Tallinna
Linnavolikogu 18. novembri 2010
otsuse nr 267
LISA
|
|
|
Seletuskiri Tallinna
Linnavolikogu otsuse “Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja Linnahalli
hajumisväljaku kinnistu Sadama tänava lõigu detailplaneeringu kehtestamine
Kesklinnas“ juurde
|
|
|
|
Tallinna Linnavolikogu otsusega
kehtestatakse Kesklinnas asuva 0,76 ha suuruse maa-ala kohta koostatud
Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja Linnahalli hajumisväljaku kinnistu Sadama
tänava lõigu detailplaneering, milles on ette nähtud moodustada transpordimaa sihtotstarbega
Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja Linnahalli hajumisväljaku kinnistu osast kaks
ärimaa sihtotstarbega krunti, mis moodustavad ühe kinnistu, ning on määratud moodustatavate
kruntide kasutamise tingimused ja ehitusõigus ühele krundile kuni kahe pumbasaarega
automaattankla ehitamiseks ning teisele krundile tankla täitekoha rajamiseks. Rumbi
tn, Logi tn, Sadama tn ja Linnahalli hajumisväljaku kinnistul säilib
transpordimaa sihtotstarve.
Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku kinnistu Sadama tänava lõigu detailplaneeringu
kehtestamisel muutub Tallinna Linnavolikogu 26. juuni 1997 otsuse
nr 96 “Detailplaneeringute kehtestamine
Haabersti, Kesklinna, Lasnamäe, Nõmme, Pirita ja Põhja-Tallinna linnaosas“
punktis 2 nimetatud “Kesklinna Sadamat ümbritsevate alade
detailplaneering“ kehtetuks käesoleva planeeringuga planeeritaval Sadama
tänava lõigul.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritud maa-ala asub Kesklinnas,
Sadama tänaval.
Planeeringuala hõlmab osa Tallinna
linnale kuuluvast transpordimaa sihtotstarbega Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku kinnistust (katastritunnus 78401:114:0780).
Planeeritud alal hoonestus puudub.
Sadama tänav on kõnniteede ja kahte
sõidurada eraldava haljasribaga avalik tänav, mis suundub Mere puiesteelt
sadamasse. Haljasribal kasvab 9 puud, millest kolm kuuluvad II väärtusklassi
ja kuus IV väärtusklassi.
Planeeritud maa-ala asub Vabariigi
Valitsuse 20. mai 2003 määrusega nr 155 vastuvõetud “Tallinna vanalinna
muinsuskaitseala põhimääruse“ kohases Tallinna vanalinna
muinsuskaitseala kaitsevööndis.
2. Kontaktvööndi analüüs
Planeeritud ala paikneb vanalinna ja
Vanasadama vahelisel polüfunktsionaalsel alal. Piirkonnas asuvad valdavalt
sadama- ja ärihooned. Planeeringuala kontaktvööndisse jääb osa Mere pst 20
kinnistust, kus asub Tallinna Linnahall, lisaks paiknevad kontaktvööndis
hotellid, kaubandus- ja sadamahooned ning sadama A- ja C-terminali oote- ja
parkimisalad.
Sadama tänava ääres asuvad hooned
valdavalt tänavapiiril. Sadama tänava äärsed vanemad hooned on kuni 3-korruselised,
uued kuni 5-korruselised.
Põhja puiesteel ja Mere puiesteel
kulgevad rööbas- ja bussitranspordi liinid, millest tulenevalt on piirkond
ühistranspordiga hästi varustatud. Buss sõidab ka mööda Sadama tänavat
A-terminali eest läbi kesklinna lennujaama.
Planeeritud maa-alast lõuna pool asuva
maa-ala kohta on Tallinna Linnavalitsus 1. novembri 2006 korraldusega nr 2187-k
“Admiraliteedi basseini ja Mere
pst vahelise ala detailplaneeringu kehtestamine Kesklinnas“
kehtestanud detailplaneeringu, mille kohaselt on Admiraliteedi basseini ja Mere puiestee vahelisele alale kavandatud kakskümmend
üks krunti, määratud ehitusõigus kuni 6-korruseliste hoonete -
äripindadega mitme korteriga elamute, ärihoonete, hotelli, kohviku, alajaama -
ehitamiseks ning planeeritud ja määratud avalikku kasutusse teed, kergliiklus-
ja jalgteed ning linnaväljakud.
Tallinna Linnavolikogu 3. juuni
2010 otsusega nr 131 “Logi tn 8, 9 ja 10
kinnistute ning lähiala detailplaneeringu kehtestamine Kesklinnas“
kehtestatud detailplaneering näeb ette olemasolevate kinnistute piiride
muutmise teel ja merre täidetavale territooriumile 10 krundi moodustamise
ja ehitusõiguse määramise ühe kuni kuue maapealse ja ühe maa-aluse korrusega
äriruumidega mitme korteriga elamu ning ühe kuni viie maapealse ja ühe
maa-aluse korrusega ärihoone ehitamiseks, jahisadama, avalikult kasutatava
rannapromenaadi, teedevõrgu ja haljastuse rajamiseks.
