Tallinna Linnavalitsuse 13. juuni 2012
korralduse nr 873-k
LISA
|
Seletuskiri
|
Tallinna Linnavalitsuse korralduse eelnõu
|
“Püü tn 10 kinnistu detailplaneeringu kehtestamine Kristiine linnaosas“ juurde
|
|
|
|
Tallinna
Linnavalitsuse korraldusega kehtestatakse Püü tn 10 kinnistu detailplaneering,
PB Patiks OÜ töö nr 05-11. Detailplaneeringu koostamise
eesmärk on Kristiine linnaosas 0,24 ha suuruse Püü
tn 10 kinnistu jagamine kaheks elamumaa sihtotstarbega krundiks ning ehitusõiguse
määramine ühele moodustatavale krundile jäävale
olemasolevale elamule 2-korruselise juurdeehituse (millel on maa-alune
korrus) rajamiseks ja kahe abihoone püstitamiseks, teisele moodustatavale
krundile 2-korruselise üksikelamu ja kahe abihoone ehitamiseks.
Käesoleva
detailplaneeringu kehtestamisel muutub Tallinna Linnavolikogu 6. märtsi
2003 otsusega nr 58 kehtestatud „Püü tn 10 kinnistu detailplaneering“ planeeritud maa-ala osas kehtetuks.
HALDUSAKTI
PÕHJENDUSED
1. Olemasolev
olukord
Planeeritav
ala asub Kristiine linnaosas, Räägu tänava, Püü
tänava, Linnu tee ja Nõmme tee vahelises kvartalis, Püü
tänava ääres. Põhjast piirneb planeeritav maa-ala
Püü tn 8 krundiga, idast Püü tänavaga, lõunast
Püü tn 10a, Püü põik 2 ja Püü põik
2a kruntidega ning läänest Nõmme tee 67 krundiga.
Planeeritava
Püü tn 10 kinnistu suuruseks on 2227 m² ja maakasutuse sihtotstarve
on elamumaa. Kinnistu omanik on I. Sokolova. Krundil paikneb elamu ning
abihoone. Abihoone planeeringulahenduse kohaselt lammutatakse.
Enamuse
krundil kasvavatest puudest moodustavad viljapuud, vaid loodeosas on
mõned paplid, pärn ja sookask.
2. Kontaktvööndi
analüüs
Planeeritav
kinnistu asub Kristiine elamupiirkonnas. Kontaktvööndis on nii
üksik-, rida- kui ka korterelamuid. Ümbruskonnas olevad 1-2-korruselised
üksikelamud on rajatud valdavalt 1950. aastatel. Alates
1980. aastatest on sinna hakatud ehitama 2-3-korruselisi rida- ja
korterelamuid.
Piirkonna
tänavad on väikese liikluskoormusega ja neid kasutavad peamiselt
ümbruskonna elanikud. Tihedam liiklus on Nõmme teel ja Linnu teel,
kus sõidab ka ühistransport. Planeeritavale alale lähim
bussipeatus on umbes 300 m kaugusel Linnu teel.
Planeeritava
ala kontaktvööndis on menetluses ja kehtestatud mitmeid
detailplaneeringuid: nt on Tallinna Linnavolikogu 16. aprilli 2009
otsusega nr 79 kehtestatud „Püü tn 8 kinnistu detailplaneering“, eesmärgiga määrata
ehitusõigus kahe kuni 2-korruselise kaheksa sektsiooniga ridaelamu
rajamiseks; Tallinna Linnavolikogu 6. märtsi 2003 otsusega nr 59
kehtestatud „Linnu tee 34 kinnistu detailplaneering“, millega kavandati muuhulgas kaks krunti -
üksikelamu teenindamiseks ning üksikelamu ehitamiseks, jt.
Planeeringualale
lähim kaubanduskeskus asub Sõpruse pst 174/176 (Sõpruse
Hyper Rimi) ning lähim rekreatsiooniala on Räägu park. Piirkonnas
on mitmeid lasteasutusi, neist lähimad on Tallinna Kristiine
Gümnaasium ning Tallinna Haraka Lasteaed.
