TALLINNA LINNAVOLIKOGU
MÄÄRUS
Tallinn 7. märts 2013 nr 16
Tallinna Linnavolikogu 8. septembri 2011 määruse nr 28 „Tallinna
jäätmehoolduseeskiri“ muutmine
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse
§ 22 lõike 1 p-de 365 ja 366 alusel.
§ 1. Tallinna
Linnavolikogu 8. septembri 2011 määruses nr 28 „Tallinna jäätmehoolduseeskiri“
tehakse järgmised muudatused:
1)
määruse preambul muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse
seaduse § 22 lõike 1 p-de 365 ja 366 alusel.“;
2)
paragrahvi 2 lõiget 1 täiendatakse punktiga 9 järgmises sõnastuses:
„9) kooskõlastab enne pakendipunkti asukoha määramist
teemaale asukoha teemaa valitsejaga;“;
3)
paragrahvi 2 lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(3) Transpordiamet kooskõlastab
jäätmemahuti ajutise paigutamise tänavale (nt ehitus- ja remonttööde tegemisel,
suurjäätmete kogumisel vms toimingul) ning annab jäätmevaldajale kooskõlastuse
jäätmemahuti paigutamiseks linnamaale.“;
4)
paragrahvi 2 lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Kommunaalamet korraldab
ühissõidukipeatusesse vajalikul hulgal jäätmemahutite paigutamise ning tagab
nende regulaarse tühjendamise ja nende ümbruse korrasoleku.“;
5)
paragrahvi 2 lõike 5 punkt 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„2) teostab järelevalvet korraldatud jäätmeveoga seotud
küsimustes;“;
6)
paragrahvi 2 lõike 5 punkt 8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„8) korraldab üldkasutatavasse parki, haljasalale ja randa
vajalikul hulgal jäätmemahutite paigutamise ning tagab nende regulaarse
tühjendamise ja nende ümbruse korrasoleku;“;
7)
paragrahvi 2 lõike 5 punkt 9 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„9) esitab Tallinna Keskkonnaametile ettepanekud linnaosa
haldusterritooriumile paigutatava tagatisrahata pakendi jäätmete pakendipunkti
asukoha, kogumismahutite miinimumarvu ja -mahu ning tühjendamissageduse kohta;“;
8)
paragrahvi 2 lõike 5 punkt 10 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„10) kooskõlastab probleemtoodete avalike kogumispunktide
asukohad, nõuded kogumispunktile ja paigutamise tingimused;“;
9)
paragrahvi 2 lõiget 5 täiendatakse punktiga 11 järgmises sõnastuses:
„11) annab jäätmevaldajale kooskõlastuse jäätmemahuti
paigutamiseks linnamaale.“;
10)
paragrahvi 3 lõike 1 punkt 6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„6) jäätmevedaja on teenuste kontsessiooni või teenuste
riigihanke korras valitud isik, kes osutab jäätmevaldajatele oma nimel või
Tallinna linna eest Tallinna linnaga sõlmitud hankelepingu alusel korraldatud
jäätmeveo teenust kindlaksmääratud jäätmeliikide osas ja jäätmeveopiirkonnas;“;
11)
paragrahvi 3 lõike 1 punkt 9 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„9) pakendipunkt on pakendiettevõtja või
taaskasutusorganisatsiooni hallatav avalik pakendite või pakendijäätmete
mahutite komplekt, mis on mõeldud tasuta kasutamiseks kõigile Tallinna
haldusterritooriumil viibivatele isikutele. Pakendipunktis on vähemalt kolm eri
liiki jäätmete kogumiseks mõeldud mahutit;“;
12)
paragrahvi 3 lõike 1 punkti 11 esimene lause muudetakse ja sõnastatakse
järgmiselt:
„suurjäätmed on jäätmed, mida kaalu või mahu tõttu ei ole
võimalik paigutada mahutisse, nagu mööbliesemed, vaibad, madratsid,
kardinapuud, aknaraamid, kraanikausid, jõulukuused jms, mis on paigutatud mahuti
kõrvale äravedamise eesmärgil.“;
13)
paragrahvi 3 lõiget 1 täiendatakse punktiga 12 järgmises sõnastuses:
„12) jäätmeveoleping on jäätmevaldajale korraldatud
jäätmeveo teenuse osutamise leping, mis on sõlmitud kas jäätmevaldaja ja
jäätmevedaja või jäätmevaldaja ja Tallinna linna vahel;“;
14)
paragrahvi 3 lõiget 1 täiendatakse punktiga 13 järgmises sõnastuses:
„13) jäätmekäitlusleping on jäätmete käitlemise leping, mis
on sõlmitud kas jäätmevaldaja ja jäätmekäitleja või jäätmevaldaja ja
jäätmevedaja vahel ning mis reguleerib jäätmete käitlemist piirkonnas, kus
jäätmevedu ei ole korraldatud, või selliste jäätmete käitlemist, mis ei ole
korraldatud jäätmeveoga hõlmatud.“;
15)
paragrahvi 4 lõike 2 punkt 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„5) biolagundatavad köögi- ja sööklajäätmed (20 01 08);“;
16)
paragrahvi 4 lõige 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(7) Kodumajapidamises tekkinud
suurjäätmeid on elanikel võimalus üle anda jäätmejaamades, mis asuvad
jäätmevaldajast maksimaalselt 15 km kaugusel.“;
17)
eeskirja täiendatakse paragrahviga 41:
„§ 41. Jäätmekava
koostamine
(1) Tallinna Keskkonnaameti
nõudmisel on Tallinna haldusterritooriumil tegutsevad isikud (sh haiglad),
asutused ja tootjate ühendused kohustatud koostama ja esitama jäätmehoolduse
arendamist käsitleva jäätmekava, kui see on vajalik kohaliku omavalitsuse
üksuse jäätmekava koostamiseks või ajakohastamiseks.
