TALLINNA
LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
14. juuni 2006 nr 1286-k
|
|
|
Põhja-Tallinna linnaosa üldplaneeringu lähteülesande
kinnitamine
|
|
|
|
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2,
Planeerimisseaduse § 8 lg 1 ja lg 3 ning Tallinna Linnavolikogu 29. mai 2003
määrusega nr 35 kinnitatud Tallinna linna ehitusmääruse § 8 lg 1, 2, 4, 9 ja § 9 lg 7, 8 ja 9 alusel
ning tulenevalt Tallinna Linnavolikogu 26.
jaanuari 2006 otsusest nr 8
“Põhja-Tallinna linnaosa üldplaneeringu algatamine“:
|
|
|
|
|
|
1. Kinnitada Põhja-Tallinna linnaosa üldplaneeringu
lähteülesanne vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise Ametil korraldada üldplaneeringu
koostamine vastavalt lähteülesandele.
3. Linnaplaneerimise Ametil avaldada korraldus ajalehes,
milles Tallinna linn avaldab ametlikke teadaandeid.
4. Korraldust on võimalik
vaidlustada Tallinna Halduskohtus (Pärnu mnt 7, Tallinn 15082) 30 päeva
jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
|
|
|
|
|
Jüri Ratas
|
Linnapea
|
Toomas Sepp
|
|
Linnasekretär
|
Tallinna Linnavalitsuse 14. juuni 2006
korralduse nr
1286-k
LISA
|
|
lähteülesanne
|
|
|
|
1. Lähteülesande koostaja
Tallinna Linnaplaneerimise Amet
2. Planeeringu eesmärk
Üldplaneeringu eesmärgiks
on vastavalt planeerimisseadusele luua korrektne alusdokument Põhja-Tallinna
linnaosa territooriumi edasiste arengusuundade kavandamiseks ja territooriumi
funktsionaalseks planeerimiseks sidustatuna linna üldiste arengusuundadega ja
lähtudes eelkõige koostamisel olevast Põhja-Tallinna arengukavast aastateks
2006-2009.
3. Taustinformatsioon
Põhja-Tallinna linnaosa on oma
arhitektuurilis-ajalooliselt ja sotsiaalselt üks kirjumaid linnaosasid. Tema
koosseisus on üks Tallinna vanemaid asumeid - 1-2-korruseliste puitelamutega
Kalamaja, hiljem hoonestatud Pelgulinn.
Kalamaja, Kelmiküla ja Pelgulinna
asumi puhul, mis on vastavalt Tallinna üldplaneeringule peamised
miljööväärtuslikud piirkonnad, on primaarne säilitada sealne väärtuslik miljöö
ja hoonestus. Üldplaneeringu koostamisel tuleks järgida kehtestatud Pelgulinna
ehitusmäärust ning lähtuda tuleks Kalamaja kohta tellitud alusuuringutest.
Samuti on hädavajalik üle hinnata olemasolevad ja uued võimalikud
miljööväärtuslikud piirkonnad nagu Neeme tn, Kaluri tn, Sirbi-Vasara kvartal,
Sõle tn äärne stalinistlik hoonestus jne.
Asudes põhiliselt poolsaarel, on
45% Tallinna merepiirist seotud Põhja-Tallinna linnaosaga. Loomulikult tähendab merepiir sadamaid.
Siinsed Nõukogude perioodist pärandina kaasa saadud tööstusettevõtete ja Vene
relvajõududele kuulunud hooned ja maa-alad vajavad reorganiseerimist, uued
funktsioonid leidmist. Sadam peab saama osaks linnast ja linn seeläbi avanema
merele. Oluliseks siinkohal peab pidama rannapromenaadi idee jätkumist, mis sai
vormistatud Paljassaare ja Russalka vahelise ranna-ala üldplaneeringuga.
Järkjärgult peaks hakkama toimuma kaubasadamate väljaviimine Tallinna linna
piiridest. Lahenduse peab leidma käsitletava linnaosa raudteevõrk, tingituna
sadamate vajadusest. Tulemusena peaks piirkonnast kujunema ettevõtlust soosiv,
investeeringuid ligitõmbav ning majandusstruktuuri moderniseerumist toetav
majanduskeskkond.