Arvestades
piirkonnas olevat hoonestust ning menetluses olevaid ning kehtestatud
detailplaneeringuid on planeeringuga kavandatu linnaruumi sobiv ja ümbrust
arvestav.
3. Tallinna üldplaneering ja koostatav Kristiine
linnaosa üldplaneering
Tallinna
Linnavolikogu 11. jaanuari 2001 määrusega nr 3 kehtestatud
„Tallinna üldplaneeringus“ on planeeritava ala
maakasutuse juhtotstarbeks määratud väikeelamute ala, s.o
põhiliselt ühepere- ja ridaelamutele, samuti üksikutele
väiksematele 3-4-korruselistele elamutele mõeldud ala, kus
võib paikneda elamupiirkonda teenindavaid asutusi ja väiksemaid
kaubandus-teenindusettevõtteid, olemasolevate väikeelamute
piirkondade tihendamine korterelamutega ei ole soovitatav.
Detailplaneeringu eskiislahendus on kooskõlas Tallinna
üldplaneeringuga.
Tallinna Linnavolikogu 9. märtsi 2006 otsusega nr 71 algatati
„Kristiine linnaosa üldplaneeringu“ koostamine. Nimetatud otsuse punkt 1
kohaselt on üldplaneeringu eesmärgiks Kristiine linnaosa pikaajaliste
arengusuundade määramine, territooriumi funktsionaalse maakasutuse
planeerimine koos uute elamu- ja bürooalade võimalike asukohtade
määramisega ehitustegevuse suunamiseks ja koordineerimiseks.
Kristiine linnaosa üldplaneeringu kehtestamisel täpsustatakse
Tallinna üldplaneeringut Kristiine linnaosa osas.
Tallinna
Linnavalitsuse 15. novembri 2006 korraldusega nr 2284-k kinnitatud „Kristiine linnaosa üldplaneeringu
lähteülesande“ punkti 3
kohaselt on üheks üldplaneeringu eesmärgiks võidelda
valglinnastumisega, selleks kaalutakse tihendamisvõimalusi
elamuehituseks vajaliku sihtotstarbe muutmise või hoonestustiheduse
tõstmise näol. Kahe protsessi ühendamine, kus
väärtustatakse väljakujunenud elukeskkondi ja samas
püütakse kesklinna lähedale pakkuda uusi elukohti, on
üldplaneeringu üks peamisi eesmärke.
Käesolev
planeering vastab Kristiine linnaosa üldplaneeringu eesmärkidele.
4. Kehtiv
detailplaneering
Planeeringualal
kehtib Tallinna Linnavolikogu 6. märtsi 2003 otsusega nr 58 kehtestatud „Püü tn 10 kinnistu detailplaneering“.
Planeerimisseaduse § 24 lõige 6 sätestab, et planeeringu kehtestamisega
muutub kehtetuks samale maa-alale varem kehtestatud sama liigi planeering
või vastav osa suuremale maa-alale varem kehtestatud sama liigi
planeeringust.
Käesolev
detailplaneering muudab nimetatud kehtivat planeeringut Püü tn 10
kinnistu osas (planeeritava ala suurus oli 0,50 ha). Kehtestatud
detailplaneeringu kohaselt jagati 4453 m² suurune Püü tn 10
kinnistu neljaks üksikelamu krundiks: Püü tn 10 suurusega 2227
m², Püü tn 10a suurusega 820 m², Püü põik
2 suurusega 678 m² ja Püü põik 2a suurusega 728 m².
Püü tn 10 kinnistul paiknev olemasolev elamu jagati ja moodustati kaks
eraldi krunti (Püü tn 10 ja Püü tn 10a) ning piki
Püü põiku kavandati kaks krunti (Püü põik 2
ja Püü põik 2a), kuhu on üksikelamud juba rajatud.
Püü
tn 10 kinnistu praegusel omanikul on soov jagada Püü tn 10 kinnistu
suurusega 2227 m² kaheks krundiks, mille suurused (vastavalt 959 m²
ja 1268 m²) järgivad ümbritsevate kruntide suurusi ning
kavandatav ehitusõigus arvestab piirkonna linnaehituslikke arengusuundi.
