TALLINNA LINNAVOLIKOGU
MÄÄRUS
Tallinn 13. juuni 2013 nr 32
Linnavara kasutusse andmise kord
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse
§ 22 lg 1 p 6 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
§ 1. Reguleerimisala
(1) Linnavara kasutusse
andmise korraga (edaspidi kord) reguleeritakse Tallinna linna (edaspidi linn)
omandis olevate kinnis- ja vallasasjade (edaspidi linnavara) kasutusse
andmist. Korras käsitatakse kasutusse andmisena vara teisele isikule üürile,
rendile, tasuta või muul viisil kasutusse andmist.
(2) Sellise linnavara
kasutusse andmisel, mille kohta on riigi või Tallinna õigusaktiga kehtestatud
erikord (eluruumi üürileandmine, rajatise või selle osa kaubandustegevuseks
kasutusse andmine, ehitise pinna reklaami või teabe eksponeerimiseks kasutusse
andmine jne), kohaldatakse korda erikordades sätestatud erisustega.
(3) Korda ei kohaldata
äriruumi lühiajalisel kasutusse andmisel ühekordse ürituse korraldamiseks
(näitus, etendus, kontsert, spordivõistlus, treening, koosviibimine jne), muul
tunnitasu alusel kasutusse andmisel ega rajatise kuni üheks kuuks kasutusse
andmisel. Sellistel juhtudel rakendatakse vara kasutusse andmisel Tallinna
Linnavalitsuse (edaspidi linnavalitsus) kehtestatud hindu.
§ 2. Linnavara
kasutusse andmise lubatavus
(1) Linnavara antakse
kasutusse, kui see ei ole vajalik avalikuks otstarbeks või linna ülesannete
täitmiseks.
(2) Linnavara ei ole
lubatud kasutusse anda, kui see muudab kasutusse andja valduses oleva muu
linnavara otstarbeka kasutamise või tema õiguste teostamise võimatuks või
raskendab seda märkimisväärselt.
§ 3. Linnavara
kasutusse andmise otsustaja
(1) Sõltumata sellest,
kas hoonete, nende osade, rajatiste ja hoonestamata maa puhul on tegemist
kinnisasja olulise osa või vallasasjaga, otsustab selle kasutusse andmise
pakkumise teel:
1) Tallinna
Linnavolikogu (edaspidi linnavolikogu) kasutusse andmisel kauemaks kui
kümneks aastaks;
2) linnavalitsus
kasutusse andmisel viieks kuni kümneks aastaks;
3) linnavara valitseja
kooskõlastatult Tallinna Linnavaraametiga (edaspidi linnavaraamet)
kasutusse andmisel kuni viieks aastaks või tähtajatult. Linnavaraamet kas
kooskõlastab suulise, kirjaliku ja elektroonilise enampakkumise ning läbirääkimistega
pakkumise puhul haldusakti eelnõu, milles sisaldub pakkumise korraldamise
otsus, ning läbirääkimistega pakkumise puhul lisaks haldusakti eelnõu, milles
sisaldub enampakkumise tulemuste kinnitamise otsus, ning haldusakti eelnõu,
milles sisaldub linnavara kasutusse andmise otsus, või jätab selle
motiveeritult kooskõlastamata. Linnavaraamet kooskõlastab eelnõu või jätab
selle kooskõlastamata kahe nädala jooksul arvates nõuetekohase haldusakti
eelnõu saamisest.
(2) Muu linnavara
kasutusse andmise pakkumise teel otsustab:
1) linnavalitsus, kui
linnavara väärtus ületab 3200 eurot;
2) linnavara valitseja,
kui linnavara väärtus on 320 kuni 3200 eurot;
3) linnavara valitsema
volitatud asutus, kui linnavara väärtus on alla 320 euro.
(3) Linnavara kasutusse
andmise ilma kasutaja leidmiseks pakkumist läbi viimata (otsustuskorras)
otsustab:
1) linnavolikogu
linnavara kasutusse andmisel kauemaks kui kümneks aastaks;
2) linnavalitsus linnavara
kasutusse andmisel kuni kümneks aastaks või tähtajatult;
3) linnavalitsus
linnaosa valitsuse ettepanekul linnavara kasutusse andmisel korra § 41 punktis 10
sätestatud juhul.
(4) Kui linnavolikogu on
otsustanud linnavara võõrandada, otsustab selle kasutusse andmise ja kehtiva
üüri-, rendi- või tasuta kasutusse andmise lepingu muutmise linnavalitsus.
(5) Linnavara kasutusse
andmise kas tasuta, korra § 6 lõikes 1 sätestatust või linnavalitsuse
kehtestatud miinimummäärast väiksema tasu eest otsustab linnavolikogu ning korra
§ 41 punktis 10 nimetatud juhul linnavalitsus.
(6) Käesoleva paragrahvi
lõike 2 rakendamisel lähtutakse linnavara turuhinnast.
§ 4. Linnavara
kasutusse andmine
(1) Linnavara kasutusse
saaja määratakse kindlaks suulisel või kirjalikul enampakkumisel,
läbirääkimistega pakkumisel või elektroonilisel enampakkumisel. Erandjuhtudel
antakse linnavara kasutusse ilma eelneva pakkumiseta otsustuskorras.
(2) Linnavara antakse
kasutusse kasutuslepinguga, mis sõlmitakse haldusakti alusel.
§ 5. Linnavara kasutusse
andmise haldusakt
(1) Linnavara kasutusse
andmise haldusakt on:
1) linnavolikogu otsus,
kui linnavara kasutusse andmise otsustaja on linnavolikogu;
2) linnavalitsuse
korraldus, kui linnavara kasutusse andmise otsustaja on linnavalitsus;
3) linnavolikogu kantselei
juhataja käskkiri, kui linnavara valitseja on linnavolikogu kantselei ja kui
Tallinna õigusaktidega ei ole ette nähtud teisiti;
4) linnasekretäri
käskkiri, kui linnavara valitseja on linnakantselei ja kui Tallinna
õigusaktidega ei ole ette nähtud teisiti;
5) linnaosa vanema
korraldus, kui linnavara valitseja on linnaosa valitsus;
6) ametiasutuse
juhataja käskkiri, kui linnavara valitseja on muu linna ametiasutus;
7) asutuse juhi
käskkiri linnavara valitsema volitatud asutuse puhul.