(2) Jäätmekava peab sisaldama:
1) andmeid kavaga hõlmatud territooriumil tekkivate jäätmete
liigi, koguse ja päritolu kohta ning hinnangut jäätmevoogude muutumisele
tulevikus;
2) olemasolevate jäätmete kogumissüsteemide kirjeldust ning
ülevaadet suurematest kõrvaldamis- ja taaskasutamisrajatistest;
3) ülevaadet vanaõli, ohtlike jäätmete ja muude selliste jäätmevoogude
käitlemisest, mille kohta on Euroopa Liidus kehtestatud eraldi regulatsioon;
4) hinnangut uute jäätmekogumissüsteemide rajamise,
olemasolevate jäätmerajatiste sulgemise, uute jäätmerajatiste infrastruktuuri
ja sellega seotud investeeringute vajaduse hinnangut;
5) uute jäätmerajatiste infrastruktuuri loomise vajaduse
korral andmeid tulevaste kõrvaldamis- ja taaskasutamisrajatiste asukoha ning
nende võimsuse kohta;
6) üldise jäätmekäitluspoliitika kirjeldust, sealhulgas
kavandatavate jäätmekäitlustehnoloogiate ja -meetodite või -poliitika ülevaadet
nende jäätmete puhul, mille käitlemiseks on vaja võtta erimeetmeid;
7) jäätmekäitlusega seotud organisatsiooniliste aspektide
ülevaadet, sealhulgas jäätmekäitlusega tegelevate avalik-õiguslike ja
eraõiguslike isikute vahelise vastutuse jaotuse kirjeldust;
8) üldsusele või kindlale tarbijarühmale suunatud teadvustamis-
ja teavitamiskampaaniate kasutamise ülevaadet;
9) andmeid minevikus saastunud jäätmekõrvaldamiskohtade ning
nende korrastamiseks võetavate meetmete kohta;
10) jäätmekava rakendamisest keskkonnale avalduva mõju
kirjeldust.“;
18)
paragrahvi 5 lõike 2 punkt 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„5) omama või üürima piisavas koguses eeskirja nõuete
kohaseid ühismahuteid või segaolmejäätmete ja liigiti kogutavate
taaskasutatavate jäätmete mahuteid (sh jäätmekotte). Mahutid ja kogumiskohad
peavad vastama eeskirja nõuetele. Ühismahutit on lubatud kasutada üksnes ühise
õuealaga korter- ja ridaelamutes või kõrvuti asetsevatel kinnistutel tekkivate
jäätmete kogumiseks, olenemata kinnistute sihtotstarbest. Ühismahuti suurus
peab vastama tegelikkuses tekkivatele jäätmekogustele ja ühismahutina ei ole
lubatud kasutada jäätmekotti. Ühismahuti kasutamine tuleb kooskõlastada
Tallinna Keskkonnaametiga;“;
19)
paragrahvi 5 lõiget 2 täiendatakse punktiga 8 järgmises sõnastuses:
„8) tagama jäätmemahuti kättesaadavuse tühjenduspäeval, sh
lukustatud mahuti, uste ja väravate avamise.“;
20)
paragrahvi 5 lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(3) Korterelamutega aladel, kus
elamutele on moodustatud minimaalse suurusega kinnnistud, tohib jäätmemahuteid
paigutada väljapoole kinnistu piiri ainult vastava kinnistu omanikuga
kooskõlastatult. Linnamaale jäätmemahuti paigutamine on lubatud üksnes linnaosa
valitsuse loal ja tingimustel.“;
21)
paragrahvi 6 lõike 5 punkt 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„7) probleemtooteid, sh romusõidukeid ja nende osi, kaasa
arvatud vanarehvid, elektroonikaromusid ja nende osi, patareisid ja akusid;“;
22)
paragrahvi 6 lõige 6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(6) Segaolmejäätmete mahutisse
tuleb jäätmed, sh kergesti riknevad, haisvad ja lendlevad jäätmed (nt jahtunud
tuhk, tänavapühkmed, kassiliiv, koerte väljaheited), panna pakitult.“;
23)
paragrahvi 6 täiendatakse lõikega 7 järgmises sõnastuses:
„(7) Paberi-, papi-, metalli-,
plasti- ning klaasijäätmete liigiti kogumine peab olema Tallinna haldusterritooriumil
korraldatud hiljemalt 1. jaanuariks 2015, kui see on tehniliselt, keskkonna
seisukohast ja majanduslikult teostatav.“;
24)
paragrahvi 7 lõige 3 tunnistatakse kehtetuks;
25)
paragrahvi 7 lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Vähem kui 10 korteriga
elamumaa sihtotstarbega kinnistul ja korraldatud jäätmeveo vanalinna piirkonnas
ei pea olema biolagunevate jäätmete mahutit juhul, kui kinnistul on
segaolmejäätmete mahuti ja seda tühjendatakse vähemalt üks kord nädalas.