5. Detailplaneeringuga
kavandatu
Detailplaneeringus
nähakse ette Püü tn 10 kinnistu jagamine kaheks elamumaa
sihtotstarbega krundiks.
Krundi
positsioon 1 (aadressi ettepanekuga Püü tn 10) suuruseks kavandatakse
959 m². Planeeringulahenduse kohaselt kavandatakse olemasolevale
hoonele 2-korruselise hoonemahu juurdeehitust, millel on ka maa-alune korrus.
Juurdeehituse katusehari peab olema risti Püü tänavaga ja
olemasoleva hoone katuseharjaga. Hoonestusala on planeeritud olemasolevat
elamut arvestades Püü tänava ehitusjoonele. Juurdeehitatava
hoone maksimaalne kõrgus maapinnast võib olla 11 meetrit.
Lisaks
määratakse krundile ehitusõigus kahe 1-korruselise abihoone
rajamiseks, mille maksimaalne kõrgus maapinnast võib olla 5
meetrit.
Juurdepääs
krundile on Püü tänavalt läbi krundi positsioon 2.
Krundi
positsioon 2 (aadressi ettepanekuga Püü tn 10b) suuruseks
kavandatakse 1268 m². Planeeringulahenduse kohaselt on krundile
määratud ehitusõigus 2-korruselise üksikelamu ja kahe
1-korruselise abihoone rajamiseks. Elamu maksimaalne kõrgus maapinnast
võib olla 11 meetrit. Abihoonete maksimaalne kõrgus maapinnast
võib olla 5 meetrit.
Juurdepääs
krundile on Püü tänavalt. Krundil positsioon 2 on
tähistatud servituudi vajadusega ala juurdepääsu tagamiseks
krundile positsioon 1.
Tallinna
Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr 329 kinnitatud „Tallinna
parkimise korralduse arengukava aastateks 2006-2014“ kohaselt tuleb kavandada planeeritavale alale
4 parkimiskohta. Nõue on täidetud, kummalegi krundile on ette
nähtud 2 parkimiskohta.
Püü
tn 10 kinnistul on läbi viidud kõrghaljastuse inventariseerimine ja
antud väärtushinnangud olemasoleva kõrghaljastuse kohta. Dendroloogilise hinnangu koostas dendroloog
S. Järve mais 2007. Tallinna
Linnavalitsuse 3. mai 2006 määruse nr 34 „Puittaimestiku ja haljastuse inventeerimise kord“ kohaseid I väärtusklassi puid
planeeringualas ei kasva.
Kuna
planeeringualal on 2010. aastal Tallinna Keskkonnaameti poolt 19. novembril
2009 väljastatud raieloa nr 10625 alusel haljastus likvideeritud, siis
puudub vajadus likvideeritavad puude kompenseerimiseks asendusistutustega
vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011 määrusele
nr 17 „Puu raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise
tingimused ja kord“.
6. Avaliku
väljapaneku tulemused
Avaliku
väljapaneku kestel esitas ettepaneku detailplaneeringu lahenduse kohta
Osaühing Kantauro Kinnisvara esindaja N. Bardõbahhin, kes
leidis, et Püü tn 10b krundile kavandatav üksikelamu on
küll kõiki norme arvestavalt paigutatud 4,0 m kaugusele kinnistu
piirist, kuid arvestades Püü tn 8 kinnistu tulevaste elanike mugavust
võiks Püü tn 10b hoone kaugust nihutada kuni 6 meetri
kaugusele kinnistute vahelisest piirist.
Tallinna
Linnaplaneerimise Amet vastas, et Püü tn 10 kinnistu omanik,
I. Sokolova on nõustunud ettepanekuga ja Püü tn 10b
krundile kavandatavat elamut on nihutatud Püü tn 8 kinnistu piirist
6,5 meetri kaugusele. Vastava seisukoha on Püü tn 10 kinnistu
omanik esitanud digitaalselt allkirjastatud kirjana ning projekteerija on
vastavalt ka detailplaneeringu põhijoonist korrigeerinud.
