Tallinna
Linnavalitsuse 3. augusti 2011
korralduse nr 1219-k
LISA
|
Seletuskiri
|
Tallinna
Linnavalitsuse korralduse eelnõu
„Västriku tn 5
kinnistu detailplaneeringu kehtestamine Kristiine linnaosas“ juurde
|
|
|
|
|
Tallinna Linnavalitsuse kehtestab Kristiine linnaosas asuva
0,14 ha suuruse maa-ala kohta koostatud Västriku tn 5 kinnistu detailplaneeringu.
Planeeringu eesmärk on jagada Västriku tn 5 kinnistu kaheks elamumaa
sihtotstarbega krundiks, määrata kruntide kasutamise tingimused
ja ehitusõigus mõlemale moodustuvale krundile kuni 3-korruselise (kolmas
korrus on katusekorrus) üksikelamu rajamiseks.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritav kinnistu asub Kristiine
linnaosas Västriku tänava, Tedre tänava, Ööbiku tänava ja Pardi tänava
vahelises kvartalis, Västriku tänava ääres. Põhjast ja kirdest piirneb
planeeritav maa-ala Västriku tn 5a kinnistuga, idast Ööbiku tn 6 ja Ööbiku tn
6b kinnistutega, lõunast Västriku tn 5b ja Västriku tn 5d kinnistutega
ning läänest Västriku tänavaga.
Planeeritava Västriku tn 5 kinnistu
suuruseks on 1289 m² ja maakasutuse sihtotstarve on 100% elamumaa. Krundil
paikneb elamu, mis planeeringulahenduse kohaselt lammutatakse. Krundi
omandiõigus kuulub eraisikule.
Planeeritaval alal kasvavad
peamiselt viljapuud- ja põõsad.
2. Kontaktvööndi analüüs
Planeeritav ala jääb Kristiine
elamupiirkonda, kus domineerivad valdavalt 20. sajandi keskpaigas ehitatud 1-2-korruselised
üksik- ja paariselamud. Uued modernse arhitektuuriga elamud, mis on rajatud
lähiaastate arendustegevuse tulemusena on oma mahtudelt suuremad, nt
planeeritava kinnistu naaberkrundil olev Ööbiku tn 6b üksikelamu, mis on
3-korruseline. Lisaks on piirkonnas ka kuni 3-4-korruselisi hooneid, nt Tedre
tn 11 korterelamu, Västriku tn 2c korterelamu. Kontaktvööndi põhjaossa (Tedre
ja Kotka tänava äärde) jäävad 2-3-korruselised kõrge sokli- ja
pööningukorrusega korterelamud. Planeeritavale alale lähimad sotsiaalobjektid
on Asula 16 asuv Tallinna Magdaleena Lasteaed, Västriku tn 2a krundil
veterinaarkliinik ja Västriku tn 2b asuv kuni 3-korruseline veterinaarkeskuse
hoone. Kontaktvööndis asuvatel hoonetel puudub ühtne katuse kaldenurk ning
katusetüüp. Valdav katuseharjasuund on risti või paralleelne kinnistu tänavapoolse
piiriga. Katusetüüpidest domineerivad lame-, püramiid- ning kaldkatused.
Piirkonna tänavatel on üldjuhul välja kujunenud ühtne ehitusjoon.
Lähiümbruse tänavad on
väljakujunenud struktuuriga ning rahuliku liiklusega (välja arvatud Kotka
tänav), mida kasutavad peamiselt piirkonna elanikud. Kotka tänav on tiheda
liiklusega ning sellel kulgeb ka planeeringualale lähim ühistransport (buss),
mis tagab hea ühenduse nii kesklinna kui ka teiste linnaosadega. Umbes 350
meetri kaugusel on Tondi ja Lilleküla raudteejaam. Tondi raudteejaama kõrval on
trammide lõpp-peatus.
Planeeritavale alale lähim
toidukauplus jääb Tedre tänava ja Nõmme tee nurgale (Maxima X), lähim
rekreatsiooniala Räägu park jääb Nõmme tee ja Räägu tänava ristmiku äärde.
Planeeringuala
kontaktvööndis asuva Ööbiku tn 4 kinnistu kohta on Tallinna Linnavalitsuse 17. detsembri
2008 korraldusega nr 2170-k kehtestatud „Ööbiku
tn 4 kinnistu detailplaneering“, eesmärgiga jagada kinnistu kaheks krundiks
ning määrata ehitusõigus olemasolevale hoonele juurde- ja pealeehituseks ning
uuele moodustatavale krundile ühe kuni 2-korruselise üksikelamu rajamiseks.
