TALLINNA LINNAVALITSUS
|
|
KORRALDUS
|
|
|
Tallinn
|
15.
veebruar 2006 nr 302-k
|
|
|
Teemaplaneeringu „Tallinna tänavavõrk ja kergliiklusteed“
lähteülesande
kinnitamine
|
|
|
|
Kohaliku omavalitsuse
korralduse seaduse § 30 lg 1 p 4, Tallinna põhimääruse § 49 lg 1 p 3,
Planeerimisseaduse § 8 lg 2 p 2 ja lg 3 punktide 1, 6 ja 7, Tallinna
Linnavolikogu 29. mai 2003 määrusega nr 35 kinnitatud Tallinna linna
ehitusmääruse § 8 lg 4 punktide 1, 4
ja 5, § 8 lg 8 ja § 9 lg 6, lg 7 ja lg 8 alusel ning tulenevalt Tallinna
Linnavolikogu 16. juuni 2005 otsusest nr 184 „Teemaplaneeringu „Tallinna
tänavavõrk ja kergliiklusteed“ algatamine“:
|
|
|
|
|
|
1. Kinnitada teemaplaneeringu
„Tallinna tänavavõrk ja kergliiklusteed“ lähteülesanne vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise Ametil korraldada
vastavalt lähteülesandele teemaplaneeringu koostamine.
3. Linnaplaneerimise Ametil avaldada
korraldus ajalehes, milles Tallinna linn avaldab ametlikke teadaandeid.
4. Korraldust on võimalik vaidlustada Tallinna
Halduskohtus (Pärnu mnt 7, Tallinn 15082) 30 päeva jooksul arvates
korralduse teatavakstegemisest.
|
|
|
|
|
Jüri
Ratas
|
Linnapea
|
Toomas
Sepp
|
|
Linnasekretär
|
|
Tallinna Linnavalitsuse 15. veebruar 2006
korralduse nr
302-k
LISA
|
|
Lähteülesanne teemaplaneeringule „Tallinna tänavavõrk
ja kergliiklusteed“
|
|
|
|
|
|
|
Algataja: Tallinna Linnavolikogu, 16. juuni 2005
otsus nr 184
Lähteülesande koostaja: Tallinna Linnaplaneerimise
Amet
1
Teemaplaneeringu
eesmärk
1.1 Kehtiva üldplaneeringu täpsustamine ja
täiendamine.
1.2 Linna tänavavõrgu,
kergliiklusteede, parkimise ja ühistranspordi planeerimise üldiste põhimõtete
kujundamine.
1.3 Liiklejatele soodsate ühenduste loomine
spordi- ja puhkekohtade, elu- ja töökohtade, elukoha ja piirkonnakeskuse ning
linnakeskuse vahel.
1.4 Tänavate, kergliiklusteede ja reisijate
rööbastranspordi trasseeringu, eritasandiliste ristmike ja sildade asukohade
määramine.
1.5
Põhiliste tehnovõrkude- ja rajatiste asukohade
määramine.
1.6
Ohtlike- ja raskete veoste marsruutide määramine.
1.7 Liiklusvoogude
ratsionaalse jagunemise tänava- ja teedevõrgul, ühistranspordi liikide,
marsruutide ja terminaalide asukohtade selgitamine.
1.8 Keskkonnamõju
strateegiline hindamine ja meetmete rakendamine liikluse kahjuliku mõju
vähendamiseks.
1.9 Linna
liiklussüsteemi arendamise eelistuste määramine.
1.10
Tallinna tänavavõrgu arengusuundade täpsustamine
Tallinna arengukavast lähtuvalt.
1.11
Tänavavõrgu toimimise tingimuste selgitamine ning uute
teede rajamise võimaluste ettenägemine.
1.12
Kaitsevööndite ulatuse ja kasutustingimuste määramine.
1.13
Teemaplaneering on aluseks teemaade
munitsipaliseerimisel.
