TALLINNA LINNAVOLIKOGU
|
|
MÄÄRUS
|
|
|
|
Tallinn
|
23. märts 2006 nr 14
|
|
|
|
|
Tallinna
põhimääruse muutmine
|
|
|
|
Määrus kehtestatakse Kohaliku omavalitsuse korralduse
seaduse § 22 lg 1 punkti 9 alusel, kooskõlas Kohaliku omavalitsuse
korralduse seaduse muutmise seadustega, Kohaliku omavalitsuse volikogu
valimise seaduse § 7 lg 2 punktiga 5, Riigikohtu põhiseaduslikkuse
järelevalve kolleegiumi 9. augusti 2004 kohtuotsusega kohtuasjas nr 3-4-1-19-04
ning tulenevalt Õiguskantsleri ettepanekust.
|
|
|
|
|
|
§ 1. Tallinna
Linnavolikogu 10. oktoobri 1996 määrusega nr 27 kinnitatud Tallinna
põhimääruses tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 4
lõike 3 esimese lause lõppu lisatakse sõnad “või nende poolt volitatud
esindajad“ ning teine lause tunnistatakse kehtetuks;
2) paragrahvi 6
lõiget 1 täiendatakse punktiga 6¹ järgmises sõnastuses:
“6¹) jäätmehooldust;“;
3) paragrahvi 7
lõike 3 teist lauset muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Esindajad ja nende asendajad Eesti Linnade Liidu
üldkoosolekule, volikogusse ja juhatusse nimetab linnavolikogu Eesti Linnade
Liidu põhikirja alusel.“;
4) paragrahvi 10
lõike 1 punkti 2 lõppu lisatakse sõnad “, Tallinna linna poolt
toetatavate ürituste trükistel“;
5) paragrahvi 11
lõiget 4 täiendatakse viienda lausega ja paragrahvi 12 lõiget 4
täiendatakse neljanda lausega järgmises sõnastuses:
“Taotluse vormi kinnitab linnavalitsus.“;
6) paragrahvi 11
lõiget 9 ja paragrahvi 12 lõiget 9 täiendatakse teise lausega
järgmises sõnastuses:
“Märgi saajate nimed
avalikustatakse Tallinna veebilehel.“;
7) põhimäärust
täiendatakse paragrahviga 12¹ järgmises sõnastuses:
“§ 12¹ Tallinna raemedal
(1) Tallinna raemedal
(edaspidi raemedal) on Tallinna linna autasu, mis antakse füüsilisele isikule
linnapoolse tunnustusena linnale osutatud teenete või silmapaistvate saavutuste
eest.
(2) Raemedali aluseks on
keskaegse Tallinna raepitsatid. Medali hõbedasel sõõril on gooti kilbil kolm
sammuvat otsevaatavat lõvi. Kilbi kohal on pikkade juustega kroonikandev pea.
Medalit ääristab kahe kontuurjoone vahel lehtedest ornament. Kõik kujundid on
reljeefsed. Medali tagumine külg on sile. Medali läbimõõt on 32 mm. Raemedali
etalonkujutis on toodud põhimääruse lisas 15.
(3) Raemedal võidakse
anda Eesti kodanikule või välismaalasele. Välismaalase all mõeldakse nii
välisriigi kodanikke kui ka kodakondsuseta isikuid.
(4) Taotlusi raemedali
andmiseks on õigus esitada linnavolikogu liikmetel, linnavalitsuse liikmetel,
linna ametiasutustel. Taotlused esitatakse kirjalikult linnavalitsusele.
Taotluses tuuakse ära raemedali kandidaadi ees- ja perekonnanimi, sünnipäev, ‑kuu
ja ‑aasta, elukoht/kontaktandmed, elukutse või amet, töö või
teenistuskoht, kodakondsus ning põhjendus medali taotlemiseks. Taotluse vormi
kinnitab linnavalitsus.
(5) Raemedali andmise
otsustab linnavalitsus.
(6) Raemedali annab
autasustatavale üle linnapea Tallinna linna päeval või mõnel muul pidulikul
üritusel.
(7) Raemedali kandmise
õigsust tõestab tunnistus, millele kirjutab alla linnapea ja mis antakse kätte
koos raemedaliga.
(8) Raemedalit kantakse
30 mm laiuse linnavärvides lindi küljes vasakul pool rinnal.
(9) Raemedali saajate
kohta peab arvestust linnavalitsus ning medali saajate nimed avalikustatakse
Tallinna veebilehel.
(10) Raemedali kandmisel
koos riiklike au- ja teenetemärkidega juhindutakse Teenetemärkide seadusest,
Vabariigi Valitsuse poolt kinnitatud Au- ja Teenetemärkide kandmise korrast ja muudest
riigi õigusaktidest.“;
8) põhimääruse
senine paragrahv 13 loetakse paragrahviks 13¹ ja uus paragrahv 13
sõnastatakse järgmiselt:
“§ 13 Linnavolikogu
esimehe ametikett
(1) Tallinna
Linnavolikogu esimehe pidulikuks ametitunnuseks on linnavolikogu esimehe
ametikett.
(2) Linnavolikogu
esimehe ametiketi põhitunnuseks on Tallinna täisvapp. Ametiketi kirjelduse ja
etalonkujutise kinnitab linnavolikogu.
(3) Linnavolikogu
esimehe ametiketi kandmise ainuõigus on Tallinna Linnavolikogu esimehel
valituks osutumise momendist kuni esimehe volituste lõppemiseni. Linnavolikogu
esimehe volituste lõppemisel annab lahkuv linnavolikogu esimees ametiketi üle
uuele linnavolikogu esimehele.
(4) Linnavolikogu
esimehe ametiketti kantakse ametlikel või pidulikel üritustel Tallinna
esindusfunktsioonide täitmisel.“;
9) paragrahvi 15
lõikes 2 nimetatud ning põhimääruse lisas 6 toodud Tallinna piiri
kirjeldus ja skeem asendatakse käesolevale määrusele lisatud Tallinna piiri
kirjelduse ja skeemiga (LISA 2. Tallinna
linna piiri kirjeldus ja skeem);
10) paragrahvi 16
lõikes 3 nimetatud ning põhimääruse lisades 7-14 toodud linnaosade
piiride kirjeldused ja skeemid asendatakse käesolevale määrusele lisatud linnaosade
piiride kirjelduste ja skeemidega (LISA 3. Haabersti
linnaosa piiri kirjeldus ja skeem;
LISA 4. Kesklinna
linnaosa piiri kirjeldus ja skeem;
LISA 5. Kristiine
linnaosa piiri kirjeldus ja skeem;
LISA 6. Lasnamäe
linnaosa piiri kirjeldus ja skeem;
LISA 7. Mustamäe
linnaosa piiri kirjeldus ja skeem;
LISA 8. Nõmme
linnaosa piiri kirjeldus ja skeem;
LISA 9. Pirita
linnaosa piiri kirjeldus ja skeem;
LISA 10. Põhja-Tallinna
linnaosa piiri kirjeldus ja skeem);
11) paragrahvi 21
lõiked 1 ja 2 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:
“(1) Linnavolikogu valitakse
hääleõiguslike linnaelanike poolt kohaliku omavalitsuse volikogu valimise
seaduse alusel üldistel, ühetaolistel ja otsestel valimistel neljaks aastaks.
Hääletamine on salajane.
(2) Linnavolikogu
järgmise koosseisu liikmete arvu määrab linnavolikogu rahvastikuregistri
andmete põhjal, lähtudes linnaelanike arvust valimisaasta 1. juuni seisuga, oma
otsusega, mille volikogu avalikustab kolme tööpäeva jooksul arvates otsuse
vastuvõtmise päevast. Linnavolikogu liikmete arv määratakse hiljemalt 90. päeval
enne valimispäeva. Linnavolikogu liikmete arv peab olema paaritu arv ja
linnavolikogus peab olema vähemalt 63 liiget.“;
12) paragrahvi 22
lõiget 4 täiendatakse punktiga 5¹ järgmises sõnastuses:
“5¹) saada oma kirjalikule küsimusele vastus
linnavalitsuselt või linna ametiasutuselt 10 tööpäeva jooksul küsimuse
esitamisest arvates. Märgukirjale või selgitustaotlusele vastamise seaduse § 5
lõige 9 käesolevas sättes ettenähtule ei laiene.“;
13) paragrahvi 22
lõike 4 punkt 11 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“11) saada tasu linnavolikogu tööst osavõtu eest ja
hüvitust linnavolikogu ülesannete täitmisel tehtud kulutuste eest esitatud
dokumentide alusel linnavolikogu kehtestatud määras ja korras.“;
14) paragrahvi 22
lõike 7 punkt 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“2) saatma linnasekretärile kolme tööpäeva jooksul
vastava avalduse ja ärakirja dokumendist, millega ta nimetati Tallinna
linnaametnikuks“;
15) paragrahvi 23
lõike 1 punktist 5 jäetakse välja sõnad “Vabariigi Valitsuse
liikmeks“;
16) paragrahvi 23
lõike 1 punkt 9 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“9) teovõimetuks tunnistamisega valimisõiguse osas;“;
17) paragrahvi 24
lõiget 2 täiendatakse punktiga 1¹ järgmises sõnastuses:
“1¹) Vabariigi Valitsuse liikme volituste täitmise ajaks
kuni Vabariigi Valitsuse liikme volituste lõppemiseni;“;
18) paragrahvi 24
lõike 2 punkt 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“4) kui ta on puudunud linnavolikogu istungitelt kolme
järjestikuse kuu jooksul, arvestamata kuid, millal linnavolikogu istungeid ei
toimunud;“;
19) paragrahvi 25¹
lõiget 1 täiendatakse teise lausega järgmises sõnastuses:
“Avaldust ei pea esitama, kui linnavolikogu liikme volitused on
peatatud tema avalduse alusel selles näidatud tähtajaks.“;
20) paragrahvi 26
lõike 1 punkt 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“1) linnaeelarve vastuvõtmine ja muutmine;“;
21) paragrahvi 26
lõiget 1 täiendatakse punktidega 1¹, 1², 364–366
järgmises sõnastuses:
“1¹) linna majandusaasta aruande kinnitamine;
1²) audiitori määramine;
364) jäätmekava vastuvõtmine ja ajakohastamine;
365) jäätmehoolduseeskirja kehtestamine;
366) jäätmeliikide, millele kohaldatakse
korraldatud jäätmevedu, vedamissageduse ja -aja, jäätmeveo piirkondade ja
jäätmeveo teenustasu piirmäära kehtestamine;“;
22) paragrahvi 26
lõike 1 punkte 6, 15, 22 ja 31 muudetakse ning sõnastatakse
järgmiselt:
“6) linnavara valitsemise korra kehtestamine;
15) linnapea valimine;
22) linnavolikogu liikmetele linnavolikogu tööst osavõtu
eest tasu ja linnavolikogu ülesannete täitmisel tehtud kulutuste eest hüvituse
suuruse ja maksmise korra kehtestamine;
31) üldplaneeringu algatamine, kehtestamine ja muutmine;“;
23) paragrahvi 26
lõike 1 punkt 28 tunnistatakse kehtetuks;
24) paragrahvi 281
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 28¹. Hääletamise
läbiviimise ja hääletamistulemuste kindlakstegemise kord isikuvalimistel
linnavolikogus
(1) Käesolev paragrahv
reguleerib hääletamise läbiviimist ja hääletamistulemuste kindlakstegemist
linnavolikogu esimehe, aseesimehe (aseesimeeste) ja linnapea valimisel.