Tallinna Linnavalitsus on
19. aprillil 2006 võtnud vastu korralduse nr 738-k “Vanasadama ja Linnahalli
vahelise maa-ala detailplaneeringu koostamise algatamine“ -
detailplaneeringu koostamise eesmärk on kavandada planeeritavale maa-alale
olemasolevate kinnistute jagamise ja piiride muutmise teel uued krundid,
määrata ehitusõigus sadamahoonete ja sadamarajatiste ehitamiseks, äripindadega
mitme korteriga elamute või eluruumideta ärihoonete või ühiskondlike hoonete
rajamiseks, kvartalisiseste sõiduteede, jalgteede ja kergliikluse võrgu ning
avalikult kasutatavate haljasalade rajamiseks.
Lisaks on Tallinna Linnavalitsus 22. septembril
2010 võtnud vastu korralduse nr 1402-k “Sadama tn 4 ja Sadama tn 6 // 8
kinnistute detailplaneeringu vastuvõtmine“, mille on määratud
ehitusõigus Sadama tn 4 kinnistule ühe maa-aluse ja kuni kuue maapealse
korrusega ärihoone ehitamiseks ja Sadama tn 6 // 8 kinnistul
asuvale ühe maa-aluse ja kahe maapealse korrusega hoone osale kuni nelja korruse
peale ehitamiseks.
3. Paljassaare ja Russalka vahelise rannaala
üldplaneering
Planeeritud maa-ala jääb Tallinna
Linnavolikogu 9. detsembri 2004 määrusega nr 54 kehtestatud “Paljassaare ja Russalka vahelise
ranna-ala üldplaneeringu“ kohaselt valdavalt alale nr 9 -
Laeva, Kuunari, Kai ja Rumbi tänava vaheline ala - Vanasadama piirkond.
Ala peamisteks juhtotstarveteks on määratud jahi- ja reisisadama maa ning
kaubandus- ja teenindusehitiste maa.
Paljassaare ja Russalka vahelise
ranna-ala üldplaneeringu kohaselt ei tohi uue hoonestuse kõrgus ületada alasse
nr 9 jääva olemasoleva kõrgeima hoone harja kõrgust või hoonete kõrgus
peab vastama arhitektuurikonkursi tulemustele.
Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku kinnistu Sadama tänava lõigu detailplaneeringus uute
hoonete ehitamist ei ole kavandatud. Detailplaneering on kooskõlas Paljassaare
ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneeringuga.
4. Kehtiv detailplaneering
Planeeritud maa-ala kohta on Tallinna
Linnavolikogu 26. juuni 1997 otsuse nr 96 “Detailplaneeringute kehtestamine Haabersti, Kesklinna,
Lasnamäe, Nõmme, Pirita ja Põhja-Tallinna linnaosas“ punktiga 2
kehtestatud “Kesklinna Sadamat ümbritsevate alade detailplaneering“. Kehtivas
detailplaneeringus on käsitletava ala maakasutuse funktsiooniks määratud teede-
ja tänavate ala.
Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku kinnistu Sadama tänava lõigu detailplaneeringu
kehtestamisel muutub Tallinna Linnavolikogu 26. juuni 1997 otsuse
nr 96 “Detailplaneeringute kehtestamine Haabersti, Kesklinna, Lasnamäe,
Nõmme, Pirita ja Põhja-Tallinna linnaosas“ punktis 2 nimetatud “Kesklinna
Sadamat ümbritsevate alade detailplaneering“ kehtetuks käesoleva planeeringuga
planeeritaval Sadama tänava lõigul.
5. Detailplaneeringus kavandatu
Detailplaneeringus on ette nähtud
moodustada transpordimaa sihtotstarbega Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku kinnistu osast automaattankla ehitamiseks ja selle
teenindamiseks kaks ärimaa sihtotstarbega krunti (katastriüksust), mis
moodustavad ühe kinnistu.
Moodustatava ärimaa sihtotstarbega
krundi positsioon 1, aadressi ettepanekuga Sadama tn 6b, suuruseks on
kavandatud 1085 m2. Krunt on kavandatud Sadama tänava kahe
sõidusuuna vahele jääva haljasala Vanasadama poolsesse ossa. Krundile on
planeeritud kuni kahe pumbasaarega automaattankla koos maa-aluse kütusemahuti
ja teisaldatava kommunikatsioonikioskiga. Üks tankur hakkab teenindama
sadamasse suunduvaid ja teine tankur sadamast väljuvaid mootorsõidukeid. Mõlema
pumbasaare kohale on ette nähtud püstitada varikatus. Kahe tankimisala vahele
jääb murukattega haljasriba. Maa-alune 3 sektsiooniline kütusemahuti on
kavandatud paigaldada samale krundile kahe tankimiskoha vahetusse lähedusse.
