Tallinna
Linnavalitsuse 17. juuli 2006
korralduse nr
1538-k
LISA 1
|
|
Tallinna linna 2007. aasta eelarve projekti koostamise
tingimused
|
|
|
1. Ametiasutuste
ja nende hallatavate asutuste eelarve projekti koostamise üldsätted
1.1 Tallinna
linna (edaspidi linna) ametiasutuse (edaspidi ametiasutus) ja
tema hallatavate asutuste 2007. aasta eelarve projekt (edaspidi ametiasutuse
haldusala eelarve projekt) koostatakse tekkepõhiselt, võttes tegevuskulude
planeerimisel aluseks linnapea 3. juuli käskkirja nr PO-1/210.
1.2 Linna
asutuste 2007. aasta eelarve projekt koostatakse järgmiste vormide kohaselt:
1.2.1
Vorm 1 „Ametiasutuse haldusala 2007. aasta eelarve projekti koond asutuste
lõikes“ (lisa 2);
1.2.2
Vorm 2 „Investeeringute koondkava“ (lisa 3);
1.2.3
Vorm 3 „Investeeringuobjekti infokaart“ (lisa 4);
1.2.4
Vorm 4 „Linna poolt kaasfinantseeritavad projektid ja programmid 2007-2009“
(lisa 5);
1.2.5
Vorm 5 „Linna nimel võetavad pikaajalised lepingulised kohustused asutuste
lõikes 2007 – 2009“ (lisa 6);
1.2.6
Vorm 6 „Lasteaedade, koolide ja teiste haridusasutuste kontingent 2007. aastal“
(lisa 7);
1.2.7
Vorm 7 „Kutseõppeasutuste kontingent 2007. aastal“ (lisa 8);
1.2.8
Vorm 8 „Ametiasutuse koosseisunimestik 2007. aasta eelarveprojekti
koostamiseks“ (lisa 9);
1.2.9
Vorm 9 a „Toote püsiandmed“ (lisa 10);
1.2.10
Vorm 9 b „Toote operatiivandmed“ (lisa 10).
1.3 Linna
asutuste 2007. aastaks prognoositavad tekkepõhised tulud ning kulud toodete ja
eelarvepositsioonide lõikes sisestatakse ametiasutuste poolt tarkvarasüsteemi
SAP (edaspidi SAP), kasutades andmete sisestamiseks „eelarvestamise töölaua“
funktsiooni (transaktsioon FMBB) ning eelarve tüüpi „4000“. SAP-i kasutamise
juhend on avaldatud veebilehel http://veeb.tallinn.ee/finants/.
1.4 Eelarve
vormide täitmisel tulude, kulude, finantseerimistehingute ja toodete
liigendamisel, lähtutakse eelarve tunnuste süsteemist, mis avaldatakse
veebilehel http://veeb.tallinn.ee/finants/
hiljemalt 1. augustil 2006.
1.5 Eelarve
vormide täitmisel juhinduda käesolevast korrast ja vormidele lisatud märkustest
ning selgitustest.
1.6 Ametiasutus
koostab oma haldusala 2007. aasta eelarve projekti koondi vormi 1 kohaselt
hallatavate asutuste lõikes, sisestades SAP-i iga asutuse tulud, kulud (toodete
ja eelarvepositsioonide lõikes) ja finantseerimistehingud.
1.7 Eelarve
projektis kajastatakse kõik ametiasutuse ja tema hallatavate asutuste poolt
kogutavad tulud (v.a tulud, mis kuuluvad kandmisele riigituludesse)
alljärgnevalt:
1.7.1 ametiasutus
sisestab SAP-i andmed enda ja oma hallatavate asutuste 2007. aastal kogutavate
tulude kohta asutuste kaupa tululiikide lõikes;
1.7.2 SAP-i
sisestatud tulude prognoosi põhjendamiseks koostab ametiasutus oma haldusala
tulude koondseletuskirja, milles tuuakse ära tulude prognooside arvestused ja
alusandmed asutuste lõikes ning esitab selle finantsteenistusele hiljemalt 1.
septembriks 2006.
