Tallinna
Linnavolikogu 11. veebruari 2010
otsuse nr 38
LISA
|
|
|
Seletuskiri
Tallinna Linnavolikogu otsuse “Tartu mnt 75 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
kehtestamine Kesklinnas“ juurde
|
|
|
|
Tallinna Linnavolikogu otsusega kehtestatakse
Kesklinnas asuva 0,21 ha suuruse maa-ala kohta koostatud Tartu mnt 75
kinnistu ja lähiala detailplaneering, milles on ette nähtud muuta Tartu mnt 75
kinnistu elamumaa maakasutuse sihtotstarve 5% ulatuses äri- ja 95% ulatuses
elamumaaks ning on määratud ehitusõigus maa-aluse ja kuni kaheksa maapealse
korrusega ning äriruumidega mitme korteriga elamu ehitamiseks.
Tartu mnt 75 kinnistu ja
lähiala detailplaneeringu kehtestamisel muutub Tallinna Linnavolikogu
18. juuni 1998 otsusega nr 83 kehtestatud “Tartu maantee detailplaneering
lõigus Kaubamaja tn kuni Vaskjala-Ülemiste kanal“ käesolevas
detailplaneeringus käsitletud maa-ala osas kehtetuks.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritav maa-ala asub Kesklinnas
Torupilli asumis Tartu maantee ja J. Kappeli tänava nurgal.
Planeeritav ala hõlmab eraomandisse
kuuluvat elamumaa sihtotstarbega Tartu mnt 75 kinnistut, Eesti Vabariigile
kuuluvat tootmismaa sihtotstarbega Tartu mnt 79e krunti ning osa
transpordimaa katastriüksusest Tartu mnt T13, mis kuulub Tallinna linnale.
Lisaks jääb planeeritavale maa-alale ka jätkuvalt riigi omandis olev maa,
millele on tehtud riigi reservmaa piiriettepanek nr AT0510260094 ning osa
J. Kappeli tänava maa-alast.
Tartu mnt 75 kinnistul varem
asunud korterelamu ja 3 kuuri on 2006. aastal lammutatud. Praegu
kinnistul hoonestus puudub ja krunt on kasutusel tasulise parklana. Haljastust Tartu
mnt 75 kinnistul ei ole.
Osa planeeritavast maa-alast jääb Vabariigi
Valitsuse 20. mai 2003 määrusega nr 155 vastuvõetud “Tallinna vanalinna
muinsuskaitseala põhimääruse“ kohasesse Tallinna vanalinna
muinsuskaitseala kaitsevööndisse, Tartu maantee sihilisse vaatekoridori
vanalinnale, mille hoonestamisel tuleb tagada vanalinna silueti vaadeldavus.
2. Kontaktvööndi analüüs
Planeeritava ala kontaktvöönd on
linnaehituslikult oluline piirkond, mis omab suurt arengupotentsiaali. Tartu
maantee on tiheda liiklusega tänav, kus kulgevad mitmed ühistranspordiliinid.
Pärast rekonstrueerimist 2006. aastal on Tartu maantee läbilaskevõime
tunduvalt suurenenud, kuid vähenenud on liiklustihedus Tartu mnt 75
poolsel teepoolel, kuna sinna on jäetud ainult trammiliiklus ning autoliiklus
on viidud Tartu mnt 75 kinnistust eemale. Jalutuskäigu kaugusele jäävad
nii kaubanduskeskused, meelelahutusasutused kui ka ametiasutused. Lähim suur
rekreatsiooniala on Kadrioru park. Kaugele ei jää ka Kalevi keskstaadion,
Tallinna Spordihall jne.