(2) Haldusaktis peab
olema nimetatud:
1) kasutusse antav
linnavara (vara nimetus, asukoht või muud tunnused);
2) sõlmitava lepingu
liik (üürileping, rendileping, tasuta kasutamise leping);
3) linnavara kasutusse
saaja;
4) linnavara kasutusse
andmise tähtaeg või märge linnavara tähtajatu kasutusse andmise kohta;
5) linnavara kasutamise
eest makstava tasu suurus;
6) linnavara
kasutusotstarve;
7) linnavara kasutusse
andmise eritingimused (ettemaks, tagatis, tasu suurenemine, kasutaja kohustus
kasutatav linnavara kindlustada, teha linnavarale parendusi või muudatusi, linnavara
allkasutusse andmise lubatavus, kasutaja kohustus pakkuda teatavaid teenuseid
jne), rahaliste ja mitterahaliste kohustuste ning eritingimuste täitmata
jätmise eest rakendatavad õiguskaitsevahendid ja leppetrahvid;
8) viited pakkumise
korraldamise otsusele ja pakkumise tulemuste kinnitamise otsusele;
9) linnavara
otsustuskorras kasutusse andmisel viide vara otsustuskorras kasutusse andmise
alusele, mis tuleneb korra §-st 41;
10) märge
kasutuslepingu sõlmimise õiguse kasutamise tähtaja kohta ja selle õiguse kasutamata
jätmise tagajärjed (korra § 40 lõige 1 ja § 44 lõige 2);
11) üüri ja
kõrvalkulude tasumise kohustuse algusaeg.
§ 6. Linnavara
kasutusse andmise tasu
(1) Linnavara antakse
kasutusse üldjuhul tasu eest, mille suurus vastab vähemalt sellise vara
kasutamise eest Tallinnas keskmiselt makstavale tasule.
(2) Hoone või selle osa
pakkumise teel kasutusse andmisel võetakse tasu suuruse kindlaksmääramisel
arvesse ka linnavara asukohta ja kasutusotstarvet. Tasu miinimummäärad
kehtestab linnavalitsus.
§ 7. Linnavara
kasutusse andmise tähtaeg
Linnavara antakse kasutusse tähtajaliselt, välja arvatud juhul,
kui on tõenäoline, et linnal on vara tulevikus vaja muuks otstarbeks või on
muul põhjusel vaja jätta linnale võimalus linnavara kasutusleping lõpetada.
§ 8. Linnavara
kasutusse andmise tingimused
(1) Hoone tervikuna
kasutusse andmisel on linnavara kasutusse andmise eritingimus kasutaja kohustus
linnavara taastamisväärtuses kindlustada ning vajaduse korral kasutaja kohustus
korraldada hoone hooldamine, hoone ja selle ümbruse heakorra tagamine ning
sõlmida lepingud kommunaalteenuste osutajatega.
(2) Linnavara kasutusse
saajal ei ole käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud kindlustuskohustust
juhul, kui kindlustusandjad on keeldunud linnavara taastamisväärtuses
kindlustamisest. Vara kasutusse saaja on kohustatud esitama kindlustusandjate
keeldumisi sisaldavad kirjalikud tõendid.
(3) Linnavara kasutusse
andmise tingimused, mis ei tulene korrast või muudest Tallinna õigusaktidest,
määrab linnavara kasutusse andmise haldusaktis kindlaks linnavara kasutusse andmise
otsustaja.
§ 9. Linnavara
kasutuslepingu üleandmine ja linnavara allkasutusse andmine
(1) Linnavara kasutajal
on linnavara kasutuslepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi lubatud üle anda
kolmandale isikule üksnes linnavara kasutusse andmise otsustaja haldusaktiga
antud loal. Linnavara kasutuslepingu üleandmiseks sõlmitakse linnavara
kasutusse andja, linnavara kasutaja ning linnavara kasutusse saaja vahel
kolmepoolne kokkulepe linnavara kasutuslepingu muutmiseks.
(2) Linnavara kasutajal
on lubatud linnavara osaliselt või täielikult kolmanda isiku allkasutusse anda
üksnes linnavara kasutusse andmise otsustaja loal, mis on antud linnavara
kasutusse andmise haldusaktis või eraldi haldusaktis. Linnavara allkasutusse
andmise loa taotlemisel peab linnavara allkasutusse andja esitama vähemalt
järgmised andmed: allkasutaja isik, allkasutuse objekt, allkasutuse tähtaeg ja
kasutajale allkasutuse eest makstava tasu suurus. Need andmed ning teised
allkasutuse olulised tingimused fikseeritakse luba andvas haldusaktis.
2. peatükk
LINNAVARA KASUTUSSE ANDMINE AVALIKU ENAMPAKKUMISE TEEL
1. jagu
Üldsätted
§ 10. Enampakkumise
liigid
Enampakkumise liigid on suuline enampakkumine, kirjalik
enampakkumine, läbirääkimistega pakkumine ja elektrooniline enampakkumine.
§ 11. Enampakkumise
korraldamine
(1) Enampakkumise korraldamise
linnavarale kasutaja leidmiseks otsustab korra § 3 lõigetes 1 ja 2 nimetatud
otsustaja.
(2) Linnavara valitseja
otsustab enampakkumise korraldamise kooskõlastatult linnavaraametiga.
Linnavaraamet kiidab enampakkumise korraldamise haldusakti eelnõu heaks või
jätab selle motiveeritult heaks kiitmata kahe nädala jooksul arvates
nõuetekohase haldusakti eelnõu saamisest.
(3) Läbirääkimistega
pakkumine korraldatakse juhul, kui linnavara kasutajale teatavate tingimuste
seadmine, nagu kohustus teha kasutusse antava linnavara abil või selle suhtes
teatav töö või osutada teatavat teenust, on sama oluline või olulisem kui kasutamise
eest makstava tasu suurus. Muul juhul korraldatakse suuline, kirjalik või
elektrooniline enampakkumine.
§ 12. Enampakkumise
korraldamise otsus
(1) Enampakkumise
korraldamise otsus, enampakkumise läbiviimine ja enampakkumise tulemuste
kinnitamine on osa linnavara kasutusse andmise otsuse ja kasutuslepingu
sõlmimise ettevalmistamisest ning ei ole iseseisvalt aluseks tsiviilõiguslike
õiguste ja huvide tekkimisele. Enampakkumisel osalemisega seotud kulusid
osalejatele ei hüvitata.