1.8 Eelarve
projektis kajastatakse kõik ametiasutusele ja tema hallatavatele asutustele
pandud ülesannete ja vastavaks eelarveaastaks püstitatud eesmärkide täitmiseks
kavandatavad kulud alljärgnevalt:
1.8.1 Ametiasutus
sisestab SAP-i asutuste kavandatavad tegevuskulud Tallinna linnapea 3. juuli
2006 käskkirjaga nr PO-1/210 kinnitatud ametiasutuste haldusala tegevuskulude
piirsumma piires eelarve positsioonide jatoodete kohta kuluartiklite lõikes.
Kui täiendavate tegevustulude või välisrahastuse andjalt saadavate tulude
arvelt suurendatakse linnapea käskkirjaga määratud tegevuskulude piirsummat,
teavitab ametiasutus sellest finantsteenistust e-mailiga aadressidel Aime.Roosioja@tallinnlv.ee ning Tanel.Keres@tallinnlv.ee.
1.8.2 Vajadusel saab
ametiasutus esitada kulude lisataotluse paberkandjal, kooskõlastatult vastavat
ametiasutust kureeriva Tallinna Linnavalitsuse liikmega, koos põhjaliku
seletuskirja ning eelarve kalkulatsioonidega.
1.8.3 SAP-süsteemi
sisestatud kavandatavate tegevuskulude ja esitatud lisataotluse kohta koostab
ametiasutus tegevuskulude koondseletuskirja, milles tuuakse iga toote ja
eelarvepositsiooni kohta arvestused, selgitused ja põhjendused kavandatavate
kulude mahu ning sisu kohta (sh õigusaktid, kehtivad lepingud vm juriidiliselt
siduvad kohustused, millest lähtuvalt kulu tehakse). Eraldi tuleb seletuskirjas
välja tuua:
1.8.3.1 kavandatavad
kulud, mis eelnevatel eelarveaastatel puudusid koos kulude vajalikkuse
põhjendusega;
1.8.3.2 kulud, mis
võrreldes eelmise eelarveaastaga kasvavad ning põhjendused kulude kasvu kohta;
1.8.3.3 selgitused
ja põhjendused üritusteks, projektideks ja toetusteks planeeritud kulude mahu
ja sisu kohta;
1.8.4 lisaks täidab
Tallinna Haridusamet vormid 6 ja 7;
1.8.5 juhul kui
ametiasutus on oma eelarve projektis planeerinud kulusid osalemiseks
koostööprojektides, millega kaasneb linnapoolse kaasfinantseerimise vajadus,
tuleb projekti ja kavandatud kulude kohta täita vorm 4 (v.a
kaasfinantseeritavad investeeringud, mis on esitatud investeeringute
koondkavas), lisades vormile selgitused iga projekti kohta.
1.9 Linna
ametiasutused täidavad oma haldusala toodete kohta tootekaardid vastavalt
vormidele 9 a ja 9 b. Toote püsiandmete infokaardi (vorm 9 a) täitmisel lähtuda
veebilehel http://veeb.tallinn.ee/finants/
esitatud püsiandmetest.
1.10 Linnaosa
valitsus esitab toodete kohta täidetud vormid (vormid 9 a ja 9 b) vastava tootevaldkonna
eest vastutavale ametile punktis 5.3 nimetatud tähtajal ja korras. Amet
kontrollib vormidel 9 a ja 9 b esitatud andmete korrektsust, õigsust ja
vastavust toote standarditele ning tagastab kontrollitud ja kooskõlastatud
tootekaardid linnaosade valitsustele punktis 5.3 nimetatud tähtajal.
2. Ametiasutuste
investeeringute kava koostamine
2.1 Ametiasutus
koostab oma tegevusvaldkonna investeeringute koondkava vormi 2 kohaselt lisades
iga objekti kohta infokaardi vastavalt vormile 3.