Linnavolikogu esimehe valimised korraldab valimiskomisjon ning valimistulemused
tehakse kindlaks valimiskomisjoni otsusega. Käesolevas paragrahvis sätestatud
hääletamiskomisjoni ülesandeid täidab linnavolikogu esimehe valimisel
valimiskomisjon. Käesolevat korda rakendatakse ka linnavolikogu
revisjonikomisjoni moodustamisel, Vabariigi Presidendi valimiskogusse
linnavolikogu esindajate valimisel ning muudel juhtudel, kui linnavolikogu
otsustab isikuvalimised läbi viia käesolevas paragrahvis sätestatud korras.
(2) Isikuvalimistel
ülesseatud kandidaatidest koostatakse nimekiri vastavalt nende ülesseadmise järjekorrale.
Nimekirja sulgemise otsustab linnavolikogu avalikul hääletamisel. Vastavalt
ülesseadmise järjekorrale antakse igale kandidaadile registreerimisnumber.
Kandidaatide nimed koos registreerimisnumbritega pannakse välja
hääletamiskabiinides ja istungite saalis.
(3) Pärast nimekirja
sulgemist valitakse avalikul hääletamisel vähemalt kolmeliikmeline
hääletamiskomisjon, kes valib oma liikmete hulgast komisjoni esimehe.
Hääletamiskomisjoni ei valita ülesseatud kandidaate. Hääletamiskomisjon
valmistab ette ning viib läbi salajase hääletamise ja koostab protokolli
hääletamistulemuste kohta.
(4) Enne hääletamise
väljakuulutamist tutvustab linnavolikogu kantselei vastav ametnik linnavolikogu
liikmetele hääletamise ning hääletamis- ja valimistulemuste kindlakstegemise
korda. Hääletamise kuulutab välja istungi juhataja. Hääletamise läbiviimiseks
kuulutatakse istungil välja vaheaeg.
(5) Hääletamiskomisjon
kontrollib valimiskasti ja pitseerib selle. Hääletamiskomisjon annab linnavolikogu
liikmele hääletamiskomisjoni esimehe allkirjaga hääletamissedeli ja ümbriku.
Hääletamissedel antakse allkirja vastu hääletamissedelite väljaandmiseks
koostatud linnavolikogu liikmete nimekirja alusel.
(6) Hääletamissedel
täidetakse hääletamiskabiinis. Hääletav linnavolikogu liige märgib sedelile oma
otsustuse ja paneb hääletamissedeli hääletamiskabiinis ümbrikku. Ümbriku võib
kinni kleepida. Hääletamiskomisjoni liige paneb ümbrikule linnavolikogu pitsati
jäljendi ning hääletav linnavolikogu liige laseb ümbrikus hääletamissedeli
isiklikult valimiskasti.
(7) Kui hääletamissedel
rikutakse enne selle valimiskasti laskmist, on linnavolikogu liikmel õigus
rikutud sedeli tagastamisel saada hääletamiskomisjonilt uus hääletamissedel,
mille kohta tehakse nimekirja vastav märge.
(8) Kui kandidaate on
ühele kohale üles seatud mitu, on hääletamissedelil lahter, kuhu linnavolikogu
liige märgib selle kandidaadi registreerimisnumbri, kelle poolt ta hääletab.
Kehtetu on hääletamissedel või kandidaadile antud hääl
juhul, kui:
1) vastavasse lahtrisse
ei ole kirjutatud ühegi kandidaadi registreerimisnumbrit või on kirjutatud
registreerimisnumber, mis ei ole antud ühelegi kandidaadile;
2) vastavasse lahtrisse
kirjutatud kandidaadi registreerimisnumber ei ole loetav või on parandatud ning
ei ole üheselt mõistetav;
3) kui
hääletamissedelil puudub hääletamiskomisjoni esimehe allkiri või ühes ümbrikus
on mitu hääletamissedelit või ümbrikul ei ole linnavolikogu pitsati jäljendit.
(9) Kui üles on seatud
üks kandidaat, on hääletamissedelil kandidaadi nimi ning kandidaadi nime järel
lahtrid märkustega poolt ja vastu. Hääletav linnavolikogu liige märgib
hääletamissedeli vastavasse lahtrisse oma poolt- või vastuhääle ristiga.
Kehtetu on hääletamissedel või kandidaadile antud hääl, kui:
1) kandidaadi nime
järel märgitud vastavates lahtrites ei ole risti või on rist mõlemas lahtris;
2) kui
hääletamissedelil puudub hääletamiskomisjoni esimehe allkiri või ühes ümbrikus
on mitu hääletamissedelit või ümbrikul ei ole linnavolikogu pitsati jäljendit.
(10) Kui hääletamissedel
ei ole täidetud nõuetekohaselt, kuid sellel on arusaadavalt märgitud, kelle
poolt linnavolikogu liige hääletas, loetakse hääletamissedel või kandidaadile
antud hääl kehtivaks. Kahtluse korral otsustab hääletamissedeli kehtivuse
hääletamiskomisjon hääletamise teel.
(11) Hääletamiskomisjon
loeb hääled kohe pärast hääletamise lõppemist. Hääletamiskomisjon teeb
kindlaks:
1) hääletamissedeli
saanud valijate arvu;
2) valimiskastis
olevate vormikohaste hääletamissedelite alusel hääletamisest osavõtnud
linnavolikogu liikmete arvu;
3) kehtetute
hääletamissedelite arvu;
4) igale kandidaadile
antud häälte (ühe kandidaadi ning revisjonikomisjoni liikmete valimise puhul
poolt- ja vastuhäälte) arvu.
(12) Hääletamistulemuste
kohta koostab hääletamiskomisjon protokolli, millele kirjutavad alla kõik
hääletamiskomisjoni liikmed. Hääletamiskomisjoni liikmel on õigus kanda
protokolli oma eriarvamus hääletamiskomisjoni töö kohta. Hääletamiskomisjoni
protokolli loeb ette hääletamiskomisjoni esimees ja esitab selle istungi
juhatajale.
(13) Linnavolikogu
liikmel on õigus esitada kirjalik motiveeritud protest hääletamise korraldamise
ja hääletamistulemuse kindlakstegemise korra rikkumise kohta koheselt istungil.
Protesti rahuldamise otsustab linnavolikogu avalikul hääletamisel.
(14) Kui ükski
kandidaatidest ei osutunud valituks, kantakse vastav märge linnavolikogu
istungi protokolli, seatakse uuesti üles kandidaadid ja viiakse läbi uus
hääletamine. Linnavolikogu vastava otsustuse alusel viiakse uus hääletamine
läbi samal linnavolikogu istungil. Otsustus fikseeritakse istungi protokollis.
(15) Valimistulemused
vormistatakse linnavolikogu otsusega.
(16) Käesolevas
paragrahvis reguleerimata protseduuriküsimusi otsustab linnavolikogu
hääletamise teel. Nimetatud linnavolikogu otsustused kantakse linnavolikogu
istungi protokolli.“;
25) paragrahvi 29
lõiget 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(2) Linnavolikogu
esimees määrab enda äraolekul ühe aseesimeestest käskkirjaga enda asendajaks.
Asendajal on kõik linnavolikogu esimehe seadusest ja Tallinna õigusaktidest
tulenevad õigused ja kohustused. Juhul, kui linnavolikogu esimees ei saa oma
ülesandeid istungil täita enesetaanduse või mõne muu põhjuse tõttu, määrab ta
asendaja suuliselt. Sel juhul on asendaja pädevuses istungi juhatamine
ning vastuvõetud määruste ja otsuste ning istungi protokolli allkirjastamine.“;
26) paragrahvi 30
lõige 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(4) Linnavolikogu esimehe valimised korraldab valimiskomisjon
ning valimistulemused tehakse kindlaks valimiskomisjoni otsusega. Hääletamise
ja hääletamistulemuste kindlakstegemine linnavolikogu esimehe valimisel toimub
käesoleva põhimääruse § 28¹ sätestatud korras.“;
27) põhimäärust
täiendatakse paragrahviga 30² järgmises sõnastuses:
“§ 30² Linnavolikogu
esimehe ja aseesimehe ning linnavolikogu komisjoni esimehe, komisjoni
aseesimehe ja revisjonikomisjoni liikme volituste lõppemine
Linnavolikogu esimehe ja aseesimehe ning linnavolikogu
komisjoni esimehe, komisjoni aseesimehe ja revisjonikomisjoni liikme volitused
lõpevad samaaegselt tema poolt linnavolikogu liikme volituste peatumisega või
ennetähtaegse lõppemisega.“;
28) paragrahv 31
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 31 Linnavolikogu
komisjon
(1) Linnavolikogu võib
moodustada nii alatisi kui ka ajutisi komisjone. Linnavolikogu alatise
komisjoni esimehe ja aseesimehe (aseesimehed) valib linnavolikogu oma liikmete
hulgast vastavalt §-le 31³.
(2) Linnavolikogu
alatine ja ajutine komisjon moodustatakse ja lõpetatakse linnavolikogu otsuse
alusel. Linnavolikogu otsuses, millega moodustatakse ajutine komisjon,
kinnitatakse selle esimees ja koosseis ning määratakse komisjoni volituste
ulatus ja kestus.
(3) Linnavolikogu
moodustab revisjonikomisjoni, rahanduskomisjoni, linnamajanduskomisjoni,
linnavarakomisjoni, sotsiaal- ja tervishoiukomisjoni, haridus- ja
kultuurikomisjoni ja tarbijakaitsekomisjoni ning võib moodustada teisi alatisi
komisjone.
(4) Alatise komisjoni
(edaspidi komisjon) tegevusvaldkonnad tulenevad riigi ja Tallinna
õigusaktidest. Oma ülesannete paremaks täitmiseks võib komisjon koostada
tööplaani poolaasta või aasta kaupa.