Kütusemahuti paiknemine haljasala all eeldab tehnovõrkude ümbertõstmist, sest olemasolevad
tehnovõrgud läbivad kogu planeeritud ala.
Moodustatava ärimaa sihtotstarbega
krundi positsioon 2, aadressi ettepanekuga Sadama tn 4a, suuruseks on
kavandatud 173 m2. Krunt on kavandatud Sadama tänava kahe
sõidusuuna vahele jääva haljasala Mere puiestee poolsesse ossa. Krundile on
kavandatud tankla täitekoht. Juurdepääs kütusemahuti täitmiskohale on
planeeritud Sadama tänava sadamast väljuva sõiduraja äärde.
Kruntide positsioon 1 ja positsioon 2
moodustamise tulemusena väheneb Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja Linnahalli
hajumisväljaku kinnistu, positsioon 3, pindala 1258 m2
võrra ning kinnistu uueks suuruseks kujuneb käesoleva detailplaneeringu alusel
19 691 m2. Kinnistu transpordimaa maakasutuse
sihtotstarvet ei muudeta.
Tallinna Linnavolikogu 3. juuni
2010 otsusega nr 131 “Logi tn 8, 9 ja 10 kinnistute ning lähiala
detailplaneeringu kehtestamine Kesklinnas“ kehtestatud detailplaneeringu
lahendus näeb ette Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja Linnahalli hajumisväljaku
kinnistust täiendava 3045 m2 suuruse äralõike. Katastriüksuse
lõplik suurus täpsustub maakorralduslike toimingute käigus.
Automaattankla rajamine toob kaasa
Sadama tänaval Poordi ja Logi tänava vahelisel teelõigul liikluskorralduse
muutmise vajaduse. Sadama tänava lõunapoolsele küljele on planeeritud kuni
kavandatava ülekäigurajani üks sadamasse suunduv 3,5 meetri laiune
sõidurada, 2,5 meetri laiune sõiduteest pisut kõrgemale tõstetud pinnaga
parkimisrada sõiduautodele ja 3 meetri laiune kõnnitee jalakäijatele.
Ülekäigurajast sadama poole on kavandatud kaks sõidurada, kus raja laius on
3,5 meetrit. Sõidutee kõrval on 3 meetri laiune kõnnitee.
Sadama tänava põhjapoolsele küljele on
kavandatud sadamast väljuvale transpordile 2 sõidurada, raja laiusega 3,25 meetrit,
parkimisrada laiusega 3 meetrit hotelli ees peatuvatele reisibussidele ja
3,5 meetri laiune kergliiklustee hoonete ette.
Sadamasse suunduvale ja väljuvale
suunale on kavandatud tanklasse sissesõiduks pöörderada 3 sõiduauto
ooteala kohaga ja väljumiseks pöörderada võimalusega valida 2 sõiduraja
vahel. Mõlemal suunal on ette nähtud tankimise võimalus nii sõiduauto vasakult
kui ka paremalt poolt.
Jalakäijatele on tänava turvaliseks
ületamiseks kavandatud ülekäigurada Sadama tänavale hotellide juurde ja Logi tänava
ristmikule.
Automaattankla teenindamiseks vajalikku
parkimisnormatiivi Tallinna Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega
nr 329 kinnitatud “Tallinna parkimise korralduse
arengukavas aastateks 2006-2014“ ei ole määratud.
Automaattankla teenindamiseks parkimiskohtade kavandamise vajadus puudub.
Automaattankla rajamiseks tuleb
likvideerida kõik planeeringualal kasvavad 9 puud - kolm II väärtusklassi
puud ja kuus IV väärtusklassi puud. Likvideeritav haljastus
kompenseeritakse asendusistutusega vastavalt Tallinna Linnavolikogu
25. augusti 2005 määrusele nr 45 “Puu raie- ja hoolduslõikusloa
andmise tingimused ja kord“. Arvutuste kohaselt tuleks nende puude
likvideerimisel istutada puude kompenseerimiseks 53 uut puud. Arvutatud
puude hulk on esialgne ja see arv võib lahenduse täpsustumisel järgnevates
projekteerimisstaadiumides muutuda. Lõplik puude arv saadakse raieloa
menetlemisel pärast ehitusloa väljaandmist. Asendusistutusena on sõiduradade
vahelisele haljasalale kavandatud puude istutamine alleestruktuurina.
Haljasalale on kavandatud kokku istutada kuni 19 puud, millest 16
jääb planeeritavale alale. Tankla juurde ja haljasala sadamapoolsele osale on
liiklusohutusest tulenevalt kavandatud madalate põõsaste istutamine.
