Tallinna
Linnavolikogu 5. mai 2011
otsuse nr 77
LISA
|
|
|
Seletuskiri Tallinna
Linnavolikogu otsuse “Wismari tn 43 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
kehtestamine Kesklinnas“ juurde
|
|
|
|
Tallinna Linnavolikogu otsusega
kehtestatakse Kesklinnas asuva 0,24 ha suuruse maa-ala kohta koostatud
Wismari tn 43 kinnistu ja lähiala detailplaneering, milles on määratud
ehitusõigus ja krundi kasutamise tingimused elamumaa sihtotstarbega Wismari tn 41 //
Villardi tn 2 kinnistul olemasoleva 2-korruselise ja katusekorrusega elamu
rekonstrueerimiseks ning Wismari tn 43 kinnistul asuvale 2-korruselisele ja
katusekorrusega rekonstrueeritavale elamule maa-aluse ja kuni 3 maapealse
korrusega juurdeehituse rajamiseks.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritud maa-ala asub Kesklinnas
vahetult linnakeskuse naabruses Kassisaba asumis. Planeeritud krundid asuvad
Wismari, Villardi, Roopa ja Tehnika tänava vahelises kvartalis.
Planeeritud maa-alale jäävad elamumaa
sihtotstarbega Wismari tn 41 // Villardi tn 2 kinnistu ja
Wismari tn 43 kinnistu ning osa Wismari tänava ja Villardi tänava
maa-alast. Kinnistud kuuluvad eraomandisse. Wismari tn 41 // Villardi
tn 2 kinnistul paikneb 19. sajandist pärinev 2-korruseline ja
katusekorrusega puitelamu ja väheväärtuslikud kuurid. Elamu paikneb Wismari ja
Villardi tänava nurgal, täpselt kinnistu piiril. Kuurid on ehitatud
naaberkinnistu, Wismari tn 43, piirile. Wismari tn 43 kinnistul on
samast ajaperioodist pärinev dekoratiivsete detailidega 2-korruseline ja katusekorrusega
puitelamu ja kuurid. Hoovid on haljastatud põhiliselt IV väärtusklassi
viljapuudega. Wismari tn 41 // Villardi tn 2 kinnistul on kaks
III väärtusklassi puud ja üks IV väärtusklassi viljapuu. Wismari tn 43
kinnistul kasvab 12 IV väärtusklassi viljapuud. Planeeritud alaga
külgneval Wismari tn 45 kinnistul kasvab Wismari tn 43 kinnistu
läänepoolse piiri vahetus läheduses IV väärtusklassi puu, mille võra
ulatub planeeritud alale.
Planeeritud maa-ala paikneb Vabariigi
Valitsuse 20. mai 2003 määruse nr 155 “Tallinna vanalinna
muinsuskaitseala põhimääruse“ kohaselt Tallinna vanalinna
muinsuskaitseala kaitsevööndis, mille hoonestamisel tuleb tagada vanalinna
silueti vaadeldavus.
2. Kontaktvööndi analüüs
Planeeritud maa-ala kontaktvöönd on
monofunktsionaalne - suuremalt jaolt asuvad piirkonnas elamud, vaid
Tehnika tänava äärde rajatud ja rajatavates uushoonetes on ka äriruumid. Hooned
asuvad kvartalis perimetraalselt hästi tajutaval ehitusjoonel. Erandid on
A. Adamsoni tn 19, A. Adamsoni tn 23, Wismari tn 29,
Wismari tn 45, Roopa tn 18, Roopa tn 21a ja Roopa tn 4
hooned. Kontaktvööndis on valdav lahtine hoonestusviis. Abihooned on tihti
plokistatud naaberkruntidel asuvate kõrvalhoonetega. Keskmine hoonestustihedus
on 0,8.
Hoonestus on enamasti pärit 19. ja
20. sajandist, mil Kassisaba ja Kelmiküla asumid valdavas osas välja
kujunesid. Tähtsad linnaehituslikud dominandid puuduvad. Hoonestuse kõrgus on
vaatamata mõningale kõrguslikule kõikumisele valdavalt ühtlane ja hooned
sarnase suurusega. Domineeriv hoonetüüp kontaktvööndi alal on paekivist sokliga
2-korruseline viilkatusega puitelamu, kuid on ka 1-korruselisi hooneid.
