Tallinna
Linnavolikogu 13. detsembri 2012
otsuse nr 179
LISA
|
|
|
Seletuskiri Tallinna
Linnavolikogu otsuse “Endla tn 67 kinnistu detailplaneeringu kehtestamine Kristiine
linnaosas“ juurde
|
|
|
|
Tallinna Linnavolikogu otsusega
kehtestatakse Kristiine linnaosas 0,14 ha suuruse maa-ala kohta koostatud Endla
tn 67 kinnistu detailplaneering, FE
Arhitektid OÜ töö
nr 002/10. Detailplaneeringu eesmärk on Endla tn 67 maatulundusmaa
sihtotstarbega kinnistu jagamine 100% äri- ja 100% transpordimaa
sihtotstarbega krundiks, moodustatavale ärimaa sihtotstarbega krundile
ehitusõiguse määramine kuni 5-korruselise ärihoone
rajamiseks ning Endla tänava laienduseks kavandatava transpordimaa krundi
avalikult kasutatavaks teeks määramine.
Detailplaneering muudab Tallinna
Linnavolikogu 11. jaanuari 2001 määrusega nr 3 kehtestatud “Tallinna üldplaneeringu“
kohase väikeelamute ala maakasutuse juhtotstarbe planeeritud maa-ala
piires ettevõtluse segahoonestusalaks.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritav ala asub Tallinnas Kristiine
linnaosas, Endla tänava ja Keemia tänava nurgal. Planeeritav maa-ala
piirneb põhjast Endla tänavaga, idast Endla tn 65 krundiga,
lõunast Keemia tn 3a ja 3 kruntidega ning läänest Keemia
tänavaga.
Endla tn 67 kinnistu maakasutuse
sihtotstarve on maatulundusmaa. Kinnistu on hoonestamata ja kuulub Osaühingule Joshua Systems.
Planeeritav ala on suhteliselt tasase
reljeefiga, väikese langusega lõunast põhja suunas.
Kinnistul kasvavad puud enamjaolt kirdepoolses osas, haljastuslikult
väärtuslikke puid alal ei kasva.
2. Kontaktvööndi
analüüs
Planeeritava ala ümbruskonna
tänavapilti ilmestab 20. sajandi esimese poole äärelinna
hoonestuslaadi põimumine korruselamutega, mille ehitamist alustati 1960.
aastatel. Aja jooksul on äärelinlik hoonestusviis ning kinnistute
struktuur taandunud ning asendunud vabaplaneeringuliste korterelamute ning
tootmis- ja ärihoonete gruppidega.
Planeeritava ala
kontaktvööndis on mitmeid arhitektuurimälestisi. Näiteks
paikneb Endla tn 61 krundil 19. sajandist pärit Cederhilm’i
suvemõisa peahoone ja park ning Vaarika tn 6 // Maasika tn 8 krundil
1931.-1932. aastatel ehitatud elamu. Eelnimetatud objektid on kultuuriministri
13. mai 1997 määrusega nr 25 “Kultuurimälestiseks tunnistamine“
tunnistatud arhitektuurimälestisteks.
Planeeringuala kontaktvöönd
hõlmab alasid mõlemal pool Endla tänavat. Planeeringualast
põhja poole jäävad kontaktvööndisse peamiselt kuni 4-korruselised
korterelamud. Endla tn 78 krundile on Tallinna Linnavalitsuse 2. juuni
2004 korraldusega nr 1169-k kehtestatud “Endla tn 76 ja 78 kinnistute
detailplaneeringu“ alusel rajatud 5-korruseline äripindadega
korterelamu.
Endla tänava planeeringuala poolne
piirkond on maakasutuselt polüfunktsionaalne, näiteks Keemia tn 4
kinnistu on tootmis- ja äriotstarbega, kus paikneb 6-korruseline
büroohoone. Keemia tn 5a kinnistu on sotsiaalmaa sihtotstarbega ning
kinnistul paikneb Tallinna Lille Lasteaed. Planeeringuala naabruses, Mooni tn 30d
krundil paikneb piirkonna rekreatsiooniala Cederhilm’i park. Endla tänava
ääres (Koskla tn 3 ja Endla tn 55) on 5-korruselised korterelamud.