Planeeringuala lähiümbrus on
hoonestatud erinevatest ajastustest pärinevate ehitistega. Piirkonnas
domineerib perimetraalne hoonestus, millele lisanduvad juhuslikult paiknevad
hooned kvartali sees. Kontaktvööndis olevad ja planeeritud hooned on 1-8-korruselised,
kruntide hoonestustihedus jääb vahemikku 0,3-4,6. Tallinna Linnavalitsuse
27. mai 2009 korralduse nr 863-k “Lubja tn 4 kinnistu
detailplaneeringu vastuvõtmine“ kohaselt on määratud Lubja tn 4
kinnistule ehitusõigus 8 maapealse korrusega ühiskondliku või ärihoone
ehitamiseks. Lisaks koostatakse Tallinna Linnavalitsuse 17. juuni 2009
korralduse nr 1069-k “Tartu mnt 83 kinnistu
detailplaneeringu koostamise algatamine“ alusel detailplaneeringut
Tartu mnt 83 kinnistule eesmärgiga rajada krundile kuni 8 maapealse
ja 3 maa-aluse korrusega ärihoone.
Lähiala linnaehituslikuks dominandiks
on endise tselluloosi- paberivabriku paekivist hooned ja rajatised.
Kultuurimälestistest asub planeeritavale maa-alale kõige lähemal Tartu mnt 76
krundil paiknev riigi viinavabriku peahoone, mis on kultuuriministri 18. augusti
1997 määrusega nr 55 “Kultuurimälestiseks tunnistamine“ tunnistatud
arhitektuurimälestiseks. Mälestise kaitsevööndiks on Tartu mnt 76 krunt.
3. Tallinna üldplaneering
Tallinna üldplaneeringus on
planeeritava maa-ala juhtfunktsiooniks määratud korruselamute ala. See on ala,
kuhu võib ehitada põhiliselt kahe- ja enamakorruselisi korterelamuid, kõiki
elurajooni teenindavaid asutusi, kaubandus-teenindusettevõtteid jms. Detailplaneering
on kooskõlas Tallinna Linnavolikogu 11. jaanuari 2001 määrusega nr 3
kehtestatud “Tallinna üldplaneeringuga“.
4. Kehtiv detailplaneering
Osaliselt planeeritavale alale jääva
Tartu mnt T13 katastriüksuse ja J. Kappeli tänava maa-ala kohta
kehtib Tallinna Linnavolikogu 18. juuni
1998 otsusega nr 83 kehtestatud “Tartu maantee detailplaneering
lõigus Kaubamaja tn kuni Vaskjala-Ülemiste kanal“. Kehtivas
detailplaneeringus määrati Tartu maantee rekonstrueerimiseks vajaliku maa piir
ja üldine liikluskorraldus. Praeguseks on
Tartu maantee rekonstrueeritud.
Tartu mnt 75 kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kehtestamisel muutub Tallinna Linnavolikogu 18. juuni
1998 otsusega nr 83 kehtestatud “Tartu maantee detailplaneering lõigus
Kaubamaja tn kuni Vaskjala-Ülemiste kanal“ käesolevas detailplaneeringus
käsitletud maa-ala osas kehtetuks.
5. Detailplaneeringus kavandatu
Detailplaneeringu alusel muudetakse
Tartu mnt 75 kinnistu elamumaa maakasutuse sihtotstarve 95% ulatuses
elamumaaks ja 5% ulatuses ärimaaks. Ehitusõigus on määratud krundile kuni 8 maapealse
korrusega äriruumidega elamu ehitamiseks. Hoonele on kavandatud ka maa-alune
korrus. Kortereid on kavandatud hoonesse kuni 28.
Kuna hoone on planeeritud tiheda
liiklusega Tartu maantee äärde, on esimesele korrusele ette nähtud äriruumid ja
parkimiskohad. Alates teisest korrusest on kavandatud korterid. Maa-alusele
korrusele on kavandatud parkimiskohad. Maa-alune hooneosa on kavandatud Tartu
mnt 77 kinnistu ja riigi omandis oleva krundi piirist 0,4 meetri
kaugusele. Hoonestustihedus 3,27 on piirkonna uushoonestusele sobiv.