Detailplaneeringu koostamise käigus on
viidud läbi riskianalüüs. Vastavalt riskianalüüsile on tankla territooriumil
võivatest hädaolukordadest kõige tõenäolisemad: avarii kütuseveokiga kütuse
mahalaadimise ajal (kütuse mahavoolamine suures koguses); reostus
tankimisplatsil; liiklusõnnetus; tulekahju tanklas. Riskianalüüsi kohaselt on
suurim tanklast tulenev oht keskkonnale paakauto, mis kütusemahutit täidab. Sadama tänava
põhjapoolsel küljel on 2 hotelli, kus viibivad inimesed nii päeval kui
öösel. Seetõttu on kütusemahuti täitekoht viidud võimalikult kaugele
hotellihoonetest. Tuleohutuse riskiteguritest tulenevalt tohib kavandatud kohas
kütusemahuteid täita ainult öösel. Tankla väga ohtliku ohuala arvestuslik
raadius paakauto põlengu korral on 50 meetrit, keskmiselt ohtliku ala
arvestuslik raadius on 100 meetrit. Sadama tänava ääres asuvad hotellid
jäävad valdavas osas keskmiselt ohtlikule ohualale, ärihooned osaliselt väga
ohtlikule ohualale.
Tallinna linnapea 22. detsembri
2009 käskkirjaga nr PO-1/268 kinnitatud “Tallinna hädaolukorra riskianalüüsi THORA 2009“
riskimaatriksis on paakauto süttimine tanklas toodud esinemise sageduse
tõenäosusega “väike (2)“ ja tagajärjed “rasked, riskiklass (riskiindeks) 2C“.
Paakauto süttimine tanklas on Tallinna hädaolukordade prioriteetide kohaselt “(7)
väikese tõenäosusega ja raskete tagajärgedega hädaolukord“.
Riskianalüüsi kohaselt on tegemist
talutava riskiga ehk vastuvõetava riski määraga, mida loetakse ohutuks, kui see
viiakse sellele tasemele täiendavate riskivähendamise meetmete abil.
Ennetusmeetmed on päevasel ajal kütuse tanklasse vedamise vähendamine
miinimumini, sõidukijuhtide parem ettevalmistamine, turvavahendite
kasutustaseme tõstmine, tankimissüsteemide korrapärane hooldus, sõidukite
tehnokontrolli karmistamine. Päästekomando täiendava päästeressursi vajadus on
2 suure tootlikkusega päästeautot ning kuni 50 abijulgestajat,
samuti ka tõhus elanikkonna teavitamise süsteem.
6. Avaliku väljapaneku tulemused
Avaliku väljapaneku ajal esitas
detailplaneeringu kohta ettepanekud Osaühingu TLG HOTELL esindaja.
Osaühingu TLG HOTELL esindaja tegi
ettepaneku viia planeeritav kergliiklustee üle teisele poole tänavat, st Sadama
tänava lõunapoolsesse külge ning palus eraldada Tallink Spa &
Conference hotelli ette planeeritav parkimisrada sõiduteest postidega, jättes
selle keskele väljasõidu. Parkimisraja ette palus ettepaneku esitaja paigaldada
sissesõidu keelumärgi koos lisatahvliga “v.a turismibussid ja hotelli esindaja
poolt tellitud taksod“. Lisaks tegi Osaühingu TLG HOTELL esindaja ettepaneku
muuta Sadama tn 1 asuva Tallink Express hotelli esine üldine parkimisala
nimetatud hotelli teenindavate turismibusside parkimisalaks ning palus
säilitada Sadama tn 5 // 7 asuva büroohoone sissesõidutee
praegusel kujul.
Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku kinnistu Sadama tänava lõigu detailplaneeringus ei
ole ette nähtud muuta Sadama tn 5 // 7 kinnistule sissesõidutee
asukohta, kuid ette on nähtud laiendada büroohoone ees olevat kergliiklusteed.
Detailplaneeringu joonistel Sadama
tänava põhjapoolsel küljel planeeritava kergliiklusteena tähistatud tee on
tegelikkuses praegu olemasolev kergliiklustee. Detailplaneeringu jooniseid on
muudetud ning tingmärk “planeeritav kergliiklustee“ on asendatud tingmärgiga “olemasolev
kergliiklustee“.
Tallinna jalgrattateede kaardil on
näidatud Tallinna Linnavolikogu 9. detsembri 2004 määrusega nr 54
kehtestatud “Paljassaare ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneeringu“ kohane
kergliiklustee asukoht Sadama tänava põhjapoolsel küljel ning vastavalt sellele
on ka Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja Linnahalli hajumisväljaku kinnistu Sadama
tänava lõigu detailplaneeringus näidatud kergliiklustee asukoht. Sadama tänava
täpne liikluskorralduse lahendus antakse tulevikus tänava
rekonstrueerimisprojektis. Arvestades seda, et sadama piirkond on väga kiiresti
arenev, kaalutakse Sadama tänava rekonstrueerimise projekti koostamisel
kindlasti ka erinevaid kergliiklusteede asukohavalikuid, kuna liiklemine peab
olema nii jalakäijate kui ka jalgratturite jt liiklejate jaoks võimalikult
ohutu ja mugav. Sadama tänava äärsete hotellide ees olevat kergliiklusteed
kasutavad praegu üldjuhul siiski sadamasse või sealt linna suunduvad
jalgratturid, kuna kesklinnast läbisõidul olevad ratturid suure tõenäosusega
jalgrattateede kaardil märgitud teekonda, mis kulgeb piki Kai tänavat sadama
terminali eest läbi Sadama tänavale, ei läbi.