(5) Oma
tegevusvaldkondades komisjon:
1) selgitab välja
kohaliku omavalitsuse poolt lahendamist vajavad linnaelu probleemid ja teeb
ettepanekuid nende lahendamiseks;
2) algatab
linnavolikogu määruste ja otsuste eelnõusid;
3) kontrollib
linnavolikogu määruste ja otsuste täitmist;
4) täidab muid Tallinna
õigusaktidega talle pandud ülesandeid.
(6) Komisjon annab
arvamusi talle läbivaatamiseks saadetud Tallinna õigusaktide eelnõude kohta.
(7) Komisjon võib teha
ettepanekuid linnaeelarve eelnõu kohta.
(8) Üle poole komisjoni
liikmetest peavad olema linnavolikogu liikmed. Vähemalt ühe komisjoni liikme
esitab linnavalitsus.
(9) Komisjoni esimehe ja
aseesimehe (aseesimehed) valib linnavolikogu oma liikmete hulgast salajasel hääletusel.
Teised komisjoni liikmed kinnitab linnavolikogu komisjoni esimehe esildisel.
Komisjoni liikme volitused lõpevad samaaegselt tema linnavolikogu liikme
volituste peatumisega või ennetähtaegse lõppemisega. Komisjoni liige võib igal
ajal tagasi astuda, esitades kirjaliku avalduse komisjoni esimehele.“;
29) Paragrahv 311
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 311 Linnavolikogu
komisjoni töökorraldus
(1) Komisjoni töövormiks
on koosolek.
(2) Komisjoni korraline
koosolek toimub üldjuhul kord kahe nädala jooksul linnavolikogu esimehe poolt
määratud nädalapäeval ja kellaajal. Komisjon võib teha ettepaneku linnavolikogu
esimehele korralise koosoleku toimumise aja muutmiseks.
(3) Komisjoni koosoleku
kutsub kokku komisjoni esimees või aseesimees.
(4) Komisjoni
erakorralise koosoleku kutsub kokku komisjoni esimees või tema äraolekul
aseesimees omal algatusel või ¼ komisjoni liikmete kirjalikul nõudel.
(5) Kutse, milles on
märgitud koosoleku toimumise aeg ja koht ning koosoleku päevakorraprojekt,
edastatakse komisjoni liikmetele üldjuhul kolm päeva enne komisjoni toimumist
elektronposti teel.
(6) Kutse komisjoni
erakorralisele koosolekule edastatakse hiljemalt 24 tundi enne koosoleku
toimumisaega.
(7) Koosoleku
mittetoimumisest teatatakse komisjoni liikmetele elektronposti või telefoni
teel.
(8) Komisjonile suunavad
materjale läbivaatamiseks linnavolikogu ja linnavolikogu esimees.
(9) Komisjon arutab
koosolekul üldjuhul päevakorraprojektis märgitud küsimusi. Erandjuhtudel võib
koosoleku juhataja ettepanekul võtta täiendavalt päevakorraprojekti küsimuse,
mille materjalid olid hiljemalt koosoleku alguseks komisjoni liikmetele
kättesaadavad. Täiendava küsimuse võtmise päevakorda otsustab komisjon
hääletamise teel.
(10) Päevakorraküsimuse
kannab komisjoni koosolekul ette eelnõu esitaja või tema poolt nimetatud isik.
Ettekandja puudumisel päevakorraküsimust ei arutata.
(11) Koosolekust võivad
sõnaõigusega osa võtta linnavolikogu kantselei nõunikud.
(12) Komisjonile
suunatud õigusakti eelnõu peab komisjon üldjuhul arutama ja esitama oma
seisukoha juhtivkomisjonile hiljemalt kahe nädala jooksul pärast eelnõu
komisjoni menetlusse saabumist.
(13) Õigusakti eelnõu
läbivaatamisel võib komisjon:
1) teha ettepanekuid
eelnõu sisuliseks või redaktsiooniliseks muutmiseks;
2) teha ettepaneku
eelnõu menetlusest väljaarvamiseks;
3) teha ettepaneku
eelnõu esitajale eelnõu tagasivõtmiseks.
(14) Linnavolikogu
esimees võib määrata komisjoni linnavolikogu õigusakti eelnõule
juhtivkomisjoniks, kes peab korraldama eelnõu menetlemist linnavolikogus.
(15) Juhtivkomisjonina
peab komisjon kolme nädala jooksul pärast määramist esitama:
1) linnavolikogu
õigusakti eelnõu eestseisusele linnavolikogu istungi päevakorda võtmiseks või
2) linnavolikogu
esimehele taotluse pikema menetlusaja saamiseks või
3) linnavolikogule
põhjendatud ettepaneku eelnõu menetlusest väljaarvamiseks.
(16) Juhtivkomisjon
vaatab läbi linnavolikogu komisjonide poolt esitatud ettepanekud eelnõu
sisuliseks või redaktsiooniliseks muutmiseks ja esitab eelnõu koos muudatuste
ja täiendustega linnavolikogu istungile.
(17) Õigusakti eelnõu
menetlemisel kuulab komisjon ära linnavolikogu kantselei vastava ala nõuniku
ja/või juriidilise osakonna seisukoha.
(18) Komisjon on
otsustusvõimeline, kui tema korralisest koosolekust võtab osa üle poole
komisjoni liikmetest, sealhulgas vähemalt kolmandik komisjoni koosseisus
olevatest linnavolikogu liikmetest, nende hulgas komisjoni esimees või
aseesimees.
(19) Komisjoni
erakorraline koosolek on otsustusvõimeline, kui koosolekust võtab osa üle poole
komisjoni liikmetest, sealhulgas vähemalt pool komisjoni koosseisus olevatest
linnavolikogu liikmetest, nende hulgas komisjoni esimees või aseesimees.
(20) Komisjon võtab
vastu otsuseid poolthäälte enamusega.
(21) Komisjoni otsused
on soovitusliku iseloomuga linnavolikogu määruste ja otsuste või linnavalitsuse
määruste ja korralduse vastuvõtmisel.
(22) Komisjoni otsus
vormistatakse protokolli väljavõttena ja edastatakse juhtivkomisjonile,
õigusakti eelnõu või vastava küsimuse esitajale, õigusnõunikule, dokumendiosakonnale
ning isikutele, kellesse puutuvaid küsimusi käsitleti (asjaosalised).
(23) Komisjoni koosolek
ja otsused protokollitakse ja vormistatakse üldjuhul komisjoni koosolekule
järgneval tööpäeval.
(24) Protokollile
kirjutab alla koosoleku juhataja. Protokollid peavad vastama õigusaktides ja
standardites ettenähtud nõuetele. Protokolli kantakse koosoleku toimumise aeg
ja koht, osavõtjate nimed, arutlusel olnud küsimused, nende kohta esitatud
ettepanekud ja vastuvõetud otsused, hääletustulemused, kui küsimus otsustati
hääletamise teel, ning otsustajate või küsimuste algatajate eriarvamused.
(25) Protokollidega on
võimalik tutvuda Tallinna veebilehel ja linnavolikogu kantseleis.“;
30) põhimäärust
täiendatakse paragrahviga 312 järgmises sõnastuses:
“§ 312 Linnavolikogu
komisjoni asjaajamine
(1) Komisjoni
asjaajamise eest vastutab komisjoni esimees.
(2) Komisjoni esimees
või tema äraolekul aseesimees:
1) juhib komisjoni
tööd;
2) koostab komisjoni
koosoleku päevakorra projekti;
3) jaotab komisjoni
liikmete vahel tööülesanded;
4) kutsub kokku
komisjoni koosoleku;
5) otsustab, keda
kutsuda osalema päevakorrapunktide arutelule;
6) juhatab komisjoni
koosolekut ja lahendab komisjoni töökorra rakendamisel tekkivad küsimused;
7) allkirjastab
komisjoni koosoleku protokolli komisjoni koosolekule järgneva tööpäeva jooksul;
8) peab komisjoni nimel
kirjavahetust.
(3) Komisjoni esimees
esitab igal aastal hiljemalt 1. veebruariks linnavolikogu esimehele kirjaliku
aruande komisjoni eelmise aasta tööst. Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise
aastal esitab komisjoni esimees aruande hiljemalt 15. oktoobriks. Aruanne
peab muuhulgas sisaldama ülevaadet komisjonis arutatud olulisematest
küsimustest ning nende lahendamise käigust. Aruanne avalikustatakse Tallinna
veebilehel.
(4) Õigusaktide eelnõude
menetlemisel ja komisjoni muude funktsioonide
täitmisel nõustab komisjoni ja tema liikmeid linnavolikogu kantselei nõunik
(edaspidi korraldav ametnik).
(5) Korraldav ametnik:
1) esitab komisjoni
esimehele ettepanekuid komisjonile suunatud küsimuste võtmiseks koosoleku
päevakorda;
2) annab arvamuse
komisjoni menetluses olevate eelnõude ja muude küsimuste kohta;
3) korraldab komisjoni
poolt läbivaadatud eelnõude redigeerimist pärast linnavolikogu istungi
toimumist ning viseerib linnavolikogu õigusakti eelnõu;
4) lahendab koostöös
komisjoniga linnaelanike avaldusi ja märgukirju;
5) korraldab
komisjonile suunatud õigusaktide eelnõude menetlemist ja valmistab ette
komisjoni poolt algatatud õigusakti eelnõu.
(6) Komisjoni sekretär:
1) teatab komisjoni
liikmetele ja teistele asjaosalistele komisjoni koosoleku või komisjoni
erakorralise koosoleku toimumise aja ja koha ning päevakorra, samuti teatab
komisjoni koosoleku mittetoimumisest;
2) annab komisjoni
esimehele teada koosolekule kutsutute vastustest osalemise või mitteosalemise
kohta;
3) paljundab ja
komplekteerib komisjoni koosoleku päevakorraprojekti alusel koosoleku
materjalid arvutit mittekasutavatele komisjoni liikmetele;
4) vormistab koosoleku
protokolli, viseerib selle ja esitab koosoleku juhatajale allkirjastamiseks
koosolekule järgneva tööpäeva jooksul;
5) vormistab protokolli
väljavõtted ja edastab need § 31¹ lõikes 22 nimetatud asjaosalistele
üldjuhul koosolekule järgneval tööpäeval;
6) vajadusel koostab
täiendus- ja muudatusettepanekute loendi tabelina ja edastab selle koos
protokolli väljavõttega juhtivkomisjonile, õigusnõunikule, dokumendiosakonnale
ja eelnõu esitajale;
7) koostöös korraldava
ametnikuga jälgib linnavolikogu esimehe resolutsiooni alusel komisjonile
läbivaatamiseks suunatud õigusakti eelnõu tähtaegset läbivaatamist;
8) koostöös korraldava
ametnikuga jälgib teabenõuetele,
märgukirjadele, selgitustaotlustele jm
dokumentidele vastamise tähtaegu ning vajadusel koostab vastuskirja projekti;
9) peab arvestust
komisjoni liikmete koosolekust osavõtu kohta, koostab kvartali lõpus komisjoni
koosolekust osavõtu aruande, esitab selle komisjoni esimehele läbivaatamiseks
ja allakirjutamiseks ning edastab linnavolikogu kantselei juhatajale.