Piirkonna kinnistutele on iseloomulik haljastuse paiknemine hoonete taga sisehoovides,
mistõttu on kvartalite keskmesse moodustunud visuaalselt ühtsed ja suured aiad.
Vähesel määral on kõrghaljastust ka tänavate ääres ja hoonete vahel.
Lähiümbruses asuvate kruntide kohta
on kehtestatud mitmeid detailplaneeringuid. Tallinna Linnavolikogu
12. detsembri 2002 otsusega nr 488
“Wismari tn 39/Villardi
tn 1 kinnistu detailplaneeringu kehtestamine Kesklinnas“ on
kavandatud kaks krunti korterelamu ehitamiseks ja olemasoleva korterelamu
rekonstrueerimiseks.
Tallinna Linnavolikogu
25. novembri 2004 otsusega nr 269
“A. Adamsoni,
Koidu, Wismari ja Loite tänava vahelise kvartali detailplaneeringu kehtestamine
Kesklinnas“ on kavandatud elamu- ja ärimaa krunt kolme kuni 3-korruselise
korterelamu ehitamiseks ja renoveerimiseks.
Tallinna Linnavalitsuse 11. aprilli
2007 korraldusega nr 645-k “Roopa tn 4 kinnistu
detailplaneeringu kehtestamine Kesklinnas“ on määratud ehitusõigus
ja krundi kasutamise tingimused Roopa tn 4 kinnistule kuni 4-korruselise
mitme korteriga elamu ehitamiseks.
Tallinna Linnavalitsuse
11. aprilli 2007 korraldusega nr 646-k “Wismari tn 24 kinnistu detailplaneeringu
kehtestamine Kesklinnas“ on määratud Wismari tn 24 kinnistule
ehitusõigus kuni 3-korruselise mitme korteriga elamu ehitamiseks ja
olemasoleva elamu rekonstrueerimiseks.
Tallinna Linnavolikogu 6. märtsi
2008 otsusega nr 48
“Villardi tn 9
krundi detailplaneeringu kehtestamine Kesklinnas“ määrati Villardi
tn 9 krundi kasutamise tingimused ning ehitusõigus kuni 4-korruselise
äriruumidega ja 8 korteriga elamu ehitamiseks.
Tallinna Linnavalitsuse 24. septembri
2008 korraldusega nr 1566-k “A. Adamsoni tn 25 ja 27 kinnistute detailplaneeringu
kehtestamine Kesklinnas“ on määratud ehitusõigus A. Adamsoni
tn 25 krundil oleva mitme korteriga elamu rekonstrueerimiseks ja
A. Adamsoni tn 27 krundile kuni 3 maapealse korrusega mitme
korteriga elamu ehitamiseks.
Piirkonnas on ühistransport hästi
korraldatud. Lähimad peatused asuvad 5-10-minutilise jalutuskäigu kaugusel. Hea
ühendus linna keskusega ning linna teiste piirkondadega on tagatud. Lähimad
pargid on Falgi park Toompuiestee ääres, Hirvepark ja Toompark.
3. Tallinna üldplaneering ja teemaplaneering “Tallinna
Kesklinna miljööväärtuslike hoonestusalade piiride ning kaitse- ja
kasutamistingimuste määramine“
Tallinna üldplaneeringus on
planeeritud ala maakasutuse juhtotstarbeks määratud korruselamute ala, s.o
põhiliselt kahe- ja enamakorruseliste korterelamute ala, kus võivad paikneda
kõik elurajooni teenindavad asutused, kaubandus-teenindusettevõtted,
garaažikooperatiivid jm. Detailplaneering on kooskõlas Tallinna Linnavolikogu
11. jaanuari 2001 määrusega nr 3 kehtestatud “Tallinna üldplaneeringuga“.