Arvestades Tartu maantee tänavaruumi proportsioone
ja krundi asukohta tänavate nurgal, on Tartu maantee poolne hooneosa kavandatud
8 maapealse korrusega ning J. Kappeli tänava kui kvartalisisese
tänava äärne hooneosa kuni 4-korruselisena. Tartu maantee äärse hooneosa esimene
korrus on planeeritud 3 meetrit ehitusjoonest eemale, et hoone ette oleks
võimalik rajada laiem kõnnitee. J. Kappeli tänava äärse hooneosa visuaalse
kõrguse vähendamiseks on osa viimane korrus kavandatud tänava poolt 2-meetrise
tagasiastega. Planeeritud hoone ei kitsenda vaadet vanalinnale.
Sissepääsud nii maa-alusesse
parklasse kui ka hoovi on planeeritud J. Kappeli tänavalt. Hoovi on ette
nähtud parkimisplats ning mänguväljak. Juurdepääs Tartu mnt 75 krundile
toimub J. Kappeli tänavalt. Kuna J. Kappeli tänav on umbtänav, toimub
pääs J. Kappeli tänavale J. Kunderi ja J. Vilmsi tänava kaudu. Parkimiskohtade
vajaduse arvutamise aluseks on võetud Tallinna Linnavolikogu 16. novembri
2006 otsusega nr 329 kinnitatud “Tallinna parkimise korralduse
arengukava aastateks 2006-2014“ vahevööndi norm. Kavandatud hoone
teenindamiseks on vaja 40 parkimiskohta, kavandatud on 41 parkimiskohta,
neist 7 kohta on ette nähtud õuealale ning 34 hoonesse. Detailplaneering
vastab “Tallinna parkimise korralduse arengukavale aastateks 2006-2014“.
Planeeritud ala kirdepiirile on ette
nähtud istutada 5 suuremat puud ning madalhaljastust parkla ning
rekreatsiooniala vahele. Kuna planeeritaval maa-alal likvideeritavaid puid ei
ole, siis ei ole Tallinna Linnavolikogu 25. augusti 2005 määruse nr 45
“Puu raie- ja hoolduslõikusloa
andmise tingimused ja kord“ kohaselt asendusistutust vaja.
Detailplaneeringule lisatud
insolatsioonianalüüsis on analüüsitud, kuidas mõjutab Tartu mnt 75
krundile planeeritud hoone insolatisoonitingimusi naabermajades. Eksperdi
hinnangul ei halvenda planeeritud hoone oluliselt insolatsioonitingimusi J. Kappeli
tn 4 hoones. Detailplaneeringus määratud ehitusõiguse realiseerimise järel
jääb insolatsiooni kestus vaadeldud halvimas olukorras asuvas eluruumis Eesti
Standardis EVS 894:2008 “Loomulik valgustus elu- ja bürooruumides“ määratud
minimaalsest insolatsiooni kestusest üle kahe korra pikemaks. Oluliselt
halveneb olukord Tartu mnt 73 // J. Kappeli tn 1 hoones.
Tartu mnt 73 // J. Kappeli tn 1 kinnistu omanik on
nõustunud insolatsiooni tingimuste halvenemisega ning on detailplaneeringu
kooskõlastanud.