Planeerimisseaduse § 9 lg 2
punkti 4 kohaselt on detailplaneeringu ülesandeks muuhulgas tänavate
maa-alade ja liikluskorralduse määramine, kuid detailplaneeringus ei käsitleta
liikluskorraldusvahendite paiknemist ja paigaldamist, parkimisradade eraldamist
ja kergliiklusteede tähistamist, st liikluskorraldusküsimusi on võimalik
lahendada ka ilma detailplaneeringut koostamata. Vastavalt põhimäärusele on
Tallinna Transpordiameti ülesandeks muuhulgas linnaliikluse operatiivne
korraldamine liiklusmärkide, teemärgiste, fooride, piirete ja teiste
liikluskorraldusvahenditega, liikluskorralduse tehniliste vahendite tellimine,
nende paigalduse ja hoolduse korraldamine. Sellest tulenevalt tegi Tallinna
Linnaplaneerimise Amet Osaühingule TLG HOTELL ettepaneku pöörduda liikluskorraldusvahendite
paigaldamise ja parkimisraja eraldamise küsimustes Tallinna Transpordiameti
poole.
8. septembril 2010 Tallinna
Kesklinna Valitsuses toimunud detailplaneeringu avaliku väljapaneku tulemusi
tutvustaval arutelul osales ka Osaühingu TLG HOTELL esindaja. Arutelul lepiti
kokku, et detailplaneeringut täiendatakse ehitusprojekti koostamise nõuetega
eesmärgiga säilitada Sadama tänava rekonstrueerimisel võimalikult suures osas
Sadama tn 5 // 7 asuva büroohoone ette jääva kergliiklus- ja
juurdepääsutee lahendus. Lähtudes arutelul käsitletust on detailplaneeringusse
lisatud järgmised nõuded ehitusprojekti koostamiseks:
- planeeritud automaattankla
täitekoha ja sõidutee vahele kavandatud piire kujundada selliselt, et see takistaks
nii sõidukite kui ka jalakäijate pääsu täitekoha maa-alale. Piirde lahendus
peab sobituma ümbritsevate hoonete modernse välisilmega;
- Sadama tänava rekonstrueerimise
projekti koostamisel arvestada olemasolevate ja Sadama tänava äärsete hoonete püstitamiseks
ning nende ette jäävate kõnniteede rajamiseks koostatud ehitusprojektides
toodud kõnniteede lahendustega, et tagada sujuvad juurdepääsud kruntidele ning
hoonete maa-pealsetele ning maa-alustele korrustele;
- ehitusprojektide koostamisel teha koostööd
Sadama tänavaga piirnevate kinnistute omanikega, koostöö dokumenteerida ja
lisada ehitusprojektile maaomanike seisukohad lahenduse osas.
Tallinna Linnaplaneerimise Amet
on muudatustega detailplaneeringu seletuskirja esitanud Osaühingu TLG HOTELL esindajale
tutvumiseks.
17. septembril 2010 teatas
Osaühing TLG HOTELL esindaja, et loeb enda tehtud ettepanekud vastatuks ja
loobub vastuväitest vastavalt planeerimisseaduse § 21 lõikele 6.
Eeltoodust tulenevalt ei jäänud
Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja Linnahalli hajumisväljaku kinnistu Sadama
tänava lõigu detailplaneeringu menetlemisel lahendamata vastuväiteid ning
detailplaneeringut ei olnud vaja esitada planeerimisseaduse § 23
lg 3 punkti 5 kohaselt maavanemale kohustusliku järelevalve
teostamiseks.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Tallinna Linnavolikogu
15. oktoobri 2009 otsusega nr 210 “Tallinna linna uue
administratiivhoone asukoha kinnitamine ja nõusoleku andmine
administratiivhoone projekteerimislepingu sõlmimiseks“ otsustas
linnavolikogu valida Tallinna linna uue administratiivhoone asukohaks Põhja
pst 33. Aktsiaseltsile Eesti Statoil kuuluvale Põhja pst 33
kinnistule linna uue administratiivhoone planeerimiseks tuleb kinnistute
vahetamiseks seni kinnistul toimunud äritegevus üle viia. Detailplaneeringu
koostamise vajadus tulenes Tallinna Linnavolikogu 29. mai 2008 otsusest nr 94
“Tallinna linna ja Aktsiaseltsi
Eesti Statoil vahel sõlmitava kokkuleppe projekti heakskiitmine ning volituste
andmine Taavi Aasale“ ning Tallinna linna ja Aktsiaseltsi Eesti
Statoil vahel 16. juunil 2008 sõlmitud kokkuleppest.