2
Taustinformatsioon
Viimastel aastatel on
kehtestatud hulgaliselt uusi detailplaneeringuid, koostatud ja koostamisel on
linnaosade üldplaneeringud. Samuti on vastuvõetud Tallinna arengukava 2005 –
2014 ja strateegia “Tallinn 2025“. Tallinna naabervaldades toimuvad olulised
muutused. Lähtudes sellest tuleb kavandatud teemaplaneeringu raames
üldplaneering tänavavõrgu osas kooskõlla viia uute arengusuundadega.
Tallinna üldplaneering on
koostatud ajavahemikus 1995 – 2000 ning Tallinna Linnavolikogu kehtestas
planeeringu 11. jaanuaril 2001. a.
Üldplaneering peab olema
kooskõlas arengukavaga või muude dokumentidega, kus kajastuvad linna üldised
arengusuunad. Arenguvajaduste muutumine toob kaasa korrektuuri ka
üldplaneeringus.
Teemaplaneering “Tallinna
tänavavõrk ja kergliiklusteed“ kirjeldab linnasiseseid logistilisi seoseid ning
annab füüsilised võimalused tänavavõrgu arendamiseks. Seejuures on
teemaplaneering üldplaneeringu jõuga dokument, mis on tihedalt seotud teiste
valdkondade teemaplaneeringutega (näiteks kõrghoonete teemaplaneering,
rohealade teemaplaneering, elamualade teemaplaneering jms). Lisaks olemasoleva
tänavavõrgu arenguvõimaluste kirjeldamisele käsitleb teemaplaneering ka
hoonestuse arengualade väljaehitamisega seotuid perspektiivseid
magistraaltänavaid ja kergliiklusteid.
Käesoleval ajal teedevõrk ei
vasta kasvavale liikluskoormusele, tänavate läbilaskevõime suurendamise
võimalused on piiratud (eriti kesklinnas). Teede rajamisel on probleemid
maaomandiga, raskeveokite liiklus ja ohtlikud veosed linnas. Enam tähelepanu
tuleb pöörata kergliikluse turvalisusele ning kergliiklusteede rajamisele.
Tallinna
tänavavõrgu arendamise põhiülesandeks ida-lääne suunas väljaveninud linna
piirkondade ühendamiseks ja linnakeskusest transiitliikluse möödajuhtimiseks
kahe ida-läänesuunalise magistraaltee väljaarendamine, mis kannavad
tinglikke nimetusi Põhja- ja Lõunaväil. Nendest Põhjaväil on kavandatud mööduma
puutujana linnakeskuse põhjaküljelt, Lõunaväil aga linna keskosa lõunaküljelt.
Arvestades linnaehituslikku olukorda ja liiklusvoogude prognoositud jagunemist
kavandatud tänavavõrgul on Põhjaväil ette nähtud rajada reguleeritava
liiklusega põhitänavana, Lõunaväil aga linna kiirteena.
Tänavavõrgu
arendamisel on teiseks põhimõtteliseks suunaks transiitliikluse
kõrvalejuhtimine elamispiirkondadest, milleks on ette nähtud
möödasõiduteede rajamine. Tulevased möödasõiduteed (Pääsküla, Pelgulinna,
Kalamaja) on kavandatud alternatiividena
transiitliikluse läbilaskmiseks mittesobivatele, kuid seni magistraali
funktsiooni täitvatele tänavatele, mis möödasõiduteede valmides muudetakse
elutänavateks või jaotustänavateks.
Ainult tänavavõrgu arendamisega ei ole autostumise taseme jätkuva kasvu
tingimustes võimalik linna liiklusprobleeme rahuldavalt lahendada. Rööbiti
tänavavõrgu täiustamisega (eelkõige Põhjaväila, Lõunaväila, Rävala pst
pikenduse rajamisega) tuleb ohjeldada auto kasutamist kesklinnas soodustades
alternatiivseid liiklemisviise: ühistransporti, jalgsikäimist, jalgratta
kasutamist.
3 Lähtealused
3.1 Kehtivad Eesti Vabariigi seadused.
3.2 Tallinna üldplaneering.
3.3 Tallinna linna ehitusmäärus.
3.4 Tallinna keskkonnastrateegia 2010.
3.5 Tallinna arengukava 2005-2014.
3.6 Kõikide linna ametite tellimusel koostatud ja
koostamisel olevatest uuringud, mis haakuvad antud teemaga.