Üksikelamu kinnistul ei pea olema biolagunevate jäätmete mahutit juhul, kui biolagunevad
aia- ja haljastujäätmed kogutakse liigiti ning kompostitakse eeskirja § 14
kohaselt samal kinnistul.“;
26)
paragrahvi 7 täiendatakse lõikega 6 järgmises sõnastuses:
„(6) Kinnistul, mis ei ole elamumaa
sihtotstarbega, tuleb paberit ja kartongi ning biolagunevaid jäätmeid koguda
liigiti. Lähtuvalt tekkivate jäätmete kogusest peavad kinnistul olema järgmised
mahutid:
1) paberi- ja kartongimahuti, kui jäätmeid tekib nädalas
enam kui 20 kg;
2) biolagunevate jäätmete mahuti, kui jäätmeid tekib nädalas
enam kui 20 kg või kui kinnistul tegutseb vähemalt 25 istekohaga toitlustusettevõte,
sh restoran või muu samalaadne toiduteenust pakkuv ettevõte, või lasteaed, kool
või haigla, milles on vähemalt 112 kohta.“;
27)
paragrahvi 7 täiendatakse lõikega 7 järgmises sõnastuses:
„(7) Ühismahuti tühjendamise sagedus
ja mahuti suurus sõltub seda kasutavate korterite arvust ja kinnistutel nädalas
tekkivast jäätmekogusest.“;
28)
paragrahvi 8 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Elektri- ja
elektroonikaseadmed (sh külmkapid, elektripliidid, pesumasinad ja telerid) ning
neist tekkinud jäätmed tuleb koguda muudest jäätmetest eraldi ning viia
kogumispunkti või jäätmejaama või uue toote ostmise korral turustaja
müügikohta. Tootja on kohustatud tagama enda valmistatud, edasimüüdud või
sisseveetud probleemtootest tekkivate jäätmete tasuta kogumise ja
taaskasutamise või kõrvaldamise. Enne probleemtoote suhtes kohalduvate tootja
kohustuste tekkimist turule lastud probleemtoodetest tekkinud jäätmete
(endisaegsed jäätmed) jäätmehoolduse tagamise ning selle finantseerimise
kohustused lasuvad tootjatel, kes vastavate probleemtoodete jäätmeteks muutmise
ajal turul tegutsevad, proportsionaalselt nende osaga seda tüüpi
probleemtoodete turul.“;
29)
paragrahvi 8 lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Vanarehvid tuleb üle anda
tootja või tootjavastutusorganisatsiooni määratud kogumiskohta või jäätmejaama
või uue rehvi ostmise korral turustaja müügikohta või rehviettevõtjale.
Jäätmejaamas võetakse vanarehve vastu üksnes füüsilistelt isikutelt. Rehvi
tootja jäätmeseaduse § 23 lõike 15 mõistes on kohustatud korraldama
enda valmistatud, edasimüüdud või sisseveetud rehvidest tekkivate jäätmete
tasuta vastuvõtmise.“;
30)
paragrahvi 8 lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(5) Romusõiduk tuleb üle anda
tootja või tema esindaja määratud kogumiskohta või jäätmeloa ja ohtlike
jäätmete käitluslitsentsiga vanametalli kogumiskohta.“;
31)
paragrahvi 8 lõige 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(7) Probleemtoodete avalike
kogumispunktide asukohad, nõuded kogumispunktile ja paigutamise tingimused
kooskõlastab tootja või tootjavastutusorganisatsioon linnaosa valitsusega.“;
32)
paragrahvi 8 täiendatakse lõikega 9 järgmises sõnastuses:
„(9) Tootja ja
tootjavastutusorganisatsioon on kohustatud probleemtoote kasutajale tegema
turustajate kaudu kättesaadavaks teabe, kuhu saab probleemtootest tekkinud
jäätmed tagastada (asukohad ja kontaktandmed). Teave tagastamiskohtadest peab olema
piisavalt suurel (vähemalt 210 × 297 mm) lehel hästi loetavas kirjas kõigile
müügikoha külastajatele nähtaval kohal.“;
33)
paragrahvi 8 täiendatakse lõikega 10 järgmises sõnastuses:
„(10) Tootja ja
tootjavastutusorganisatsioon on kohustatud korraldama üksi või koostöös teiste
tootjatega vähemalt kord aastas teabekampaaniaid, sealhulgas üleriigilisi
teabekampaaniaid, meediakanalite, üleriigilise levikuga ajalehtede, ajakirjade
või muude üldsusele kättesaadavate võimaluste kaudu, et teavitada probleemtoote
kasutajaid sellest tekkinud jäätmete kogumise ja käitlemise võimalustest.