Tallinna Linnavolikogu
16. aprilli 2009 otsusega nr 78 kehtestatud teemaplaneeringu “Tallinna Kesklinna miljööväärtuslike
hoonestusalade piiride ning kaitse- ja kasutamistingimuste määramine“
kohaselt asub planeeritud maa-ala Kassisaba 7. ehituspiirkonnas, kus
suurim lubatud hoonestustihedus on 0,8, suurim lubatud korruselisus 2 1 korrust,
täisehitusprotsent planeeritaval alal kuni 30% ning krundile võib rajada 1-2 hoonet.
Hoonestustiheduseks kujuneb Wismari
tn 41 // Villardi tn 2 krundil 0,74 ja Wismari tn 43
krundil 0,79, planeeritud alal keskmiselt 0,77. Mõlemale krundile on kavandatud
kuni 3-korruselised hooned, mille viimane korrus on katusekorrus. Wismari
tn 41 // Villardi tn 2 krundi täisehitus on 24,6% ja Wismari tn 43
krundil 31,0%. Täisehitusprotsendiks planeeritud alal kujuneb 27,8%.
Detailplaneering on teemaplaneeringuga kooskõlas.
4. Kehtiv detailplaneering
Planeeritud maa-ala kohta ei ole
varem kehtestatud detailplaneeringut.
5. Detailplaneeringus kavandatu
Detailplaneeringu kohaselt ei
kavandata muuta kruntide maakasutuse sihtotstarvet ega piire. Olemasolevad
väärtuslikud puidust eluhooned kinnistutel rekonstrueeritakse.
Wismari tn 41 //
Villardi tn 2 kinnistul (krunt positsioon 1) asuv 2-korruseline ja
katusekorrusega elamu on kinnistul domineeriv ja samas väärtusliku hoonena
säilitatav. Elamule on kavandatud väike juurdeehitus hoone lõunapoolsesse ossa.
Kavandatud juurdeehitus peab olema olemasoleva maja stiilis ja moodustama
olevaga terviku. Hoone rekonstrueerimisel võib kasutusele võtta olemasoleva
pööningu. Krundil olevad väheväärtuslikud abihooned on ette nähtud lammutada,
et korrastada linnaruumi, tagada haljastuse osakaal ja rajada vajalik arv
parkimiskohti. Kokku on Wismari tn 41 // Villardi tn 2 hoonesse
kavandatud kuni 8 korterit. Ümberehituse tulemusel korterite arv
hoones väheneb.
Wismari tn 43 kinnistul
(positsioon 2) asuvale 2-korruselisele ja katusekorrusega puitelamule on
juurdeehitusena kõrvale planeeritud olemasolevast suurem hooneosa. Säiliv hoone
rekonstrueeritakse. Selleks, et visuaalselt tasakaalustada olemasoleva ja
kavandatud hooneosa kõrguste vahet, on uus osa planeeritud vahetult Wismari
tänava ääres 1-korruselisena ja muus osas 3 maapealse korrusega.
Juurdeehitusele on kavandatud ka üks maa-alune korrus. Wismari tn 43
juurdeehituse projekteerimiseks on määratud nõue kujundada uue osa kolmas
korrus mansardkorrusena. Mansardkorruse kaldkatus moodustab rohkem kui 70%
hoone perimeetrist ja mansardkorruse katuse kalle ei ole suurem kui 85°. Vastavalt
teemaplaneeringu “Tallinna Kesklinna miljööväärtuslike hoonestusalade piiride
ning kaitse- ja kasutamistingimuste määramine“ punktis 3.1.28 sätestatule,
loetakse täiskorruste hulka ka vähemalt 80º kaldkatusega mansardkorrus. Seega juurdeehitatava
osa kolmanda korruse projekteerimiseks määratud nõuded vastavad miljööalade
teemaplaneeringus esitatud katuse- ja mansardkorruse mõistele. Wismari tn 43
hoonesse on kokku planeeritud kuni 7 korterit. Olemasolevaga
võrreldes suureneb korterite arv 5 võrra.
