TALLINNA LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
24. september 2008 nr
1568-k
|
|
|
Hallivanamehe tn 4
kinnistu ja lähiala detailplaneeringu kehtestamine Kesklinnas
|
|
|
|
Planeerimisseaduse § 24 lg 3, Kohaliku
omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 4, Tallinna Linnavolikogu 29. mai
2003 määrusega nr 35 kinnitatud Tallinna linna ehitusmääruse § 19 lg 1,
lg 2 p 2, lg 3, lg 5 alusel, kooskõlas Tallinna Linnavolikogu 11. jaanuari 2001
määrusega nr 3 kehtestatud Tallinna üldplaneeringuga ja arvestades nii
korraldusele lisatud Tallinna Linnaplaneerimise Ameti koostatud seletuskirjas
esitatud kui ka järgmiste põhimotiivide ja kaalutlustega:
|
- Planeeritud maa-ala asub Kesklinnas Pärnu maantee
lähedal, Hallivanamehe tänava ääres. Tallinna üldplaneeringus on
planeeringuala maakasutuse juhtfunktsiooniks määratud ettevõtluse
segahoonestusala, kus võib paikneda igasugune ettevõtlus, v.a ulatuslikku
sanitaartsooni vajav tootmine. Samuti on tegemist osaga Tallinna
üldplaneeringu kohasest magistraaltänavate ärivööndist, kuhu võib rajada
põhiliselt kaubandus-teenidusettevõtteid. Detailplaneeringus kavandatu on
kooskõlas Tallinna üldplaneeringuga.
|
- Detailplaneeringu alusel moodustavale Hallivanamehe
tn 4 ärimaa krundile on määratud ehitusõigus kuni 9‑korruselise äri- ja
büroohoone, millel on ka 2 maa-alust korrust, rajamiseks. Hallivanamehe
tänava äärse hoone kõrguse määramisel on lähtutud läheduses asuva kõrgeima
hoone, Pärnu mnt 142, kõrgusest. Piirkonnale ei ole tüüpiline ühtlase
kõrgusega tänavaäärne hoonestus, mille tõttu ka kõrgemad hooned on
linnaehituslikult sobivad.
|
- Planeeritud hoone suurus, lihtne kuju, kõrgus ja
välisviimistlusele esitatud nõuded tagavad hoone sobivuse lähialal asuvate
hoonetega. Kavandatud hoonestustihedus on sarnane lähialal asuvate kruntide
kohta koostatavates detailplaneeringutes kavandatuga.
|
- Moodustatavale ärimaa krundile Pärnu mnt 150 ja
Hallivanamehe tänava ning Pärnu maantee alla on ette nähtud ehitada kuni 4
maa‑aluse korrusega parkla (~ 400 parkimiskohta), mille peale rajatakse
haljasala ning 1-korruseline toitlustusasutus või väike kauplus - variant A.
Variandi B kohaselt võib krundile rajada üksnes maapealse parkla ja
1-korruselise äripinna. Varianti B rakendatakse juhul kui maa‑aluse
parkla ehitamine osutub hoone tehnilise ja ehitusaegse liikluskorralduse
keerukuse tõttu liialt kalliks.
|
- Variandi A korral kavandatakse madalhaljastust
avalikult kasutatava maa-aluse parkla peale. Maa-aluse parkla katusele on
planeeritud konteinerites kõrghaljastusega linnapark.
|
- Jalakäijate turvalisuse suurendamiseks on Hallivanamehe
tänava äärde kavandatud Pärnu maantee äärse kõnniteega ühendatud kõnnitee.
|
- Detailplaneeirngu kohaselt tuleb likvideerida kokku 8
puud – 5 III väärtusklassi puud ja 3 IV väärtusklassi puud. Likvideeritavate
puude asemele istutatakse 41 puud - osa planeeritavale maa‑alale ning
osa mujale linna.
|
- Planeeritava 9-korruselise hoone naabruses ei ole
elamuid, mis jääksid planeeritava hoone varju ning sellest tulenevalt ei
halvenda kavandatud 9-korruseline hoone insolatsiooni tingimusi naabruses
olevates hoonetes.
|
- Detailplaneering vastab „Tallinna parkimise
korralduse arengukavale aastateks 2006-2014“.