Tallinna haldusterritooriumil läbi viidav või tallinlastele suunatud
teabekampaania korraldamine tuleb kooskõlastada Tallinna Keskkonnaametiga.“;
34)
paragrahvi 9 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Ohtlikke jäätmeid võib koguda
ja vedada isik, kellele Keskkonnaamet on väljastanud ohtlike jäätmete
käitluslitsentsi ja jäätmeloa ohtlike jäätmete kogumiseks või veoks.“;
35)
paragrahvi 9 lõike 5 teine lause tunnistatakse kehtetuks;
36)
paragrahvi 9 lõige 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(7) Kodumajapidamises tekkinud
ohtlikud jäätmed (nt kasutuskõlbmatuks muutunud õlid, õlifiltrid, ravimid,
värvid, lakid ja lahustid ning elavhõbelambid ja -kraadiklaasid ning teravad ja
torkivad jäätmed) tuleb viia kogumispunkti või jäätmejaama. Avalikud
kogumispunktid on avalikes kohtades või bensiinitanklate juures paiknevad
erimahutid või ohtlike jäätmete kogumisringide peatuskohad. Avalikes
kogumispunktides ja jäätmejaamades võetakse ohtlikke jäätmeid vastu ainult
füüsilistelt isikutelt. Ravimeid võib üle anda ka turustaja müügikohta.“;
37)
paragrahvi 9 lõige 8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(8) Juriidiline isik ja
füüsilisest isikust ettevõtja peab oma ohtlikud jäätmed üle andma isikule,
kellel on Keskkonnaameti väljastatud jäätmeluba ohtlike jäätmete kogumiseks ja
veoks ning ohtlike jäätmete käitluslitsents.“;
38)
paragrahvi 10 lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Tagatisrahata pakendijäätmete
pakendipunktide asukohad, kogumismahutite miinimumarvu ja -mahu igas
pakendipunktis ning nende minimaalse tühjendamissageduse määrab Tallinna
Keskkonnaamet linnaosa valitsuse ettepanekul. Pakendipunktis peab olema tagatud
kõigi pakendimaterjali liikide vastuvõtmine. Mahutina tuleb kasutada kuni 5 m3
maapinnal asuvat mahutit või süvakogumismahutit. Pakendipunktis kogutakse
eraldi mahutitesse vähemalt kolm pakendimaterjali liiki: paber- ja
kartongpakend, klaaspakend ja segapakend. Mahutite eristamiseks kasutatakse
värvusi: roheline - klaaspakend, sinine - paber- ja kartongpakend ning kollane -
segapakend. Kasutajale nähtav mahutipind peab olema nõutavat värvi vähemalt 80%
ulatuses.“;
39)
paragrahvi 10 lõige 6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(6) Pakendatud kauba müüja, kelle
müügikoha suurus on alla 200 m2, võib sellise pakendi tagasivõtmise,
millele on kehtestatud tagatisraha, korraldada väljaspool oma müügikoha
teenindusmaa piire müügikoha naabruses, kuid müügikoha kauplemisajal ja ainult
linnaosa valitsuse kirjalikul nõusolekul.“;
40)
paragrahvi 10 täiendatakse lõikega 8 järgmises sõnastuses:
„(8) Pakendimahutitel on lubatud
eksponeerida üksnes selle valdajaga ja jäätmete liigiti kogumisega seotud
reklaami, v.a juhul, kui Tallinna Keskkonnaamet on andnud selleks loa.“
41)
paragrahvi 10 täiendatakse lõikega 9 järgmises sõnastuses:
„(9) Pakendikotiteenuse kasutamisel
tuleb klaas- ja segapakend eraldi koguda. Pakendikotiteenus, sh pakendikott,
peab olema jäätmevaldajale tasuta.“;
42)
paragrahvi 11 lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(3) Kui müügipakendi ja -pakendijäätmete
vastuvõtmist ei ole võimalik korraldada müügikoha kinnistu või teenindusmaa
piires, võib selle korraldada müügikoha kinnistu või teenindusmaa vahetus
naabruses linnaosa valitsuse nõusolekul ja tingimustel.“;
43)
paragrahvi 11 lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Pakendiettevõtja võib lõigetes
1, 2 ja 3 nimetatud kohustused lepingu alusel delegeerida
taaskasutusorganisatsioonile.“;
44)
paragrahvi 11 lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(5) Taaskasutusorganisatsioon on
kohustatud sõlmima Tallinna Keskkonnaametiga kirjaliku kokkuleppe, milles
määratakse eeskirja nõudeid arvestades kindlaks pakendipunktide asukohad ja
mahutite paigutus Tallinna haldusterritooriumil, mahutite miinimumarv ja -maht
igas pakendipunktis, tüüp, välimus, minimaalne tühjendamissagedus, haldamine ja
korrashoid.“;
45)
paragrahvi 11 lõige 6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(6) Tagatisrahata pakendi jäätmete
kogumisel peab taaskasutusorganisatsioon tagama vähemalt pakendiseaduse § 171
nõuetele vastava pakendipunktide tiheduse. Tallinna Keskkonnaamet võib
kokkuleppel taaskasutusorganisatsiooniga suurendada või vähendada
pakendipunktide tihedust pakendiseaduses sätestatud miinimumist. Pakendipunktide
tihedust on lubatud vähendada üksnes tingimusel, et see asendatakse tekkekohal
kogumisega. Tekkekohal kogumisena ei käsitleta pakendikotiteenust, mida
pakutakse üksik- või paariselamuga kinnistutel.“;
46)
paragrahvi 11 lõige 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(7) Pakendijäätmeid võib koguda
tekkekohas. Sel juhul võib Tallinna Keskkonnaameti nõusolekul vähendada
avalikkusele suunatud pakendipunktide tihedust ning mahutite arvu ja mahtu.
Tekkekohas on lubatud kõik pakendimaterjali liigid koguda ühte mahutisse, kuid
taaskasutusorganisatsioon peab tagama pakendite järelsortimise ja taaskasutusse
suunamise.“;
47)
paragrahvi 11 lõige 10 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(10) Pakendiettevõtja või
taaskasutusorganisatsioon on kohustatud hoidma pakendipunktis olevad mahutid
puhtad ja terved, vältima nende ületäitumist ning mahutite tühjendamisel
koristama tühjendamise käigus maha kukkunud pakendijäätmed. Kui pakendipunkti
ümbruse koristamise kohustuses ei ole maa omaniku ja pakendiettevõtja või
taaskasutusorganisatsiooni vahel kokku lepitud teisiti, vastutab koristamise eest
kuni 3 m raadiuses pakendipunktist taaskasutusorganisatsioon. Pakendipunkt või -mahuti
tuleb tühjendada kohe, kui see levitab haisu või on ületäitunud.“;
48)
eeskirja täiendatakse paragrahviga 111:
„§ 111. Kogumisvõrgustik ja aruandlus
(1) Taaskasutusorganisatsioonil on
kohustus esitada iga aasta 31. jaanuariks Tallinna Keskkonnaametile Tallinna
haldusterritooriumil kavandatava pakendipunktide kogumisvõrgustiku kava, mis
vastab pakendiseaduse § 171 lõike 1 nõuetele.
