TALLINNA LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
2. juuni 2010 nr 928-k
|
|
|
Tallinna
Linnavalitsuse 1. veebruari 2006 korralduse nr 205-k muutmine ja korraldatud
jäätmeveo lepingu muudatuste kokkuleppe heakskiitmine
|
|
|
|
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6
lg 1 ja § 22 lg 2, konkurentsiseaduse § 14 lg 2,
jäätmeseaduse § 66 lg 2, § 67 lg 1 ja § 68
lg 1, haldusmenetluse seaduse § 40 lg 1, Tallinna
Linnavolikogu 30. oktoobri 2008 määruse nr 36 „Tallinna
jäätmehoolduseeskiri“ § 23 alusel ja kooskõlas Vabariigi Valitsuse
25. septembri 2001 määrusega nr 303 „Eri- või ainuõiguse andmiseks
avaliku konkursi korraldamise kord“, Tallinna Linnavolikogu 13. novembri
2003 määrusega nr 58 “Konkurentsiseadusega
ning Vabariigi Valitsuse 25. septembri 2001 määrusega nr 303 kohaliku
omavalitsuse üksuse pädevusse antud küsimuste lahendamise delegeerimine
Tallinna Linnavalitsusele“ ja Tallinna Linnavalitsuse
6. aprilli 2005 määrusega nr 33 „Volituste
andmine avaliku konkursi korraldamiseks ainuõiguse andmiseks ettevõtjale
korraldatud jäätmeveol“ ning tulenevalt asjaolust, et AS Cleanaway
(uue ärinimega AS Veolia Keskkonnateenused) korraldatud jäätmeveo
ainuõigus Vanalinnas ning 20. veebruaril 2006 sõlmitud leping
nr 1-6/12 Tallinna linna ja vedaja vahel seoses korraldatud jäätmeveoga lõpeb
30. juunil 2010; jäätmeveo piirkonnas nr 8 (kuni 31. maini 2010
korraldatud jäätmeveo piirkond nr 12, jäätmehoolduseeskirja lisa 2.5
jõustumisel 1. juunist 2010 piirkond nr 8) tekib alates 1. juulist 2010
jäätmeveo teenuste osutamisel vabaturu olukord ning arvestades järgmiste ülekaaluka
avaliku huvi põhjenduste ja kaalutlustega:
-
Tallinna jäätmehoolduseeskirja § 23 lg 1 alusel korraldab
avaliku konkursi korraldatud jäätmeveo ainuõiguse andmiseks Tallinna
Keskkonnaamet;
-
Tallinna Keskkonnaamet kuulutas 23. detsembril 2008 välja avaliku
konkursi ainuõiguse andmiseks korraldatud jäätmeveo teenuse osutamiseks
Vanalinnas, jäätmeveo piirkonnas nr 12, konkurss lõppes kohtuvaidlusega
haldusasjas nr 3-09-122 kompromisslahendusega;
-
kohtuvaidluse tõttu oli välistatud, et teenuse osutamist uue vedaja
poolt oleks võimalik alustada 1. juulil 2009. Kuigi Tallinna Halduskohus
tühistas 14. aprilli 2009 määrusega Tallinna Ringkonnakohtu poolt
11. veebruaril 2009 kohaldatud esmase õiguskaitse, siis senise praktika
kohaselt kulub konkursil edukaks tunnistatud ettevõtjale ainuõiguse andmisest
kuni lepingu jõustumiseni 4-6 kuud;
-
Tallinna Linnavalitsuse 10. juuni 2009 korraldusega nr 1017-k
pikendati Tallinna Linnavalitsuse 1. veebruari 2006 korraldusega
nr 205-k AS-le Cleanaway (uue ärinimega
AS Veolia Keskkonnateenused) kolmeks aastaks antud korraldatud
jäätmeveo ainuõigust kuni piirkonnas korraldatud uuel konkursil edukaks
tunnistatud ettevõtja ainuõiguse jõustumiseni, kuid mitte kauemaks kui 30.