|
- Hallivanamehe tn 4 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
koostamisel on arvestatud Planeerimisseaduses sätestatud avaliku menetluse
nõudeid ning lähtutud on Planeerimisseaduse §‑s 9
detailplaneeringu sisule esitatud nõuetest.
|
|
|
|
|
1. Kehtestada Hallivanamehe
tn 4 kinnistu ja lähiala detailplaneering, K-Projekt Aktsiaseltsi
töö nr 06052, mille alusel liidetakse Kesklinnas 1,1 ha suurusel maa
alal asuvad Hallivanamehe tn 4 ja 4a elamumaa kinnistud ärimaa
krundiks ja jagatakse Pärnu mnt 150 transpordimaa krunt kaheks krundiks,
millest Hallivanamehe tänava korrastamiseks planeeritud krundi sihtotstarbeks
jääb transpordimaa ja teise krundi sihtotstarbeks on määratud ärimaa.
Detailplaneeringus on määratud ehitusõigus moodustatavale ärimaa krundile kuni
9-korruselise äri– ja büroohoone ning Pärnu mnt 150 krundile müügikioski ja
kuni 4 maa-aluse korrusega parkla või maa-pealse parkla ehitamiseks.
2. Detailplaneeringu positsioonide 1 ja 3 kohaste teede
ja tehnovõrkude väljaehitamine tagatakse vastavalt 7. augustil 2008 sõlmitud
lepingule nr 2-6/191.
3. Tallinna Linnaplaneerimise Ametil avaldada korraldus
ajalehes, milles Tallinna linn avaldab ametlikke teadaandeid.
4. Korraldust on võimalik vaidlustada Tallinna
Halduskohtus (Pärnu mnt 7, Tallinn 15082) 30 päeva jooksul
arvates korralduse teatavakstegemisest.
|
|
|
|
Edgar Savisaar
|
Linnapea
|
Priit Lello
|
|
Linnakantselei
õigusdirektor linnasekretäri ülesannetes
|
Tallinna
Linnavalitsuse 24. septembri 2008
korralduse nr 1568-k
LISA
|
Seletuskiri
|
Tallinna
Linnavalitsuse korralduse eelnõu
|
“Hallivanamehe tn 4
kinnistu ja lähiala detailplaneeringu kehtestamine Kesklinnas“ juurde
|
|
|
|
Korraldusega
kehtestatakse Hallivanamehe tn 4 kinnistu ja lähiala
detailplaneering, mille alusel liidetakse Kesklinnas 1,1 ha suurusel maa alal
asuvad Hallivanamehe tn 4 ja 4a elamumaa kinnistud ärimaa krundiks ja
jagatakse Pärnu mnt 150 transpordimaa krunt kaheks krundiks, millest
Hallivanamehe tänava korrastamiseks planeeritud krundi sihtotstarbeks jääb
transpordimaa ja teise krundi sihtotstarbeks on määratud ärimaa.
Detailplaneeringus on määratud ehitusõigus moodustatavale ärimaa krundile kuni
9‑korruselise äri– ja büroohoone ning Pärnu mnt 150 krundile müügikioski
ja kuni 4 maa‑aluse korrusega parkla või maa-pealse parkla ehitamiseks.
HALDUSAKTI PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritav maa-ala asub Kesklinnas Pärnu maantee lähedal,
Hallivanamehe tänava ääres.
Planeeritav maa-ala hõlmab nelja kinnistut: elamumaa
sihtotstarbega Hallivanamehe tn 4 ja 4a kinnistut, transpordimaa sihtotstarbega
Pärnu mnt 150 kinnistut ja osa kinnistust Pärnu mnt
lõik Kohila tn ja Järvevana tee vahel. Lisaks jääb planeeritavale
maa-alale Pärnu mnt 148 kinnistust lääne poole jääv jätkuvalt riigi omandis
olev maa. Hallivanamehe tn 4 ja 4a kinnistud kuuluvad Osaühingule Age Vara,
Pärnu mnt 150 kinnistu kuulub Tallinna linnale.