(2) Enampakkumise
korraldamise otsustaja määrab enampakkumise korraldamise otsuses kindlaks:
1) enampakkumise liigi;
2) linnavara kasutusse
andmise tähtaja;
3) linnavara
kasutusotstarbe;
4) linnavara kasutusse
andmise eritingimused (korra § 5 lõike 2 punkt 7);
5) osavõtutasu
nõutavuse ja vajaduse korral selle suuruse;
6) pakkumuse tagatise
suuruse;
7) enampakkumise
alghinna (linnavara kasutamise kuutasu);
8) läbirääkimistega
pakkumise korral pakkumise lisatingimused ja enampakkumise võitja väljaselgitamise
alused.
(3) Kui enampakkumise
korraldamise otsuses ei ole kindlaks määratud teisiti, korraldab enampakkumise
linnavara valitseja.
§ 13. Enampakkumise
ettevalmistamine
Enampakkumise ettevalmistamisel enampakkumise korraldaja:
1) moodustab
haldusaktiga vähemalt kolmeliikmelise pakkumiskomisjoni (edaspidi komisjon)
ning nimetab selle liikmed ja esimehe, kui enampakkumise korraldaja ei ole
moodustanud alalist komisjoni;
2) määrab kindlaks
enampakkumise tingimused, mida enampakkumise korraldamise otsustaja ei ole
kindlaks määranud (enampakkumise toimumise aeg, pakkumuste esitamise aeg,
esindusõiguse tõendamise nõuded, osavõtutasu maksmise ja pakkumuse tagatise
esitamise nõuded, suulise enampakkumise samm jms);
3) avaldab vähemalt 15 tööpäeva
enne enampakkumise toimumist linna veebilehel enampakkumise teate. Vajaduse
korral teavitab enampakkumise korraldaja enampakkumisest ka muul viisil,
nimetades üksnes enampakkumise korraldaja, kasutusse antava linnavara ja
pakkumuste esitamise tähtaja.
§ 14. Enampakkumise
teade ja küsimuste esitamine
(1) Enampakkumise teates
tuleb märkida:
1) kasutusse antav
linnavara (linnavara nimetus, asukoht või muud tunnused);
2) enampakkumise
korraldaja;
3) korra § 12 lõike 2
punktides 1 kuni 7 nimetatud andmed;
4) nõuded ja juhised
osavõtutasu maksmise ning pakkumuse tagatise andmise kohta;
5) kasutusse antava
linnavara ja kasutusse andmise tingimustega tutvumise aeg ja koht;
6) täpne viide
enampakkumise läbiviimise aluseks olevale korrale;
7) kui linnavara
kasutusleping sõlmitakse kehtestatud tüüpvormi kohaselt, siis sellekohane märge
ning täpne viide aktile, millega tüüpvorm on kehtestatud;
8) suulise ja
elektroonilise enampakkumise korral enampakkumise aeg ja koht;
9) kirjaliku
enampakkumise korral pakkumuste esitamise tähtaeg (kuupäev ja kellaaeg) ja kord
ning pakkumuste avamise kuupäev ja kellaaeg;
10) läbirääkimistega
pakkumise korral § 12 lõike 2 punktist 8 tulenevad andmed, pakkumuste esitamise
tähtaeg (kuupäev ja kellaaeg), pakkumuste avamise kuupäev ja kellaaeg, lõplike
pakkumuste esitamise tähtaeg ning võitja väljaselgitamise alused.
(2) Pärast enampakkumise
teate avaldamist tagab pakkumise korraldaja enampakkumisel osalemisest
huvitatud isikutele teabe kasutusse antava linnavara, enampakkumise läbiviimise
korra ja sõlmitava kasutuslepingu tingimuste kohta ning võimaluse tutvuda
kasutusse antava linnavaraga.
§ 15. Enampakkumise
osavõtutasu
(1) Enampakkumise
osavõtutasu (edaspidi osavõtutasu) on rahasumma, mille pakkumisel
osaleja tasub enampakkumise korraldajale õiguse eest enampakkumisel osaleda ja
enampakkumise korraldamise kulude katmiseks. Kirjaliku enampakkumise korral
tasub pakkuja osavõtutasu iga esitatava pakkumuse kohta.
(2) Osavõtutasu
pakkujale ei tagastata, välja arvatud juhul, kui enampakkumine nurjub
korraldaja süül.
(3) Kui enampakkumise
korraldamise otsuse kohaselt osavõtutasu ei nõuta, siis korras osavõtutasu
kohta sätestatut pakkumise läbiviimisel ei rakendata.
§ 16. Pakkumuse
tagatis
(1) Pakkumuse tagatis on
rahasumma, mille enampakkumisel osaleja tasub enampakkumise korraldajale
tagatisena oma pakkumusega seotuse kohta. Pakkumuse tagatis võib olla antud ka
pangagarantiina nõudmisega tasuda pakkumise korraldajale asjaomane rahasumma
tagatise realiseerimise aluse esinemisel.
(2) Kirjaliku
enampakkumise korral annab pakkuja tagatise iga esitatava pakkumuse kohta.
(3) Tagatise suuruseks
on vähemalt enampakkumise alghind.
(4) Tagatis
realiseeritakse (tagatisena tasutud raha ei tagastata või nõutakse pangalt
garantii alusel sisse asjaomane summa), kui:
1) tagatise andja
põhjustab enampakkumise nurjumise või ei sõlmi enampakkumise võitjana linnavara
kasutusse andmise haldusakti alusel linnavara kasutuslepingut;
2) tagatise andja,
kelle pakutud hind osutus suulisel enampakkumisel kõrgeimaks, keeldub
enampakkumise protokolli allkirjastamisest;
3) tagatise andja ei
sõlmi enampakkumise võitjana linnavara kasutusse andmise haldusakti alusel
linnavara kasutuslepingut.
(5) Kui enampakkumisel
osaleja ei osutu enampakkumise võitjaks või enampakkumine nurjub korraldaja
süül, tagastab enampakkumise korraldaja pangagarantii või tagatisraha täies ulatuses
kümne tööpäeva jooksul pakkumise toimumisest.
