 |
Lihtsa otsingu abil otsitakse vaikimisi kehtivaid õigusakte. Otsingu tulemusena ei kuvata õigusakte, mis üksnes muudavad teist õigusakti või tunnistavad selle kehtetuks. Samuti ei kuvata linnavalitsuse istungi protokolli väljavõtteid (päevakorrapunkte).
Valikute muutmisega saab otsida ka kehtetuid ja tulevikus jõustuvaid akte. Istungi protokollide väljavõtete ja muutvate aktide leidmiseks tuleb kasutada laiendatud otsingut.
NB! Korraldustele ja otsustele koostatakse redaktsioone alates 9. detsembrist 2009. Kehtiva redaktsiooni saamiseks tuleb korralduse juures oleva seoste lingi alt vaadata, kas korraldust on muudetud.
|
|
|
 |
|
Akti päis
Tallinna Linnavalitsuse 11. augusti 2010 korralduse nr 1215-k "Sotsiaalteenuste nõuded" muutmine
|
Tallinna Linnavalitsus 01.02.2012 korraldus number 173
| |
Redaktsiooni kehtivus: | 01.02.2012 - ... |
|
|
|
|
TALLINNA LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
1. veebruar
|
2012 nr
|
173-k
|
|
|
Tallinna Linnavalitsuse 11. augusti 2010 korralduse nr 1215-k
„Sotsiaalteenuste nõuded“ muutmine
|
|
|
|
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6
lg 1 ja sotsiaalhoolekande seaduse § 5 lg 4 alusel ning tulenevalt
vajadusest muuta sotsiaalteenuste nõudeid
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Tallinna
Linnavalitsuse 11. augusti 2010 korralduse nr 1215-k „Sotsiaalteenuste
nõuded“ lisas tehakse järgmised muudatused:
1.1 punkti 1.3 muudetakse
ja sõnastatakse järgmiselt:
„1.3 Viipekeele tõlketeenus
I TEENUSE SISU
|
|
Teenuse eesmärk
|
Parandada puuetega inimeste toimetulekut tavapärases
keskkonnas iseseisvalt (sh koos pere ja/või lähedastega) elamisel.
|
Teenuse sihtgrupp
|
Täisealised puudega isikud, kelle elukohana on
rahvastikuregistrisse kantud Tallinn ja kes on keskmise, raske või sügava
kuulmispuudega ning vajavad suhtlemisel viipekeeletõlki.
|
Teenuse osutamise aluseks olevad õigusaktid
|
Sotsiaalhoolekande seadus § 26 lg 1 p 1.
|
Teenuse sisu kirjeldus
|
Teenuse sisuks on isiklikus asjaajamises kasutatav
viipekeele tõlketeenus, töökeelteks eesti viipekeel, vene viipekeel, eesti
keel ja vene keel.
|
Teenuse osutamise maht
|
Teenuse tundide maht aastas ühele kliendile sõltub
linna eelarvest ja ostetava teenuse hinnast.
|
II TEENUSE OSUTAMINE
|
|
Protseduurid teenuse saamiseks
|
Teenuse taotlemine toimub teenuse osutamist
koordineeriva organisatsiooni kaudu.
|
Nõuded töökorraldusele, koostööle
|
Teenuse osutamist koordineerib organisatsioon, kellega
Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuametil on sõlmitud vastav leping. Teenuse osutaja
ja teenuse osutamist koordineeriv organisatsioon teevad koostööd isikule
vajaliku teenuse osutamiseks Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuameti ning isiku
elukohajärgse sotsiaalhoolekande osakonnaga. Teenuse osutamist koordineeriva
organisatsiooni ülesanded:
·
selgitab välja viipekeele tõlketeenuse osutajad ja teenuse
hinnad;
·
abistab kuulmispuudega isikut sobiva tõlgi leidmisel, vajadusel
võtab vastu tellimused ja edastab need teenuse osutajale;
·
peab individuaalset arvestust teenuse kasutajate üle;
·
peab arvestust tellimuste ja arvete üle;
·
teavitab kuulmispuuetega inimesi tõlketeenuse saamise
võimalustest ja korrast;
·
esitab kontrollitud arved ja aruanded Tallinna Sotsiaal- ja
Tervishoiuametile;
·
lahendab teenuse kasutaja poolt laekunud kaebusi.
Teenust osutatakse vastavalt tõlketeenuse osutamise
juhendile, mille kinnitab teenuse koordineerija ja mis määratleb kõikide
osapoolte õigused ja kohustused, teenuse tellimise protseduuri ja tellimuste
prioriteetsuse astmed.