Elamumaa sihtotstarbega Hallivanamehe tn 4 ja 4a kinnistutel
paikneb mõlemal üks hoone. Hallivanamehe tn 4 kinnistul paiknev hoone on
algselt ehitatud arhitekt K. Winckleri 1901. aastal koostatud korterelamu
projekti järgi. Ajal, mil valdavalt ehitati puitelamuid, on Hallivanamehe tn 4 hoone
erandlikult ehitatud siledaks tahutud paekivist. Hallivanamehe tn 4a
funktsionalistliku ilmega elamu on ehitatud perioodil 1920. aastate lõpp –
1930. aastate algus. Transpordimaa sihtotstarbega Pärnu mnt 150 kinnistust osa
on Hallivanamehe tänav ning osa kasutatakse parklana. Pärnu mnt 150 krundil on
praegu ~70 parkimiskohta.
Haljastus planeeritaval maa-alal on suhteliselt vana. Palju on
elujõulisi ja heas seisukorras puid. Enamus puudest on kas vahtrad või
hobukastanid. Planeeritaval maa-alal kasvab 13 puud (1 I väärtusklassi
puu, 1 II väärtusklassi puu, 8 III väärtusklassi puud ja 3 IV väärtusklassi
puud).
2. Kontaktvööndi
analüüs
Planeeritava ala naaberkinnistul, Pärnu mnt 148, asub ABB
Aktsiaseltsi kontorihoone ning teisel pool endine tootmiskombinaat ARS. Planeeritava
maa‑ala naabruses on nii hiljuti valminud, kui praegu ehitatavaid hooneid
ning mitmete kruntide kohta koostatakse detailplaneeringuid. Planeeringuala
kontaktvööndis, planeeritavast alast kirdes, asub kvartal, mis jääb Kitseküla
kõrghoonete piirkonda. Nimetatud alale on kavandatud kuni 16-korruseline hoone
ning piirkonna lubatud hoonestustihedus on 3,9.
Piirkond on kiiresti arenev ning vanad amortiseerunud hooned
mõjuvad visuaalset häirivatena. Ala hoonestustiheduse suurendamine on vastuvõetav,
sest maa-alal on hea ühendus linna teiste piirkondadega. Samuti on alal hästi
korraldatud ühistransport - planeeritava ala vahetus läheduses asuvad nii
bussi- kui ka trammipeatused, kaugel ei ole ka linnalähirongide peatus.
3. Tallinna üldplaneering, vastuvõetud teemaplaneering
„Kõrghoonete paiknemine Tallinnas“ ja koostamisel olev teemaplaneering „Tallinna
rohealad“
Tallinna üldplaneeringus on antud planeeringuala maakasutuse
juhtfunktsiooniks määratud ettevõtluse segahoonestusala, kus võib paikneda
igasugune ettevõtlus, v.a ulatuslikku sanitaartsooni vajav tootmine. Samuti on
tegemist osaga Tallinna üldplaneeringu kohasest magistraaltänavate ärivööndist,
kuhu võib rajada põhiliselt kaubandus-teenidusettevõtteid. Detailplaneering ei
sisalda üldplaneeringu muutmise ettepanekut.
Tallinna
Linnavolikogu 17. aprilli 2008 otsusega nr 69 vastuvõetud teemaplaneeringu
„Kõrghoonete paiknemine Tallinnas“ kohaselt on planeeritav maa-ala määratud (Pärnu
maantee viadukti ja A. H. Tammsaare tee // Järvevana tee vaheline Pärnu
maantee lõik) magistraaltänava äärseks tihendatavaks alaks. Detailplaneering
vastab teemaplaneeringule.
Detailplaneeringu koostamisel on arvestatud koostamisel olevas
Tallinna
Linnavolikogu 24. märtsi 2005 otsusega nr 67 algatatud
teemaplaneeringus „Tallinna rohealad“ määratut. Teemaplaneeringus on
planeeritava ala välisruumi tüpoloogiaks määratud kohaliku rohevõrgustikuga muu
ala, millel peab olema haljastust 20%.
4. Kehtiv detailplaneering
Planeeritava maa-ala kohta ei kehti varem kehtestatud
detailplaneeringut.
5. Detailplaneeringus kavandatu
Detailplaneeringus on ette nähtud liita Hallivanamehe tn 4 ja
4a elamumaa kinnistud ja moodustada ca 2200 m2 suurune ärimaa
sihtotstarbega krunt (positsioon 1, aadressiettepanekuga Hallivanamehe tn 4).
Moodustavale krundile on määratud ehitusõigus kuni 32 meetri kõrguse ja 9‑korruselise
äri- ja büroohoone rajamiseks. Hoonele on kavandatud 2 maa-alust korrust.