Endla tänav, kus sõidab ka
ühistransport (troll ja buss), on suure liikluskoormusega. Seega
transpordiühendus nii kesklinna kui ka teiste linnaosadega on hea. Lähim
ühistranspordi peatus on umbes 50 meetri kaugusel. Suhteliselt tiheda
liiklusega on Mooni ja Keemia tänavad. Ülejäänud
kontaktvööndi tänavad on väikese liikluskoormusega, sest
neid kasutavad peamiselt piirkonna elanikud. Lähipiirkonna suurim kauplus
asub Mustamäe teel.
Planeeringuala kontaktvööndis
on veel kehtestatud järgmised detailplaneeringud: Tallinna Linnavolikogu 29. mai 2008
otsusega nr 97
kehtestatud “Keemia tn 5, 5a ja 7 kinnistute
detailplaneering“, eesmärgiga Keemia tn 5 kinnistu jagamine ning
tekkivatele kruntidele ehitusõiguse andmine kuni 5-korruselise ja kuni 3-korruselise
korterelamu rajamiseks ning Keemia tn 7 kinnistule ehitusõiguse andmine
kuni 5-korruselise korterelamu rajamiseks; Tallinna Linnavolikogu 5. märtsi
2009 otsusega nr 41 kehtestatud “Metalli tn 1a ja 3 kinnistute
detailplaneering“, eesmärgiga Metalli tn 1a ja 3 kinnistute
liitmine, kinnistule 70% äri- ja 30% maatulundusmaa sihtotstarbe
määramine ning ehitusõiguse andmine kuni 6-korruselise,
ühe maa-aluse korrusega elu- ja ärihoone rajamiseks jt.
Kontaktvöönd hõlmab ka
osaliselt Endla tänava maa-ala, kus on Tallinna Linnavalitsus 19. mai 2010
korraldusega nr 802-k algatanud “Endla tänava laiendamise
detailplaneeringu Mustamäe tee ja Mooni tänava vahelisel
lõigul“. Detailplaneeringu eesmärgiks on Endla
tänava laiendamine Mustamäe tee ja Mooni tänava vahelisel
lõigul, krundipiiride muutmine ning kesklinna poole suunduva
ühistranspordi raja loomine, mis on üks osa rahvusvahelise CIVITAS
SMILE projekti käigus alustatud ühistranspordi
prioriteedisüsteemi loomisest Tallinnas. Detailplaneeringuga nähakse
ette Endla tänava laiendamiseks üheksa maatüki
võõrandamine Endla tänava lõunaküljele
jääval lõigul Mustamäe teest Mooni tänavani.
Planeeringuala kattub osaliselt käesoleva planeeringualaga.
Arvestades ala asukohta, piirkonna
polüfunktsionaalsust ning jätkuvat arengut, on planeeringus
kavandatav kuni 5-korruseline ärihoone siinset linnaruumi mitmekesistav ja
ümbruskonda sobiv.
3. Tallinna üldplaneering ja Tallinna
üldplaneeringu muutmise põhjendused ning koostamisel olev Kristiine
linnaosa üldplaneering
Tallinna Linnavolikogu 11. jaanuari 2001
määrusega nr 3 kehtestatud “Tallinna üldplaneeringus“
on planeeritava ala maakasutuse juhtotstarbeks määratud väikeelamute
ala, s.o põhiliselt ühepere- ja ridaelamutele, samuti
üksikutele väiksematele 3-4-korruselistele elamutele mõeldud
ala, kus võib paikneda elamupiirkonda teenindavaid asutusi ja
väiksemaid kaubandus-teenindusettevõtteid, olemasolevate
väikeelamute piirkondade tihendamine korterelamutega ei ole soovitatav.
Detailplaneering sisaldab Tallinna
üldplaneeringu muutmise ettepanekut.
Detailplaneeringu kehtestamisel
muudetakse Tallinna üldplaneeringu kohane väikeelamute ala
maakasutuse juhtotstarve ettevõtluse segahoonestusalaks, st alaks, kus
võib paikneda igasugune ettevõtlus, v.a ulatuslikku
sanitaartsooni vajav tootmine, alal võib paikneda ka üksikuid
elamuid ja asutusi. Kuna praeguseks on piirkonna linnaehituslik situatsioon
muutunud võrreldes Tallinna üldplaneeringu kehtestamise ajaga ning
on edasises muutumises, siis ei vasta ka olemasolev olukord enam Tallinna
üldplaneeringus esitatud juhtotstarbe nõuetele.