(6) Enampakkumise võitja
tasutud tagatisraha võetakse kasutuslepingu sõlmimisel arvesse kasutuslepingu
alusel tasumisele kuuluva summa osalise tasumisena.
(7) Kui enampakkumise
võitja on enampakkumisel osalemiseks esitanud pangagarantii, tagastatakse
kehtiv pangagarantii enampakkumise võitjale pärast kasutuslepingu sõlmimist.
§ 17. Enampakkumisel
osalemise piirangud
Enampakkumisel ei või isiklikult ega esindaja kaudu osaleda:
1) enampakkumise
korraldamise otsustamise ja enampakkumise korraldamisega seotud isikud;
2) käesoleva paragrahvi
punktis 1 nimetatud isikutega seotud isikud korruptsioonivastase seaduse mõttes.
2. jagu
Suulise enampakkumise kord
§ 18. Enampakkumise
avamine
Komisjoni esimees kuulutab suulise enampakkumise ettenähtud ajal
ja kohas avatuks. Seejärel tutvustab ta ennast, teisi komisjoniliikmeid ja
pakkumise protokollijat ning teeb pakkumise ruumis viibijatele ettepaneku
registreerida end enampakkumisel osalejatena.
§ 19. Pakkujate
registreerimine
(1) Suulisel enampakkumisel
osaleda soovijad või nende esindajad esitavad osavõtutasu maksmist ja pakkumuse
tagatise olemasolu tõendavad dokumendid, esinduse korral esindusõigust
tõendavad dokumendid ning annavad allkirja selle kohta, et nad on teadlikud
enampakkumise korrast ja linnavara kasutusse andmise tingimustest.
(2) Isikuid, kes ei
täida käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud nõudeid, ei lubata suulisel
enampakkumisel osaleda.
(3) Käesoleva paragrahvi
lõikes 1 nimetatud nõuded täitnud enampakkumisel osaleda soovija registreeritakse
enampakkumisel osalejana ja talle antakse registreerimisnumber, mille all ta
esineb kuni enampakkumise lõpuni. Registreerunud osaleja nimi ja aadress
kantakse osalejate nimekirja, mis on suulise enampakkumise protokolli
lahutamatu osa.
§ 20. Pakkumine
(1) Enne pakkumuste
esitamist tutvustab suulise enampakkumise läbiviija enampakkumise
protseduurireegleid ja võimalust esitada läbiviimise kohta protest, teatab
osalejate arvu ja pakkumise sammu (summa, mille võrra on võimalik pakkumusi
suurendada).
(2) Pärast korra §-des 18
ja 19 ning käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud toiminguid ning
enampakkumise läbiviija asjaomast märguannet alustavad enampakkumisel osalejad
pakkumist.
(3) Pakkumist
alustatakse alghinnast. Pakkumuse tegemisest annab enampakkumisel osaleja
enampakkumise läbiviijale märku registreerimisnumbri tõstmisega.
(4) Pakkumise
alustamisel tähendab pakkumuse tegemine alghinna pakkumist, seejärel eelnevast
pakkumusest pakkumise sammu võrra suurema pakkumuse tegemist.
(5) Pakkumuse tegemisel
teatab enampakkumise läbiviija osaleja numbri ja pakkumuse suuruse. Kõik
pakkumused fikseeritakse pakkumuste lehel, mis on enampakkumise protokolli
lahutamatu osa.
(6) Pakkumused tehakse eurodes.
§ 21. Korra tagamine
enampakkumise läbiviimisel
(1) Kõik osalejad ja
teised läbiviija loal suulisel enampakkumisel viibivad isikud on kohustatud
enampakkumise ajal alluma enampakkumise läbiviija korraldustele.
(2) Isik, kes rikub
enampakkumise korda või ei täida enampakkumise läbiviija korraldusi, kaotab
enampakkumisel osalemise õiguse.
§ 22. Enampakkumise
lõppemine
(1) Enampakkumise
läbiviija kuulutab enampakkumise lõppenuks pärast kõrgeima pakkumuse
kolmekordset teatamist.
(2) Osaleja, kelle
pakutud hind osutus kõrgeimaks, kohustub enampakkumise protokolli
allkirjastamisega võtma linnavara kasutusse enampakkumiseks esitatud
tingimustel ja tema pakutud hinnaga. Enampakkumise protokolli allkirjastamisega
kinnitab osaleja, et ta on teadlik korra § 12 lõikest 1, ja nõustub, et linnal
tekivad linnavara kasutusse andmisega seonduvad kohustused enampakkumise
tulemuste põhjal antava haldusakti alusel sõlmitavast kasutuslepingust.
(3) Osaleja, kes keeldub
täitmast käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud kohustusi, kaotab võimaluse
sõlmida kasutusleping ja tema pakkumuse tagatis realiseeritakse. Sellise
keeldumise korral loetakse enampakkumise võitjaks suuruselt järgmise pakkumise
teinud pakkuja. Kui ka nimetatud pakkuja keeldub käesoleva paragrahvi lõikes 2
nimetatud allkirja andmast, korratakse eelkirjeldatud protseduuri ja
sanktsioone, kuni selgub pakkuja, kes nõustub protokolli allkirjastamisega
võtma linnavara kasutusse enampakkumiseks esitatud tingimustel ja tema pakutud
hinnaga.
3. jagu
Kirjaliku enampakkumise kord
§ 23. Pakkumusele
esitatavad nõuded
(1) Kirjalikul
enampakkumisel osalemiseks esitab pakkuja kirjaliku pakkumuse, mis peab
sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
1) andmed pakkuja kohta
(füüsilise isiku puhul nimi, isikukood või sünniaeg ja elukoht; juriidilise
isiku puhul nimi, registrikood ja asukoht);
2) nõusolek võtta
linnavara kasutusse enampakkumisel kehtestatud tingimustel;
3) sõnade ja numbritega
kirjutatud pakkumussumma. Kui kirjapandud pakkumussumma sõnad ja numbrid ei
lange kokku, loetakse kehtivaks sõnadega kirjutatud summa;
4) pakkumuse tegemise
kuupäev.
(2) Pakkumus ja sellele
lisatud dokumendid peavad olema esitatud eesti keeles, pakkumussumma eurodes.
(3) Pakkumusele
lisatakse osavõtutasu maksmist ja pakkumuse tagatise olemasolu tõendavad
dokumendid.