Hallivanamehe tänava äärse hoonestuse kõrguse määramisel lähtuti läheduses
asuva kõrgeima hoone, Pärnu mnt 142, kõrgusest. Piirkonnale ei ole tüüpiline
ühtlase kõrgusega tänavaäärne hoonestus, mille tõttu ka kõrgemad hooned on
linnaehituslikult sobivad. Planeeritud hoone suurus, lihtne kuju, kõrgus ja
välisviimistlusele esitatud nõuded tagavad hoone sobivuse lähialal asuvate
hoonetega. Krundi positsioon 1 hoonestustihedus on 3,1. Kavandatav
hoonestustihedus on sarnane lähialal asuvate kruntide kohta koostatavates
detailplaneeringutes kavandatuga.
Transpordimaa sihtotstarbega Pärnu mnt 150 kinnistu on
planeeritud jagada kaheks krundiks. Moodustatavale krundile positsioon 2 ja
Hallivanamehe tänava ning Pärnu maantee alla on ette nähtud kuni 4 maa‑aluse
korrusega parkla (~ 400 parkimiskohta) ehitamine, mille peale rajatakse
haljasala ning 1-korruseline toitlustusasutus või väike kauplus - variant A.
Variandi B kohaselt võib krundile rajada üksnes maapealse parkla ja
1-korruselise äripinna. Varianti B rakendatakse juhul kui maa-aluse parkla
ehitamine osutub hoone tehnilise ja ehitusaegse liikluskorralduse keerukuse
tõttu liialt kalliks. Positsioon 2 (Pärnu nnt 150) maakasutuse sihtotstarbeks
on määratud 100% ulatuses ärimaa.
Transpordimaa sihtotstarbega krunt positsioon 3 moodustatakse
Hallivanamehe tänava teenindusmaaks. Tänav on planeeritud korrastada.
Hallivanamehe tänavalt on pääs mitme lähialal asuva ettevõtte territooriumile. Jalakäijate
turvalisuse suurendamiseks on Hallivanamehe tänava äärde kavandatud Pärnu maantee
äärse kõnniteega ühendatud kõnnitee. Autoliiklusele ja jalakäijatele mõeldud
alad muutuvad olevaga võrreldes tunduvalt selgemalt eraldatuks.
Juurdepääs planeeritavale maa-alale toimub Pärnu maanteelt
läbi transpordimaa sihtotstarbega krundi (positsioon 3). Avalikult kasutatavale
parklale on juurdepääs ette nähtud Hallivanamehe tänavalt. Variandi A kohaselt
on positsioonile 2, avalikult kasutatavasse parklasse, kavandatud kuni 400
parkimiskohta. Variandi B puhul on võimalik positsioonile 2 rajada 39
parkimiskohta. Parkimiskohtade vajaduse arvutamise aluseks on Tallinna
Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr 329 kinnitatud
„Tallinna parkimise korralduse arengukava aastateks 2006-2014“, vahevööndi
norm. Hallivanamehe tn 4 planeeritava ärihoone teenindamiseks on vaja 68
parkimiskohta, planeeringus on kavandatud 79 parkimiskohta, mis kõik paiknevad
Hallivanamehe tn 4 krundil. Detailplaneering vastab „Tallinna parkimise
korralduse arengukavale aastateks 2006‑2014“. Kokku on planeeritavale
maa-alale kavandatud variandi A puhul 479 parkimiskohta ja variandi B puhul 118
parkimiskohta. Variant A elluviimise korral kasvab piirkonnas liikluskoormus.
Vajalikud liikluse ümberkorraldamise meetmed on planeeringus ette nähtud.
Selleks on kavandatud Pärnu nt 154 ees olev ristmik ümber ehitada
foorjuhitavaks ristmikuks.
Täiendavat madal- ja kõrghaljastust on ette nähtud
planeeritavast 9-korruselisest büroohoonest loodesse ja itta. Samuti on ette
nähtud variandi A korral madalhaljastust avalikult kasutatava maa-aluse parkla
peale. Maa-aluse parkla katusele on planeeritud konteinerites kõrghaljastusega
linnapark. Likvideeritakse kokku 8 puud – 5 III väärtusklassi puud ja 3 IV
väärtusklassi puud, mis jäävad planeeritud hoone või teerajatiste alla. Planeeringus
on ette nähtud likvideeritavate puude haljastusväärtuse kompenseerimine
vastavalt Tallinna
Linnavolikogu 25. augusti 2005 määruse nr 45 “Puu raie- ja
hoolduslõikusloa andmise tingimused ja kord“ tingimustele. Likvideeritavad
puude asemele istutakse 41 puud. Osa puid istutatakse planeeritavale maa-alale
ning osa mujale linna.