juunini 2010. Pikendamise tingis asjaolu, et lepingu lõppemisel oleks
nimetatud piirkonnas tekkinud jäätmeveo teenuste osutamisel vabaturu olukord;
-
Tallinna Keskkonnaamet kuulutas 9. aprillil 2010 välja avaliku
konkursi ainuõiguse andmiseks korraldatud jäätmeveo teenuse osutamiseks Kesklinnas,
jäätmeveo piirkonnas nr 8. Tulenevalt ainuõiguse andmise konkursi
korraldamise õigusaktides sätestatud nõuetest ja arvestades senist praktikat,
ei jõua välja kuulutatud konkursi tulemusena antav ainuõigus Kesklinnas,
jäätmeveo piirkonnas nr 8, jõustuda enne Tallinna linna ja vedaja vahel
20. veebruaril 2006 sõlmitud lepingu nr 1-6/12 lõppemist 30. juunil
2010;
-
jäätmeseaduse § 66 lg 2 ja § 135 lg 1
kohustab kohaliku omavalitsuse organit korraldama alates
1. jaanuarist 2005 oma haldusterritooriumil olmejäätmete kogumise
ja veo. Korraldatud jäätmeveo eesmärk on muuhulgas lõpetada
jäätmehoolduseeskirja rikkumised (jäätmete ebaseaduslik ladustamine ning
toomine võõrastesse konteineritesse) ja tagada kõigi jäätmevaldajate
liitumine jäätmekäitlussüsteemiga. Viidatust tulenevalt puudub kohalikul
omavalitsusel tiheasustusala osas kaalutlusõigus, kas korraldada oma
territooriumil asuvates jäätmeveo piirkondades jäätmevedu jäätmevedajale
ainuõiguse andmise kaudu või mitte. Olukord, kus tiheasustusalal on
jäätmevedu korraldamata (teenust osutatakse vabaturu tingimustes) ning
ainuõigust omav jäätmevedaja puudub, on seadusevastane. Samuti ei ole seaduse
mõttega kooskõlas olukord, kui piirkonnas, kus kohalik omavalitsus on kord
juba rakendanud korraldatud jäätmevedu, tekib jäätmeveo teenuse osutamisel
uuesti vabaturg, mille tingimustes on jäätmevaldaja kohustatud ise
jäätmevedaja leidma ja oma jäätmekäitlust iseseisvalt korraldama;
-
vabaturu tingimustes jäätmeveo teenuse osutamine ei taga piirkonna
kõigile jäätmevaldajatele majanduslikult kõige soodsama ja õiglasema hinnaga
teenust. Jäätmeveo teenuste tänased vabaturu hinnad Tallinnas on keskmiselt
45% kõrgemad kui korraldatud jäätmeveo teenuse hinnad;
-
korraldatud jäätmeveo leping seab jäätmevedajale konkreetsed
kohustused ja kvaliteedinõuded jäätmeveo teenuse osutamisel. Vabaturu
tingimustes puudub linnal õigus jäätmevedajate osutatava teenuse kvaliteeti
ohjata rohkemal määral kui see on sätestatud Tallinna jäätmehoolduseeskirjas,
ning jäätmevaldaja õigused ei ole enam selliselt kaitstud nagu see on korraldatud
jäätmeveo tingimustes. Seega on jäätmevaldajatel õigustatud ootused
korraldatud jäätmeveo jätkumise osas;
-
korraldatud jäätmeveo jätkumine tagab jäätmeveoteenuse osutamise igale
piirkonna jäätmevaldajale, väldib jäätmevaldajatele tekkivaid täiendavaid
kohustusi ja sellega seotud kulutuste kandmist jäätmeveolepingute
ümbervormistamisel ning uute jäätmemahutite paigaldamisel teiste
jäätmevedajate turule tulekul. Samuti tagab korraldatud jäätmevedu
kvaliteetsema teenuse osutamise jäätmevedaja poolt. Jäätmeveo teenuse hind on
korraldatud jäätmeveo piirkonnas kohaliku omavalitsuse poolt kontrollitav
ning jäätmevedajal ei ole võimalik teenuse hinda ühepoolselt tõsta. Lisaks
täidab korraldatud jäätmeveo jätkumine keskkonnasäästlikke aspekte -
piirkonnas üks vedaja, väiksem liikluskoormus tänavatel, madalam müra- ja
õhusaaste;
-
jäätmeseaduse § 69 lg 3 alusel on korraldatud jäätmeveo
rakendamise käigus loodud jäätmevaldajate register, milles on kajastatud
andmed jäätmeveoga liitunud ja mitteliitunud jäätmevaldajate kohta.