2.2 Linnaosade
valitsused esitavad oma investeeringute taotlused valdkondade lõikes vormide 2
ja 3 kohaselt vastavate valdkondade eest vastutavatele ametitele punktis 6.1
nimetatud tähtajal. Perekonnaseisuameti, Linnaarhiivi ja linnaosavalitsuste
administratiivhoonete investeeringutaotlused esitatakse linnapeale ja
linnasekretärile.
2.3 Investeeringute
koondkava kajastab:
2.3.1 investeeringute
projekte, s.o. ühe objekti või enamate üheliigiliste objektide (kinnistu või
selle osad ja vallasasjad) ehitamine, rekonstrueerimine (sh renoveerimine,
kapitaalremont jms) või ostmine. Projektiks võib olla ka eraldiseisev
planeering, uuring või muu arendustöö. Projekti maksumusse arvatakse projekti
eesmärgi saavutamiseks planeeritavate kõigi kulutuste summa, sh kulutused uuringuteks,
projekteerimiseks, ehitamiseks, järelevalveks, seadmete ostmiseks ja montaažiks
jm projekti teostamiseks vajalikud kulutused, sh käibemaks;
2.3.2 investeeringuid
ameti tegevusvaldkonna üheliigilistest projektidest koosneva programmina.
Programmi maksumusse arvatakse kõikide programmi kuuluvate üheliigiliste
projektide summaarne maksumus;
2.3.3 muutust varades ja
aktsiakapitalis.
2.4 Ametiasutus
esitab investeeringute koondkavas andmed kõigi kavandatavate ja jätkatavate
investeeringute maksumuse ja nende finantseerimise kohta aastate ning
projektide ja programmide lõikes.
2.5 Amet
koondab oma tegevusvaldkonna investeeringute koondkavas (vormil 2) enda, oma
hallatavate asutuste ning linnaosade valitsuste poolt taotletavad projektid,
järjestades need prioriteetsuse järjekorras, teavitades linnaosade valitsusi
ameti koondkavasse arvatud investeeringu objektidest.
2.6 Ameti
tegevusvaldkonna investeeringute koondkavas tuleb eelistada:
2.6.1 jätkuprojekte, s.o
eelnevatel eelarveaastatel alustatud projekte, mis on ka linna 2006. aasta
eelarve investeeringute kavas;
2.6.2 projekte, mille
teostamise esmavajalikkus tuleneb otseselt riigi või linna õigusaktidest;
2.6.3 projekte, mille
teostamise vajalikkus tuleneb linna poolt juba sõlmitud lepingutest vm
juriidiliselt siduvatest dokumentidest;
2.6.4 ühisprojekte, mida
osaliselt finantseeritakse riigieelarve-, välisabi- või teiste juriidiliste
isikute vahenditest (kaasfinantseeritavad projektid).
2.7 Investeeringute
koondkavas liigendatakse projektid lähtudes kulutuste majanduslikust sisust
(hoonete ja rajatiste ehitus, kapitaalremont, investeeringutoetused, soetused
jms), tuues eraldi välja projekti kogumaksumuse ja maksumuse eelarveaastate
lõikes, sh põhivara soetus ja tekkepõhised kulud.
2.8 Projekti
ja programmi finantseerimine liigendatakse finantseerimisallikate lõikes.
Võimalikud on järgmised allikad: linna tulud, sihtotstarbeline eraldis
riigieelarvest, välisabi, teiste juriidiliste isikute vahendid, sh eraldised
teiste omavalitsusüksuste eelarvest, sihtasutuste, fondide-, äriühingute
vahendid ja muud allikad.
2.9 Iga
investeeringute kavas esitatud objekti, projekti või programmi kohta
koostatakse infokaart vastavalt vormile 3.