Prügi kogumine on ette nähtud kooskõlas Jäätmeseaduse ja Tallinna
Linnavolikogu 8. märtsi 2007 määrusega nr 6 kehtestatud Tallinna
jäätmehoolduseeskirjaga. Konteinerid on kavandatud hoone sisse, juurdepääsutee
äärde, prügiautole juurdepääsetavasse kohta.
Planeeritav maa-ala asub kaugküttepiirkonnas vastavalt Tallinna
Linnavolikogu 27. mai 2004 määrusele nr 19 „Tallinna kaugküttepiirkonna
piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning eraldumise tingimused ja kord,
kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse piirhinna kooskõlastamine ja soojusettevõtja arenduskohustus“, kuid
Aktsiaselts Tallinna Küte on lubanud kasutada antud juhul alternatiivset
kütteviisi kui kaugküte ning seetõttu lahendatakse soojavarustus gaasikatlamaja
baasil.
Planeeritava 9-korruselise hoone naabruses ei ole elamuid, mis
jääksid planeeritava hoone varju ning sellest tulenevalt ei ole olnud vaja
käesoleva detailplaneeringu raames insolatsiooni kestuse muutumise analüüsi
koostada.
6. Avaliku väljapaneku tulemused
Detailplaneeringu avaliku väljapaneku ajal detailplaneeringu
kohta vastuväiteid ega ettepanekuid ei esitatud ning detailplaneeringut ei
olnud vaja esitada Planeerimisseaduse
§ 23 lg 3 punkti 5 kohaselt maavanemale kohustusliku järelevalve
teostamiseks.
DETAILPLANEERINGU MENETLUS
Detailplaneeringu koostamise algatamist taotles 9. veebruari
2006 avaldusega Osaühing Age Vara esindaja Reimo Metsküll, kes soovis muuta Hallivanamehe tn 4
ja 4a kruntide piire, jagada planeeritav maa-ala kruntideks ning ehitusõiguse
määramist kuni 14-korruselise äri- ja elumaja rajamiseks. Detailplaneeringu
koostamise ja koostamise finantseerimise õigus on 4. juunil 2007 sõlmitud
lepinguga nr DP‑9/K‑07 üle antud Osaühingule Age Vara.
Detailplaneering, mille koostamise eesmärk oli liita
Hallivanamehe tn 4 ja 4a kinnistud, muuta moodustava krundi sihtotstarve
elamumaast ärimaaks ning määrata tekkivale Hallivanamehe tn 4 krundile
ehitusõigus äri– ja büroohoone ehitamiseks ning Pärnu mnt 150 krundi jagamise tulemusena
tekkivatele kruntidele ehitusõigus pargi ja kuni 4 maa-aluse korrusega parkla
rajamiseks ning Hallivanamehe tänava korrastamiseks, algatati Tallinna
Linnavalitsuse 20. juuni 2007 korraldusega nr 1172-k. Teade detailplaneeringu algatamisest ilmus ajalehes
Postimees 27. juunil 2007. Detailplaneeringu eskiislahendusega sai tutvuda 3. –
4. juulini 2007. Detailplaneeringu lähteseisukohtade ja eskiislahenduse
tutvustamiseks toimus avalik arutelu 5. juulil 2007. Teade eskiislahendusega
tutvumise ning arutelu toimumise aja ja koha kohta ilmus ajalehes Postimees 2.
juulil 2007.
Detailplaneeringu koostas K-Projekt Aktsiaselts. Detailplaneering
on koostatud kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse 20. juuni 2007 korraldusega nr
1172-k ning Tallinna
Linnavalitsuse 16. juuni 2004 määrusega nr 61 kinnitatud
detailplaneeringu eskiisi ja detailplaneeringu koostamise ning vormistamise
nõuetega. Detailplaneeringule on lisatud Riina
Pau koostatud planeeritava maa-ala dendroloogiline inventariseerimine; Olev
Abneri koostatud arvamus Hallivanamehe tn 4 kinnistul ja lähialal plaanitava
ehitustegevuse mõjust puudele ja selle kompenseerimise võimalustest; Kristel Ratasseppa koostatud arvamus Hallivanamehe tn 4 kasvavast mägivahtrast ja aktsiaseltsi
ENTEC koostatud Hallivanamehe tn 4 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
keskkonnaseisundi hinnang.