Vastavalt detailplaneeringule lisatud
Insinööritoimisto Akukon OY Eesti Filiaali koostatud analüüsile on
planeeritaval maa-alal tegemist kõrge liiklusmüra tasemega. Sellest tulenevalt
on planeeritud hoone ehitamiseks detailplaneeringus ette näha meetmed
mürataseme vähendamiseks äri- ja eluhoone siseruumides. Detailplaneeringus on
määratud ehitusprojekti koostamiseks järgmised nõuded: akende valikul tuleb
tähelepanu pöörata akende heliisolatsioonile transpordimüra suhtes - kui
aken moodustab ≥ 50% välispiirde pinnast, võetakse akna nõutava
heliisolatsiooni suuruseks välispiirde õhumüra isolatsiooni indeks; välispiirde
nõutava heliisolatsiooni tagamisel tuleb arvestada, et ventileerimiseks
ettenähtud elemendid (tuulutusavad aknakonstruktsioonis või värskeõhuklapid
välisseinas) ei vähendaks välispiirde heliisolatsiooni sel määral, et lubatav
müratase ruumis oleks ületatud; vaikust nõudvaid ruume (nt magamistube) mitte
kavandada hoone tiheda liiklusega tänava poolsele küljele. OÜ Hendrikson & Ko
koostatud Tartu mnt 75 kinnistu keskkonnaseisundi hinnangust tulenevalt on
detailplaneeringus määratud ehitusprojekti koostamiseks nõue, mille kohaselt
tuleb hoone rajamisel kasutada müra isoleerivaid materjale ja/või rakendada
muid ehituslikke võtteid, mis müra ekraniseerimise tagavad.
HE Ehituse ja Kinnisvara Aktsiaseltsi
tehtud Tartu mnt 75 kinnistule rajatava hoone vundeerimise analüüsis
tehtud ettepanekutest lähtuvalt on detailplaneeringus määratud ehitusprojekti
koostamiseks järgmised nõuded: uue hoone ehituse käigus toestada Tartu mnt 77
krundil asuva garaa˛i vundament vastavalt kehtivatele normidele; kaevetöödel ja
tehnovõrkude rajamisel järgida ehitusnorme kaevikute toestamisel, tagasitäite
kvaliteeti, tihendamist ja tööde ohutusnõudeid.
Jäätmete kogumine on ette nähtud
kooskõlas jäätmeseaduse ja
Tallinna Linnavolikogu 30. oktoobri 2008 määrusega nr 36 kehtestatud “Tallinna jäätmehoolduseeskirjaga“.
Olmeprügi kogumise ja hoidmise konteinerid on kavandatud paigutada hoone esimesele
korrusele.
Planeeritud maa-ala asub vastavalt
Tallinna Linnavolikogu 27. mai 2004 määrusega nr 19 kinnitatud lisale
“Tallinna kaugküttepiirkonna
piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise tingimused ja kord,
kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna kooskõlastamine ja
soojusettevõtja arenduskohustus“ kaugküttepiirkonnas, kuid on
käsitletav erandina, mille korral kaugküttepiirkonnas ehitavate või
rekonstrueeritavate ehitiste soojusega varustamisel lubatakse kasutada muud
kütteviisi kui kaugküte. Planeeritud hoone soojavarustus on lahendatud
elektriküttega.
6. Avaliku väljapaneku tulemused
Detailplaneeringu avalikul
väljapanekul detailplaneeringu kohta vastuväiteid ega ettepanekuid ei esitatud
ning detailplaneeringut ei olnud vaja esitada planeerimisseaduse § 23
lg 2 punkti 1 kohaselt maavanemale kohustusliku järelevalve
teostamiseks.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise
algatamist taotles 19. septembril 2005 registreeritud avaldusega Osaühingu
Stuudio Beeta esindaja U. Elmik, kes soovis Tartu mnt 75 kinnistu
maakasutuse sihtotstarbe muutmist elamu- ja ärimaaks ja ehitusõiguse määramist
4-8-korruselise hoone rajamiseks. Detailplaneeringu koostamise ja koostamise
finantseerimise õigus on 24. mail 2007 sõlmitud lepinguga nr DP-14/K-07
üle antud Tartu mnt 75 kinnistu kaasomanikule.