Planeeringuala kontaktvööndis
puudub ühtne hoonestus kõrguse osas (näiteks Keemia tn 5a
krundil paikneb 2-korruseline lasteaed, kuid Keemia tn 4 asub 6-korruseline
büroohoone; kehtestatud detailplaneeringutega on ette nähtud
lähitulevikus Keemia tn 5 ja 7 kruntidele kuni 5-korruseline hoonestus
ning Metalli tn 1a ja 3 kinnistutele kuni 6-korruseline hoone). Seetõttu
ei hakka kavandatav kuni 5-korruseline hoonestus ümbruskonna hoonestusest
erinema, vaid sobib ümbritsevasse linnaruumi. Samuti haakub planeeritava
krundi maakasutuse otstarve ümbruskonna kruntide maakasutuse
sihtotstarbega (näiteks Endla tn 65 ja 71 kinnistud on ärimaa
sihtotstarbega).
Planeeritud ala kontaktvööndi
läänepoolne osa - Metalli tänava, Mehaanika tänava,
Mustamäe tee ja Endla tänava vaheline ala - jääb vastavalt
Tallinna Linnavolikogu 16. aprilli 2009 otsusega nr 77 kehtestatud
teemaplaneeringule “Kõrghoonete paiknemine
Tallinnas“ Endla kõrghoonete piirkonda (4. piirkond). Sellest
tulenevalt võib eeldada, et tulevikus tekib Endla tänava
äärde täiesti uus linnakeskkond.
Tallinna Linnavolikogu 9. märtsi 2006
otsusega nr 71 algatati “Kristiine linnaosa üldplaneeringu“
koostamine. Nimetatud otsuse punkti 1 kohaselt on üldplaneeringu
eesmärgiks Kristiine linnaosa pikaajaliste arengusuundade
määramine, territooriumi funktsionaalse maakasutuse planeerimine koos
uute elamu- ja bürooalade võimalike asukohtade määramisega
ehitustegevuse suunamiseks ja koordineerimiseks. Kristiine linnaosa
üldplaneeringu kehtestamisel täpsustatakse Tallinna
üldplaneeringut Kristiine linnaosa osas. Koostatava Kristiine linnaosa
üldplaneeringu maakasutusplaani tööversiooni kohaselt
jääb planeeritav ala segahoonestusala juhtotstarbega alale ja
magistraaltänavate ärivööndisse, kuhu on sobiv ehitada
äriotstarbega hooneid.
Tallinna Linnavalitsuse 15. novembri 2006
korraldusega nr 2284-k kinnitatud “Kristiine linnaosa
üldplaneeringu lähteülesande“ punkti 3 kohaselt
analüüsitakse üldplaneeringu koostamisel paikkonna
eripärast tulenevaid võimalusi ja olemasolevat
sotsiaal-majanduslikku potentsiaali, millest lähtudes valitakse edasise
arengu üldeesmärgid. Planeeritav ala on kesklinnale lähedal asuv
väärtuslik ala, mida käesoleva detailplaneeringu realiseerumisel
saaks otstarbekamalt kasutada.
Arvestades ülalkirjeldatut ning
asjaolu, et detailplaneeringuga kavandatu pole koostatava Kristiine linnaosa
üldplaneeringu eesmärkidega vastuolus ning lähtudes
lähialale juba rajatud või kehtestatud planeeringute alusel
kavandamisel olevast hoonestusest, on linnaehituslikult põhjendatud
antud asukohas ärifunktsiooni ja kõrgema hoonestuse kavandamine
ning Tallinna üldplaneeringu muutmine.
4. Kehtivad ja menetluses olevad planeeringud
Planeeritava maa-ala kohta ei kehti
varem kehtestatud detailplaneeringut.
Planeeringuala kattub Tallinna
Linnavalitsuse 19. mai 2010 korraldusega nr 802-k algatatud “Endla tänava laiendamise
detailplaneeringuga Mustamäe tee ja Mooni tänava vahelisel
lõigul“, mille eesmärgiks on Endla tänava
laiendamine Mustamäe tee ja Mooni tänava vahelisel lõigul,
krundipiiride muutmine ning kesklinna poole suunduva ühistranspordi raja
loomine, mis on üks osa rahvusvahelise CIVITAS SMILE projekti käigus
alustatud ühistranspordi prioriteedisüsteemi loomisest Tallinnas.
