TALLINNA LINNAVOLIKOGU
|
|
OTSUS
|
|
|
Tallinn
|
17. aprill 2008 nr 72
|
|
|
|
|
Narva mnt 67 kinnistu detailplaneeringu
kehtestamine Kesklinnas
|
|
|
|
Planeerimisseaduse § 23 lg 6, § 24 lg 3, kohaliku
omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 33 ning Tallinna
Linnavolikogu 29. mai 2003 määrusega nr 35 kinnitatud “Tallinna
linna ehitusmääruse“ § 19 lõigete 1, 3 ja 5 alusel ja arvestades
nii otsusele lisatud Tallinna Linnaplaneerimise Ameti koostatud seletuskirjas
esitatud kui ka järgmisi põhimotiive ja kaalutlusi:
- Planeeritav maa-ala asub Kesklinnas Narva mnt 67
kinnistul, endisel lõbustuspargi alal.
- Detailplaneering muudab Tallinna
Linnavolikogu 9. detsembri 2004 määrusega nr 54 kehtestatud Paljassaare
ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneeringut lubatud hoonestusviisi osas
Narva mnt 67 kinnistul.
- Paljassaare ja Russalka vahelise ranna-ala
üldplaneeringus on planeeritavale maa-alale lubatud ehitada Kadrioru tüüpi
hoonestust või hoonestada ala vastavalt EUROPAN arhitektuurikonkursi
tulemustele. EUROPAN 6 arhitektuurivõistluse võidutöö kontseptsioonist
on saadud planeeringulahenduse idee, kuid lahendus ei vasta võidutööle ega
ole planeeritud ka Kadrioru tüüpi hoonestust. EUROPAN 6 võistlustöös oli
alale kavandatud üks lineaarse mahuga, krundi kuju jälgiv, üle Põhjaväila
ulatuv ja mere ääres asuva osaga hoone. Detailplaneeringus on ainult Narva
mnt 67 krundile kavandatud mitmesektsioonilised elamud.
Detailplaneeringu koostamisel on olnud eesmärgiks näha ette kompaktne
hoonestus ja urbanistlikult mitmekesine linnaruum.
‑ Hoonete lubatud maksimaalse kõrguse
määramisel on lähtutud kontaktvööndis asuvatest korterelamutest. Planeeritud
hooned on maa-aluses osas kruntidevahelistel piiridel plokistatud ja
reaalosadeks jaotatavad. Osasse elamutesse on piirkonna elavuse saavutamiseks
kavandatud äriruumid. Hoonestatavate kruntide suurused jäävad vahemikku 2000‑8000 m2.
- Sotsiaalmaa sihtotstarbega krundid on
planeeritud aladele, kus kasvavad suuremad ja väärtuslikumad puudegrupid, et
säilitada rohealade terviklikkus ja üldkasutatavate alade kvaliteet.
Detailplaneeringus on ette nähtud säilitada haljastatuna 50% planeeritavast
maa-alast. Kõrghaljastus loob seose planeeritava kvartali ja kontaktvööndis
paikneva Kadrioru pargi vahele. Planeeringus on ette nähtud rajada täiendavat
põõsashaljastust ning istutada puid. Samuti haljastatakse maa-aluste
garaažide katused. Tervikliku linnaruumi loomisega kaasneb osaliselt
kõrghaljastuse likvideerimine, mis kompenseeritakse asendusistutusega.
- Detailplaneeringus kavandatu realiseerimisel
korrastatakse praegu kasutamata maa‑ala. Linna keskuse lähedal paikneva
hoonestuse tihendamine on põhjendatud, et vältida valglinnastumist ja
transiitliikluse lisandumist kesklinna ning väiksemate vahemaade tõttu muuta
otstarbekaks keskkonnasäästlikuma ühistranspordi kasutamist.
- Detailplaneeringus on ette nähtud rajada
uushoonestuse tarbeks vajalikud tehnovõrgud. Käesoleval ajal tehnovõrgud ja
tänavad alal puuduvad. Lisaks uute hoonete teenindamiseks planeeritud
kvartalisisesele tänavale on kavandatud 4 meetri laiune avalikult
kasutatavaks määratud kergliiklustee Kadrioru pargi mereäärsest osast läbi
planeeritava maa-ala Filmi tänava pikenduseni.
- Narva mnt 67 kinnistu detailplaneeringu
koostamisel on arvestatud planeerimisseaduses sätestatud avaliku menetluse
nõudeid ning lähtutud on planeerimisseaduse §‑s 9
detailplaneeringu sisule esitatud nõuetest.
|
|
|
Tallinna Linnavolikogu
|
|
o t s u s t a b:
|
|
|
|
|
1. Kehtestada Narva mnt 67
kinnistu detailplaneering, Osaühingu REIN MURULA Arhitektuuribüroo töö nr 06-04,
millega on kavandatud Kesklinnas asuvale 4,9 ha suurusele planeeritavale
maa-alale 13 krunti, määratud ehitusõigus ning kruntide kasutamise
tingimused kuni 5‑korruselise ärihoone, viie kuni 5‑korruselise
äripindadega elamu, millest ühte on kavandatud eralasteaed, viie kuni 5‑korruselise
elamu ja trafoalajaama ehitamiseks, planeeritud avalikku kasutusse jäävad
tänavad ja haljasalad. Detailplaneering muudab Tallinna Linnavolikogu
9. detsembri 2004 määrusega nr 54 kehtestatud Paljassaare ja Russalka
vahelise ranna-ala üldplaneeringut.
2. Detailplaneeringu kohaste teede ja
tehnovõrkude väljaehitamine tagatakse vastavalt 21. veebruaril 2008
sõlmitud lepingule nr 2‑6/48.
3. Tallinna Linnaplaneerimise Ametil
avaldada otsus ajalehes, milles Tallinna linn avaldab ametlikke teadaandeid.
4. Otsust on võimalik vaidlustada
Tallinna Halduskohtus (Pärnu mnt 7, Tallinn 15082) 30 päeva
jooksul arvates otsuse teatavakstegemisest.
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna Linnavolikogu esimees
|
Tallinna Linnavolikogu 17. aprilli 2008
otsuse nr 72
LISA
|
|
|
Seletuskiri Tallinna Linnavolikogu otsuse “Narva mnt
67 kinnistu detailplaneeringu kehtestamine Kesklinnas“ juurde
|
|
|
|
Narva mnt 67 kinnistu detailplaneeringuga on
kavandatud Kesklinnas asuvale 4,9 ha suurusele planeeritavale maa-alale
13 krunti, määratud ehitusõigus ning kruntide kasutamise tingimused kuni 5‑korruselise
ärihoone, viie kuni 5‑korruselise äripindadega elamu, millest ühte on
kavandatud eralasteaed, viie kuni 5‑korruselise elamu ja trafoalajaama
ehitamiseks, planeeritud avalikku kasutusse jäävad tänavad ja haljasalad.
Detailplaneering muudab Tallinna Linnavolikogu 9. detsembri 2004 määrusega
nr 54 kehtestatud Paljassaare ja Russalka vahelise ranna-ala
üldplaneeringut.
HALDUSAKTI
PÕHJENDUSED
1. Olemasolev olukord
Planeeritav
maa-ala asub Tallinna Kesklinnas eriilmelise arenguga asumite kokkupuutealal.