(2) Taaskasutusorganisatsioonil on
kohustus korraldada avalikkusele suunatud kogumispunktides kogutavate pakendite
ja pakendijäätmete käitlemise teenuse ostmiseks avatud konkurss. Konkursi
tingimused tuleb esitada enne selle väljakuulutamist Tallinna Keskkonnaametile
teadmiseks ning avaldada vähemalt ühes üleriigilise levikuga ajalehes ja
konkursi korraldaja veebilehel.
(3) Kui taaskasutusorganisatsioon
ei täida talle pakendiseaduse §-ga 171 pandud kohustust, on Tallinna
Keskkonnaametil õigus täita kohustus taaskasutusorganisatsiooni kulul.
(4) Taaskasutusorganisatsioonil on
kohustus esitada üks kord aastas, 15. jaanuariks, Tallinna Keskkonnaametile
andmed avalikkusele suunatud kogumisvõrgustiku kaudu Tallinna haldusterritooriumilt
kogutud pakendite ja pakendijäätmete kohta. Pakendimaterjali liikide kaupa
esitatakse järgmised andmed:
1) korduskasutuspakendi mass;
2) ringlusse võetud pakendi mass;
3) energia tootmiseks kasutatud pakendi mass;
4) käitlemisteenuse osutajate nimekiri ja neile üle antud
kogused pakendimaterjali liikide kaupa.
(5) Kui taaskasutusorganisatsioon
on kokkuleppel Tallinna Keskkonnaametiga korraldanud pakendite ja
pakendijäätmete kogumise tekkekohal, peab ta tekkekohal kogutud pakendite ja
pakendijäätmete kohta esitama käesoleva paragrahvi lõikes 4 nimetatud andmed.“;
49)
paragrahvi 12 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Jäätmevaldaja kasutuses peab
olema piisavas koguses ja suuruses mahuteid. Segaolmejäätmete mahutit peab
tühjendama sagedusega, mis väldib selle ületäitumist ja haisu teket, aga
vähemalt üks kord nädalas. Segaolmejäätmete ja biolagunevate jäätmete
süvakogumismahutit tuleb tühjendada vähemalt üks kord nelja nädala jooksul. Kinnistul,
kus on kuni 12 korterit, võib Tallinna Keskkonnaameti nõusolekul
segaolmejäätmete mahuti tühjendamise sagedus olla üks kord kahe nädala jooksul,
kui jäätmemahuti suurus vastab tegelikkuses tekkivatele jäätmekogustele. Üksikelamu
puhul tuleb kuni 150-liitrine ja maksimaalselt 10 kg kaaluv segaolmejäätmete
kott lasta ära viia ning kuni 370-liitrine segaolmejäätmete mahuti tühjendada
vähemalt üks kord nelja nädala jooksul. Mahuti võib olla jäätmevaldaja omandis
või lepingu alusel kasutuses.“;
50)
paragrahvi 12 lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(3) Biolagunevate jäätmete mahutit
tuleb tühjendada sagedusega, mis väldib mahuti ületäitumist, haisu ja kahjurite
teket ning ümbruskonna reostust, kuid vähemalt üks kord kahe nädala jooksul 10-19
korteriga elamus ja vähemalt üks kord nädalas 20 ja enama korteriga elamus.“;
51)
paragrahvi 12 lõige 6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(6) Elurajoonides, sh Tallinna
vanalinnas, ei ole lubatud korraldatud jäätmeveoga hõlmatud jäätmeid ja
pakendijäätmeid vedada öörahu ajal. Tallinna vanalinna jäätmeveopiirkonnas on
lubatud jäätmevedu ajavahemikus 7.00-12.00. Muul ajal on jäätmevedu lubatud
üksnes Tallinna Keskkonnaameti loal.“;
52)
paragrahvi 15 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Jäätmemahuti peab olema terve
ja puhas ning veega pestav (v.a jäätmekotid) ning ei tohi põhjustada ohtu
tervisele ega keskkonnareostust. Jäätmemahuti omanik või valdaja peab tagama
selle puhtuse ja korrashoiu, seda vajaduse korral pesema või tellima
pesuteenuse.“;
53)
paragrahvi 15 lõike 2 punkt 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„1) üksikelamus kuni 150-liitrist jäätmekotti (täidetult
maksimaalselt 10 kg);“;
54)
paragrahvi 15 lõike 2 punkt 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„2) põhiliselt plastist 140-, 240-, 370-, 600-, 660-, 770-
või 800-liitrist kaane ja käepidemetega jäätmemahutit, mida on tõstemehhanismi abil
võimalik jäätmeveokisse tühjendada;“;
55)
paragrahvi 15 lõike 2 punkt 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„3) 2,5 või 4,5 m3 suurust kaanega jäätmemahutit,
mida on võimalik mehaaniliselt jäätmeveokisse tühjendada;“;
56)
paragrahvi 15 lõike 3 punkt 3 tunnistatakse kehtetuks;
57)
paragrahvi 15 lõige 6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(6) Kui käesoleva paragrahvi lõikes
3 toodud jäätmemahuti värv ei vasta kogutavale jäätmeliigile, peab selle
esiküljele olema suurte tähtedega ja hästi loetavalt kirjutatud kogutava