Hoonestusala tänavapoolse piiri
määramisel on arvestatud Wismari ja Villardi tänaval väljakujunenud
ehitusjoont. Wismari tänava ehitusjoon on määratud Wismari tn 47 ja
Wismari tn 41 // Villardi tn 2 hoonete tänavapoolsete fassaadide järgi.
Piirkonna hoonestusstruktuur säilitatakse. Tallinna Kultuuriväärtuste Ameti
väljastatud “Wismari tn 43 hoonestamise erinõudeid“ on arvestatud ning ka
vanalinna silueti vaadeldavus on tagatud.
Kuna planeeringus kavandatud elamud
jäävad põhja-lõunasuunaliseks, siis kavandatud hoonetes insolatsiooni kestusega
probleeme ette näha ei ole. Insolatsiooni kestus naaberkruntidel asuvates
eluruumides jääb vastavaks Eesti standardile EVS 894:2008 “Loomulik
valgustus elu- ja bürooruumides“.
Juurdepääs planeeritud kruntidele on
Wismari tänavalt. Wismari tn 41 // Villardi tn 2 kinnistu
lääneossa on ette nähtud rajada 10-kohaline parkla. Wismari tn 43
kinnistule on kavandatud 10-kohaline maa-alune parkla, sissepääsuga Wismari
tänavalt. Tallinna Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr 329
kinnitatud “Tallinna parkimise korralduse arengukava aastateks 2006-2014“
punkti 4.1.10 kohaselt ei rakendata arengukavas määratud parkimisnormatiivi
parkimiskohtade planeerimisel ja projekteerimisel riikliku kaitse alla võetud
maa-alal või selle kaitsevööndis või miljööväärtuslikul hoonestusalal.
Planeeritud ala jääb Tallinna vanalinna muinsuskaitseala kaitsevööndisse ja
Kassisaba miljööväärtuslikku piirkonda. Arengukava punkti 4.2.8 kohaselt
tuleb vahevööndisse ja äärelinna alale elamute parkimiskohtade kavandamisel
tagada vähemalt üks parkimiskoht korteri kohta. Wismari tn 41 //
Villardi tn 2 krundile on kavandatud 8 korterit ja
10 parkimiskohta. Wismari tn 43 krundile on kavandatud
7 korterit ja 10 parkimiskohta. Detailplaneering on arengukavaga
kooskõlas.
Wismari tn 43 ja Wismari tn 45
kinnistute vahelise piiri lähedal kasvav IV väärtusklassi kuuluv puu, mis
jääb planeeritud alast välja, on ette nähtud säilitada. Planeeringu kohaselt on
ette nähtud likvideerida Wismari tn 41 // Villardi tn 2
kinnistult üks IV väärtusklassi viljapuu. Säilitatakse kaks III väärtusklassi
puud ja istutatakse juurde 9 uut puud. Wismari tn 43 kinnistult
likvideeritakse 12 IV väärtusklassi viljapuud ja juurde istutatakse 14 uut
puud. Kõrghaljastusega haljasala jääb mõlema kinnistu lõunaossa. Haljasaladele
on ette nähtud ka lastemänguväljakud. Tallinna Linnavolikogu 25. augusti
2005 määruse nr 45 “Puu raie- ja hoolduslõikusloa
andmise tingimused ja kord“ kohaselt viljapuud asendamisele ei
kuulu.
Jäätmete kogumine on ette nähtud
kooskõlas jäätmeseaduse ja
Tallinna Linnavolikogu 30. oktoobri 2008 määrusega 36 kehtestatud “Tallinna jäätmehoolduseeskirjaga“.
Olmejäätmete konteineritele on ette nähtud kohad Wismari tn 41 //
Villardi tn 2 ja Wismari tn 43 kinnistul võimalikult tänava ääres.
Planeeringus on ette nähtud võimalus ehitada olmejäätmete konteinerite tarbeks
katusealune.
