Tallinna Linnavalitsuse 10. mai 2006
korralduse nr
952-k
LISA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LEPING
Tallinna linna ja
Viimsi valda ühendava maakonnaliini rahastamiseks
Tallinnas,
.mai 2006
Arvestades,
et
1.
Tallinna linna ja Viimsi valla elanike huvide arvestamise ja ühistranspordi
otstarbeka korralduse vajadusest ning sõitjatevoogude
piirkondlikest iseärasustest lähtuvalt on vajalikud maakonna bussiliinid, mis ühendavad
Tallinna linna ja Viimsi valla haldusterritooriume.
2. Tallinna linn, Viimsi vald
ja MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus, kellele Harju Maavalitsus andis
29.12.2004 sõlmitud halduslepingu nr 4.1-37/202 punktide 1.1, 2.1.4, 2.1.13,
2.1.19 ja 2.1.21 alusel käesoleva lepingu sõlmimise pädevuse, soovivad tagada
ülalnimetatud eesmärkide saavutamist läbi Tallinna linna ja Viimsi valda
ühendavate maakonna bussiliinide rahastamise Tallinna linna ja Viimsi valla
poolt.
3. Ühistranspordiseaduse § 15
lõike 2 punkti 2 kohaselt toetatakse omavalitsusüksuse eelarvest avalikku
liinivedu maakonna bussiliinil Ühistranspordiseaduse § 5 lõikes 3
nimetatud juhul.
4. Ühistranspordiseaduse § 5
lõike 3 kohaselt võivad piirnevate haldusterritooriumidega omavalitsusorganid
toetada nende haldusterritooriume ühendavaid maakonnaliine oma eelarvest ja
riigieelarve sihtotstarbelisest toetusest omavahelisel ja nende asukohajärgse
maavalitsusega kokkuleppel.
ja võttes arvesse, et
5. Tallinna Linnavolikogu on
võtnud vastu 23. veebruaril 2006 määruse nr 10 “Harjumaa ühistranspordi ühtse
piletisüsteemi Tallinn-Viimsi projekti sõidupiletite hinnad ja sõidu eest
tasumise kord“.
6. Preambula punktis 5 nimetatud määruse § 1 lg 1
järgi on heaks kiidetud sõidupiletite hinnad ja kehtestatud sõidu eest tasumise
kord Harjumaa ühistranspordi ühtse piletisüsteemi Tallinn-Viimsi projekti
autobussiliinidel.
7. Preambula punktis 5
nimetatud määruse § 2 punkt 1 sätestab Tallinn-Viimsi 30 päeva ühiskaardi.
Tallinn-Viimsi 30 päeva ühiskaart on elektrooniline sõidudokument, mis annab
sõitjale õiguse sõita projekti 1. ja 2. tsooni liinidel piiramatu arv kordi
kaardil aktiveeritud perioodi jooksul.
9. MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus on Viimsi
vallale esitanud projekti Viimsi valla ja Tallinna linna ühistranspordi ühtse
piletisüsteemi ja liinivõrgu loomiseks.
10. Preambula punktis 9 nimetatud projekti kohaselt
moodustavad Tallinna linn 1.tsooni ja Viimsi vald 2. tsooni.
11. Viimsi Vallavolikogu 14.
juuni 2005 otsuse nr 41 “Ühistranspordi ühtse piletisüsteemi ja liinivõrgu
käivitamine pilootprojektina“ punktidega 1 ja 2 pidas Viimsi vald vajalikuks
luua Viimsi valla ja Tallinna linna ühistranspordi ühtne piletisüsteem ja
liinivõrk ning kiita heaks preambula punktis 9 nimetatud projekt.
12. Viimsi Vallavalitsus on
Ühistranspordiseaduse § 5 ja preambula punktis 11 nimetatud otsuse alusel
kehtestanud 30. detsembril 2005.a määruse nr 84 “Harjumaa ühistranspordi ühtse
piletisüsteemi sõidu eest tasumise kord ja sõiduõiguse hind Viimsi vallas“.
13. Preambula punktis 12
nimetatud määruse punkti 2.1.3 kohaselt tõendavad sõiduõigust Viimsi vallas
lisaks 2. tsooni talongidele Tallinn-Viimsi ühiskaardid, milleks on 1. ja 2.
tsooni 30 päeva ühiskaart ning 1. ja 2. tsooni 30 päeva soodusühiskaart.
