Tallinna Linnavalitsuse 23. jaanuari 2013
korralduse nr 75-k
LISA
|
Seletuskiri
|
Tallinna
Linnavalitsuse korralduse eelnõu
|
“Räägu tn
47 kinnistu detailplaneeringu kehtestamine Kristiine linnaosas“ juurde
|
|
|
|
Tallinna Linnavalitsuse korraldusega kehtestatakse
Kristiine linnaosas asuva 0,12 ha suuruse maa-ala kohta koostatud
Räägu tn 47 kinnistu detailplaneering, Arhitektuuribüroo Korrus
Osaühingu töö nr DP 021/10. Detailplaneeringu
eesmärk on määrata Räägu tn 47 kinnistule
ehitusõigus 2 maapealse ja 1 maa-aluse korrusega kolme boksiga ridaelamu
rajamiseks.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritav maa-ala asub Kristiine linnaosas Tedre, Käo,
Räägu tänava ja Nõmme tee vahelises kvartalis,
Nõmme tee ja Räägu tänava ristmiku vahetus
läheduses. Planeeritav ala piirneb põhjast ja idast Räägu
tn 49 // Siidisaba tn 4 kinnistuga, lõunast Räägu
tänavaga ja läänest Nõmme tee 55 kinnistuga.
Planeeritava krundi suurus on 947 m2 ning
maakasutuse sihtotstarve on elamumaa. Kinnistusraamatu andmeil on
Räägu tn 47 kinnistu omanikuks Osaühing Hausers Grupp. Kinnistu
on hoonestamata.
Räägu tn 47 kinnistul kasvavad valdavalt vanad
viljapuud. Krundi põhjapiiril kasvavad vaher, hobukastan ja kuusk.
Juurdepääs
planeeritavale maa-alale on Räägu tänavalt.
2. Kontaktvööndi
analüüs
Planeeringuala asub
elamupiirkonnas, kus kontaktvööndi hoonestuse moodustavad valdavalt
kuni 2-korruselised viilkatusega väikeelamud (üksik- ja ridaelamud)
ning kuni 5-korruselised lamekatusega korterelamud. Planeeritava maa-ala
kõrval on Tallinna Linnavolikogu 21. septembri 2006 otsusega nr 280
kehtestatud “Nõmme
tee 53 kinnistu detailplaneering“, millega kavandati ühe 2-korruselise
üksikelamu ja abihoone ehitamine ning ühe 1-korruselise ärihoone
rajamine. Tallinna Linnavalitsuse 30. augusti 2006 korraldusega nr 1748-k on
kehtestatud Räägu tänaval “Räägu
tn 55 ja 57 kinnistute detailplaneering“, mille eesmärgiks oli kavandada 2 elamumaa krunti kahe 3-korruselise
korterelamu rajamiseks ja ühe 3-korruselise kuue boksiga ridaelamu
ehitamiseks.
Piirkonna tänavad on
väikese liikluskoormusega, neid kasutavad peamiselt ümbruskonna
elanikud. Tihedam liiklus on Nõmme teel, kus sõidab ka
ühistransport. Planeeritavale alale lähim bussipeatus on umbes 50 meetri
kaugusel Nõmme teel.
Lähim suurem kaubandus- ja teeninduskeskus on Rimi
hüpermarket Sõpruse puiesteel. Planeeringuala lähedal asuvad
Tallinna Kristiine Lasteaed, Tallinna Kristiine Gümnaasium ning Tallinna
Ülikooli Pedagoogiline Seminar. Lähim virgestusala ja laste
mänguväljak asub üle tee Räägu pargis, aadressiga
Nõmme tee 52.
Lähtudes planeeritava maa-ala paiknemisest linnaruumis,
arvestades ümbritsevat olemasolevat ja perspektiivset kavandatavat
hoonestust, on koostatav lahendus keskkonda sobiv ning 2-korruselise ridaelamu rajamine
on ümbritsevat linnaruumi arvestav.
3. Tallinna üldplaneering ja koostatav Kristiine
linnaosa üldplaneering
Tallinna Linnavolikogu 11. jaanuari 2001 määrusega
nr 3 kehtestatud “Tallinna
üldplaneeringus“ on planeeritava ala maakasutuse juhtotstarbeks
määratud väikeelamute ala, s.o põhiliselt ühepere-
ja ridaelamutele, samuti üksikutele väiksematele 3-4-korruselistele
elamutele mõeldud ala, kus võib paikneda elamupiirkonda teenindavaid
asutusi ja väiksemaid kaubandus-teenindusettevõtteid, olemasolevate
väikeelamute piirkondade tihendamine korterelamutega ei ole soovitatav.