Wismari tn 43 ja Wismari tn 41 //
Villardi tn 2 kinnistute soojavarustus on Tallinna Linnavolikogu
27. mai 2004 määruse nr 19
“Tallinna
kaugküttepiirkonna piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise
tingimused ja kord, kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna
kooskõlastamine ja soojusettevõtja arenduskohustus“ kohaselt
käsitletav erandina, mille korral kaugküttepiirkonnas ehitatavate või
rekonstrueeritavate ehitiste soojusega varustamisel lubatakse kasutada muud
kütteviisi kui kaugküte. Sellest tulenevalt on hoonete soojaga varustamine
lahendatud gaasikütte baasil.
6. Avaliku väljapaneku tulemused
Detailplaneeringu avalikul
väljapanekul detailplaneeringu kohta vastuväiteid ega ettepanekuid ei esitatud
ning detailplaneeringut ei olnud vaja esitada planeerimisseaduse
§ 23 lg 2 punkti 1 kohaselt maavanemale kohustuslikuks
järelevalveks.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise
algatamist taotles 17. novembri 2005 avaldusega Osaühing EcoServ esindaja
A. Rist, kes soovis Wismari tn 43 kinnistule ehitusõiguse määramist,
et ehitada 2-3-korruseline mitme korteriga elamu. Detailplaneeringu koostamise õiguse
üleandmiseks on sõlmitud 3. novembril 2009 leping nr 2-5/268 Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti, Arhitektuuribüroo Zero OÜ ja Osaühingu EcoServ vahel.
Tallinna Linnavalitsuse
26. märtsi 2008 korraldusega nr 512-k “Wismari tn 43 kinnistu ja
lähiala detailplaneeringu koostamise algatamine“ algatati
detailplaneeringu koostamine eesmärgiga määrata ehitusõigus ja krundi
kasutamise tingimused Kesklinnas asuval elamumaa sihtotstarbega Wismari tn 41 //
Villardi tn 2 kinnistul oleva 2-korruselise elamu ümberehituseks ning
Wismari tn 43 kinnistul asuva elamu juurdeehituseks.
Detailplaneeringu algatamise teade
ilmus ajalehes Postimees 29. märtsil 2008 ja ajalehes Kesklinna Sõnumid
22. oktoobril 2010. Detailplaneeringu eskiislahendusega sai tutvuda
22. aprillist 24. aprillini 2008. Detailplaneeringu lähteseisukohtade
ja eskiislahenduse tutvustamiseks toimus avalik arutelu 25. aprillil 2008.
Eskiislahendusega tutvumise ning arutelu toimumise aja ja koha kohta ilmus
teade ajalehes Postimees 12. aprillil 2008.
Detailplaneeringu koostas Arhitektuuribüroo
Zero OÜ. Detailplaneering on kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse 26. märtsi 2008
korraldusega nr 512-k ning Tallinna Linnavalitsuse 16. juuni 2004
määrusega nr 61 kinnitatud “Detailplaneeringu eskiisi ja
detailplaneeringu koostamise ning vormistamise nõuetega“.
Detailplaneeringule on lisatud Osaühingu Kesklinna Pargid koostatud
planeeritava maa-ala dendroloogiline inventuur.
Tallinna linna ehitusmääruse
§ 16 lõikes 1 määratud isikud ja asutused on detailplaneeringu
kooskõlastanud.
Tallinna Kultuuriväärtuste Amet,
Muinsuskaitseamet, Tallinna Transpordiamet, Tallinna Kommunaalamet ja Põhja-Eesti
Päästekeskus kooskõlastasid detailplaneeringu omapoolseid tingimusi esitamata.
Tallinna Kesklinna halduskogu
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et detailplaneering kooskõlastatakse
Tallinna Kultuuriväärtuste Ametiga. Tallinna Kesklinna Valitsus kooskõlastas
detailplaneeringu Kesklinna halduskogu kooskõlastuses toodud tingimusel.
Tallinna Kultuuriväärtuste Amet on
detailplaneeringu kooskõlastanud.
Tallinna Keskkonnaamet kooskõlastas
detailplaneeringu tingimusel, et ehitusprojektid koos haljastuskavaga
kooskõlastatakse Tallinna Keskkonnaametiga enne ehitusloa taotlemist. Vastav
nõue on detailplaneeringus määratud.