Detailplaneeringu koostamine algatati
Tallinna Linnavalitsuse 20. juuni 2007 korraldusega nr 1174-k “Tartu mnt 75 kinnistu
detailplaneeringu koostamise algatamine“ eesmärgiga muuta Tartu mnt 75
kinnistu sihtotstarvet ning määrata krundile kasutamise tingimused ja
ehitusõigus mitme korteriga elamu, mille esimesel korrusel asuvad äriruumid, rajamiseks.
Teade detailplaneeringu algatamisest ilmus ajalehes Postimees 27. juunil
2007. Detailplaneeringu eskiislahendusega sai tutvuda 4.-5. juulini 2007.
Detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse tutvustamiseks toimus
avalik arutelu 6. juulil 2007. Teade eskiislahendusega tutvumise ning
arutelu toimumise aja ja koha kohta ilmus 2. juuli 2007 ajalehes
Postimees.
Detailplaneeringu koostas K-Projekt
Aktsiaselts. Detailplaneering on koostatud kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse
20. juuni 2007 korraldusega nr 1174-k ning Tallinna Linnavalitsuse
16. juuni 2004 määrusega nr 61 kinnitatud “Detailplaneeringu eskiisi ja
detailplaneeringu koostamise ning vormistamise nõuetega“. Detailplaneeringule
on lisatud OÜ FASSAADIPROJEKT arhitekti P. Soopere koostatud analüüs Tartu
mnt 75 uue hoone mõju naabermajade insolatsioonitingimuste kohta; OÜ
Hendrikson & Ko koostatud Tartu mnt 75 kinnistu
detailplaneeringu keskkonnaseisundi hinnang; Insinööritoimisto Akukon OY Eesti
Filiaali töö liiklusmürast põhjustatud müratasemete hindamise kohta ja HE
Ehituse ja Kinnisvara Aktsiaseltsi tehtud Tartu mnt 75 kinnistule rajatava
hoone vundeerimise analüüs.
Tallinna linna ehitusmääruse
§ 16 lõikes 1 määratud isikud ja asutused on detailplaneeringu
kooskõlastanud.
Tallinna Kesklinna Valitsus, Tallinna
Kesklinna halduskogu, Tallinna Transpordiamet, Tallinna Kultuuriväärtuste Amet,
Muinsuskaitseamet, Tallinna Kommunaalamet ja Elion Ettevõtted Aktsiaselts kooskõlastasid
detailplaneeringu omapoolseid tingimusi esitamata.
Põhja-Eesti Päästekeskus on
detailplaneeringu heaks kiitnud ning märkis, et parklakorrus tuleb eraldada
tuletõkkesektsioonideks (maksimaalselt 800 m2) või paigaldada
sprinklersüsteem, minimaalse vooluhulgaga 20 l/s. Vastav nõue hoone
projekteerimiseks on detailplaneeringus määratud.
Tallinna Keskkonnaamet kooskõlastas
detailplaneeringu ja esitas ehitusprojekti koostamiseks järgmised täiendavad
tingimused: haljastusele näha ette sobivad kasvutingimused; soojavarustus
lahendada vastavalt Aktsiaseltsi Tallinna Küte tehnilistele tingimustele;
ehitusprojekt kooskõlastada Tallinna Keskkonnaametiga.
Nõuded, näha ette haljastusele sobivad
kasvutingimused ja kooskõlastada ehitusprojekt Tallinna Keskkonnaametiga, on
planeeringus määratud. Aktsiaselts Tallinna Küte on 8. detsembri 2008
kirjas nr 21500-06-08/37 teatanud, et vastavalt Tallinna Linnavolikogu 27. mai
2004 määrusega nr 19 kinnitatud lisale on kaugküttepiirkonnas asuvas
ehitises lubatud erandina kasutada elektrikütet.
Tervisekaitseinspektsiooni Tallinna
tervisekaitsetalitus (praegu Terviseameti Põhja talitus) kooskõlastas
detailplaneeringu tingimusel, et hoone projekteerimisel arvestatakse Insinööritoimisto
Akukon OY Eesti Filiaali müra prognoosis (töö nr 7372-1) antud soovitusi
ning enne hoone kasutuselevõttu mõõdetakse müra taset. Vastavad nõuded on
planeeringus määratud.