Kontrolli teenuse koordineerimise üle teostab Tallinna
Sotsiaal- ja Tervishoiuamet.
|
Teenuse finantseerimise põhimõtted
|
Teenust osutab Tallinna linna eelarves selleks
ettenähtud vahendite arvelt eraõiguslik juriidiline isik, kellega sõlmib
lepingu linna ametiasutus, mille eelarves on rahalised vahendid selle teenuse
osutamiseks. Viipekeele tõlketeenuseks ettenähtud vahenditest tasutakse tõlgi
töötasu ja teenuse koordineerimine.
|
III TEENUSE OSUTAJA
|
|
Nõuded personalile
|
Viipekeele
tõlketeenust osutab kutsetunnistusega viipekeeletõlk, kes on kantud
kutseregistrisse või osaoskustega tõlk kutsetunnistusega viipekeeletõlgi
juhendamisel. Teenuse osutamisel on tõlgi töö aluseks kutsekvalifikatsiooni
nõuded, mis on kinnitatud Sihtasutuse Kutsekoda poolt.“
|
1.2 lisa täiendatakse punktiga
4.6 järgmises sõnastuses:
„4.6 Toitlustamisteenus
I TEENUSE SISU
|
|
Teenuse eesmärk
|
Toimetulekuraskustes ja piisavate elatusvahenditeta
isikute toitlustamine vähemalt ühe toidukorra ulatuses ööpäevas.
|
Teenuse sihtgrupp
|
Toimetulekuraskustes ja piisavate elatusvahenditeta
isikud.
|
Teenuse osutamise aluseks olevad õigusaktid
|
Sotsiaalhoolekande seadus § 10 p 7;
Toiduseadus § 35 ja § 36.
|
Teenuse sisu kirjeldus
|
Isikule väljastatakse toiduportsjon, mis peab olema
tarbitav ilma täiendava töötluseta, täisväärtuslik ja piisav üheks
toidukorraks. Toiduportsjon peab sisaldama vähemalt 0,5 liitrit suppi või 350 grammi muud sooja toitu ja 100 grammi leiba või saia.
|
Teenuse osutamise maht
|
Teenust osutatakse ühele isikule ühe toiduportsjoni
ulatuses ööpäevas.
|
II TEENUSE OSUTAMINE
|
|
Protseduurid teenuse saamiseks
|
Teenuse saamiseks tuleb
abivajajal pöörduda toitlustamiskohta või linnaosa valitsuse
sotsiaalhoolekande osakonda, kus isikule antakse infot toitlustuskohtadest
või antakse talle toidutalong.
Paljulapselistele peredele, vanuritele, puudega isikutele,
kelle puhul on otstarbekam toitu tarbida kodus, jagab toidutalonge toidu
kaasaviimiseks elukohajärgse linnaosa valitsuse sotsiaalhoolekande osakond.
|
Nõuded töökorraldusele, koostööle
|
Teenuse
osutamise ruumides, kus toitlustatakse kohapeal, peab olema:
·
eesmärgipärane sisustus, sh lauad, toolid ning teised vajalikud
mööbliesemed ja seadmed;
·
võimalus osutada teenust üheaegselt vähemalt 15 inimesele;
·
tagatud õhutemperatuur vahemikus 18-22 ºC;
·
ventilatsioon;
·
võimalus tarbida valmistoitu;
·
kätepesemise ja võimalusel WC kasutamise võimalus;
·
tagatud järelevalve klientide üle;
·
tagatud hügieeninõuete täitmine.
Teenuse
osutamise ruumides, kus väljastatakse valmistoitu kaasa, peab olema:
·
eesmärgipärane sisustus ning teised vajalikud mööbliesemed ja
seadmed;
·
ventilatsioon;
·
tagatud järelevalve klientide üle;
·
tagatud hügieeninõuete täitmine.
Teenuseosutaja
peab tegema igakülgset koostööd teenuse tellijaga ja linnaosade valitsustega
ning suhtuma võrdse tähelepanuga kõikidesse abivajajatesse.
|
Teenuse finantseerimise põhimõtted
|
Teenust osutab Tallinna linna eelarves selleks ettenähtud
vahendite arvelt linna ametiasutuse hallatav asutus või eraõiguslik
juriidiline isik, kellega sõlmib lepingu linna ametiasutus, mille eelarves on
rahalised vahendid selle teenuse osutamiseks.
|
III TEENUSE OSUTAJA
|
|
Nõuded personalile
|
Teenuse osutaja peab tagama, et teenust osutava
toidujagamiskoha töötajad on saanud vastava ettevalmistuse.“
|
2. Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuametil teha korraldus teatavaks linnaosade valitsustele.
3. Korraldust
on võimalik vaidlustada Tallinna Halduskohtus (Pärnu mnt 7,
Tallinn 15082) 30 päeva jooksul arvates korralduse
teatavakstegemisest.
|
|
|
|
Taavi Aas
|
Abilinnapea linnapea
ülesannetes
|
Toomas Sepp
|
|
Linnasekretär
|
|
|
|
|