Lisaks olemasolevatele peab
üldplaneeringu koostamise käigus kaaluma uute elamualade loomist. Kopli liinid
on üheks võimalikuks piirkonnaks. Võimaliku kohana võiks nimetada ka garaažilinnakut
Laevastiku tänava piirkonnas. Samuti vajab kaalumist Kopli kaubajaama aluse
maa-ala tulevik seoses võimaliku likvideerimisega Kalamaja ja Pelgulinna asumi
vahelt.
Olulise perspektiivse puhkealana
peab mainima Natura 2000 ala Paljassaare poolsaare tipus. Nimetatud alale peab
tagama kõik vajalikud kommunikatsioonid, samuti peab leidma uusi toetavaid
funktsioone lisaks loodusradadele nagu Katariina kai äärde planeeritud
jahisadam jms.
Tähelepanu peab pöörama kogu
Põhja-Tallinna linnaruumi kvaliteedi parendamisele, mille üheks osaks on
meetmete rakendamine kuritegevuse ennetamiseks, et muuta piirkond positiivse
imagoga töö-, elu- ja ajaviite paigaks.
Põhja-Tallinna linnaosa üldplaneeringu
koostamine algatati Tallinna Linnavolikogu 26.01.2006 otsusega nr 8. Seni
puudub Põhja-Tallinna linnaosal üldplaneering, mis käsitleks linnaosa ruumilise
arengu põhimõtete kujundamist. Üldplaneering peab leidma antud territooriumi edasised
sotsiaal-majanduslikud arengusuunad ning seotult viimasega määratlema säästva
ja tasakaalustatud arengu tingimused. Kinnitatud on Pelgulinna ehitusmäärus ja
Paljasaare ja Russalka vahelise rannaala üldplaneering.
Põhja-Tallinna linnaosa
üldplaneeringu eesmärgiks on Põhja-Tallina erinevate osade omavahelise sidususe tagamine ning nende
funktsionaalsuse mitmekesistamine.
Planeeringu käigus määratakse täiendavad võimalused elamuehituseks
garaažikomplekside ja kasutusest välja jäänud tööstusalade arvelt, Kopli
kaubajaama võimalikuks ümberstruktureerimiseks multifunktsionaalseks büroo- ja
elamualaks, täiendavate miljööalade määramiseks ning sadamate arengusuundade ja
perspektiivide väljatöötamiseks. Töö käigus tuleb tagada planeeringuga
hõlmatava ala sidusus ümbritsevate aladega nii funktsionaalselt kui ka
ühendusteede osas, välja tuleb töötada toimivad ja loogilised liiklusskeemid.
Üldplaneeringu koostamist
korraldab ja selle eest vastutab Tallinna Linnaplaneerimise Amet.
Üldplaneeringuga hõlmatava ala täpne ulatus on näidatud kaardil lisas.
4. Üldplaneeringuga kavandatakse
4.1 Määrata
Põhja-Tallinna linnaosa edasised sotsiaal-majanduslikud arengusuunad;
4.2 Määratleda
säästva ja tasakaalustatud arengu tingimused ning nende sidumine territooriumi
sotsiaal-majandusliku arenguga;
4.3 Selgitada
välja ja/või määrata täiendavalt piirkonnas elamufunktsiooniga kasutatavad
vabad ja kasutamata piirkonnad;
4.4 Sotsiaalse
infrastruktuuri – lasteaedade, spordihoonete, usuliste ühenduste, avalikult
kasutavate haljasalade, supelrandade jms – arenguks vajalike sobivate kohtade
väljaselgitamine ja piirkondade kindlaksmääramine ning vajadusel maade
reserveerimine.