(7) Komisjoni töö
organisatsioonilise ja tehnilise teenindamise tagab linnavolikogu kantselei.
(8) Komisjonil on õigus
kaasata oma tegevusse asjatundjaid, teha linnavolikogu kantseleile ettepanekuid
ekspertiisi tellimiseks ning saada linnavalitsuse liikmetelt ja linna
ametiasutustelt komisjoni tööks vajalikku informatsiooni. Vastavat tööd
korraldab komisjoni esimees koostöös linnavolikogu kantselei juhatajaga.
(9) Komisjoni kirjad
vormistatakse linnavolikogu kirjaplangil, millele on lisatud komisjoni nimi.
(10) Komisjoni
koosolekute materjale hoitakse asjaajamisaasta jooksul komisjoni sekretäri
juures ja seejärel kuni Linnaarhiivi üleandmiseni linnavolikogu kantselei
dokumendiosakonnas.“;
31) põhimääruse
senine paragrahv 311 loetakse paragrahviks 313,
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 31³ Linnavolikogu
komisjoni esimehe ja aseesimehe valimise kord
(1) Linnavolikogu valib
linnavolikogu komisjoni esimehe ja aseesimehe linnavolikogu liikmete hulgast
salajasel hääletamisel, kasutades elektroonilist hääletussüsteemi. Linnavolikogu
komisjoni esimehe ja aseesimehe valimised korraldatakse eraldi.
(2) Linnavolikogu
otsustab linnavolikogu komisjoni aseesimeeste arvu.
(3) Iga komisjoni
esimehe või aseesimehe valimisel on igal linnavolikogu liikmel üks hääl.
(4) Linnavolikogu
komisjoni esimehe ja aseesimehe kandidaadi võib üles seada linnavolikogu
fraktsioon või linnavolikogu liige. Kandidaatide ülesseadmise kohta esitatakse
kirjalik ettepanek istungi juhatajale. Ülesseatud kandidaatidest koostatakse
nimekiri vastavalt nende ülesseadmise järjekorrale ning nimekiri pannakse üles
istungite saalis. Nimekirja sulgemise otsustab linnavolikogu avalikul
hääletamisel.
(5) Kui üles on seatud
üks kandidaat, hääletab linnavolikogu liige, kasutades hääletuspuldil kas
“poolt“ või “vastu“ klahvi. Kui üles on seatud vähemalt kaks kandidaati, on
kandidaatide nimed kuvatud hääletuspuldi ekraanile ja linnavolikogu liige teeb
oma otsustuse vastava märkega kandidaadi nime taga ning vajutab klahvile “poolt“.
Märge kandidaadi nime taga tähendab poolthäält.
(6) Kui hääletamise
käigus rikutakse hääletamise korda või kui linnavolikogu liikmel ei ole
hääletamispuldi rikke tõttu võimalik hääletada, katkestab istungi juhataja
hääletamise ning viib läbi uue hääletamise. Hääletamistulemused teeb teatavaks
istungi juhataja, kinnitades need haamrilöögiga. Pärast hääletamistulemuste
kinnitamist ei ole need vaidlustatavad.
(7) Linnavolikogu
komisjoni esimeheks või aseesimeheks osutub valituks kandidaat, kes saab hääletamisest
osa võtnud linnavolikogu liikmete poolthäälte enamuse.“;
32) paragrahvi 32
lõikes 3 asendatakse number “31¹“ numbriga “31³“;
33) paragrahvi 32
lõige 8 muudetakse ja sõnastatakse järgmselt:
“(8) Hääletamise ja hääletamistulemuste kindlakstegemine
revisjonikomisjoni moodustamisel toimub käesoleva põhimääruse § 28¹
lõigetes 3-7, 9-13 ja 15-16 sätestatud korras.“
34) paragrahvi 32
lõiget 12 täiendatakse punktiga 4 järgmises sõnastuses:
“4) revisjonikomisjoni liikme volitused linnavolikogu
liikmena peatuvad või lõpevad.“;
35) paragrahvi 32
täiendatakse lõikega 121 järgmises sõnastuses:
“(121) Revisjonikomisjoni uue liikme valimisel
käesoleva paragrahvi lõikes 12 sätestatud juhul lähtutakse käesoleva
põhimääruse § 31³ lõigetes 5 ja 6 sätestatust.“;
36) paragrahvi 321
lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(1) Revisjonikomisjoni töö toimub käesoleva põhimääruse
§-des 31, 31¹ ja 31² sätestatud alustel ja korras, arvestades käesolevas
paragrahvis ja §-s 33 toodud erisusi.“;
37) paragrahvi 33
lõiget 6 täiendatakse teise lausega järgmises sõnastuses:
“Linnavolikogu kantseleid puudutav revisjonikomisjoni akt
edastatakse seisukohavõtuks linnavolikogu esimehele.“;
38) paragrahvi 36
lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(2) Linnavolikogu istungi kutsub kokku selle esimees
või tema asendaja, kelleks on aseesimees või aseesimehe puudumisel
linnavolikogu vanim liige, linnavolikogu poolt kehtestatud korras.
Linnavolikogu uue koosseisu esimese istungi kutsub kokku valimiskomisjoni
esimees või tema asetäitja hiljemalt seitsmendal päeval pärast valimistulemuste
väljakuulutamist. Linnavolikogu esimese istungi ning põhimääruse § 41
lõikes 2 sätestatud alusel kokkukutsutava istungi kutse saatmisel ei ole
vaja järgida käesoleva paragrahvi lõikes 4 ettenähtud nõudeid. Sama kord kehtib ka linnavolikogu
järgmiste istungite kokkukutsumisel, kui esimesel istungil ei osutunud
linnavolikogu esimees valituks.“;
39) paragrahvi 36
lõiget 3 täiendatakse teise lausega järgmises sõnastuses:
“Istungi toimumise aja määrab linnavolikogu esimees või tema
asendaja, arvestades käesolevas põhimääruses sätestatut, kuid mitte hilisemaks
kui üks kuu.“;
40) paragrahvi 37
lõiget 1 täiendatakse neljanda lausega järgmises sõnastuses:
“Esimehe või tema asendaja puudumisel juhatab istungit vanim
kohalolev linnavolikogu liige.“;
41) paragrahvi 37
lõige 1¹ muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(1¹) Linnavolikogu uue koosseisu esimest istungit
juhatab kuni linnavolikogu esimehe valimiseni valimiskomisjoni esimees või
aseesimees. Esimese istungi päevakorras on linnavolikogu esimehe valimine,
aseesimeeste arvu määramine ning aseesimehe või aseesimeeste valimine ja
linnavalitsuse lahkumispalve ärakuulamine. Sama kord kehtib ka käesoleva
põhimääruse § 41 lõike 2 alusel kokkukutsutud uue linnavolikogu
esimese istungi päevakorra suhtes, välja arvatud linnavalitsuse lahkumispalve
ärakuulamine. Linnavolikogu esimehe valimised korraldab valimiskomisjon ning
valimistulemused tehakse kindlaks valimiskomisjoni otsusega. Sama kord kehtib
ka linnavolikogu järgmistel istungitel, kui esimesel istungil ei osutunud
linnavolikogu esimees valituks.“;
42) paragrahvi 37
lõike 8 teine lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“ Avalikul hääletusel, paragrahvis 31³
ning § 32 lg 12¹ sätestatud isikuvalimistel ja muul juhul (v.a. § 28¹
sätestatud juhul), kui linnavolikogu nii otsustab, kasutatakse elektroonilist
hääletamissüsteemi.“;
43) paragrahvi 37
lõiget 81 täiendatakse neljanda lausega järgmises sõnastuses:
“Elektroonilise hääletamissüsteemi rikke korral viiakse
käesoleva põhimääruse § 31³ ja § 32 lõikes 12¹ sätestatud
isikuvalimised läbi § 28¹ sätestatud korras.“;
44) paragrahvi 37
lõike 12 teine lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Protokolli kantakse istungi toimumise aeg ja koht, osavõtjate
nimed, arutlusel olnud küsimused, nende kohta esitatud ettepanekud ja
vastuvõetud otsused, hääletustulemused, kui küsimus otsustati hääletamise teel,
ning otsustajate või küsimuste algatajate eriarvamused.“;
45) paragrahvi 37
lõiget 13 täiendatakse teise lausega järgmises sõnastuses:
“Linnavolikogu töökorra kehtestab linnavolikogu.“;
46) paragrahvi 38
täiendatakse uue lõikega 1¹ järgmises sõnastuses:
“(1¹) Umbusalduse algatamine toimub linnavolikogu istungil.
Umbusaldus algatatakse enne päevakorrapunktide arutelude juurde asumist.