Terviseameti Põhja talitus leidis, et
Wismari tn 43 kinnistu ja lähiala detailplaneering vastab
tervisekaitsenõuetele järgmistel tingimustel: hoonete projekteerimisel ja
ehitamisel rakendada Eesti standardi EVS 842:2003 “Ehitiste
heliisolatsiooninõuded. Kaitse müra eest“ nõudeid ning tagada siseruumides
normeeritud müratasemed; hoonete projekteerimisel tagada olemasolevate elamute
loomulik valgustus ja insolatsioon vastavalt Eesti standardi EVS 894:2008 “Loomulik
valgustus elu- ja bürooruumides“ punktidele 4.3.3 ja 5.2.2.2. Vastavad
nõuded on detailplaneeringus määratud. Eesti standardi EVS 894:2008 “Loomulik
valgustus elu- ja bürooruumides“ punkti 5.2.2.2 osa, mis reguleeris
hoonete vahelist kaugust kustutati standardist Eesti Standardikeskuse
22. juuni 2010 käskkirjaga nr 115. Terviseamet andis kooskõlastuse ja
tingimused enne seda.
AKTSIASELTS TALLINNA VESI
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et järgnevate
projekteerimisstaadiumite (hoonete vee- ja kanalisatsioonitrassi
ehitusprojektide) koostamiseks taotletakse AKTSIASELTSilt TALLINNA VESI
tehnilised tingimused. Vastav tingimus ehitusprojekti koostamiseks on
detailplaneeringus määratud.
Aktsiaselts Tallinna Küte teatas, et
Wismari tn 43 ja Wismari tn 41 // Villardi tn 2 kinnistute
soojavarustus on Tallinna Linnavolikogu 27. mai 2004 määruse nr 19 “Tallinna kaugküttepiirkonna
piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise tingimused ja kord,
kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna kooskõlastamine ja
soojusettevõtja arenduskohustus“ kohaselt käsitletav erandina, mille
korral kaugküttepiirkonnas ehitatavate või rekonstrueeritavate ehitiste
soojusega varustamisel lubatakse kasutada muud kütteviisi kui kaugküte. Aktsiaseltsile
Tallinna Küte esitatud andmete kohaselt on hoonete soojuskoormuseks
projekteeritud 151 kW, mis nimetatud määruse punkti 2.3.2 kohaselt on
käsitletav erandina. Liitumiskoht kaugüttevõrguga paikneb 180 meetri
kaugusel ja soojuskoormus paigaldatava trassi jooksva meetri kohta on väiksem
kui 2 kW.
Elion Ettevõtted Aktsiaselts
kooskõlastas detailplaneeringu ja palus tööjoonised täiendavalt kooskõlastada
Elion Ettevõtted Aktsiaseltsiga. Vastav tingimus ehitusprojekti koostamiseks on
detailplaneeringus määratud.
Aktsiaselts Eesti Gaas kooskõlastas
detailplaneeringu ja palus tööjoonised kooskõlastada AS-iga EG Võrguteenus. Vastav
tingimus ehitusprojekti koostamiseks on detailplaneeringus määratud.
Eesti Energia Jaotusvõrk OÜ
kooskõlastas detailplaneeringu ja palus tööjoonised täiendavalt kooskõlastada
Eesti Energia Jaotusvõrk OÜ-ga. Vastav tingimus ehitusprojekti koostamiseks
on detailplaneeringus määratud.
Wismari tn 43 kinnistu omaniku
Osaühingu EcoServ esindaja on detailplaneeringu kooskõlastanud.
Wismari tn 41 // Villardi tn 2
kinnistu kaasomanikud on detailplaneeringu kooskõlastanud.
Wismari
tn 43 kinnistu ja lähiala detailplaneering, milles on määratud ehitusõigus
ja krundi kasutamise tingimused elamumaa sihtotstarbega Wismari tn 41 //
Villardi tn 2 kinnistul olemasoleva 2-korruselise katusekorrusega elamu
rekonstrueerimiseks ning Wismari tn 43 kinnistul asuvale 2-korruselisele
katusekorrusega rekonstrueeritavale elamule maa-aluse ja kuni 3 maapealse
korrusega juurdeehituse rajamiseks, võeti vastu Tallinna
Linnavalitsuse 6. oktoobri 2010 korraldusega nr 1515-k “Wismari tn 43 kinnistu ja
lähiala detailplaneeringu
vastuvõtmine“.