Planeeritav maa-ala hõlmab sotsiaalmaa sihtotstarbega Narva mnt 67
kinnistut, mis kuulub Arco Investeeringute Aktsiaseltsile. Ala lõunaosa läbib
Filmi tänava pikendusel jalakäijate- ja jalgrattatee, läänepiiril kulgeb
Bensiini tänav. Planeeritava ala põhjapoolse osa moodustab traatvõrkaiaga
piiratud endine lõbustuspargi ala. Planeeritavast maa-alast poole moodustavad
asfalteeritud platsid. Väärtusliku kõrghaljastusega haljasalad jäävad
planeeritava maa-ala kagu- ja lõunaossa. Kõrgema väärtusega kõrghaljastuse
grupid kasvavad maa-ala põhjapoolses osas ja Bensiini tänava ääres ühtse
rivina. Väärtuslikest puudest levinumad on harilik mänd, tamm ja kask.
Planeeritaval
kinnistul hooneid ei ole. Juurdepääsud planeeritavale maa-alale on Narva
maanteelt mööda Bensiini tänavat ja kesklinna poolt mööda Filmi tänava
pikendust. Planeeritava maa-ala tehnovõrkudega varustatuse tase ei vasta
kavandatava elamukvartali vajadustele.
2. Kontaktvööndi analüüs
Planeeritavast
kinnistust põhja poole jääb Tallinna laht ja kavandatav Põhjaväil. Ida suunas
asub Kadrioru pargi lahustükk Russalka monumendiga. Lõunasse jääb Kadrioru
elurajoon ja loodesse Tallinna Sadama territoorium.
Planeeritava
maa-ala kontaktvööndisse jääb mitmeid arhitektuuri- ja kunstimälestisi. Kogu
planeeritav maa-ala ja selle kontaktvöönd jäävad Vabariigi
Valitsuse 20. mai 2003 määrusega nr 155 vastuvõetud
Tallinna vanalinna muinsuskaitseala põhimääruse kohasesse Tallinna vanalinna
muinsuskaitseala kaitsevööndisse ja vanalinna vaadeldavuse koridori, mistõttu
on hoonestuse kõrgust piiratud. Tallinna lahe 200 meetri laiune ranna ja
kalda piiranguvöönd ning 50 meetri laiune ehituskeeluvöönd ulatuvad planeeritavale
maa-alale.
Ühistransport
on lähialal hästi korraldatud. Piirkonda läbivad nii bussi- kui trammiliinid.
Ühest küljest piirab maa-ala Tallinna laht ja teisest küljest Kadrioru park
ning piki randa Piritale kulgev kergliiklustee, mistõttu rekreatsioonivõimalusi
piirkonnas võib lugeda heaks.
3. Paljassaare ja Russalka
vahelise ranna-ala üldplaneering
Planeeritav
maa-ala jääb Tallinna
Linnavolikogu 9. detsembri 2004 määrusega nr 54 kehtestatud Paljassaare ja Russalka vahelise ranna-ala
üldplaneeringu kohasele 2. alale, mille juhtfunktsiooniks on määratud
elamu- ja haljasmaa.
Detailplaneering
muudab Tallinna Linnavolikogu 9. detsembri 2004 määrusega nr 54 kehtestatud
Paljassaare ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneeringut lubatud
hoonestusviisi osas Narva mnt 67 kinnistul.
Paljassaare
ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneeringus on planeeritavale maa-alale
lubatud ehitada Kadrioru tüüpi hoonestust või hoonestada ala vastavalt EUROPAN
arhitektuurikonkursi tulemustele. EUROPAN 6 arhitektuurivõistluse võidutöö
kontseptsioonist on saadud planeeringulahenduse idee, kuid lahendus ei vasta
võidutööle ega ole planeeritud ka Kadrioru tüüpi hoonestust. EUROPAN 6 võistlustöös
oli alale kavandatud üks lineaarse mahuga, krundi kuju jälgiv, üle Põhjaväila
ulatuv ja mere ääres asuva osaga hoone, jättes hoonestusest vabaks suurema osa
planeeritavast krundist. Detailplaneeringus on ainult Narva mnt 67
krundile kavandatud mitmesektsioonilised elamud. Detailplaneeringu koostamisel
on olnud eesmärgiks näha ette kompaktne hoonestus ja urbanistlikult mitmekesine
linnaruum.
4. Kehtiv detailplaneering
Planeeritava
maa-ala kohta ei kehti varem kehtestatud detailplaneeringut.
5. Detailplaneeringus kavandatu
Detailplaneering
näeb ette Narva mnt 67 krundi jagamise üheks ärimaa krundiks (positsioon 1),
kolmeks elamu- ja ärimaa krundiks (positsioonid 2‑4), kaheks
elamumaa krundiks (positsioonid 5 ja 6), kolmeks transpordimaa krundiks
(positsioonid 9‑11), kolmeks sotsiaalmaa krundiks (positsioonid 7,
8 ja 12) ja üheks tootmismaa krundiks (positsioon 13).
Bensiini
tn 7 krundi (positsioon 1) maakasutuse sihtotstarve on 100% ärimaa,
krundile on määratud ehitusõigus ühe kuni 5‑korruselise ärihoone
rajamiseks. Filmi tn 18 ja Filmi tn 16 kruntide (positsioon 2 ja
3) maakasutuse sihtotstarve on 95% elamumaa ja 5% ärimaa ning mõlemale krundile
on määratud ehitusõigus kahe kuni 5‑korruselise äripindadega elamu
rajamiseks. Filmi tn 14 krundi (positsioon 4) maakasutuse
sihtotstarve on samuti 95% elamumaa ja 5% ärimaa ja krundile on määratud
ehitusõigus kuni 5‑korruselise äripindadega elamu ehitamiseks ja
eralasteaia rajamiseks. Kruntide (positsioon 5 ja 6) maakasutuse
sihtotstarve on 100% elamumaa. Bensiini tn 8 // Filmi tn 11
krundile (positsioon 5) on määratud ehitusõigus nelja kuni 5‑korruselise
elamu ja Filmi tn 13 krundile (positsioon 6) kuni 5‑koruselise
elamu rajamiseks. Kokku on kavandatud ehitada 605 uut korterit. Filmi tn 17
100% tootmismaa sihtotstarbega krundile (positsioon 13) on ette nähtud
ehitada alajaam. Filmi tn 15, Filmi tn 12 ja Filmi tn 16a
kruntidele (positsioon 7, 8 ja 12) on kavandatud haljasalad ning
maakasutuse sihtotstarbeks määratud 100% sotsiaalmaa. Krundid positsioon 9,
10 ja 11 on määratud 100% transpordimaaks.
Kruntide
kasutamise tingimuste määramisel oli eesmärgiks kavandada kompaktne hoonestus
ja urbanistlikult mitmekesine linnaruum. Filmi tänava äärde on Kadriorule omase
tänavafassaadi loomiseks kavandatud lühema fassaadiga tänava poole pööratud
hooned. Käesolevas planeerimislahenduses on hoonete rütm valitud sarnane 2006. aastal
valminud Liivaoja kvartalile. Samas rütmis on korratud lineaarseid hoonemahte
kogu planeeritava kvartali osas.