Lisaks
leidis Osaühing Kantauro Kinnisvara esindaja N. Bardõbahhin,
et Püü tn 8 kinnistu piiri vahetus läheduses hakkab kulgema
Püü tn 10 kinnistul juurdepääsutee Püü tn 10b
krundile ning palus, et detailplaneeringus lahendataks korralik
drenaažisüsteem, tee äärde oleks ettenähtud
äärekivi nii, et vihmaveed ei satuks Püü tn 8 kinnistule.
Tallinna
Linnaplaneerimise Amet vastas, et kuna Püü tänaval puudub
sadeveekanalisatsioon, on käesolevas detailplaneeringus ette nähtud
sadevee immutamine omal krundil nii nagu see oli ettenähtud ka
Püü tn 8 kinnistu kehtestatud detailplaneeringu lahenduses. Ka
Püü tn 8 kinnistu ridaelamute ehitusprojektis on ette nähtud
sadeveed immutada ridaelamute krundil. Püü tn 8 kinnistu
ehitusprojektis olevalt vertikaalplaneeringu jooniselt selgub, et Püü
tn 8 ja Püü tn 10 kinnistu piiri läheduses on Püü tn 8
kinnistu maapinna kõrgus 10 cm võrra kõrgem Püü
tn 10 kinnistu olemasolevast maapinnast. Püü tn 10b sissesõidutee
koos drenaažisüsteemiga lahendatakse ehitusprojekti mahus, samuti lahendatakse
ehitusprojekti mahus kinnistute Püü tn 10 ja Püü tn 10b
vertikaalplaneering vihmavee hajutamiseks omal krundil, kuna Püü
tänava piirkonnas puudub sadeveekanalisatsioon, nii oli ka AKTSIASELTSI
TALLINNA VESI tehnilistes tingimustes PR/1025340-1 kirjas. Eeltoodut
arvestatakse Püü tn 10 ja Püü tn 10b ehitusprojektide
koostamisel.
Detailplaneeringu
avaliku väljapaneku tulemusi tutvustav arutelu toimus 8. mail 2012
Kristiine Linnaosa Valitsuses. Arutelul käsitleti esitatud
vastuväiteid ja tutvustati vastuväidete põhjal planeeringusse
tehtud täiendusi. Arutelust võtsid osa detailplaneeringu koostanud
arhitekt, Kristiine Linnaosa Valitsuse esindajad ning vastuväiteid
esitanud Osaühing Kantauro Kinnisvara esindaja. Arutelu käigus
kinnitas parandusettepanekuid esitanud Püü tn 8 kinnistu omanik
Osaühing Kantauro Kinnisvara esindaja N. Bardebahhin kirjalikult, et on
muudetud lahendusega nõus.
Kuna
avaliku väljapaneku käigus ei jäänud lahendamata ettepanekuid
ega vastuväiteid ei olnud vaja esitada planeerimisseaduse § 23 lg 2 punkti 1
kohaselt maavanemale kohustuslikuks järelevalveks.
DETAILPLANEERINGU
MENETLUS
Detailplaneeringu
koostamise algatamist taotles 21. märtsi 2007 avaldusega Osaühingu PATIKS esindaja
R. Kiipsaar. Püü tn 10
kinnistu omaniku I. Sokolova ja Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti vahel on 11. juunil 2010 sõlmitud
detailplaneeringu koostamise õiguse üleandmise leping nr 2-5/113.
Detailplaneeringu
koostamine algatati Tallinna Linnavalitsuse 24. novembri 2010 korraldusega
nr 1780-k „Püü tn 10 kinnistu detailplaneeringu
koostamise algatamine“.
Detailplaneeringu koostamise eesmärk oli Kristiine linnaosas 0,24 ha
suurusel maa-alal asuva Püü tn 10 kinnistu jagamine kaheks elamumaa
sihtotstarbega krundiks ning ehitusõiguse määramine ühele
moodustatavale krundile jäävale olemasolevale elamule 2-korruselise
juurdeehituse (millel on maa-alune korrus) rajamiseks ja kahe abihoone
püstitamiseks, teisele moodustatavale krundile 2-korruselise
üksikelamu ja kahe abihoone ehitamiseks. Lisaks oli detailplaneeringu
eesmärk heakorrastuse, haljastuse, juurdepääsuteede, parkimise
ja tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline lahendamine.