4.5 Sadamate
tulevikuareng 20 aasta perspektiivis;
4.6 Raudtee
perspektiivne tulevikuareng 20 aasta perspektiivis;
4.7 Ühistranspordiliikluse parendamise
võimalused;
4.8 Olemasolevate ristmike (eelkõige Sitsimäe
liiklussõlme) rekonstrueerimiseks vajaliku maa reserveerimine ning piirkonna
üldise teedevõrgu täpsustamine koos vajalike
uute teekoridoride määramisega juurdepääsude tagamiseks;
4.9 Määrata
ühistranspordiliikluse kavandamiseks vajalikud põhi- ja jaotustänavad ja
infrastruktuur (sh peatused, terminalid, lõpp-peatused, Park & Ride parklad
ja tagasipöördekohad);
4.10 Määrata
ülelinnalise ja linnaosalise tähtsusega haljaskoridoride ja kergliiklusteede
asukohad ja rajamise tingimused ning esitada ettepanekud olemasolevate
haljakute ja metsade täiendamiseks ning uute haljakute rajamiseks;
4.11 Parkimiskorralduse üldiste põhimõtete
lahendamine;
4.12 Pelgulinna
möödasõidutee trassi kindlaksmääramine;
4.13 Määrata
ohtlike- ja raskete veoste marsruudid;
4.14 Välja
selgitada olemasolevate tehnovõrkude olukord ja määrata põhiliste uute ja
olemasolevate tehnovõrkude trasside asukohad;
4.15 Täpsustada
ja kaaluda võimalike täiendavate vaatekoridoride määramist Tallinna vanalinnale
ning linnaosa tähtobjektidele;
4.16 Tallinna
linna üldplaneeringuga määratud miljööväärtuslike hoonestusalade piiride
ülevaatamist ja täpsustamist;
4.17 Kaalutakse
täiendavate miljööväärtuslike hoonestusalade loomist Neeme, Niidi,
Sirbi-Vasara, Kopli liinide ja Sõle tn äärse stalinistliku hoonestuse osas;
4.18 Olemasolevatele ning perspektiivsetele
miljööväärtuslikele hoonestusaladele üheselt mõistetavate kaitse- ja
kasutustingimuste seadmist eriilmelistele miljöölistele kooslustele.
4.19 Vee-,
kanalisatsiooni- ja sadeveetrasside ning muude vee-, kanalisatsiooni- ja
sademeveerajatiste (pumplad, puurkaevud, reguleerivad mahutid, puhastid)
võimalike koridoride ja maa-alade reserveerimine käesoleva piirkonna
teenindamiseks;
4.20 Koostada
Põhja-Tallinna linnaosa hõlmav kaart, mis võtab kokku arengu- ja
ehitamistingimused planeeritaval territooriumil;
4.21 Inventariseerida linnaosa haljasmaad ja
nendel kasvavad haljastuselemendid sh kaitsealused taimed. Metsaseaduse järgi
metsana määratletavad kõrghaljastusega alad planeerida kaitsemetsa
kategooriasse kuuluvateks metsamaadeks;
4.22 Korraldada
Põhja-Tallinna linnaosa üldplaneeringu keskkonnamõju strateegiline hindamine
koos riskianalüüsi ja kaartidega.
5. Arvestamisele kuuluvad
lähtematerjalid
5.1 Tallinna
üldplaneering, 2001
5.2 Põhja-Tallinna linnaosas kehtivad ja
menetluses olevad detailplaneeringud
5.3 Tallinna
arengukava 2005-2014
5.4 Tallinna
haljastuse arengukava
5.5 Tallinna
sotsiaalhoolekande arengukava 2006-2010
5.6 Põhja-Tallinna arengukava 2006-2009
(eelnõu)
5.7 Tallinna
linna parkimise arengukava aastateks 2006-2014 (menetlusel)
5.8 Tallinna
magistraaltänavavõrgu (teedeehitus ja rekonstrueerimine) arengusuunad 2005-2014
5.9 Tallinna
liikluse arengusuunad aastateks 2005-2014
5.10 Tallinna
ühisveevärgi ja –kanalisatsiooni arendamise kava 2004-2015
5.11 Põhja-Tallinna territooriumil paiknevate
sadamate ja raudteeinfrastruktuuri riskianalüüsi ja keskkonnaohtlikkuse
vähendamise kava. OÜ Geomedia Tartu, 2004
5.12 Tallinna
sotsiaalhoolekande tegevuskava 2006-2010
5.13 Tallinna
jäätmekava
5.14 Tallinna
noorsootöö arengusuunad 2006-2010 (eelnõu)
5.15 Tallinna
tööhõive suurendamise programm 2005-2007
5.16 Tallinna
sademevee ärajuhtimise tegevuskava
5.17 Tallinna
väikeettevõtluse arendamise programm aastateks 2006-2009
5.18 Strateegia
“Tallinn 2025“
5.19 Tallinna Keskkonnastrateegia
aastani 2010