2.10 Juhul,
kui objekti teostamiseks on läbi viidud hankekonkurss, lisatakse vormile 3 ka
edukaks tunnistatud ja vastu võetud pakkumise ja/või sõlmitud lepingu koopia.
Juhul, kui hankekonkursi tulemused ei ole selgunud või hankekonkurssi ei ole
veel läbi viidud, lisatakse objekti kulude detailne eelarve.
2.11 Amet
esitab oma tegevusvaldkonna investeeringute koondkava vormil 2 ning andmed
investeerimisobjektide kohta vormil 3 koos punktis 2.10 nimetatud dokumentidega
paberkandjal linnakantselei finantsteenistusele koos oma haldusala eelarve
projektiga punktis 6.2 nimetatud tähtajal.
3. Ametiasutuste
personalikulude planeerimine 2007. aasta eelarve projektis
3.1 Ametiasutuse
2007. aastal personalikulude kohta täidetakse lisaks vorm 8.
3.2 Töötasu
planeerimisel lähtub ametiasutus alljärgnevast:
3.2.1
Teenistuja töötasust moodustab põhilise osa ametipalk, mis määratakse
vastavalt Tallinna Linnavolikogu 15. detsembri 2005 määrusega nr 60
kinnitatud Tallinna linna ametiasutuste teenistujate töö tasustamise korrale
ning linnavalitsuse korraldusega (v.a linnavolikogu kantselei) kinnitatud
ametiasutuse koosseisunimestikule koos ametikohtade palgaastmetega.
3.2.2
Uute ametikohtade loomise ja ametipalkade muutmise vajadusel tuleb seda
põhjendada eelarve projekti tegevuskulude seletuskirjas. Seletuskirja aluseks
on vorm 8, milles kajastub ametiasutuse teenistujate kinnitatud koosseis koos
palgaastmete ja ametipalkadega ning järgmiseks aastaks planeeritud teenistujate
koosseis koos palgaastmete ja ametipalkadega.
3.2.3
Koosseisuväliste teenistujate teenistusse võtmise vajadusel tuleb seletuskirjas
näidata, milliste ajutise iseloomuga tööde täitmiseks see on vajalik ja
milliseks ajaks (ametinimetus, alguse ja lõpu kuupäevad). Koosseisuvälise
teenistuja personalikulud planeeritakse eelarvesse analoogiliselt koosseisulise
teenistuja personalikuludega.
3.2.4
Teenistujate tulemuslikuma töö motiveerimiseks planeerib ametiasutus 2007.
aasta eelarve projektis kuni 5% ulatuses teenistujate ametipalkade summast
täiendavaid töötasuvahendeid preemia ja lisatasu maksmiseks.
3.2.5
Puhkusetoetuseks nähakse ette üks ametipalk teenistuja kohta.
3.2.6
Tallinna põhimäärusest tulenevate sotsiaalsete garantiidega seotud
erakorralisteks sündmusteks kavandab ametiasutus kuni 2% teenistujate
ametipalkade summast.
3.2.7
Ajutiste lepinguliste töötajate töötasu planeerimisel põhjendab ametiasutus
eelarve projekti seletuskirjas ajutiste lepinguliste töötajate kasutamise
vajalikkust ja otstarbekust, tuues ära ajutiste lepinguliste tööde loetelu koos
planeeritava töötasuga.
3.2.8
Linnaosa valitsus esitab koos oma eelarve projektiga andmed linnaosa halduskogu
liikmete arvu, komisjonide liikmete arvu, halduskogude komisjonide esimeeste
arvu (v.a halduskogu esimees, kui halduskogu komisjoni esimees) ning halduskogu
liikmete ja komisjonide liikmete töötundide arvu kohta kuus.