Tallinna linna ehitusmääruse § 16 lõikes 1 määratud isikud ja
asutused on detailplaneeringu kooskõlastanud. Tallinna Kesklinna halduskogu,
Tallinna Kesklinna Valitsus, Tallinna
Transpordiamet, Põhja-Eesti Päästekeskus ja Elion Ettevõtted Aktsiaselts kooskõlastasid
detailplaneeringu omapoolseid tingimusi esitamata.
Tallinna Kommunaalamet märkis, et arvestades antud piirkonna
hüdrogeoloogilisi iseärasusi on 4‑korruselise maa-aluse parkla rajamine
tehniliselt keeruline ning nõuab põhjalikke uuringuid ja tasuvusanalüüsi
koostamist. Tallinna Kommunaalamet kooskõlastas Hallivanamehe tn 4 kinnistu ja
lähiala detailplaneeringu ning märkis, et aktsepteerib parkimishoone
väljaehitamiseks arendaja leidmist läbi hoonestusõiguse seadmise konkursi.
Tervisekaitseinspektsiooni Tallinna tervisekaitsetalitus
märkis, et nõustub Hallivanamehe tn 4 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
lahendusega tingimustel, et hoone ehitamisel rakendatakse standardi EVS
842:2003 „Ehitiste heliisolatsiooninõuded. Kaitse müra eest“ nõudeid. Vastav
nõue ehitusprojekti koostamiseks on detailplaneeringus määratud.
Tallinna Keskkonnaamet kooskõlastas detailplaneeringu
järgmiste lisatingimustega: lammutus-, ehitus- ja haljastusprojektid
kooskõlastada Tallinna Keskkonnaametiga; ehitusprojektis esitada ehitustööde
organiseerimise kava (mehhanismide ja ehitusmaterjalide paigutamine,
depressioonilehtri mõju vähendamine, puude tüvede, võrade ja juurte kaitsmine
jms). Vastavad nõuded ehitusprojekti koostamiseks on detailplaneeringus
määratud.
Tallinna Maa-amet kooskõlastas detailplaneeringu ettepanekuga
näha kehtestamisel ette krundi positsioon 2 ehitusõigus variantidena nii
maa-aluse kui maa-pealse parkla ehitamiseks. Ettepankuga on arvestatud ja
positsioon 2 ehitusõigus on esitatud variantidena A ja B.
Aktsiaselts Tallinna Küte kooskõlastas ühendamise
kaugküttevõrguga ning märkis, et lubatud on kasutada muud kütteviisi kui
kaugküte vastavalt Tallinna Linnavolikogu 27. mai 2004 määrusele nr 19 -
soojuskoormus 700 kW, soojatrassi pikkus ≥ 400 meetrit ja rajatava trassi
jooksva meetri kohta on väiksem 2 kW.
Aktsiaselts Eesti Gaas kooskõlastas detailplaneeringu ja
märkis, et Pärnu maanteele ulatuvate tehnovõrkude tööprojektid tuleb
kooskõlastada AS-ga EG Võrguteenus.
AKTSIASELTS TALLINNA VESI kooskõlastas detailplaneeringu
järgmiste märkustega: planeeritavale vee- ja kanalisatsiooni torustikule seada
notariaalne servituut võõra kinnistu piires. Järgnevate
projekteerimisstaadiumide koostamiseks taotleda AKTSIASELTSilt TALLINNA VESI
tehnilised tingimused. Nõue, taotleda tehnilised tingimused, on
detailplaneeringus määratud.
Osaühing Jaotusvõrk kooskõlastas detailplaneeringu järgmistel
tingimustel: tööjoonisteks täpsustada tehnilised tingimused, tööjoonised
kooskõlastada täiendavalt, alajaama asukoha kohta sõlmida ruumikasutusleping
osaühingu Jaotusvõrk kasuks.
Aktsiaselts KH Energia-Konsult kooskõlastas detailplaneeringu
ja märkis, et tööprojekt tuleb kooskõlastada nendega täiendavalt. Vastav nõue
on detailplaneeringus määratud.