(4) Pakkumus peab olema
allkirjastatud. Kui allkirjastajaks on esindaja, peavad pakkumusele olema
lisatud esindusõigust tõendavad dokumendid (seadusest tulenev esindusõigust
tõendav dokument, volikiri, volikirja andja esindusõigust tõendav dokument
jne).
(5) Pakkumuse ja
nõutavad dokumendid esitab pakkuja enampakkumise korraldajale kinnises
ümbrikus. Pakkuja teeb ümbrikule märke vara kohta, millega seoses pakkumus on
esitatud.
§ 24. Pakkumuste
registreerimine ja avamine
(1) Saabunud pakkumused
registreeritakse saabumise järjekorras ja pitseeritakse.
(2) Väljakuulutatud
pakkumuste avamise ajal avab komisjon saabunud pakkumuste ümbrikud. Pakkumuste
avamine on avalik ja selle juures võivad viibida kõik pakkujad.
(3) Kõik tähtajaks
saabunud pakkumused avatakse nende saabumise järjekorras, kantakse kirjaliku
enampakkumise protokolli ning tehakse teatavaks pakkuja nimi ja hind.
Protokollile kirjutavad alla komisjoni liikmed ja protokollija.
(4) Pakkumusi, mis ei
ole saabunud tähtajaks või ei vasta korra §-s 23 sätestatud nõuetele või korra §-s
14 nimetatud teates kindlaks määratud tingimustele, ei arvestata.
(5) Tähtajaks esitatud,
kuid nõuetele mittevastava pakkumuse kohta tehakse enampakkumise protokolli
märge nõuetele mittevastavuse põhjuste kohta.
§ 25. Enampakkumise
tulemused
(1) Kirjaliku
enampakkumise võidab pakkuja, kes on teinud kõige kõrgema pakkumuse.
(2) Kui võrdse kõrgeima
pakkumuse on teinud kaks või enam pakkujat, korraldatakse nende vahel kümne
tööpäeva jooksul enampakkumise lisavoor, mille alghinnaks on esialgsel
enampakkumisel tehtud kõrgeim pakkumus. Lisavooru korraldab kirjalikult sama
komisjon, kui enampakkumise korraldaja ei otsusta korraldada suulist
enampakkumist või muuta komisjoni koosseisu.
4. jagu
Läbirääkimistega pakkumise kord
§ 26. Läbirääkimistega
pakkumise läbiviimine
Läbirääkimistega pakkumise läbiviimisel lähtutakse kirjaliku
enampakkumise protseduurist, arvestades läbirääkimistega pakkumise
eritingimusi.
§ 27. Pakkumine
Pakkumisel osaleja peab tegema pakkumuse nii hinna kui ka kõigi
nõutud lisatingimuste kohta.
§ 28. Pakkumuste
kontrollimine, protestide esitamine ja lahendamine ning pakkumuste nõuetele
vastavuse kinnitamine
(1) Komisjon kontrollib
saabunud pakkumusi ning teeb kõigile enampakkumisel osalejatele kirjalikult
teatavaks pakkumuste nõuetele vastavuse või mittevastavuse.
(2) Kolme tööpäeva
jooksul pärast käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud pakkumuse nõuetele
vastavusest või mittevastavusest teadasaamist on enampakkumisel osalejal õigus esitada
protest enampakkumise läbiviimise kohta.
(3) Esitatud protestid
lahendatakse korra § 36 lõike 2 kohaselt.
(4) Kümne tööpäeva
jooksul pärast pakkumuste esitamist kinnitab komisjon tulemused pakkumuste
nõuetele vastavuse ja mittevastavuse kohta või jätab need kinnitamata.
§ 29. Läbirääkimised
(1) Komisjon kutsub
läbirääkimistele nõuetele vastava pakkumuse teinud osaleja. Nõuetele
mittevastava pakkumuse esitanud pakkujat läbirääkimistele ei lubata.
(2) Läbirääkimiste sisu
ei avaldata avalikkusele ega teistele pakkujatele. Avaldada võib asjaolu, mitu
pakkumust on tehtud ja mitu neist vastab nõuetele.
§ 30. Lõplike
pakkumuste esitamine ja avamine
(1) Pärast läbirääkimiste
lõppu võivad osalejad pakkumise korraldaja määratud tähtajaks esitada
kirjalikult oma lõplikud pakkumused nii hinna kui ka kõigi lisatingimuste
kohta. Lõplik pakkumus ei tohi olla pakkumise korraldajale ebasoodsam
esialgsest pakkumusest.
(2) Võrdväärsete
pakkumuste esitajatele annab komisjon võitja väljaselgitamiseks võimaluse oma
pakkumusi viie tööpäeva jooksul täiendada.
(3) Lõplike ja
võrdväärsete pakkumuste avamisel lähtutakse korra §-s 24 sätestatud kirjaliku
enampakkumise protseduurist.
§ 31. Enampakkumise võitja
Enampakkumise tulemuste kinnitamisel määrab enampakkumise
korraldaja enampakkumise võitja, lähtudes võitja väljaselgitamise alustest, mis
on nimetatud enampakkumise teates.
5. jagu
Elektroonilise enampakkumise kord
§ 32. Enampakkumisel
osalemine
(1) Elektroonilisel enampakkumisel
teevad osalejad pakkumusi ja suhtlevad enampakkumise korraldajaga üldkasutatava
andmesidevõrgu vahendusel. Osalejate kasutajanimed ja tehtud pakkumused on
kõigile enampakkumisel osalejatele üldkasutatava andmesidevõrgu vahendusel
reaalajas kättesaadavad.
(2) Elektroonilisel
enampakkumisel osaleda soovija registreerib end üldkasutatava andmesidevõrgu
vahendusel.
(3) Elektroonilisel
enampakkumisel osaleja on kohustatud järgima enampakkumise protseduurireegleid
ja tingimusi ning tasuma enda pakutud hinna, kui enampakkumise tulemused
kinnitatakse tema kasuks.
(4) Elektroonilisel
enampakkumisel osaleja tasub tagatisraha, kui see on enampakkumise tingimustes
ette nähtud.
(5) Elektroonilisel
enampakkumisel osaleja võib teha piiramatu arvu pakkumusi, mis ei tohi olla
alla alghinna.