Nimetatud detailplaneeringuga nähakse ette Endla tänava laiendamiseks
üheksa maatüki võõrandamine Endla tänava
lõunaküljele jääval lõigul Mustamäe teest
Mooni tänavani. Üheks võõrandatavaks maatükiks on
planeeritava maa-ala jagamise tulemusel tekkiv transpordimaa sihtotstarbega
krunt, aadressi ettepanekuga Endla tn T7 (põhijoonisel positsioon 1a),
mis käesoleva detailplaneeringuga kavandatakse avalikult kasutatavaks.
5. Detailplaneeringus kavandatu
Detailplaneeringus kavandatakse
maatulundusmaa sihtotstarbega Endla tn 67 kinnistu jagamist üheks 100%
ärimaa ja üheks 100% transpordimaa sihtotstarbega krundiks ning
moodustatavale ärimaa sihtotstarbega krundile ehitusõiguse
määramist kuni 5-korruselise ärihoone rajamiseks. Lisaks
määratakse planeeringus Endla tänava laienduseks kavandatava
transpordimaa krunt avalikult kasutatavaks teeks.
Krundi positsioon 1 suuruseks
kavandatakse 669 m2 ja sihtotstarbeks ärimaa. Krundile
määratakse ehitusõigus kuni 5-korruselise ärihoone
ehitamiseks. Hoone esimene korrus on parkimiskorrus ja 2.-5. korrusele on
kavandatud bürooruumid.
Tallinna Linnavolikogu 16. novembri 2006
otsusega nr 329 kinnitatud “Tallinna parkimise korralduse
arengukava aastateks 2006-2014“ kohaselt tuleb krundil tagada 15 parkimiskohta.
Nõue on täidetud. Juurdepääs krundile on Keemia
tänavalt.
Krundi positsioon 1a suuruseks on
planeeritud 172 m2 ja sihtotstarbeks transpordimaa. Krunt positsioon
1a on Endla tänava laiendamisel kesklinna poole suunduva ühistranspordi
raja rajamiseks Mustamäe tee ja Mooni tänava vahelisel lõigul (Euroopa
Liidu teaduse ja tehnoloogilise arendustegevuse 6. raamprogrammi CIVITAS II
programmi projekt). Krunt positsioon 1a määratakse detailplaneeringu
kehtestamisel avalikku kasutusse.
Endla tn 67 kinnistul paiknevad
kontaktvõrgu kandemastid tuleb ümber tõsta tulevasele
tänava maa-alale.
Endla tn 67 kinnistul on läbi
viidud kõrghaljastuse inventariseerimine ja antud
väärtushinnangud olemasoleva kõrghaljastuse kohta.
Dendroloogilise hinnangu koostas dendroloog O. Abner jaanuaris 2010.
Likvideerimisele kuulub kokku kolm III väärtusklassi
hinnatud puud, kaks IV väärtusklassi ja kaks V väärtusklassi
hinnatud puud ning üks põõsaste rühm, kuna need
jäävad hoonestusalale või Endla tänava laiendusele ette.
Likvideeritavad puud kompenseeritakse asendusistutusega vastavalt Tallinna
Linnavolikogu 19. mai 2011 määrusele nr 17 “Puu raieks ja hoolduslõikuseks
loa andmise tingimused ja kord“. Esialgsete arvutuste kohaselt tuleb
istutada likvideeritavate puude asemele 204 haljastuse ühikut.
Lõplik kompenseerimiseks vajalik haljastuslike ühikute arv saadakse
raieloa menetlemise käigus pärast ehitusloa väljaandmist.
Lähtuvalt detailplaneeringule
lisatud radooniriski aruandest, mille on koostanud Osaühing Tulelaev
(Radoonitõrjekeskus), selgub, et planeeritud maa-ala jääb
normaalse radooniriski alale, mille piires jääb radooni sisaldus
pinnaseõhus piiranguteta ehitustegevuseks lubatud piiridesse. Selleks et
tagada madal radoonitase, on soovitatav projekteerimisel ja ehitamisel tagada
hea ehituskvaliteet, kõikide läbiviikude (postide ja
kommunikatsioonide) hermetiseerimine ning hea ventilatsioon. Lisaks soovitatakse
kasutada vundamendialust tuulutussüsteemi, et tagada radooni
väljapääs hoone alt.