Tallinna Linnavalitsuse 25. novembri 2009 korraldusega nr 1934-k on
kehtestatud „Pardi
tn 10 // Rähni tn 12 kinnistu detailplaneering“, mis nägi ette Pardi tn 10
// Rähni tn 12 kinnistule kuni 3-korruselise 8 korteriga elamu rajamise.
Arvestades
ümbritsevat linnaruumi on planeeringus kavandatavad kaks üksikelamut
keskkonda nii oma sihtotstarbelt kui ka mahtudelt igati sobivad.
3. Tallinna üldplaneering ja
koostamisel olev Kristiine linnaosa üldplaneering
Tallinna Linnavolikogu
11. jaanuari 2001 määrusega nr 3 kehtestatud Tallinna
üldplaneeringu kohaselt on planeeritud maa-ala maakasutuse juhtotstarve väikeelamute
ala, põhiliselt ühepere- ja ridaelamutele, samuti üksikutele väiksematele 3-4-korruselistele
elamutele mõeldud ala, kus võib paikneda elamupiirkonda teenindavaid asutusi ja
väiksemaid kaubandus-teenindusettevõtteid, olemasolevate väikeelamute
piirkondade tihendamine korterelamutega ei ole soovitatav.
Detailplaneeringulahendus on kooskõlas Tallinna üldplaneeringuga.
Tallinna
Linnavolikogu 9. märtsi 2006 otsusega nr 71 algatati „Kristiine
linnaosa üldplaneeringu“ koostamine. Nimetatud
otsuse punkt 1 kohaselt on üldplaneeringu eesmärgiks Kristiine linnaosa
pikaajaliste arengusuundade määramine, territooriumi funktsionaalse maakasutuse
planeerimine koos uute elamu- ja bürooalade võimalike asukohtade määramisega ehitustegevuse
suunamiseks ja koordineerimiseks. Kristiine linnaosa üldplaneeringu
kehtestamisel täpsustatakse Tallinna üldplaneeringut Kristiine linnaosa osas.
Tallinna Linnavalitsuse
15. novembri 2006 korraldusega nr 2284-k kinnitatud „Kristiine
linnaosa üldplaneeringu lähteülesande“ punkti 3 kohaselt on üheks
üldplaneeringu eesmärgiks võidelda valglinnastumisega, selleks kaalutakse
tihendamisvõimalusi elamuehituseks vajaliku sihtotstarbe muutmise või
hoonestustiheduse tõstmise näol. Kahe protsessi ühendamine, kus väärtustatakse
väljakujunenud elukeskkondi ja samas püütakse kesklinna lähedale pakkuda uusi
elukohti, on üldplaneeringu üks peamisi eesmärke. Käesolev planeering vastab
Kristiine linnaosa üldplaneeringu eesmärkidele.
4. Detailplaneeringuga kavandatu
Detailplaneeringu kohaselt
jagatakse Västriku tn 5 kinnistu kaheks 100% elamumaa sihtotstarbega krundiks
ning määratakse mõlemale krundile ehitusõigus kuni 3-korruselise (kolmas korrus
on katusekorrus) üksikelamu rajamiseks.
Krundi positsioon 1 (aadressi
ettepanekuga Västriku tn 5) suuruseks kavandatakse 644 m².
Krundi positsioon 2 (aadressi
ettepanekuga Västriku tn 5e) suuruseks kavandatakse 645 m².
Planeeritavate hoonete maksimaalne
kõrgus maapinnast võib olla 9 meetrit, mis järgib olemasolevate ümbritsevate
üksikelamute kõrgusi. Västriku tänava äärsele krundile planeeritav hoone
kavandatakse ehitusjoonele.
Mõlemal krundil on võimalik parkida
2 sõidukit kavandatava hoone mahus, millega on täidetud Tallinna Linnavolikogu 16.
novembri 2006 otsusega nr 329 kinnitatud „Tallinna
parkimise korralduse arengukavast aastateks 2006-2014“ tulenevad nõuded (2
parkimiskohta).