§ 33. Pakkumuste
avamine
Elektrooniline enampakkumine avatakse enampakkumise teates
märgitud ajal ja kohas vajaliku teabe kättesaadavaks muutmise ning pakkumuste
tegemise võimaldamise teel.
§ 34. Enampakkumise
lõppemine ja tulemustest teavitamine
(1) Enampakkumine lõpeb
enampakkumise tingimustes märgitud tähtpäeval. Kui enampakkumine on pikeneva
lõpuga, lõpeb see enampakkumise tingimustes märgitud tähtpäeval, kui
enampakkumise pikenevaks lõpuks määratud perioodi jooksul enne tähtpäeva
saabumist ei ole esitatud ühtegi uut pakkumust.
(2) Kui pikenevaks
lõpuks määratud perioodi jooksul enne tähtpäeva saabumist esitatakse uus
pakkumus, loetakse selle esitamise hetk pikenevaks lõpuks määratud perioodi
uueks alguseks ja enampakkumine pikeneb. Pikeneva lõpuga enampakkumine pikeneb
seni, kuni pikenevaks lõpuks määratud perioodi jooksul esitatakse uus pakkumus.
(3) Kui pikenevaks
lõpuks määratud perioodi jooksul ei esitata ühtegi uut pakkumust, siis
enampakkumine lõpeb.
(4) Elektroonilise
enampakkumise võidab kõrgeima pakkumuse teinud osaleja.
(5) Elektroonilise
enampakkumise tulemused teeb enampakkumise korraldaja kõigile osalejatele
teatavaks enampakkumise korraldamise aadressil üldkasutatavas andmesidevõrgus
kohe pärast enampakkumise võitja selgumist.
6. jagu
Enampakkumise tulemuste kinnitamine
§ 35. Enampakkumise
tulemustest teatamine
(1) Suulise enampakkumise
tulemused teeb komisjon teatavaks enampakkumise ruumis pärast enampakkumise
võitja selgumist.
(2) Kirjaliku
enampakkumise tulemused tehakse kirjalikult teatavaks kõigile enampakkumisel osalejatele
enampakkumisele järgneval tööpäeval.
(3) Läbirääkimistega
pakkumise lõplikud tulemused (mitu pakkumust esitati ja mitu neist vastavad
nõuetele) teeb komisjon kirjalikult teatavaks kõigile lõpliku pakkumuse teinud
osalejatele lõplike pakkumuste avamisele järgneval tööpäeval, arvestades korra
§ 30 lõikes 2 sätestatud erisust.
(4) Elektroonilise
enampakkumise tulemused teeb enampakkumise korraldaja kõigile osalejatele
teatavaks enampakkumise korraldamise aadressil üldkasutatavas andmesidevõrgus
kohe pärast enampakkumise võitja selgumist.
§ 36. Protesti
esitamine
(1) Kolme tööpäeva
jooksul pärast enampakkumise tulemuste teatavaks tegemist on enampakkumisel
osalejal õigus esitada komisjonile protest enampakkumise läbiviimise kohta.
(2) Komisjon
registreerib saadud protestid ja esitab need koos oma seisukohaga kahe tööpäeva
jooksul kasutusse andmise korraldajale, kes kolme tööpäeva jooksul teeb otsuse
protesti rahuldamise või rahuldamata jätmise kohta.
§ 37. Enampakkumise
tulemuste kinnitamine ja vara kasutusse andmise otsus
(1) Enampakkumise
korraldaja kontrollib kõigi enampakkumist puudutavate dokumentide alusel
enampakkumise protseduuri järgimist ja enampakkumisel osalenud isikute õigust
enampakkumisel osaleda. Seitsme tööpäeva jooksul protestide esitamise tähtaja
möödumisest teeb pakkumise korraldaja motiveeritud haldusaktiga otsuse
enampakkumise tulemuste kinnitamise või enampakkumise nurjumise kohta.
(2) Kui läbirääkimistega
pakkumise puhul käesoleva paragrahvi lõikes 4 nimetatud juhul tehakse
enampakkumise tulemuste kinnitamise otsus ja vara kasutusse andmise otsus sama
aktiga, teeb läbirääkimistega pakkumise korraldaja otsuse enampakkumise
tulemuste kinnitamise kohta kolme tööpäeva jooksul pärast korra § 3 lõike 1
punktis 3 nimetatud linnavaraameti heakskiidu saamist.
(3) Kui ei ole alust
enampakkumist nurjunuks tunnistada, kinnitab enampakkumise korraldaja
enampakkumise tulemused ning esitab need vara kasutusse andmise otsustamiseks
vastavalt korra §-dele 3 ja 5.
(4) Kui enampakkumise
korraldaja on pädev otsustama ka linnavara kasutusse andmise üle, võib
enampakkumise tulemuste kinnitamise otsuse ja vara kasutusse andmise otsuse
teha sama haldusaktiga.
7. jagu
Enampakkumise nurjunuks tunnistamine ja enampakkumise tulemuste tühistamine
§ 38. Enampakkumise
nurjunuks tunnistamine
Enampakkumise korraldaja tunnistab enampakkumise nurjunuks, kui:
1) suulisele
enampakkumisele ei registreeritud ühtegi osalejat või ükski registreeritud
osaleja ei ilmunud enampakkumisele;
2) ei esitatud ühtegi
pakkumust või nõuetele vastavat pakkumust;
3) kõik suulisel
enampakkumisel osalejad on kaotanud enampakkumisel osalemise õiguse;
4) enampakkumise
läbiviimisel rikuti märkimisväärselt enampakkumise protseduuri;
5) suulisel
enampakkumisel pakkumusi teinud osalejatest vähemalt ühel ei olnud õigust
enampakkumisel osaleda;
6) kirjaliku
enampakkumise võitjal ei olnud õigust enampakkumisel osaleda;
7) mitte ühelgi
enampakkumisel osaleda soovijal ei lubata enampakkumisel osaleda;
8) suulisel
enampakkumisel ei nõustu ükski pakkuja enampakkumise protokolli allkirjastama;
9) korra § 25 lõikes 2
nimetatud lisavoorus ei ole esitatud ühtegi pakkumust.
§ 39. Enampakkumise
tulemustest teatamine
Enampakkumise tulemused tehakse kirjalikult teatavaks kõigile enampakkumisel
osalejatele korra §-s 37 käsitletud otsuse tegemisele järgneval päeval.