Detailplaneering esitati kooskõlastamiseks Maa-ametile seoses
AKTSIASELTSILE TALLINNA VESI kuuluva d600 mm veetoru planeerimisega jätkuvalt
riigi omandis olevale maale. Planeeringu tehnovõrkude koondplaanilt nähtub, et
planeeritava veetoru asukoht on valitud lähtuvalt AKTSIASELTSI TALLINNA VESI
tehnilistes tingimustes toodule ning uus veetoru on kavandatud planeeritava
alani tuua piki Keila Tallinn raudtee 99,7 – 100,7 maaüksuse ja Pärnu maantee
148 kinnistu vahelist reformimata riigimaad ning sealt edasi mööda joonisele
märgitud Hallivanamehe tänavat. Maa-amet märkis, et nõustub uue d600 mm veetoru
planeerimisega raudtee ja Pärnu mnt 148 kinnistu vahelisele reformimata
riigimaale.
Hallivanamehe tn 4 ja 4a kinnistute omanik Osaühing Age Vara
on detailplaneeringu kooskõlastanud.
Detailplaneering, milles on kavandatud liita Kesklinnas 1,1 ha
suurusel maa alal asuvad Hallivanamehe tn 4 ja 4a elamumaa kinnistud, määrata
moodustatava krundi sihtotstarbeks ärimaa ja ehitusõigus kuni 9-korruselise
äri– ja büroohoone ehitamiseks ning on kavandatud jagada Pärnu mnt 150
transpordimaa krunt kaheks krundiks, millest Hallivanamehe tänava
korrastamiseks planeeritud krundi sihtotstarbeks jääb transpordimaa ja teise
krundi sihtotstarbeks on määratud ärimaa, et ehitada müügikiosk ja kuni 4
maa-aluse korrusega parkla või maa-pealne parkla, võeti vastu Tallinna
Linnavalitsuse 18. juuni 2008 korraldusega nr 1127-k. Teade detailplaneeringu vastuvõtmise kohta ilmus
ajalehes Postimees 21. juunil 2008. Detailplaneering oli avalikul
väljapanekul 14. – 28. juulini 2008. Teade avaliku väljapaneku aja ja koha
kohta ilmus ajalehes Postimees 1. juulil 2008. Avaliku
väljapaneku kestel detailplaneeringu lahenduse kohta ettepanekuid ega
vastuväiteid ei esitatud.
7. augustil 2008 sõlmitud lepinguga nr 2-6/191 võttis Osaühing
Age Vara kohustuse tagada detailplaneeirngu positsioonidel 1 ja 3
detailplaneeringu kohaste avalikult kasutatavate teede ja üldkasutatava
haljastuse, välisvalgustuse ja vihmaveekanalisatsiooni väljaehitamise.
Tallinna linnale kuuluvale krundile positsioon 2 kavandatud parkimishoone
väljaehitamiseks korraldatakse hoonestusõiguse seadmise konkurss, mille
läbiviimise tingimustes täpsustakse detailplaneeringu positsiooni 2 kohaste avalikult
kasutatavate teede, välisvalgustuse ja vihmaveekanalisatsiooni ehituse ning
üldkasutatava haljastuse rajamise vajadus ja ulatus.
Tallinna Linnavolikogu 29. mai 2003 määrusega nr 35 kinnitatud Tallinna
linna ehitusmääruse § 19 lg 2 p 2, lg 3 ja lg 5 alusel
kehtestab detailplaneeringu linnavalitsus oma korraldusega juhul kui
detailplaneeringu koostamise üle ei ole teostatud Planeerimisseaduse kohast
maavanema kohustuslikku järelevalvet ning juhul kui planeeringuga ei määrata
miljööväärtuslikku hoonestusala.
Eeltoodud kaalutlustel on Hallivanamehe tn 4 kinnistu ja
lähiala detailplaneering esitatud Tallinna Linnavalitsusele kehtestamiseks.
|
|
|
|
Toomas Õispuu
|
Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti
|
juhataja
|
|
|
Koostajad: Marita Kukk, tel 6404746, Reet Sarv, tel 6404366,
Tallinna Linnaplaneerimise Amet, 04.08.2008
|
|
|
|
Priit Lello
|
Linnakantselei õigusdirektor
linnasekretäri ülesannetes
|
|