Hoonete lubatud
maksimaalse kõrguse määramisel on lähtutud kontaktvööndis asuvatest
korterelamutest. Planeeritud hooned on maa-aluses osas kruntide vahelistel
piiridel plokistatud ja reaalosadeks jaotatavad. Osasse elamutesse on piirkonna
elavuse saavutamiseks kavandatud äriruumid. Hoonestatavate kruntide suurused
jäävad vahemikku 2000‑8000 m2. Sotsiaalmaa sihtotstarbega
krundid on planeeritud aladele, kus kasvavad suuremad ja väärtuslikumad
puudegrupid, et säilitada rohealade terviklikkus ja üldkasutatavate alade
kvaliteet.
Hoonete
ehitamiseks kasutatavate ehitusmaterjalide valiku määrab kvartali põhjapiirile
rajatava Põhjaväila rohke liiklus ja kõrge müratase. Mürast tingitud häiringute
minimeerimiseks on määratud nõue projekteerida Põhjavälja poolsed elamute seinad
soojustuskihiga massiivsest monoliitsest raudbetoonist või monoliitsest
raudbetoonist paneelidest. Müratõkestajana toimivad betoonfassaadi ees ka
klaasitud rõdud. Sisehoovide fassaadid, mis ühtlasi avanevad päikese liikumise
poole, on kavandatud korterite juurde kuuluvate rohkete terrass-rõdudena.
Detailplaneeringu
koostamisel on arvestatud aktsiaseltsi ETP Grupp (käesoleval ajal SWECO Projekt
AS) töö nr 1321 Põhjaväila projektis toodud lahendusega. Põhjaväila
väljaehitamine elavdab ehitustegevust sadamaalal ja loob uusi võimalusi
hoonestuse rajamiseks. Detailplaneeringus kavandatu realiseerimisel
korrastatakse käesoleval ajal kasutamata maa‑ala. Linna keskuse lähedal
paikneva hoonestuse tihendamine on põhjendatud, et vältida valglinnastumist ja
transiitliikluse lisandumist kesklinna ning väiksemate vahemaade tõttu muuta
otstarbekaks keskkonnasäästlikuma ühistranspordi kasutamist. Detailplaneeringus
on ette nähtud rajada uushoonestuse tarbeks vajalikud tehnovõrgud. Käesoleval
ajal tehnovõrgud ja tänavad alal puuduvad. Kuna planeeritaval maa-alal tänavaid
ei ole, on lisaks uute hoonete teenindamiseks planeeritud kvartalisisesele
tänavale kavandatud 4 meetri laiune avalikult kasutatavaks määratav
kergliiklustee Kadrioru pargi mereäärsest osast läbi planeeritava maa-ala Filmi
tänava pikenduseni.
Liiklusskeem,
parklad ja tänavad on planeeritud vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003.
Parkimiskohtade vajadus on arvutatud Tallinna
Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr 329 kinnitatud
“Tallinna parkimise korralduse arengukavas aastateks 2006‑2014“
sätestatud vahevööndi normi alusel. Bensiini tn 7 (positsioon 1) on
vaja 52 parkimiskohta. Kavandatud on 72 kohta. Parkimiskohtade arv
vastab arengukavale. Filmi tn 18 (positsioon 2) on vaja 157 parkimiskohta
(kohtade ristkasutuse korral 153). Kavandatud on 122 kohta.
Parkimiskohti on arengukavas toodud normiga võrreldes 35 kohta vähem
(parkimiskohtade ristkasutuse korral 31 kohta vähem). Filmi tn 16
(positsioon 3) on vaja 260 parkimiskohta (parkimiskohtade
ristkasutuse korral 252). Kavandatud on 204 kohta. Parkimiskohti on
arengukavas toodud normiga võrreldes 56 kohta vähem (parkimiskohtade
ristkasutuse korral 48 kohta). Filmi tn 14 (positsioon 4) on
vaja 194 parkimiskohta (ristkasutuse korral 148 kohta). Kavandatud on
154 kohta. Parkimiskohti on arengukavas toodud normiga võrreldes 50 kohta
vähem (parkimiskohtade ristkasutuse korral 44 kohta). Bensiini tn 8 //
Filmi tn 11 (positsioon 5) on vaja 224 parkimiskohta. Kavandatud
on 153 kohta. Parkimiskohti on arengukavas toodud normiga võrreldes 71 kohta
vähem. Filmi tn 13 (positsioon 6) on vaja 31 parkimiskohta.
Kavandatud on 34 parkimiskohta. Parkimiskohtade arv vastab arengukavale.
Kavandatud kruntidele on kokku vaja 918 parkimiskohta (kohtade
ristkasutuse korral 900 kohta). Kavandatud on 739 parkimiskohta.
Parkimiskohti on arengukavas toodud normiga võrreldes 189 kohta vähem
(parkimiskohtade ristkasutuse korral 171 kohta). Puudujäägi leevendamiseks
on 41 parkimiskohta kavandatud rajatavale Filmi tänavale. Tänavale
kavandatud kohti kaasa arvates on puudujääk 148 parkimiskohta (kohtade
ristkasutuse korral
130 kohta).
Tallinna
Linnavolikogu 6. märtsi 2008 otsuse nr 42 “Tallinna
Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsuse nr 329 “Tallinna parkimise
korralduse arengukava aastateks 2006‑2014“ muutmine“ kohaselt võib
arengukavas sätestatud parkimisnormatiividest planeerimismenetluses põhjendatud
vajaduse korral kõrvale kalduda Tallinna Linnavalitsuse nõusolekul ning
vastavate erandite tegemine toimub planeeringu vastuvõtmisel ja/või
kehtestamisel Tallinna Transpordiameti ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti
ühise ettepaneku alusel. Tallinna Transpordiamet ja Tallinna Linnaplaneerimise
Amet on detailplaneeringu lahenduse kooskõlastanud ning esitanud
detailplaneeringu vastuvõtmise üle otsustamiseks Tallinna Linnavalitsusele.
Tallinna Linnavalitsus on 29. juunil 2007 korraldusega nr 1318‑k
Narva mnt 67 kinnistu detailplaneeringu vastuvõtnud ja seega
aktsepteerinud detailplaneeringu vastuolu Tallinna parkimise korralduse
arengukavas aastateks 2006‑2014 sätestatud parkimisnormatiiviga. Lähtudes
eeltoodust ja arvestades asjaoludega, et detailplaneeringu koostamine on
pikaajaline protsess, detailplaneeringus ettenähtud parkimiskohade arv ületab Eesti
Standardi EVS 843:2003 vahevööndi normi kohase parkimiskohade arvu ning
haldusmenetluse üldiste põhimõtetega, mille kohaselt tuleb haldusmenetlus viia
läbi eesmärgipäraselt ja efektiivselt, ei ole Narva mnt 67 kinnistu
detailplaneeringu muutmine käesolevas menetlusetapis otstarbekas ega mõistlik.
Detailplaneeringu
vastuvõetud versioonis oli planeeritavale alale ette nähtud 750 parkimiskohta.
Avalikul väljapanekul esitatud vastuväite arvestamiseks nähti ette Bensiini tn 7
krundile planeeritud hoonele veel üks maa-alune korrus, kuhu on võimalik rajada
lisaks 30 parkimiskohta. Kokku on parkimiskohti planeeritud 780.
Parklad
on ette nähtud hoonete keldrikorrustel asuvatesse maa-alustesse garaažidesse.
Parklatesse pääseb tänava maa-alalt panduseid mööda. Bensiini ja Filmi tänava
Põhjaväila poolne ristmik on liikluse rahustamiseks lahendatud ringliiklusega
ristmikuna. Sõidukiiruse langetamiseks on teede planeerimisel välditud liiga
pikki sirgeid lõike. Kvartalisisesed tänavad on ette nähtud kahesuunalisele liiklusele.