Nimetatud kaardid annavad sõiduõiguse 1. ja 2. tsooni kõikidel liinidel kaardil
aktiveeritud perioodi jooksul piiramatu arv kordi.
14. Ühistranspordiseaduse § 6
lõike 1 punkti 10 kohaselt tagab maavalitsus koos vedajatega sõidupiletite
müügikorralduse ja korraldab piletikontrolli maakonnaliinidel.
15. Ühistranspordiseaduse § 6
lõike 2 kohaselt täidetakse Ühistranspordiseaduse § 6 lõikes 1 punktis 10
loetletud ülesandeid koostöös maakonnas asuvate omavalitsusüksustega ja
omavalitsusüksuste liiduga ning maakonnaga piirnevate maakondade
maavalitsustega.
16. Tallinna linn, Viimsi
vald ja MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus leiavad, et preambula punktis 1
nimetatud eesmärkide ning punktides 7 ja 13 nimetatud ühiskaartide efektiivse
müügikorralduse tagamiseks on vajalik, et nimetatud ühiskaartide müüki
korraldab MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus sõlmisid
Viimsi vald
(edaspidi: Viimsi), valla
põhimääruse ja vallavolikogu 14. juuni 2005 otsuse nr 41 alusel
tegutseva vallavanem Urmas Arumäe isikus
ja
Tallinna linn (edaspidi: Tallinn), Tallinna
Linnavalitsuse . mai 2006 korralduse
nr -k alusel Tallinna linna esindaja
Transpordiameti juhataja Andres Harjo isikus
ja
MTÜ Harjumaa
Ühistranspordikeskus (edaspidi: Keskus) vastavalt Harju Maavalitsuse ja MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskuse vahel
29.12.2004 sõlmitud halduslepingu nr 4.1-37/202 punktidele 1.1, 2.1.4,
2.1.13, 2.1.19 ja 2.1.21, volikirja alusel tegutseva tegevdirektori Pärt Põldemaa isikus,
edaspidi
koos: Lepingupool või eraldi: Lepingupooled,
käesoleva lepingu (edaspidi: Leping)
alljärgnevas:
1. Lepingu
eesmärk
1.1 Lepingu
eesmärgiks on Tallinna linna ja Viimsi valla elanike huvide, sõitjatevoogude
piirkondlikest iseärasustest ning ühistranspordi otstarbeka korralduse vajaduse
arvestamiseks tagada bussiliinide ühendus Tallinna linna ja Viimsi valla
haldusterritooriumite vahel.
1.2
Lepingu punktis
1.1 nimetatud eesmärkide saavutamiseks:
1.2.1 rahastatakse Lepingu punktis 1.1 nimetatud bussiliine ühiselt;
1.2.2 korraldab Tallinn-Viimsi ühiskaartide müüki Keskus.
2. Rahastamine
2.1 Viimsi ja Tallinn võtavad endale kohustuse ühiselt
rahastada Viimsi ja Tallinna haldusterritooriume ühendavaid maakonnaliine
(edaspidi: Ühisliinid).
2.2 Ühisliinide Viimsi poolt rahastatav osa 2006. aastal on 1
180 000 (üks miljon ükssada kaheksakümmend tuhat) krooni.
2.3 Viimsi korraldab Lepingu punktis 2.2 nimetatud summa
tasumise Tallinnale iga kuu 20. kuupäevaks. Viimsi tagab enne
seda rahaliste vahendite laekumise Keskuse arveldusarvele. Esimene makse
tehakse 17. mail 2006 aastal summas 494 000 (nelisada üheksakümmend neli
tuhat) krooni. Järgnevatel kuudel on summa 98 000 (üheksakümmend kaheksa
tuhat ) krooni.
2.4 Kui Lepingut ei jõuta kõikide Lepingupoolte poolt
allkirjastada enne 12. maid, tehakse esimene makse viie päeva jooksul peale
Lepingu allkirjastamist kõikide Lepingupoolte poolt.
2.5 Lepingupooled võivad kirjalikus vormis kokku leppida
Ühisliinide täiendavas rahastamises.
3. Ühisliinid
3.1
Ühisliinid ja
nende liikumistee on määratud kindlaks Lepingu punktides 8.1.1 ja 8.1.2.
3.2
Ühisliini sõiduplaani
(edaspidi: Sõiduplaan), sealhulgas Ühisliini peatused ja liikumistee, kinnitab
Tallinna Transpordiamet.