jäätmeliigi nimetus, sh süvakogumismahutitel.“;
58) paragrahvi 15 lõige 7 tunnistatakse kehtetuks;
59) paragrahvi 16 pealkiri muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„§ 16. Nõuded jäätmemahuti
paiknemiskohale ning teisaldus- ja juurdesõiduteele“;
60)
paragrahvi 16 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Kuni 800-liitrine käsitsi
teisaldatav ratastel jäätmemahuti tuleb paigutada seda tühjendava jäätmeveokiga
samal tasandil paiknevale kõva kattega (betoon, asfalt, kiviparkett jms)
alusele, mis jääb veoki lähimast võimalikust peatumiskohast kuni 10 m
kaugusele. Pikema vahemaa korral tasub jäätmevaldaja jäätmemahuti teisaldamise
teenustasu. Jäätmemahuti teisaldustee peab olema piisava kandevõimega, et
tagada ratastel jäätmemahuti teisaldamine veokini.“;
61)
paragrahvi 16 lõige 6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(6) Juurdesõidutee mahutile peab
olema piisava kandevõimega ja tasane. See peab võimaldama mahutit hõlpsalt
käsitsi teisaldada. Juurdesõidutee peab olema vähemalt 3,5 m lai ja vaba kõrgus
tee kohal peab olema vähemalt 4,5 m, v.a vanalinna piirkonnas, kus vaba kõrgus
tee kohal peab olema vähemalt 2,9 m. Teisaldus- ja juurdesõidutee peab olema
puhastatud lumest ja jääst ning tee kalle ei tohi ületada 10%.“;
62)
paragrahvi 16 täiendatakse lõikega 61 järgmises sõnastuses:
„(61) Mahutit on keldri-
või soklikorrusele lubatud paigutada ainult Tallinna Keskkonnaameti loal.“;
63)
paragrahvi 16 lõige 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(7) Mahuti paiknemiskoha ning
teisaldus- ja juurdesõidutee korrashoiu eest kinnistul või krundil vastutab
jäätmevaldaja. Kui mahuti paikneb linnaosa valitsuse loal linnamaal, lepitakse
mahuti paiknemiskoha ja juurdesõidutee korrashoiu kohustuse ulatus kokku loa
andmisel. Kinnistu või krundi piirini juurdesõiduteena kasutatava tee
korrashoiul lähtutakse heakorra eeskirjast.“;
64)
paragrahvi 16 täiendatakse lõikega 81 järgmises sõnastuses:
„(81) Mahuti peab hoone
välisseinas olevast ukse-, akna- või muust avast olema vähemalt 2 m kaugusel,
v.a vanalinna piirkonnas, juhul kui tuleohutusnõuetele vastavus ei ole tõendatud
muul usaldusväärsel viisil.“;
65)
paragrahvi 17 lõige 4 tunnistatakse kehtetuks;
66)
paragrahvi 19 lõige 8 tunnistatakse kehtetuks;
67)
paragrahvi 20 tekst muudetakse järgmiselt:
„Jäätmekäitlust kalmistul
korraldab kalmistu haldaja. Kalmistu haldaja paigutab territooriumile jäätmete
liigiti kogumiseks avalikus kasutuses olevad jäätmemahutid (edaspidi avalikult
kasutatavad mahutid).“;
68)
paragrahvi 24 lõike 1 punkt 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„3) biolagunevad jäätmed (biolagundatavad köögi- ja
sööklajäätmed ning aia- ja haljastujäätmed selles ulatuses, mida kogutakse
biolagunevate jäätmete mahutisse) - 20 01 08 ja 20 02 01 (edaspidi biolagunevad
jäätmed) sh jaekaubanduses, toiduainete valmistamisel ja töötlemisel
tekkinud jäätmed;“;
69)
paragrahvi 26 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Hankija korraldab korraldatud
jäätmeveo teenuse osutaja (jäätmevedaja) leidmiseks jäätmeseaduse ja
riigihangete seaduse alusel teenuste kontsessiooni ning sõlmib edukaks
tunnistatud pakkujaga hankelepingu. Kui jäätmevedu on korraldatud jäätmeseaduse
§ 66 lõike 11 alusel, siis korraldab hankija jäätmevedaja leidmiseks
riigihangete seaduse alusel riigihanke ning sõlmib edukaks tunnistatud
pakkujaga hankelepingu. Hankija avalikustab otsuse korraldatud jäätmeveo teenuse
osutajaga lepingu sõlmimise kohta ajalehes, milles Tallinna linn avaldab
ametlikke teadaandeid.“;
70)
paragrahvi 26 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Korraldatud jäätmeveo teenuse
kontsessiooni tulemusel hankelepingu sõlminud jäätmevedajal on õigus osutada
jäätmevaldajatele korraldatud jäätmeveo teenust kindlaksmääratud jäätmeliikide
osas ja veopiirkonnas ning saada jäätmevaldajatelt hankelepingus kokku lepitud
tasu. Korraldatud jäätmeveo teenuse riigihanke tulemusel hankelepingu sõlminud
jäätmevedajal on õigus osutada Tallinna linna eest jäätmevaldajatele
korraldatud jäätmeveo teenust kindlaksmääratud jäätmeliikide osas ja
veopiirkonnas ning saada Tallinna linnalt hankelepingus kokku lepitud tasu.