Filmi tänava pikendusele kavandatud sõidutee äärde on ette nähtud 4 meetri
laiune kergliikluse tee, mis ühendab Kadrioru pargi lahusala Filmi tänavaga ja
sealt kesklinnaga.
Detailplaneeringus
on ette nähtud säilitada haljastatuna 50% planeeritavast maa-alast.
Kõrghaljastus loob seose planeeritava kvartali ja kontaktvööndis paikneva
Kadrioru pargi vahele. Planeeringus on ette nähtud rajada täiendavat
põõsashaljastust ning istutada puid. Samuti haljastatakse maa-aluste garaažide
katused. Korrastatud linnaruumi loomiseks tuleb hooned maastikule paigutada
tajutavas süsteemis. Selleks on vältimatu likvideerida osa kõrghaljastust.
Likvideeritavad puud kompenseeritakse asendusistutusega. Likvideeritakse
19 II väärtusklassipuud, 9 III väärtusklassi puud, 39 IV väärtusklassipuud
ja 62 V väärtusklassi puud. Põhjaväila ja planeeritava maa-ala
vahelisele alale istutatakse nn kulisshaljastus, mis summutab Põhjaväila müra
ja takistab sealt lenduva tolmu kandumist hoonetevahelisele alale. Planeeritud
hoonestuse vahele on kavandatud täiendavat haljastust Põhjaväila poolsele
piirile, mis on täiendavaks tõkkeks majadevahelisele ruumile. Hoonetevaheline
kõrghaljastus on ka tuultekoridori tekkimise tõkkeks. Hoonetevahelise ruumi
avatuse rõhutamiseks ei ole piirdeaedade rajamist kavandatud.
Olmejäätmete
kogumine on planeeritud kooskõlas jäätmeseaduse ja Tallinna
Linnavolikogu 8. märtsi 2007 määrusega nr 6 kehtestatud “Tallinna
jäätmehoolduseeskirjaga“. Igale krundile, juurdepääsuga otse tänava maa-alalt,
tuleb paigaldada sorteeritud jäätmete kogumise konteinerid. Prügikonteinerid
paigutatakse hoone mahtu integreeritud prügiruumidesse, kas keldrikorrusel või
esimesel korrusel. Prügikonteinerite paigutamisel maa-alusele korrusele peab
garaažipanduse laius ja kalle võimaldama prügikonteinerite väljatransportimist
tänavale, kasutades üldist garaaživäravat.
Kütteliigi
valik vastab Tallinna
Linnavolikogu 27. mai 2004 määrusega nr 19 kinnitatud
korrale “Tallinna kaugküttepiirkonna piirid, kaugküttevõrguga liitumise ning
eraldumise tingimused ja kord, kaugkütte üldised kvaliteedinõuded, soojuse
piirhinna kooskõlastamine ja soojusettevõtja arenduskohustus“. Kavandatavate
hoonete soojusvarustus on projekteeritud kaugkütte baasil.
6. Avaliku väljapaneku
tulemused
Avaliku
väljapaneku ajal esitasid detailplaneeringu kohta vastuväiteid ja ettepanekuid
sisaldavad kirjalikud pöördumised Osaühingu Põhivõrk esindaja Sulev Kütt ja
Asko Pukki esindaja vandeadvokaat Raul Talts Advokaadibüroo Lentsius &
Talts OÜ‑st.
Osaühingu
Põhivõrk esindaja ei nõustunud Kadrioru 110/10 kV alajaama asukoha
määramata jätmisega ja 110 kV kaabelliini trassi asukoha määramata
jätmisega Narva mnt 67 kinnistu detailplaneeringus.
Käesolevaks
ajaks on detailplaneeringut, tulenevalt esitatud vastuväitest, täiendatud –
detailplaneeringu tehnovõrkude joonisele nr GP‑7 on kantud
perspektiivne 110 kV kaabelliini trass selliselt, et võimaldada uue
alajaama rajamine planeeritava alaga külgnevale Bensiini tn 9a krundile ja
sellega piirnevatele riigi reservmaadele juurdepääsuga läbi planeeritud krundi
Bensiini tn 7 (positsioon 1). Kuna Narva mnt 67 kinnistu
detailplaneeringus näidatud võimalik alajaama asukoht on osaliselt reformimata
riigimaa, on Tallinna Linnavalitsus küsinud eelnevalt ka maa valitsejalt
nõusolekut uue 110 kV alajaama rajamise kohta. Keskkonnaministeeriumi
esindaja Maa-amet on 8. oktoobri 2007 kirjas nr 6.2‑3/9:445
märkinud, et kuivõrd tegemist on detailplaneeringu koostamise kohustusega
alaga, saab antud maa-alale ehitamine, katastriüksuse piiride muutmine ning
katastriüksuse sihtotstarbe määramine kõne alla tulla alles siis, kui vastav
tegevus on ette nähtud kehtestatud detailplaneeringus. Maa-amet on kinnitanud,
et on põhimõtteliselt nõus vaadeldavasse Kadrioru piirkonda, Bensiini tn 9a
kinnistule kavandatava uue 110 kV alajaama planeerimisega ka nimetatud
kinnistuga piirnevale maa-alale, kuid rõhutas, et uute ehitiste rajamine
detailplaneeringu koostamise kohustusega alal eeldab vastava detailplaneeringu
kehtestamist. Läbirääkimised uue alajaama asukoha asjus on toimunud ning
osaühing Jaotusvõrk on nõustunud uue Kadrioru 110/10 kV alajaama asukohaga
Narva mnt 67 kinnistu detailplaneeringu planeeringualast väljaspool.
Asko
Pukki esindaja vandeadvokaat Raul Talts Advokaadibüroo Lentsius &
Talts OÜ‑st ei nõustunud Narva mnt 67 kinnistule kavandatud
hoonestusmahuga ja väitis, et see on olulisel määral suurem, kui seda võimaldab
Paljassaare ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneering ning oli ette nähtud
Narva mnt 67 kinnistu müügitingimustes.
Planeeritav
maa-ala jääb Paljassaare ja Russalka vahelise rannaala üldplaneeringu kohasesse
piirkonda nr 2. Vastuväite esitaja on ekslikult asunud seisukohale, et
üldplaneeringus on määratud Narva mnt 67 kinnistu sihtotstarbeks 50%
elamumaa ja 50% haljasala maa. Üldplaneeringus ei määrata katastriüksuse
sihtotstarvete osakaalu vaid ala peamised juhtfunktsioonid. Planeeritava ala
juhtfunktsioonideks on määratud elamumaa – eelkõige korterelamute
rajamiseks ja haljasala maa – avalikult kasutatavate rohealade rajamiseks.
Juhtfunktsiooni määramine sel viisil ei välista tehnorajatiste ja juurdepääsuteede
rajamiseks kruntide kavandamist ning turvalisuse aspektist olulise elavuse
loomiseks äripindade kavandamist elamutesse. Seega vastab detailplaneeringus
kavandatu Paljassaare ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneeringus määratud
juhtfunktsioonile.
Üldplaneeringus
on hoonestuse kõrguseks, mis on üks hoonestusmahtu määravaid parameetreid,
lubatud 4‑5 korrust ja mitte enam kui 15 meetrit maapinnast.