Detailplaneeringu vastuvõtmise teade
ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 11. oktoobril 2010, ajalehes Pealinn
18. oktoobril 2010 ja ajalehes Kesklinna Sõnumid 22. oktoobril 2010.
Detailplaneering oli avalikul väljapanekul 8.-22. novembrini 2010. Teade
avaliku väljapaneku aja ja koha kohta ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 22. oktoobril
2010, ajalehes Kesklinna Sõnumid 22. oktoobril 2010 ja ajalehes Pealinn
25. oktoobril 2010.
Tallinna Kesklinna Valitsus teavitas
21. oktoobril 2010 vastavalt planeerimisseaduse § 18 lõikele 5
planeeringu avaliku väljapaneku kohast ja ajast Villardi tn 4 kinnistu
omanikke, Wismari tn 45 elamu omanikke, Wismari tn 32a kinnistu
omanikke, Wismari tn 32 kinnistu omanikku, Wismari tn 39 kinnistu
omanikke ja Korteriühistut Villardi 1A.
Avaliku väljapaneku kestel
detailplaneeringu lahenduse kohta ettepanekuid ega vastuväiteid ei esitatud.
Kuna detailplaneeringu menetluse käigus lahendamata vastuväiteid ei jäänud, ei
olnud vaja esitada detailplaneeringut planeerimisseaduse § 23 lg 2
punkti 1 kohaselt maavanemale kohustuslikuks järelevalveks.
Planeeritavale maa-alale ei ole
detailplaneeringus ette nähtud avalikuks kasutamiseks kavandatud teid või
kõnniteid, samuti ei ole kavandatud rajada üldkasutatavat haljastust ega
ehitada üldkasutatavat välisvalgustust ja/või vihmaveekanalisatsiooni. Eeltoodust
tulenevalt ei ole vajalik sõlmida detailplaneeringust huvitatud isiku või tema
poolt näidatud isikuga ehitusseaduse
§ 13 ja Tallinna linna ehitusmääruse § 19 lõike 1 kohast teede
ja tehnovõrkude väljaehitamise lepingut. Sellega on nõustunud ka Tallinna
Kommunaalamet 9. veebruari 2011 kirjaga nr 3-3/97.
Vastavalt planeerimisseaduse
§ 25 lg 7 punktile 4 teavitab kohalik omavalitsus tähtkirjaga
Wismari tn 43 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu kehtestamisest ühe
nädala jooksul Villardi tn 4 kinnistu omanikke, Wismari tn 45 elamu
omanikke, Wismari tn 32a kinnistu omanikke, Wismari tn 32 kinnistu
omanikku, Villardi tn 1 // Wismari tn 39 kinnistu omanikku,
Korteriühistut Villardi 1A (Villardi tn 1a kinnistu omanike
esindaja).
Planeerimisseaduse
§ 10 lõikes 61 nimetatud detailplaneeringu kehtestamine
kuulub volikogu ainupädevusse vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse
seaduse § 22 lõike 1 punktile 33. Kuna planeeritud
maa-ala asub Vabariigi Valitsuse 20. mai 2003 määrusega nr 155 kehtestatud
“Tallinna vanalinna muinsuskaitseala
põhimääruse“ kohaselt Tallinna vanalinna muinsuskaitseala
kaitsevööndis ja Tallinna Linnavolikogu 16. aprilli 2009 otsusega
nr 78 kehtestatud teemaplaneeringu “Tallinna Kesklinna miljööväärtuslike
hoonestusalade piiride ning kaitse- ja kasutamistingimuste määramine“
kohaselt Kassisaba miljööväärtuslikul elamualal, kuulub detailplaneeringu
kehtestamine Tallinna Linnavolikogu pädevusse.
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|