3.3
Lepingu punktis
3.2 nimetatud Sõiduplaani muutmise
vajaduse korral esitab Lepingupool Sõiduplaani muutmise ettepaneku
kooskõlastamiseks teistele Lepingupooltele. Lepingupooled kooskõlastavad või
põhjendavad kooskõlastamata jätmist kirjalikult seitsme (7) kalendripäeva
jooksul, arvates Sõiduplaani muutmise
ettepaneku saamisele järgnevast päevast.
3.4
Kui Keskus
Lepingu punktis 3.3 nimetatud Sõiduplaani muutmise ettepanekut ei kooskõlasta,
jätab Tallinn Sõiduplaani muudatused kinnitamata. Kui Sõiduplaani muutmise
ettepanekut ei kooskõlasta üksnes Viimsi, kinnitab Tallinn Sõiduplaani
muudatused ning põhjendab Viimsi seiskohtadega arvestamata jätmist kirjalikult
seitsme (7) kalendripäeva jooksul arvates Viimsilt muutmise ettepaneku
kooskõlastamata jätmise põhjenduste saamisest.
3.5
Kui Lepingu
punktis 3.3 nimetatud Sõiduplaani muutmise ettepaneku esitab Keskus, kuid
teised Lepingupooled ettepanekut ei kooskõlasta, kinnitab Tallinn Sõiduplaani
muudatused seitsme (7) kalendripäeva jooksul alates Keskuse ettepaneku
saamisest, kui Keskus on ettepanekute kooskõlastamata jätmisel jätkuvalt
arvamusel, et Sõiduplaani muutmine on põhjendatud.
3.6
Tallinn võib
jätta Lepingupoole esitatud Sõiduplaani muutmise ettepaneku alusel Sõiduplaani
muudatused kinnitamata, kui muudetud Sõiduplaan tooks Tallinnale seoses
Ühisliiniga kaasa senisest planeeritust suuremad kulud ning Lepingupooled ei
lepi kokku Ühisliini täiendavas rahastamises.
4. Ühiskaardi
müük
4.1
Keskus korraldab
Tallinn-Viimsi ühiskaardi müüki Keskuse ja Harju Maavalitsuse vahel 29.
detsembril 2004 sõlmitud halduslepingu nr 4.1-37/202 punkti 2.1.13 alusel.
Lepingupooled täpsustavad, et Keskus korraldab:
4.1.1
Viimsi
Vallavalitsuse 30 detsembri 2005 määruse nr
84 punktis 2.1.3 nimetatud Tallinn-Viimsi ühiskaartide müüki;
4.1.2
Tallinna
Linnavolikogu 23. veebruari 2006 määruse nr 10 paragrahvis 3 nimetatud Tallinn-Viimsi ühiskaartide
müüki.
4.2 Ühiskaardi
müügi tulust, millest on maha arvatud Keskusele seoses Lepingu punktides 4.1.1
ja 4.1.2 sätestatud ülesannetega seotud kulud,
kuulub Tallinnale viiskümmend üheksa (59) protsenti ning Viimsile
nelikümmend üks (41) protsenti.
4.3 Lepingu
punkti 4.2 kohaselt Tallinnale kuuluva Ühiskaardi müügi tulu osa tasub Keskus
Tallinnale hiljemalt kaheksandal (8) kuupäeval pärast müügiperioodi lõppu.
Lepingupooled käsitlevad müügiperioodina käesoleva punkti tähenduses
kalendrikuud.
4.4 Lepingu
punkti 4.3 kohaselt Viimsile kuuluva Ühiskaardi müügi tulu osa jätab Keskus
endale ja kasutab seda Keskuse ja Viimsi vahel 23. augustil 2005 sõlmitud
halduslepingust ja halduslepingu alusel kinnitatud tegevuskavadest tulenevate
kohustuste täitmiseks.
5. Aruandlus
ja teavitamine
5.1
Tallinn esitab
teistele Lepingupooltele hiljemalt iga kuu 10. päevaks liiniläbisõidu
kuuaruande eelmisel kuul Lepingu punktis 8.4 nimetatud kohustuse täitmise
kohta.
5.2
Tallinn annab
Lepingu punktis 5.1 nimetatud aruande ning Lepingu punktis 8.4 nimetatud
kohustuse täitmisega seotud kulude kohta teiste Lepingupoolte taotlusel
täiendavaid selgitusi ja esitab asjakohaseid dokumente.