Planeeringuala varustamine
tehnovõrkudega on lahendatud vastavalt võrguvaldajate
väljastatud tehnilistele tingimustele. Vastavalt Tallinna Linnavolikogu
27. mai 2004 määrusega nr 19 kinnitatud lisale “Tallinna kaugküttepiirkonna
piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise tingimused ja
kord, kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna
kooskõlastamine ja soojusettevõtja arenduskohustus“
jääb Endla tn 67 kinnistu kaugküttepiirkonda.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise algatamist
taotles 14. novembril 2006 avaldusega Osaühing Joshua Systems. Taotluse
kohaselt sooviti Endla tn 67 kinnistule ehitusõiguse määramist
5-korruselise äripindadega elamu rajamiseks.
Osaühingu Joshua Systems, FE
Arhitektid OÜ ja Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti vahel on 21. oktoobril 2010 sõlmitud
detailplaneeringu koostamise õiguse üleandmise leping nr 2-5/196.
Detailplaneeringu koostamine algatati
Tallinna Linnavalitsuse 15. detsembri 2010 korraldusega nr 1944-k “Endla tn 67 kinnistu
detailplaneeringu koostamise algatamine ja keskkonnamõju strateegilise
hindamise algatamata jätmine“. Detailplaneeringu koostamise
ülesandeks on Kristiine linnaosas 0,14 ha suurusel maa-alal asuva Endla tn
67 maatulundusmaa sihtotstarbega kinnistu jagamine 100% äri- ja 100%
transpordimaa sihtotstarbega krundiks, moodustatavale ärimaa
sihtotstarbega krundile ehitusõiguse määramine kuni 5-korruselise
ärihoone rajamiseks. Lisaks antakse planeeringuga heakorrastuse,
haljastuse, juurdepääsuteede, parkimise ja tehnovõrkudega
varustamise põhimõtteline lahendus.
Teade detailplaneeringu algatamise ja
keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmisest ilmus
ajalehes Eesti Päevaleht 21. detsembril 2010, ajalehes Pealinn 5. jaanuaril
2011 ja ajalehes Kristiine Leht 21. jaanuaril 2011. Teade eskiislahenduse
arutelu toimumise aja ja koha kohta ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 13. jaanuaril
2011, ajalehes Kristiine Leht 21. jaanuaril 2011 ja ajalehes Pealinn 24. jaanuaril
2011. Detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse
tutvustamiseks toimus avalik arutelu 25. jaanuaril 2011. Eskiislahendust
tutvustaval arutelul ei esitatud eskiislahenduse kohta ettepanekuid ega
vastuväiteid.
Detailplaneeringu on koostanud FE
Arhitektid OÜ. Detailplaneering
on koostatud kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse 16. juuni 2004
määrusega nr 61 kinnitatud (menetlemise ajal kehtinud) “Detailplaneeringu eskiisi ja
detailplaneeringu koostamise ning vormistamise nõuetega“.
Detailplaneeringule on lisatud dendroloog O. Abneri jaanuaris 2010 koostatud
haljastuslik hinnang, OÜ IPT Projektijuhtimine 2007. aastal koostatud
geotehnika aruanne ja Osaühingu Tulelaev (Radoonitõrjekeskus) 2010.
aasta septembris tehtud radooniuuring.
Detailplaneeringu menetlemise ajal
kehtinud Tallinna linna ehitusmääruse § 16 lõikes 1
määratud isikud ja asutused on detailplaneeringu
kooskõlastanud.
Kristiine Linnaosa Valitsus, Kristiine
linnaosa halduskogu, Tallinna Kommunaalamet, Aktsiaselts Tallinna Küte ja
Endla tn 67 kinnistu omanik kooskõlastasid detailplaneeringu omapoolseid
tingimusi esitamata. Lisaks on detailplaneeringu kooskõlastanud Endla
tänava laienduse detailplaneeringu projektijuht L. Soobard (K-Projekt
Aktsiaselts).
Tallinna Keskkonnaamet
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et ehitusprojektid koos
haljastuskavaga kooskõlastatakse Tallinna Keskkonnaametiga enne
ehitusloa taotlemist.
Vastav tingimus on lisatud
detailplaneeringu seletuskirja ning täidetakse ehitusprojekti koostamise
staadiumis.
Tallinna Transpordiamet
kooskõlastas detailplaneeringu märkusega, et Keemia tänava alguses
on peatumine keelatud.
Vastav tingimus on lisatud planeeringu
seletuskirja ning täidetakse ehitusprojekti koostamise staadiumis.