5.20 Strateegia
“Säästev Eesti 21 (Eesti tee jätkusuutlikule arengule)“. Tallinn, 2004
5.21 Tallinna
riskianalüüs, 2004
5.22 Koostamisel
olev teemaplaneering “Tallinna rohealad“
5.23 Koostamisel
olev teemaplaneering “Tallinna tänavavõrk ja kergliiklusteed“
5.24 Koostamisel
olev teemaplaneering „Kõrghoonete paiknemine Tallinnas“
5.25 Koostamisel
olev teemaplaneering „Tallinna Rohealad“
5.26 Koostamisel
olev teemaplaneering „Tallinna tänavatevõrk ja kergliiklusteed“
5.27 Tallinna
linnastu rahvastikuprognoos. Tartu, 2001
5.28 Teostamisel
olev Tallinna ja selle naaberomavalitsuste elanike eluasemehinnanguid ja
–valikuid selgitav uuring
5.29 Hinnang
Tallinna linnakeskuse ja sellega vahetult külgnevate alade ehitustiheduse
majanduslikule põhjendatusele kinnisvaraturu kontekstis. OÜ Kinnisvaraekspert,
Tallinn, 2004
5.30 Tallinna
Põhjaväila teostatavuse uuring. AS E-Konsult, 1995
5.31 Tallinna
Lõunaväila teostatavuse uuring. AS E-Konsult, 1996
5.32 Tallinlaste
rahulolu linna elu-oluga. Ariko Marketing, juuni 2004
5.33 Tallinna
integreeritud ühistranspordi alane uurimus, Systra 2003-2004
5.34 Uurimustöö:
„Kiirlaevade kiiruse piiramise vajadustest ja võimalustest Tallinna lahel.“ TTÜ
Küberneetikainstituut, 2006
5.35 Ühtekuuluvusfondi projekt „Tehniline abi
sadamate maismaaühenduste rekonstrueerimiseks ja ehitamiseks Tallinnas“
5.36 Koostamisel
olev Interreg III B projekt “Developing Policies & Adaptation Strategies to
Climate Change in the Baltic Sea Region“ (ASTRA)
6.
Nõuded planeeringu koostamisele, kooskõlastamisele, vormistamisele
Üldplaneering koostatakse
vastavalt planeerimisseadusele ning tugineb Keskkonnaministeeriumi väljaantud käsiraamatule “Soovitused
üldplaneeringu koostamiseks“ (Keskkonnaministeerium, 2000). Planeering
koostatakse koostöös planeeringuala naabrusesse jäävate kohalike omavalitsuste,
linnaosa valitsuste, linnavalitsuse ametite,
planeeringuala kinnisasjade omanike, elanike ning teiste huvitatud
isikutega. Planeeringu koostamisse kaasatakse erinevate huvigruppide esindajad,
kasutades avalikke planeeringupäevi, kus toimub planeeringu lähteseisukohtade
ja eskiisilahenduste tutvustamine. Planeeringuprotsessi kulgu kajastatakse
massiteabevahendites.
Põhja-Tallinna linnaosa
üldplaneering on aluseks detailplaneeringute koostamisele ning maakorraldusele.
Üldplaneeringu koostamisel analüüsitakse paikkonna eripärast tulenevaid
võimalusi ning olemasolevat sotsiaal-majanduslikku potentsiaali, millest
lähtudes valitakse edasise arengu üldeesmärgid.
6.1 Planeering kooskõlastada
6.1.1
Põhja-Tallinna
Valitsuse ja Halduskoguga
6.1.2
Harjumaa
Keskkonnateenistusega
6.1.3
Harjumaa
Päästeametiga
6.1.4
Tallinna
Maa-ametiga
6.1.5
Tallinna
Kommunaalametiga
6.1.6
Tallinna
Ettevõtlusametiga
6.1.7
Tallinna
Elamumajandusamet
6.1.8
Tallinna
Keskkonnaametiga
6.1.9
Tallinna
Transpordiametiga
6.1.10 Tallinna Kultuuriväärtuste Ametiga
6.1.11 Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuametiga
6.1.12 Tallinna Spordi- ja Noorsooametiga
6.1.13 Riigi Maa-ametiga
6.1.14 Keskkonnaministeeriumiga
6.1.15 Kultuuriministeeriumiga
6.1.16 Majandus-
ja Kommunikatsiooniministeeriumiga
6.1.17 Maanteeametiga
6.1.18 Lennuametiga
6.1.19 Veeteede Ametiga
6.1.20 Tehnovõrkude valdajatega
6.2
Planeeringu
vormistamine
6.2.1
Töö
lõppversioonis esitatakse kokkuvõtlik seletuskiri koos vajaliku informatsiooni
sisalduvate joonistega;
6.2.2
Põhijoonis
(maakasutusplaan) esitatakse mõõtkavas 1:5000 või 1:10 000;
6.2.3
Tehnovõrkude
plaanid esitatakse mõõtkavas 1:5000 või 1:10 000;
6.2.4
Töö esitatakse
paberkandjal 6 eksemplaris ja digitaalsel kujul.