3.2.9
Lähtudes sotsiaalministri 24. aprilli 2003 määrusest nr 74 “Töötajate
tervisekontrolli kord“ ja tulenevalt aasta jooksul kohustusliku
tervisekontrolli läbivate teenistujate arvust ning teenuse pakkuja hinnakirjast
planeeritakse teenistujate tervisekontrolli läbiviimise kuludeks 350 krooni
tervisekontrolli läbiva teenistuja kohta. Infosaalide teenistujate ning
hooldustöötajate vaktsineerimise kuludeks planeeritakse täiendavalt sellele 115
krooni teenistuja kohta.
3.3 Töötervishoiuarsti
otsuse alusel nägemisteravust korrigeerivate abivahendite kulude hüvitamiseks
kuvariga töötavatele teenistujatele on makstava hüvitise arvestuslikuks summaks
1200 krooni iga neljanda vähemalt pool oma tööaega kuvariga töötava teenistuja
kohta aastas.
3.4 Personalikoolituseks
kavandab ametiasutus kuni 0,5 kuu ametipalka teenistuja kohta.
3.5 Ametiasutuste
teenistujate tsentraliseeritud koolituse kulud planeeritakse vastavalt
koolitusprioriteetidele ja ametiasutuste koolitusvajadusele linnakantselei
eelarves.
3.6 Ametiasutus
planeerib kulud oma töötajate ametialasteks lähetusteks oma eelarve projekti
tegevuskuludes.
4. Infotehnoloogia
kulude planeerimine 2007. aasta eelarve projektis
4.1 Linna eelarves
planeeritakse infotehnoloogia kulusid (edaspidi IT kulud) kolmel
tasandil alljärgnevalt:
4.1.1 linna
tsentraalsed (s.o ülelinnalise tähtsusega) IT kulud, mis planeeritakse eraldi
linnakantselei eelarve projektis. Linna tsentraalsete IT kulude eelarve
projekti koostab linnakantselei infotehnoloogia teenistus (edaspidi IT
teenistus) reastades kulud prioriteetsuse järjekorras. Linna tsentraalsete
IT kulude piirsumma määrab linnasekretär linnakantseleile kinnitatud piirsumma
raames. IT teenistus teavitab kõiki ametiasutusi linna tsentraalsetesse IT
kuludesse kavandatu kohta linnavalitsuse intranetis
(https://intra.tallinn.ee/). Linna tsentraalsetesse IT kuludesse arvatud
kulusid ametiasutused oma eelarve projektis ei kajasta. Linna ametiasutused
esitavad taotlused linna tsentraalsete IT tegevuskulude ja arendusprojektide
kohta elektroonselt hiljemalt 1. augustiks 2006 aadressile Epp.Norit@tallinnlv.ee.
4.1.2 ametiasutuse
haldusala tsentraalsed IT kulud (s.o kulud mis hõlmavad ametiasutuse
hallatavate asutuste üheliigilisi IT kulusid), mis planeeritakse ametiasutuse
eelarve projektis eraldi eelarvepositsioonina;
4.1.2.1 ametiasutused
peavad oma hallatavaid asutusi teavitama, millised IT kulud planeeritakse
ametiasutuse eelarve projektis kui haldusala tsentraalsed IT kulud (Näiteks:
Tallinna Haridusamet teeb ühishanke riist- ja tarkvara (sh arvutite)
soetamiseks põhikoolidele ja gümnaasiumidele, milleks vajalikud vahendid
planeeritakse Tallinna Haridusameti eelarve projektis, kui ameti haldusala
tsentraalne IT kulu),
4.1.2.2 tsentraalsete
kuludena võib planeerida kulusid, mille tsentraalne teostamine on otstarbekam
(Näiteks: arvutite soetamiseks ühishanke läbiviimine, mis võimaldab hoida kokku
hanke teostamise kulusid, annab võimaluse soetada arvutid soodsama hinnaga,
tagab kontrolli hallatavatele asutustele soetatava riist- ja tarkvara üle jms).
4.1.3 linna asutuste
korralised IT kulud, mis planeeritakse iga asutuste eelarve projekti
majandamiskulude koosseisus infotehnoloogia kuludena.