Umbusalduse algatajate esindaja esineb ettekandega ja annab umbusaldusavalduse
istungi juhatajale üle. Kirjalikule umbusaldusavaldusele peavad olema alla
kirjutanud kõik algatajad ja selles peab olema märgitud umbusalduse avaldamise
põhjus, ning lisatud vastav linnavolikogu otsuse eelnõu.“;
47) paragrahvi 38
lõikest 2 jäetakse välja teine ja kolmas lause;
48) paragrahvi 38
lõige 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(7) Kui linnavalitsuse liikmetele avaldatud umbusalduse
tagajärjel ei ole täidetud käesoleva põhimääruse § 46 lõikes 5
sätestatud kvooruminõue, ei ole linnavalitsus otsustusvõimeline kuni vajaliku
arvu uute linnavalitsuse liikmete kinnitamiseni ja palgaliste linnavalitsuse
liikmete ametisse nimetamiseni.“;
49) paragrahvi 38
lõige 9 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(9) Umbusalduse avaldamine on linnapea või
linnavalitsuse liikme ametist vabastamise eraldi alus avaliku teenistuse
seaduse paragrahvides 114, 119, 123 ja 128 sätestatud ametist vabastamise
aluste kõrval.“;
50) põhimäärust
täiendatakse paragrahviga 38¹ järgmises sõnastuses:
“§ 38¹ Tagasiastumine
Linnavolikogu esimehe, linnavolikogu aseesimehe, linnavolikogu
komisjoni esimehe, linnavolikogu komisjoni aseesimehe, revisjonikomisjoni
liikme või linnapea või linnavalitsuse liikme tagasiastumise korral esitab ta
avalduse linnasekretärile. Avalduse esitanu loetakse tagasi astunuks avalduses
märgitud kuupäevast, mis ei või olla varasem kui järgmine tööpäev avalduse
esitamisest. Linnasekretär teavitab koheselt linnavolikogu esimeest või tema
asendajat. Juhul, kui tagasiastumisavalduse on esitanud nii linnavolikogu
esimees ja ka linnavolikogu aseesimees, teavitab linnasekretär sellest koheselt
linnavolikogu vanimat liiget, kelle kohustus on kokku kutsuda hiljemalt seitsme
päeva jooksul linnavolikogu istung linnavolikogu esimehe ja aseesimehe
(aseesimeeste) valimiseks.“;
51) paragrahvi 39
lõiget 1 täiendatakse punktiga 5¹ järgmises sõnastuses:
“5¹) linnasekretäril seaduses ja käesolevas põhimääruses
sätestatud alustel ja korras.“;
52) paragrahvi 41
lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(3) Kui linnavolikogu liikmete arv langeb alla
linnavolikogu koosseisu häälteenamuse saavutamiseks vajaliku arvu vähem kui
kuus kuud enne kohaliku omavalitsuse volikogude korralisi valimisi, otsustab
käesoleva põhimääruse § 26 1. lõike punktides 12 ja 13 ning 2. lõikes
nimetatud küsimusi linnavalitsus.“;
53) paragrahvi 43
lõike 3 esimeses lauses asendatakse sõna “kolmeks“ sõnaga “neljaks“;
54) paragrahvi 44
lõike 1 punkt 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“7) esitab linnavalitsusele ametisse nimetamiseks linna
ametiasutuse, v.a linnavolikogu kantselei, juhi kandidaadi ja ametisse
kinnitamiseks linna ametiasutuse hallatava asutuse juhi kandidaadi, teeb
valitsusele ettepaneku nimetatud juhtide ametist vabastamise kohta, teostab
tööandja teisi õigusi ja kohustusi, kui volikogu või valitsuse õigusaktis ei
ole sätestatud teisiti;“;
55) paragrahvi 44
lõike 2 teist lauset muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Kui ka asendajaks määratud linnavalitsuse liige on ära, või
asendaja on käskkirjaga määramata, asendab linnapead vanim kohalolev
linnavalitsuse liige.“
56) paragrahvi 44
täiendatakse lõikega 3¹ järgmises sõnastuses:
“(3¹) Linnapea volitused lõpevad enne tähtaega seoses
tema valimisega Riigikogu liikmeks.“;
57) paragrahvi 47
lõiget 1 täiendatakse punktiga 2¹ järgmises sõnastuses:
“2¹) tema valimisega Riigikogu liikmeks;“;
58) paragrahvi 47
lõike 1 punkti 6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“6) temale kohtu poolt piiratud teovõime tõttu eestkostja
määramisega;“;
59) paragrahvi 49
lõiget 1 täiendatakse punktiga 5 järgmises sõnastuses:
“5) korraldab kohaliku omavalitsuse ametiasutuste poolt
isikute vastuvõttu märgukirjadele ja selgitustaotlustele vastamise seadusega
ettenähtud korras.“;
60) paragrahvi 50
lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(2) Linnavalitsus on otsustusvõimeline, kui tema
istungist võtab osa üle poole linnavolikogu poolt kinnitatud linnavalitsuse
koosseisust, sealhulgas linnapea või tema asendaja. Istungist võtab
sõnaõigusega osa linnasekretär.“;
61) paragrahvi 50
lõike 4 teine lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Protokolli kantakse istungi toimumise aeg ja koht, osavõtjate
nimed, arutlusel olnud küsimused, nende kohta esitatud ettepanekud ja
vastuvõetud otsused, hääletustulemused, kui küsimus otsustati hääletamise teel,
ning otsustajate või küsimuste algatajate eriarvamused.“;
62) paragrahvi 50¹
lõikes 1 asendatakse sõnad “temale pandud“ sõnaga “oma“;
63) paragrahvi 50¹
lõike 2 esimene lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Komisjoni põhimääruse kinnitab linnavalitsus määrusega ning
koosseisu korraldusega.“;
64) paragrahvi 50¹
lõiget 4 täiendatakse kuuenda lausega järgmises sõnastuses:
“Protokolli kantakse koosoleku toimumise aeg ja koht,
osavõtjate nimed, arutlusel olnud küsimused, nende kohta esitatud ettepanekud
ja vastuvõetud otsused, hääletustulemused, kui küsimus otsustati hääletamise
teel, ning otsustajate või küsimuste algatajate eriarvamused.“;
65) paragrahvi 51
lõike 4 punkti 10¹ muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“10¹) registreerib kriminaalmenetluse seadustiku §-s 141
sätestatud juhul prokuratuuri määruse või kohtumääruse alusel linnapea
teenistussuhte peatumise määruse saamisele järgnevast tööpäevast ja teavitab
sellest koheselt teisi linnavalitsuse liikmeid ja linnavolikogu esimeest;“;
66) paragrahvi 51
lõiget 4 täiendatakse punktiga 10² järgmises sõnatuses:
“10²) kontrollib üks kord kuus linnavolikogu liikme ning
linnaosa halduskogu liikme püsiva elukoha andmeid Eesti rahvastikuregistris ja
teavitab sellest vastavat isikut;“;
67) paragrahvi 52
lõiget 7 täiendatakse neljanda lausega järgmises sõnastuses:
“Linna ametiasutuse hallatava asutuse struktuuri ja koosseisu
kinnitab ning muudab asutuse juht kooskõlastatult ametiasutusega (v.a
munitsipaalharidusasutused).“;
68) paragrahvi 52
lõike 10 esimeses lauses asendatakse sõna “eelarve“ sõnaga “alaeelarve“
ning jäetakse välja sõna “arveldusarve“;
69) paragrahvi 54
täiendatakse lõigetega 2¹ ja 2² järgmises sõnastuses:
“(2¹) Palgalisel ametikohal
töötavale linnapeale makstakse ametist vabastamisel hüvitist kuue kuu
ametipalga ulatuses, kui ametist vabastamine toimub volikogude algatusel
toimuva valdade või linnade haldusterritoriaalse korralduse muutmise tõttu.
(2²) Lõikes 2¹ sätestatud hüvitist ei maksta, kui
linnavolikogu valib linnapea ametisse uueks tähtajaks.“;
70) paragrahvi 54
lõike 3 lause esimene osa muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Linnaosa vanemale võib maksta ametist vabastamisel hüvitust
kuni kolme kuu ametipalga ulatuses, kui ta on töötanud kaks kuni kaheksa
aastat, ja kuni kuue kuu ametipalga ulatuses, kui ta on töötanud oma ametikohal
rohkem kui kaheksa aastat, kusjuures nimetatud töötamise aja hulka arvatakse ka
pidev töötamine käesoleva paragrahvi 5. lõikes nimetatud ametikohtadel
ning vabastamine toimub:“;
71) paragrahvi 54
täiendatakse lõikega 4¹ järgmises sõnastuses:
“(4¹) Linnaosa vanema teenistusest vabastamisel linnapea
põhjendatud ettepanekul võib talle maksta hüvitust kuni kolme kuu ametipalga
ulatuses.“;
72) paragrahvi 54
lõike 5 lause esimene osa muudatakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Linnasekretäri, linnakantselei koosseisus oleva valdkonna
direktori, linnavalitsuse nõuniku, linnapea nõuniku, abilinnapea nõuniku,
linnavalitsuse ameti juhataja ja tema asetäitja, linnavalitsuse ameti
teenistuse direktori, linnakantselei osakonna juhataja, linnaosa vanema
asetäitja, linnaosa valitsuse haldussekretäri, linnavolikogu kantselei
juhataja, linnavolikogu nõuniku, linnavolikogu esimehe nõuniku, linnavolikogu
aseesimehe nõuniku, linnavolikogu fraktsiooni nõunik-abi ning linnavolikogu
kantselei osakonna juhataja teenistusest vabastamisel ametniku algatusel ning
linnavolikogu esimehe nõuniku, linnavolikogu aseesimehe nõuniku, linnavolikogu
fraktsiooni nõunik-abi, linnapea nõuniku ja abilinnapea nõuniku teenistusest
vabastamisel teenistustähtaja möödumise tõttu võib maksta eelnimetatud
ametnikule hüvitust, kui ta on töötanud oma või eelnimetatud ametikohtadel
kokku vähemalt kolm viimast aastat ning linna ametiasutuses pidevalt:“;
73) paragrahvi 54
lõikes 5¹ lisatakse peale numbrit “3.“ number “4¹.“;
74) paragrahvi 54
lõikes 6 asendatakse numbrid “1., 3. ja 5.“ numbritega “1., 2¹.,
3., 4¹. ja 5.“;
75) paragrahvi 54
lõikes 11 jäetakse välja sõna “põhikohaga“;
76) paragrahvi 54¹
lõige 9 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(9) Käesoleva paragrahvi alusel ei teostata
teenistuslikku järelevalvet valitsusasutuste järelevalveülesandeid täitvate
ametiisikute aktide ja toimingute üle.“;
77) paragrahvi 55
muudatakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 55 Linna eelarve
sisu
(1) Linnal on seadusest
lähtuv iseseisev eelarve.
(2) Linna eelarve
(edaspidi eelarve) koosneb eelarveaasta tuludest, kuludest ja
finantseerimistehingutest.
(3) Eelarves võib
kajastada ka muid finantsjuhtimiseks vajalikke andmeid.
(4) Eelarveaasta algab
1. jaanuaril ja lõpeb 31. detsembril.
(5) Eelarve vastuvõtmisega
annab linnavolikogu linnavalitsusele tema ametiasutuste ja hallatavate asutuste
kaudu ning linnavolikogu kantseleile volituse teha kulutusi linnale pandud
ülesannete täitmiseks.
(6) Eelarvega võib
linnavolikogu anda volituse varaliste kohustuste võtmiseks ka pikemaks
perioodiks, kui üks eelarveaasta.
(7) Eelarve eelnõus
investeeringute katteks kavandatud eelarvelaenu ja eelarveaasta kestel eelarve
kassaliseks teenindamiseks ettenähtud kassalaenu piirsummad ja põhitingimused
kehtestab volikogu eelarve vastuvõtmisega lähtudes seaduses sätestatud
piirangutest.