7. Põhja-Tallinna linnaosa üldplaneering peab
sisaldama järgmisi töid
7.1 Algandmete
kogumine – üldplaneeringuga hõlmatava territooriumi üldised iseloomustavad
näitajad
7.1.1
Geograafiline
asukoht, pindala, asumid ja piirid;
7.1.2
Ettevõtlusstruktuuri
üldiseloomustus ja orienteeruv töökohtade arv;
7.1.3
Elanikkonna
demograafiline struktuur ja rahvastiku prognoos;
7.1.4
Sotsiaalne
infrastruktuur (koolid, koolieelsed asutused, kultuuriasutused;
noorsootööasutused, huvialaringid jmt) üldiseloomustus ja perspektiivne
vajadus;
7.1.5
Tööhõive;
7.1.6
Keskkonna kvaliteet
– õhu-, vee- ja pinnasereostus, jäätmed, müra;
7.1.7
Haljasalade ja
parkimiskohtade vajaduse vastavus tegelikkusele.
7.2 Arengueelduste
väljatöötamine tuginedes süstematiseeritud algandmete kogumile
7.2.1
Arengu eesmärgid
ja kriteeriumid;
7.2.2
Arengut
soodustavad ja pidurdavad tegurid;
7.2.3
Väliskeskkonnast
tulenevad võimalused ja ohud.
7.3 Ruumilise arengustrateegia põhisuundade
välja toomine järgmiseks 10-15 aastaks, milles käsitletakse
7.3.1 Elamualade struktuuri - asumite omavaheline
sidestumine, rahvaarvu prognoos;
7.3.2 Sotsiaalset infrastruktuuri
– sotsiaalse infrastruktuuri arengu üldpõhimõtted.
Võimalikud
rajatavad ühiskondlikud objektid;
7.3.3
Tehnilist
infrastruktuuri – teedevõrk ja ühistransport, side (telefon, mobiiltelefon,
internet, televõrk (sh digiTV), elektrivõrk;
7.3.4
Kommunaalmajandust
– jäätmemajandus, veemajandus, soojamajandus;
7.3.5
Ettevõtlust,
tootmist, sadamaid, raudteede ja raudteeettevõtete ümberkujundamise vajadusi ja
võimalusi;
7.3.6
Keskkonda –
heakord, haljastus, kuritegevust ennetavad meetmed.
7.4 Maa-alade üldised kasutus- ja ehitustingimused
7.4.1
Määrata
säilitamisele kuuluvad alad – väärtuslikud looduspiirkonnad ja kooslused,
kaitstavad looduse üksikobjektid ning puhkamisega seotud paigad;
7.4.2
Võtta hinnang
Tallinna Kultuuriväärtuste Ametilt ning vastavalt sellele kujundada seisukoht
kaitstavate objektide suhtes;
7.4.3
Välja töötada
ranna- ja tööstusalade välisilme parandamise ja kujundamise üldised põhimõtted;
7.4.4
Määrata looduslikult
kaitsmata põhjavee paiknemise piirkonnad ning mereranna erosiooni- ja
üleujutusohtlikud alad, tuua välja ohud ja tegevuste piirangud;
7.4.5
Tuginedes
algandmetele ja lähtematerjalidele määratleda perspektiivsed, tihendatavad ja
muutuvad hoonestusalad, täpsustades nii maakasutusfunktsioone kui hoonestuse
üldiseloomu. Hoonestusalade määratlemisel tugineda põhimõttel, et
väljakujunenud elurajoonides ei planeerita hoonete ja parklate rajamist
olemasolevate rajatud haljasmaade arvelt;
7.4.6
Täpsustada Tallinna
linna üldplaneeringus määratletud miljööväärtuslike hoonestusalade piirid,
seada kaitse- ja kasutustingimused ning määrata käesoleva üldplaneeringuga
võimalikud uued miljööväärtuslikud alad koos neile kaitse- ja kasutustingimuste
seadmisega;
7.4.7
Täpsustada linna
ja riigi vastavate ametkondadega perspektiivsete sotsiaalobjektide rajamise
vajadus ning asukoht;
7.4.8
Määrata ja
täpsustada asukohad:
7.4.8.1 Elamualadele,
7.4.8.2 Äri-, ettevõtlus- ja tootmishoonetele
(sh väiksemamahulistele tööstusparkidele),
7.4.8.3 Spordiasutustele sh avalikele
spordiväljakutele,
7.4.8.4 Puhke- ja haljasaladele,
7.4.8.5 Parkimisaladele;
7.4.8.6 Jäätmejaamale (Paljassaare piirkonda).
7.5 Tehnilise infrastruktuuri määramine ning
täpsustamine
7.5.1
Teed ja tänavad, sh kergliiklusteed;
7.5.2
Raudteede ja raudteeettevõtete ümberkujundamise vajadusi ja võimalusi;
7.5.3
Veevarustus, kanalisatsioon ja perspektiivsed põhjaveehaarded;
7.5.4
Sade- ja drenaažvete ärajuhtimine;
7.5.5
Küttesüsteemid;
7.5.6
Sideteenused (telefon, mobiiltelefon, internet, televõrk (sh digiTV);
7.5.7
Tänavavalgustus;
7.5.8
Gaas;
7.5.9
Alternatiivenergia kasutamise võimalikkus.
7.6
Piirangud maakasutusele
7.6.1
Määrata olemasolevate kaitsealuste objektide asukohad, koos nende
kaitsevöönditega;
7.6.2
Vajadusel teha ettepanek täiendavate maa-alade või objektide kaitse alla
võtmiseks;
7.6.3
Selgitada põhjavee toitealad, mis tuleb jätta hoonestamata;
7.6.4
Määrata erinevatest seadustest, tehnogeensetest jm teguritest
maakasutusele ja ehitustegevusele tulenevad piirangualad;
7.6.5
Arvestada planeeritaval alal paiknevate ja seda võimalikult mõjutavate
suurõnnetuse ohuga ettevõtetega ning analüüsida neist põhjustatud piiravaid
asjaolusid;
7.6.6
Täpsustada Paljassaare poolsaarel asuvate AS Tallinna Veele kuuluvate
puhastusseadmete sanitaarkaitsevööndi ulatus;
7.6.7
Arvestada NATURA 2000 linnuhoiualast tingitud piirangutega.
7.7
Keskkonnamõju strateegilise hindamise korraldamine
7.8 Üldplaneeringu
koostamisega kavandatavad uuringud
7.8.1
Tallinna töökohtade inventariseerimine tegevusalade kaupa, koos
paiknemisega linnaosades;
7.8.2
Maaomandi jaotumise ja piirangute uuring;
7.8.3
Kinnisvaraturu ülevaade, pakkumised ja prognoos;
7.8.4
Kaubandus-ettevõtluse nõudluse/otstarbekuse uuring;
7.8.5
Tallinna linna rahvastikuprognoos;
7.8.6
Põhja-Tallinna linnaosa ettevõtete üldiseloomustus ja kaardistamine;
7.8.7
Uuringud Põhja-Tallinna linnaosa vajalike põhjavee toitealade
määratlemiseks;
7.8.8
Haljasmaade, sh kaitsealuste taimede ja üksikobjektide
ülevaatused-inventuurid, mis võimalusel võiksid hiljem kajastuda Eesti Looduse
infosüsteemis. Vajadusel täiendavad taimestiku-haljastuse uuringud.
7.8.9
Radooni uuringud;
7.8.10 Müra ja õhusaaste kaardistamine;
7.8.11 Uuringud võimalike
jääkreostuskollete määramiseks;
7.8.12 Terviklikult säilinud ajalooliste
elamukvartalite inventariseerimine Neeme, Niidi, Sirbi-Vasara, Kopli liinide ja
Sõle tn äärse stalinistliku hoonestuse osas, selgitamaks välja nende
piirkondade võimalik miljööväärtuslik potentsiaal;
7.8.13 Algatatud, kehtivate ja
töösolevate detailplaneeringute analüüs olemasolevates ja potentsiaalsetes
miljööväärtuslikes hoonestusalades ning linnaliselt olulistes piirkondades;
7.8.14 Vajadusel täiendavad uuringud.
LISA
Põhja-Tallinna linnaosa üldplaneeringu territoriaalne ulatus
Toomas Sepp
Linnasekretär