1. Esitada Vabariigi Valitsusele riigi 2009. aasta
lisaeelarve ja sellega seonduvate seaduste muutmise seaduse (ravikindlustuse
seaduse § 56 ning töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 122)
muutmise seaduse eelnõu koos seletuskirjaga vastavalt lisale.
2. Tallinna Linnavalitsusel esitada otsus Vabariigi
Valitsusele.
3. Otsust on võimalik vaidlustada Tallinna Halduskohtus (Pärnu mnt 7, Tallinn 15082) 30 päeva
jooksul arvates otsuse teatavakstegemisest.
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna Linnavolikogu esimees
|
Tallinna Linnavolikogu 28. mai 2009
otsuse nr 110
LISA
|
|
Riigi 2009. aasta lisaeelarve ja sellega seonduvate seaduste
muutmise seaduse (ravikindlustuse seaduse § 56 ning töötervishoiu ja
tööohutuse seaduse § 122) muutmise seaduse eelnõu
|
|
|
|
§ 1. Riigi 2009. aasta lisaeelarve ja sellega
seonduvate seaduste muutmise seaduses tehakse järgmised
muudatused:
1) paragrahvi 11 punktiga 7 muudetud
ravikindlustuse seaduse § 56 lõiget 1 täiendatakse teise lausega
järgmises sõnastuses:
“Isikutel, kellel on puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse alusel
määratud kehtiv puude raskusaste, tekib õigus saada haigushüvitist
töövõimetuslehel märgitud töö- või teenistuskohustuste täitmisest vabastuse
neljandast päevast alates.“;
2) paragrahvi 19 punktiga 2 täiendatud töötervishoiu
ja tööohutuse seaduse § 122 täiendatakse lõikega 21
järgmises sõnastuses:
“(21) Puuetega
inimeste sotsiaaltoetuse seaduse alusel määratud kehtiva puude raskusastmega töötaja
haigestumise või vigastuse korral, mille eest Haigekassa maksab kindlustatud
isikule ajutise töövõimetuse hüvitist alates haigestumise või vigastuse
neljandast päevast, tööandja haigushüvitist ei maksa.“.
§ 2. Käesolev seadus jõustub 2009.
Riigikogu esimees Ene Ergma
Seletuskiri riigi 2009. aasta
lisaeelarve ja sellega seonduvate seaduste muutmise seaduse (ravikindlustuse
seaduse § 56 ning töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 122)
muutmise seaduse eelnõu juurde
|
|
|
|
1. Seaduse
eesmärk
Seaduse eesmärk on riigi 2009. aasta lisaeelarve
ja sellega seonduvate seaduste muutmise seaduse ja sellega koos ravikindlustuse
seaduse § 56 ning töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 122 muutmisega
luua puudega isikutele ja nende tööandjatele soodsamad tingimused puudega
isikute haigushüvitise maksmise kohustuse panemisega tööandja asemel haigekassale
alates töövõimetuslehel märgitud töö- või teenistuskohustuste täitmisest
vabastuse neljandast päevast.
2. Eelnõu sisu ja võrdlev analüüs
Eelnõu kohaselt muudetakse riigi 2009. aasta
lisaeelarve ja sellega seonduvate seaduste muutmise seadust ja sellega koos ravikindlustuse
seaduse § 56 ning töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 122
ning luuakse puudega isikutele ja puudega isikute tööandjatele soodsamad
tingimused haigushüvitise maksmisel. Riigi 2009. aasta lisaeelarve ja
sellega seonduvate seaduste muutmise seaduse alates 1. juulist 2009
jõustuva redaktsiooni kohaselt paneb ravikindlustuse seadus haigekassale
kohustuse maksta haigushüvitist alates töövõimetuslehel märgitud töö- või
teenistuskohustuste täitmisest vabastuse üheksandast päevast ning töötervishoiu
ja tööohutuse seadus paneb tööandjale kohustuse maksta haigushüvitist
haigestumise või vigastuse neljanda kuni kaheksanda päeva eest. Kui haiguspäevade
hüvitamine on kasvõi osaliselt tööandjate kohustus, on suur tõenäosus, et
puudega inimeste töökohad koondatakse esimestena ning puudega inimestel oleks
suuri raskusi uue töökoha saamisel. Ravikindlustuse seaduses ning töötervishoiu
ja tööohutuse seaduses soodsamate tingimuste loomine puudega isikutele
haigushüvitiste maksmisel võiks olla üheks puudega inimeste tööhõivet
säilitavaks ja suurendavaks täiendavaks meetmeks juba riigi poolt rakendatud
meetmete reas nagu spetsiaalsed tööturumeetmed, töövõimetuspensioni saava
töötaja eest sotsiaalmaksu osaline tasumine tööandja eest jne.
Eelnõus esitatud soodsam olukord puudega isikutele ja
nende tööandjatele soodustab puudega isikute tööhõivet, väldib elanikkonna
sotsiaalselt tundlikus grupis riigi abivajaduse kasvu. Eelnõus esitatu ei kahjusta
riigi ega kolmandate isikute huve.
3. Eelnõu terminoloogia
Eelnõu kasutab kehtivas õiguses kasutatavaid mõisteid.
4. Eelnõu vastavus Euroopa Liidu õigusele
Eelnõu on kooskõlas rahvusvaheliste lepingute ja
Euroopa Liidu õiguse põhimõtetega.
5. Seaduse mõjud
Seaduse vastuvõtmine toetab puudega isikute tööhõivet,
aitab säilitada ja juurde luua puudega isikutele sobivaid töökohti.
6. Seaduse rakendamiseks vajalikud kulutused
Seaduse rakendamine kulutab haigekassa riigieelarvest
saadavaid resursse. Kuid kuna alates 1. juulist 2009 väheneb oluliselt
haigekassa koormus haigushüvitiste maksmisel (inimese omavastutus esimeset
kolmanda päevani, tööandja vastutus neljandast kaheksanda päevani) ning puudega
isikute tööhõive on 3,5 korda madalam tervete inimeste tööhõivest, on
vajalikud ressursid olemas. Seaduse muutmine ei too kaasa riigi töökoormuse
suurenemist.
7. Seaduse jõustumine
Seadus jõustub üldises korras.
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna Linnavolikogu esimees
|