3.7 Harju maakonnaplaneering ning selle teemaplaneering
„Asustust ja maakasutust suunavad keskkonnatingimused“ vastavalt selle
kehtivusele Tallinna linna territooriumil, arvestatakse naaberomavalitsuste
teevõrgustikega.
3.8 Majandus-ja
Kommunikatsiooniministeeriumi koostatud eelnõud: “Transpordi arengukava
2006-2013 ja “Ühistranspordi arenguprogramm 2006-2010“.
3.9 Tallinna haljastuse arengukava.
3.10 Linnavalitsuse korraldustega määratud teemaa kruntide
teenindusmaad ning juba koostatud teemaa krundi piiride ettepanekud.
3.11 Tallinna Linnavalitsuse 29. juuni 2005 istungi
protokolli nr 41 päevakorrapunkt nr 34 “Informatsioon Ühtekuuluvusfondi
projekti “Tehniline Abi sadamate maismaaühenduste rekonstrueerimiseks ja
ehitamiseks Tallinnas“ ida- ja läänesuunalise altenatiivi heakskiitmise kohta“.
4 Planeeritava ala ulatus
Teemaplaneeringus
käsitletakse kogu Tallinna linna haldusterritooriumi ja kokkupuutekohti
naabervaldadega. Naabervaldadega kokkupuutekohtade planeeringud
kooskõlastatakse naabervaldade omavalitsustega.
5 Nõuded teemaplaneeringu koostamisele
5.1
Teemaplaneeringu koostamisel lähtutakse jätkusuutliku ja tasakaalustatud arengu
põhimõtetest, eelkõige selle kolmest aspektist - ökoloogilisest, sotsiaalsest
ja majanduslikust.
5.1.1 Ökoloogiline
aspekt näeb ette tänavavõrgustiku toimimist tagavate tingimuste
seadmist. Töös käsitletakse tänavaliiklusest tulenevat õhusaastet müra ja
vibratsiooni. Analüüside aluseks on tänavavõrgu arengukava koostamise käigus
teostav keskkonnamõju strateegiline hindamine.
5.1.2 Sotsiaalne aspekt
tegeleb tänavavõrgu ja kergliiklusteede määramisega. Analüüs toetub
tänavavõrgu arengukava koostamise käigus läbiviidud linnaelanike küsitlusele,
mille analüüsi kaudu on võimalik leida üles kitsaskohad tänavavõrgu kasutuses
ja kasutamise tingimustes nii linnaosade lõikes kui ka linnas tervikuna.
Sotsiaalne aspekt käsitleb ka inimese tervist, heaolu ja ohutust. Neid käsitletakse
keskkonnamõju strateegilisel hindamisel.
5.1.3 Majanduslik aspekt
arvestab linna majandusliku arengu vajadusega.
5.2
Töötatakse välja Tallinna linnale sobiv tänavavõrgu
teemaplaneeringu metoodika.
5.3 Vajadusel
tehakse täiendavaid uuringuid, samuti süstematiseeritakse ja üldistatakse
varemkoostatud uuringud nende parema kasutamise eesmärgil.
5.4 Kujundatakse
Tallinna tänavavõrgu ruumilise arengu põhimõtted.
5.5 Tehakse
ettepanekud linnakeskkonna liiklusohutuse tagamiseks planeerimise tasandi kaudu
teealadel.
5.6 Seatakse
tingimused detailplaneeringute koostamiseks teealadel.