Korraldatud jäätmeveo teenuse osutajaga sõlmitava hankelepingu kestus on kuni
viis aastat.“;
71)
paragrahvi 28 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Jäätmevaldaja ja jäätmevedaja
juhinduvad vastastikuste õiguste ja kohustuste kindlaksmääramisel käesolevast
eeskirjast ja teistest korraldatud jäätmevedu reguleerivatest õigusaktidest.
Kui jäätmevaldaja ja jäätmevedaja ei ole sõlminud jäätmeveolepingut või kui nad
ei ole kokku leppinud teisiti, lähtutakse jäätmemahutite arvu ja
tühjendamissageduse määramisel eeskirja lisast 3.“;
72)
paragrahvi 28 täiendatakse lõikega 4 järgmises sõnastuses:
„(4) Kui jäätmevedu on korraldatud
jäätmeseaduse § 66 lõike 11 alusel, siis kohaldatakse käesolevas
paragrahvis esitatud jäätmevedaja õigusi ja kohustusi Tallinna linna suhtes.“;
73)
paragrahvi 29 lõike 2 punkt 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„2) periood, mille kestel jäätmevaldaja soovib olla
vabastatud korraldatud jäätmeveoga liitumisest (suveperioodil kasutatava
kinnistu jäätmevaldaja võib vabastada 1. novembrist kuni 30. aprillini);“;
74)
paragrahvi 33 lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(5) Kui biolagunevate jäätmete mahutis
või paberi- ja kartongimahutis olevad jäätmed ei vasta sellesse mahutisse
kogutavale jäätmeliigile, siis on jäätmevedajal õigus rakendada sama suurusega
segaolmejäätmete mahuti tühjendamise tasu või jätta mahuti tühjendamata ja
rakendada tasu tühisõidu eest. Tasu tühisõidu eest on 50% selle jäätmeliigi
mahuti tühjendamise teenustasust. Käesolevas lõikes nimetatud tasu tühisõidu
eest on jäätmevedajal õigus rakendada üksnes siis, kui ta jätab mahuti
tühjendamata ning on täitnud käesoleva paragrahvi lõikes 7 nimetatud tingimuse.
Jäätmevedaja on kohustatud tõendama jäätmemahutisse kogutud jäätmete
mittevastavust mahuti otstarbele.“;
75)
paragrahvi 33 lõige 8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(8) Kui jäätmevedaja ei pääse jäätmemahutit
tühjendama põhjusel, et linnale kuuluva juurdepääsutee seisukord ei vasta
heakorra eeskirjale või tee või tänav on ajutiselt suletud, peab jäätmevedaja
teavitama sellest linnaosa valitsust või Tallinna linna abitelefonil 1345.
Sellise takistuse esinemisel ei ole jäätmevedajal ega Tallinna linnal õigust
rakendada jäätmevaldajale tasu tühisõidu eest või muid lisatasusid. Jäätmevedu
peab toimuma esimesel võimalusel pärast takistuse äralangemist ja kokkuleppel
jäätmevaldajaga.“;
76)
paragrahvi 33 täiendatakse lõikega 9 järgmises sõnastuses:
„(9) Kui jäätmevedu on korraldatud
jäätmeseaduse § 66 lõike 11 alusel, siis kohaldatakse käesoleva
paragrahvi lõigetes 4 kuni 7 esitatud jäätmevedaja õigusi ja kohustusi Tallinna
linna suhtes.“;
77)
paragrahvi 34 täiendatakse lõikega 9 järgmises sõnastuses:
„(9) Kui jäätmevedu on korraldatud
jäätmeseaduse § 66 lõike 11 alusel, siis kohaldatakse käesolevas
paragrahvis esitatud jäätmevedaja õigusi ja kohustusi Tallinna linna suhtes.“;
78)
paragrahvi 35 pealkiri muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„§ 35. Jäätmevaldaja poolt
jäätmevedajale makstava jäätmeveo teenustasu suuruse määramise ja muutmise kord“;
79)
paragrahvi 35 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Korraldatud jäätmeveo
toimingud on jäätmeveolepingu sõlmimine, peatamine, jätkamine, lõpetamine,
selle täitmisega seotud teadete, arvete ja veograafikute väljastamine ja
edastamine, v.a kordusarvete ja võlateadete väljastamine ja edastamine,
jäätmemahuti käsitransport jäätmeveokini kuni 10 m, jäätmevedaja poolt
jäätmevaldajale üürile antavate või müüdavate mahutite laialipaigutamine
korraldatud jäätmeveo teenuse osutamise alguses kuni kolme kuu jooksul ja
mahutite äravedu teenuse osutamise perioodi lõppemisel. Hankijal on õigus
täiendada hankedokumentides korraldatud jäätmeveo toimingute loetelu. Jäätmeveo
teenustasu peab sisaldama korraldatud jäätmeveo toimingute tasu ja
jäätmevedajal ei ole õigust võtta nende eest eraldi tasu.“;
80)
paragrahvi 35 lõige 3 tunnistatakse kehtetuks;
81)
paragrahvi 35 lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(4) Jäätmevedaja võib taotleda
teenustasu muutmist juhul, kui pärast hankelepingu sõlmimist esinevad
objektiivsed asjaolud (nt kütuse hinna muutus), mis mõjutavad märkimisväärselt
jäätmete veo- ja/või käitluskulusid.“;
82)
paragrahvi 35 lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(5) Jäätmevedaja esitab teenustasu