Tallinna Linnavaraamet märkis oma
kirjas, et planeerimisseaduse § 9
lg 2 p 4 kohaselt on detailplaneeringu ülesandeks tänavate maa-alade
ja liikluskorralduse määramine ning vajaduse korral
eraõigusliku isiku maal asuva, olemasoleva või kavandatava
tänava avalikult kasutatavaks teeks määramine teeseaduses
sätestatud korras. Detailplaneeringuga kavandatakse Endla tänava
laienduseks transpordimaa sihtotstarbega krunt positsioon 1a. Detailplaneeringu
seletuskirjas ega põhijoonisel ei ole käsitletud nimetatud krundi
avalikku kasutusse määramist. Samas on Endla tänav Tallinna
Linnavolikogu 2. detsembri 2010 otsusega nr 290 “Kohalike teede nimekirja
määramine“ kinnitatud kohalike teede nimekirja.
Seetõttu tuleks ka tänava laienduseks kavandatav krunt positsioon
1a määrata avalikult kasutatava tee krundiks. Tulenevalt
planeerimisseaduse § 9 lõike 2 punktist 4 täiendada
detailplaneeringu materjale ning detailplaneeringu vastuvõtmise
korraldusse lisada märge täiendavast detailplaneeringu
ülesandest.
Tingimus on täidetud. Planeeringu
materjalidele on vastav märge lisatud.
Tallinna Linnavaraamet lisas, et tulenevalt
vajadusest määrata krunt positsioon 1a avalikult kasutatavaks, peab Tallinna
Linnavaraamet vajalikuks detailplaneeringu edasise menetluse käigus peale
detailplaneeringu vastuvõtmist ja enne detailplaneeringu kehtestamist
edastada Tallinna Linnavaraametile Endla tn 67 kinnistu omaniku kirjalik
nõusolek, et kinnistu omanik on nõus valmis ehitama planeeringuga
kavandatava kõnni- ja sõidutee või annab nõusoleku
selle tee osa ehitamiseks Tallinna linnale ning on nõus seadma
kõnni- ja sõidutee avaliku kasutuse tagamiseks tasuta ja
tähtajatu kasutusõiguse ning sõlmima vastava lepingu. Juhul
kui Tallinna linn ei nõua kinnistu omanikult tee ehitamist, tuleks
selgitada, kas omanik on nõus krundi positsioon 1a tasuta
võõrandamisega Tallinna linnale.
Tallinna Linnavalitsuse 12. septembri
2012 korralduse nr 1215-k “Endla tn 67 kinnisasjast
moodustatava kinnisasja Tallinna linnale tasuta omandamine ja kinnisasjale
valitseja määramine“ alusel on Tallinna linn sõlminud
27. septembril 2012 Osaühinguga Joshua Systems lepingu transpordimaa
krundi positsioon 1a tasuta Tallinna linnale võõrandamiseks.
Põhja-Eesti
Päästekeskus (praegu Põhja päästekeskus) kooskõlastas
detailplaneeringu tingimusega enne ehitusloa taotlemist välja selgitada
tulemüüri vajadus kas Endla tn 67 hoonel või Keemia tn 3
hoonel.
Vastav tingimus on lisatud planeeringu
seletuskirja ning täidetakse ehitusprojekti koostamise staadiumis.
Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise
Aktsiaselts (praegu Tallinna Linnatranspordi Aktsiaselts) kooskõlastas
detailplaneeringu järgmistel tingimustel:
1) kõik postidealuse maaga seotud
servituudiküsimused lahendada tööprojekti koostamise
käigus;
2) trolli kontaktvõrgu postide ümberpaigaldamise
tööprojekti koostamiseks taotleda Tallinna Trammi- ja
Trollibussikoondise Aktsiaseltsilt tehnilised tingimused.
Vastavad tingimused on lisatud
planeeringu seletuskirja ning täidetakse ehitusprojekti koostamise
staadiumis.
Aktsiaselts KH Energia - Konsult
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et tööprojektid
kooskõlastatakse täiendavalt.
Tingimus on lisatud planeeringu
seletuskirja ning täidetakse ehitusprojekti koostamise staadiumis.
Eesti Energia Jaotusvõrk OÜ (praegu
Elektrilevi OÜ) kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et
tööjooniste tegemiseks täpsustatakse tehnilised tingimused ning
tööjoonised kooskõlastatakse täiendavalt.