Detailplaneeringus on kavandatud hoonete maksimaalseks kõrguseks määratud 5 korrust
ehk 15 meetrit maapinnast. Hoonete kõrguse osas vastab detailplaneering ka
Paljassaare ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneeringule.
Ala
maksimaalne täisehitus võib olla 50%. Narva mnt 67 kinnistu suurus on 48 698 m2.
Hoonestamiseks ja avalikult kasutatava haljasala rajamiseks määratud kruntide
pinnaks on planeeritud 38 353 m2. Kavandatud hoonestuse
maapealsete korruste ehitusaluseks pinnaks on planeeritud 14 840 m2.
Seega on täisehituseks kavandatud 38,7% ja Narva mnt 67 kinnistu
detailplaneering vastab ka täisehituse osas Paljassaare ja Russalka vahelise
rannaala üldplaneeringule.
Asko
Pukki esindaja leidis, et detailplaneering ei vasta Paljassaare ja Russalka
vahelise ranna-ala üldplaneeringule hoonestustüübi osas. Esitatud väide on õige –
Narva mnt 67 kinnistu detailplaneering algatatigi kui üldplaneeringut
muutev detailplaneering ja seda just hoonestuse tüübi erinevuse tõttu. EUROPAN 6
võidutöö elluviimisest loobuti selle keerukuse tõttu, kuna osa hoonestusest oli
kavandatud Põhjaväila kohale. Käesoleva lahenduse eelis on see, et hooned on
planeeritud Liivaoja kvartali elamutest kaugemale kui EUROPAN 6 võidutöös
ja hoonete vahele on jäetud vaatekoridorid Liivaoja kvartalist merele.
Detailplaneeringu seletuskiri ei sisalda väidet, et planeeringulahendus vastab EUROPAN 6
võidutööle. Planeeringu autor viitab vaid sellele, et tema alternatiivne
linnaehituslik lahendus tugineb EUROPAN 6 võidutöö kontseptsioonile.
Paljassaare
ja Russalka vahelise rannaala üldplaneering määrab ala nr 2 teiseks
võimalikuks hoonestuslaadiks “Kadrioru tüüpi“ hoonestuse, jättes samas
defineerimata mõiste “Kadrioru tüüpi“. Detailplaneeringu koostamise algatamise
otsuses on määratud, et planeeritavate kruntide ehitusõigus tuleb määrata
vastavalt Tallinna Linnavolikogu 9. detsembri 2004 määrusega nr 54 kehtestatud
Paljassaare ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneeringule. Vastavalt planeerimisseaduse
§ 9 lõikele 4 on ehitusõigusega määratletud krundi kasutamise
sihtotstarbed, hoonete suurim lubatud arv krundil, hoonete suurim lubatud
ehitusalune pindala ja hoone suurim lubatud kõrgus. Üldplaneering hoonete
lubatud suurimat arvu krundil ei limiteeri ja nagu eelpool kirjeldatud, vastab
detailplaneering muude ehitusõigust iseloomustavate näitajate osas Paljasaare
ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneeringule.
Asko
Pukki esindaja tegi ettepaneku planeerida piirkonna ühtse hoonestusstruktuuri
saavutamiseks ja merevaadete säilitamiseks Narva mnt 67 kinnistule 3‑korruselised
hooned ja kompromissina 70% ulatuses ehitusalusest pinnast 4‑korruselised
hooned.
Hoonete
kõrguse määramisel on lähtutud samast printsiibist kui Liivaoja kvartalis. 5‑korruselised
hooned on kavandatud merest kaugemale ja madalamad ehk 4‑korruselised
merele lähemale. Hoonete kõrguse vähendamisega võib tagada, et säiliksid
ulatuslikud vaated merele küll Liivaoja kvartalis asuvate elamute viimastelt
korrustelt, kuid jalakäija vaatekõrguselt varjavad 5- ja 1‑korruselised
hooned vaadet samavõrra. Merevaadete säilimist mõjutab tunduvalt enam hoonete
asetus üksteise suhtes. Käesoleva planeeringu puhul on hoonestusalade
konfiguratsioon ja paigutus määratud teadlikult nii, et hoonete vahelt
säiliksid vaated merele.
Asko
Pukki esindaja asus seisukohale, et haljastuse hulk peaks olema samaväärne
hoonetealuse pinnaga. Vastuväite esitajale jäi arusaamatuks, miks on
haljastatud ala hulka arvatud ka terrassihaljastus ja teed.
Haljastatud
pinda on hoonestatavatele ja avalikult kasutatavatele haljasala kruntidele
kavandatud 15 834 m2, mis on enam kui maapealsete korruste
ehitusalune pindala (14 840 m2) ja sellele lisaks 5575 m2
terrassihaljastust. Teede pinda haljastatud ala hulka ei ole arvatud.
Planeeringulahendus vastab vastuväite esitaja ettepanekule. Maapinnale rajatava
haljastuse osakaal hoonestatavatel ja avalikult kasutatavate haljasalade
kruntidel on 41,3% ja koos terrassihaljastusega 55,8%. Viimane näitaja on enam
kui Paljassaare ja Russalka vahelise rannaala üldplaneeringuga määratud 50%.
5,8% enam kavandatud haljastatud ala kompenseerib terrassihaljastuse väiksema
efektiivsuse.
Vältimaks
Liivaoja kvartali elanike elutingimuste halvenemist Bensiini ja Liivaoja tänava
liikluskoormuse kasvu tõttu, juhul kui Põhjaväil valmib pärast kavandatud
elamute ja tänavate ehitamist, tegi Asko Pukki esindaja ettepaneku mitte
väljastada detailplaneeringus ette nähtud hoonete kasutuslubasid enne
Põhjaväila valmimist.
Liivaoja
tänava liikluskoormust detailplaneeringus kavandatud hoonete ehitamine ei
mõjuta kuna Liivaoja tänavalt puudub juurdepääs planeeritud hoonetele. Kogu
ajutine liikluskoormuse kasv ei lange kindlasti Bensiini tänavale, sest
juurdepääs planeeritud hoonetele on ka Filmi tänavalt. Kavandatud hoonetegrupp
ei mõjuta transiitliikluse kasvu Bensiini tänaval. Planeeritud hoonete
kasutuslubade andmise sidumine Põhjaväila valmimisega ei ole põhjendatud, kuid
kavandatu realiseerimise võimalikkus on Põhjaväila valmimisest sõltuv
tehnovõrkude ühenduste tõttu.
Asko
Pukki esindaja leidis, et II väärtusklassi puude mahavõtmine
planeeritavalt alalt on põhjendamatu.
Detailplaneeringu
koostamisel on leitud selline linnaehituslik kompromisslahendus, mis arvestab
nii Narva mnt 67 kinnistu omaniku huve kui ka võimaldab rajada
planeeringuliselt selge ja huvitava struktuuriga kvartali, säilitades samal
ajal valdava osa väärtuslikust kõrghaljastusest.
Asko
Pukki esindaja leidis, et detailplaneeringu koostamisel ei ole kaalutud
keskkonnamõju hindamise vajadust, olgugi et olemasolev kõrghaljastusega
rekreatsiooniala muudetakse avalikkusele suletud korruselamute alaks.