Juurdepääs krundile positsioon 1 on
ette nähtud Västriku tänavalt ning krundile positsioon 2 Västriku tänavalt läbi
krundi positsioon 1. Detailplaneeringus tehakse ettepanek seada
juurdepääsuservituut krundile positsioon 1 krundi positsioon 2 kasuks.
Osaühing Finestum poolt on
27. juulil 2010 teostatud radooniuuring. Uuringu tulemused näitavad,
et planeeringuala on keskmise radoonisisaldusega ja ehitustegevuse alustamisel
võiks kasutusele võtta kergemad radooni vähendamise meetmed. Detailplaneeringus
on määratud nõue lähtuda normidega lubatust kõrgema radoonitasemega pinnase
korral hoone projekteerimisel EPN 12.3 „Radooniohutu hoone projekteerimine“ ja
Eesti standardist EVS 840:2009 „Radooniohutu hoone projekteerimine“ ning
radoonisisalduse vähendamise meetmetega.
Planeeringuala asub kaugkütte
piirkonnas. Hoonete soojusvarustus on lahendatud vastavalt Tallinna
Linnavolikogu 27. mai 2004 määrusega nr 19 kinnitatud lisale „Tallinna
kaugküttepiirkonna piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise
tingimused ja kord, kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna
kooskõlastamine ja soojusettevõtja arenduskohustus“.
Tallinna Linnavalitsuse 3. mai
2006 määruse nr 34 „Puittaimestiku
ja haljastuse inventeerimise kord“ kohaseid I väärtusklassi puid
planeeringualas ei kasva.
Planeeringulahenduse kohaselt likvideeritakse üks III
väärtusklassi puu (sookask), üks IV väärtusklassi viljapuu ning kolm IV
väärtusklassi viljapuuderühma ja põõsaste rida.
Mahavõetavate puude haljastusväärtus
tuleb kompenseerida vastavalt Tallinna Linnavolikogu 19. mai 2011
määruse nr 17 “Puu
raieks ja hoolduslõikuseks loa andmise tingimused ja kord“ kehtestatud
korras ja tingimustel.
Asendusistutuse vajadus on 18 haljastusühikut.
Lõplik kompenseerimiseks vajalik haljastusühikute arv saadakse raieloa
menetluse käigus pärast ehitusprojektide koostamist. Asendusistutuse rajamise
vajadus ja asukoht lahendatakse koostöös Tallinna Keskkonnaameti ja Kristiine
Linnaosa Valitsusega. Arvutusega saadud haljastusühikute arv on esialgne ja see
arv võib laheduse täpsustumisel järgnevates projekteerimisstaadiumides muutuda.
DETAILPLANEERINGU
MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise algatamist taotles 15. mai 2007 avaldusega I. Tedremaa. Västriku tn 5
kinnistu omaniku J. Tedremaa ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti
vahel on 21. mail 2010 sõlmitud detailplaneeringu koostamise õiguse
üleandmise leping nr 2-5/95.
Detailplaneeringu koostamine
algatati 22. juuni 2010 korraldusega nr 1082-k „Västriku
tn 5 kinnistu detailplaneeringu koostamise algatamine“. Detailplaneeringu
koostamise eesmärk oli Kristiine linnaosas 0,14 ha suurusel maa-alal asuva
Västriku tn 5 kinnistu jagamine kaheks krundiks ning mõlemale moodustuvale
krundile eitusõiguse määramine kuni 3-korruselise (kolmas korrus on
katusekorrus) üksikelamu rajamiseks. Lisaks oli detailplaneeringu eesmärk
üldiste maakasutuse tingimuste määramine ning heakorrastuse, haljastuse,
juurdepääsuteede, parkimise ja tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline
lahendamine. Detailplaneeringu algatamise teade ilmus ajalehes Eesti Päevaleht
30. juunil 2010, ajalehes Kristiine Leht 13. augustil 2010 ja
ajalehes Pealinn 16. augustil 2010.
Kristiine Linnaosa Valitsuses
toimus 19. augustil 2010 detailplaneeringu lähteseisukohti ja
eskiislahendust tutvustav arutelu. Eskiislahendusega tutvumise ning arutelu
toimumise aja ja koha kohta ilmus teade 5. augusti 2010 ajalehes
Eesti Päevaleht ja 13. augusti 2010 ajalehes Kristiine Leht ning
16. augusti 2010 ajalehes Pealinn. Arutelul detailplaneeringu eskiisi
kohta vastuväiteid ja täiendusettepanekuid ei esitatud.