Registriandmete esitajaks igas piirkonnas on vastava piirkonna jäätmevedaja.
Vabaturu tingimustes kaob vedajatel kohustus registriandmeid esitada ning
olemasolevad registriandmed muutuvad kehtetuks iga jäätmevaldaja suhtes, kes
vahetab jäätmevedajat. Samuti kaoks võimalus registri abil kontrollida, kas
jäätmevaldaja on jäätmeveoga liitunud või mitte. Korraldatud jäätmeveo
järjepidevuse katkemisel kaotaksid seega Tallinna linna ametiasutused
jäätmevaldajate registri andmete näol olulise järelevalve teostamise vahendi.
|
|
|
|
|
|
1. Pikendada Tallinna
Linnavalitsuse 1. veebruari 2006 korraldusega nr 205-k
AS-le Cleanaway (uue ärinimega AS Veolia Keskkonnateenused) kolmeks
aastaks antud korraldatud jäätmeveo ainuõigust kuni piirkonnas välja kuulutatud
uuel konkursil edukaks tunnistatud ettevõtja ainuõiguse jõustumiseni, kuid
mitte kauemaks kui 30. novembrini 2010, ning tulenevalt eelnevast muuta
Tallinna Linnavalitsuse 1. veebruari 2006 korralduse nr 205-k
pealkirja ja sõnastada see järgmiselt: „Ainuõiguse andmine AS-le Veolia
Keskkonnateenused korraldatud jäätmeveoks Tallinnas Kesklinna jäätmeveo
piirkonnas nr 8“.
2. Muuta 1. veebruari
2006 korralduse nr 205-k punkti 1 ja sõnastada see järgmiselt: „Anda
ainuõigus AS-le Veolia Keskkonnateenused kuni piirkonnas korraldatud uuel
konkursil edukaks tunnistatud ettevõtja ainuõiguse jõustumiseni, kuid mitte
kauemaks kui 30. novembrini 2010“.
3. Kiita heaks juurdelisatud
„Tallinna linna ja vedaja vahel seoses korraldatud jäätmeveoga
20. veebruaril 2006 sõlmitud lepingu nr 1-6/12 muudatuste kokkulepe“.
4. Volitada Tallinna
Keskkonnaameti keskkonnahoiu osakonna juhataja Peep Pobbulit Tallinna linna
nimel alla kirjutama punktis 3 nimetatud lepingu muudatuste kokkuleppele.
5. Tallinna
Keskkonnaametil:
5.1 teha korraldus
teatavaks AS-le Veolia Keskkonnateenused;
5.2 avaldada käesolev
korraldus ajalehes, milles Tallinna linn avaldab oma ametlikke teadaandeid.