§ 40. Enampakkumise
tulemuste tühistamine
(1) Kui enampakkumise
võitja ei ole ühe kuu jooksul arvates enampakkumise tulemuste kinnitamisest
sõlminud linnavara kasutuslepingut, on enampakkumise korraldajal õigus
tühistada enampakkumise tulemused ja korraldada uus enampakkumine.
Enampakkumise võitja tagatisena tasutud raha ei tagastata või realiseeritakse
tema esitatud pangagarantii.
(2) Põhjendatud vajaduse
korral on enampakkumise korraldajal õigus omal algatusel enampakkumise
tulemused tühistada. Sellisel juhul tagastab enampakkumise korraldaja
enampakkumise võitja tagatisena tasutud raha täies ulatuses seitsme tööpäeva
jooksul pärast enampakkumise tulemuste tühistamist.
3. peatükk
LINNAVARA OTSUSTUSKORRAS KASUTUSSE ANDMINE
§ 41. Linnavara
otsustuskorras kasutusse andmise lubatavus
Linnavara võib anda otsustuskorras kasutusse:
1) linna osalusega
äriühingutele ja linna asutatud sihtasutustele;
2) avalik-õiguslikele
juriidilistele isikutele;
3) mittetulundusühingutele;
4) avalikest huvidest
lähtudes teistele isikutele;
5) kui samadel
tingimustel korraldatud enampakkumine on korduvalt nurjunud pakkujate puudumise
tõttu;
6) kui kasutusse
antavaks linnavaraks olev hoone, ruum või rajatis on kaasomandis ja kasutusse
andmiseks on vaja kaasomanike kokkulepet või kaasomanike enamuse otsust;
7) tähtajatult
linnavaraga seonduva kohtuasja menetlemise või linnavara kasutusse andmise
otsuse menetlemise ajaks, samuti linnavara kasutusse andmiseks korraldatava
pakkumise tulemuste kinnitamiseni, kui linnavara ajutine kasutusse andmine ei
ole vastuolus kohtuasja, otsuse menetlemise või linnavara kasutusse andmiseks
korraldatava pakkumise võimalike tulemustega;
8) juriidilisele või
füüsilisele isikule, kes on kasutanud sama äriruumi vähemalt viis aastat ning
soovib kasutuslepingut pikendada. Kasutuslepingu pikendamine eeldab, et
lepingulisi kohustusi on täidetud korrektselt ning kasutuslepingu pikendamisel
lähtutakse vähemalt turuhinnast;
9) kui kasutusse antav
linnavara on äriruumid, mis antakse kasutusse kuni viieks aastaks ning mis
paiknevad väljaspool vanalinna (piiritletud Toompuiestee, Kaarli puiestee,
Vabaduse väljaku, Pärnu maantee, Viru väljaku, Mere puiestee, Rannamäe tee ja
Toompuiesteega) asuva kultuuri-, haridus-, teadus-, tervishoiu-, spordi-,
noorsoo- ja sotsiaalhooldusalase ning heategevusliku mittetulundustegevusega
tegeleva linna asutuse hoones või hooneosas, kui äriruumide kasutusotstarve
toetab nimetatud asutuse tegevust. Toetavateks tegevusteks loetakse tasuta
õigusabi teenust, toitlustus-, lastehoiu-, hoolekande-, ilu-, ravi-, spordi-,
noorsoo- ja terviseteenust;
10) kui kasutusse antav
linnavara on olemasolev parkla või muu parkimisrajatis (edaspidi parkimisrajatis),
mis antakse kuni 15 aastaks korteriühistule või korteriomanike ühisusele
parkimise otstarbel tasuta kasutusse, ning kui Tallinna Linnaplaneerimise Amet,
Tallinna Kommunaalamet ja Tallinna Transpordiamet on kiitnud heaks skeemi, mis
on lisatud parkimisrajatise kasutusse saamise taotlusele ja millelt nähtub
parkimisrajatise paiknemine maaüksusel, ning kui linnavara valitseja on taganud
parkimisrajatise kasutusse saamist taotlevate korteriühistute ja korteriomanike
ühisuste võrdse kohtlemise;
11) kui kasutusse antav
linnavara on maa, mida kasutatakse ehitustöid teenindavate ajutiste rajatiste
püstitamiseks ning soojakute, ehitusmaterjalide või ehitustarvikute hoidmiseks.
§ 42. Linnavara
otsustuskorras kasutusse andmise tasu
(1) Kui linnavara
antakse kasutusse otsustuskorras, siis lähtutakse kasutusse andmisel turuhinnast,
välja arvatud juhul, kui linnavara antakse avalikust huvist lähtudes kasutusse
turuhinnast väiksema tasu eest.
(2) Kui korra § 41
punkti 4 alusel antakse linnavara kasutusse turuhinnast väiksema tasu eest,
peab selle aluseks olevat avalikku huvi põhjendama.
(3) Kui linnavara
antakse korra § 41 punkti 9 alusel kasutusse kultuuri-, haridus-, teadus-,
tervishoiu-, spordi-, noorsoo- või sotsiaalhooldusalase või heategevusliku
mittetulundustegevuse eesmärgil mittetulundusühingule, lähtutakse linnavara
kasutusse andmisel linnavalitsuse kehtestatud tasu miinimummääradest. Kui korra
§ 41 punktis 9 nimetatud linnavara kasutusse andmine on samadel tingimustel
korraldatud enampakkumisel korduvalt nurjunud pakkujate puudumise tõttu, võib korra
§ 41 punkti 9 alusel anda linnavara kasutusse tasuta või linnavalitsuse
kehtestatud tasu miinimummäärast väiksema tasu eest.
(4) Kui linnavara
antakse korra § 41 punkti 9 alusel kasutusse linna asutuse tegevust toetavale
äriühingule või ettevõtjale, lähtutakse linnavara kasutusse andmisel tasu
suuruse kindlaksmääramisel sellise linnavara kasutamise eest Tallinnas
keskmiselt makstava tasu suurusest. Kui korra § 41 punktis 9 nimetatud
linnavara kasutusse andmine on samadel tingimustel korraldatud enampakkumisel
korduvalt nurjunud pakkujate puudumise tõttu, võib korra § 41 punkti 9 alusel
anda linnavara kasutusse linna asutust toetavale äriühingule või ettevõtjale
tasuta või linnavalitsuse kehtestatud tasu miinimummäärast väiksema tasu eest.