muutmise taotluse Tallinna Keskkonnaametile. Taotlus peab sisaldama hindade
muutmise põhjendust ning taotlusele tuleb lisada taotletavate teenustasude
kalkulatsioon, näidates ära muudatused võrreldes pakkumuse esitamisel tehtud
teenustasude kalkulatsiooniga. Tallinna Keskkonnaametil on õigus nõuda
lisaselgitusi ja -dokumente, mis on vajalikud taotluse hindamiseks. Kui vedaja
selgitused ei ole piisavad või ta ei esita lisadokumente nõutud tähtajaks,
lõpetatakse taotluse menetlus Tallinna Keskkonnaameti juhataja käskkirjaga.“;
83)
määrust täiendatakse paragrahviga 351 järgmises sõnastuses:
„§ 35¹. Jäätmevaldaja poolt
Tallinna linnale makstava jäätmeveo teenustasu suuruse määramise ja muutmise
kord
Kui jäätmevedu on korraldatud
jäätmeseaduse § 66 lõike 11 alusel, määratakse korraldatud
jäätmeveoga hõlmatud jäätmete veo teenustasu Tallinna Linnavalitsuse
kehtestatud korras. Jäätmeveo teenustasu peab sellisel juhul katma lisaks
käesoleva eeskirja § 35 lõigetes 1 ja 2 nimetatud kuludele jäätmevaldajate
registri pidamise ja jäätmevaldajatega arveldamise kulud. Muudetud teenustasu
rakendub käesoleva eeskirja § 35 lõikes 7 kindlaks määratud korras.“;
84)
määrust täiendatakse paragrahviga 352 järgmises sõnastuses:
„§ 352. Tallinna
linna poolt teenuse osutajale makstava teenustasu suuruse muutmise kord
Jäätmevedaja ja jäätmekäitleja võib
taotleda teenustasu muutmist juhul, kui pärast hankelepingu sõlmimist esinevad
objektiivsed asjaolud (nt kütuse hinna muutus), mis mõjutavad märkimisväärselt
jäätmete veo- ja käitluskulusid ning teenustasude muutmise lubatavus on
sätestatud hankedokumentides. Sellisel juhul kohalduvad teenustasu muutmise
taotlusele eeskirja § 35 punktid 5 ja 6.“;
85)
paragrahvi 36 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Korraldatud jäätmeveo teenuse
osutamisel võib vedaja osutada jäätmevaldajale lisateenuseid ainult
jäätmevaldaja soovil, mis on vormistatud kirjalikku taasesitamist võimaldavas
vormis. Jäätmevedaja peab jäätmevaldajat teavitama osutatavate lisateenuste
tingimustest ja hinnakirjast.“;
86)
paragrahvi 36 täiendatakse lõikega 3 järgmises sõnastuses:
„(3) Kui jäätmevedu on korraldatud
jäätmeseaduse § 66 lõike 11 alusel, siis kohaldatakse käesolevas
paragrahvis esitatud jäätmevedaja õigusi ja kohustusi Tallinna linna suhtes.“;
87)
paragrahvi 37 lõike 1 punkt 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„1) jäätmevedaja ei ole esitanud korraldatud jäätmeveo loa
taotlust pärast seda, kui on teatavaks tehtud Tallinna Keskkonnaameti juhataja
käskkiri, millega on jäätmevedaja pakkumus korraldatud jäätmeveo teenuse
riigihankel edukaks tunnistatud või on keeldutud talle jäätmeloa väljastamisest
või on väljastatud jäätmeluba tühistatud;“;
88)
paragrahvi 38 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1) Ehitus- ja lammutusjäätmete
(edaspidi ehitusjäätmed) hulka kuulub pinnas ning puidu, metalli,
betooni, telliste, ehituskivide, klaasi ja muude ehitusmaterjalide jäätmed (sh
asbesti ja teisi ohtlikke aineid sisaldavad materjalid), mis tekivad
ehitamisel, sh remontimisel ja lammutamisel (edaspidi ehitamine).“;
89)
paragrahvi 38 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Kui ehitamise käigus tekib
ehitusjäätmeid üle 10 m3, tuleb nende käitlemine enne ehitamise
alustamist kooskõlastada Tallinna Keskkonnaametiga käesoleva paragrahvi lõike 3
kohaselt.“;
90)
paragrahvi 38 lõiget 3 täiendatakse punktiga 31 järgmises
sõnastuses:
„31) ehitusplatsil jäätmete kogumiseks
kasutatavate tähistatud mahutite tüübid ja asukohad;“;
91)
paragrahvi 38 täiendatakse lõikega 31 järgmises sõnastuses:
„(31) Ehitise kasutusloa
taotlemisel tuleb vormistada jäätmeõiend ja kinnitada see Tallinna
Keskkonnaametis. Jäätmeõiend tuleb lisada kasutusloa taotlemise dokumentide
juurde.“;
92)
paragrahvi 38 täiendatakse lõikega 41 järgmises sõnastuses:
„(41) Jäätmeõiendi vormi
kinnitab Tallinna Keskkonnaamet.“;
93)
paragrahvi 43 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Olmejäätmed tuleb pakkida
tekkekohas musta või halli jäätmekotti, mis suletakse enne äraviimist. Mahutid
paigutab selleks ettenähtud kohtadesse ja neid tühjendab äravedu korraldav
jäätmekäitleja.“;
94)
eeskirja lisa 3 asendatakse käesoleva määruse lisaga „Olmejäätmete
mahutite miinimumarv ja minimaalse tühjendamissageduse tabel“.
§ 2. Rakendussäte
Määruse § 1 punkt 38 jõustub 1. jaanuaril 2014.
Toomas Vitsut
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|