Detailplaneeringu on koostanud Optimal Projekt OÜ.
Detailplaneering on koostatud
lähtudes Tallinna Linnavalitsuse 22. juuni 2010 korraldusest
nr 1082-k ning on kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse
16. juuni 2004 määrusega nr 61 kinnitatud „Detailplaneeringu
eskiisi ja detailplaneeringu koostamise ning vormistamise nõuetega“.
Detailplaneeringule on lisatud Västriku tn 5 kinnistu kohta
2009. aasta novembris dendroloog O. Abneri poolt koostatud
haljastuslik hinnang, välitööd viidi läbi dendroloog J. Elliku poolt
2009. aasta oktoobris ja Osaühing Finestum poolt teostati 27. juulil 2010
radooniuuring.
Tallinna
linna ehitusmääruse § 16 lõikes 1 määratud isikud ja asutused on
detailplaneeringu kooskõlastanud.
Kristiine Linnaosa Valitsus,
Kristiine linnaosa halduskogu, Põhja-Eesti Päästekeskus, Tallinna
Kommunaalamet, Tallinna Transpordiamet, Västriku tn 5a kinnistu kaasomanik
E. Raidmäe ja planeeritava kinnistu omanik J. Tedremaa kooskõlastasid
detailplaneeringu märkusteta.
Tallinna Keskkonnaamet kooskõlastas
detailplaneeringu tingimusel, et lammutus- ja ehitusprojektid koos
haljastuskavaga kooskõlastatakse Tallinna Keskkonnaametiga enne ehitusloa
taotlemist.
Tingimus täidetakse edasises
projektstaadiumis.
Elion Ettevõtted Aktsiaselts
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et tööprojekti koostamiseks
tellitaks täiendavalt konkreetsed tehnilised tingimused.
Tingimus täidetakse edasises
projektstaadiumis.
AKTSIASELTS TALLINNA VESI
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et planeeritavale vee- ja
kanalisatsiooni torustikule seatakse notariaalne servituut võõra kinnistu
piires. Järgnevate projekteerimisstaadiumite (hoonete ja tänavate vee- ja
kanalisatsiooni trasside ehitusprojektide) koostamiseks taotleda AKTSIASELTSILT
TALLINNA VESI tehnilised tingimused.
Vastavad nõuded tehnovõrkude osas
on detailplaneeringus määratud ja kuuluvad täitmisele ehitusprojekti koostamise
staadiumis. Servituudialad on tähistatud detailplaneeringu joonisel AS-04 ning
servituutide seadmise notariaalsed lepingud sõlmitakse peale detailplaneeringu
kehtestamist ning enne võrkude ehitamist.
Eesti Energia Jaotusvõrk OÜ
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et tööjoonised kooskõlastatakse
täiendavalt.
Vastav nõue tehnovõrkude osas on
detailplaneeringus määratud ja kuulub täitmisele ehitusprojekti koostamise
staadiumis.
Aktsiaselts Eesti Gaas kooskõlastas
detailplaneeringu tingimusel, et tehnovõrkude tööprojektid kooskõlastatakse
AS-ga EG Võrguteenus.
Vastav nõue tehnovõrkude osas on
detailplaneeringus määratud ja kuulub täitmisele ehitusprojekti koostamise
staadiumis.
Detailplaneering on vastu võetud
Tallinna Linnavalitsuse 13. aprilli 2011 korraldusega nr 571-k „Västriku
tn 5 kinnistu detailplaneeringu vastuvõtmine“. Vastav teade ilmus 16. aprilli 2011
ajalehes Eesti Päevaleht ja 2. mai 2011 ajalehes Pealinn. Detailplaneeringu
koostamise eesmärgiks oli Kristiine linnaosas 0,14 ha suurusel maa-alal jagada
Västriku tn 5 kinnistu kaheks elamumaa sihtotstarbega krundiks ning on
määratud kruntide kasutamise tingimused ja ehitusõigus mõlemale moodustuvale
krundile kuni 3-korruselise (kolmas korrus on katusekorrus) üksikelamu
ehitamiseks.
Detailplaneering oli avalikul
väljapanekul 23. maist kuni 6. juunini 2011 Kristiine Linnaosa
Valitsuses ja Tallinna Linnavalitsuse teenindussaalis. Vastav teade ilmus 11. mai 2011
ajalehes Eesti Päevaleht.