Detailplaneeringu koostamise
tellimiseks viis vastava riigihanke läbi Tallinna Linnaplaneerimise Amet.
Riigihanke läbiviimise tulemusel sõlmiti Ramboll Eesti AS-iga leping
detailplaneeringu koostamiseks.
Detailplaneeringu koostamine
algatati Tallinna Linnavalitsuse 4. novembri 2009 korraldusega
nr 1816-k “Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku kinnistu Sadama tänava lõigu detailplaneeringu
koostamise algatamine“ eesmärgiga moodustada transpordimaa
sihtotstarbega Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja Linnahalli hajumisväljaku
kinnistu osast kaks ärimaa sihtotstarbega krunti, määrata tekkivate kruntide
kasutamise tingimused ning kavandada ühele krundile kuni kahe pumbasaarega
automaattankla ja maa-alune kütusemahuti ning teisele krundile tankla
täitekoht.
Detailplaneeringu algatamise
teade ilmus ajalehes Postimees 10. novembril 2009 ja ajalehes Pealinn
31. mail 2010. Detailplaneeringu eskiislahendusega sai tutvuda 24.-25. novembrini
2009. Detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse tutvustamiseks
toimus avalik arutelu 26. novembril 2009. Eskiislahendusega tutvumise ning
arutelu toimumise aja ja koha kohta ilmus teade ajalehes Postimees
14. novembril 2009.
Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku kinnistu Sadama tänava lõigu detailplaneeringu
eskiisi kohta esitasid arvamuse aktsiaselts TALLINNA SADAM ja ühiselt Osaühingu
TLG HOTELL, osaühingu SUNBEAM, Osaühingu Fastinvest ning OSAÜHINGU HANSA HOTELL
esindajad. Arvamuste esitajatele on Tallinna Linnaplaneerimise Amet kirjalikult
vastanud.
Detailplaneeringu eskiisi avaliku
arutelu tulemusena on muudetud detailplaneeringu lahendust järgmiselt: sadamast
väljuva sõidusuuna tankimisala on nihutatud Sadama tn 11a kinnistul asuva
hotelli sissepääsust kaugemale, st sadama poole. Kavandatavate pumbasaarte
vahelise eraldusriba laiust on vähendatud 5 meetrilt 1 meetrile. Eraldusribale
on kavandatud piire ja madalad põõsad; Sadama tänaval sadamasse suunduval
suunal ülekäigurajast sadama poole on parkimiskohad asendatud sõidurajaga,
kavandatud sõiduradade laiust on Logi tänava ristmiku suunas laiendatud 3,25 meetrilt
3,5 meetrile. Muudetud on ka haljasalale kavandatud kõrghaljastuse
lahendust arvestades tehnovõrkude kaitsetsoone.
Detailplaneeringu koostas Ramboll
Eesti AS. Detailplaneering on koostatud kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse
4. novembri 2009 korraldusega nr 1816-k ning Tallinna Linnavalitsuse
16. juuni 2004 määrusega nr 61 kinnitatud “Detailplaneeringu eskiisi ja
detailplaneeringu koostamise ning vormistamise nõuetega“.
Detailplaneeringule on lisatud detailplaneeringu koostaja tehtud
dendroloogiline inventuur ja riskianalüüs.
Tallinna linna ehitusmääruse
§ 16 lõikes 1 määratud isikud ja asutused on detailplaneeringu
kooskõlastanud.
Tallinna Kesklinna halduskogu,
Tallinna Kesklinna Valitsus, Tallinna Transpordiamet, Tallinna
Kultuuriväärtuste Amet, Muinsuskaitseamet, Tallinna Kommunaalamet, Põhja-Eesti
Päästekeskus ja Aktsiaselts Tallinna Küte kooskõlastasid detailplaneeringu
omapoolseid tingimusi esitamata.
Tallinna Keskkonnaamet
kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et ehitusprojekt ning
haljastusprojekt kooskõlastatakse Tallinna Keskkonnaametiga enne ehitusloa
taotlemist. Vastav tingimus on detailplaneeringus määratud.
Tallinna Linnavaraamet kooskõlastas
detailplaneeringu järgmiste märkuste ja ettepanekutega: Tallinna Linnavaraamet
palus detailplaneeringu põhijoonisel näidata ära täitekoha ja automaattankla
kruntide vaheliste torustike servituudi ala koos pindalaga; Tallinna
Linnavaraamet palus kaaluda krundi positsioon 2 piiride muutmist
selliselt, et ka täitekohale viivad juurde- ja mahasõidud oleksid arvatud
krundi piiridesse; Tallinna Linnavaraamet tegi ettepaneku täiendada
seletuskirja ja põhijoonist selgitusega, et krundid positsioon 1 ja
positsioon 2 moodustavad ühe kinnistu; Tallinna Linnavaraamet palus lisada
detailplaneeringu materjalidele eraldi Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku tänavamaa krundi jagamise skeemi (lisandub
transpordimaa sihtotstarbega krunt positsioon 3) ja täiendada vastavalt
planeeringu materjale.