Narva mnt 67
kinnistu sihtotstarvet muudetaks vastavalt Paljassaare ja Russalka vahelise
rannaala üldplaneeringule. Kvartal ei
kujune avalikkusele suletuks, sest osa maast on kavandatud avalikult
kasutatavaks haljasalaks ja tänavaks. Elamukruntidele ei ole lubatud piirdeid
rajada. Läbi kvartali on ette nähtud jalakäijate pääs ja kergliiklustee
Kadrioru pargi lahustükini planeeritavast alast idas. Planeeringu koosseisus on
uuring “Rajatud ja kavandatavate (Narva mnt 67) elurajoonide mõju Kadrioru
pargile“. Tallinna Keskkonnaamet ja Harjumaa Keskkonnateenistus on
detailplaneeringu kooskõlastanud keskkonnamõju hindamise vajadust tingimuseks
seadmata.
Asko
Pukki esindaja asus seisukohale, et Läänemere ranna ehituskeeluvööndi
vähendamisega väheneb ka avalikkuse kasutuses olev linnaruum ja leidis, et
ehituskeeluvööndi vähendamine on jäetud motiveerimata.
Ehituskeeluvööndi
laiuse arvestamise lähtejooneks loetakse looduskaitseseaduse § 35 lõike 2
alusel põhikaardile kantud veekogu piiri (tavalist veepiiri). Täna ulatub osa
Läänemere ranna ehituskeeluvööndist Narva mnt 67 kinnistule. Pärast
Põhjaväila ehitamisega kaasnevat, mere täitmise tõttu tavalise veepiiri asukoha
muutumist, ehituskeeluvöönd enam Narva mnt 67 kinnistule ei ulatu. Peale
Põhjaväila valmimist muutub ehituskeeluvööndi asukoht paratamatult. Lisaks on
käesolevaks ajaks keskkonnaminister andnud nõusoleku ehituskeeluvööndi
vähendamiseks 50 meetrile vastavalt Narva mnt 67 kinnistu
detailplaneeringule.
Nõustutud
on Asko Pukki esindajaga, et planeeringulahendus ei vasta parkimiskohtade arvu
osas Tallinna Linnavolikogu 16. novembri 2006 otsusega nr 329
kinnitatud “Tallinna parkimise korralduse arengukavas aastateks 2006‑2014“
kirjeldatud vahevööndi normile.
Detailplaneeringu
eskiisi koostamiseks tingimuste esitamise ajal 22. detsembril 2005 ei
olnud arengukava veel kinnitatud ja
parkimiskohtade arvutamise aluseks määrati Eesti Standard EVS 843:2003 “Linnatänavad“.
Käesolevaks ajaks on planeeringut täiendatud ning Bensiini tn 7 (krunt
positsioon 1) planeeritud ärihoonele on ette nähtud teine maa-alune
korrus, kuhu on võimalik paigutada täiendavalt 30 parkimiskohta. Ka ei
vähene sellise lahenduse puhul maapinnale rajatava haljastuse hulk.
Asko
Pukki esindaja leidis, et detailplaneeringu koostamisel on rikutud planeerimisseaduse
§ 10 lõikes 6 sätestatut, et eraõiguslik isik ei või olla
detailplaneeringu koostamise tellija juhul kui detailplaneeringu koostamine ei
toimu vastavuses kehtestatud üldplaneeringuga ning vastuväite esitaja asus
seisukohale, et Narva mnt 67 kinnistu detailplaneeringu koostamise õiguse
üleandmise leping nr DP‑30/K‑06 on vastuolus planeerimisseaduse
§ 10 lõikest 6 tuleneva keeluga.
Leping ei
ole vastuolus planeerimisseaduse § 10 lõikega 6, sest lepinguga on
üle antud detailplaneeringu koostamise õigus. Osaühing REIN MURULA
Arhitektuuribüroo ei ole olnud planeeringu tellija. Detailplaneeringu
koostamist on korraldanud Tallinna Linnaplaneerimise Amet talle põhimäärusega
pandud kohustuste ulatuses, st planeeringu koostamise korraldaja on olnud
kohalik omavalitsus.
Detailplaneeringu
üle järelevalvet teostanud Harju maavanem andis 11. veebruari 2008 kirjaga
detailplaneeringule heakskiidu ja asus seisukohale, et Narva mnt 67
kinnistu detailplaneeringu koostamisel ei ole rikutud seadusi ja norme ega neid
vaidlustajate seadusest tulenevaid õigusi, mis kuuluksid järelevalve teostaja
poolt tagamisele.
DETAILPLANEERINGU
MENETLUS
Detailplaneeringu
koostamise algatamist taotles 7. oktoobril 2005 registreeritud avaldusega
Arco Investeeringute Aktsiaseltsi esindaja Veiko Pedosk, kes soovis Narva mnt 67
kinnistu kruntideks jagamist ja tekkivatele kruntidele hoonestusõiguse seadmist
4‑5‑korruseliste korterelamute rajamiseks. Detailplaneeringu
koostamise õigus on 28. detsembril 2006 sõlmitud lepinguga nr DP‑30/K‑06
üle antud Osaühingule REIN MURULA Arhitektuuribüroo. Detailplaneering algatati Tallinna
Linnavalitsuse 3. jaanuari 2007 korraldusega nr 3‑k. Teade detailplaneeringu algatamisest ilmus
ajalehes Postimees 5. jaanuaril 2007. Detailplaneeringu eskiislahendusega
sai tutvuda 15.‑17. jaanuaril 2007. Detailplaneeringu lähteseisukohtade
ja eskiislahenduse tutvustamiseks toimus avalik arutelu 18. jaanuaril
2007. Teade eskiislahendusega tutvumise ning arutelu toimumise aja ja koha
kohta ilmus ajalehes Postimees 11. jaanuaril 2007.
Detailplaneeringu
koostas Osaühing REIN MURULA Arhitektuuribüroo. Detailplaneering on koostatud
kooskõlas Tallinna Linnavalitsuse 3. jaanuari 2007 korraldusega nr 3‑k
ning Tallinna
Linnavalitsuse 16. juuni 2004 määrusega nr 61 kinnitatud
detailplaneeringu eskiisi ja detailplaneeringu koostamise ning vormistamise
nõuetega. Detailplaneeringule on lisatud Aktsiaseltsi Tallmac koostatud reostusuuringud
Narva mnt 67 territooriumi kohta ja Narva mnt 67 dendroloogiline
hinnang; Aktsiaseltsi EcoPro koostatud reostusuuringud Narva mnt 67
territooriumil, Osaühingu GeoKes koostatud projekt saasteallikast välisõhku
eralduvate saasteainete lubatud heitkoguste kohta; keskkonnaekspert R. Ratase
koostatud puittaimestiku inventeerimise aruanne ja uuring rajatud ja
kavandatavate elurajoonide mõju kohta Kadrioru pargile ning Insinööritoimisto
Akukon OY Eesti Filiaali koostatud hinnang liiklusmürast põhjustatud
müratasemete kohta.
Tallinna
linna ehitusmääruse § 16 lõikes 1 määratud isikud ja asutused on
detailplaneeringu kooskõlastanud. Tallinna Kesklinna Halduskogu, Tallinna
Kesklinna Valitsus, Tallinna Kultuuriväärtuste Amet, Muinsuskaitseamet,
Tallinna Kommunaalamet, Tallinna Tervisekaitsetalituse Harjumaa osakond,
Tallinna Transpordiamet, Põhja-Eesti Päästekeskus, aktsiaselts Eesti Gaas ja
Aktsiaselts Tallinna Küte kooskõlastasid detailplaneeringu omapoolseid
tingimusi esitamata.