Detailplaneeringus on nõue
määratud ning täidetakse tööjooniste koostamise
staadiumis.
Elion Ettevõtted Aktsiaselts
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et tööjooniste
tegemiseks täpsustatakse tehnilised tingimused ning tööjoonised
kooskõlastatakse täiendavalt.
Vastav tingimus on lisatud detailplaneeringu
seletuskirja ning täidetakse ehitusprojekti koostamise staadiumis.
AKTSIASELTS TALLINNA VESI
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et järgnevate
projekteerimisstaadiumite (hoonete ja tänavate veevarustuse ja
kanalisatsiooni ehitusprojektide) koostamiseks taotletakse AKTSIASELTSilt
TALLINNA VESI tehnilised tingimused.
Vastav tingimus on lisatud
detailplaneeringu seletuskirja ning täidetakse ehitusprojekti koostamise
staadiumis.
Kuna detailplaneering sisaldab Tallinna
üldplaneeringu muutmise ettepanekut, esitati detailplaneering planeerimisseaduse § 17
lg 3 p 2 ja detailplaneeringu koostamise ajal kehtinud Tallinna linna
ehitusmääruse § 16 lg 5 alusel täiendava kooskõlastamise
vajaduse määramiseks Harju maavanemale.
Harju maavanem märkis 8. juuni 2011
kirjas nr 2.1-13/2139, et ei pea vajalikuks planeerimisseaduse § 17 lg 3 punkti
2 alusel määrata detailplaneeringule kooskõlastusi
riigiasutustega.
Detailplaneering võeti vastu
Tallinna Linnavalitsuse 28. septembri 2011 korraldusega nr 1489-k “Endla tn 67 kinnistu detailplaneeringu
vastuvõtmine“.
Teade detailplaneeringu
vastuvõtmisest ilmus 1. oktoobril 2011 ajalehes Eesti Päevaleht ja 10.
oktoobril 2011 ajalehes Pealinn. Teade avaliku väljapaneku asukoha ja aja
kohta ilmus 19. oktoobril 2011 ajalehes Eesti Päevaleht ja 24. oktoobril
2011 ajalehes Pealinn. Detailplaneering oli avalikul väljapanekul 31. oktoobrist
kuni 28. novembrini 2011. Detailplaneeringu avaliku väljapaneku kestel
detailplaneeringu lahenduse kohta ettepanekuid ja vastuväiteid ei
esitatud.
Planeerimisseaduse § 23 lg 3 p 3
sätestab, et järelevalve teostaja pädevuses on nõusoleku
andmine liigilt üldisema kehtestatud planeeringu muutmiseks temale
esitatud, liigilt üldisema planeeringu muutmise ettepanekut sisaldava,
planeeringu kehtestamisel.
Viidatud sätte alusel edastas
Tallinna Linnavalitsus 20. jaanuaril 2012 kirjaga nr LV-1/643 Endla tn 67
kinnistu detailplaneeringu Harju maavanemale koos põhjendustega Tallinna
üldplaneeringu muutmiseks.
Harju maavanem andis 7. veebruari 2012
kirjaga nr 6-7/676 Endla tn 67 kinnistu detailplaneeringule
planeerimisseadusest tuleneva heakskiidu.
17. veebruaril 2012 sõlmitud
lepinguga nr 3-7/28 võttis Osaühing Joshua Systems kohustuse tagada
oma vahendite arvelt detailplaneeringukohase avalikult kasutatava tee
väljaehitamine.
Vastavalt planeerimisseaduse § 25 lg 7
punktile 4 teavitab kohalik omavalitsus tähtkirjaga ühe nädala
jooksul Endla tn 67 kinnistu detailplaneeringu kehtestamise otsuse tegemise
päevast Endla tn 65, Endla tn 71, Endla tn 88, Keemia tn 3a ja Keemia tn 3
kinnistute omanikke ning Endla tn 67 kinnistu omanikku, Osaühingut Joshua Systems.
Planeerimisseaduse § 10
lõikes 61 nimetatud detailplaneeringu kehtestamine kuulub
volikogu ainupädevusse vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse
seaduse § 22 lõike 1 punktile 33 ja Tallinna linna
ehitusmääruse § 20
lõikele 4. Kuna käesoleva detailplaneering sisaldab Tallinna
üldplaneeringu muutmise ettepanekut, kuulub detailplaneeringu kehtestamine
Tallinna Linnavolikogu ainupädevusse.
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|