5.3 Keskus
esitab teistele Lepingupooltele aruande Lepingu punktis 4.1 sätestatud ülesande
täitmisest ning Lepingu punktis 4.3
nimetatud tuludest, kuludest ja Tallinnale ja Viimsile kuuluvatest summadest
hiljemalt 8. kuupäeval pärast Lepingu
punktis 4.3 nimetatud müügiperioodi lõppu.
5.4 Lepingupooled
peavad teineteist kirjalikult teavitama kõigist Lepingu täitmisega seotud
olulistest asjaoludest.
6. Lepingu tähtaeg ja jõustumine
6.1 Leping on sõlmitud tähtajalisena ja
kehtib kuni 31. detsember 2006.
6.2 Leping on koostatud ja allakirjutatud
kolmes (3) identses võrdset juriidilist jõudu
omavas eesti keelses eksemplaris, millest üks (1) jääb Tallinnale, üks
(1) Viimsile ja üks (1) Keskusele.
6.3
Leping loetakse
sõlmituks selle allkirjastamisest Lepingupoolte poolt.
6.4 Lepinguosalistel on õigus Lepingut muuta
või lõpetada õiguskorras toimuvate oluliste muutuste korral.
7. Vastutus
7.1 Kui Viimsi jätab täitmata Lepingu
punktides 2.2, 2.3 või 2.4 nimetatud kohustuse kahel Lepingu punktis 2.3
nimetatud tähtajal on Tallinnal õigus, täiendavat tähtaega määramata, Leping
ühepoolselt lõpetada ja nõuda kahju hüvitamist.
7.2 Lepingupooled vabanevad
vastutusest vääramatu jõu puhul, mis
takistab Lepingust tulenevate kohustuste täitmist. Vääramatu jõud on selline
pärast Lepingu sõlmimist juhtunud Lepingupooltest sõltumatu ettenägematu olukord,
mis takistab või teeb Lepingupooltel võimatuks Lepingul põhinevate kohustuste
täitmise (force majore).
7.3 Lepingupool ei tohi arvestada vääramatu
jõuga kui ta ei ole andnud teistele Lepingupooltele kirjalikku teadet
vääramatust jõust kahe nädala jooksul pärast seda kui ta sai sellest teada või
pidi teada saama.
7.4 Tallinna
poolt Lepingu kohustuste mittetäitmisel tekib Keskusel õigus vähendada Lepingu
punktis 2.3 nimetatud summat 50 (viiekümne) krooni võrra
ühisliinide teenindaja süül iga ärajäänud ja Keskusele Tallinna poolt
teatatud veootsa eest. Arvestus toimub Lepingu punkti 5.1 alusel liinide kaupa
ja veootsade arvu ületamine mingil liinil ei kompenseeri teise liini ärajäänud
veootsi.
8.1 Lepingu punktis 2.1
nimetatud Ühisliinideks on:
8.1.1 Viru keskus - Viimsi haigla (Hobujaama tn,
A.Laikmaa tn, Gonsiori tn, Narva mnt, Pirita tee, Merivälja tee, Ranna tee,
Aiandi tee, Nelgi tee, Aiandi tee, Randvere tee, Ravi tee), mis on enne Lepingu
sõlmimist kinnitatud Tallinna Transpordiameti poolt liini 1A sõiduplaanis 1A
liiniks;
8.1.2 Viru keskus - Muuga (Hobujaama tn, A.Laikmaa
tn, Gonsiori tn, Narva mnt, Pirita tee, Merivälja tee, Kloostrimetsa tee,
Pärnamäe tee, Randvere tee, Muuga tee), mis on enne Lepingu sõlmimist
kinnitatud Tallinna Transpordiameti poolt liini 38 sõiduplaanis 38 liiniks.
8.2 Lepingupooled
käsitlevad Lepingu punktides 8.1.1 ja 8.1.2 nimetatud 23. augustil 2005 Keskuse
poolt kooskõlastatud ning Tallinna Transpordiameti poolt kinnitatud liinide 1A ja 38 laupäeva ja
pühapäeva sõiduplaane ning 28. septembril 2005 Keskuse poolt kooskõlastatud
ning Tallinna Transpordiameti poolt
kinnitatud liinide 1A ja 38 tööpäeva sõiduplaane kinnitatud
Sõiduplaanidena Lepingu punkti 3.2 tähenduses.