Tallinna
Keskkonnaamet kooskõlastas detailplaneeringu järgnevate lisatingimusega:
reostunud alade saneerimiskava esitada Tallinna Keskkonnaametile läbivaatamiseks
enne lammutusprojekti koostamist; lammutus-, ehitus- ja haljastusprojektid
kooskõlastada enne ehitusloa taotlemist Tallinna Keskkonnaametiga,
ehitusprojektidele lisada ehitustööde organiseerimise lahendused; Tallinna lahe
rannaala looduskaitseseaduse § 38 kohase ehituskeeluvööndi (50 meetrit
tavalisest veepiirist) vähendamise nõusolek taotletakse keskkonnaministrilt
olemasoleva kaldajoone korral peale detailplaneeringu vastuvõtmist
linnavalitsuses, vähendatud ehituskeeluvöönd jõustub detailplaneeringu
kehtestamisel. Vastavad nõuded ehitusprojekti koostamiseks on planeeringus
määratud.
Keskkonnaministeeriumi
Harjumaa keskkonnateenistus kooskõlastas detailplaneeringu märkusteta. Lisaks
märkis keskkonnateenistus, et arvestades seda, et planeeringuala on kasutatud
jäätmete ladustamiseks, on soovitav pärast olemasolevate ehitiste, sh teede ja
platside lammutus- ning pinnase saneerimistööde läbiviimist teostada pinnase
saastatuse taseme täiendav hindamine. Vajaduse korral näha ette abinõud elutsoonile
kehtestatud saasteainete piirväärtuste tagamiseks. Ranna ehituskeeluvööndi
vähendamise ettepanek on põhjendatud. Ehituskeeluvööndi vähendamisel lähtuda looduskaitseseaduse
§ 40 sätestatud korrast.
Tallinna
Maa-amet kooskõlastas detailplaneeringu ning esitas järgmised märkused
detailplaneeringu kohta: detailplaneeringu põhijoonisel tähistada ära avalikuks
kasutuseks määratavad teed ja haljasalad; planeeringu materjalidele lisada maa
omaniku kirjalik kinnitus avalikuks kasutamiseks määratavate teede ja
haljasalade aluse maa tasuta linnale üleandmise kohta pärast nende rajatiste
valmisehitamist; täiendavalt selgitada tugiplaanile kantud planeeringuala
laiendamise sisu. Seletuskirjas on viide, et Filmi ja Bensiini tänava ristmikul
on tehtud ettepanek planeeritava ala laiendamiseks Petrooleumi tn 6 //
Nafta tn 1 kinnistu kagunurgas, aga planeeringu põhijoonisel ei ole
nimetatud laiendust märgitud. Avalikuks
kasutuseks määratud alad on planeeringus tähistatud.
Arco Investeeringute Aktsiaselts on esitanud 18. juunil 2006
kinnituse, et nõustuvad neile kuuluvale kinnistule rajatavate teede ja
haljasalade avaliku kasutusega. Arco Investeeringute Aktsiaselts on kinnitanud,
et nõustuvad nimetatud alade avaliku kasutamise tagamiseks peale
detailplaneeringu kehtestamist ning rajatiste valmimist sõlmima teede ja
haljasalade aluse maa tasuta üleandmise lepingu Tallinna linna kasuks.
Detailplaneeringu jooniseid on korrigeeritud ja planeeritava ala laiendamist
ette ei ole nähtud.
Tallinna
Maa-ametis on ette valmistatud Tallinna Linnavalitsuse korralduse eelnõu “Narva
mnt 67 kinnistu jagamisel tekkivate kinnistute Tallinna linnale tasuta
omandamine ja isikliku kasutusõiguse seadmise taotlemine ning kinnistutele ja
isiklikule kasutusõigusele valitseja määramine“, millega tehakse ettepanek
omandada tasuta Tallinna linnale Arco Investeeringute Aktsiaseltsilt avalikult
kasutatavate teede ja haljasalade rajamiseks vajalikud Narva mnt 67
kinnistu jagamisel tekkivad Filmi tn T3, Filmi tn T4, Filmi tn 12,
Filmi tn 15 ja Bensiini tn T2 kinnistud ning taotletakse Tallinna
linna kasuks isikliku kasutusõiguse seadmine Narva mnt 67 kinnistu osale
pindalaga 1059 m2, lisaks jääb isiklik kasutusõigus koormama
Narva mnt 67 kinnistu jagamisel tekkivaid järgmisi kinnistuid: Filmi tn 18
isikliku kasutusõiguse ala pindalaga 220 m2; Bensiini tn 7
isikliku kasutusõiguse ala pindalaga 618 m2; Filmi tn 16
isikliku kasutusõiguse ala pindalaga 37 m2; Filmi tn 14
isikliku kasutusõiguse ala pindalaga 55 m2; Filmi tn 13
isikliku kasutusõiguse ala pindalaga 139 m2. Korralduses on
toodud tasuta omandamise ja isiklike kasutusõiguste seadmise tingimused, samuti
määratud Tallinna Kommunaalamet Narva mnt 67 kinnistu jagamisel tekkivate
Filmi tn T3, Filmi tn T4, Filmi tn 12, Filmi tn 15 ja
Bensiini tn T2 kinnistute valitsejaks kinnistute Tallinna linna omandina
kinnistusraamatusse kandmisest arvates.
AKTSIASELTS
TALLINNA VESI kooskõlastas detailplaneeringu tingimusel, et järgnevate
projekteerimisstaadiumite (hoonete ja tänavate vee- ja kanalisatsiooni ehitusprojektide)
koostamiseks tuleb taotleda AKTSIASELTSILT TALLINNA VESI tehnilised tingimused.
Tingimus on määratud täitmiseks järgnevates projekteerimisstaadiumites.
Osaühing
Jaotusvõrk, Elion Ettevõtted Aktsiaselts ja Aktsiaselts KH Energia-Konsult
kooskõlastasid planeeringu märkustega, et tööjoonised tuleb kooskõlastada
täiendavalt. Tingimused on määratud täitmiseks järgnevates
projekteerimisstaadiumites.
Kuna
detailplaneering sisaldab kehtestatud Paljassaare ja Russalka vahelise
ranna-ala üldplaneeringu muutmise ettepanekut, esitati see planeerimisseaduse § 17
lg 3 p 2 ja Tallinna linna ehitusmääruse § 16 lg 5 alusel
täiendava kooskõlastamise vajaduse määramiseks Harju maavanemale. Harju maavanem juhtis tähelepanu järgmistele
asjaoludele: planeeringulahenduses on esitatud olemasoleva rannajoone
ehituskeeluvööndi vähendamise ettepanek (krundid positsioon 3 ja 4). Ranna
ja kalda ehituskeeluvööndit võib suurendada või vähendada, arvestades ranna või
kalda kaitse eesmärke ning lähtudes taimestikust, reljeefist, kõlvikute ja
kinnisasjade piiridest, olemasolevast teede- ja tehnovõrgust ning
väljakujunenud asustusest. Vastavalt looduskaitseseaduse § 40 lõikele 3
võib ranna ja kalda ehituskeeluvööndi vähendamine toimuda keskkonnaministri
nõusolekul.