4.2 Linna asutused
planeerivad hiiremattide, arvutikottide, tahmakassettide, andmekandjate jmt
soetamiseks vajalikud kulud oma majandamiskulude koosseisus inventarina.
5. Ametiasutuse
haldusala eelarve projekti kooskõlastamine
5.1 Tallinna
Linnavolikogu Kantselei kooskõlastab oma eelarve projekti Tallinna
Linnavolikogu esimehega.
5.2 Linnavalitsuse
ametid ja Tallinna Linnakantselei kooskõlastavad eelarve projekti ning
tegevusvaldkonna investeeringute koondkava neid kureeriva Tallinna
Linnavalitsuse liikmega. Tallinna Perekonnaseisuamet ja Tallinna Linnaarhiiv
kooskõlastavad oma eelarve projekti ning investeeringute koondkava eelnevalt
linnasekretäriga.
5.3 Linnaosade
valitsused esitavad täidetud tootekaardid oma toodete kohta vormide 9 a ja 9 b
kohaselt kooskõlastamiseks vastava tootevaldkonna eest vastutavale ametile
elektrooniliselt hiljemalt 15. augustiks 2006. Ametid
tagastavad kontrollitud ja kooskõlastatud vormid linnaosade valitsustele nii
elektrooniliselt kui ka paberkandjal viseerituna hiljemalt
25. augustiks 2006.
6. Ametiasutuse
haldusala eelarve projekti koostamine, esitamine ja menetlemine
6.1 Linnaosade
valitsused esitavad oma investeeringute taotlused valdkondade lõikes vormi 2
kohaselt koos infokaartidega vormi 3 kohaselt vastava valdkonna eest
vastutavale ametile hiljemalt 19. augustiks 2006.
6.2 Ametiasutused
esitavad oma haldusala 2007. aasta eelarve projekti ning ametid oma tegevusvaldkonna
investeeringute koondkava linnakantselei finantsteenistusele hiljemalt 1. septembriks 2006
alljärgnevalt:
6.2.1 Linnavolikogu
kantselei esitab paberkandjal linnavolikogu esimehe poolt viseeritud eelarve
projekti koondi vormil 1 ja 8 ning vajadusel vormid 2, 3 4 ja 5 lisades
seletuskirjad. Elektrooniliselt esitatakse eelarve projekti vorm 1 ja 8 ning
vajadusel 2, 3 4 ja 5 koos seletuskirjadega;
6.2.2 Amet esitab
paberkandjal ametiasutuse juhi ja vastavat ametit kureeriva linnavalitsuse
liikme poolt viseeritud ameti haldusala eelarve projekti koondi vormil 1 koos
prognoositavate tulude ja kulude seletuskirjaga, ameti tegevusvaldkonna
investeeringute koondkava vormil 2 ja vormid 9 a ja 9 b kõikide oma toodete
kohta ja vajadusel ka vormi 4 ja 5. Elektrooniliselt esitatakse eelarve
projekti vormid 1 ja 8 koos seletuskirjaga ning vajadusel 2, 3, 4 ja 5 koos
seletuskirjadega. Lisaks esitavad ametid oma haldusala eelarve projekti vormid
9 a ja 9 b kõikide oma toodete kohta ning Tallinna Haridusamet vormid 6 ja 7.
6.3 Linnaosa
valitsus esitab paberkandjal linnaosa vanema poolt viseeritud eelarve projekti
koondi vormil 1 koos ametiasutuse haldusala koondseletuskirjaga, ametite poolt
kooskõlastatud vormid 9 a ja 9 b kõikide oma toodete kohta ning vajadusel
vormid 4 ja 5. Elektrooniliselt esitatakse eelarve projekti vorm 1 koos
koondseletuskirjaga ja vormid 4, 5, 8, 9 a ja 9 b.
|
Merike Alep
|
Linnakantselei
juriidilise osakonna juhataja asetäitja
linnasekretäri
ülesannetes
|