(8) Linna eelarve kulude
koosseisus võib ette näha reservfondi erakorralisteks kuludeks, mida eelarve
koostamise käigus ei olnud võimalik ette näha, ettenägematute, arvestuslike ja
lepingulistest kohustustest tulenevate kulude katteks, ühekordsete ülelinnalise
tähtsusega ürituste toetamiseks ja ühekordsete toetuste maksmiseks
tegutsevatele mittetulunduslikele organisatsioonidele, kelle tegevus on
suunatud lastele, noortele, peredele, vanuritele ja puuetega inimestele (sh
kultuuri-, spordi- ja huvialategevuseks, piirkondliku tähtsusega ürituste
korraldamiseks ja tähtpäevade tähistamiseks) linnaosa haldusterritooriumil.
(9) Linna reservfond
koosneb linnavalitsuse reservfondist ja linnaosade valitsuste reservfondidest,
milliste suuruse kinnitab linnavolikogu eelarve vastuvõtmisega.“;
78) paragrahv 55¹
tunnistatakse kehtetuks;
79) põhimäärust
täiendatakse paragrahviga 56¹ järgmises sõnastuses:
“§ 56¹ Eelarve
eelnõu koostamine
(1) Tallinna eelarve
projekti koostamiseks esitavad linna ametiasutused ja linnavolikogu komisjonid
hiljemalt eelarveaastale eelneva aasta 1. septembriks linnavalitsusele oma
ettepanekud.
(2) Linnavalitsus
koostab eelarve eelnõu lähtudes Tallinna eelarvestrateegias toodud linna
eelarvepoliitilistest eesmärkidest ja tegevustest nende eesmärkide
saavutamiseks ning esitab eelarve eelnõu linnavolikogule hiljemalt
1. detsembriks.
(3) Eelarve eelnõu ja
projekti koostamise tingimused ning korra kehtestab linnavalitsus, võttes
arvesse seadusest ja käesolevast põhimäärusest tulenevaid eelarve koostamise
korraldamise alused ja üldpõhimõtteid.“;
80) Paragrahv 57
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 57 Eelarve
vastuvõtmine
(1) Eelarve eelnõu
arutab linnavolikogu kolmel lugemisel.
(2) Eelarve eelnõu
esimesel lugemisel toimub eelnõu üldpõhimõtete arutelu. Peale läbirääkimiste
lõppemist paneb istungi juhataja hääletusele eelnõu esimese lugemise lõpetamise
ja eelnõu saatmise teisele lugemisele. Istungi juhataja määrab eelnõule
muudatusettepanekute esitamise tähtaja.
(3) Muudatusettepanekuid
võivad esitada linnavolikogu liikmed, komisjonid ja fraktsioonid ning
linnavalitsus. Muudatusettepanekule, mis tingib eelnõus ettenähtud tulude või
kulude muutmise või nende ümberjaotamise, tuleb ettepaneku esitajal lisada
selgitus kulutuste eesmärgi kohta, majanduslikud põhjendused ning rahalised
arvestused kulude mahu ja võimalike katteallikate kohta. Muudatusettepanekuga
ei ole lubatud kustutada ega vähendada eelarve eelnõus ettenähtud seadustest
või lepingutest tulenevaid kulusid ning muuta riigilt jt juriidilistelt
isikutelt sihtotstarbeliste eraldiste arvel kaetavaid kulusid.
(4) Eelnõu teiseks
lugemiseks koostab juhtivkomisjon eelnõule esitatud muudatusettepanekute
loetelu, mis sisaldab muudatusettepanekute sõnastust, esitaja nime,
linnavalitsuse ning juhtivkomisjoni seisukohta.
(5) Muudatusettepanekute
hääletamine toimub eelnõu teisel lugemisel pärast läbirääkimiste lõppu.
Muudatusettepanek loetakse arvestatuks, kui seda on toetanud juhtivkomisjon.
Muudatusettepanek pannakse hääletusele ainult siis, kui seda nõuab mõni
linnavolikogu liige või linnavolikogu fraktsioon. Peale muudatusettepanekute
läbivaatamist paneb istungi juhataja hääletusele eelnõu teise lugemise
lõpetamise ja eelnõu saatmise kolmandale lugemisele. Istungi juhataja määrab
eelnõule muudatusettepanekute esitamise tähtaja.
(6) Eelnõu kolmandaks
lugemiseks võivad muudatusettepanekuid esitada linnavolikogu alatised
komisjonid või fraktsioonid. Muudatusettepanekuid, mida ei toeta linnavalitsus
ja juhtivkomisjon, kolmandal lugemisel hääletusele ei panda.
(7) Pärast
muudatusettepanekute läbivaatamist paneb istungi juhataja eelnõu
lõpphääletusele.
(8) Linnavolikogu võtab
eelarve vastu poolthäälte enamusega. Juhul, kui koos eelarve vastuvõtmisega
otsustatakse eelarvelaenu võtmine, on eelarve vastuvõtmiseks vajalik
linnavolikogu koosseisu häälteenamus.
(9) Linnavolikogu võtab
eelarve vastu määrusena. Eelarve jõustub eelarveaasta algusest. Vastuvõetud eelarve
avalikustatakse väljapanekuga linnavolikogu kantseleis ja Tallinna
veebilehel.“;
81) paragrahvi 58
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 58 Eelarve
muutmine. Lisaeelarve
(1) Linnavolikogu
rahanduskomisjon, vähemalt kaks linnavolikogu alatist komisjoni, linnavolikogu
fraktsioon või vähemalt ¼ linnavolikogu liikmetest võivad teha ettepaneku
linnavalitsusele ning linnavalitsus võib ise algatada linnavolikogu poolt
vastuvõetud eelarve kogumahu samaks jäädes eelarve muutmise või eelarve kulude
kogumahu muutumisel lisaeelarve vastuvõtmise, välja arvatud § 59 lg 5
sätestatud juhud.
(2) Linnavalitsus
koostab ja esitab eelarve muutmise või lisaeelarve eelnõu linnavolikogule mitte
hiljem kui üks kuu enne eelarve aasta lõppu.
(3) Eelarve muutmise ja
lisaeelarve eelnõu koostamine, menetlemine ning vastuvõtmine toimub käesoleva
põhimääruse § 56¹ ja 57 sätestatud korras.
(4) Linnavolikogu võtab
eelarve muutmise ja lisaeelarve eelnõu vastu poolthäälte enamusega. Juhul, kui
koos lisaeelarve vastuvõtmisega otsustatakse eelarve- või kassalaenu võtmine,
on eelarve vastuvõtmiseks vajalik linnavolikogu koosseisu häälteenamus.
(5) Vastuvõetud eelarve
muutmine või lisaeelarve avalikustatakse väljapanekuga linnavolikogu kantseleis
ja Tallinna veebilehel.“;
82) Paragrahv 59
muudatakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 59 Eelarve täitmine
(1) Eelarve täitmist
korraldab linnavalitsus. Eelarve täitmise tingimused ning korra kehtestab
linnavolikogu, võttes arvesse seadusest ja käesolevast põhimäärusest tulenevaid
eelarve täitmise korraldamise alused ja üldpõhimõtted.
(2) Kui linnavolikogu ei
võta eelarvet eelarveaasta alguseks vastu, võivad linna asutused teha kulutusi
alanud eelarveaasta igal kuul kuni ühe kaheteistkümnendiku ulatuses eelmise eelarveaasta
eelarves ettenähtud vastavast kulust.
(3) Kulutusi, mis on
ettenähtud nii eelmise eelarveaasta eelarves kui ka linnavalitsuse poolt
linnavolikogule esitatud alanud eelarveaasta eelarve eelnõus, tehakse nendest
kahest väiksema summa alusel.
(4) Kulutusi, mis ei
olnud ettenähtud eelmise eelarveaasta eelarves, tehakse linnavalitsuse
otsustuse alusel. Kulutuste rahastamisel lähtub linnavalitsus tulude
eeldatavast laekumisest kuude lõikes ning eelmiseks eelarveaastaks määratud
kassalaenu suurusest.
(5) Riigieelarve
vahendite arvelt Tallinna linnale antud eraldiste, lepingute alusel Tallinna
linnale eraldatud sihtotstarbeliste eraldiste ja linna asutustele antud
toetuste ning annetuste jaotuse linna asutuste lõikes kinnitab linnavalitsus.
(6) Linnavalitsuse
reservfondi kasutamise otsustab linnavalitsus ja linnaosa valitsuse reservfondi
kasutamise otsustab linnaosa vanem. Reservfondi käsutamise korra kehtestab
linnavolikogu.“;
83) põhimäärust
täiendatakse paragrahviga 59² järgmises sõnastuses:
“§ 59² Eelarve täitmise
aruande läbivaatamine ja kinnitamine
(1) Eelarve täitmise
aastaaruanne on linna majandusaasta aruande koostisosa.
(2) Eelarve täitmise
aastaaruande koostab linnavalitsus ning esitab selle käesolevas põhimääruses
majandusaasta aruande kohta kehtestatud tähtaegadel ja korras.
(3) Eelarve täitmise
aastaaruanne avalikustatakse linna majandusaasta aruande koosseisus
väljapanekuga linnavolikogu kantseleis ja Tallinna veebilehel.“;
84) paragrahvi 61
lõikest 1 jäetakse välja sõnad “ja loodusobjektide kaitseks“;
85) paragrahvi 61
lõike 3 lõppu lisatakse sõnad “ning koormise täitmise üle kontrolli
teostamise kord“;
86) paragrahvi 61
lõike 4 kolmas lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Linnavolikogu poolt vastava loa andmisel määratakse linnavolikogu
poolt kehtestatud korras koormise täitmiseks vajalike tööde maksumus.“;
87) paragrahvi 61
lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(5) Koormise täitmist kontrollib linnavalitsus.“;
88) paragrahvi 61
lõige 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(7) Koormisena ei või kehtestada
makse, trahve, teenustasusid, lõive ega muu nimetusega rahalisi kohustusi.“;
89) paragrahv 70
tunnistatakse kehtetuks;
90) paragrahv 71
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 71 Tallinna
arengu kavandamine
(1) Tallinna arengut
kavandatakse reguleerimise ulatusest lähtuvalt strateegiliste ja
programm-tegevuskavaliste arengudokumentidega. Strateegilised arengudokumendid
on Tallinna arengustrateegia, Tallinna üldplaneering ja Tallinna
eelarvestrateegia ning programm-tegevuskavalised arengudokumendid on Tallinna
arengukava, Tallinna valdkonnapõhine arengukava (sh seadusega ettenähtud),
Tallinna linna territooriumi osa või asumi arengukava ja Tallinna linna
ametiasutuse hallatava asutuse arengukava.
(2) Kõik Tallinna
arengudokumendid peavad olema omavahel seotud ning ei tohi olla vastuolus.