6. Korraldust
on võimalik vaidlustada Tallinna Halduskohtus (Pärnu mnt 7,
Tallinn 15082) 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
|
|
|
|
Edgar Savisaar
|
Linnapea
|
Toomas Sepp
|
|
Linnasekretär
|
|
Tallinna
Linnavalitsuse 2. juuni 2010
korralduse nr 928-k
LISA
|
|
Tallinna linna ja vedaja
vahel seoses korraldatud jäätmeveoga 20. veebruaril 2006 sõlmitud
lepingu nr 1-6/12 muudatuste kokkulepe
|
|
|
Tallinna linn
(edaspidi linn), keda esindab Tallinna Linnavalitsuse __.juuni 2010
korralduse nr__ alusel Tallinna Keskkonnaameti, registrikood
75032325, keskkonnahoiu osakonna juhataja Peep Pobbul, ja
AS Veolia Keskkonnateenused, registrikood 10814608 (edaspidi vedaja), keda
esindab juhatuse liige Argo Luude, kes tegutseb põhikirja alusel,
on kokku leppinud muuta
Tallinna linna ja AS Cleanaway (uue ärinimega AS Veolia Keskkonnateenused)
vahel 20. veebruaril 2006 sõlmitud lepingut nr 1-6/12 alljärgnevalt:
1. Muuta lepingu preambuli 1. lõiget
ja sõnastada järgmiselt:
„Käesolev leping (edaspidi leping)
on sõlmitud, lähtudes jäätmeseaduse § 66 lg-st 2, lg-st 3, lg-st 4,
§ 67 lg-st 4, § 135 lg-st 1, kohaliku omavalitsuse
korralduse seaduse § 6 lg-st 1, lg 3 p-st 1, Tallinna
jäätmehoolduseeskirja (edaspidi jäätmehoolduseeskiri) §-st 23, ning
võttes aluseks 5. septembrist 2005 kuni 16. detsembrini 2005
toimunud avaliku konkursi „Ettevõtja leidmine ja ainuõiguse andmine korraldatud
jäätmeveoks Tallinnas jäätmeveo piirkonnas nr 16, alates 1. juunist
2010 piirkond nr 8 (edaspidi avalik konkurss), tulemusena 19. detsembril
2005 edukaks tunnistatud pakkumise“.
2. Muuta lepingu
punkti 1.1 ja sõnastada järgmiselt:
„1.1 Pooled kinnitavad, et
5. septembrist 2005 kuni 16. detsembrini 2005 toimunud avaliku
konkursi tulemusena on linn andnud vedajale kuni piirkonnas korraldatud uuel
konkursil edukaks tunnistatud ettevõtja ainuõiguse jõustumiseni, kuid mitte
kauemaks kui 30. oktoobrini 2010 ainuõiguse teostada korraldatud jäätmeveoga
hõlmatud jäätmete vedamist (edaspidi korraldatud jäätmevedu) Tallinna
linnas korraldatud jäätmeveo piirkonnas nr 16, alates 1. juunist 2010
piirkonnas nr 8, piirkonna kirjeldus Põhja pst (paaritud numbrid), Mere pst
(paaritud numbrid), Pärnu mnt (vanalinnapoolne külg) kuni Vabaduse väljakuni,
Vabaduse väljak (vanalinnapoolne külg), Kaarli pst (paarisnumbrid 2-10),
Toompuiestee (paarisnumbrid) kuni Rannamäe teeni, Rannamäe teed pidi linnaosa
piiri mööda Põhja pst alguseni (edaspidi veopiirkond)“.
3. Muuta lepingu
punkti 7.1 ja sõnastada järgmiselt:
„7.1 Leping kehtib
1. juulist 2006 kuni piirkonnas korraldatud uuel konkursil edukaks
tunnistatud ettevõtja ainuõiguse jõustumiseni, kuid mitte kauem kui 30. oktoobrini 2010“.
4. Lugeda käesolev muudatuste
kokkulepe Lepingu lahutamatuks osaks Lepingu lisana nr
11.
5. Lepingu lisa nr 11 hakkab
kehtima viimase osapoole allakirjutamise kuupäeval.
6.
Lepingu lisa nr 11 on koostatud eesti keeles kahes samasugust juriidilist
jõudu omavas eksemplaris, millest mõlemale Poolele jääb üks eksemplar.
Poolte
allkirjad:
..................................
.................................
Peep
Pobbul
Argo Luude
Tallinna
Keskkonnaameti keskkonnahoiu AS Veolia
Keskkonnateenused
osakonna
juhataja
juhatuse liige
|
Toomas Sepp
|
Linnasekretär
|