Detailplaneeringu lahendus on kooskõlas Tallinna
üldplaneeringuga.
Tallinna Linnavolikogu 9. märtsi 2006 otsusega nr 71
algatati “Kristiine
linnaosa üldplaneering“. Nimetatud otsuse punkti 1 kohaselt on
üldplaneeringu eesmärgiks Kristiine linnaosa pikaajaliste
arengusuundade määramine, territooriumi funktsionaalse maakasutuse
planeerimine koos uute elamu- ja bürooalade võimalike asukohtade
määramisega ehitustegevuse suunamiseks ning koordineerimiseks. Kristiine
linnaosa üldplaneeringu kehtestamisel täpsustatakse Tallinna
üldplaneeringut Kristiine linnaosa osas.
Tallinna Linnavalitsuse 15.
novembri 2006 korraldusega nr 2284-k kinnitatud “Kristiine
linnaosa üldplaneeringu lähteülesande“ punkti 3
(üldplaneeringu eesmärgid) kohaselt “võitlemaks
valglinnastumisega kaalutakse tihendamisvõimalusi elamuehituseks
vajaliku sihtotstarbe muutmise või hoonestustiheduse tõstmise
näol. Kahe protsessi ühendamine, kus väärtustame väljakujunenud
elukeskkondi ja samas püüame kesklinna lähedale pakkuda uusi
elukohti, on üldplaneeringu üks peamisi eesmärke“.
Planeeringulahendusega kavandatav tõstab hoonestustihedust ning pakub
kesklinna lähedale uusi elukohti, olles seega kooskõlas Kristiine
linnaosa üldplaneeringu eesmärgi ja linna üldiste arengusuundadega.
4. Kehtiv detailplaneering
Planeeritava maa-ala kohta ei ole
varem kehtestatud detailplaneeringut.
5. Detailplaneeringus
kavandatu
Planeeringulahenduses
nähakse ette Räägu tn 47 krundile rajada 2 maapealse ja 1 maa-aluse
korrusega kolme boksiga ridaelamu. Hoone maksimaalne kõrgus maapinnast
võib olla kuni 10 meetrit.
Planeeritava hoone korruselisuse kavandamisel on lähtutud
ideest, et kvartali tervikmulje oleks ühtlane ning piirkonda sobiv. Planeeringulahenduse
aluseks on võetud hoonestuse sobivus ümbritsevasse linnaruumi.
Hoone välisviimistluses pole lubatud imiteerivate
materjalide kasutamine ja soovituslik on kasutada puitlaudist, fassaadikivi,
krohvi.
Vastavalt Tallinna Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr
329 kinnitatud “Tallinna
parkimise korralduse arengukava aastateks 2006-2014“ vahevööndi
parkimisnormatiivile, tuleb krundil ette näha 5 parkimiskohta. Tingimus on
täidetud, kokku on kavandatud 6 parkimiskohta. Juurdepääs
krundile on kavandatud Räägu tänavalt.
Planeeringuala asub kaugküttepiirkonnas. Vastavalt Fortum
Termest ASi kirjale on Tallinna Linnavolikogu 27. mai 2004 määrusega
nr 19 kinnitatud lisa “Tallinna
kaugküttepiirkonna piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning
eraldumise tingimused ja kord, kaugkütte üldised
kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna kooskõlastamine ja
soojusettevõtja arenduskohustus“ punktis 2.3.2 nimetatud erand,
mille korral kaugküttepiirkonnas lubatakse kasutada muud kütteviisi
kui kaugküte. Eeltoodust tulenevalt andis Fortum Termest AS nõusoleku
kaugküttele alternatiivse kütteviisi kasutamiseks. Kavandatud hoone
soojaga varustamisel lähtutakse keskkonda vähem saastavatest kütuseliikidest.
Planeeringulahenduses on kavandatud likvideerida kaks III väärtusklassi
puud ja üks IV väärtusklassi puu, kuna need jäävad
kavandatavale hoonestusele liiga lähedale. Likvideeritavad puud
kompenseeritakse asendusistutusega vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011
määrusele nr 17 “Puu
raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja kord“. Asendusistutuse
vajadus on 121 haljastuse ühikut. Lisaks on kavandatud likvideerida 32
viljapuud ja viljapuude gruppi, mida ei pea arvestama asendusistutuse
arvutamisel ning mis ei vaja raieluba. Haljastuse ühikud arvutatakse
ümber istutatavate puude või põõsaste arvuks enne,
kui asendusistutuse kohustust täitma hakatakse. Lõplik
kompenseerimiseks vajalik puude arv selgub raieloa menetlemise käigus
pärast ehitusloa väljaandmist.