8.3 Tallinn ja Viimsi tagavad, et enne
Lepingu ja Lepingu punktides 4.1.1 ja 4.1.2 nimetatud määruste jõustumist
õiguspäraselt soetatud, Lepingu punktides 4.1.1 ja 4.1.2 nimetatud
ühiskaartidega samaväärse sõiduõiguse andvad sõiduõigust tõendavad dokumendid
kehtivad vastavalt nimetatud dokumentide soetamise tingimustele.
8.4 Tallinn
tagab Ühisliinidel liiniveo korraldamise vastavalt Lepingu punktis 3.2 nimetatud Sõiduplaanile.
8.5 Tallinn ei ole kohustatud järgima Lepingu
punktis 8.4 sätestatud kohustust osas, milles ei ole tagatud Ühisliinide
ühissõidukite liikumistee sõidetavus või liiklusohutus Viimsi
haldusterritooriumil.
8.6 Viimsi tagab Lepingu
punktis 8.4 nimetatud liiniveo korraldamiseks:
8.6.1 Ühisliinide
ühissõidukite liikumistee sõidetavuse kohalikel teedel Viimsi
haldusterritooriumil;
8.6.2 Lepingupoolte
teavitamise Ühisliinide liikumistee ajutistest plaanilistest sulgemistest
Viimsi haldusterritooriumil, millega kaasneb liinide töö ümberkorraldamine,
ette vähemalt 35 päeva.
8.7 Lepingu
punktides 4, 5 ja 8 sätestatud kohustusi kohaldatakse alates 1. jaanuarist
2006. Kui Lepingus sätestatud kohustuse täitmise tähtaeg on käesoleva punkti
alusel saabunud, ei ole Lepingupool viivitusse sattunud, kui ta täidab
nimetatud kohustuse kahekümne (20) tööpäeva jooksul arvetes Lepingu
allkirjastamisest Lepingupoolte poolt järgnevast päevast.
8.8 Juhul, kui üks Lepingupool ei teata
teistele Lepingupooltele 15 kalendripäeva enne lepingu tähtaja möödumist
kirjaliku teatega, et ta ei soovi lepingu pikendamist, pikeneb leping 1 aasta
võrra. Lepingu pikenemisel 1 aasta võrra vormistatakse käesoleva Lepingu lisana
selle 2007. aasta Viimsi poolt rahastatav osa, ühiskaartide müügist saadava
tulu jaotus, ühisliinides toimunud muudatused ja muud täpsustamist vajavad
Lepingupoolte õigused ning kohustused. Lepingupoolte poolt kokkuleppe
mittesaavutamisel eelnimetatud tingimuste osas, Lepingu pikendamist ei toimu ja
Leping loetakse lõppenuks 31. detsembrist
2006. aastast.
9. Lepingupoolte andmed:
Viimsi vald
|
Tallinna linn
|
MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus
|
Registrikood 75021250
|
Tallinna Transpordiamet
|
Registrikood 80213342
|
Nelgi tee 1, Viimsi vald,
74001, Harjumaa
|
Vabaduse väljak 10
10146, Tallinn
|
Rävala pst 8, C-110
10143, Tallinn
|
Telefon: 6066 860
|
Telefon: 640 4618
|
Telefon: 640 6780
|
Faks: 6066 800
|
Faks: 640 4617
|
Faks: 640 6789
|
e-post: info@viimsivv.ee
|
e-post: tta@tallinnlv.ee
|
e-post: info@harjuytk.ee
|
Hansapank
a/a 221010936477
|
SEB Eesti Ühispank
a/a 10220028916014
|
SEB Eesti Ühispank
a/a 10220041254012
|
Kontaktisik:
|
Kontaktisik:
|
Kontaktisik:
|
kommunaalameti juhataja
Indrek Mäeküngas
|
peaspetsialist
Gunnar Hannus
|
sõitjateveo spetsialist
Kadri Krooni
|
telefon 6 066 827;
5052086
|
telefon 640 4614
|
telefon 640 6783
|
e-post:
indrek@viimsivv.ee
|
e-post: gunnar.hannus@tallinnlv.ee
|
e-post: kadri.krooni@harjuytk.ee
|
|
|
|
................................. ................................. ........................................
Viimsi vald Tallinna
linn MTÜ
Harjumaa
Ühistranspordikeskus
|
|
|
|
|
Toomas Sepp
|
Linnasekretär
|