§ 43. Linnavara
kasutusse andmine avalikust huvist lähtudes
Kui kasutusse andmise aluseks on korra § 41 punkt 4, tuleb
otsuses põhjendada avaliku huvi olemasolu. Otsuses tuuakse välja avaliku huvi konkreetne
sisu ja ulatus ning kirjeldatakse, kuidas linnavara kasutusse andmine seda huvi
teenib. Avaliku huvi olemasolu konstateering ei ole põhjendusena piisav.
4. peatükk
LINNAVARA KASUTUSLEPINGU SÕLMIMINE, MUUTMINE JA PIKENDAMINE NING LINNAVARA
ÜLEANDMINE
§ 44. Kasutuslepingu
sõlmimine
(1) Kui linnavara
kasutusse andmise haldusaktist ja Tallinna õigusaktidest ei tulene teisiti,
sõlmib haldusakti alusel linna nimel kasutuslepingu ja esindab kasutuslepingust
tulenevates suhetes linnavara valitseja.
(2) Linnavara valitseja
on kohustatud tagama linnavara kasutusse saajale võimaluse kasutusleping
sõlmida ühe kuu jooksul linnavara kasutusse andmise haldusakti jõustumisest
arvates, võttes arvesse korra §-st 48 tulenevat.
(3) Äriruumi üürilepingu
ning parklarajatise korteriühistule ja korteriomanike ühisusele tasuta
kasutusse andmise lepingu sõlmimisel lähtutakse linnavalitsuse kinnitatud
tüüpvormist ja tüüptingimustest. Linnavalitsus võib kinnitada ka muid
kasutuslepingute tüüpvorme.
(4) Lepingu allkirjastab
linnavara valitseja juht või volitatud isik, kes on linnaga töö- või
teenistussuhtes.
(5) Lepingu
allkirjastaja on kohustatud tagama sõlmitava kasutuslepingu vastavuse vara
kasutusse andmise haldusaktiga.
§ 45. Linnavara
kasutuslepingu tingimused
(1) Linnavara
kasutuslepingus peab olema ära näidatud:
1) lepingu sõlmimise
aluseks olev haldusakt;
2) kasutusse antav
linnavara (linnavara nimetus, asukoht, koosseis või muud tunnused);
3) lepingu liik
(üürileping, rendileping, tasuta kasutamise leping);
4) andmed linnavara
kasutusse saaja kohta (füüsilise isiku ees- ja perekonnanimi, elukoht,
isikukood; juriidilise isiku nimi, asukoht ja registrikood);
5) lepingu tähtaeg;
6) linnavara
kasutusotstarve;
7) linnavara kasutamise
eest makstava tasu suurus ja selle tasumise kord;
8) linnavara kasutajale
üleandmise ja linnale tagastamise kord ning tähtajad;
9) linnavaraga
seonduvate kulutuste kandmise ja maksude tasumise kohustuste jaotus;
10) linnavara
korrashoiu- ja hoolduskohustuste jaotus;
11) kasutusse andmise
eritingimused kasutusse andmise haldusakti alusel;
12) sanktsioonid
lepingu rikkumise korral;
13) lepingu
ülesütlemise alused.
(2) Kui linnavara
kasutusse andmise haldusakti järgi on linnavara üürile või rendile saajal
kohustus teha linnavarale parendusi või muudatusi või kui linnavara üürile või
rendile saaja soovib teha linnavarale parendusi või muudatusi omal algatusel,
lepitakse lepingus kokku linnavara tasuta kasutusse andmine remondi teostamise
otstarbel parendustööde ajaks. Linnavara üürile või rendile saaja on kohustatud
kandma linnavara kasutamisega seonduvad kõrvalkulud tööde tegemise ajal.
§ 46. Kasutuslepingu
muutmine
Sõlmitud lepingus võib poolte kokkuleppel parandada kirjavigu,
ruumide numbreid või muid näitajaid nende muutumise korral ning teha muid
formaalse iseloomuga parandusi.
§ 47. Kasutuslepingu
pikendamine
(1) Kasutuslepingut on
lubatud pikendada üksnes korra § 41 punktis 8 nimetatud tingimustel.
(2) Kasutuslepingut on
lubatud pikendada üksnes linnavara otsustuskorras kasutusse andmise otsustaja
haldusaktiga. Kasutuslepingu pikendamisel lähtutakse korra § 3 lõikes 3
linnavara otsustuskorras kasutusse andmise kohta sätestatust.
§ 48. Linnavara
valduse üleandmine
(1) Kasutusse antava
linnavara üleandmine kasutajale ning linnavara tagastamine linnale
fikseeritakse kahepoolse linnavara üleandmis-vastuvõtmisaktiga, mis
vormistatakse linnavalitsuse kinnitatud tüüpvormile.
(2) Linnavara
üleandmis-vastuvõtmisaktis tuuakse ära andmed linnavara koosseisu ja seisukorra
kohta.
(3) Linnavara üleandmise
korraldab linnavara valitseja või linnavara valitsema volitatud asutus.
5. peatükk
LÕPPSÄTTED
§ 49. Teade
linnavara kasutusse andmise kohta
(1) Kasutuslepingu
allkirjastaja on enne kasutuslepingu sõlmimist kohustatud avaldama linna
veebilehel teate selle kohta, kellele ja millistel tingimustel linnavara
kasutusse antakse.
(2) Kasutuslepingu võib
sõlmida viie tööpäeva möödumisel teate ilmumisest.
§ 50. Kasutuslepingu
täitmise kontroll
(1) Linnavara valitseja
on kohustatud kontrollima kasutuslepingu täitmist. Rikkumiste korral rakendab
linnavara valitseja sanktsioone ning kasutuslepingu ülesütlemise aluste
esinemise korral algatab kasutuslepingu ülesütlemise.
(2) Linnavara valitseja
peab tagama linnavara kasutuslepingute alusel laekunud summade kandmise
linnaeelarvesse Tallinna õigusaktides sätestatud korras ja tähtaegadel.
§ 51. Määruse
kehtetuks tunnistamine
Tallinna Linnavolikogu 29. mai 2003 määrus nr 34 „Linnavara kasutusse andmise
korra kinnitamine“ tunnistatakse kehtetuks.
Toomas Vitsut
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|