Detailplaneeringu
algatamise teade ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 29. novembril 2010 ja
ajalehes Pealinn 6. detsembril 2010.
Detailplaneeringu
eskiislahendusega sai tutvuda 11.-22. detsembrini 2010. Kristiine Linnaosa
Valitsuses toimus 22. detsembril 2010 Püü tn 10 kinnistu
detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustav arutelu.
Eskiislahendusega tutvumise ning arutelu toimumise aja ja koha kohta ilmus
teade ajalehes Eesti Päevaleht 11. detsembril 2010, ajalehes Pealinn 20.
detsembril 2010 ning ajaleht Kristiine Leht 17. detsembril 2010. Arutelu
käigus detailplaneeringu eskiislahenduse kohta vastuväiteid ega
pretensioone ei esitatud.
Detailplaneeringu
on koostanud PB Patiks OÜ.
Detailplaneering
on koostatud lähtudes Tallinna Linnavalitsuse 24. novembri 2010
korraldusest nr 1780-k „Püü tn 10 kinnistu detailplaneeringu
koostamise algatamine“ ning kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse
16. juuni 2004 määrusega nr 61 kinnitatud „Detailplaneeringu eskiisi ja detailplaneeringu
koostamise ning vormistamise nõuetega“.
Tallinna linna ehitusmääruse § 16 lg-s 1 määratud isikud ja asutused on
detailplaneeringu kooskõlastanud.
Kristiine
Linnaosa Valitsus, Kristiine linnaosa halduskogu, Tallinna Transpordiamet,
Tallinna Kommunaalamet, Põhja-Eesti Päästekeskus (praegu
Põhja päästekeskus), Terviseameti Põhja talitus,
Püü tn 8, Püü tn 10a üks kaasomanikest, Püü
põik 2 ja Püü põik 2a, Nõmme tee 65-9 omanikud
ja planeeritava kinnistu Püü 10 omanik kooskõlastasid
detailplaneeringu märkusteta.
Eesti
Energia Jaotusvõrk OÜ (praegu Elektrilevi OÜ)
kooskõlastas detailplaneeringu tingimustel, et tööjoonised
kooskõlastatakse täiendavalt. Nõue on detailplaneeringus
määratud.
Elion
Ettevõtted AS kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel et
põhiprojekti koostamiseks taotleda täpsustavad tehnilised
tingimused. Nõue on detaiplaneeringus määratud.
Tallinna
Keskkonnaamet kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et
ehitusprojekt koos haljastuskavaga kooskõlastatakse Tallinna
Keskkonnaametiga enne ehitusloa taotlemist. Nõue on detailplaneeringus
määratud.
AKTSIASELTS
TALLINNA VESI kooskõlastas detailplaneeringu tingimusega, et
järgneva projekteerimisstaadiumi (hoone veevarustuse ja kanalisatsiooni
ehitusprojekti) koostamiseks taotleda AKTSIASELTSILT TALLINNA VESI tehnilised
tingimused. Nõue on detailplaneeringus määratud.
Detailplaneering
võeti vastu Tallinna Linnavalitsuse 13. veebruari 2012 korraldusega nr
237-k „Püü tn 10 kinnistu detailplaneeringu
vastuvõtmine Kristiine linnaosas“.
Teade
detailplaneeringu vastuvõtmisest ilmus ajalehes Postimees 16. veebruaril
2012 ja ajalehes Pealinn 20. veebruaril 2012. Detailplaneering oli avalikul
väljapanekul 19. märtsist 2. aprillini 2012. Teade avaliku
väljapaneku aja ja koha kohta ilmus ajalehes Postimees 7. märtsil
2012 ja ajalehes Pealinn 12. märtsil 2012.
Avaliku
väljapaneku kestel esitas detailplaneeringu lahenduse kohta Osaühing
Kantauro Kinnisvara esindaja N. Bardõbahhin.
Teade
väljapaneku tulemusi tutvustava arutelu läbiviimise aja ja koha kohta
ilmus ajalehes Postimees 25. aprillil 2012 ja ajalehes Pealinn 30. aprillil
2012.