Tallinna Maa-amet (praegu Tallinna
Linnavaraamet) kooskõlastas detailplaneeringu järgmiste ettepanekutega: Tartu
mnt 79e krunt on Tallinna Linnavalitsuse 27. detsembri 2000
korraldusega nr 5102-k “Tartu mnt 79E maa riigi
omandisse jätmine ja hoonestusõiguse seadmise tingimuste määramine“ riigi
omandisse jäetud, Tallinna Maa-amet palus detailplaneeringut vastavalt korrigeerida;
kooskõlastada Tartu maantee äärse kõnnitee taastamise tingimused Tallinna
Kommunaalametiga.
Detailplaneeringut on korrigeeritud. Tallinna
Kommunaalamet on detailplaneeringu kooskõlastanud. Detailplaneeringus on ehitamiseks
määratud nõue, mille kohaselt tuleb kaevetöödel lähtuda Tallinna Linnavolikogu 2. septembri
2004 määrusega nr 32
kinnitatud “Tallinna linna kaevetööde
eeskirjast“.
Osaühing Jaotusvõrk (praegu Eesti
Energia Jaotusvõrk OÜ) kooskõlastas detailplaneeringu järgmistel tingimustel:
täiendavalt kooskõlastada tööjoonised osaühinguga Jaotusvõrk, taotleda uued
tehnilised tingimused hoone elektriga varustamiseks ja olevate kaablite
asendamiseks (kaablite kanalisatsiooni ehitamiseks). Vastavad tingimused on
detailplaneeringus määratud.
AKTSIASELTS TALLINNA VESI
kooskõlastas detailplaneeringu järgmisel lisatingimusel: järgnevais
projekteerimisstaadiumeis (hoonete vee- ja kanalisatsioonitorustike
ehitusprojektide) taotleda AKTSIASELTSilt TALLINNA VESI tehnilised tingimused.
Vastav tingimus ehitusprojekti koostamiseks on detailplaneeringus määratud.
Aktsiaselts KH Energia - Konsult kooskõlastas
detailplaneeringu ja palus tööprojekti täiendavalt kooskõlastada Aktsiaseltsiga
KH Energia - Konsult. Vastav tingimus on detailplaneeringus määratud.
Tartu mnt 73 // J. Kappeli
tn 1 kinnistu endine ja praegune omanik on detailplaneeringu
kooskõlastanud ja märkinud, et nõustuvad insolatsioonitingimuste vähenemisega
Tartu mnt 73 hoones 2 tunnile ja 5 minutile.
Tartu mnt 75 kinnistu
kaasomanikud on detailplaneeringu kooskõlastanud.
Tartu mnt 75 kinnistu
detailplaneering on esitatud Keskkonnaministeeriumile planeerimisseaduse § 16
lg 11 alusel seisukoha võtmiseks, kuna planeeritavale maa-alale
jääb jätkuvalt riigi omandis olev maa. Keskkonnaministeeriumi nimel esitas
Maa-amet detailplaneeringu kohta järgmised seisukohad: esitatud
planeeringujoonistelt nähtub, et planeeringuala on suurendatud selliselt, et
planeering hõlmaks kogu loodavat võrguühendust. Maa-amet rõhutas, et planeerija
võib teha üksnes ettepaneku planeeritava maa-ala suurendamiseks, kuid selleks,
et planeeringulahendus ei oleks vastuolus kehtivate õigusaktidega, tuleks
Tallinna Linnavalitsusel vastava õigusaktiga muuta Tallinna Linnavalitsuse
20. juuni 2007 korralduses nr 1174-k sätestatud planeeritava ala
suurust ja piire. Maa-amet asus seisukohale, et omavalitsusel tuleks ka
planeeringu nimetus viia vastavusse planeeringu tegeliku sisuga. Kuivõrd
planeeringuala hõlmab lisaks Tartu mnt 75 kinnistule ka selle lähiala,
peaks planeeringu nimetus olema näiteks Tartu mnt 75 kinnistu ja lähiala
detailplaneering vms.