6 Arvestamisele kuuluvad õigusaktid
6.1 Säästva arengu seadus;
6.2 Planeerimisseadus;
6.3 Ehitusseadus;
6.4 Teeseadus;
6.5 Muinsuskaitseseadus.
6.6 Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi
seadus;
6.7 Tallinna
Linnavolikogu 22. jaanuari 1998 määrus nr 5 „Tallinna keskkonnastrateegia
aastani 2010“;
6.8 Tallinna Linnavolikogu 11. jaanuari 2001 määrusega nr 3
kehtestatud Tallinna üldplaneering;
6.9 Tallinna Linnavolikogu 29. mai 2003 määrusega nr 35
kinnitatud Tallinna linna ehitusmäärus;
6.10 Tallinna Linnavolikogu 19. juuni 2003 määrusega nr 40 kinnitatud
Tallinna ühtse piletisüsteemi ühistranspordi jätkusuutlik arengukava,
teenindustaseme normid ning investeeringute ja rahastamise programm 2004 –
2010;
6.11 Tallinna
Linnavolikogu 10. juuni 2004 määrus nr 23 „Strateegia „Tallinn 2025“
kinnitamine“;
6.12 Tallinna Linnavolikogu 9. detsembri 2004 määrusega nr 53
kinnitatud Tallinna arengukava 2005-2014;
6.13 Tallinna Linnavolikogu 20. juuni 2005 otsusega nr 195 kinnitatud
Tallinna liikluse arengusuunad aastateks 2005 – 2014.
6.14 Tallinna Linnavolikogu 20. juuni 2005 määrusega nr 40 kinnitatud
Tallinna magistraalvõrgu arengukava (teedeehitus ja rekonstrueerimine)
arengusuunad 2005 – 2014;
6.15 Tallinna Linnavolikogu määruse eelnõu: “Tallinna parkimise
arengukava aastateks 2005 – 2014“;
6.16 Eesti Standard EVS 843:2003 Linnatänavad;
6.17 Algatatud ja menetluses olevad
ning kehtestatud detailplaneeringud ning teemaplaneeringud.
7 Teemaplaneeringuga seotud lähtematerjalid
7.1 Tallinna üldplaneering;
7.2 Nõmme linnaosa ehitusmäärus;
7.3 Astangu ehitusmäärus;
7.4 Pelgulinna ehitusmäärus;
7.5 Koostamisel olevad Pirita, Nõmme ja Mustamäe linnaosade
üldplaneeringud;
7.6 Koostamisel olev Rae valla üldplaneering;
7.7 Koostamisel olevad Kalamaja, Kadrioru, Veerenni asumi,
Kesklinna ja Kassisaba ehitusmääruste projektid;
7.8 Tallinna Maaregistrikaart;
7.9 Tallinna vanalinna muinsuskaitseala põhimäärus.
8 Teemaplaneeringu kooskõlastamine
8.1
Harju
Maavanem;
8.2
Harjumaa
Päästeteenistus;
8.3
Harjumaa
Keskkonnateenistus;
8.4
Harku
Vallavalitsus;
8.5
Jõelähtme
Vallavalitsus;
8.6
Kiili
Vallavalitsus;
8.7
Maardu
Linnavalitsus;
8.8
Rae
Vallavalitsus;
8.9
Saku
Vallavalitsus;
8.10 Saue Vallavalitsus;
8.11
Viimsi
Vallavalitsus;
8.12
Tallinna
Keskkonnaamet;
8.13
Tallinna
Kommunaalamet;
8.14
Tallinna
Kultuuriväärtuste Amet;
8.15
Tallinna
Spordi- ja Noorsooamet;
8.16
Tallinna
Maa-amet;
8.17
Tallinna
Transpordiamet;
8.18
Maanteeamet;
8.19
Haabersti
Linnaosa Valitsus;
8.20
Kesklinna
Valitsus;
8.21
Kristiine
Linnaosa Valitsus;
8.22
Lasnamäe
Linnaosa Valitsus;
8.23
Mustamäe
Linnaosa Valitus;
8.24
Nõmme
Linnaosa Valitsus;
8.25
Pirita
Linnaosa Valitsus;
8.26
Põhja-Tallinna
Valitsus;
8.27
Haabersti
Linnaosa Halduskogu;
8.28
Tallinna
Kesklinna Halduskogu;
8.29
Kristiine
Linnaosa Halduskogu;
8.30
Lasnamäe
Linnaosa Halduskogu;
8.31
Mustamäe
Linnaosa Halduskogu;
8.32
Nõmme
Linnaosa Halduskogu;
8.33 Pirita Linnaosa Halduskogu;
8.34 Põhja-Tallinna Halduskogu.
|
|
|
|
Toomas
Sepp
|
Linnasekretär
|
|
|