Osaühingu Eesti Geoloogiakeskus tehtud radooniuuringu
kohaselt kuulub planeeritav maa-ala normaalse radoonisisaldusega pinnaste
kategooriasse. Seega ei ole detailplaneeringus vaja määrata
nõuet ehitusprojekti koostamisel lähtuda Eesti standardist EVS
840:2009 “Radooniohutu hoone projekteerimine“.
6. Avaliku väljapaneku tulemused
Detailplaneeringu avalikul
väljapanekul detailplaneeringu kohta ettepanekuid ega vastuväiteid ei
esitatud ning detailplaneeringut ei olnud vaja esitada planeerimisseaduse
§ 23 lõike 2 punkti 1 kohaselt maavanemale järelevalveks.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise algatamist taotles 12. mail 2010
registreeritud avaldusega Osaühingu Hausers Grupp esindaja J. Parik.
Taotluse kohaselt sooviti Räägu tn 47 kinnistule ehitusõiguse
määramist kuni 4-korruselise korterelamu ehitamiseks.
Tallinna Linnaplaneerimise Ameti ja Osaühingu Hausers
Grupp vahel on 27. aprillil 2011 sõlmitud planeeringu koostamise
tellimise ja koostamise õiguse üleandmise leping nr 3-6/72.
Detailplaneeringu koostamine algatati Tallinna Linnavalitsuse
15. juuni 2011 korraldusega nr 1058-k “Räägu
tn 47 kinnistu detailplaneeringu koostamise algatamine Kristiine linnaosas“.
Detailplaneeringu koostamise eesmärk oli Räägu tn 47 kinnistule
ehitusõiguse määramine 2 maapealse ja 1 maa-aluse korrusega
kolme boksiga ridaelamu rajamiseks.
Detailplaneeringu algatamise teade ilmus ajalehes Eesti
Päevaleht 21. juunil 2011.
Detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse
tutvustamiseks toimus avalik arutelu 17. augustil 2011. Eskiislahenduse avaliku
arutelu toimumise aja ning koha kohta ilmus teade ajalehes Eesti Päevaleht
4. augustil 2011.
Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust
tutvustavale arutelule keegi ei tulnud ning detailplaneeringu eskiisi kohta
kirjalikke ettepanekuid ega vastuväiteid ei esitatud.
Detailplaneeringu koostas Arhitektuuribüroo Korrus
Osaühing.
Detailplaneering on koostatud kooskõlas Tallinna
Linnavalitsuse 15. juuni 2011 korraldusega nr 1058-k “Räägu tn 47
kinnistu detailplaneeringu koostamise algatamine Kristiine linnaosas“ ja detailplaneeringu menetlemise ajal kehtinud Tallinna Linnavalitsuse 16. juuni 2004
määrusega nr 61 kinnitatud “Detailplaneeringu
eskiisi ja detailplaneeringu koostamise ning vormistamise nõuetega“.
Detailplaneeringule on lisatud maastikuarhitekt P. Kümmeli
koostatud haljastuslik hinnang ja Osaühingu Eesti Geoloogiakeskus tehtud
radooniuuring.
Detailplaneeringu menetlemise ajal kehtinud Tallinna
linna ehitusmääruse redaktsiooni § 16 lõikes 1
määratud isikud ja asutused on detailplaneeringu kooskõlastanud.
Kristiine Linnaosa Valitsus, Kristiine linnaosa halduskogu,
Päästeameti Põhja-Eesti Päästekeskus (praegu
Päästeameti Põhja päästekeskus), Tallinna
Transpordiamet, Tallinna Kommunaalamet ja Räägu tn 47 kinnistu
omaniku Osaühingu Hausers Grupp esindaja J. Parik kooskõlastasid
detailplaneeringu märkusteta.
Elion Ettevõtted Aktsiaselts
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et tööjooniste
koostamiseks tellida täiendavalt konkreetsed tehnilised tingimused.
Vastav nõue on
detailplaneeringus määratud.
Eesti Energia Jaotusvõrk
OÜ (praegu Elektrilevi OÜ) kooskõlastas detailplaneeringu
tingimusel, et tööjoonised kooskõlastada täiendavalt.
Lisaks märgiti, et lahendus vastab tehnilistele tingimustele.
Vastav nõue on
detailplaneeringus määratud.