Lisaks
märkis maavanem, et planeerimisseaduse § 221 lõikest 2
tulenevalt planeeritakse tehnovõrgud ja ‑rajatised, arvestades
olemasolevaid ehitisi, tehnovõrke ja ‑rajatisi ning muid kitsendusi. Kui
kinnisasjale tehnovõrgu või rajatisega võrguühenduse loomiseks on vajalik luua
ühendus olemasoleva tehnovõrgu või ‑rajatisega, mis ei asu planeeritaval
maa-alal, siis peab planeeringuala algataja laiendama planeeritavat maa-ala
selliselt, et planeering hõlmaks kogu loodavat võrguühendust. Seega tuleks
Narva mnt 67 kinnistu planeeritava maa-ala koosseisu lülitada ka see
maa-ala, kuhu on planeeritud need tehnovõrgud ja ‑rajatised, mis jäävad
Narva mnt 67 kinnistu detailplaneeringu praegusest planeeringualast välja.
Vastavalt
planeerimisseaduse § 17 lg 3 punkti 2 alusel palus maavanem
detailplaneeringule täiendavalt kooskõlastada Tallinna Tervisekaitsetalituse
Harjumaa osakonnaga inimeste tervisele ohutu elukeskkonna tagamiseks võimalike
abinõude seadmise väljaselgitamiseks.
Ehituskeeluvööndi
vähendamiseks esitati taotlus keskkonnaministrile peale detailplaneeringu
vastuvõtmist. Narva mnt 67 kinnistu detailplaneeringu ala suurendatud ei
ole, kuivõrd enamus loodavast võrguühendusest on planeeritaval maa-alal, alast
väljapoole jäävad planeeritavad tehnovõrgud on kavandatud linnale kuuluvale
tänavamaa-alale, mille suhtes sundvalduse seadmise vajadust ei teki.
Detailplaneeringu on Tallinna Tervisekaitsetalituse Harjumaa osakond
kooskõlastanud märkusteta.
Detailplaneering,
milles kavandati Kesklinnas asuvale 4,9 ha suurusele planeeritavale
maa-alale 13 krunti, määrati ehitusõigus ning kruntide kasutamise
tingimused kuue kuni 5‑korruselise äripindadega korterelamu, millest ühe
hoone mahtu oli kavandatud eralasteaed ja viie kuni 5‑korruselise korterelamu
ehitamiseks, planeeriti avalikku kasutusse jäävad tänavad ja haljasalad ning
millega tehti ettepanek Tallinna Linnavolikogu 9. detsembri 2004 määrusega
nr 54 kehtestatud Paljassaare ja Russalka vahelise ranna-ala
üldplaneeringu muutmiseks, võeti vastu Tallinna
Linnavalitsuse 29. juuni 2007 korraldusega nr 1318‑k.
Teade detailplaneeringu vastuvõtmisest ilmus ajalehes Postimees 4. juulil
2007. Detailplaneering oli avalikul väljapanekul 25. juulist‑8. augustini
2007. Teade avaliku väljapaneku aja ja koha kohta ilmus ajalehes Postimees 12. juulil
2007 ning teade väljapaneku toimumisest ja selle tulemusi tutvustava arutelu
läbiviimise aja ja koha kohta ilmus ajalehes Postimees 25. augustil 2007.
Avaliku
väljapaneku ajal esitasid detailplaneeringu kohta vastuväiteid ja ettepanekuid
sisaldavad kirjalikud pöördumised Osaühingu Põhivõrk esindaja Sulev Kütt ja
Asko Pukki esindaja vandeadvokaat Raul Talts Advokaadibüroo Lentsius &
Talts OÜ‑st. Vastuväidete esitajatele edastati Tallinna Linnaplaneerimise
Ameti seisukohad tähitud kirjadega 23. augustil 2007.
Detailplaneeringu
avaliku väljapaneku tulemusi tutvustav arutelu toimus 7. septembril 2007.
Vastuväidete ja ettepanekute esitajatest viibisid avalikul arutelul Osaühing
Põhivõrk esindaja Sulev Kütt ja Asko Pukki esindaja vandeadvokaat Raul Talts
Advokaadibüroo Lentsius & Talts OÜ‑st.
Arutelul
käsitleti avalikul väljapaneku vältel kirjalikes pöördumistes tõstatatud
küsimusi ja projekteerija tehtud täiendusi ja muudatusi Narva mnt 67
kinnistu detailplaneeringus. Arutelu tulemusel vastuväiteid esitanud isikud oma
vastuväidetest ei loobunud.
Tallinna
Linnavalitsuse 30. novembri 2007 kirjaga LV1/5612 esitati
detailplaneering planeerimisseaduse § 23 lg 1 p 2 ja § 23
lg 3 p 3 ja 5 ning Tallinna linna ehitusmääruse § 18 lg 13
kohaselt Harju maavanemale järelevalveks. Planeeringuvaidlusele lahenduse
leidmiseks kutsus maavanem 9. jaanuaril 2008 kooskõlas planeerimisseaduse
§ 23 lõike 3 punktiga 5 kokku planeeringu avalikul väljapanekul
kirjalikke vastuväiteid esitanud isikute, planeeringu koostamist korraldava
kohaliku omavalitsuse ja Harju Maavalitsuse ühisnõupidamise. Avalikul
väljapanekul vastuväiteid esitanud isikud osalesid nõupidamisel. Nõupidamisel
esitas Osaühing Põhivõrk 8. jaanuaril 2008 koostatud kirja nr PV‑EPS‑4/21,
millega loobus esitatud vastuväitest, kuna vastuväidetega arvestamise osas
jõuti kokkuleppele. Asko Pukki esindajaga kokkuleppele vastuväitega arvestamise
osas ei jõutud. Maavanem edastas planeerimisseaduse § 23 lg 3 p 5
alusel 11. veebruaril 2008 kirjaga nr 2.1‑13k/3165 oma
seisukoha arvestamata jäänud vastuväidete kohta ning andis planeerimisseaduse § 23
lg 6 alusel detailplaneeringu edasiseks menetlemiseks heakskiidu. Maavanem
asus seisukohale, et Narva mnt 67 kinnistu detailplaneeringu koostamisel
ei ole rikutud seadusi ja norme ega neid vaidlustajate seadusest tulenevaid
õigusi, mis kuuluksid järelevalve teostaja poolt tagamisele. Narva mnt 67
kinnistu detailplaneeringu koostamisel on arvestatud planeerimisseaduses
sätestatud planeeringu avaliku menetluse nõudeid ning lähtutud planeerimisseaduse
§‑s 9 detailplaneeringu sisule esitatavatest nõuetest.
Looduskaitseseaduse
§ 38 lg 1 p 3 kohaselt on keskkonnaminister 2. oktoobri
2007 kirjaga nr 16‑6/41604‑2 nõustunud ehituskeeluvööndi
vähendamisega 50 meetrile vastavalt Narva mnt 67 kinnistu
detailplaneeringule.
21. veebruaril 2008 sõlmitud lepinguga nr 2‑6/48
võttis Arco Investeeringute Aktsiaselts kohustuse tagada oma vahendite arvelt
detailplaneeringu kohaste avalikult kasutatavate teede ja üldkasutatava
haljastuse, välisvalgustuse ning vihmaveekanalisatsiooni väljaehitamise.
Detailplaneeringu
kehtestamine, mille puhul planeerimisseaduse
kohane järelevalve planeeringu koostamise üle on kohustuslik või millega
määratakse miljööväärtuslik hoonestusala, kuulub volikogu ainupädevusse
vastavalt kohaliku
omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punktile 33
ja Tallinna
linna ehitusmääruse § 19 lõikele 3.
|
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
|
Tallinna Linnavolikogu esimees
|
|
|