(3) Linnavolikogu
kehtestab Tallinna arengut määratlevate dokumentide koostamise algatamise,
koostamise, läbivaatamise ja avalikustamise korra ning omavahelised seosed.
(4) Tallinna arengukava
on Tallinna pika- ja lühiajalise arengu eesmärke määratlev ja nende elluviimise
võimalusi kavandav dokument, mis tasakaalustatult arvestab majandusliku,
sotsiaalse ja kultuurilise keskkonna ning looduskeskkonna arengu pikaajalisi
suundumusi ja vajadusi ning on aluseks erinevate eluvaldkondade arengu
integreerimisele ja koordineerimisele.
(5) Mis tahes
eelarveaastal peab kehtiv Tallinna arengukava hõlmama vähemalt kolme eelseisvat
eelarveaastat. Kui linnal on pikemaajalisi varalisi kohustusi või neid
kavandatakse pikemaks perioodiks, peab arengukava olema nimetatud varalisi
kohustusi käsitlevas osas kavandatud selleks perioodiks.
(6) Tallinna arengukava
koostatakse kogu linna territooriumi kohta. Täiendavalt võib arengukava
koostada:
1) linna territooriumi
osa kohta kehtiva arengukava täpsustamiseks või täiendamiseks;
2) valdkonnapõhise
arengukavana kehtiva arengukava täpsustamiseks või täiendamiseks;
3) mitme valla või
linna või nende territooriumi osade kohta huvitatud kohalike omavalitsusüksustega
omavahelisel kokkuleppel.
(7) Linnavolikogu
määratud ametiasutus korraldab avalike arutelude kaudu kõigi huvitatud isikute
kaasamise arengukava koostamise protsessi ning tagab kehtestatud arengukava
järgimise. Teade arengukava ja selle muutmise eelnõu avalikustamise kohta
avaldatakse maakonnalehes ja Tallinna veebilehel. Avaliku väljapaneku kestus ei
või olla lühem kui kolm nädalat.
(8) Arengukava
esitatakse linnavolikogu määratud ametiasutuse kaudu maavanemale ja
Siseministeeriumile hiljemalt üks kuu pärast linnavolikogu poolt tehtud otsust
arengukava vastuvõtmise või muutmise kohta. Pärast vastuvõtmist linnavolikogu
poolt avalikustatakse arengukava Tallinna veebilehel.
(9) Iga aasta 1. märtsiks
kogub linnavolikogu määratud ametiasutus andmed Tallinna arengukavas ettenähtud
ülesannete täitmise ja eesmärkide saavutamise kohta eelmisel kalendriaastal,
koostab vastava aruande, valmistab vajadusel ette kehtiva Tallinna arengukava
muudatusettepanekud ning esitab vastava eelnõu hiljemalt 1. maiks linnavalitsusele.
Linnavalitsus vaatab kehtiva Tallinna arengukava täitmise aruande ja vajadusel
muudatusettepanekute eelnõu läbi ja esitab selle hiljemalt 15. augustiks
linnavolikogule.
(10) Hiljemalt iga aasta
1. oktoobriks vaatab linnavolikogu läbi linna arengukava ja võtab vastu
otsuse selle täitmise ja vajadusel muutmise kohta.
(11) Tallinna arengukava
on aluseks:
1) linnaeelarve
koostamisele;
2) investeeringute
kavandamisele ja nende jaoks rahaliste ja muude vahendite taotlemisele,
sõltumata nende allikast;
3) laenude võtmisele,
kapitalirendi kasutamisele ja võlakirjade emiteerimisele.“;
91) paragrahv 72
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 72 Linnaplaneerimine
(1) Linnaplaneerimine on
linna ruumilise arengu kavandamine eesmärgiga tagada Tallinnas võimalikult
paljude ühiskonnaliikmete vajadusi ja huvisid arvestavad tingimused säästva ja
tasakaalustatud ruumilise arengu kujundamiseks, ruumiliseks planeerimiseks,
maakasutuseks ning ehitamiseks.
(2) Linna või selle
osade planeerimise ja ehitamise üldiste põhimõtete ja reeglite seadmiseks,
linnasiseste ülesannete jaotuse ja tähtaegade määramiseks planeerimis- ja
ehitusvaldkonna korraldamisel, ehitiste arhitektuursete ja ehituslike
lisatingimuste, projekteerimistingimuste avalikustamise korra, ajutise ehitise
ehitamise korra ja alade, samuti linna osade, sealhulgas miljööväärtuslike
hoonestusalade planeerimise ja ehitamise põhimõtete ja nõuete määramiseks
kehtestab linnavolikogu Tallinna linna ehitusmääruse.“;
92) Paragrahv 73
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 73 Üldplaneeringud
(1) Tallinna
üldplaneering on seadusele ja linnavolikogu õigusaktidega sätestatud
tingimustele vastav planeering, mis koostatakse kogu linna territooriumi kohta
ning mille eesmärk on linna territooriumi arengu põhisuundade ja tingimuste
määramine ning aluste ettevalmistamine detailplaneeringute koostamiseks.
(2) Tallinnas
koostatakse üldplaneeringud linnaosade, samuti muude linna territooriumi osade
kohta. Üldplaneeringu võib koostada ka huvitatud kohalike omavalitsuste omavahelisel
kokkuleppel linna ja linnaga piirnevate valdade territooriumite või nende osade
kohta ning teemaplaneeringutena kehtiva üldplaneeringu täpsustamiseks ja
täiendamiseks.“;
93) Paragrahv 74
muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“§ 74 Detailplaneering
Detailplaneering on seadustele ja Tallinna õigusaktidega
sätestatud tingimustele vastav planeering, mis koostatakse Tallinna
territooriumi osa kohta ja mis on lähiaastate ehitustegevuse ja maakasutuse
aluseks.“;
94) Paragrahv 75
tunnistatakse kehtetuks;
95) paragrahvi 77
täiendatakse lõikega 1¹ järgmises sõnastuses:
“(1¹) Looduskaitse eesmärk Tallinna linnas on piirkonna
looduse eripära, kultuuri, asustust ja maakasutust esindavate väärtusliku
maastike või nende üksikelementide kaitse ja kasutamise tingimuste määramine.“;
96) paragrahvi 77
lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt
“(2) Kaitset vajav loodusobjekt võetakse kaitse alla riigi
ja Tallinna õigusaktidega sätestatud korras.“;
97) paragrahvi 77
lõige 3 tunnistatakse kehtetuks;
98) paragrahvi 78
lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(1) Tallinnal
on õigus astuda rahvusvaheliste ja regionaalsete organisatsioonide liikmeks või
teha nendega koostööd.“;
99) paragrahvi 78
lõike 2 teine lause muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“Suhetes rahvusvaheliste organisatsioonidega esindab Tallinna
linnavolikogu või viimase poolt määratud esindaja, kui vastava organisatsiooni
põhikirjas ei ole sätestatud teisiti.“;
100) paragrahvi 78
lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(3) Linnavolikogul,
linnavalitsusel ja Tallinna ametiasutustel on õigus oma pädevuse piires teha
koostööd kõigi teiste omavalitsusüksustega väljaspool Eestit ning sõlmida
nendega lepinguid. Linna ametiasutused informeerivad sellisest koostööst
linnavolikogu.“;
101) paragrahvi 78
täiendatakse lõikega 5 järgmises sõnastuses:
“(5) Sõlmitavad lepingud kuuluvad
eelnevalt läbivaatamisele ja heakskiitmisele linnavolikogus, kui nende
täitmisega kaasnevad kulutused Tallinna eelarvest või võetakse muid varalisi
kohustusi.“;
102) põhimäärust
täiendatakse paragrahviga 80¹ järgmises sõnastuses:
“§ 80¹ Õigusaktide
normitehnika
(1) Linnavolikogu ja
linnavalitsuse määruse eelnõule kohaldatakse Vabariigi Valitsuse poolt Vabariigi
Valitsuse ja ministri määruse eelnõu kohta kehtestatud normitehnilisi nõudeid
erisustega, mis tulenevad kohaliku omavalitsusüksuse õiguslikust seisundist.
(2) Linnavolikogu võib
kehtestada täpsema korra normitehniliste nõuete rakendamiseks.“;
103) paragrahvi 82
lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(1) Linnavalitsuse õigusaktid
avalikustatakse ning need peavad olema kättesaadavad kõigile isikutele
seaduses, käesolevas põhimääruses ning linnavalitsuse reglemendis sätestatud
korras. Linnavalitsuse määrus avalikustatakse väljapanekuga linnakantseleis.“;
104) paragrahvi 82
lõike 3 lõppu lisatakse sõnad “,kui korralduses ei sätestata hilisemat jõustumise
tähtaega.“;
105) paragrahvi 86
lõike 3 punktist 1 jäetakse välja sõnad “ja sümboolika“;
106) põhimäärust
täiendatakse paragrahviga 86¹ järgmises sõnastuses:
“§ 86¹ Linnaosa sümboolika
(1) Linnaosal võib olla
oma lipp ja vapp, mis peavad vastama heraldikanõuetele.
(2) Linnaosa lipu ja
vapi kasutamise korra kehtestab linnavolikogu.“;
107) paragrahvi 88
lõiget 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(1) Linnaosa halduskogu suurus on ühe võrra suurem
kui kahekordne linnavolikogu mandaatide arv linnaosas.“;
108) paragrahvi 88
lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(3) Halduskogu koosseisu kinnitab ja teeb selles
muudatusi linnavolikogu poolt moodustatud komisjon, mille esimees on
linnasekretär ja liikmed linnaosade haldussekretärid, linnavolikogu kantselei
juriidilisest osakonna ja linnakantselei juriidilise osakonna teenistujad.
Komisjoni töökorra kehtestab linnavolikogu.“;
109) paragrahvi 88
lõige 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(5) Linnavolikogu
liikmekandidaadi sooviavaldus halduskogu töös osalemise kohta esitatakse
linnasekretärile samaaegselt linnavolikokku kandideerimise avalduse esitamisega
linna valimiskomisjonile. Sooviavalduse vormi kinnitab linnasekretär.“;
110) paragrahvi 88
lõige 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(7) Valimistulemuste põhjal ning
võttes aluseks isiku kirjaliku avalduse osaleda halduskogu töös kinnitab § 88
lõikes 3 nimetatud komisjon oma otsusega halduskogude koosseisud ning
halduskogude asendusliikmete nimekirja. Komisjon edastab otsuse linnavolikogu
esimehele ja linnaosa valitsusele.“;
111) paragrahvi 89
lõige 6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(6) Linnaosa valitsus peab
arvestust halduskogu koosseisus tehtavate muudatuste kohta.“;
112) paragrahvi 90
lõiked 1, 2, 3, 4, 5, 6 ja 7 muudetakse ja täiendatakse lõikega 8 ning
sõnastatakse järgmiselt:
“(1) Halduskogu liikme volitused
lõpevad enne tähtaega komisjoni otsusel seoses: …
(2) Käesoleva paragrahvi 1. lõike
punktides 1 ja 6 sätestatud juhul esitab halduskogu liige vastava avalduse
linnasekretärile.