Täitekohale viivat juurde- ja
mahasõitu ei ole arvatud krundi koosseisu, sest tegemist on avaliku tänavaga,
kuid need alad on märgitud teeservituudi vajadusega aladena. Teiste Tallinna
Linnavaraameti esitatud märkustega ja ettepanekutega on arvestatud.
Terviseameti Põhja talitus,
tuginedes koostatud riskianalüüsile leidis, et detailplaneering on kooskõlas
kehtivate tervisekaitsenõuetega.
Osaühing Jaotusvõrk (praegu Eesti
Energia Jaotusvõrk OÜ) kooskõlastas detailplaneeringu ja palus tööjoonised
täiendavalt kooskõlastada osaühinguga Jaotusvõrk. Vastav tingimus on
detailplaneeringus määratud.
Aktsiaselts Eesti Gaas
kooskõlastas detailplaneeringu ja palus tööprojekti kooskõlastada AS-ga EG
Võrguteenus. Vastav tingimus on detailplaneeringus määratud.
Aktsiaselts KH Energia -
Konsult kooskõlastas detailplaneeringu ja palus tööprojekti
täiendavalt kooskõlastada Aktsiaseltsiga KH Energia - Konsult. Vastav
tingimus on detailplaneeringus määratud.
Elion Ettevõtted Aktsiaselts
kooskõlastas detailplaneeringu järgmiste märkustega: tööjooniste koostamiseks
tellida Elion Ettevõtted Aktsiaseltsilt täiendavad tehnilised tingimused;
tellida Eltel Networks AS-ilt uurimistööd sidevõrkudele ja sidekaevudele
seisundi kontrollimiseks; kindlaks määrata olemasolevate siderajatiste
paigaldamise sügavused, sidetorude läbitavus ja sidekaevude seisundi kontroll -
tulemused lisada tööprojektile; vajadusel sidekanalisatsiooni torud lasta alla
normsügavusele ja kaitsta raudbetoonelementidega, rekonstrueerida olemasolevad
sidekaevud, paigaldada kaitsmise konstruktsioonid ja reservtorud; tööprojektiga
esitada seletuskiri, vertikaalplaneerimise joonis, kaitsmise konstruktsioonide
lõiked, mahud, spetsifikatsioon; tööjoonised kooskõlastada täiendavalt Elion
Ettevõtted Aktsiaseltsiga. Vastavad tingimused on detailplaneeringus määratud.
AKTSIASELTS TALLINNA VESI
kooskõlastas detailplaneeringu järgmisel tingimusel: järgnevate
projekteerimisstaadiumite (hoonete ja tänavate veevarustuse ja kanalisatsioonitrassi
ehitusprojektide) koostamiseks taotleda AKTSIASELTSilt TALLINNA VESI tehnilised
tingimused. Vastav tingimus ehitusprojekti koostamiseks on detailplaneeringus
määratud.
Osaühing Tallinna Sadama
Elektrivõrk kooskõlastas detailplaneeringu ja märkis, et kaks päeva enne töö
alustamist tuleb kutsuda kohale Osaühingu Tallinna Sadama Elektrivõrk esindaja,
töökohal peab olema Osaühingu Tallinna Sadama Elektrivõrk poolt kooskõlastatud
projekt; kaablite täpne asukoht ja sügavus määrata surfimise teel Osaühingu
Tallinna Sadama Elektrivõrk esindaja juuresolekul; kaablite ristumiskohad
väljakaevata ja kaitsta Osaühingu Tallinna Sadama Elektrivõrk esindaja
juuresolekul; kaablitsoonis kaevata käsitsi. Vastavad tingimused on
detailplaneeringus määratud.
Sadama tn 4 ja Sadama tn 6 // 8
kinnistute detailplaneeringu koostaja K-Projekt Aktsiaseltsi projektijuht on
planeeringulahendusega tutvunud.
Aktsiaseltsi Eesti Statoil
esindaja on detailplaneeringu kooskõlastanud.
Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku kinnistu Sadama tänava lõigu detailplaneeringu
riskianalüüsi on kooskõlastanud Tallinna Kommunaalamet ja Põhja-Eesti
Päästekeskuse kriisireguleerimisbüroo.
