TALLINNA LINNAVOLIKOGU
|
|
OTSUS
|
|
|
Tallinn
|
29. november 2007 nr 287
|
|
|
|
|
Ettepaneku esitamine Vabariigi Valitsusele püsiasustusega
väikesaarte seaduse muutmiseks
|
|
|
|
Kohaliku omavalitsuse
korralduse seaduse § 65 lg 3 ja Tallinna Linnavolikogu 10. oktoobri 1996 määrusega nr 27 kinnitatud “Tallinna põhimäärus“ § 40 alusel,
|
|
|
Tallinna Linnavolikogu
|
|
o t s u s t a b:
|
|
|
|
|
1. Esitada Vabariigi Valitsusele püsiasustusega
väikesaarte seaduse § 2 punkti 3 muutmise seaduse eelnõu koos seletuskirjaga
vastavalt lisale.
2. Tallinna Linnavalitsusel esitada otsus Vabariigi
Valitsusele.
3. Otsust on võimalik vaidlustada Tallinna Halduskohtus (Pärnu mnt 7, Tallinn 15082) 30 päeva
jooksul arvates otsuse teatavakstegemisest.
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna Linnavolikogu esimees
|
|
Tallinna Linnavolikogu 29. novembri 2007
otsuse nr 287
LISA
|
|
Püsiasustusega väikesaarte seaduse § 2 punkti 3
muutmise seaduse eelnõu
|
|
|
|
Püsiasustusega
väikesaarte seaduse § 2 punkti 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“3)
püsiasustusega väikesaared (edaspidi väikesaared) – Abruka, Aegna,
Kihnu, Kessulaid, Kõinastu, Manija, Osmussaar, Piirissaar, Prangli, Ruhnu,
Vilsandi ja Vormsi;“
Ene Ergma
Riigikogu
esimees
Tallinn,
2007. a.
|
|
Seletuskiri püsiasustusega väikesaarte seaduse § 2 punkti 3 muutmise seaduse
eelnõu juurde
|
|
|
|
1. Seaduse eesmärk
Seaduse eemärgiks on täiendada püsiasustusega
väikesaarte nimistut Aegna saarega, mis aitaks kaasa saare tervikliku ja
tasakaalustatud arengu jätkumisele.
Aegna saar on osa Tallinna linna
haldusterritooriumist. Saare seosed Tallinnaga ulatuvad 13. sajandisse. Kahjuks
kahandas II Maailmasõda saarekogukonna suurust oluliselt. Lähiminevikus algas
intensiivne saare külastamine tallinlaste poolt 1961. aastal. Saarega pidasid
ühendust 5 laeva. Argipäevil viibis saarel ligi 000 ja nädalavahetustel kuni 5000
inimest. Täna on saarel 10 püsielanikku.
Viimase nelja suve jooksul on Tallinna Linnavalitsus
korraldanud linnaeelarvest doteeritavat reisijate vedu laevaliinil Tallinn-Aegna-Tallinn.
On alustatud uurimis- ja ettevalmistamistöödega püsiühenduse pidamiseks
saarega. Püsiühenduse loomist ootavad 32, sealhulgas 27 eravalduses oleva
kinnistu omanikku, keda saaks kaasata saare turismiobjektide ja maastike
miljööväärtuse tõstmise protsessis. Kahtlemata suurendaks püsiühendus ka saare
püsielanikkonda, mis tähendaks püsiasustusega väikesaarte seaduse mõtte
elluviimist – soodustaks elujõulise püsiasustuse taastamist ning sellega saare
jätkusuutlikkuse tagamist.
“Tallinna arengukava 2006‑2021“ näeb ette saare
arendamise lähtekohad. Aegna saarel heakorrastatakse rannaala, rajatakse
rannapark ja väikelaevade külalissadam, korrastatakse saare infrastruktuur, sh
teede, veevarustuse, kanalisatsiooni ja välisvalgustuse väljaehitamine.
Aegna saare kompleksse programmi elluviimine ei
puuduta ainult tallinlasi ja nende puhkeolusid, vaid pakub võimalusi ka Eesti
mandriosa elanikele väikesaare külastamiseks. Tallinna lahe akvatooriumis asuv
saar võiks olla esimeseks peatuspaigaks väikelaevadel Eestisse saabuvatele
mereturistidele.
2. Eelnõu sisu võrdlev analüüs
1. jaanuaril 2008 jõustuva püsiasustusega väikesaarte
seaduse § 2 punktiga 3 on kehtestatud püsiasustusega väikesaarte loetelu, kuhu
kuuluvad Abruka, Kihnu, Kessulaid, Manija, Piirissaar, Prangli, Ruhnu, Vilsandi
ja Vormsi.
Samas on püsiasustusega väikesaarte loetelust välja
jäänud Aegna saar, kuigi saarel on 10 püsielanikku ja saare pindala
arvestades on tegemist väikesaarega. Et tagada Aegnal püsiasustuse säilimine, saare elulaadi omapära
ja kultuuri järjepidevus, väikesaarele iseloomulik maastikuilme ja
looduskeskkond ja selle kaitsmine, tuleks saarel elavatele püsielanikele
võimaldada esmatähtsate avalike teenuste (korrakaitse- ja päästeteenistused,
joogivesi, post- ja elektronside, elektrivarustus, transpordiühendus, alus- ja
põhiharidus) kättesaadavus.
Seega püsiasustusega väikesaarte seaduse mõtte ja
sätte kohaselt on tegemist püsiasustusega väikesaarega. Nimetatud
seadusemuudatus annaks saare kinnistuomanikele selge signaali, et nii kohaliku
omavalitsuse kui ka riigi eesmärk on ka Aegna saare haldamisel püsiasustuse
taastamine, säilitamine ja arengusuutlikkuse toetamine.
3. Eelnõu terminoloogia
Eelnõu kasutab kehtivas õiguses kasutatavaid mõisteid.
4. Eelnõu vastavus Euroopa Liidu õigusele
Eelnõu on kooskõlas rahvusvaheliste lepingute ja
Euroopa Liidu õiguse põhimõtetega.
5. Seaduse mõjud
Muudatuse vastuvõtmise korral käsitletaks Aegna saart
kui püsiasustusega väikesaart, kuna
saarel on püsielanikud ja seega on tegemist püsiasustusega väikesaarega.
6. Seaduse rakendamiseks vajalikud kulutused
Seaduse rakendamine ei nõua täiendavaid kulutusi.
7. Seaduse jõustumine
Seadus jõustub üldises korras.
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna Linnavolikogu esimees
|