Seletuskirja punktis 5.4 “Soojavarustus“
märgitakse, et Tartu mnt 75 kinnistule planeeritud hoone soojusvarustus
lahendatakse elektriküttega. Tehnovõrkude koondplaanilt nähtub, et varem
planeeritud trafoalajaamast aadressiga Tartu mnt 79e on läbi riigi
reservmaa piiriettepanekuga AT0510260094 (Tartu mnt 79) maaüksuse ja sealt
edasi mööda Tartu maanteed kavandatud planeeritava alani madalpingekaablid.
Maa-amet juhtis tähelepanu, et joonistele ei ole kantud Tartu mnt 79
maaüksusele kavandatud elektrimaakaablite kaitsevööndeid ega maakaablite
rajamisega kaasnevast maakasutuse kitsendamisest tingitud servituudi vajadusega
alasid. Maa-amet palus joonistele kanda kaablite paigaldamiseks vajalikud
servituudi alad.
Kokkuvõtteks märkis Maa-amet, et
nõustub Tartu mnt 75 kinnistu detailplaneeringus riigi reservmaa
piiriettepanekuga nr AT0510260094 (Tartu mnt 79) maaüksusele
madalpingekaablite planeerimisega üksnes tingimusel, et kõnealuse
detailplaneeringu edasisel menetlemisel arvestatakse kõigi Maa-ameti kirjas
toodud märkustega ning Maa-ametit teavitatakse kõigist käsitletava
detailplaneeringu osas vastuvõetavatest otsustest.
Detailplaneeringu vastuvõtmise
korralduse kohaselt laiendati planeeritavat maa-ala vastavalt
planeerimisseaduse § 221 lõikele 2 (kehtis 30. juunini
2009), korralduse punkti 2 kohaselt muudeti planeeritava maa-ala piire,
suurust ja planeeringu nimetust. Servituudi vajadus ja servituudi ulatus on
detailplaneeringus kirjeldatud. Maa-ametit teavitati detailplaneeringu avaliku
väljapaneku toimumise ajast ja kohast.
Tartu mnt 77 Korteriühistu
esindajad märkisid, et on nõus Tartu mnt 75 kinnistu detailplaneeringuga,
kui täidetakse järgmised tingimused: asendatakse Tartu mnt 75/77 olev piirdeaed
uue läbipaistmatu puitaiaga kõrgusega vähemalt 180 cm Tartu mnt 77
krundi pinnast arvates; samasuguse aiaga asendatakse ka Tartu mnt 77/79
vaheline võrkaed ja väravad ning värvitakse aiad mõlemalt poolt roheliseks;
Tartu maantee ümbruse parandamiseks krohvitakse Tartu mnt 77 garaa˛ide
tänavapoolne sein, värvitakse see aiaga samas toonis ja asendatakse garaa˛ide
vana eterniitkatus punase plekk-katusega, tööd teostatakse ehitaja/tellija
kulul; Tartu mnt 77 garaa˛ide otsasein/tulemüür asendatakse tuletõrjenormidele
vastava uue tulemüüriga ja kõrvaldatakse ehitaja kulul ehitamise käigus garaa˛idele
tekkinud muud vigastused; enne mullatööde algust jäädvustatakse Tartu mnt 77
hoone ja korterite üldpilt ning ehituse käigus tekkivad praod ja muud
vigastused parandatakse ehitaja kulul; maa-aluste tehnovõrkude vigastused
parandatakse samuti ehitaja kulul.