Kesklinnas asuva 0,76 ha
suuruse maa-ala kohta koostatud Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja Linnahalli
hajumisväljaku kinnistu Sadama tänava lõigu detailplaneering, milles on ette
nähtud moodustada transpordimaa sihtotstarbega Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku kinnistu osast kaks ärimaa sihtotstarbega krunti, mis
moodustavad ühe kinnistu, ning on määratud tekkivate kruntide kasutamise
tingimused ja ehitusõigus ühele krundile kuni kahe pumbasaarega automaattankla
ehitamiseks ning teisele krundile tankla täitekoha rajamiseks, võeti vastu
Tallinna Linnavalitsuse 22. juuni 2010 korraldusega nr 1084-k “Rumbi tn, Logi tn, Sadama tn ja
Linnahalli hajumisväljaku kinnistu Sadama tänava lõigu detailplaneeringu
vastuvõtmine“.
Teade detailplaneeringu
vastuvõtmisest ilmus ajalehes Eesti Päevaleht 30. juunil 2010 ja ajalehes
Pealinn 16. augustil 2010. Detailplaneering oli avalikul väljapanekul 21. juulist
4. augustini 2010. Teade avaliku väljapaneku aja ja koha kohta ilmus
ajalehes Eesti Päevaleht 3. juulil 2010. Teade väljapaneku toimumisest ja
selle tulemusi tutvustava arutelu läbiviimise aja ja koha kohta ilmus ajalehes
Eesti Päevaleht 25. augustil 2010 ja ajalehes Pealinn 30. augustil
2010, arutelu toimus Tallinna Kesklinna Valitsuses 8. septembril 2010.
Arutelu toimumise kohta ilmus teade ajalehes Eesti Päevaleht 17. septembril
2010, ajalehes Kesklinna Sõnumid 24. septembril 2010 ja ajalehes Pealinn 27. septembril
2010.
Avaliku väljapaneku ajal esitas
detailplaneeringu kohta ettepanekuid Osaühingu TLG HOTELL esindaja, kellele
edastati Tallinna Linnaplaneerimise Ameti seisukohad e-kirjaga
2. septembril 2010.
Detailplaneeringu avaliku
väljapaneku tulemusi tutvustav arutelu toimus 8. septembril 2010. Avalikul
arutelul viibis ka ettepanekuid esitanud Osaühingu TLG HOTELL esindaja, lisaks
osales arutelul aktsiaseltsi TALLINNA SADAM esindaja. Arutelul tutvustati
detailplaneeringu lahendust ja planeeringusse tehtud täiendusi. Aktsiaseltsi
TALLINNA SADAM esindaja ja Osaühingu TLG HOTELL esindaja leidsid, et
planeeritud bensiinijaam ei ole antud asukohta nii liikluskoormust arvestades
kui ka visuaalselt sobiv.
Osaühingu TLG HOTELL esindaja
teatas 17. septembril 2010 e-kirjaga, et Osaühing TLG HOTELL loeb enda
tehtud ettepanekud vastuse saanuks ja loobub 3. augustil 2010 esitatud
vastuväitest vastavalt planeerimisseaduse § 21 lõikele 6. Tulenevalt
asjaolust, et detailplaneeringu menetluse käigus lahendamata vastuväiteid ei
jäänud, ei olnud vaja esitada detailplaneeringut planeerimisseaduse § 23
lg 3 punkti 5 kohaselt maavanemale kohustusliku järelevalve
teostamiseks.
Lepingu sõlmimine
detailplaneeringu kohaste avalikult kasutatavate teede ja üldkasutatava
haljastuse, välisvalgustuse ning vihmaveekanalisatsiooni väljaehitamiseks ei
ole vajalik, kuna vahendid detailplaneeringu realiseerimiseks nähakse ette
Tallinna linna eelarves.
Vastavalt planeerimisseaduse § 25 lg 7
punktile 4 teavitab kohalik omavalitsus tähtkirjaga ühe nädala jooksul detailplaneeringu kehtestamise otsuse
tegemise päevast Sadama tn 1 kinnistu omanikku, Sadama tn 4 kinnistu
omanikku, Sadama tn 5 // 7 kinnistu omanikku, Sadama tn 6 // 8
kinnistu omanikku, Sadama tn 11a kinnistu omanikku, Sadama tn 17
kinnistu omanikku ja Sadama tn 25 // Lootsi tn 13 //
Uus-Sadama tn 19 kinnistu ja Sadama tn 6a kinnistu omanikku,
Osaühingut TLG HOTELL, Kai tn 1 ja Kai tn 3 kinnistute omanikku ja
Aktsiaseltsi Eesti Statoil.
Planeerimisseaduse
§ 10 lõikes 61 nimetatud detailplaneeringu kehtestamine
kuulub volikogu ainupädevusse vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse
seaduse § 22 lõike 1 punktile 33 ja Tallinna linna ehitusmääruse
§ 19 lõikele 3. Kuna planeeritud maa-ala paikneb Vabariigi Valitsuse
20. mai 2003 määrusega nr 155 vastuvõetud “Tallinna vanalinna
muinsuskaitseala põhimääruse“ kohaselt Tallinna vanalinna
muinsuskaitseala kaitsevööndis kuulub detailplaneeringu kehtestamine Tallinna
Linnavolikogu pädevusse.
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|