(3) Käesoleva paragrahvi 1. lõike
punktis 2 sätestatud asjaolust teatab hiljemalt kolme tööpäeva jooksul
linnaosa valitsuse haldussekretärile vastava registri pidaja.
(4) Linnaosa valitsuse
haldussekretär edastab hiljemalt kolme tööpäeva jooksul käesoleva paragrahvi 1. lõike
punktides 2, 3, 4 ja 9 sätestatud asjaolude teatavakssaamisest vastava
teate linnasekretärile.
(5) Käesoleva paragrahvi
1. lõike punktides 7 ja 8 sätestatud juhtudel edastab linnaosa
valitsuse haldussekretär vastava kohtuotsuse hiljemalt kolme tööpäeva jooksul
selle kättesaamisest arvates linnasekretärile.
(6) Käesoleva paragrahvi
1. lõike punktis 3 sätestatud asjaolusid kinnitava dokumendi
saamisel, kuid mitte hiljem kui kolme tööpäeva jooksul pärast Riigi Teatajas
avaldamist edastab linnaosa valitsuse haldussekretär vastava teate
linnasekretärile.
(7) Käesoleva paragrahvi
1. lõike punktis 5 sätestatud juhul edastab linnaosa valitsuse
haldussekretär kättesaamisest arvates kolme tööpäeva jooksul vastava dokumendi
ärakirja linnasekretärile.
(8) Linnasekretär kutsub
§ 88 lõikes 3 nimetatud komisjoni kokku hiljemalt viie tööpäeva
jooksul peale käesolevas paragrahvis nimetatud avalduse, teate või muu
dokumendi saamist.“;
113) paragrahvi 91
lõiked 4, 5 ja 6 muudetakse ja täiendatakse lõikega 7 ning sõnastatakse
järgmiselt:
“(4) Käesoleva paragrahvi 2. lõike
punktis 2 sätestatud juhul saadab linnaosa valitsuse haldussekretär kolme
tööpäeva jooksul vastava kohtumääruse kättesaamisest selle linnasekretärile.
(5) Käesoleva paragrahvi
2. lõike punktis 3 sätestatud juhul esitab halduskogu liige vastava
avalduse linnasekretärile.
(6) Käesoleva paragrahvi
2. lõike punktis 4 sätestatud juhul teavitab linnaosa valitsuse
haldussekretär linnasekretäri kolme tööpäeva jooksul vastava asjaolu teatavaks saamisest.
(7) Linnasekretär kutsub
§ 88 lõikes 3 nimetatud komisjoni kokku hiljemalt viie tööpäeva
jooksul peale käesolevas paragrahvis nimetatud avalduse, teate või muu
dokumendi saamist. “;
114) paragrahvi 93
lõiked 6, 7, 8 ja 9 muudetakse ning sõnastatakse järgmiselt:
“(6) Halduskogu töövormiks on
koosolek. Halduskogu korraline koosolek toimub üldjuhul kord kahe nädala
jooksul halduskogu poolt kinnitatud nädalapäeval ja kellaajal. Koosoleku kutsub
kokku halduskogu esimees või aseesimees. Halduskogu erakorralise koosoleku
kutsub kokku halduskogu esimees või tema äraolekul halduskogu aseesimees omal
algatusel või ¼ halduskogu liikmete kirjalikul nõudel.
(7) Halduskogu koosoleku päevakorraprojekti valmistab ette
halduskogu esimees. Kutse, milles on märgitud halduskogu koosoleku toimumise
aeg ja koht ning koosoleku päevakorraprojekt, edastatakse halduskogu liikmetele
kolm tööpäeva enne koosoleku toimumist. Kutse halduskogu erakorralisele
koosolekule edastatakse halduskogu liikmetele hiljemalt 24 tundi enne
koosoleku toimumisaega.
(8) Halduskogu arutab
päevakorraprojektis märgitud küsimusi. Erandjuhtudel võib võtta täiendavalt
päevakorda küsimuse, mille materjalid on halduskogu liikmetele kättesaadavad
hiljemalt koosoleku alguseks. Täiendava küsimuse päevakorda võtmise otsustab
halduskogu hääletamise teel. Halduskogu arutab üldjuhul küsimusi, mille kohta
on esitatud eelnõu ja on olemas linnaosa vanema seisukoht, v.a
organisatsioonilised küsimused.
(9) Halduskogu võtab oma
pädevuse piires vastu otsuseid Tallinna õigusaktidega pandud ülesannete
täitmiseks. Halduskogu korraline koosolek on otsustusvõimeline, kui sellest
võtab osa üle poole halduskogu liikmetest, sealhulgas halduskogu esimees või
tema asendaja. Halduskogu võtab otsuseid vastu poolthäälte enamusega. Halduskogu
esitab oma seisukoha arutatavale päevakorrapunktile ühe kuu jooksul, kui riigi
või Tallinna õigusaktidest ei tulene teisiti. Nimetatud tähtaja möödudes
loetakse vastav päevakorrapunkt halduskogu poolt kooskõlastatuks. Halduskogu
otsusele kirjutab alla halduskogu esimees või tema asendaja - koosoleku
juhataja. Halduskogu koosolek ja otsused protokollitakse ja vormistatakse
üldjuhul koosolekule järgneval tööpäeval. Halduskogu koosoleku protokoll peab
vastama õigusaktides ja standardites ettenähtud nõuetele.“;
115) paragrahvi 93
täiendatakse lõikega 12 järgmises sõnastuses
“(12) Hiljemalt järgmise aasta 1. veebruariks esitab
halduskogu esimees linnavolikogu esimehele kirjaliku aruande halduskogu eelmise
aasta tööst. Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise aastal esitab halduskogu
esimees aruande hiljemalt 15. oktoobriks. Aruanne peab muuhulgas sisaldama
ülevaadet halduskogus arutatud olulisematest küsimustest ning nende lahendamise
käigust. Aruanne avalikustatakse Tallinna veebilehel. “;
116) paragrahvi 93
täiendatakse lõikega 13 järgmises sõnastuses:
“(13) Halduskogu
organisatsioonilise ja tehnilise teenindamise tagab linnaosa valitsus.“;
117) põhimäärust
täiendatakse paragrahviga 93¹ järgmises sõnastuses:
“§ 93¹ Halduskogu esimehe
pädevus
Halduskogu esimees või tema äraolekul aseesimees:
1) juhib halduskogu
tööd;
2) koostab halduskogu
koosoleku päevakorra projekti ja otsustab, keda kutsuda osalema
päevakorrapunktide arutelule;
3) kutsub kokku
halduskogu koosoleku;
4) juhatab halduskogu
koosolekut ja lahendab koosoleku töökorra rakendamisel tekkivaid küsimusi;
5) allkirjastab
halduskogu otsused ja koosoleku protokollid;
6) peab halduskogu
nimel kirjavahetust.“;
118) põhimäärust
täiendatakse paragrahviga 932 järgmises sõnastuses:
“§ 932 Halduskogu
komisjon
(1) Halduskogu moodustab
revisjonikomisjoni ning võib moodustada teisi alatisi ja ajutisi komisjone.
(2) Üle poole komisjoni
liikmetest peavad olema halduskogu liikmed. Vähemalt ühe komisjoni liikme
esitab linnaosa valitsus.
(3) Komisjonide
tegevusvaldkonnad tulenevad linnaosa valitsusele Tallinna põhimäärusega pandud
ülesannetest. Üldjuhul ei moodustata üle kümne komisjoni.
(4) Oma ülesannete
täitmiseks võib komisjon koostada tööplaani poolaasta või aasta kaupa.
(5) Halduskogu komisjoni
esimees:
1) kutsub kokku
komisjoni koosoleku;
2) valmistab ette
komisjoni koosoleku päevakorra;
3) juhib komisoni tööd
ja juhatab komisjoni koosolekut.
(6) Halduskogu komisjon
võib valida komisjoni liikmete hulgast aseesimehe, kes asendab komisjoni
esimeest tema äraoleku korral.
(7) Komisjoni töö
vormiks on koosolek, mis toimub vähemalt kord kuus. Komisjoni koosolek
protokollitakse. Komisjoni esimees tagab komisjonist osavõtvate liikmete
arvestuse korraldamise ning selle esitamise kaks korda aastas linnaosa
valitsusele.
(8) Komisjon on
otsustusvõimeline, kui koosolekust võtab osa vähemalt pool komisjoni
koosseisust, sealhulgas komisjoni esimees või aseesimees.“;
119) paragrahvi 96
täiendatakse lõikega 3¹ järgmises sõnastuses:
“(3¹) Lisaks avaliku teenistuse seaduses sätestatud
teenistusest vabastamise alustele vabastatakse linnaosa vanem teenistusest
linnapea põhjendatud ettepanekul.“;
120) paragrahvi 96
lõike 4 punktis 7 asendatakse sõna “rahalisi“ sõnaga “eelarvelisi“;
121) paragrahvi 96
lõike 4 punkti 8 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“8) tagab linnaosa valitsuse eelarve projekti koostamise
ja linnaosa valitsuse eelarve täitmise ning arvestuse pidamise riigi ja linna
õigusaktides sätestatud korras;“;
122) paragrahvi 98
lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
“(1) Põhimääruse kehtestab, teeb
selles muudatusi ning tunnistab kehtetuks linnavolikogu määrusega.“.
§ 2. Rakendussätted
(1) Tallinna
Linnakantseleil valmistada ette õigusaktide eelnõud viimaks Tallinna
Linnavalitsuse õigusaktid kooskõlla käesoleva põhimäärusega 1. juuniks
2006.
(2) Tallinna
Linnavolikogu Kantseleil valmistada ette Tallinna Linnavolikogu töökorra
muutmise eelnõu ja esitada see linnavolikogule 1. aprilliks 2006.
(3) Linnaosade
valitsustel valmistada ette linnaosade põhimääruste muutmise eelnõud ja esitada
need linnavolikogule 1. juuniks 2006.
(4) Linnavalitsusel
esitada linnavolikogule halduskogude koosseisude muutmise komisjoni töökord ja
koosseis 10. aprilliks 2006.
§ 3. Määruse
jõustumine
(1) Määrus jõustub 1. mail
2006.
|
|
|
|
Toomas Vitsut
|
Tallinna
Linnavolikogu esimees
|
|