Planeerimisseaduse
§ 3 lõikest 1 tuleneb kohalikule omavalitsusele kohustus teavitada avalikkust
koostatavast planeeringust. Avalikustamine on kohustuslik selleks, et tagada
huvitatud isikute kaasamine, õigeaegne informeerimine ja võimalus kaitsta oma
huvisid planeeringu koostamise käigus. Ülalkirjeldatud menetluse kronoloogiast
nähtuvalt on kohalik omavalitsus koostatavast detailplaneeringust erinevate
ajalehtede väljaannete kaudu üldsust teavitanud.
Kristiine Linnaosa Valitsus teavitas 4. mai 2011
tähtkirjaga Västriku tn 5a, Västriku tn 5b, Ööbiku tn 6, Ööbiku tn 6b
ja Ööbiku tn 6a kinnistute omanikke ning Haridus- ja Teadusministeeriumi. Arvestades
eeltoodut on täidetud planeerimisseaduse § 16 lg 1 punktist 5 tulenev nõue teha
detailplaneeringu koostamisel koostööd planeeritava maa-ala naaberkinnisasjade
omanikega.
Avaliku väljapaneku kestel detailplaneeringu lahenduse kohta
vastuväiteid ega ettepanekuid ei esitatud ning detailplaneeringut ei olnud vaja
esitada planeerimisseaduse § 23 lg 3 punkti 5
kohaselt maavanemale kohustusliku järelevalve teostamiseks.
Planeeritud maa-alale ei ole
detailplaneeringus ette nähtud avalikuks kasutamiseks kavandatud teid või
kõnniteid, samuti ei ole kavandatud rajada üldkasutatavat haljastust ega
ehitada üldkasutatavat välisvalgustust ja/või vihmaveekanalisatsiooni.
Eeltoodust tulenevalt ei ole vajalik sõlmida detailplaneeringust huvitatud
isiku või tema poolt näidatud isikuga ehitusseaduse § 13 ja Tallinna linna ehitusmääruse § 19
lõike 1 kohast teede ja tehnovõrkude väljaehitamise lepingut.
Tulenevalt planeerimisseaduse
§ 25 lg 7 punktist 4 ja Tallinna linna ehitusmääruse § 18
lõikest 9 teatab Tallinna Linnaplaneerimise Amet tähtkirjaga ühe nädala jooksul
Västriku tn 5a, Ööbiku tn 6, Ööbiku tn 6b, Ööbiku tn 6a, Västriku tn 5d, Västriku
tn 5b kinnistute omanikele, MTÜ Dormitoriumile (Västriku tn 8 üliõpilaselamu) ning
planeeritava kinnisasja omanikule detailplaneeringu
kehtestamisest.
Tallinna linna ehitusmääruse § 19
lõike 3 alusel kehtestab detailplaneeringu linnavalitsus oma korraldusega v.a.
juhul kui planeeritava maa-ala kohta esinevad planeerimisseaduse § 10 lõike 61
toodud asjaolud - puudub üldplaneering või soovitakse üldplaneeringut
muuta, planeering koostatakse riikliku kaitse alla võetud maa-alal või selle
kaitsevööndis, samuti riikliku kaitse alla võetud mälestise kaitsevööndis või
loodusobjekti kaitsevööndis oleval maa-alal, planeering koostatakse ranna või
kalda piiranguvööndis looduskaitseseaduse
tähenduses, planeeringuga kavandatakse linnaehituslikult olulisi muudatusi või
planeeritav maa-ala asub linnaehituslikult olulises piirkonnas, planeering
koostatakse miljööväärtuslikule hoonestusalale või selle moodustamiseks,
planeering koostatakse olulise ruumilise mõjuga objekti kavandamiseks,
planeering koostatakse keskkonnamõju
hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lõikes 1 nimetatud
tegevuse kavandamiseks. Nimetatud asjaolusid ei esine ning seega ei kuulu
käesoleva planeeringu kehtestamine volikogu pädevusse tulenevalt kohaliku
omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 punktist 33.
Arvestades eeltoodut, on Tallinna
Linnavalitsusele esitatud kehtestamiseks Västriku tn 5 kinnistu detailplaneering.
|
|
|
Endrik Mänd
|
Linna peaarhitekt Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti juhataja ülesannetes
|
|
|
|
|
|
|
|
Priit Lello
|
Linna õigusdirektor
linnasekretäri ülesannetes
|
|
|