Planeeringulahendust on muudetud -
maa-aluse hooneosa hoonestusala on vähendatud nii, et see jääks Tartu mnt 77
krundi piirist 0,4 meetri kaugusele. Planeeritava hoone ehitamisel Tartu
mnt 77 hoonetele kaasneda võivate negatiivsete mõjutuste vältimiseks on
detailplaneeringus määratud nõuded, millega tuleb ehitamisel arvestada. Tartu
mnt 77 Korteriühistut teavitati detailplaneeringu avaliku väljapaneku
toimumise ajast ja kohast.
Tartu mnt 75 kinnistu ja lähiala
detailplaneering, milles on ette nähtud muuta Tartu mnt 75 kinnistu
elamumaa maakasutuse sihtotstarve 5% ulatuses äri- ja 95% ulatuses elamumaaks
ning on määratud ehitusõigus maa-aluse ja kuni kaheksa maapealse korrusega
äriruumidega mitme korteriga elamu ehitamiseks, võeti vastu Tallinna
Linnavalitsuse 25. juuni 2009 korraldusega nr 1141-k “Tartu mnt 75 kinnistu ja
lähiala detailplaneeringu vastuvõtmine“. Detailplaneeringu
vastuvõtmise kohta ilmus teade ajalehes Postimees 1. juulil 2009.
Detailplaneering oli avalikul väljapanekul 24. augustist 7. septembrini
2009. Avaliku väljapaneku aja ja koha kohta ilmus teade ajalehes Postimees 14. augustil
2009. Avaliku väljapaneku kestel detailplaneeringu lahenduse kohta ettepanekuid
ega vastuväiteid ei esitatud. Kuna detailplaneeringu menetluse käigus lahendamata
vastuväiteid ei jäänud, ei olnud vaja esitada detailplaneeringut
planeerimisseaduse § 23 lg 2 punkti 1 kohaselt maavanemale
kohustusliku järelevalve teostamiseks.
Planeeritavale maa-alale ei ole
detailplaneeringus ette nähtud avalikuks kasutamiseks kavandatud teid või
kõnniteid, samuti ei ole kavandatud rajada üldkasutatavat haljastust ega
ehitada üldkasutatavat välisvalgustust ja/või vihmaveekanalisatsiooni. Eeltoodust
tulenevalt ei ole vajalik sõlmida detailplaneeringu tellija või tema poolt
näidatud isikuga ehitusseaduse § 13
ja Tallinna linna ehitusmääruse § 19 lõike 1 kohast teede ja
tehnovõrkude väljaehitamise lepingut. Sellega on nõustunud ka Tallinna
Kommunaalamet 13. oktoobri 2009 kirjas nr 3-1/1313.
Vastavalt planeerimisseaduse § 25
lg 7 punktile 4 teavitab kohalik omavalitsus tähtkirjaga Tartu
mnt 75 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu kehtestamisest ühe nädala
jooksul Maa-ametit, Tartu mnt 73 // J. Kappeli tn 1 kinnistu
omanikku ja isikut, kelle kasuks on seatud Tartu mnt 73 //
J. Kappeli tn 1 kinnistu kasutusvaldus, Korteriühistut Kappeli 4
(J. Kappeli tn 4 kinnistu omanike esindaja), Tartu mnt 77
Korteriühistut (Tartu mnt 77 kinnistu omanike esindaja).
Planeerimisseaduse
§ 10 lõikes 61 nimetatud detailplaneeringu kehtestamine
kuulub volikogu ainupädevusse vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse
seaduse § 22 lõike 1 punktile 33. Kuna osa planeeritavast
maa-alast jääb Vabariigi Valitsuse 20. mai 2003 määrusega nr 155
vastuvõetud “Tallinna vanalinna muinsuskaitseala põhimääruse“ kohase Tallinna
vanalinna muinsuskaitseala kaitsevööndi ossa, kuulub detailplaneeringu
kehtestamine Tallinna Linnavolikogu pädevusse.
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|