Detailplaneeringu
avaliku väljapaneku tulemusi tutvustav arutelu toimus 8. mail 2012
Kristiine Linnaosa Valitsuses. Arutelul käsitleti esitatud
vastuväiteid ja tutvustati vastuväidete põhjal planeeringusse
tehtud täiendusi. Arutelust võtsid osa detailplaneeringu koostanud
arhitekt, Kristiine Linnaosa Valitsuse esindajad ning vastuväiteid
esitanud Osaühing Kantauro Kinnisvara esindaja. Arutelu käigus
kinnitas parandusettepanekud esitanud Püü tn 8 kinnistu omanik
Osaühing Kantauro Kinnisvara esindaja N. Bardõbahhin
kirjalikult, et on muudetud lahendusega nõus.
Kuna
detailplaneeringu menetluse käigus lahendamata vastuväiteid ei
jäänud, ei olnud vaja esitada detailplaneeringut planeerimisseaduse
§ 23 lõike 2 punkti 1 kohaselt maavanemale
kohustuslikuks järelevalveks.
Teade
detailplaneeringu avaliku arutelu tulemuste kohta ilmus ajalehes Postimees
10. mail 2012 ja ajalehes Pealinn 14. mail 2012.
Planeeritud
maa-alale ei ole detailplaneeringus ette nähtud avalikuks kasutamiseks
kavandatud teid või kõnniteid, samuti ei ole kavandatud rajada
üldkasutatavat haljastust ega ehitada üldkasutatavat
välisvalgustust ja/või vihmaveekanalisatsiooni. Eeltoodust
tulenevalt ei ole vajalik sõlmida detailplaneeringust huvitatud isiku
või tema poolt näidatud isikuga ehitusseaduse
§ 13 ja Tallinna linna ehitusmääruse § 19 lõike 1 kohast teede ja
tehnovõrkude väljaehitamise lepingut.
Vastavalt
Tallinna Linnavolikogu 29. mai 2003 määrusega nr 35
kinnitatud “Tallinna linna ehitusmääruse“ § 19 lõikele 9
teavitab Tallinna Linnaplaneerimise Amet tähtsaadetisena edastatud kirjaga
ühe nädala jooksul Püü tn 10 kinnistu detailplaneeringu
kehtestamise otsuse tegemise päevast Püü tn 8, Püü tn
10a, Püü põik 2, Püü põik 2a, Püü
põik 4, Nõmme tee 65 ja Nõmme tee 67 kinnistute omanikke.
Tallinna
linna ehitusmääruse § 19 lõike 3 alusel kehtestab
detailplaneeringu linnavalitsus oma korraldusega v.a juhul kui planeeritava
maa-ala kohta esinevad planeerimisseaduse § 10 lõike 61 toodud
asjaolud - puudub üldplaneering või soovitakse üldplaneeringut
muuta, planeering koostatakse riikliku
kaitse alla võetud maa-alal või selle kaitsevööndis,
samuti riikliku kaitse alla võetud mälestise kaitsevööndis
või loodusobjekti kaitsevööndis oleval maa-alal, planeering
koostatakse ranna või kalda piiranguvööndis looduskaitseseaduse tähenduses, planeeringuga kavandatakse linnaehituslikult olulisi
muudatusi või planeeritav maa-ala asub linnaehituslikult olulises
piirkonnas, planeering koostatakse miljööväärtuslikule
hoonestusalale või selle moodustamiseks, planeering koostatakse olulise
ruumilise mõjuga objekti kavandamiseks, planeering koostatakse keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi
seaduse § 6 lõikes 1 nimetatud
tegevuse kavandamiseks. Nimetatud asjaolusid ei esine ning seega ei kuulu käesoleva planeeringu kehtestamine
volikogu pädevusse tulenevalt kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 punktist 33.
Arvestades
eeltoodut, on Tallinna Linnavalitsusele esitatud kehtestamiseks „Püü
tn 10 kinnistu detailplaneering Kristiine linnaosas“.
|
|
Anu
Hallik-Jürgenstein
|
Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti juhataja
|
|
|
|
|
|
|
Toomas Sepp
|
Linnasekretär
|