 6-7/2013/828 planeerimisseaduse § 23
lõike 6 alusel oma heakskiidu Sarra tn 28 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
edasiseks menetlemiseks.
18. juunil 2012 sõlmitud lepinguga nr
3-7/109 võttis TESTIRES OÜ kohustuse tagada oma vahendite arvel
detailplaneeringukohaste avalikult kasutatavate teede, üldkasutatava haljastuse
ning vihmaveekanalisatsiooni valmisehitamine.
Planeerimisseaduse §
25 lg 7 punkti 4 järgi teavitab kohalik omavalitsus tähtkirjaga ühe nädala
jooksul Sarra tn 28 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu kehtestamise otsuse
tegemise päevast Rangu tn 17, Rangu tn 17a, Rangu tn 19, Sarra tn 26, Sarra tn 26a
ja Rannamõisa tee T14 kinnistute omanikke detailplaneeringu kehtestamisest.
Planeerimisseaduse § 10
lõikes 61 nimetatud detailplaneeringu kehtestamine kuulub volikogu
ainupädevusse vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse
seaduse § 22 lõike 1 punktile 33. Kuna käesoleva detailplaneering
sisaldab Tallinna üldplaneeringu muutmise ettepanekut ning planeeringuala asub
Tiskre oja kalda piiranguvööndis looduskaitseseaduse tähenduses, kuulub
detailplaneeringu kehtestamine Tallinna Linnavolikogu pädevusse.
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|