AKTSIASELTS TALLINNA VESI
kooskõlastas detailplaneeringu alljärgnevatel tingimustel:
- planeeritavad vee, sademevee ja
reoveekanalisatsiooni ühendused maandada võimalusel ühte
kaevikusse;
- järgnevate
projekteerimisstaadiumite (hoone veevarustuse ja kanalisatsiooni ehitusprojektide)
koostamiseks taotleda AKTSIASELTSilt TALLINNA VESI tehnilised tingimused.
Vastavad nõuded on
detailplaneeringus määratud.
Tallinna Keskkonnaamet
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et ehitusprojekt
kooskõlastatakse enne ehitusloa taotlemist Tallinna Keskkonnaametiga.
Vastav nõue on
detailplaneeringus määratud.
Tallinna Linnavalitsus
võttis 26. septembri 2012 korraldusega nr 1316-k vastu “Räägu
tn 47 kinnistu detailplaneeringu“.
Detailplaneeringu
vastuvõtmise teade ilmus ajalehes Postimees 29. septembril 2012,
ajalehes Pealinn 15. oktoobril 2012 ja Kristiine linnaosa ajalehes 19.
oktoobril 2012.
Kristiine Linnaosa Valitsus
teavitas 17. oktoobri 2012 kirjaga vastavalt planeerimisseaduse § 18
lõikele 5 planeeringu avaliku väljapaneku ajast ja kohast
Nõmme tee 53, Nõmme tee 55, Räägu tn 47 kinnistute
omanikke, Haridus- ja Teadusministeeriumi (Räägu tn 49 // Siidisaba
tn 4 riigivara valitseja).
Detailplaneering oli avalikul
väljapanekul 5. novembrist kuni 19. novembrini 2012. Teade avaliku
väljapaneku aja ja koha kohta ilmus ajalehes Postimees 25. oktoobril 2012
ja ajalehes Pealinn 29. oktoobril 2012.
Avaliku väljapaneku kestel
detailplaneeringu lahenduse kohta ettepanekuid ega vastuväiteid ei
esitatud. Kuna detailplaneeringu menetluse käigus lahendamata
vastuväiteid ei jäänud, ei olnud vaja esitada detailplaneeringut
planeerimisseaduse § 23 lõike 2 punkti 1 kohaselt maavanemale
kohustuslikuks järelevalveks.
Planeeritavale maa-alale ei ole
detailplaneeringus ette nähtud rajada avalikuks kasutamiseks kavandatud
teid või kõnniteid, samuti ei ole kavandatud rajada
üldkasutatavat haljastust ega ehitada üldkasutatavat välisvalgustust
ja/või vihmaveekanalisatsiooni. Eeltoodust tulenevalt ei ole vaja
sõlmida detailplaneeringust huvitatud isiku või tema poolt
näidatud isikuga ehitusseaduse § 13 ning Tallinna
linna ehitusmääruse § 16 lõike 1 kohast teede ja
tehnovõrkude valmisehitamise lepingut.
Vastavalt planeerimisseaduse
§ 25 lõike 7 punktile 4 teavitab kohalik omavalitsus tähtkirjaga
ühe nädala jooksul Räägu tn 47 kinnistu detailplaneeringu
kehtestamise otsuse tegemise päevast Nõmme tee 53, Nõmme tee
55 kinnistute omanikke, Haridus- ja Teadusministeeriumi (Räägu tn 49
// Siidisaba tn 4 riigivara valitseja) ning planeeritava kinnistu
Räägu tn 47 omanikku.
Planeerimisseaduse § 24
lõike 3 kohaselt detailplaneeringu, mille koostamise üle ei teostata
järelevalvet, või maavanema poolt järelevalve käigus
heakskiidetud üldplaneeringu või detailplaneeringu kehtestab
kohalik omavalitsus. Tallinna linna ehitusmääruse § 20 lõike 4
kohaselt otsustab linnavalitsus planeerimisseaduse § 10 lõikes 61 nimetatud
detailplaneeringu kehtestamise otsuse eelnõu esitamise linnavolikogule
ja detailplaneeringu kehtestab linnavolikogu otsusega. Muudel juhtudel
kehtestab detailplaneeringu linnavalitsus korraldusega. Räägu tn 47
kinnistu detailplaneering ei kuulu planeerimisseaduse § 10 lõikes 61
nimetatud detailplaneeringute hulka.
Arvestades eeltoodut, on Tallinna
Linnavalitsusele esitatud kehtestamiseks korralduse eelnõu
“Räägu tn 47 kinnistu detailplaneeringu kehtestamine Kristiine
linnaosas“.
|
|
|
|
Anu Hallik-Jürgenstein
|
Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti juhataja
|
|
|
|
|
|
|
Toomas Sepp
|
Linnasekretär
|